eitaa logo
زن، خانواده و سبک زندگی
1.5هزار دنبال‌کننده
3.2هزار عکس
2.5هزار ویدیو
175 فایل
به کانال علمی_تخصصی موقوفه مجازی زن، خانواده و سبک زندگی خوش آمدید در این کانال مطالبی پیرامون مباحث زن و خانواده، فرزندپروری، مهارت زناشویی، نقد فمینیسم و... قرار خواهد گرفت. آیدی مستقیم ادمین کانال زهرا محسن زاده: @mohsenz224 کانال دکترنیلچی زاده نیست❌
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
(۱) ♨️امواج فمنیستی 1️⃣ موج اول فمنیسم بیشتر از نوع بود. 2️⃣ در موج دوم فعالان فمنیسم با شکل دهی به رشته مطالعات زنان وارد فضای آکادمیک شدند و به روی آوردند. 3️⃣ موج سوم با نگرش در صدد واسازی نظریه های کلان و به رسمیت شناختن قرائت های مختلف برآمد. 4️⃣ هرچند برخی هنوز وجود موج چهارم را انکار میکنند ولی آنهایی که قائل به آن هستند از ورود فعالان فمنیستی به فضای خبر میدهند، یعنی کنشگری میدانی -مبنتی بر و شبکه های اجتماعی- یک ویژگی برجسته این موج است. فعالان این عرصه مانند فعالان موج های قبلی شخصیت های علمی و آکادمیک نیستند. ✅در ادامه گفتگوی کوتاهی داشتیم با استاد علی اصغر اسلامی تنها، استادیار گروه ارتباطات دانشگاه باقر العلوم ع در مورد ماهیت موج چهارم که شما را دعوت میکنیم به مطالعه آن... 🔴 سوال: از نظر شما ویژگی اصلی موج چهارم فمینیسم چیست؟ 🔻پاسخ: شاید بتوان ویژگی متمایز موج چهارم را حرکت از به دانست. فمینیستهای نسل چهارم، حیث التفاتی به جنبه سیاسی بدن زنانه پیدا کرده اند و فهمیده اند که بدنشان ابزاری کارآمد برای به چالش کشیدن قدرت مرد سالاری و بسط گفتمان فمینیستی در جهان است و اینترنت و شبکه های اجتماعی امکان مناسبی برای بسط گفتمانی آن فراهم اورده است. از این رو در این موج استفاده و توجه ویژه ای به رسانه ها وجود دارد. ادامه دارد... 〰️〰️〰️〰️ 🌱 مجازبانو (جستارهایی در باب بانوان، خانواده و فضای مجازی)
(2) 🔴سوال: با این فرض، معنای گزارش آزارهای جنسی فمینیستهای موج چهارم چیست؟ در حالی که گزارش از آزار جنسی بیان یک ضعف است. پاسخ: 🔻به نظر می رسد که معنا و دلالت ضمنی این آن است که ” زنان مدیریت بدن و مالکیت تن خود را دارند” پس مجاز به استفاده از آن به هر سبک و سیاقی در شبکه های مجازی و فضای عمومی هستند و کسی حق مقابله با آنها را ندارد. چرا که از نظر ، در صورت مواجهه زنان با آزار، باید روشنگری صورت گیرد تا قربانی مقصر جلوه نکند و بدین طریق با جریان های مرد سالاری مبارزه شود. پس برای فمینیستهای موج چهارم، به عنوان یک ابراز سیاسی برای های گفتمانی است. البته با نقد جامعه شناختی مبتنی بر نظریه درهم‌تنیدگی و و عمل اجتماعی بر اساس دادخواست‌های اینترنتی که این روزها در دنیا به یکی از ابزار قدرمتند دموکراسی تبدیل شده است. آنان در و شبکه های اجتماعی می کنند و دادخواستها و طومارهای مجازی جمع می کنند تا مطالبات جنسی و فمینیستی به عنوان مطالبات عامه مردم معرفی کرده و در نتیجه امکان بسط گفتمان عمومی فمینسیم در کل نظام اجتماعی و درسطح نظام جهانی فراهم شود. چارچوبی تحلیلی آنان رویکرد (Intersectionality) است. ادامه دارد... 〰️〰️〰️〰️ 🌱 مجازبانو (جستارهایی در باب بانوان، خانواده و فضای مجازی)
☑️ جنبش Me Too یکی از فعالیت های شاخص موج چهارم است.
(3) 🔴سوال: پس از نظر شما فمنیسم موج چهارم با مبنای نظری ، موجب تعمیم گفتمان و کنشگری خود میشوند؟ 🔻پاسخ: بله نظریه اینترسکشنالیتی در نظر می‌گیرد که اشکال گوناگون لایه‌های اجتماعی همچون طبقه، گرایش جنسی، سن، دین، آیین، ناتوانی و جنسیت جدا از یکدیگر وجود ندارند بلکه در هم تنیده‌اند. ادعا می‌کند که همه جنبه‌های تبعیض آمیز هویت اجتماعی و سیاسی (جنسیت، نژاد، طبقه، جنسیت، معلولیت و غیره) با هم همپوشانی دارند. به عنوان مثال، یک زن سیاه‌پوست، به‌طور همزمان مورد تبعیض نژادی و تبعیض جنسیتی است. فمینیسم اینترسکشنال با تأیید این واقعیت که همه زنان تجربیات و هویتهای متفاوتی دارند، خود را متمایز می‌کند. اینترسکشنالیتی یک چارچوب فکری است که تأثیر در هم تنیدگی روابط قدرت را بر قشرهای آسیب‌پذیرتر جامعه بررسی می‌کند. این رویکرد مطرح می‌کند که نمی‌شود برای توضیح اینکه ستم موجود بر زنان از کجا می‌آید، فقط به یک تحلیل تک‌محور بسنده کنیم، چراکه در واقع افراد به گروه‌های اجتماعی، قومی، مذهبی، نژادی، و جنسی و جنسیتی مختلف تعلق دارند و این باعث کنش و واکنش روابط اجتماعی با همدیگر می‌شود. در نتیجه تحلیل باید باشد. ادامه دارد... 〰️〰️〰️〰️ 🌱 مجازبانو (جستارهایی در باب بانوان، خانواده و فضای مجازی)
📌مجازبانو: بله استاد ظاهرا نظریه در همتنیدگی که به تقاطع هم معروف است تلاش دارد زنان را به مبارزات در چند جبهه به صورت همزمان تشویق کند. در حالی که درگذشته مثلا برخی مبارزات جنسیتی خود را به نفع مبارزات طبقاتی معلق میکردند و حتی با مردان متحد میشدند، اینها معتقدند هرگز نباید چنین اتفاقی بیفتد و باید در هرچند جبهه (نژادی، طبقاتی، جنسیتی) همزمان مبارزه کرد. لذا بسیاری از در ایران هم را بعنوان یک اصل جدایی ناپذیر در مبارزات جنسیتی شان قرار داده اند. البته این تا به جایی پیش میرود که مبارزات جنسیتی بهانه ای برای مبارزات علیه حاکمیت میشود. مصداقش هم فعالیت با کلیدواژه حجاب اجباری بر علیه حاکمیت.
مدل سازی بصری نظریه Intersectionality
(4) 🔴سوال: منظور حضرتعالی از سوژگی در حوزه فمینیسم انلاین، چیست؟ 🔻پاسخ: سوژگی یعنی آزادی در خودآگاهی و توانایی در خود شکوفایی، آزادی در تعریف و اعتراف. سوژه یعنی موجود . جریان موج چهارم فمنیست در این اندیشه است که اینک دوران شعار برابری در حقوق، یا آزادی در جامعه و تفاوت در ذات نیست بلکه باید طرحی برای شکستن قفس تن ارائه دهند تا بتوانند آزادانه خود را با بدن متفاوت و هویت چند بعدی تعریف کنند. 〰️〰️〰️〰️ 🌱 مجازبانو (جستارهایی در باب بانوان، خانواده و فضای مجازی)
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔹توصیه پایانی ماه ذی‌الحجه @abolhasanmahdavi
تحویل سال به وقتِ مُحَرّم است حَوّل قلـُوبَنا بِه بُکاءُ عَلی الحُسَین✋ برای سلامتی قلب نازنین و داغدار آقا امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف صدقه فراموش نشود😔 التماس دعای فرج🥀 .•°°•.🏴.•°°•. 🏴 🏴 https://eitaa.com/joinchat/2018574369C2399355813 °•¸.•°
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
جلسات 49 تا 55 با موضوع حماسه آفرینی زنان در کربلا 🖤
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💔 میدونم روز اول محرمه ولی عجییییب دلم هوای اربعین کرده 😔 کل محرم یه طرف، پیاده روی اربعینشم یه طرف🥀 پس از همین روز اول ازشون بعد از تعجیل در فرج امام غریبمون، زیارت اربعینشونو میخوام😭 .•°°•.🏴.•°°•. 🏴 🏴 https://eitaa.com/joinchat/2018574369C2399355813 °•¸.•°
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🏴 دنبالت میگردم خونه به خونه؛ از عشق کربلات گشتم دیوونه! همونطوری که تشنه پی آبه؛ تموم حاجت نوکر اربابه! ارباب انتظار سخته منم دل دارم؛ هرکیو دیدم کربلا رفته باشه… باشه منو نبر حسین به کربلات ؛حق داری آقا باشه میرم دور میشم از جلو چشات؛ حق داری آقا… باشه دیگه لال میشم از شور و شین؛ حق داری آقا باشه دیگه نه من نه بین الحرمین؛ حق داری آقا… اللهم ارزقنا قبر شش گوشه؛ اللهم ارزقنا قبر شش گوشه حسین! ای دل ای دل ای دل غافل؛ کارون رفت و ما مانده ایم در گل! هرکی حسینی بود کربلا رفته؛ چی شد ارباب ندونست ما رو قابل؟! ارباب انتظار سخته منم دل دارم؛ هرکیو دیدم کربلا رفته باشه… بلا ببینی خون بشی؛ حیرون بشی بسوزی ای دل! دلم میخواد برا حسین؛ گریون بشی بسوزی ای دل! خدا کنه قسمت بشه؛ ببینی بین الحرمین و… بهشت رویایی عباس و حسین و… اللهم ارزقنا قبر شش گوشه؛ اللهم ارزقنا قبر شش گوشه حسین! 🎙محمد حسین پویانفر .•°°•.🏴.•°°•. 🏴 🏴 https://eitaa.com/joinchat/2018574369C2399355813 °•¸.•°
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔰 تست رایگان MBTI همراه با توضیح ویژگی های شخصیتی 💠 https://www.16personalities.com/fa/%D8%A2%D8%B2%D9%85%D9%88%D9%86-%D8%B4%D8%AE%D8%B5%DB%8C%D8%AA
مدیر صفحه: خانم ✅متولد 1367 ✅دانشجوی دکتری مطالعات زنان ✅ارشد مطالعات زنان ✅ارشد روان شناسی اسلامی مثبت گرا ✅سطح سه تعلیم و تربیت اسلامی ✅صاحب چهار فرزند ♨️این صفحه با داشتن 15k در اینستاگرام و حدود 6kعضو در کانال ایتا مشغول به فعالیت است. که در بین اینها ، افراد با سلایق مختلف و دید گاه های مخالف و موافق وجود دارند . 💠مطالب تربیتی موجود در فضای مجازی عموما حول محور تک فرزند و نهایتا دو فرزندی هستند. در این صفحه سعی شده مطالب بر چیده شود و در راستای مهارت افزایی به خانواده های چند فرزندی تلاش شود. 💠همچنین سعی شده با نگاهی که را و فنا شده برای فرزندان میبیند مقابله کند و بگوید که یک مادر هم می‌تواند فعالیت های خودش را داشته باشد و هم به فرزندان رسیدگی کند. 💠و حتی به این تفکر بپردازد که بچه ها می‌توانند بیشتر باشند. 💠در بخش مطالب برگزیده سعی شده زندگی روزمره با محور مباحث تربیتی ، با وجود و فعالیت های وی به اشتراک گذاشته شود. 💠البته حفظ و برای مدیر مهم بوده و سعی کرده از عکس خود یا زندگی خصوصی و کودکان نداشته باشد. 💢آدرس پیج اینستاگرام: https://www.instagram.com/asheri110?r=nametag 〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️ 🌱مجازبانو(جستارهایی در باب بانوان،خانواده و فضای مجازی)