eitaa logo
زن، خانواده و سبک زندگی
1.6هزار دنبال‌کننده
3.2هزار عکس
2.5هزار ویدیو
175 فایل
به کانال علمی_تخصصی موقوفه مجازی زن، خانواده و سبک زندگی خوش آمدید در این کانال مطالبی پیرامون مباحث زن و خانواده، فرزندپروری، مهارت زناشویی، نقد فمینیسم و... قرار خواهد گرفت. آیدی مستقیم ادمین کانال زهرا محسن زاده: @mohsenz224 کانال دکترنیلچی زاده نیست❌
مشاهده در ایتا
دانلود
سلام بر دوستان خوب و مهربون کانال موقوفه خوب هستید الحمدلله؟ بلا از همگی دور، ایام به کام 🌹 حدود دوماهی در خدمتتون نبودم. شاید شده بودم، شاید سرم شلوغ بود و یا شاید حال مساعدی برای پژوهش برای کانالمو نداشتم، نمیدونم... به نظر خودم علت اصلیش مجازی زده شدن باشه و دلایل دیگه بهونه ای شدن برای کنار کشیدن از کانالم... انقدر فعالان مبحث جنسیت در فضای مجازی زیاد شدند و در هر موضوعی اظهار علم می کنند که آدم با خودش میگه چقدر متخصص تو این زمینه زیاده، ولی وقتی رزومه هاشونو نگاه میکنی میبینی طرف بیولوژی خونده یا به قول معروف، مهندسی آبیاری گیاهان دریایی😏 ولی به خودش اجازه میده در تمام حیطه های جنسیت نظر بده... شاید اینکه مثلا طرف، خانمه هم، تأثیر بسزایی در کسب علمش در حیطه ی داشته😝 نمیدونم والا. البته اینو میدونم که زنان بیشتر علاقه دارن، حقوق پایمال شده ی خودشونو از حلقوم جامعه بکشن بیرون😝 ولی دیگه اظهار فضل تو همه ی زمینه ها کمی دور از عقل و انصافه👌 و واقعا اینهمه کلیک و زوم کردن روی احقاق غیر عادیه... جالبه بدونید تأسیس معاونت زنان ریاست جمهوری هم زمان خاتمی بوده، با اون سیاست های گفتگوی تمدنهاشون و به گند کشیدن فرهنگ مملکت و اینا🙄 به نظر منکه اینهمه بولد کردن مشکوکه... البته من منکر خلأهای قانونیمون نمیشم، بعضی از قوانین حیطه ی زن و خانواده از قانون اساسی هنوز اجرا نشدن چه برسه به قوانین مدنیمون...(چون تخصصی در زمینه ی حقوق به معنای قانون ندارم خیلی وارد نمیشم) خلاصه میخواستم بگم فضای مجازی پره از فعالان حقوق زنان، برای همین منم از لجشون رفتم چند تا پیجِ احقاق رو پیدا کردمو فالو کردم😜 یعنی اونا دیگه بدتر از فمینیستا، شورشو در احقاق حقشون درآوردند... اصلا می دونید چیه👇👇👇 ⭕️ نتیجه ی رصد پیج های فمنیستی و پیج های آنتی فمینیستی یا احقاق حقوق مردان = افراط یا تفریط👌 بگذریم... برگردیم به کانال خودمون😎 جدیدا دارم برای یه سایتی کار پژوهشی انجام میدم. بررسی کنشگران جنسیت برعهده ی منه. دیدم چقد نظریه ی روانکاوا تو جامعه ی ما تأثیر داشته. میخواستم پرونده ی گرایش های جنسیتی رو با ورود به فمینیستای اسلامی ببندم و وارد نقد پیج های فمینیستای اسلامی😚 بشم ولی به نظرم اومد پرداختن به مباحث روانکاوی و تأثیر اراجیف فروید بر و تأثیر نظرات اونا بر جامعه، خالی از لطف نیست و مهم و ضروریه... راستی شاید وقت کردمو مطالب قبلی رو پیرامون و ، ویرایش زدم. یه جاهایی احساس میکنم مبحث کمبودهایی داره، اگه وقت شد، براتون میزنم تا دوباره ببینید و مطالعه بفرمایید... اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم
راستی بازم قول نمیدم منظم باشم چون واقعا سرم شلوغه🙈 ولی هیچ جا همچین کانالی پیدا نمی کنید😉 با ما همراه باشید و کانال خودتون رو به کسانیکه دوستشون دارید معرفی کنید🌹
6️⃣ فمینیسم روان‌کاوانه1️⃣🔞 اصطلاح «» برگرفته از نظریه ای است که در سه مقاله دربارهٔ از آن استفاده کرد و رشد زنانگی را بر اساس «رشک ورزی به آلت نرینه» در دختر، و رشد مردانگی را بر حسب «» به مثابهٔ دانست. با نقدهایی که فمینیستها، به خصوص موج دومیها، به فروید وارد آوردند و نظریات روان‌کاوانهٔ او را دارای سوگیری جنسیتی دانستند، نظریه‌های روان کاوی جدیدی شکل گرفتند که به نظریه‌های جنسیت معروف شدند. فمینیست‌ها از نظریات روان کاوانهٔ فروید برای توضیح این مسئله استفاده کردند که چطور آموزش‌های دوران کودکی بر ناخودآگاه انسان اثر گذاشته و در دوران بزرگسالی سر باز می‌کند. ، ، و را می‌توان جزء فمینیست‌های روانکاو به حساب آورد. به‌طور مثال چودوروف به نقش در به آغوش کشیدن فرزند و فرزند از طریق مادر اشاره می‌کند و توضیح می‌دهد که چرا پسران زودتر مستقل شده و دختران علاقه‌مند به برقراری ارتباطهای عاطفی هستند. ، یکی دیگر از مفسران روش فروید و از تأثیرگذاران بر است که عدم برخورداری از آلت تناسلی را نمادی فرهنگی می‌داند و از تعبیرات زیست شناختی فروید فاصله می‌گیرد. او در عین حال بر رابطهٔ هویت یابی جنسی و یادگیری زبان تأکید می‌کند. ، یکی از شاگردان و منتقدان لاکان است و در کنار از بانیان مکتب «نوشتار زنانه» شمرده می‌شود. مکتبی که می‌خواهد از موضع بنویسد و زنانه نوشتن را ترویج دهد. ادامه دارد...👇👇👇 https://eitaa.com/joinchat/2018574369C2399355813 👩‍🎤 🍂👩‍🎤🥀 @woman_family 🥀🍂👩‍🎤🥀🍂👩‍🎤 ✨🥀🍂👩‍🎤🥀🍂👩‍🎤🥀
6️⃣ فمینیسم روان‌کاوانه2️⃣🔞 🔰 فمینیستها مواجهه دوگانه و یا سه گانه با دارند: 👈 مواجهه اول با فروید: طرد و رد و فحاشی است.(فروید معتقد است تمام روان پریشی های ما ریشه در دارد و این سرکوب در بیشتر از است. فمینیست ها این تبیین را می دانند. اگر تفاوت ها به امور بیولوژیک و روان شناختی -زیست شناختی(سایکو بیولوژیک) باز گردد در واقع برون رفت از وضعیت را دشوار فرض کرده اید.(80 درصد بیماران فروید زنان بوده اند). فمینیست ها می گویند این کار فروید تئوریزه کردن فرودستی زنانه است. 👈 مواجهه دوم با فروید زمانی بود که فمینیستها به سمت چرخش کرند. لاکان گفت اهمیتی کمتر از دارد و است که در فرایند این روان پریشی ها را رقم زده است. سرکوبی که توسط فرهنگ اتفاق می افتد از نظر لاکان از یک امر نمادینی ک سیطره فراتری دارد و همه افراد تحت آن سیطره و نظم قرار دارند. وی بستری را برای تفکر فمینیستی فراهم کرد تا یک چرخشی برای استفاده از ابزار روانکاوی ایجاد کرد. آنان تلاش کردند بگویند فرهنگ و نظم مادین امری سرکوبگرانه است و روان پریشی بیشتر زنان ناشی از آن است. 👈 برخی دیگر از روان کاوان فمینیست نیز پسا لاکانی طبقه بندی می شوند. ادامه دارد...👇👇👇 https://eitaa.com/joinchat/2018574369C2399355813 👩‍🎤 🍂👩‍🎤🥀 @woman_family 🥀🍂👩‍🎤🥀🍂👩‍🎤 ✨🥀🍂👩‍🎤🥀🍂👩‍🎤🥀
شاید برای بهتر فهمیدن، نظریات فمینیست های روانکاو، بهتر باشد نظریه ی فروید را مقدمتا بیان کنیم و بعد سراغ اعتراضات و نقدهای فمینیستها نسبت به نظریه فروید رفته و در مرحله ی آخر آنها را نقد کنیم. لذا تا پایان بحث همراه ما باشید🌹
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
تو که لبخند می زنی، این پرانتز تمام معادلات را به هم می ریزد...
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا