eitaa logo
** مطالعات اسلامی زنان **
21.8هزار دنبال‌کننده
15.8هزار عکس
17.9هزار ویدیو
392 فایل
Islamic women studies فرصتی ویژه برای ارتقا و تعالی اندیشه و باورها, در حوزه تخصصی زنان، خانواده, سبک زندگی با مدیریت دکتر میرجعفری هماهنگی کارگاه ها، دوره های آموزشی, مشاوره, * استفاده از مطالب کانال با لینک *تبلیغات‌ @ZAhmadi85 #مطالعات_اسلامی_زنان
مشاهده در ایتا
دانلود
لزوم تغییر نگرش فراکسیون زنان مجلس به مسائل زن وخانواده مجلس دهم با همه فرازها و فرودهایش به پایان رسید و مجلس یازدهم با طیفی از نیروهای انقلابی روی کار آمده و انتظارات و مطالبات زنان و خانواده دوباره در صدر توجه فراکسیون زنان مجلس قرار گرفته است اما آنچه که اهمیت دارد توجه به اولویت‌های مسائل زنان و خانواده است که بارها در صحبت‌های مقام معظم رهبری تاکید می‌شود. حوادث مهم اجتماعی که در جامعه رخ می‌دهند نمودی از وقایع و اتفاقات  حال یا درپیش رو هستند که  بسیاری از آنها به صورت نهفته  ودر زیر خاکستر هستند اما هر از گاهی در گوشه‌ای خود را نمایان می‌سازد  و نشان از تحولات اجتماعی گسترده‌تری بصورت زنگ خطر دارند. حوادث و اتفاقاتی که  مصادف با مجلس دهم رخ داد و موج رسانه داخلی و بین المللی عظیمی را راه انداخت، مساله خودسوزی دختری تحت عنوان دختر آبی و دغدغه سازی ورود زنان به ورزشگاه بود، آن گونه که به مطالبه اصلی جوانان و به تبع آن موج سواری نمایندگان برای رسیدن زنان به این حق شد و بقیه مطالبات زنان به حاشیه رفت.  مساله دیگر ازدواج دختر کم سن وسالی با پسر مورد علاقه اش که این هم تحت عنوان کودک همسری مطرح شد و مطالبات زنان پس از مدتها بحث‌های حاشیه‌ای به این سمت سوق داده شد و خوراک خوبی برای رسانه‌های بین المللی جهت سیاه نمایی وضعیت زنان درایران شد. اکنون با بازگشایی مجلس یازدهم انتظارات زیادی از نمایندگان مجلس مطرح می‌گردد اما مشکلی که در مساله اجتماعی هم زمان با این مجلس در مورد فوت خانم آسیه پناهی نمایان شد، دغدغه اصلی و مشکل اساسی جمعیت زحمتکش و دردمند جامعه است. مشکلات متعدد زنان سرپرست خانوار و بد سرپرست مطالبه جدی و همه جانبه ای را می طلبد و خوشبختانه دیدیم که برخی نمایندگان مجلس کنونی هم  بخوبی در این مساله واکنش نشان دادند. زنانه شدن آسیب‌های اجتماعی و مشکلات اقتصادی اجتماعی زنان بی‌سرپرست یا بد سرپرست از جمله نگرانی‌های روبه افزایش است که نیاز به مطالبه جدی همه دستگاه‌های فرهنگی اجرایی دارد. رفع موانع عدالت جنسیتی و تبعیض اقتصادی و زمینه سازی برای تحقق عدالت اجتماعی در این مجلس باید نمود جدی یابد. مساله اجتماعی دیگری که با قتل رومینا عیان شد عدم مهارت حل مساله و ظهور بحران‌های اساسی در تحکیم خانواده است که این معضل هم نیاز به  هماهنگی تمامی ارگانها از آموزش و پرورش و وزارت ارشاد گرفته تا پیگیری طرح‌های تعویقی همچون لایحه تامین امنیت زنان و در نظر گرفتن راهکارهای تأدیبی برای حفظ بنیان این نهاد در جامعه . امیدواریم اولویت‌های مسائل زنان از دیدگاه رهبری همچون جلوگیری جدی از تعدی به زنان و سیاستهای حمایتی در مساله جمعیت و پیشگیری از سالمندی جزو اولویت‌های فراکسیون زنان قرار بگیرد .https://www.hawzahnews.com/news/903603/%D9%84%D8%B2%D9%88%D9%85-%D8%AA%D8%BA%DB%8C%DB%8C%D8%B1-%D9%86%DA%AF%D8%B1%D8%B4-%D9%81%D8%B1%D8%A7%DA%A9%D8%B3%DB%8C%D9%88%D9%86-%D8%B2%D9%86%D8%A7%D9%86-%D9%85%D8%AC%D9%84%D8%B3-%D8%A8%D9%87-%D9%85%D8%B3%D8%A7%D8%A6%D9%84-%D8%B2%D9%86-%D9%88-%D8%AE%D8%A7%D9%86%D9%88%D8%A7%D8%AF%D9%87 @women92
کرونا شبیه زن است! 🙄🙄🙄🙄🙄 🔹اظهارات عجیب "محمد مهفود" وزیر امنیت اندونزی که ویروس کرونا را با زنان مقایسه کرده بود، برایش دردسرساز شد. 🔹وزیر امنیت اندونزی در اظهارنظری گفته بود: کرونا مثل زن انسان است، ابتدا سعی می‌کنید که او را کنترل کنید اما پس از مدتی می‌فهمید که چنین کاری ممکن نیست و یاد می گیرید که با رفتارهای او کنار بیایید و به زندگی ادامه دهید. @women92😁 https://eitaa.com/joinchat/3344760855C17713c4a73
ته ته دعای هممون: شهادت باشه: تاکید مجدد بر مسئله جمعیت 🔹رهبر معظم انقلاب در سخنرانی امروزشان نیز با اشاره به مسئله جمعیت بیان کردند: این خبر که کشورمان به سرعت به سمت پیری پیش می‌رود، خبر دهشتناک و بدی است. 🔸این درحالست که دولت بجای مشوق برای افزایش جمعیت، در مصوبه‌ای درباره آیین‌نامه اجرایی منافع و مصارف یارانه‌ها، پرداخت یارانه نوزادان را مشروط اعلام کرد. 🔻این مصوبه این سوال را به‌وجود آورد که آیا این بخش از آیین‌نامه در شرایطی که مقام معظم رهبری و کارشناسان جمعیت‌پژوهی بارها هشدار پیری جمعیت را سر داده‌اند، در راستای تسهیل و تشویق به فرزندآوری است؟/تسنیم @women92
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 برنامه تلوزیونی 🔻توصیف مرگ از زبان کسانی که به این دنیا برگشتند! 💠 بسیار اثر بخش @women92
⭕️ وضعیت رشد جمعیت در ایران واقعا افتضاحه، آش انقدر شور شده که حتی همسر بیل گیتس هم ایران رو به عنوان یه کشور موفق در جلوگیری از افزایش جمعیت نام میبره. ولی واقعاً ما برای جوونا چیکار کردیم که انتظار داریم ازدواج کنن، 👤 اسراف جهانشیری @women92
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
به پنج شنبه 🌹15خردادماه 🌹خــوش آمــدیـــد 💚امروز براتون دو تا 💛آرزوی قشنگ دارم ❤️اول سلامتی و کانونی 💙گرم از عشق و محبت 💚دوم آرامش و دل خوش 💛امیدوارم خداوند هر دو را ❤️امروز به شماخوبان 💜عنایت بفرماید https://eitaa.com/joinchat/3344760855C17713c4a73
♥ 🌼سلام بر تو که صداقت صبح موعودی 🌼سلام بر تو که اجابت قنوت منتظرانی 🌼سلام بر تو که قائم آل محمدی 🌼و ما همه‌ی عمر به انتظارت ایستاده‌ایم🌼 https://eitaa.com/joinchat/3344760855C17713c4a73
‏‏بسم الله الرحمن الرحیم‏ ‏‏ ‏ ‏‏ ‏ ‏‏انتظار فرج از نیمه‌ی خرداد کشم‏ ‏‏ ‏ از غم دوست در این میکده فریاد کشم‏ ‏‏دادرس نیست که در هجر رخش داد کشم‏ ‏‏داد و بیداد که در محفل مارندی نیست‏ ‏‏که برش شکوه برم داد ز بیداد کشم‏ ‏‏شادیم داد غمم داد و جفا داد و وفا‏ ‏‏با صفا منت آن را که به من داد کشم‏ ‏‏عاشقم عاشق روی تو نه چیز دگری‏ ‏‏بار هجران و وصالت بدل شاد کشم‏ ‏‏مردم از زندگی بی‌تو که با من  هستی‏ ‏‏طرفه سری است که باید بر استاد کشم‏ ‏‏سالها می‌گذرد حادثه‌ها می‌آید‏ ‏‏انتظار فرج از نیمه خرداد کشم‏ https://eitaa.com/joinchat/3344760855C17713c4a73
توصیه می کنم این ۹۰ ثانیه را ببینید تا با انواع و اقسام آدمها آشنا شوید! به بهترین شکل ممکن انواع آدمها در زندگی را بیان می کند. 🌹🌹🌹https://eitaa.com/joinchat/3344760855C17713c4a73
🌹 زنان، ایثارگران همیشگی 🏴 فرازی از وصیت‌نامه‌ی امام خمینی رحمةالله علیه: «ما مکرر دیدیم که زنان بزرگواری زینب گونه- علیها سلام الله- فریاد می‌زنند که فرزندان خود را از دست داده و در راه خدای تعالی و اسلام عزیز از همه چیز خود گذشته و مفتخرند به این امر؛ و می‌دانند آنچه به دست آورده‌اند بالاتر از جنات نعیم است، چه رسد به متاع ناچیز دنیا.» @women92
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
♦️مادران ایرانی معمولا در ۲۹ سالگی اولین فرزند خود را به دنیا می‌آورند سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور: 🔹در سال گذشته (۱۳۹۸) یک میلیون و ۱۹۶ هزار و ۱۳۵ نفر متولد شدند و میانگین سن مادر در زمان ولادت فرزند ۲۹.۱ سال بود. 🔹میانگین سن پدر در زمان ولادت فرزند ۳۳.۸ سال بود. 🔹از بین متولدان سال گذشته ٥٨٩هزار و ۴۹۴ نفر پسر و ۵۷۹ هزار و ۶۴۱ نفر دختر بودند و نسبت جنسی حاصل از ثبت رویداد ولادت در سال ۱۰۶.۴ بود یعنی در مقابل هر ۱۰۰ دختر متولد شده در سال گذشته ۱۰۶.۴ پسر متولد شده است./ایرنا https://eitaa.com/joinchat/3344760855C17713c4a73@women92
۱۵ خرداد ۱۳۴۲ اغاز نهضت امام خمینی بود. @women92
🌹 زنان، آگاهی و رهایی از خرافات 🏴 فرازی از وصیت‌نامه‌ی امام خمینی رحمةالله علیه (بخش پنجم): «ما مفتخریم که بانوان و زنان پیر و جوان... از محرومیت‌هایی که توطئه دشمنان و ناآشنایی دوستان از احکام اسلام و قرآن بر آنها بلکه بر اسلام و مسلمانان تحمیل نمودند، شجاعانه و متعهدانه خود را رهانده و از قید خرافاتی که دشمنان برای منافع خود به دست نادانان و بعضی آخوندهای بی‌اطلاع از مصالح مسلمین به وجود آورده بودند، خارج نموده‌اند.» منبع ریحانه ❣️ @women92
‏در ‎ و ‎ چه خبر است؟ فیلم ‎ شهرام مکری که به اعتراف خود او دارای مضامین همجنسگرایانه است و نامزد جایزه تدی جشنواره برلین (مربوط به فیلمهای حامی LGBT) نیز شده بود، اکنون روی نماوا و فیلیمو در حال اکران است. @women92
(۱) @women92 زرین تاج ملقب به* طاهره و قره العین،* زنی که در دوران ناصرالدین شاه به صورت علنی و رسمی کشف حجاب کرد. وی که در خانواده ای مجتهد زاده و روحانی متولد شده بود دختر یکی از روحانیون سرشناس آن زمان بود که در سال ۱۳۲۰ هجری قمری در شهر قزوین متولد شد و سال ها نزد پدر و عمویش کسب تحصیل کرد . از آنچه که در تاریخ ثبت شده است زرین تاج دختری در غایت زیبایی و کاملا شهرت طلب بود.تا قبل از جهت گیری اش به سمت محمد باب و فرقه بابیت در تاریخ از او به عنوان یک زن فاضله و شاعره و عالمه یاد می شد . وپس جهت گیری به سمت محمد باب از همان زمان وی توسط سران گروه بابیت ملقب به طاهره شد. قرهالعین در ایران نخستین زنی بود که به خلاف رسم و عرف زمانه بی حجاب در برابر مردان ظاهر شد و با علما و رجال به بحث و مجادله پرداخت. او نزد پدرش ملا صالح و عمویش ملا محمد تقى مجتهد (که بعدها بابیان او را کشتند) مشغول تحصیل گردید، در پایان تحصیل، پیرو مکتب شیخیّه شد و جزء مریدان سید کاظم رشتى به شمار آمد؛ عموى کوچکش ملا على که از این گروه به شمار مى رفت، او را در این راه تحریص و تشویق مى نمود، تا آنجا که ارسال نامه و مراسلات، بین زرّین تاج و سید کاظم رشتى باز شد، و سید کاظم رشتى او را قرّه العین (نور چشمى) خواند؛ از این زمان به بعد، او به لقب قرّه العین شهرت یافت. این زن با پسر عموى خود ملا محمّد امام جمعه (پسر ملا محمد تقى شهید)ازدواج کرد، و از او داراى ۲ یا ۳ فرزند شد، طولى نکشید که در سال ۱۲۵۹ هجری قمری (در سن حدود ۲۹ سالگى)، شوهر و فرزندان و خانه خود را ترک کرده، و به عنوان این که دستش به استادش، سید کاظم رشتى برسد، به سوى کربلا روانه شد، او نمی توانست به یک شوهر اکتفا کند، از طرف دیگر خاندان وی، مظهر زهد و قناعت و عصمت و عفت بودند و در چنین خاندانی برای او وسایل عیش و عشرت و آزادی وجود نداشت. به همین سبب تصمیم گرفت که یکباره خود را از قید و بند دین و مذهب آزاد سازد و با حزبی که به هیچ نظم و قاعده ای مقید نیست همراه شود. بابیان در آن زمان تنها گروهی بودند که معتقد به مرام اشتراک جنسی بودند. به همین خاطر وی به این گروه پیوست و جزو خاصان این گروه شد، به هر حال پیش از این وقایع و زمانی که وی به بهانه دسترسی به استادش به سمت کربلا حرکت کرد، با خبر فوت سید کاظم روبرو شد؛ او که شیفته مقام طلبى و شهرت بود، پس از چندى به بغداد رفت، و سپس توسط ملا حسین بشرویه اى، به حضور میرزا على محمد باب راه یافت، و کار او به جایى رسید که گاهى به نام خود، مردم را دعوت مى کرد، و گاهى به نام سید على محمد باب. باب هم او را به لقب «طاهره» ملقّب ساخت. قره العین با ارائه رفتاری کاملاً متضاد با دستور دین اسلام و نیز شرایط روحی و اجتماعی آن دوران و با نمایش گذاشتن سیمای برهنه ی خویش، کوشید اولین کسی باشد که رسوم گذشته را از بین می برد و زمینه های اجتماعی گسترش بی دینی و اباحی گری را فراهم می کند. اسناد و مدارک موجود حکایت از آن دارد که مأموران دولت انگلستان مدت‌ها پیش از آنکه سید علی محمد باب ادعای خویش را مطرح سازد، او را زیر نظر داشتند. ملاحسین بشرویه‏ای هم شخصی است که”آرتور کونولی”، افسر اطلاعاتی انگلستان صراحتاً به جاسوس بودن وی اشاره می کند. ازسوی دیگر به استناد اعتراف "کنیازدالگورکی”، افسر اطلاعاتی روسیه تزاری که بعدها سفیر روسیه در ایران شد، ملاحسین، محمدعلی شیرازی را انتخاب می‏کند و راه و روش بابیت را به وی می آموزد. پس از آنکه سیدعلی محمد شیرازی با القائات ملاحسین بشرویه ای دعوی بابیت کرد، شماری از شاگردان سید رشتی به وی گرویدند. ملاحسین بشرویه ای همانطور که به قره العین یا همان زرین تاج قول داده بود نامه وی را به سیدعلی محمد شیرازی نشان داد و او نیز قره العین را در شمار حواریون خویش قرار دادکه البته هیچ گاه میان سیدعلی محمد شیرازی و قره العین دیداری حاصل نشد. با همین شیوه باب توانست ۱۸نفر را به پیروی از موهومات و مدعیات خویش دور خود جمع کند. او ایشان را حروف حی نامید و به آنها مأموریت داد تا به اقصی نقاط ایران سفر کرده و مبشر خرافات و موهوماتش باشند  قره العین با سیمایی آراسته بر منبر می نشست و با صراحت تمام اعلام می کرد آن چه اسلام آورده در هنگام ظهور باب ملغی و منسوخ است و چون باب قائم حق دارد که در مذهب تصرف نماید، پس شریعت اسلام بعد از ظهور قائم، منسوخ است و چون قائم هنوز احکام و تکالیف جدید را مدون و تکمیل نکرده است زمان فترت است و کلیه تکالیف از گردن مردمان ساقط .تا امروز تبعیت از احکام دین اسلام بر شما واجب بود، ولی از هنگام ظهور باب دیگر بر هیچ مسلمانی جایز نیست که از دستورات دین اسلام پیروی نماید.با لذت کامل زندگی کنید و از هر قیدی آزاد باشیدزمان خویش را براى زنان خویش در مزاجعت طریق مشارکت بسپارید . ادامه دارد....... نشر با ذکر لینک @women92
🔴 یک تامل هرچند در جاهایی نویسنده اغراق نموده اما جای فکرو بررسی دارد زیبایی شهری ✍ (دکتری جامعه شناسی) . همه جا خبر از مرگ رومینا اشرفی شد و در همه سایتها تحلیل شد ولی آسیه پناهی زیر یوغ خبر و تحلیل های رومینا اشرفی سلاخی شد. در واقع این نکته جای بحث است که چرا اموری مرئی و اموری نامرئی میشود؟ ✅ سوجاتا گیدلا، زنی هندی که در خانواده‌ای نجس به دنیا آمده، می نویسد "من یک نجس به دنیا آمدم". سپس می نویسد وقتی از من می‌پرسند نجس بودن یعنی چه، توضیح می‌دهم که مثل رنگ پوست نیست که به چشم بیاید و تشخیص بدهند که من یک نجس هستم. در روستاها و شهرهای هند، اغلب یکدیگر را می‌شناسند. هر کاست قوانین ویژه‌ای دارد و در منطقۀ مخصوص به خود زندگی می‌کند. برَهمنان (که وظایف روحانیون را اجرا می‌کنند)، سفالگرها، آهنگرها، نجارها، رخت‌شورها، و الی آخر، هر گروه در منطقۀ جداگانه‌ای از روستا ساکن‌اند. نجس‌ها، نقش اصلیشان –وظیفه موروثی‌شان- کارگری روی زمینِ دیگران یا سایر کارهایی است که از نظر هندوها پست و دونِ شأن است. آن‌ها به‌کلی اجازۀ زندگی در شهرها را ندارند و باید خارج از مرزهای مشخص‌شدۀ شهرها سکونت داشته باشند. سپس می نویسد هر روز در روزنامه‌های هندوستان با خبرهایی از این دست مواجه می‌شوید که یک نجس به دلیل خرید(یا داشتن) خانه مورد ضرب و شتم گروهای بلندپایه واقع شده یا توسط آنان به قتل رسیده است. ولی اگر نجسی توسط نجسی دیگری به قتل می رسید در روزنامه ها غوغا می شد زیرا به معنای نابودی نیروی کاری یک خانواده بلندپایه است. ✅ امروزه داستان نجس های هندی بیش از هر چیزی ما را به یاد طبقۀ فقیر و پایین جامعۀ ایرانی می اندازد که این گروه اجازه خرید مدرک ارشد و دکتری ندارند(به نقل از سایت خبر انلاین)، اجازه ندارند در یک ترم مدرک ارشد و دکتری بگیرند(سایت بهار نیوز)، و حتی اجازه ندارند خانه ای برای سکونت داشته باشند. حال باید این پرسش را مطرح کرد که چرا رومینا اشرفی را مرئی و آسیه پناهی نامرئی شد، به چند استدلال کلی اشاره می شود: 1⃣ رومینا اشرفی یک دختر طبقه پایین بود که به دست پدری کشته شد که متعلق به طبقه پایین بود. فرودستی که فرودستی را کُشت ولی آسیه پناهی زن طبقه پایینی بود که توسط شهرداری(طبقات مسلط) کشته شد. پس همانند قصه سوجاتا؛ چه کسی، چه کسی را به قتل می رساند حائز اهمیت است. 2⃣ آسیه پناهی زن طبقه پایینی بود که در پی داشتن یک خانه دوید ولی رومینا اشرفی دختر طبقه پایینی بود که در پی داشتن یک عشق دوید. اینجا می توان با این رویه مارکسیستی موافق باشیم که طبقات مسلط همواره در پی زایش و تولید جمعیت در طبقات پایین هستند تا نیروی کاری ارزانتر تولید کنند و بر همین مبنا به رومینا اشرافی که در پی تشکیل خانواده بود حساسیت نشان دادند. حال طبقه مسلط برای ممانعت از داشتن یک سرپناه آسیه پناهی را به قتل؟؟؟؟ رساندند گویی برای طبقه پایین در همان ساعت تولد تعیین شده که تنها مسئولیت آنان دفاع از خانه ثروتمندان است و از نظر ثروتمندان داشتن خانه برای فقیران سبب غفلت از مسئولیت می شود. 3⃣ شهرداری در پی زیباسازی شهری است، اما این زیبایی برای چه کسانی است. وقتی زندگی فقیران قربانی زیبایی شهری می شوند پس زیبایی شهر برای چه کسانی است. به عبارتی برای زیبایی شهری، زندگی نابود می کنند و مرگ می افرینند. پس زیبایی در مرگ فقیر دیده می شود ولی ویلاهای غیر قانونی لواسان تهران تخریب نمی شود چون متعلق به طبقه مسلط است. چرا ساخت و ساز فقیران زشت تلقی می شود ولی ساخت و ساز ثروتمندان زیبا...این طبقه بالای شهری بودند که مرگ رومینا اشرفی را به صدا درآوردند تا مرگ آسیه پناهی ها سرپوش گذاشته شود. 4⃣ رومینا اشرفی و آسیه پناهی هر دو زن بودند ولی چرا فمینیست ها رومینا را مرئی کردند ولی مهر خموشی بر مرگ آسیه پناهی زدند، این به معنای آن است که فمینیسم ایرانی ضد مرد و ضد طبقه پایین است ولی در دامن طبقات متوسط و بالای جامعه آرمیده است. باید اذعان داشت که طبقات مسلط آرام بخوابند زیرا که فمینیست ها بیدارند و نگهبان وفاداری هستند... 5⃣ رومینا اشرفی جایی به قتل رسید که مرگ ناآشنا بود ولی آسیه پناهی جایی بود که زندگی نااشنا بود. زلزله، کولبری و ... زندگی و روح را از کالبد آنان گرفت و از نظر روشنفکران و مردم ایران کالبد بدون روح مردمان این خطه ارزش تحلیلی و خبری ندارد. @women92
"جیمی کارتر" در کتاب اسم "تقاضایی برای اقدام" - که به تجاوزات وحشتناک علیه زنان پرداخته- می‌گوید: هر ساله صدهزار دختر به‌عنوان برده در آمریکا فروخته میشود. جایی که صاحب یک روسپی‌خانه میتواند دختری معمولاً اهل آمریکای لاتین یا آفریقا را با قیمت هزار دلار خریداری کند. "ریحانه" @women92
نشست مجازی «تحلیل حادثه قتل دختر تالشی و واکنش های پیرامون آن» با حضور سرکار خانم دکتر سمیه حاج اسماعیلی پنج شنبه 15 خرداد، ساعت 18 لینک ورود به جلسه https://www.skyroom.online/ch/313fa313ab/a-z-v-kh @women92
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
حتمآ این ویدئو رو ببینید. افشای جزئیات جدید از قتل رومینا.. عدّه ای سعی دارند شایعاتی درست کنند و به سنی بودن دوست پسر رومینا ماجرا رو ربط بدن.. می دونین یه عدّه کفتار صفتند... از هر آب گل آلودی برای بهره وری سیاسی و ایجاد تفرقه بین و استفاده می کنند. @women92