💢فقیه و مجتهد زن؛ نیاز ضروری جامعه
✔️حضرت آیت الله خامنه ای:
🔹اعتقاد بنده این است که حتماً فقیه زن و مجتهد زن لازم داریم و گمان من این است که دماء ثلاثه و امثال اینها را غیر از زن هیچ کس نمیتواند فتوا بدهد. همه فتواها به نظر من بدون آگاهی از موضوع است. ماها همین طور از بَر فتوا میدهیم. زن محرممان یک چیزی به ما میگوید، اگر اهلش باشیم و دنبال کنیم، چیزی از موضوع میفهمیم، بعد ناگهان مسئلهای میآید، میبینیم که یک نوع دیگرش هم هست.
http://eitaa.com/joinchat/3344760855Cfb739a80b7
#حدیث_روزانه
پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله :
«اِنّی تارِک فِیکُمُ الثَّقَلَیْن کِتابَ اللهِ وَ عِتْرَتی ما اِنْ تَمَسَّکْتُمْ بِهِما لَنْ تَضِلُّوا»
من چیزی بین شما بر جای مینهم که اگر بدان چنگ بزنید بعد از من هرگز گمراه نخواهید شد، کتاب خدا (قرآن) و عترت اهلبیت ام ...
🔹️مسلم، صحیح:4/3، 18 به شماره 2408، چاپ عبد الباقی.
🔸️دارمی، سنن: 2/431 432.
🔹️ترمذی، سنن: 5/663، به شماره 37788
#حدیث_ثقلین
@women92
🔻حقانی معاون پژوهش جامعةالزهرا در گفتگو با خبرگزاری حوزه:
🔔 تمدید مهلت ارسال آثار به دومین همایش کتاب سال بانوان تا پایان آذر ۹۸
hawzahnews.com/news/869241
@women92
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
105 لغت ضروری انگلیسی
@women92
⭕️ هیچکس تحمل ظرفیت فکری مقام معظم رهبری را ندارد/ برای حل مسئله زن، لازم نیست فمنیست شویم
🔻نواب، رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب در جلسه هماندیشی دانشجویان دانشکده زن و خانواده دانشگاه ادیان:
◽️شهید مطهری به دیدار امام در پاریس رفتند و بنا بود درباره مسئله زن در انقلاب اسلامی با ایشان صحبت کنند. شهید مطهری در بازگشت گفتند که با کمال تعجب ، امامی که در حوزه مهجور و فراموششده نجف بودند، صدها برابر من و مجموعهای که در کنار من است، درباره مسئله زن درک، آگاهی و هوشیاری داشتند.
❓چرا در مسئله زن موفق نیستیم و چرا مسئله زن در ایران شکست خورده است. این یک عقبه دارد و آن هم این است که ما همواره در #اصلاحات در ایران با شکست مواجه شدهایم. از زمان مشروطه که یک جهش، انقلاب و حرکت جدی در نظام فکری سیاسی ایران آغاز شد، تا امروز شکست خوردهایم. در مشروطه عدهای از روحانیون، مخالف و عدهای موافق بودند و هر دو طرف هم افراط و تفریط میکردند و مشروطه شکست خورد. متدینین به مشروطه معتقد نبودند و روشنفکران، زیادهخواهی، افراط و تمامیتخواهی کردند و مشروطه موفق نشد.
◽️مسئله زن و مسئله شیعه و سنی نیز همینطور است. هیچکس تاب تحمل ظرفیت فکری مقام معظم رهبری را در کشور ندارد. رهبرانقلاب و امام بزرگوار، تا صد سال بعد ما فکر داشتند ولی ما میخواهیم از آنان #جلو بزنیم. در مسئله شیعه و سنی، آرزو میکنم فقط حرفهای ایشان را محقق کنیم ولی نمیتوانیم، چون ظرفیتش را نداریم. مقام معظم رهبری میفرمایند اهانت به مقدسات اهلسنت، حرام است. اگر همین سخن محقق شود، تمام مشکلات ما با اهلسنت حل میشود.
◽️ اگر امروز بخواهیم برای #زنان کشورمان یک حرکت حقیقی و اساسی کنیم تا زنان بتوانند به وضع مطلوب خودشان برسند، باید به #احکام_اسلامی نظر داشته باشیم و از آن الهام بگیریم. بین اسلامی که برخاسته از متون اسلامی، حقوق اسلامی، تکالیف اسلامی و رفتار رهبران درجه یک ما با زن از یک طرف و رفتار عموم با زن، صد و هشتاد درجه تفاوت وجود دارد.
◽️ بنده خبر دارم که امام راحل، شهید مطهری، شهید بهشتی، علامه طباطبایی، آیتالله مصباح، مقام معظم رهبری و دیگر بزرگان چه رفتاری با همسران مکرمهشان داشتهاند و دارند.
◽️امام فرمودند مرد از دامن زن به #معراج میرود. اگر مرد به مقامی برسد که معراج باشد، یادتان نرود که پرورده یک زن است. مادر، اشرف اولاد آدم را برای رسیدن به اشرف لحظات تربیت میکند. لذا مهمترین مقام را دارد.
◽️برای حل مسئله زن، لازم نیست #فمنیست شویم. بلکه باید به اسلام مراجعه کنیم.
حل مشکل زنان، فقط اسلام است. فلان خانم فیلمساز فمنیست نمیتواند با ساخت چند فیلم، مشکل زنان ما را حل کند و فلان آقای نویسنده فمنیست هم با چند کتاب و تکه انداختن به اسلام نمیتواند مشکل زنان را حل کند. فقط باید با دقت و بصیرت و استفاده از رفتار علمای بزرگ اسلام که نمونه اجرای اسلام در خانهشان هستند و استفاده از متون اصلی اسلام، مسئله زن را حل کرد.
http://hawzahnews.com/news/869331
@women92
#روانشناسی #فردی
Part 1
ایسنا نوشت: یک روانشناس و مربی آموزش خانواده گفت: تحقیقات نشان میدهد که ۲۶ درصد مردم ایران نیازمند روانگران سلامت هستند و در بین جمعیت ۱۵ تا ۶۴ سال بهطور میانگین از هر ۴ ایرانی یک نفر مبتلا به مشکل اعصاب و روان است.
مژگان بنگر وقوع استرس را در ۲ حالت تفسیر و اظهار کرد: زمانی که عوامل و شرایط بیرونی فرد را در شرایطی قرار میدهند که از او انتظاراتی برود که فراتر از تواناییها، امکانات و منابع او است، فرد دچار استرس شده و پاسخی که شخص از نظر احساسی، عصبی و فیزیولوژیک باید به این توقعات و شرایط محیطی بدهد، باعث استرس در او میشود.
وی تصریح کرد: گرفتگی عضلات، تغییرات خلقی، افسردگی و اضطراب، خارش، خشکی دهان، صدای زنگ در گوش، افزایش ضربان قلب، تکرر ادرار، بیخوابی و کابوس، احساس خستگی و ضعف و ناتوانی از جمله موارد شایع در اختلالات ناشی از استرس است.
این روانشناس از ۶ مشخصه بارز و مهم استرس یاد کرد و گفت: بروز کهیر، آکنه و جوش روی پوست بدون سابقه آلرژی، ناپایداری وزن بدون دلیل هورمونی و رژیم غذایی، سردردهای شدید مانند میگرن، بیماریهای گوارشی همراه با درد در ناحیه معده همراه با احساس نفخ و طعم تلخ در دهان و در نهایت ریزش مو بی هیچ دلیل خاصی از نمودهای بارز وجود استرس در افراد است.
بنگر با بیان اینکه استرس در سلامت جسمی و روانی افراد و همچنین رفتار شهروندی تاثیرگذار است، خاطرنشان کرد: به این معنا که هر چقدر افراد در معرض تجربیات تلخ قرار گیرند، آسیب پذیری بیشتری پیدا میکنند که پیامد آن عصبانیت زیاد، کج خلقی، ناامیدی، ابهام در هویتیابی، جدا شدن از باورها و عقاید و درگیریهای خیابانی است.
وی با استناد به یک فرضیه جهانی، عامل اجتماعی را قویترین عنصر تشدیدکننده آسیب پذیری افراد در برابر استرس و حتی بیشتر از تاثیرات ژنتیکی و شخصیتی افراد دانست و افزود: رخدادهای زندگی، شرایط اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی نقش ویژهای در افزایش استرس دارند، طلاق، فقر، عدم دسترسی به منابع آموزشی مناسب، عدم دستیابی به امنیت و بیکاری از عوامل بسیار مهم استرس در شرایط کنونی اقتصادی جامعه ایران محسوب میشود.
این روانشناس با اشاره به اینکه بیماریهای اعصاب و روان از جمله مهمترین آنها استرس و اضطراب، بعد از حوادث، بهطور مشترک با بیماریهای قلبی و عروقی رتبه دوم خدمات درمانی را به خود اختصاص دادهاند، بیان کرد: تحقیقات نشان میدهد که ۶.۲۳ تا ۲۸ درصد مردم ایران نیازمند روانگران سلامت هستند و بهطور میانگین در بین جمعیت ۱۵ تا ۶۴ سال در ایران از هر ۴ نفر یک فرد به این مشکل مبتلا است.
بنگر درباره ارتباط استرس با سایر بیماریها یادآور شد: بیماریهایی چون سرطان، چاقی، فشارخون بالا، کلسترول، بیماریهای قلبی و عروقی، دیابت و بیماریهای مربوط به نقص سیستم ایمنی به طور قابل توجهی وابسته به استرس است.
وی با بیان اینکه استرس، رفتارهای پرخطر را افزایش میدهد، گفت: استفاده از قلیان، الکل و روابط جنسی ناایمن که در منطقه توریستپذیر و چند فرهنگی مانند مازندران بسیار بالا است، از پیامدهای استرس محسوب میشود.
┄┄┅━❅✍❅━┅┄┄
https://eitaa.com/joinchat/3344760855C17713c4a73
#معرفی_کتاب 📚
📖 نام اثر : بانوی تراز در گفتمان امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری
✍ نویسنده : سعید صلح میرزایی
🖇 ناشر : زاد اندیشه
نوبت چاپ : ششم / تابستان 1397
این کتاب، شامل نه بخش است: ⤵️
⚜ بخش اول این کتاب به کلیاتی درباره زن و نقش آن در #جامعه اختصاص یافته و بخش دوم با معرفی #الگوهایی چون فاطمه ی زهرا س و حضرت زینب س و بانوان بزرگوار دیگر، زن تراز جامعه اسلامی را به همگان نشان میدهد. 😇
⚜ در بخش سوم، زن در اسلام مورد بررسی قرار گرفته است و از سه فصل #کرامت زن در اسلام، عرصه های فعالیت زن در اسلام و #حجاب و #عفاف تشکیل یافته است.🌱
⚜ عناوین بخشهای چهارم تا هفتم عبارتند از : زن در غرب، جنایات #طاغوت به زنان، تاثیر #انقلاب اسلامی بر زنان و نقش زنان در انقلاب اسلامی.💥
⚜ بخش هشتم که رسالتها و #وظایف زنان را در دستور کار خود قرار داده از هفت فصل تشکیل شده : وظایف معنوی، وظایف علمی، وظایف انقلابی، وظایف اجتماعی، #همسرداری و حفظ خانواده، رسالت مادری و دیگر وظایف.💫
⚜ کتاب با بخش نهم به پایان می رسد که اختصاص به مسئولیتهای مسئولان و اقشار مختلف در برابر زنان دارد.💯
🌸 @women92
اگر خاموش باشی
تا دیگران به سخنت آرند،
بهتراز اینست که سخن گویی،
تا دیگران خاموشت کنند...!
سقراط
.https://eitaa.com/joinchat/3344760855C17713c4a73
✅ تئوری سوسک در توسعه شخصی
Cockroach Theory for self development
”در یک رستوران، یک سوسک ناگهان از جایی پر می زند و بر روی یک خانمی می نشیند. آن خانم از روی ترس شروع به فریاد می کند. وحشت زده بلند می شود و سعی می کند با پریدن و تکان دادن دست هایش سوسک را از خود دور کند.
واکنش او مسری بود و افراد دیگری هم که سر همان میز بودند وحشت زده می شوند. بالاخره آن خانم موفق می شود سوسک را از خود دور کند.
سوسک پر می زند و روی خانم دیگری نزدیکی او می نشیند. این بار نوبت او و افراد نزدیکش می شود که همین حرکت ها را تکرار کنند! پیشخدمت به سمت آنها میدود تا کمک کند. در اثر واکنش های خانم دوم، این بار سوسک پر می زند و روی پیشخدمت می نشیند.
پیشخدمت محکم می ایستد و به رفتار سوسک بر روی لباسش نگاه می کند. زمانی که مطمئن می شود، سوسک را با انگشتانش می گیرد و به خارج رستوران پرت می کند.
در حالیکه قهوهام را مزه مزه می کردم، شاهد این جریان بودم و ذهنم درگیر این موضوع شد. آیا سوسک باعث این رفتار هیستریک شده بود؟ اگر اینطور بود، چرا پیشخدمت دچار این رفتار نشد؟ چرا او تقریباً به شکل ایده آلی این مسئله را حل کرد، بدون اینکه آشفتگی ایجاد کند؟
این سوسک نبود که باعث این نا آرامی و ناراحتی خانم ها شده بود، بلکه عدم توانایی خودشان در برخورد با سوسک موجب ناراحتیشان شده بود.
من فهمیدم این فریاد پدرم، همسرم یا مدیرم بر سر من نیست که موجب ناراحتی من می شود، بلکه ناتوانی من در برخورد با این مسائل است که من را ناراحت می کند.
این ترافیک بزرگراه نیست که من را ناراحت می کند، این ناتوانی من در برخورد با این پدیده است که موجب ناراحتیم می شود. من فهمیدم در زندگی نباید واکنش نشان داد، بلکه باید پاسخ داد. آن خانمها به اتفاق رخ داده واکنش نشان دادند، در حالیکه پیشخدمت پاسخ داد. واکنش ها همیشه غریزی هستند در حالیکه پاسخ ها همراه با تفکرند.
این مفهوم مهمی در فهم زندگی است. آدمی که خوشحال است به این خاطر نیست که همه چیز در زندگیش درست است. او به این خاطر خوشحال است که دیدگاهش نسبت به مسائل درست است.”
http://eitaa.com/joinchat/3344760855Cfb739a80b7
👇🏻🧠👇🏻
@women92
🔻چه کسی «تبر» را به دست «سحر» داد؟
دختری که با نام «#سحر_تبر» در شبکه های اجتماعی مشهور شده بود دستگیر و مصاحبه اش از صداو سیما پخش شد. در این جا به درست یا نادرست بودن انتشار این مصاحبه، یا اتهاماتی که برای او ذکر شده کاری ندارم، ولی از نگاهی کلان تر و از منظر «#اخلاق_فناوری_اطلاعات» (#اخفا) بررسی آن را لازم می دانم.
✅«سحر» تنها کسی نیست که از فضای مجازی برای مشهور شدن، کسب درآمد، یا خودنمایی استفاده کرده است. هم اکنون در شبکه های اجتماعی ده ها پسر و دختر دیگر هر کدام به شیوه های مختلف مشغول انجام همان کارهایی هستند که او انجام می داد. بنابراین، مسئله او را نباید به وضعیت یک فرد خاص کاهش دهیم، بلکه بایستی به عنوان یک «#نمونه» از رفتارهای برخی از نوجوانان و جوانان مان در فضای مجازی از جهات مختلف، و از جمله از منظر اخلاقی، مورد آسیب شناسی قرار دهیم.
✅ درست است که هر کسی به میزان رشد و سلامت روحی وروانی و عقلی که دارد باید در برابر رفتارهای خود در فضای مجازی از نظر اخلاقی مسوولیت پذیر و پاسخ گو باشد، و کسی چون سحر هم از این قاعده مستثنی نیست، ولی اگر رفتار کسانی چون او را در این فضا نادرست می دانیم نباید از #عوامل «#زمینه_ساز» یا «#تشویق_کننده» این رفتارها غافل شویم. بنابراین، در کنار مصاحبه با سحر باید با چند گروه دیگر هم مصاحبه کنیم؛ کسانی که کم کاری، غفلت یا تغافل آنها موجب می شود که تبر به دست سحرهای فضای مجازی بیافتد.
🔻1. باید از #خانواده او سوال کرد که چه اندازه بر رفتار فرزندتان در فضای مجازی نظارت داشتید؟ آیا محیط خانواده به گونه ای بود که فرزندتان از نظر اخلاقی و روحی و روانی در امنیت باشد و نیازی به جبران کمبود های خود در فضای مجازی نداشته باشد؟ اگر خودتان مشوق و یاور او در کارهایش نبودید، چه اندازه با او درباره پیامد رفتارهایش در این فضا صحبت کردید؟
🔻2. باید از #متصدیان تربیت اخلاقی، مبلغان دینی، مدیران رسانه ها، و مسوولان سازمان های فرهنگی و تبلیغی و آموزشی، و نهادهای مرتبط با #فضای_مجازی سوال کرد چند ساعت برای افزایش «سواد رسانه ای» سحرهای مجازی وقت گذاشته اید، چند کتاب و مقاله و برنامه آموزشی جذاب برای راهنمایی آنها جهت اخلاقی زیستن در این فضا تهیه کرده اید؟ آیا به کاربران جوان و نوجوان فضای مجازی درباره «اخلاقِ عضویت»، »اخلاقِ کامنت گذاری»، «اخلاقِ لایک کردن»، و «اخلاقِ فوروارد مطالب» آموزش های لازم را داده اید تا دراین جاده لغزنده پای شان نلغزد؟
🔻3. باید از همه #کاربرانی که در صفحات و کانال های این افراد #عضو می شوند، زیر مطالب شان کامنت می گذارند، و پیام های آنها را #لایک و #فوروارد کنند باید پرسید آیا تاکنون به مسوولیت اخلاقی خود در این زمینه توجه کرده اید؟ آیا می دانید که در برابر پیامدهای کارهای آنان شما هم باید پاسخ گو باشید؟ چرا که یکی از مهم ترین اهداف نوجوانان و جوانانی که در شبکه های اجتماعی به رفتارهای نامتعارف دست می زنند «دیده شدن» و کسب مقبولیت و محبوبیت است؛ البته این کار اگر به کسب درآمد هم منتهی شود که چه بهتر. از این رو هرچه ممبرها و فالوئرهای آنها بیشتر شود برای تداوم رفتارهای خود و شکستن مرزهای اخلاق، جرات و جسارت بیشتری پیدا می کنند.
🔻4. باید از کسانی که سحرهای مجازی را #ابزاری برای تبلیغات و #درآمدزایی می کنند پرسید در مقابل درآمدی که کسب می کنید، آیا می توانید ضررهایی که به فرهنگ و اخلاق جامعه، و حتی به روح و روان و زندگی این افراد وارد می شود، جبران کنید؟
✅ شبکه های اجتماعی در حال تربیت نسلی جدید است که نگرش ها و مناسبات اخلاقی شان با گذشته #متفاوت است. بنابراین در صورت بی توجهی به پرسش هایی که در بالا گفته شد باید هر لحظه منتظر غرق شدن کشتی ای باشیم که سحرها با تبر به جانش افتاده اند.
#حسینعلی_رحمتی
4 آبان 1398
🔻لطفا نظرتان را درباره این مطلب بیان کنید 👇👇
@women92
نیایش صبحگاهی
خدای مهربانم .!
در این روزگار غریب تنها تو را دارم
پروردگارا!
درهای لطف تو باز است
در این روزهای معنوی
دست هایم را به آسمان بلند میکنم
تا میوه های اجابت بچینم
و می دانم دست هایم خالی
بر نخواهندگشت ....
به یاد تو قدم در رویاهایم می گذارم
و در آغاز صبح دگرم فقط به تو می اندیشم و تنها تو را میخوانم
خدایا بهترین ها را برایمان مقدر بفرما
آمین
🌱 @women92
🌹#مادرش_هم_به_او_پیوست🌹
📌 او فرمانده شجاع عصائب اهل الحق در استان میسان بود که در جریان تظاهرات و توسط نفوذی های شیطان بزرگ خود و برادرش در آمبولانس زنده زنده در آتش سوختند...
▪️ مادر او #وسام_العلیاوی نیز دقایقی پیش بر اثر غم و اندوه از دست دادن دو فرزندش در تظاهرات دیروز عراق که ناجوانمردانه در حالی که زخمی بودند تکه تکه شدند، #دار_فانی را وداع گفت.
لعنت خدا بر مزدوران سعودی
✅👉 @women92
#امام_رضا_ع💔
اےڪاش حرم بودم و مهمان تو بودم
مهمان توسفره احسان تو بودم
یڪ پنجره فولاد دلم تنگ تو آقاسٺ
اے ڪاش ڪہ زوارخراسان تو بودم
السلام علیڪ یا علی بن موسی الرضا(ع)
@women92
#شهادت_امام_رضا_ع_تسلیت🏴
خبرنامه مرکز تحقیقات زن و خانواده - شماره 2
https://eitaa.com/joinchat/3344760855C17713c4a73
یه گل کاکتوس قشنگ تو خونه ام داشتم.
اوایل بهش میرسیدم، قشنگ بود و جون دار.
کم کم فهمیدم با همه بوته هام فرق داره، خیلی قوی بود، صبور بود، اگه چند روز بهش نور و آب نمیدادم هیچ تغییری نمیکرد.
منم واسه همین خیلی حواسم بهش نبود، به خیال اینکه خیلی قویه و چیزیش نمیشه.
هر گلی که خراب میشد میگفتم کاکتوسه چقدر خوبه هیچیش نمیشه اما بازم بهش رسیدگی نمیکردم.
تا اینکه یه روز که رفتم سراغش دیدم خیلی وقته که خشک شده، ریشه اش از بین رفته بود و فقط ساقه هاش ظاهراشو حفظ کرده بود.
قوی ترین گل ام رو از دست دادم چون فکر کردم قویه و مقاوم.
مواظب قوی ترین های زندگیمون باشیم.
ما از بین رفتنشون رو نمیفهمیم چون همیشه یه ظاهر خوب دارند، همیشه حامی اند، پشتت بهشون گرمه، اما بهشون رسیدگی نمیکنیم، تا اینکه یه روز میفهمی قوی ها هم از بین میرن.
🌱 @women92