📍بخاطر خود یا بخاطر خدا؟!
🔹مقصد این است که اسلام جریان پیدا بکند، مقصد این نیست که #من اجرایش کنم.
از چیزهایی که انسان مبتلا به آن هست این *شیطنتهای باطنی* که انسان به آن مبتلا هست این است که، دلش میخواهد خودش متصدی امر باشد.
جریان امر اگر به دست دیگری بهتر واقع بشود، این ناراحت است، میگوید من خوب است باشم.
این از شیطنتهای باطنی انسان است. انسان به صورت مقدس مآبی طرحش میکند، من میخواهم به این ثواب برسم.
اگر حساب کند پیش خودش که همان ثواب را، بالاترش را به شما میدهند، و شما کمک کنید به این کسی که متصدی است و از شما بهتر میتواند، راضی نمیشوید.
🔹مسئله این نیست که #ثواب میخواهم، مسئله این است که #دنیا میخواهم.
اختلاف اگر بین افراد پیدا میشود، جستجو کنند در باطن ذات خودشان ببینند که مسئله، مسئله #مصلحت_اسلام و مصلحت مسلمین است یا مسئله، مسئله #مصلحت_خودش هست؟!
پای #نفس در کار است یا #خدا در کار است؟
اگر یک کسی یک مطلبی را بهتر از من میتواند انجام بدهد، آیا من خوشحالم به اینکه او متصدی امر بشود یا من ناراحتم؟!!
📚صحیفه امام، ج۱۷، ص۵۳۰
#اخلاق_تشکیلاتی
قضاوت هرکس با خودش.........
@women92
⚡️زن باید طعم عدالت اجتماعی را درک کند، مرد بیکار در جامعه نباشد، اختلاس نباشد، احترام زن در کانون خانواده و کرامت او مراعات شود و سپس از زنها مطالبه حجاب داشته باشیم
⚡️ما باید برای آخوندسازی زنانی که نقش روحانی را دارند، تدابیر ویژه داشته باشیم.
✔️بانو مجتهده گل گیری در درس اخلاق جامعهالزهرا با موضوع«التزام رفتاری در حوزه حجاب و عفاف مطابق با شأن طلبگی»🔻
🔹 مسئله حجاب در اسلام پس از تشکیل حکومت اسلامی در جامعه مطرح شد، اکنون نیز دولت موظف به اجرای احکام حجاب است که وظایف دولت در مصوبه «اصول و مبانی روشهای اجرایی گسترش فرهنگ عفاف» که سال ۱۳۷۶ در ۱۶ بند توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی به تصویب رسید وجود دارد.
🔹 شاید این سؤال مطرح شود که اگر حجاب واجب و ترک آن حرام است، آیا حکومت باید برخورد کند، جواب ما منفی است، حکومت باید بندهای ۱۶ گانه را اجرا کند و با تبیین موضوع عفاف و حجاب، فرهنگسازی و تذکر و مدارا به ترویج عفاف و حجاب بپردازد و و اگر فردی لجبازی میکند و برای ایجاد بی حجابی در جامعه مأموریت دارد، باید برخورد شود.
🔹 بحث حضور دولت در تبیین و ترویج عفاف و حجاب در جامعه بسیار مهم است، تبیین و ترویج عفاف و حجاب وظیفه دولت است، اما دیگران هم در کنار دولت تکلیف دارند.
🔹زن باید طعم عدالت اجتماعی را درک کند، مرد بیکار در جامعه نباشد، اختلاس نباشد، احترام زن در کانون خانواده و کرامت او مراعات شود و سپس از زنها مطالبه حجاب داشته باشیم، ابتدا باید زیرساختها درست شود، سپس به موضوع عفاف و حجاب پرداخت.
🔹ما باید آغوش خود را به سوی کسانی که به حجاب و عفاف اهمیت نمی دهند، باز کنیم، ما باید برای آخوندسازی زنانی که نقش روحانی را دارند، تدابیر ویژه داشته باشیم.
🔹 ما باید درهای جامعهالزهرا و دیگر حوزههای علمیه خواهران را به روی کسانی که نصاب طلبگی دارند و برای طلبگی آماده هستند، باز کنیم، همچنین برای افرادی که دین را دوست دارند اما تمایلی برای طلبگی ندارند، مدارس اقماری و دوره ای داشته باشیم و تعالیم و معارف اسلامی برای این گونه افراد در نظر بگیریم تا نسبت به حوزههای علمیه و فضای روحانیت شناخت پیدا کنند و با معرفت جذب حوزههای علمیه شوند.
🔸متن کامل🔸
https://www.jz.ac.ir/post/4335
http://eitaa.com/joinchat/3344760855Cfb739a80b7
❗ زبان و جنسیت❗
✍
سیمون دوبوار می گوید انسان زن یا مرد متولد نمی شود بلکه جامعه او را به زن یا مرد تبدیل می کند. در واقع جنسیت به عنوان یک هویت اجتماعی (نه ویژگی های فیزیولوژیک)محصول جامعه است
"زبان" پایه اصلی هر جامعه و گفتمانی است و قسمت اعظم جنسیت و هویت افراد در زبان ساخته می شود.
در واقع از طریق زبان و به واسطه زبان است که جهان پیرامون خود را می شناسیم و به آن معنا می دهیم. به عنوان مثال زبان معنایی کودکی که در یک خانواده مذهبی شرقی متولد شده و رشد می یابد با زبان معنایی کودکی که در یک جامعه لائیک غربی متولد شد و جهان را می فهمد زمین تا آسمان متفاوت خواهد بود. (در زیست جهان تجربه کودک شرقی مفهوم مادر، پدر، خانواده، خدا و سایر واژه ها تعریف و معنایی کاملا متفاوت از همنوع غربی خود خواهد داشت.)
بر اساس چنین مبنایی می توان گفت تمام زبان های دنیای مردسالار هستند و زن را به عنوان جنس دوم تعریف می کنند. اما نکته و تفاوت اصلی اینجاست که میزان مردسالارانه و تحکم آمیز بودن رابطه میان دو جنس مخالف از زبانی به زبان دیگر کاملا متفاوت است. (مثلا ممکن است زبان انگلیسی نسبت به زبان فرانسه نسبت به زنان، نگرش سلطه گرایانه تری داشته باشد.)
زبان های مورد استفاده در میان مردمان خاورمیانه همه میزان زیادی از تبعیض و تحکم جنسیتی را دارند و زبان فارسی هم از این امر مستثنی نیست و زن را به عنوان جنس ضعیف، منفعل، احساساتی تعریف می کند.
کافیست نگاهی به زبانی که همه روزه در گفتارهای روزمره و در رسانه ها و صدا و سیما و آموزشگاه هایمان مورد استفاده قرار می گیرد داشته باشیم.
📘به عنوان مثال:
🔴زن صفت (فاقد صفات قدرتمند مردانه)
🔴مرده و قولش (یعنی قول زن الکیه)
🔴یا قول مردونه(یعنی قول زنونه الکیه)
🔴نامرد(کسی که زن یا دوجنسه است)
🔴مرد مردونه (یعنی زنانه نیست )
🔴مرد باش(زن نباش)
🔴مرده و حرفش(حرف زن باد هواست)
🔴مثل یک مرد محکم باش(زن سست و شکننده است)
🔴مرد که گریه نمی کنه(احساساتی و غیر عقلانی بودن برای زنان است)
بسیاری از این مثال ها که در زبان و گفتار روزمره ما هست و زن را «موجودی که مرد نیست» تعریف میکند. (در زبان ترکی صفت پر تکراری وجود دارد به نام "کور قیز"[دختر کور] که به وفور برای تحقیر مردان از آن استفاده می شود)حالا زنان و دختران با رشد و تربیت در چنین شرایطی ناخوداگاه موضع دست پایین و ضعیف را به عنوان موضع طبیعی خود می پذیرند و به افرادی منفعل و پذیرا تبدیل می شوند.
👈ارینگ گافمن در کتاب «نمود خود در زندگی روزمره» می نویسد:
«دختران دانشجوی آمریکایی در مواجهه با پسران قابل اعتنا، هوش، مهارت و ارادهی خود را کمتر از حد واقعی نشان میدادند- و بدون شک امروز هم میدهند- و علیرغم شهرت جهانی به سبکمغزی از یک انضباط روانی عمیق خبر میدهند. گفته میشود این مجریان اجازه میدهند پسرها چیزهای کسلکنندهای را برایشان تعریف کنند که قبلاً شنیدهاند. استعداد خود در ریاضیات را از چشم همراهان ضعیفتر خود پنهان میکنند و در بازی پینپونگ درست قبل از پایان شکست میخورند»
#بيشتر_بدانيم_بهتر_زندگى_كنيم.
http://eitaa.com/joinchat/3344760855Cfb739a80b7
پرسیدند بدترین درد کدومه؟
یکی گفت: عاشقی
یکی گفت: تنهایی
یکی گفت: دلتنگی
یکی گفت: فقر
اما هیچکس نگفت:
پیرشدنِ پدر و مادر!
قدر گنج های زندگیمان را بیشتر بدانیم.
1 اکتبر روز جهانی سالمندان گرامی باد🌹
https://eitaa.com/joinchat/3344760855C17713c4a73
🔘 جمعیت زنان سالمند از مردان پیشی گرفت
🔘 شهلا کاظمی پور، جمعیت شناس درباره آمارهای سالمندان به تفکیک جنسیت گفت: در حال حاضر حدود ۴۹ درصد از سالمندان ایران مرد و ۵۱ درصد زن هستند و پیشبینیها نشان میدهد با گذشت زمان، سهم زنان سالمند بیشتر از مردان خواهد شد، چرا که امید زندگی زنان بیش از مردان است/ ایسنا
🌺 @women92
http://eitaa.com/joinchat/3344760855Cfb739a80b7
بدار عزّت موی سفید پیران را
زجای خویش به تعظیم صبحدم برخیز
نهم مهر روز جهانی سالمندان 🌺
https://eitaa.com/joinchat/3344760855C17713c4a73
#حجت_الاسلام_زیبایی_نژاد
📌زنگ خطر انقلاب جنسی، در کشور ما به صدا درآمده است...
🔹مسؤل مرکز تحقيقات زن و خانواده، #حوزه_اخلاق را یکی از عرصههای مرتبط با مسأله جمعیت دانست و گفت: متأسفانه در این حوزه کسی کار نکرده است؛ بنده یک مقاله خارجی دیدم که آن هم در رابطه با آثار کنترل جمعیت در #تربیت_جنسی بود.
🔹در این مقاله آمده است که در جامعه سنتی زمان #شورمندی_جنسی زنان سنین ۱۸ تا ۴۰ سالگی است. اگر در این بازه سنی زن درگیر فرزندآوری باشد، بیشتر انرژی خود را برای تربیت فرزند به کار می گیرد و در بدن او #تراکم_انرژی پیدا نمی شود.
🔹از آنجا که در این بازه زمانی ذهن زن نیز درگیر فرزند است بنابراین مطالبات جنسی سرکش شکل نمی گیرد و از این لحاظ می توان جامعه را کنترل کرد. اما اگر سن ازدواج بالا برود، مطالبات جنسی نیز افزایش پیدا می کند و دیگر با اخلاق #خویشتن_داری جنسی نمی توان جامعه را کنترل کرد و احتمال انقلاب جنسی افزایش پیدا می کند. #زنگ_خطر انقلاب جنسی در کشور ما به صدا درآمده است.
🔹 وی تصریح کرد: در خانواده پر جمعیت، زن بیشتر، شخصیت خود را در ضمن خانواده تعریف می کند اما زنی که فرزند ندارد و یا فرزند کمی دارد منیت و #توجه_افراطی به خود در شخصیت او پیدا می شود. بنابراین سیاست کنترل جمعیت متنهی به #اخلاق_فردگرایانه می شود.
@women92
اکتبر ماه آگاهیبخشی در مورد سرطان سینه در بانوان است !🎗
▫️سرطان سینه از گستردهترین انواع سرطان در میان زنان است، از هر 8 زن در جهان 1 نفر به سرطان پستان مبتلاست و در ایران از هر 4 زن 1 نفر به این بیماری مبتلا میشود.
+ اما ابتلا به سرطان معنایش پیشاپیش صدور حکم مرگ نیست، تشخیص به موقع بیماری شاه کلید نجات از مرگ است
http://eitaa.com/joinchat/3344760855Cfb739a80b7
🍃🍃🍃🍃
‼ روش دختربازی اسلامی ا
👤 #استاد_رحیم_پور_ازغدی:
«حجاب هم به ظاهر کار دارد هم به باطن؛ باطن حجاب حیا و اخلاق جنسی است و ظاهر حجاب هم پوشش است.
▪️پوشش بدن کافی نیست، لباس پسری را نگاه میکنیم و تصور میکنیم نمازشبخوان است اما باطنش را میبینیم، الدنگ است.
▪️در همین فضای مجازی، دختر و پسرها با هم قرار می گذارند؛ آنها که مذهبی نیستند مثلا میگویند ساعت فلان در جردن.
▪️اما آنها که مذهبیاند، قرار می گذارند در بین الحرمین: خواهر! برادر! قرار ما بینالحرمین. هردوی آنها یک کار میکنند. یکی نوع مذهبیاش و دیگری غیرمذهبی.
▪️دخترها عکسشان را با آرایش و نیمهبرهنه میگذارند و نوع مذهبیاش هم عکساش را با چادر اما نزدیک و شفاف میگذارد و پسر هم زیرش می نویسد: ما رایت الا جمیلا. با خودش گفته یک عبارت عربی بگوییم که اسلامی باشد؛ دختربازی اسلامی.»
🍃🍃🍃🍃🍃http://eitaa.com/joinchat/3344760855Cfb739a80b7
🌐اینستاگرام مضرترین رسانه اجتماعی برای سلامت روانی جوانان
انجمن سلطنتنی سلامت عمومی بریتانیا با تحقیق بر روی 1479 فرد جوان و با در نظر گرفتن عوامل متعددی همچون افسردگی، حس تنهایی، اضطراب، اذیت و آزار، اعتماد به نفس و غیره، شبکه اینستاگرام را بدترین شبکه اجتماعی و با عنوان آسیب خالص برای سلامت روانی جوانان معرفی کرد.
در این بررسی که در مورد تاثیرات روانی 5 شبکه اجتماعی محبوب بر روی جوانان صورت گرفت یوتیوب با در بر داشتن محتوای آموزشی بسیار و عوامل آسیب زننده به مراتب کمتر، کم ضررترین و مفیدترین رسانه اجتماعی معرفی شد و پس از آن به ترتیب توئیتر، فیسبوک و اسنپ چت قرار گرفتند.
🆔http://eitaa.com/joinchat/3344760855Cfb739a80b7
#انگشتان_دست
ای کاش از انگشتان دستمان یاد می گرفتیم یکی کوچک ، یکی بزرگ ، یکی بلند و یکی کوتاه ، یکی قوی تر و یکی ضعیف تر است اما هیچکدام دیگری را #مسخره نمی کند
هیچ کدام دیگری را کوچک نمی کند و هیچ کدام برای دیگری تعظیم نمی کند. آنها کنار هم یک دست می شوند و کار می کنند. چرا بعضی از ما آدم ها اگر از کسی بالاتر بودیم او را کوچک می کنیم و اگر از کسی پایین تر بودیم او را بزرگ تر از آن که واقعا هست #معرفی می کنیم
شاید یکی از دلایل کنار هم بودن انگشت ها به خاطر این باشد که یادمان باشد. نه کسی بنده ماست و نه ما بنده دیگری! آری ، باید با هم باشیم و کنار هم آنگاه #لذت یک دست بودن را خواهیم فهمید
🏴 نکته های ناب
http://eitaa.com/joinchat/3344760855Cfb739a80b7
💢کتاب «نقش بانوان محدث شیعه در خدمت به حدیث» منتشر شد
✔️کتاب «نقش بانوان محدث شیعه در خدمت به حدیث» نوشته سیده طیبه موسوی اصل منتشر شد.
🔹در این کتاب زنانی معرفی شدهاند که در هیچ یک از کتب رجال، تراجم و شرح حال نویسی، نامی از آنها به میان نیامده و تنها از طریق سلسله اسناد روایات و گزارشهای تاریخی یا ضمن شرح حال راویان مرد به راوی بودن آنها پی میبریم.
🔹هدف اصلی این پژوهش، نگرشی نو در سه بخش کلی سیری در تاریخ تدوین حدیث شیعه، معرفی بانوان محدث شیعه و بررسی عوامل اجتماعی فرهنگی موثر بر کارکردهای حدیثی بانوان شیعه است.
🔹این کتاب در ۴۱۶ صفحه با قطع وزیری توسط انتشارات پژوهشکده تبلیغ و مطالعات اسلامی باقرالعلوم(ع) منتشر شده و در اختیار علاقمندان قرار گرفته است.
🔹علاقمندان میتوانند جهت خرید اینترنتی با مراجعه به سایت http://pbshop.ir/ و یا تماس با شماره ۳۷۸۳۵۵۵۴ - ۰۲۵ و یا مراجعه به آدرس قم – میدان نیایش – جنب مصلی قدس – پژوهشکده باقرالعلوم این کتاب را تهیه کنند.
🆔 http://eitaa.com/joinchat/3344760855Cfb739a80b7