eitaa logo
** مطالعات اسلامی زنان **
22.8هزار دنبال‌کننده
16.8هزار عکس
19.8هزار ویدیو
400 فایل
𝐈𝐬𝐥𝐚𝐦𝐢𝐜 𝐰𝐨𝐦𝐞𝐧 𝐬𝐭𝐮𝐝𝐢𝐞𝐬 📍فرصتی‌ویژه‌برای‌ارتقاوتعالی‌اندیشه‌وباورها 📍در حوزه تخصصی زنان 📍خانواده 📍سبک زندگی با مدیریت دکتر میرجعفری هماهنگی کارگاه‌ها،دوره‌های آموزشی،مشاوره تبلیغات: @Zahraahmadi2002 🖇استفاده ازمطالب کانال با ذکرلینک
مشاهده در ایتا
دانلود
✅ پيشينه سياست هاي جمعيتي در ايران 💢 رفتن ره صدساله در 15 سال!/ انقلاب جمعیتی در ایران 📌 سال 72 قانون تنظيم خانواده و جمعيت به تصويب مجلس شوراي اسلامي رسيد. اين قانون با هدف کاهش رشد جمعيت و مقابله با خانواده هاي پرجمعيت، از يک طرف، تنبيهاتي سخت گيرانه را براي خانواده هاي داراي چهار فرزند و بيشتر در نظر گرفت و از طرف ديگر براي تغيير نگرش ها و باورها در جامعه نسبت به فرزندآوري و ترويج رفاه حاصل از تعداد کم فرزندان براي خانواده ها الزاماتي را براي دستگاه هاي فرهنگ ساز در نظر گرفت. http://hvasl.ir/news/188027 🆔 @women92
🔴‏خانم ملاوردی مشاور رییس‌جمهور در روز خانواده، با توضیح تغییر ساختار خانواده، عکسی با نمادهای همجنس بازی را منتشر کرده! بعد از اعتراض مردم، ایشون گفته این مطلب در خواب و بیداری منتشر شده! لطفا مسئولان دولتی توضیح بدن دیگه چه تصمیماتی رو در خواب و بیداری گرفتند که به اینجا رسیدیم! @women92 مجتبی رضاخواه
*پسا کرونا* ماتیاس هورکس* به عنوان محقق آینده پژوهی در جامعه آلمان و محافل اجتماعی و اقتصادی اروپا جایگاه ویژه‌ای دارد. تحلیل‌های او درباره آینده اغلب به واقعیت می‌پیوندد. او و همکارانش در «انستیتو تحقیقات آینده» به تازگی با انتشار کتابی زیر عنوان «جهان پس از کرونا» دیدگاه‌هائی را مطرح کرده‌اند که در رسانه‌های آلمان بازتابی گسترده داشته است. وی با اشاره به بحران برآمده از شیوع ویروس کرونا، می‌نویسد: «این روزها اغلب از من پرسیده می‌شود که "دوران کرونا کی به پایان می‌رسد و ما به شرایط عادی برمی‌گردیم؟" من می‌گویم هرگز. برخی مقاطع تاریخی وجود دارند که مسیر آینده را تغییر می‌دهند. ما از این مقاطع به عنوان "بحران عمیق" نام می‌بریم. ما اکنون در این بزنگاه قرار گرفته‌ایم». دنیائی که فرو می‌ریزد.: ماتیاس هورکس معتقد است که در دوران کرونا، دنیائی که خیال می‌کردیم آن را می‌شناسیم فرو ریخته است. این دیدگاه بی‌شباهت به حرف یورگن هابرماس سرشناس‌ترین فیلسوف در قید حیات آلمان نیست. او گفته است: «کرونا باعث شد ما بفهمیم چقدر نمی‌فهمیم». هورکس بر گفته خود می‌افزاید: «اما پشت ریزش جهانی که خیال می‌کردیم می‌شناسیم، جهان دیگری در حال جوش خوردن است». ما در جهان پساکرونا تعجب خواهیم کرد که محدودیت‌های اجتماعی که ناگزیر به رعایت آن‌ها شدیم، کمتر باعث تنهائی ما شدند، بلکه برعکس بعد از نخستین شوک، خیلی‌ها حتی احساس راحتی می‌کردند که بسیاری از دوندگی‌ها، حرافی‌ها، ارتباط‌ها از کانال‌های چندگانه ناگهان متوقف شد. چشم‌پوشی‌ها نباید الزاما به معنای باختن باشند. بلکه می‌توانند حتی فضای امکاناتی نو را به روی ما بگشایند. فاصله‌ای که ویروس ما را مجبور به رعایت آن کرده، همزمان نوع جدیدی از نزدیکی را به ما می‌آموزد. ما در این دوران انسان‌هائی را شناختیم که در حالت دیگر هرگز نمی‌شناختیم. ما با دوستان قدیم خود بیشتر تماس گرفتیم و ارتباط‌‌هائی را که رها شده و گسسته بودند محکم کردیم. خانواده‌ها، همسایگان و دوستان به هم نزدیکتر شدند در مواردی حتی تنش‌های پنهان را رها کردند. احترام اجتماعی که تا پیش از کرونا کاهش یافته بود، باز گشت، در مسابقات فوتبال پائیز امسال در مقایسه با پیش از کرونا که توده‌های خشمگین فریاد سر می‌دادند، فضائی کاملا متفاوت را تجربه خواهیم کرد و به تعجب خواهیم افتاد که چرا اینطور شده است؟ کرونا و تغییر رفتارهائی که آفرید ماتیاس هورکس می‌افزاید: «ما تعجب خواهیم کرد که چگونه تکنولوژی فرهنگ دیجیتال در عمل جا باز کرده است. اغلب همکارانی که پیش از کرونا نسبت به کنفرانس‌های ویدئوئی از راه دور دافعه داشتند و پروازهای ماموریتی را ترجیح می‌دادند، حالا متوجه می‌شوند که آن روش عملی‌تر و سازنده‌تر است. آموزگاران درباره آموزش از طریق اینترنت بسیار آموخته‌اند، کار از خانه برای بسیاری یک امر طبیعی شده است. در مقابل تکنیک‌های فرهنگی کهنه شده دستخوش رنسانس شده‌اند. انسان‌ها وقتی تلفن می‌زنند، به جای پیام‌گیر صدای اصلی صاحب خانه را می‌شنوند. ویروس فرهنگ مکالمات طولانی تلفنی را همراه آورد. پیام‌ها، ناگهان معنائی تازه یافتند. انسان بار دیگر ارتباط با یکدیگر را جدی گرفت. فرهنگ تازه "در دسترس بودن و تعهدات متقابل" دوباره زنده شد. جوانانی که معمولا از چنگال شتاب و اضطراب رهائی نداشتند، ناگهان به قدم زدن‌های طولانی آغاز کردند. کاری که پیش‌تر بیگانه بود. کتاب خواندن ناگهان به فرهنگ روز تبدیل شد». از دید ماتیاس هورکس بحران‌ها از طریق رفع پدیده‌های فرسوده اثر می‌گذارند. او به نقش رسانه‌ها اشاره می‌کند و می‌گوید: «هیستری ترس از بزرگ‌نمائی رسانه‌ها، پس از شوک اولیه مرزهای خود را شناخت». بازگشت به انسانیت: پژوهشگر آلمانی معتقد است در تابستان داروهائی کشف می‌شوند که شانس زنده ماندن را بالا می‌برند. از این طریق آمار مرگ و میر پائین می‌آید و کرونا به ویروسی تبدیل می‌شود که ما باید با آن کنار بیائیم. چیزی مثل گریپ و بسیاری دیگر از بیماری‌ها. کادرهای درمانی کمک می‌کنند، اما در کنار تکنیک‌های پیشرفته پزشکی، رفتار اجتماعی ما نیز تعیین کننده هستند. اینکه انسان‌ها به رغم محدودیت‌های رادیکال توانستند همبستگی نشان دهند و سازنده باشند. هوش اجتماعی انسان کمک کرد. از این طریق، رابطه تکنیک و فرهنگ تنگاتنگ‌تر شد. پیش از بحران به نظر می‌رسید که تکنولوژی درمان همه دردها باشد و همه اتوپی‌ها را در خود حمل کند. اما اکنون دوران عظمت تکنیک سپری شده است. ما بیش از پیش توجه خود را بار دیگر به پرسش‌های انسانی معطوف می‌کنیم، انسان چیست؟ ما برای یکدیگر چه معنائی داریم؟ پس از کرونا، ما به پشت سر نگاه می‌کنیم و به یاد می‌آوریم که در روزهای ویروس واقعا چقدر انسانیت وجود داشت. ماتیاس هورکس براین نظر است که در جهان پس از کرونا انسان‌ها به اقتصاد نیز نگاهی نو خواهند افکند. @women92
عصبانیت روزنامه ضد ملی آفتاب و همسر خواننده سفارشی آل سعود از شعر محسن چاوشی ماجرا از این قرار است : محسن چاوشی یک قطعه هنری در مدح مولا علی را در صفحه اینستاگرامش قرار داد : همسر ابی (خواننده سفارشی آل سعود که حاضر نشد حتی اسم خلیج فارس را در آهنگش بخواند و نام خلیج فارس را تحریف کرد) محسن چاوشی را به عرب پرستی متهم کرد روزنامه ضد ملی آفتاب که ظاهرا از کار فرهنگی هنری چاوشی عصبانی شده است در دفاع از زن ابی چاوشی را در صفحه اول متهم به هیجان دیدن شدن کرد این درحالیست که نام چاوشی معروف تر و برند تر از حتی روزنامه ضد ملی مذکور است و ظاهرا این روزنامه است که سعی دارد با به چاوشی دیده شود نه چاوشی فارغ از اینکه زن ابی با اون سوء پیشینه چطور روش میشه به چاوشی بگه عرب پرست و اینکه آفتاب سعی داره با این اختلاف هم خودش رو خالی کنه و هم کمی دیده بشه علت هم نوایی زن ابی و روزنامه آفتاب چیست؟ چرا همیشه منافع ضد ملی ها به غرب و غربی ها وابسته است؟ چرا اینقد میسوزید از بردن نام مولا علی ؟ و اما یک سوال از این دو: عرب پرست واقعی کیست؟ آنکه جیبش پر از پول های کثیف آل سعود است یا آنکه چند خطی درباره مولا و مقتدای عدالتخواهان جهان نوشته است؟ @women92
🌐 به مناسبت روز جهانی خانواده ✍ میرجعفری ✳️ در تاریخ ۲۰ سپتامبر سال ۱۹۹۳، مجمع جهانی سازمان‌ملل قطعنامه‌ای به شماره (A/RES/47/237) را تصویب کرد که بر اساس آن، ۱۵ ماه مه ‌مصادف با (25 اردیبهشت ماه) به عنوان روز جهانی “خانواده” نامگذاری شده است. ✴️ این کار در واکنشی به تغییر ساختار‌های اجتماعی و اقتصادی صورت گرفت که بر بسیاری از مناطق جهان تأثیر گذاشته و بر ساختار و ثبات واحد‌های خانواده نیز تاثیر گذاشته بود. از سال ۱۹۹۴ تا کنون در سراسر جهان مراسمی در جهت روز جهانی خانواده برگزار می‌شود. ✳️ سازمان ملل متحد خانواده را چنین تعریف می‌کند: “خانواده یا خانوار به گروه دو یا چند نفره‌ای اطلاق می‌شود که با هم زندگی می‌کنند؛ درآمد مشترک برای غذا و دیگر ضروریات زندگی دارند و از طریق خون، فرزندخواندگی یا ازدواج، با هم نسبت دارند. در یک خانواده ممکن است یک یا چند خانواده زندگی کنند، تمام خانوارها، هم خانواده نیستند”. ✳️ هدف از گرامیداشت روز جهانی خانواده، تاکید بر لزوم اهمیت به خانواده به عنوان اصلی‌ترین رکن جامعه و تدبیر اندیشی برای تغییراتی است که در دنیای امروز نظام خانواده را تهدید می‌کند. این روز فرصت مناسبی برای آگاهی رسانی عمومی در مورد مسائل مربوط به خانواده و گسترش آن در جوامع مختلف است. ✴️ در روز جهانی خانواده در سراسر دنیا فعالیت‌‌هایی نظیر برگزاری کارگاه‌ها و کنفرانس‌ها، برنامه‌های رادیویی و تلویزیونی، نشر مقالات روزنامه‌ای و اجرای برنامه‌های فرهنگی به منظور برجسته‌سازی محورهای مربوط به این موضوع صورت می‌گیرد. ✳️ سازمان ملل متحد هر سال موضوع و شعاری را برای این روز جهانی در نظر میگیرد. از این رو با توجه به شرایط پیش آمده در سال 2020 میلادی سازمان ملل متحد بر اهمیت خانواده‌ها و نحوه تأثیر آنها بر افراد به ویژه در زمینه بیماری همه گیر Covid-19 تأکید می‌کند . با دقت در تعریف مفهوم خانواده از دید سازمانهای بین المللی میتوان فهمید که سازمانهای جهانی درپی تغییر مفهوم خانواده به خانوار و کمرنگ نشان دادن بنیان خانواده اصیل و سست کردن و تنزل دادن آن درحد ارتباط دوهم جنس هستند. بجاست که در تعاملات بین المللی این مهم یادآوری گردد تا وجدانهای خفته بیدار گردد و در این میان نقش مسئولان جامعه اسلامی در ترویج این امر از اهمیت بیشتری برخورداراست وشایسته است آنان از هرگونه وادادگی دراین امر بپرهیزند و در جهت نشر ارزشهای ایرانی اسلامی گام بردارند. الاسلام یعلواولایعلی علیه..... https://eitaa.com/joinchat/3344760855C17713c4a73 @women92
بسمه تعالی 📌«عدالت جنسیتی» و نبود شاخص های بومی توسعه زنان امروزه شاهد فراگیری مفهوم «» در بسیاری از برنامه ها و سیاست گذاری های حوزه «» هستیم . جامعه جهانی با تاکید بر «» در اسناد بین المللی و نهادهای حقوق بشری در مقابله با «»پرداخته و آن را به عنوان یکی از مهمترین شاخصه های توسعه زنان دنبال می نماید. ▪️ از آنجایی که تعریف، شاخص سازی و سنجش مفهوم عدالت جنسیتی مورد تأکید کشورهای اسلامی به دلیل برداشت هایی که ازمفهوم جنس و جنسیت و به تبع آن، یکی پنداشتن برابری جنسی با برابری جنسیتی و نیز به دلیل حساسیت های دینی متولیان از واژه« » مدد گرفته تا حساسیت بخش دینی جامعه کاسته گردد.(هیات ایرانی در اجلاس پکن(1995) اعلام نمود واژه عدالت را به جای برابری به کار خواهد گرفت). 🔹 این مفهوم بر رفع تبعیض تاکید داشته هر چند مشخص نیست رفع این تبعیض بر اساس پذیرفتن اصل و است و یا بر اساس نگاه روشنفکران دینی، ریشه این تفاوت هارا در شرایط فرهنگی و اجتماعی دانستن؟!! جالب اینجاست با وجود این ابهامات در تعریف و تفسیر واژه «عدالت جنسیتی» و در آن، این مفهوم به عنوان راهبرد اصلی دولت دوازدهم در موضوع زن خانواده قرار گرفت . ◀️ به نظر می رسد فارغ از نگاه های مقلدانه دولت های یازدهم ودوازدهم نسبت به سیاست ها و اسناد بین المللی در موضوع زنان ،عدم استخراج «» مبتنی بر نگاه اصیل دینی از مهمترین آسیب های حوزه سیاست گذاری و برنامه ریزی در موضوع «زن و خانواده»می باشد چرا که اساسا نگاه توسعه غربی به انسان با نگاه اسلام به این موضوع متفاوت است . ✅ انتظار می رود دانشگاه ها، حوزه های علمیه علی الخصوص نسب به این مهم به تبادل آراء و نظرا ت بپردازند و همانگونه که رهبر انقلاب در سومین نشست اندیشه های راهبردی نیز بدان اشاره فرمودند؛ در موضوع زن و خانواده در حوزه با استفاده از منابع غنی اسلامی به سمت و سویی برویم که هم برنامه ریزان و سیاست گذاران حوزه زنان از آن استفاده نمایند و هم در اختیار مخالفین واستفسار کنندگان جهانی در این موضوع قرا گیرد.
🍃🌷 خدا نزدیک است ... من دورم... به هر حیله باید دوری را که ساخته ایم از بین برد و نزدیک شد🌷🍃 @women92
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔶مَن همان خسته ی بی حوصله ی غَم زَده ام آدم بَد قلِقی که رگ خوابَش حَرَم است ...😔😔 🖤🌴🌹💎🌹🌴🖤 @women92
🚺 *دوره مجازی تربیت دخترانه* @women92 📌 ثبت نام و اطلاعات بیشتر: 🖥 https://evnd.co/wp27F
📘در جوشن كبير يک عبارتی هست كه مى‌گوييم: "يا كٓريمٓ الصَّفْح" 💠معناش خيلى جالبه! یک وقتی یک کسی تو رو می‌بخشه، اما یادش نمیره که فلان خطا رو کردی و همیشه یه‌جوری نگات می‌کنه که تو می‌فهمی هنوز یادش نرفته؛ یه‌جورایی انگار که سابقه‌ی بدت رو مدام به یادت میاره 💠ولی یک وقتی، یک کسی تو رو می‌بخشه و یک‌طوری فراموش می‌کنه انگار نه انگار که تو خطایی رو مرتکب شدی اصلا هم به روت نمیاره... به این نوع بخشش میگن صَفح. و خدای ما این‌گونه است... از صمیم قلب می‌گویم: "يا كٓريمٓ الصَّفْح" 💠بیاییم در این شبهای قدر همدیگروببخشیم و بگذریم @women92
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎬انیمیشنی که شب قدر و شهادت امیرالمومنین«علیه‌السلام» را به زیبایی روایت میکند👌 🌸«لیلةالقدر خیر من ألف شهر»🌸 پ.ن: اگر امشب دلتون شکست و اشکتون جاری شد مارو هم دعا کنید🌹
دعای روز بیست و سوم ماه رمضان التماس دعا💐
باسلام و احترام خدمت عزیزان به نظرم یکی از وظایف مبلغان بین الملل دراین برهه حساس نشر فعالیت جهادی ایرانی اسلامی در زمینه مقابله با ویروس کروناست. کسانی که آمادگی دارند تا کلیپ های همدلی و مواسات ایرانیان را با زیر نویس عربی یا انگلیسی و... در فضای مجازی تهیه و ارسال کنند اعلام نمایند تا اقدامی جدی وهماهنگ صورت پذیرد. در این شرایط باید طوفانی از معالم و جلوه های تمدن اسلامی شیعی را به دنیا مخابره کنیم. ومن الله التوفیق @women92
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥چرا امسال تبلیغ در فضای مجازی در فقدان حاج قاسم سلیمانی اهمیت بیشتری دارد؟ کاربران فضای مجازی در روز یوم‌النکبت در هفتاد و دومین سال شکل گیری رژیم جعلی صهیونیستی هشتگ را داغ کردند تا بر از بین رفتن این ویروس مهلک و مرگبار تاکید کنند __ 🆔 @women92
*کنگره بین المللی قدس شریف * با حضور شخصیتهای برجسته سیاسی و فرهنگی از ۱۸ کشور جهان با پیام حضرت آیت الله العظمی نوری همدانی و ریاست آیت الله اعرافی در بستر اینترنت و به صورت مجازی برگزار می گردد. برای برگزاری هر چه با شکوه‌تر و پر جمعیت تر ونیز بهره برداری از این نشست مهم انشاءالله همه شرکت خواهیم کرد. زمان ۲۹ و ۳۰ اردیبهشت ماه ساعت ۱۸ الی ۲۰ @women92 لینک‌های بازدید پخش زنده: ◼️Live.Alarbaeen.ir ◻️HeyatOnline.ir/Heyat/40 ◼️Aparat.ir/arbaen ◻️Instagram.com/insta.arbaeen ◼️Facebook.com/setadarbaeen https://eitaa.com/joinchat/3344760855C17713c4a73
👈 به اطلاع استادان محترم معارف میرساند دريافت گواهي نامه دروس مجازی فعلا متوقف شده است.ولی گذراندن درسها همچنان ادامه دارد. ✔️ زمان و نحوه صدور گواهینامه دروس معارف، پس از اعلام بازگشایی دانشگاه ها توسط ستاد مبارزه کرونا، به اطلاع خواهد رسید. با آرزوي موفقيت مركز آموزش مجازي دانشگاهيان https://eitaa.com/joinchat/3344760855C17713c4a73 🔰ميزمعارف @women92
طبق کلام آقا اباصالح المهدی به 👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇 آیت الله مرعشی نجفی: 2⃣ احترام به پدر و مادر چه زنده ،چه مرده ❤️🧡💛💚💙💜
📸رونمایی از لوگوی جالب امسال به روایت فرزند سردار سلیمانی ‌ @women92
کتاب تربیت جنسی در سایه عفاف منتشر شد * ✅ مدتی است شاهد آن هستیم که برخی نظریات غربیِ مبتنی بر فرضیه و تجربه و دستورالعمل‌های برگرفته از آنها در حوزه تربیت جنسی، جایِ حُکم خدا و باید و نبایدهای الهی را گرفته و موجب اختلالات و مشکلات فراوانی در جوامع شده است. ✅ یکی از مهم‌ترین حربه‌های شیطان و ایادی آن انحراف قوای غریزی و جنسی به سمت دنیاطلبی است. این کار امروزه با حربه‌های مختلف فرهنگی و با رنگ و لعاب‌های علمی و با سند‌های خباثت‌آلودی چون سند 2030 ترویج می‌شود تا موجب هلاکت انسان‌‌های شایسته و موحد عالم شود. ✅ تربیت جنسی یکی از ابعاد تربیت بوده و به نسبت آموزش جنسی مفهومی عام است؛ برخی از افراد این دو را به اشتباه یکی می‌گیرند. ✅ کتاب تربیت جنسی با اصلاح پیش فرض‌های موجود در رابطه با تربیت جنسی و بیان تفاوت تربیت جنسی با آموزش جنسی، به تبیین نظرات قرآنی و فقهی درباره مراقبت از نعمت‌هایی که منجر به ایجاد نسلی شایسته می‌شود پرداخته و چگونگی آموزش صحیح تقویت حیا و عفاف برای تربیت جنسی متناسب با سنین مختلف را بیان می‌کند. @women92