eitaa logo
شبهات دانشجو
2.2هزار دنبال‌کننده
967 عکس
698 ویدیو
17 فایل
صفحه ای رسمی پاسخ ناب به شبهات دانشجویی 👌 جهت ارائه انتقادات ،پیشنهادات و راه ارتباطی با مدیریت کانال ↘️↘️ @Ali_akbarzade_313
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📲شیراز‌تسلیت!😔🖤💔 🖤انتشارش با شما🖤 ----------------------- شبهات دانشجویی↙️ 🆔 @x_shobhe313
جواب کامل شبهه ↘️↘️↘️ 👈پس از حادثه کربلا حضرت زینب (س)، حدود یک سال و شش ماه زندگى کرد. حضرت در کاروان اسیران، همراه دیگر بازماندگان قافله کربلا به کوفه و سپس به شام برده شد. اگر چه رهبرى بازماندگان بر عهده امام سجاد بود، زینب کبرى (س) نیز سرپرستی را برعهده داشت. سخنرانى قهرمانانه زینب (س) در کوفه، موجب دگرگونی افکار عمومى شد. وى در برابر نعره مستانه عبیدالله بن زیاد، آن گاه که به پیروزیش مى نازید و مى گفت: "کار خدا را با خاندانت چگونه دیدى؟!" با شهامت و شجاعت و صف ناپذیرى گفت: جز زیبایى چیزى ندیده ام. شهادت براى آنان مقدر شده بود. آنان به سوى قربانگاه خویش رفتند به زودى خداوند آنان و تو را مى آورد تا در پیشگاه خویش داورى کند».(1) آن گاه که ابن زیاد دستور قتل امام سجاد را صادر کرد، زینب (س) با شهامت تمام، برادر زاده اش را در آغوش گرفت و گفت: اگر خواستى او را بکشى مرا هم بکش. به دنبال اعتراض زینب (س)، ابن زیاد از کشتن امام پشیمان شد.(2) کاروان آزادگان به دمشق رفت. در شام نیز زینب (س) توانست افکار عمومى را دگرگون نماید. جلسه اى یزید به عنوان پیروزى ترتیب داده بود و در حضور بازماندگان واقعه کربلا، سربریدة حسین (ع) را در تشت نهاد و با چوب‌د‌ستى به صورتش مى زد، زینب کبرى (س) با سخنرانى خویش غرور یزید را در هم کوفت و او را از کرده خویش پشیمان کرد. سرانجام یزید مجبور شد کاروان را با احترام به مدینه برگرداند. در مدینه نیز زینب (س)، پیام آور شهیدان، ساکت ننشست. او با فریادش مردم مدینه را بر ضد حکومت یزید شوراند. حاکم مدینه در پى تبعید حضرت زینب (س) برآمد. به نوشته برخى حضرت به شام سفر نمود و در همان جا درگذشت. برخى دیگر گفته اند: حضرت به مصر هجرت نمود و در تاریخ پانزدهم رجب سال 62 هجرى درگذشت.(3) برخی معتقدند بعد از ورود کاروان اهل بیت(ع) به مدینه، دلیل روشنی نداریم که حضرت زینب از مدینه بیرون رفته باشد، بنابر این در مدینه درگذشت و در قبرستان بقیع دفن شد، اما مکان دفن او در بقیع مشخص نیست، همان طور که شخصیت‌های بزرگ دیگری از اهل بیت(ع) در بقیع مدفون هستند و مکان قبر آنان مشخص نمی‌باشد.(4) دربارة مدت اسارت مدت اسارت حضرت زینب و حرکت آنان از شام به مدینه، مرحوم دکتر آیتی بر این باور است که تاریخ حرکت اهل بیت به شام، هنگام رسیدن آنان به دمشق، مدت توقف اسیران در مرکز حکومت یزید، تاریخ حرکت آنان از دمشق به مدینه و هنگام ورود آنان به مدینه، به درستی معلوم نیست.(5) برخی نوشته‌اند که سر مطهر امام حسین(ع) روز اوّل صفر به شام رسید و چند روز بعد اسیران وارد شام شدند.(6) روز هشتم ورود اهل بیت(ع) به شام یزید آنان را احضار کرد و بین ماندن در شام یا رفتن به مدینه آزاد گذاشت، که آنان رفتن به مدینه را انتخاب کردند.(7) ---------------- پی‌نوشت‌ها: 1ـ لهوف، ص 218؛ مقرم،‌ مقتل الحسین، ص 324؛ ارشاد، ج2، ص 144. 2ـ ارشاد، ص 116 117؛ بحار الانوار، ج 45، ص 117. 3ـ زینب پیام‌آور عاشورا، سید عطاءالله مهاجرانى، ص 287، 347 348 352. 4ـ اعیان الشیعه، ج 7، ص 140. 5 – علی نجاتی، قطعه‌ای از بهشت، ج2، ص 607. 6 – علامه شعرانی، دمع السّجوم، ترجمه نفس المهموم، ص 287 – 289. 7 – همان، ص 534.
🔺منتظر احمق‌ها باشید... 🌍 منتشر کنید 💯✅ ✍ شبهات دانشجویی ╭ l✍️ 🇮🇷 بامن‌بيا ╰┈➤@x_shobhe313
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
*افتتاح تل زینبیه سلام الله علیها کربلای معلی* کربلا در کربلا میماند اگر زینب نبود نی در نینوا میماند اگر زینب نبود چقدر زیبا 😍و در شان دختر عزیز آقا امیرالمومنین حضرت علی ابن ابی طالب علیهم السلام هست🌹 اللهم عجل لولیک الفرج🤲 ┈••✾•🌻 🌿🌺🌿 🌻•✾••┈ 📌شبهات دانشجویی⤵️↙️✅ ╭─-┅═ঊঈ🔶ঊঈ═┅-─╮ @x_shobhe313 ╰─-┅═ঊঈ🔶ঊঈ═┅-─╯
✍️💚پاسخ به شبهات دانشجویی↘️ 7⃣6⃣1⃣ 👈سرانجام شهربانو همسر امام حسین (علیه السلام) پس از واقعه کربلا و روز عاشورا چه شد⁉️ جهت مشاهده جواب شبهه به روی کلمه👈👈 پاسخ بزنید 👌🖤🏴 ❌هر روز یه شبهه ای جدید🔍 شبهات دانشجویی ↙️↙️ ╭ l✍️ 🇮🇷 بامن‌بيا ╰┈➤@x_shobhe313
✅✅جواب کامل شبهه ↘️↘️ شیخ صدوق در «عیون اخبار الرضا» درباره مادر حضرت امام زین العابدین(ع) این حدیث را آورده است: «سهل بن قاسم نوشجانی می گوید: امام رضا(ع) در خراسان به من فرمود: بین ما و شما خویشاوندی هست. گفتم: این خویشاوندی چیست؟ فرمود: هنگامی که عبدالله بن عامر بن کریز خراسان را فتح کرد دو دختر از دختران یزدگرد پادشاه ایران را پیدا کرد و آنان را نزد عثمان بن عفان فرستاد. عثمان بن عفان یکی از آن دو را به امام حسن و یکی را به امام حسین(ع) بخشید. این دو دختر پس از زایمان، وفات کردند. همسر امام حسین(ع) امام سجاد را زایید. پس از درگذشت همسر امام حسین، یکی از کنیزان امام حسین(ع)، امام سجاد را سرپرستی کرد» (عیون اخبار الرضا، یک جلدی، جزء دوم، ص 128، ح 6 با تصحیح و تعلیق سید مهدی حسینی لاجوردی، چاپ 1377 هجری قمری، ناشر میرزا محمد رضا مهتدی، چاپ اول). براساس این روایت، مادر امام زین العابدین(ع) بعد از تولد آن حضرت وفات کرده و در کربلا حضور نداشته است. آقای دکتر سید جعفر شهیدی در «زندگانی علی بن الحسین(ع)» از طبقات نقل می کند که پس از شهادت امام حسین(ع)، خدمتگزار آن حضرت شهربانو را به همسری گرفت. نام این خدمتگزار زیید بود و از او پسری به دنبا آمد به نام عبدالله بن زیید(زندگانی علی بن الحسین(ع)، چاپ پنجم، ص 26، 1373). ایشان در این کتاب می گوید: آمدن شهربانو به کربلا، فرار او از کربلا به ایران، غایب شدن او در کوه و نیز آمدن او به ایران به دستور امام حسین(ع) برای جمع آوری نیرو، همه اینها افسانه و ساخته داستان نویسان است(همان). البته در کربلا بانویی به نام شهربانو بود و این شهربانو مادر آن طفلی است که از خیمه ها بیرون آمد و هانی بن ثبیت آن طفل را به شهادت رسانید. این شهربانو، مادر امام سجاد(ع) نبود و جزو اسیران کربلا بود (قصه کربلا، ص 406). شیخ عباس قمی روایت عیون اخبار الرضا را نقد می کند و می گوید: این حدیث مخالف آن حدیث هایی است که آوردن دختر یزدگرد را به زمان عمر بن خطاب نسبت می دهند و این حدیث ها اشهر و اقوی است(منتهی الامال، ج 2، ص 30، چاپ هجرت). ولکن به نظر می رسد که روایت «عیون اخبار الرضا» از روایات دیگر قوی تر است و علامه مجلسی روایت «عیون اخبار الرضا» را می پسندد (بحارالانوار، ج 46، ص 10). و بر این اساس، در زمان عثمان، دختر یزدگرد به مدینه برده شده نه در زمان عمر بن خطاب. در اصول کافی آمده است که وقتی که دختر یزدگرد را به مدینه آوردند و نزد عمر بردند، وقتی که عمر خواست به چهره او نگاه کند، او چهره اش را گرفت و به زبان فارسی گفت: «اف بیروج بادا هرمز» عمر گفت: این دختر مرا فحش می دهد و خواست که آن دختر را بزند، علی(ع) گفت: تو حق نداری او را بزنی، او را آزاد بگذار تا هر کسی را می خواهد به همسری انتخاب کند. عمر هم او را آزاد گذاشت و او هم حسین(ع) را انتخاب کرد. علی(ع) به او فرمود: اسم شما چیست؟ گفت: جهان شاه. امام به او فرمود: نه اسم تو شهربانو است...(اصول کاف، عربی، چاپ آخوندی، ج 1، ص 466). ولی این روایت قابل اعتماد نیست چون در سند آن شخصی به نام عمر و بن شمر آمده و او هم مورد اعتماد نیست. علامه حلی در خلاصه الاقوال فی مفرقه الرجال، در بخش دوم، در کلمه عمرو درباره او می گوید: عمرو بن شمر بسیار ضعیف است. او روایاتی را به کتاب جابر جعفی اضافه کرده است. من به روایات او اعتماد نمی کنم(ص 241، باب 7). 👈👈بر این اساس می توان گفت که مادر امام زین العابدین(ع) پس از تولد آن حضرت، وفات کرد و در کربلا هم حضور نداشت.
باغیرت vs بى غيرت فواحش از جنس دواعش شیراز را با این شیر مرد بشناسید نه اون بی غیرتی که روی ناموس مردم دست بلند کرد ----------------------- شبهات دانشجویی↙️ 🆔 @x_shobhe313
18.72M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
اوج صداقت در کلام این سیاستمدار☝️ 🎥فانتزی‌های سیاست‌مدار یا فراموشی فصلی؟! ▪️آیا تحریم‌های آمریکا علیه ایران، با یک دیدار ساده روحانی و ترامپ رفع می‌شد؟‌ ▪️چرا حسین مرعشی چند ماه مانده به انتخابات مجلس، چنین جمله عجیبی را در صدا و سیما مطرح کرد؟‌ ________________ 📣با ما در شبهات دانشجویی همه ای شبهاتتو رفع کن ↙️↙️ ╭ l✍️ 🇮🇷 بامن‌بيا ✅ ╰┈➤🆔 @x_shobhe313
جواب کامل شبهه ↘️↘️ 👈ولایت فقیه از آنجا مطرح می شود که « چه کسی حق حکومت کردن دارد؟ ». عده ای می گویند: کسی که رای بیشتری داشته باشد (دموکراسی). عده ای دیگر می گویند: کسی که پدرش پادشاه است ( سلطنتی)و... ⏮ اما اسلام می گوید: همان طور که ما باید در عبادات هایمان از خدا پیروی کنیم، در سیاست نیز باید از خدا پیروی نماییم. یعنی باید ببینیم خدا به چه کسی حق حکومت کردن داده است اگر زمان پیامبر (ص) بودیم، خدا گفته بود: «اَلنَّبِیُّ اَولَی بِالمُومِنِینَ مِن اَنفُسِهِم»[1]یعنی فقط پیامبر (ص) حق حکومت کردن دارد.بنابراین هر کس دیگری، در هر کجای جهان حکومت تشکیل دهد، حکومتش غیر قانونی (طاغوتی) و پیروری از او حرام است.( فردای قیامت هم او و کسانی که از او پیروی کردند، باید پاسخگو باشند) اما بعد از پیامبر (ص) چه کسی حق حکومت دارد؟ پیامبر (ص) در غدیر خم فرمود: «مَن کُنتُ مَولاهُ فَهذا علیٌّ مَولاه» (هر کس من بر ولایت دارم، این علی (ع) بر او ولایت دارد )[۲] ⬅️بنابراین غیر از حضرت علی (ع) کسی حق تشکیل حکومت ندارد و پیروی از غیر امام علی (ع) مساوی است با مخالفت با دستور خدا. وامام علی (ع) امام حسن(ع) را مطرح نمود تا بقیه امامان.[۳] متاسفانه خلیفه ها، حکومت را که تنها حق امامان بود، از آنان گرفتند. و ائمه (ع) برای پس گرفتن این حق (که خدا به آنان داده بود)، مبارزات گوناگونی (متناسب با زمان خود) کردند، از جمله: قیام امام حسین (ع)، دعا های امام سجاد (ع)، پرورش شاگرد توسط امام صادق (ع) و … . دلیل اینکه خلفا، ائمه (ع) را شهید می کردند نیز همین مسایل سیاسی و ولایت بود، وگرنه به عنوان مثال اگر امام حسین (ع) کاری به حکومت نداشت و مشغول عبادت و نصیحت می شد، نه تنها یزید کاری با امام حسین (ع) نداشت، بلکه برای ایشان هدیه و جایزه هم می فرستاد. (بنابراین مسئله ی ولایت امری است که اهلبیت (ع) در راه آن خون داده اند (و امر کوچکی نیست)، لذا اگر ولایت فقیه ثابت شد، زیر سوال بردن آن گناه بسیار بسیار بزرگی است، بنابراین از خواننده محترم تقاضا می شود روی این مسئله حساس باشد و تعصب را کنار بگذارد، چرا که در دادگاه الهی، همان طور که از عبادات از ما سوال می کنند، از وظایف سیاسی ما در برابر ولایت اهلبیت (ع) نیز سوال خواهند کرد) اما پس از امام حسن عسکری (ع)، تنها حضرت مهدی (عج) حق حکومت کردن پیدا کرد، اما ایشان غایب شدند. حال باید از امام زمان (عج) پرسید: در نبود شما، ما از چه کسی پیروی کنیم و چه کسی ( تا وقت ظهور شما ) حق حکومت کردن دارد؟ایشان نیز مثل پیامبر بایستی عمل کنند 👈طبق احادیث از امام زمان (عج) و معصومین ع و همچنین دلایل عقلی، تکلیف مردم در دوران غیبت مشخص میشود: الف) دلیل عقلی: که ما تنها به یکی از آسان ترین دلایل اشاره می کنیم: اصل تَنَزُّل تدریجی: اگر نتوانیم به کار واجبی دست پیدا کنیم، به نزدیکرتین چیز به آن چنگ می زنیم. ⬅️مثلاً: ایستاده نماز خواندن واجب است. اکنون اگر نتوانیم ایستاده نماز بخوانیم، نماز را نباید رها کرد، بلکه باید نزدیک ترین حالت به ایستادن (یعنی نشستن) را انجام دهیم. اکنون که امام نیست، آیا بایدکلاً حکومت را رها کرد(که هرج و مرج شود یا دشمنان شیعه حکومت را به دست بگیرند)، و یا اینکه نزدیکترین فرد به معصوم ( فقیه) حکومت را به دست بگیرد؟[۴] لذا عقل می گوید: حکومت باید ( تا زمان آمدن امام زمان (عج) ) دست فقیه باشد. دلایل نقلی:به چند نمونه از احادیث معصومین (ع) اشاره می کنیم: حدیث امام زمان (عج):یکی از یاران امام زمان (عج) سوالاتی را در نامه به محمد بن عثمان (دومین نایب خاص امام زمان (عج)) می دهد که به دست حضرت (عج) برساند. حضرت ولی عصر (عج) فرموند:« در حوادث و پیش آمدها به راویان حدیث ما رجوع کنید، زیرا آن هاحجت بر شمایند، و من حجت خدایم.»[5] حدیث امام علی (ع):امیرمومنان علی(ع) نقل می کند که رسول خدا(ص) سه بار فرمود: « خدایا جانشینان مرا رحمت کن.» شخصی از آن حضرت پرسید: جانشینان شما چه کسانی هستند؟فرمود:« آنان که بعد از من می آیند، حدیث و سنت مرا نقل می کنند،و آن را پس از من به مردم می آموزند.»[6] منابع :↘️ [۱] (الأحزاب ۶) (2)آدرس این حدیث در چند منبع برادران اهل سنت آمده است: سنن ترمذی، مصنف ابن ابی شیبه، المعجم الکبیر للطبرانی، تفسیر ابی السعود و تفسیر اللباب لابن عادل، الدر المنثور عن ابی هریره، تفسیر ابن کثیر، تفسیر آلوسی، فتح القدیر، تفسیر رازی، امالی و... [۳]یکی از اقسام ولایت یعنی حکومت کردن [۴]«امام ۲ ویژگی دارد:1.عصمت و 2.علم. یک درجه پایین تر از عصمت، عدالت و یک درجه پایین تر از علم امام، فقاهت هس که این دو را فقط فقیه دارد. » [۵]ر.ک: کمال الدین، ج ۲، ص ۴۸۳ و وسائل الشیعه،ج ۱۸، باب ۱۱، حدیث .۹ [6]ر.ک: الأمالی، ص ۱۰۹، عیون اخبار الرضا (ع)، ج ۲، ص ۳۷، معانی الأخبار، ج ۲، ص ۳۷۴ و من لایحضره الفقیه، ج ۴، ص .۴۲۰
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
👈👈«حب الحسین یجمعنا» شعاری است که می تواند شیعیان را زیر چتر سیدالشهدا علیه‌السلام جمع کند و دل‌ها را به یکدیگر نزدیک نماید. 🏴باید مومنین برای تحقق این شعار، اختلاف سلیقه‌ها را کنار بگذارند، مقداری سعه‌ی صدر پیدا کنند و اختلافاتی که بین خودشان پیش می‌آید را به‌گونه‌ای حل‌و‌فصل نمایند تا دشمنان ائمه علیهم‌السلام شاد نشوند و احساس نکنند که مؤمنین به جان هم افتاده‌اند. ⬅️اربعین یک تجلی بسیار زیبا از این شعار است که همه‌ی مؤمنین را با وجود تمام اختلاف سلیقه‌ها و مشرب‌ها در کنار هم جمع می‌کند. ----------------------- شبهات دانشجویی↙️ 🆔 @x_shobhe313
📝 احادیث اخلاقی ✳️ غم روزی فردا را مخور 💠 امیرالمومنین حضرت علی(علیه السلام): 💎 منِ اِهْتَمَّ بِرِزْقِ غَدٍ لَمْ يُفْلِحْ أَبَداً؛ 💡كسى كه غم روزى فردا را بخورد، هرگز رستگار نشود. 📚 غرر الحكم، ح 9113 ----------------------- شبهات دانشجویی↙️ 🆔 @x_shobhe313
جواب کامل شبهه ↘️ 👈این که آقای شیرازی چنین گفته باشد یا نگفته باشد را نمی‌دانیم، اما کلاً صورت مسئله غلط است و گوینده اگر جاهل نباشد، حتماً مغرض است. هر کس که می‌خواهد باشد.👇 الف –هر چند که پیامبر اکرم صلوات الله علیه و آله، در روز فتح مکه، باب رحمت و حکمت را گشودند و حتی خانه ابوسفیان را محل امن قرار دادند، اما چنین نیست که حکم اعدام هیچ کس را صادر نکرده باشند و این ادعا دروغ است. بلکه حکم اعدام چندین تن از منافقین و آدم‌کشان و فاسقین را صادر نمودند که از جمله آنها دو زن آوازه خوان بودند که در آوازهای‌شان، ایشان و اسلام و مسلمین را مسخره می‌کردند. ب – چه کسی گفته که پیروزی انقلاب اسلامی، به مثابه فتح مکه است؟ و اصلاً کجایش شبیه فتح مکه بوده است؟↘️ اولا*- فتح مکه در سال‌های اولیه بعثت بود و اغلب ساکنین مکه، کافر و بت پرست بودند؛ اما انقلاب اسلامی پس از 1400 سال از مسلمانی مردم ایران شکل گرفت و اکثر مردم مسلمان و انقلابی بودند. ثانیا*- در زمان فتح مکه، حکومت و مردم، همگی جاهل و کافر و بت پرست بودند؛ اما در زمان انقلاب اسلامی، مردم آگاه و مسلمان بودند و فقط حکومت کافر و ظالم و نوکر اجانب و از جمله صهیونیست و بهاییت بود و البته در هر قشری و از جمله روحانیون، عُمّالی داشت. ثالثا*- فتح مکه بدون هیچ جنگ و خونریزی انجام شد، اما انقلاب اسلامی پس از سال‌ها مبارزه و دست کم دو سال حکومت نظامی و قتل عام وحشیانه‌ی مردم در شهرها و روستاها به ثمر نشست. فقط در میدان ژاله (شهدا)ی تهران، هزاران نفر ظرف یک ساعت کشته شدند. رابعا*-در زمان فتح مکه، اغلب مکیان، از ابوسفیان گرفته تا بقیه، به ظاهر هم که شده به اسلام گرویدند، اما در پیروزی انقلاب، نه شاه و فرح و خاندان سلطنت به اسلام گرویدند و نه هویدای بهایی و رییس ساواک بهایی و ساواکی‌ها و نه ازهاری و نه سایر کفار و منافقین. - و ده‌ها تفاوت اساسی دیگر. جدر طی 9 سال به پیامبر اکرم صلوات الله علیه و آله، ده‌ها جنگ تحمیل شد که در 26 جنگ (غزوه) شخصاً حضور داشتند و قطعاً در این جنگ‌ها شاخ نبات و شیرینی و گل توزیع نمی‌کردند، بلکه می‌جنگیدند و بسیار هم خوب می‌جنگیدند. پس چرا پیروزی انقلاب اسلامی را فقط با فتح مکه مقایسه می‌کنند؟! یا چرا با جنگ صفین، جمل و خوارج یا کربلا مقایسه نمی‌کنند؟! د –حالا یا دلشان برای خاندان شاه و ساواکی‌های جلاد و منافقین تروریست سوخته است، یا اصلاً آنها را هم قبول ندارند، بلکه فقط به عنوان بهانه‌ای برای مخالفت و عناد با انقلاب و نظام جمهوری اسلامی ایران چنین مطرح می‌کنند؛ اما دلیل نمی‌شود که این عناد خود را به قرآن و سنّت رسول الله صلوات الله علیه و آله نیز حمل کنند. آیا این همه آیات جهادی در قرآن کریم، دستور قیام به قسط – مجاهدت و قتال در راه خدا – غلظت و شدت با کفار و منافقین – تکفیر طاغوت – مبارزه با ظلم و فساد و مظاهر آنها و ...، آیات قرآن کریم نیست و یا غزوات و یا آن که جنگ‌های پیامبر اکرم صلوات الله علیه و آله، سنّت ایشان نمی‌باشد؟! اتفاقاً همین تهمت‌ها، افتراها، تفسیر و تأویل به رأی‌ها، ایجاد انحراف در اذهان مسلمین، همراهی با انگلیس و دشمنی با اسلام و مسلمین و نظام اسلامی است که مغایر با قرآن کریم و سنت نبوی (ص) و سیره اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام و به طور کلی انسانیت و حرّیت می‌باشد. به راستی اگر رسول الله صلوات الله علیه و آله بودند، در مورد گویندگان این گونه سخنان، چه حکمی صادر می‌کردند؟! آیا تا به حال از اشخاصی (در هر لباس و جایگاهی) که علیه انقلاب و نظام جمهوری اسلامی ایران حرف می‌زنند، شنیده‌اید که جمله‌ای علیه دشمنان امروز اسلام و مسلمین، از جمله امریکا، انگلیس و اسرائیل بگویند؟! و اگر در میان آنها اشخاصی با لباس روحانی یا هیبت عالِم و اسلام‌شناس ظاهر می‌شوند، تعریف «منافق» چیست و مصداقش کدام است؟ فتامل🤔🧐
✅ مهم‌ترین اعداد و ارقام واقعه عاشورا ┄┅═✧❁🌼❁✧═┅┄ ----------------------- شبهات دانشجویی↙️ 🆔 @x_shobhe313
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🖥 کلیپ | یک کار تبلیغاتی زیبا به زبان انگلیسی برای اربعین ╭ l✍️ 🇮🇷 بامن‌بيا ✅ ╰┈➤🆔 @x_shobhe313
جواب کامل شبهه ↙️↙️ ازجمله مباحث بسیار مهم و مورد گفتگو میان اندیشمندان شیعه و سنی مسئله طول عمر امام زمان علیه السلام است. این مسئله ـ که از دیرباز میان محافل علمی مطرح بوده است[1] - چنان مورد شگفتی عده ای قرار گرفته است، که اساسا منکر وجود شخصیت حقیقی امام زمان علیه‌السلام شده‌اند.(2) 1. قرآن و مسئله طول عمر الف. آیه 14 سوره عنکبوت «و لقد ارسلنا نوحا الی قومه فلبث فیهم الف سنه الا خمسین عاما فأخذهم الطوفان و هم ظالمون»[3] «و به تحقیق نوح را به سوی قومش فرستادیم،‌ پس نهصد و پنجاه سال میان آنها باقی ماند سپس طوفانی آنها را دربرگرفت، در حالی که آن قوم ظالم بودند» این آیه بیانگر این حقیقت است که تنها مدت دعوت حضرت نوح علیه‌السلام میان قوم خود، 950 سال بوده است. حال عمر وی هنگام بعثت چقدر بوده و پس از طوفان چند سال در این دنیا مانده است، تا جایی که آلوسی مفسر بزرگ اهل سنت روایات متعددی را نقل کرده که برخی از آنها حضرت نوح علیه‌السلام را دارای عمری در حدود 1700 سال دانسته اند[4] و مرحوم شیخ صدوق از اندیشمندان معروف شیعه در قرن چهارم هجری نیز روایتی از امام صادق علیه السلام نقل کرده که حضرت نوح 2500 سال عمر کرده است.[5] ب. آیه 25 سوره کهف «ولبثوا في كهفهم ثلاث مئة سنين وازدادوا تسعا»[6] «و سیصدو نه سال در غار باقی ماندند.» خدایی که می تواند اصحاب کهف را بدون غذا این همه سال زنده نگهدارد،‌ آیا نمی تواند خلیفه خود را در شرایطی بهتر زنده نگهدارد؟ 2. طول عمر در آئینه روایات الف. حضرت عیسی علیه‌السلام به نقل مسلم نیشابوری از محدثان معروف اهل تسنن، پیامبر اکرم (ص) فرمودند: «کیف انتم اذا نزل ابن مریم فیکم و امامکم منکم»[7] چگونه خواهید بود که عیسی بن مریم در میان شما نازل گردد در حالیکه امام شما هم حاضر باشد. همچنین نعمانی از محدثان معروف شیعه نیز از پیامبر اکرم ص خطاب به امام علی علیه السلام راجع به تعداد اوصیاء این روایت را نقل می کند که👇 «... عدتهم عدة‌ اشهر السنه آخرهم یصلی عیسی بن مریم خلفه»[8] «تعداد آنها به تعداد ماه های سال است و حضرت عیسی پشت سر آخرین آنها نماز می خواند.» بر اساس این روایات و نیز تائید از قرآن کریم می توان گفت که حضرت عیسی علیه السلام نیز تا قیام امام زمان علیه‌السلام زنده است که بر این اساس دارای عمری طولانی خواهد بود. 👈علم پزشکی نیز ثابت کرده است که عمر انسان به طور طبیعی باید طولانی باشد و مرگ و میرهای انسان ها در سنین پائین به دلیل بروز عوارض و مفاسدی است که برای مزاج او رخ می دهد. به باور برخی از پزشکان،‌ اصول طبیعی زندگانی حیوانات را باید بر انسان پیاده کرد،‌ چرا که عمر طبیعی برخی حیوانات به نهصد تا هفت هزار و دویست سال می رسد،‌ بنابراین می توان انسان را نیز تا آن اندازه نگهداری کرد.[9] ⬅️منابع تاریخی از افراد بسیاری یاد کرده است که دارای عمری طولانی بوده اند. برخی از این افراد عبارتند از: 1_لقمان 4000 سال عمر کرد؛ 2_ریان پدر عزیز مصر 1700 سال عمر کرد؛ 3_حضرت آدم علیه السلام 930 یا 1000 سال عمر کرد و...(10) نتیجه↙️ با توجه به آنچه گذشت می توان گفت که مسئله طول عمر امام عصر علیه السلام از نظر عقلی، قرآنی، روایی، علمی و تاریخی کاملا قابل توجیه است و مخالف هیچ یک از قوانین بشری و غیر بشری نیست. منابع :↙️ [1] . شیخ طوسی، الغیبة، ص112. 2 .احمد امین، ظهر الاسلام،‌ج4،‌ص118 [3] . عنکبوت/14 [4] . آلوسی، روح المعانی، ج10، ص347 و 348 و نیز ر.ک. ابن کثیر، تفسیر القرآن العظیم، ج3، ص418 و جلال الدین سیوطی، الدرالمنثور، ج3، ص334. [5] . شیخ صدوق،‌کمال الدین و تمام النعمة، ص523. [6] کهف/25 [7] .مسلم نیشابوری،‌ صحیح مسلم،‌ ج1،‌ص94 [8] . نعمانی،‌ الغیبة، ص58، و نیز ر.ک. شیخ صدوق،‌ کمال الدین،‌ ص251 و شیخ طوسی،‌ الغیبة،‌ص191. [9] . مجله الهلال، ج5، سال 37،‌شماره 1930،‌ص67. [10] . برای تفصیل بیشتر ر.ک. شیخ صدوق،‌کمال الدین، ص555 به بعد، علی بن حسین مسعودی، مروج الذهب، ‌ج1، ص338 به بعد،‌ علامه مجلسی،‌ بحارالانوار، ج51، ص227 -286 و سید محمدکاظم قزوینی، الامام المهدی ع ،‌ص276
🏴تصاویری متفاوت و زیبا از پیاده روی اربعین🖤 ✅ پیشنهـــــــاد تماشای 💯❌💯 ┈••✾•🌻 🌿🌺🌿 🌻•✾••┈ 📌 شبهات دانشجویی↙️ ╭─-┅═ঊঈ🔶ঊঈ═┅-─╮ 🆔 @x_shobhe313 ╰─-┅═ঊঈ🔶ঊঈ═┅-─╯
📗معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه فرهنگیان با همکاری مجمع دعوت جهانی به قرآن کریم برگزار می‌کند: 🗞 بسته آموزشی قرآن کریم 🎓ویژه دانشجومعلمان سراسر کشور شامل:🔻🔻🔻 1️⃣جستجوی آرامش در آیات الهی 2️⃣روخوانی و تجوید قرآن کریم 3️⃣ترجمه و مفاهیم قرآن کریم 4️⃣تدبر در قرآن کریم 🔖دارای آزمون و گواهینامه پایان دوره 📌کاملاً رایگان 🗂 برگزاری دوره به صورت آفلاین 📆 شروع دوره از 1 شهریورماه 1402 ✍️ پیوند نام‌نویسی در دوره آموزشی: https://b2n.ir/moalemtaraze 📝 عضویت در کانال دوره آموزشی: https://eitaa.com/moalemequrani ❇️ از بین دانشجومعلمان توانمند جهت برگزاری دوره دعوت به همکاری می‌گردد. 📣شبهات دانشجویی 👇👌 ╭ l✍️ 🇮🇷 بامن‌بيا ╰┈➤@x_shobhe313
✅✅جواب کامل شبهه ↘️ باید دقت نمود که توهین مقدمه ایجاد اختلاف و تفرقه میان امت مسلمین هست و این همان خواست و هدف دشمن هست که می‌خوان ریشه ای اسلام و مسلمین رو از ریشه قطع کنند در حالی که کورخوانده اند و این خیالی بیش نیست . ⬅️اما توجه کنید که توهین به شخص غیر از توهین به عقیده است؛ و اگر بتوان حکمی از عقل و وجدان یافت در مورد توهین به خود شخص است. عقیده به خودی خود و به صرف اینکه مورد اعتقاد عده‌ای قرار گرفته احترام (=حرمت) پیدا نمی‌کند؛ بلکه عقیده‌ای حرمت و احترام دارد که عقیده حق باشد نه عقیده باطل. (دقت شود). ممکن است بگویید تشخیص حق و باطل بسیار دشوار است و محل اختلاف است، اما این غیر از مانحن فیه است. اگر اثبات شد عقیده‌ای باطل است، احترامش لازم نیست. (تفصیل بحث در مقاله آزادی فکر و عقیده از شهید مطهری در کتاب پیرامون جمهوری اسلامی) ثانیا توهین به هر شخص هم به صرف اینکه او یک شخص است، مذموم نیست، بلکه از آن جهت که او یک انسان (و دارای انسانیت) است، احترام دارد؛ لذا اگر کسی انسانیت را زیرپا گذاشت (مانند صدام و شمر) احترامش لازم نیست و حرمت ندارد. با این دو مقدمه باید بررسی شود که حکم عقل در مورد توهین به اعتقاد کسی که انسانیت دارد و خودش هم اعتقادش را حق می‌داند اما واقعا اعتقادش باطل است، چیست؟ به نظر می‌رسد در اینجا توهین مجاز نیست، نه از باب احترام به عقیده خود وی، بلکه از باب اینکه این توهین اثر روانشناختی منفی بر وی می‌گذارد و او را به موضعگیری وادار می‌کند و این موضعگیری وضعیت وی را در موضع باطل تثبیت می‌کند. این همان مضمون آیه ۱۰۸ سوره انعام است َولاَ تَسُبُّواْ الَّذِینَ یَدْعُونَ مِن دُونِ اللّهِ فَیَسُبُّواْ اللّهَ عَدْوًا بِغَیْرِ عِلْمٍ و شما مؤمنان به آنان که غیر خدا را مى‏خوانند دشنام مدهید تا مبادا آنها از روى دشمنى و نادانى خدا را دشنام گویند ⬅️⬅️ آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی، درباره حرمت اهانت به نمادهای اهل‌سنت و همسران پیامبر اسلام(ص) است. این فتوا در واکنش به توهین یاسر الحبیب روحانی به اصطلاح شیعه اهل کویت به عایشه همسر پیامبر(ص) و استفتای جمعی از علمای شیعه عربستان صادر شده است. آیت‌الله خامنه‌ای در پاسخ به استفتای علمای شیعه منطقه احساء عربستان درباره اهانت به عایشه همسر پیامبر، در ۸ مهر ۱۳۸۹ش فتوا داد: «اهانت به نمادهای برادران اهل سنت، از جمله اتهام‌زنی به همسر پیامبر اسلام(ع)، عایشه حرام است. این موضوع شامل زنان همه پیامبران و به‌ویژه سیدالانبیاء پیامبر اعظم حضرت محمد(ص) می‌شود.»