eitaa logo
سیدمحمد موسوی
36 دنبال‌کننده
0 عکس
87 ویدیو
0 فایل
آن که تو را ندارد، چه دارد؟ و آن که تو را يافته، چه ندارد؟
مشاهده در ایتا
دانلود
41.73M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
نوبت ضربهٔ خیبرشکن سجیل است ذکر طوفانی ما مرگ بر اسرائیل است خشم آیینه کجا، بزدلی سنگ کجا دیو کودک‌کش ترسو، تو کجا جنگ کجا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
فمنهم بعد ازدابّة میتونه به تکامل هم اشاره داشته باشه و خداوند هر جنبده ای را از آب آفرید، پس [بعد از آن] برخی از آنها بر شکم خویش راه می رود و برخی بر دو پا راه می رود و بعضی بر چهار پا راه می رود. سوره نورآیه ۴۵ و خداوند جنبنده‌هایی آفرید که مانند موجودات ریز (حشرات) می جنبیدند و مانند حیوانات پخش شده و میخوردند و تکثیرشان از طریق مذکر و مونث نبود. شب و روز و نور و تاریکی برای تداوم زندگی شان فرق نمیکرد. این جنبندگان نه از جنس حیوانات هستند و نه از جنس موجودات ریز (حشرات) 323 بحار، ج 54 ص
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
درگیر مادیاتی! بیا مادی فکر کن! چقدر کوچیکی مقابل کیهان! به نام خدایی که رحمتش بی کران و مهربانیش بی مثال است. سوگند به زمان! که انسان در زیان است! مگر کسانی که، ایمان آوردند، شک نکردند و باور کردند که بهترین را برایشان قرار داده ایم و کارهایی که روح الهی درونشان میگفت را به شایستگی انجام دادند و یکدیگر را به راستی (حق) و صبر توصیه کردند.
سیدمحمد موسوی
یا علی تو نسبت به من به منزله هارون نسبت به موسی هستی جز این که بعد از من پیامبری نخواهد بود. «أنتَ مِنَى بِمنزلة هارونَ مِنْ مُوسى، إلا أنه لا نبي بعدي در کتب اهل سنت این حدیث هست در جنگ خندق هنگامی که بزرگترین قهرمانان دشمن «عَمْرو بن عَبْدَوَد »در برابر بزرگترین افسر رشید اسلام، امیر مؤمنان على (عليه السلام) قرار گرفت: پیامبر فرمود «بَرَزَ الأَيْمَانُ كُلُّهُ إِلَى الشِّرْكِ کُلَّه»: تمام ایمان در برابر تمام کفر قرار گرفت». حدیث منزلت که حضرت رسول (صلى الله عليه وآله) در شأن امير المؤمنين على (عليه السلام) فرموده، علاوه بر اینکه شیعیان آن را نقل کرده اند از طرق اهل تسنن نیز بسیار نقل شده است که در ذیل به برخی از آن ها اشاره می شود: ــ مغازلی ،بخاری، ج ۳، ص ۵۴ ،باب غزوه تبوک. ــ صحیح بخاری ،کتاب بدء الخلق، ص ۱۸۵ . ــ صحیح مسلم، ج ۲، ص ۲۳۶ و ۲۳۷، کتاب فضل الصحابه، باب فضائل على (عليه السلام) و ج ۸، ۱۷۵ و ۱۷۶. ــ مسند احمد بن حنبل، ج ۱، ص ۹۸ و ۱۱۸ و ۱۱۹ و ۳۶۰ و ۳۷۰ و ۳۷۵ و ۳۷۹ و ۳۸۶ و ۳۹۰ و ۳۹۱ و ۷۰۹ ،و ج ۴، ص ۶۴ و ج ۵، ص ۹۹ و ج ۱۰، ص ۴۱۲. ــ خصائص العلوية، ابو عبد الرحمن نسائی، ص ۱۹. ــ جامع ترمذی . ــ اصابه ،ابن حجر عسقلانی، ج ۲، ص ۵۰۷ . ــ صواعق محرقه، ابن حجر مکی ،باب ۹، ص ۳۰ و ۷۴ . ــ مستدرک ، حاکم نیشابوری ، ج ۳، ص ۱۰۹ . ــ تاريخ الخلفا، سیوطی ، ص ۶۵. ــ عقد الفريد ، ابن عبد ربه، ص ۱۹۴ . استيعاب ،ابن عبدالبر، ج ۲، ص ۴۷۳ . طبقات الكبرى، محمد بن سعد كاتب الواقدي. ــ تفسير مفاتيح الغيب ،فخر رازی. ــ تاریخ بغداد، خطیب بغدادی. عليه السلام
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
وَابْتَغُوا إِلَيْهِ الْوَسِيلَةَ و به سوی او وسیله بجویید آیه ۳۵ سوره مائده عليه السلام
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
تصور کن دنیا رو بعد از فرج !و بی تاب شو! بَقِيَّتُ اللَّهِ خَيْرٌ لَكُمْ إِنْ كُنْتُمْ مُؤْمِنِينَ
26.25M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
وما آسمان‌را باقدرت بناکردیم، وهمواره آن‌را وسعت می‌بخشیم! وَالسَّمَاءَ بَنَيْنَاهَا بِأَيْدٍ وَإِنَّا لَمُوسِعُونَ زاریات ۴۷ آیا کافران ندانسته اند که آسمان ها و زمین به هم بسته و پیوسته بودند و ما آن دو را شکافته و از هم باز کردیم و هر چیز زنده ای را از آب آفریدیم؟ پس آیا ایمان نمی آورند؟ أَوَلَمْ يَرَ الَّذِينَ كَفَرُوا أَنَّ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضَ كَانَتَا رَتْقًا فَفَتَقْنَاهُمَا ۖ وَجَعَلْنَا مِنَ الْمَاءِ كُلَّ شَيْءٍ حَيٍّ ۖ أَفَلَا يُؤْمِنُونَ انبیاء ۳۰
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
وكوه‌هارامیبينى‌ومیپندارى‌كه‌بی‌حركتند،درحالى‌كه‌آنهاهمچون‌ابر درحركتند. (اين) صنعت (ماهرانه) خداست كه هر چيزى را با دقّت ساخته است، او به هرچه انجام مى‌دهيد آگاه است. وَتَرَى الْجِبَالَ تَحْسَبُهَا جَامِدَةً وَهِيَ تَمُرُّ مَرَّ السَّحَابِ ۚ صُنْعَ اللَّهِ الَّذِي أَتْقَنَ كُلَّ شَيْءٍ ۚ إِنَّهُ خَبِيرٌ بِمَا تَفْعَلُونَ
سیدمحمد موسوی
همه‌چی‌راجفت‌آفریده،ازگیاهان‌وازخودشان،وازآنچه‌نمی‌دانند! سُبْحَانَ الَّذِي خَلَقَ الْأَزْوَاجَ كُلَّهَا مِمَّا تُنْبِتُ الْأَرْضُ وَمِنْ أَنْفُسِهِمْ وَمِمَّا لَا يَعْلَمُونَ منزه است خدایی که همه ممکنات عالم را جفت آفریده، از آنچه زمین می‌رویاند، و از خودشان، و از آنچه نمی‌دانند! یس36 وَأَرْسَلْنَا الرِّيَاحَ لَوَاقِحَ فَأَنْزَلْنَا مِنَ السَّمَاءِ مَاءً فَأَسْقَيْنَاكُمُوهُ وَمَا أَنْتُمْ لَهُ بِخَازِنِينَ ما بادها را برای بارور ساختن (ابرها و گیاهان) فرستادیم؛ و از آسمان آبی نازل کردیم، و شما را با آن سیراب ساختیم؛ در حالی که شما توانایی حفظ و نگهداری آن را نداشتید! حجر22 أَوَلَمْ يَرَوْا إِلَى الْأَرْضِ كَمْ أَنْبَتْنَا فِيهَا مِنْ كُلِّ زَوْجٍ كَرِيمٍ مگر در زمين ننگريسته‌اند كه چه قدر در آن از هر گونه جفتهاى زيبا رويانيده‌ايم؟ شعراء7 خَلَقَ السَّمَاوَاتِ بِغَيْرِ عَمَدٍ تَرَوْنَهَا ۖ وَأَلْقَىٰ فِي الْأَرْضِ رَوَاسِيَ أَنْ تَمِيدَ بِكُمْ وَبَثَّ فِيهَا مِنْ كُلِّ دَابَّةٍ ۚ وَأَنْزَلْنَا مِنَ السَّمَاءِ مَاءً فَأَنْبَتْنَا فِيهَا مِنْ كُلِّ زَوْجٍ كَرِيمٍ (او) آسمانها را بدون ستونی که آن را ببینید آفرید، و در زمین کوه‌هایی افکند تا شما را نلرزاند (و جایگاه شما آرام باشد) و از هر گونه جنبنده‌ای روی آن منتشر ساخت؛ و از آسمان آبی نازل کردیم و بوسیله آن در روی زمین انواع گوناگونی از جفتهای گیاهان پر ارزش رویاندیم. لقمان10 الَّذِي جَعَلَ لَكُمُ الْأَرْضَ مَهْداً وَ سَلَكَ لَكُمْ فِيها سُبُلًا وَ أَنْزَلَ مِنَ السَّماءِ ماءً فَأَخْرَجْنا بِهِ أَزْواجاً مِنْ نَباتٍ شَتَّى خدايى كه زمين را براى شما بستر آسايش قرار داد وراههايى را در آن براى شما ايجاد كرد و از آسمان آبى فرستاد، پس به واسطه‌ى آن، انواع زوج‌هاى گوناگون گياهان را (از خاك) بيرون آورديم. طه53
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
برای ناآگاهانی که‌میگن قرآن‌گفته زمین‌تخته بفرستید خَلَقَ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضَ بِالْحَقِّ ۖ يُكَوِّرُ اللَّيْلَ عَلَى النَّهَارِ وَيُكَوِّرُ النَّهَارَ عَلَى اللَّيْلِ ۖ وَسَخَّرَ الشَّمْسَ وَالْقَمَرَ آسمان ها و زمین را به حق آفرید. شب را به روز درمی پیچید، و روز را به شب درمی پیچید، سوره زمر آیه ۵ وَالْأَرْضَ بَعْدَ ذَٰلِكَ دَحَاهَا و پس از آن، زمين را با غلتانيدن گسترد، سوره نازعات آیه ۳۰
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
کمربند وان‌آلن‌و اتمسفر سقف‌محفوظ‌آسمانی‌ماست وَجَعَلْنَا السَّمَاءَ سَقْفًا مَحْفُوظًا ۖ وَهُمْ عَنْ آيَاتِهَا مُعْرِضُونَ و آسمان را سقفى محفوظ قرار داديم، و آنها از نشانه‌هاى آن روى گردانند.
46.29M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
تفاوت گذر زمان درمکان های مختلف،نسبیت عام انیشتین
47.77M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
طارق ستاره‌ی کوبنده و تپنده، تپ‌اختر ستاره نوترونی چرخان «طارِق» از مادّه «طرق» (بر وزن برق) به معنای کوبیدن است، و راه را از این جهت «طریق» گویند که با پای رهروان کوبیده می شود، و«مِطْرَقَه» به معنای پتک و چکش است که برای کوبیدن فلزات و مانند آن به کار می رود. و از آنجا که درهای خانه ها را به هنگام شب می بندند، و کسی که شب وارد می شود،ناچاراست در را بکوبد،به اشخاصی که در شب وارد می شوند «طارق» گویند.
47.83M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
وَأَنْزَلْنَا مِنَ السَّمَاءِ مَاءً بِقَدَرٍ فَأَسْكَنَّاهُ فِي الْأَرْضِ ۖ وَإِنَّا عَلَىٰ ذَهَابٍ بِهِ لَقَادِرُونَ و از آسمان، آبی به اندازه معیّن نازل کردیم؛ و آن را در زمین ساکن نمودیم؛ و ما بر از بین بردن آن کاملاً قادریم! ۱۸ مومنون ان‌شاءالله در ویدیوی بعدی چگونگی تشکیل این سیارک های یخی و آیاتی که احتمالا اشاره به این موضوع دارند
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
خداشرمی‌نداره‌که‌به‌موجودات‌روی‌پشه‌مثل‌بزنه مثلی‌درهزارسال‌قبل‌ازموجوداتی‌میکروسکوپی إِنَّ اللَّهَ لَا يَسْتَحْيِي أَنْ يَضْرِبَ مَثَلًا مَا بَعُوضَةً فَمَا فَوْقَهَا ۚ فَأَمَّا الَّذِينَ آمَنُوا فَيَعْلَمُونَ أَنَّهُ الْحَقُّ مِنْ رَبِّهِمْ ۖ وَأَمَّا الَّذِينَ كَفَرُوا فَيَقُولُونَ مَاذَا أَرَادَ اللَّهُ بِهَٰذَا مَثَلًا ۘ يُضِلُّ بِهِ كَثِيرًا وَيَهْدِي بِهِ كَثِيرًا ۚ وَمَا يُضِلُّ بِهِ إِلَّا الْفَاسِقِينَ سوره بقره آیه 26
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
هَیهَاتَ مِنَّا الذِّلَّة، اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج بحَقّ السیّدَة زینَب سَلامُ الله عَلَیها علیه‌السلام
سیدمحمد موسوی
صيقل دهنده اين دلها، ياد خدا و تلاوت قرآن است. نیم ساعت قبل از اذان صبح بیدار بشید و بعد از نماز شب و نماز صبح، قرآن بخوانید، ان‌شاءالله هم دلشاد و هم پر روزی میشید، هم خوابه ۹ تا ۲ بهترین زمان خواب برای بازیابی توانه كنز العمّال : پيامبر خدا صلى الله عليه و آله : همچنان كه آهن اگر آب به آن رسد زنگ مى زند، اين دلها نيز زنگار مى بندد. عرض شد: صيقل دادن آنها به چيست؟ فرمود: بسيار به ياد مرگ بودن و تلاوت قرآن. كنز العمّال : قالَ رسولُ اللّه ِ صلى الله عليه و آله : إنّ هذهِ القُلوبَ تَصدَأُ كما يَصدأُ الحَديدُ إذا أصابَهُ الماءُ . قيلَ : وما جَلاؤها ؟ قالَ : كَثرَةُ ذِكرِ المَوتِ، وتِلاوَةِ القرآنِ . [ كنز العمّال : ۴۲۱۳۰. ] پيامبر خدا صلى الله عليه و آله : صيقل دهنده اين دلها، ياد خدا و تلاوت قرآن است. رسولُ اللّه ِ صلى الله عليه و آله : جَلاءُ هذهِ القُلوبِ ذِكرُ اللّه ِوتِلاوَةُ القرآنِ . [ تنبيه الخواطر : ۲/۱۲۲. ] حسین بن مسلم می‌گوید: به امام باقر(ع) گفتم جانم فدایت آنها [اهل سنت] می‌گویند: خواب بعد از فجر مکروه است، چرا که روزی‌ها در این وقت تقسیم می‌شود. پس فرمودند: روزی‌ها معین و تقسیم شده است، و خدای را فضل و زیادتی است که آن را از طلوع فجر تا طلوع خورشید تقسیم می‌کند و این فرموده اوست که: «از خدا فضل او را بخواهید» امام سپس فرمود: ذکر خدا بعد از طلوع فجر در تحصیل روزی مؤثرتر است از سفر کردن و کوشیدن. تفسير العياشي: عن الحسين بن مسلم، عن أبي جعفر عليه السلام قال: قلت له: جعلت فداك إنهم يقولون إن النوم بعد الفجر مكروه، لان الأرزاق تقسم في ذلك الوقت؟ فقال: الأرزاق موظوفة مقسومة، ولله فضل يقسمه من طلوع الفجر إلى طلوع الشمس، وذلك قوله: (واسئلوا الله من فضله) ثم قال: وذكر الله بعد طلوع الفجر أبلغ في طلب الرزق من الضرب في الأرض تفسير العياشي ج ١ ص ٢٤٠ والآية في سورة النساء: ٢٣. بحار الأنوار - العلامة المجلسي - ج ٨٢ - الصفحة ٣٢٣
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
دوستانت: دوست تو و دوست دوست تو و د.شمن د.شمن تو د.شمنانت عبارتند از: د.شمن تو و د.شمن دوست تو و دوست د.شمن عنه عليه السلام : أصدِقاؤكَ ثَلاثَةٌ و أعداؤكَ ثَلاثَةٌ، فأصدِقاؤكَ : صَديقُكَ ، و صَديقُ صَديقِكَ ، و عَدُوُّ عَدُوِّكَ . و أعداؤكَ : عَدُوّكَ ، و عَدُوُّ صَديقِكَ ، و صَديقُ عَدُوِّكَ .[. نهج البلاغة : الحكمة ۲۹۵ .] با دشمن دوستت دوستى مكن كه با دوست خود دشمنى كرده اى . امام علي عليه السلام :لا تَتَّخِذَنَّ عَدُوَّ صَديقِكَ صديقاً فَتُعادى صَديقَكَ.[همان ، ن ۳۱، ص ۹۳۳.] علیه‌السلام
سیدمحمد موسوی
فَاصْبِرْ إِنَّ وَعْدَ اللَّهِ حَقٌّ، پس صبر كن كه وعده خدا حق است👇 وَقَضَيْنَا إِلَىٰ بَنِي إِسْرَ...لَ فِي الْكِتَابِ لَتُفْسِدُنَّ فِي الْأَرْضِ مَرَّتَيْنِ وَلَتَعْلُنَّ عُلُوًّا كَبِيرًا ﴿٤﴾ ما در تورات به بنی اسرelل خبر دادیم که قطعاً دو بار در زمین فساد می کنید و به سرکشی و طغیان [و نسبت به مردم به برتری جویی و ستمی] بزرگ دچار می شوید. (۴) فَإِذَا جَاءَ وَعْدُ أُولَاهُمَا بَعَثْنَا عَلَيْكُمْ عِبَادًا لَنَا أُولِي بَأْسٍ شَدِيدٍ فَجَاسُوا خِلَالَ الدِّيَارِ ۚ وَكَانَ وَعْدًا مَفْعُولًا ﴿٥﴾ پس هنگامی که وعده [عذاب و انتقام ما به کیفر] نخستین فسادانگیزی و طغیان شما فرا رسد، بندگان سخت پیکار و نیرومند خود را بر ضد شما برانگیزیم، آنان لابه لای خانه ها را جستجو می کنند؛ و یقیناً این وعده ای انجام شدنی است. (۵) ثُمَّ رَدَدْنَا لَكُمُ الْكَرَّةَ عَلَيْهِمْ وَأَمْدَدْنَاكُمْ بِأَمْوَالٍ وَبَنِينَ وَجَعَلْنَاكُمْ أَكْثَرَ نَفِيرًا ﴿٦﴾ سپس پیروزی بر آنان را به شما باز می گردانیم و شما را به وسیله اموال و فرزندان تقویت می کنیم، و نفرات [رزمی] شما را بیشتر می گردانیم. (۶) إِنْ أَحْسَنْتُمْ أَحْسَنْتُمْ لِأَنْفُسِكُمْ ۖ وَإِنْ أَسَأْتُمْ فَلَهَا ۚ فَإِذَا جَاءَ وَعْدُ الْآخِرَةِ لِيَسُوءُوا وُجُوهَكُمْ وَلِيَدْخُلُوا الْمَسْجِدَ كَمَا دَخَلُوهُ أَوَّلَ مَرَّةٍ وَلِيُتَبِّرُوا مَا عَلَوْا تَتْبِيرًا ﴿٧﴾ اگر نیکی کنید به خود نیکی کرده اید، و اگر بدی کنید به خود بدی کرده اید. پس هنگامی که [زمان ظهور] وعده دوم [برای عذاب و انتقام] فرا رسد، [پیک-ارگرانی بسیار سخت گیر بر ضد شما برمی انگیزیم] تا شما را [با دچار کردن به مصایب سنگین و گزند و آسیب فراوان] غصه دار و اندوهگین کنند و به مسجد درآیند، آن گونه که بار اول درآمدند تا هر که و هر چه را دست یابند، به شدت در هم کوبند و نابود کنند. (۷) عَسَىٰ رَبُّكُمْ أَنْ يَرْحَمَكُمْ ۚ وَإِنْ عُدْتُمْ عُدْنَا ۘ وَجَعَلْنَا جَهَنَّمَ لِلْكَافِرِينَ حَصِيرًا ﴿٨﴾ امید است که پروردگارتان [در صورتی که توبه کنید] به شما رحم کند و اگر به طغیان و فساد برگردید، ما هم [به کیفر شدید و عذاب سخت] بازگردیم، و دوزخ را برای کافران، زندانی تنگ قرار دادیم. (۸) ادرکنا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
وعده صادق امام صادق علیه‌السلام درباره دلاوران ایرانی بحار الأنوار ـ به نقل از يكى از شيعيان ـ : درحضور ابوعبداللّه (امام صادق عليه السلام ) نشسته بودم كه اين آيه را تلاوت كرد: «چون از آن دو [وعده]، وعده نخستين در رسد بندگان خويش را كه جنگاورانى دلاورند بر سرتان فرستيم. پس آنها [حتى] درون خانه ها را [هم ]مى كاوند و اين وعده اى انجام شدنى است» . عرض كرديم: فدايت شويم، اينان كيانند؟ سه بار فرمود : به خدا قسم آنان مردمان قم هستند. بحار الأنوار عن بعضِ أصحابِنا : كنتُ عندأبي عبدِ اللّه ِ عليه السلام جالِسا إذْ قَرأَ هذهِ الآيةَ: «فَإذا جاءَ وعدُ اُولاهما بعَثْنا عليكم عِبادا لنا اُولي بأسٍ شديدٍ فجاسُوا خِلالَ الدِّيارِ وكانَ وَعْدا مفعولاً» [ الإسراء : ۵. ] فقُلنا : جُعِلْنا فِداكَ ، مَن هؤلاءِ؟ فقالَ، ثلاثَ مَرّاتٍ : هُمْ واللّه ِ أهلُ قُمّ . [ بحار الأنوار : جلد ۶۰ صفحه ۲۱۶ شماره ۴۰ ]