💠🌸🍃🌺🍃🌸💠
💠شما باید نشان دهید که در جمود حوزههای علمیهی آن زمان که هر حرکتی را متهم به حرکت مارکسیستی و یا حرکت انگلیسی میکردند، تنی چند از عالمان دینباور، دست در دست مردم کوچه و بازار، مردم فقیر و رنجدیده گذاشتند و خود را به آتش و خون زدند و از آن پیروز بیرون آمدند.
♦️شما باید به روشنی ترسیم کنید که در سال ۴۱، سال شروع انقلاب اسلامی و مبارزه روحانیت اصیل در مرگآباد تحجر و مقدس مآبی، چه ظلمها بر عدهای روحانی پاکباخته رفت، چه نالههای دردمندانه کردند، چه خون دلها خوردند. ۱۳۶۷/۱۰/۲۵
☀️#امام_خمینی(رضواناللهعلیه)
—————————
🇮🇷 مجموعهی فرهنگی سنگر 🇮🇷
🇮🇷 سنگر جنگ نرم 🇮🇷
🇮🇷 سنگر سردار دلها 🇮🇷
💠🌸🍃🌺🍃🌸💠
💠این حرکت عظیمِ مردم از ایران، از کشورهای دیگر اسلامی، از هند، از اروپا، حتّی از آمریکا و کشورهای دیگر، از راههای دور، افرادی میآیند در این راهپیمایی شرکت میکنند؛
دو روز، سه روز بیشتر یا کمتر - در این راه، پای پیاده حرکت میکنند؛
مردم عراق هم انصافاً با کمال بزرگواری و محبّت پذیرایی میکنند از اینها؛
خیلی حرکت عظیم و پرمعنا و پرمغزی است
و کسانی که موفّق میشوند باید مغتنم بشمارند. ۱۳۹۴/۰۹/۰۹
☀️#امام_خامنهای(مدظلهالعالی)
—————————
🇮🇷 مجموعهی فرهنگی سنگر 🇮🇷
🇮🇷 سنگر جنگ نرم 🇮🇷
🇮🇷 سنگر سردار دلها 🇮🇷
💠🌸🍃🌺🍃🌸💠
💠جزو خصوصیّات شعر فارسی، تولید سرمایههای معرفتی و معنوی است. ما قلّههای شعر فارسی را که نگاه میکنیم یا حکیمند، مثل حکیم فردوسی؛ واقعاً شاهنامه کتاب حکمت است، یا نظامی، یا حکیمند یا مولانای معرفت و عرفان و معنویّتند یا حافظ قرآنند، یا مثل سعدی کتابشان پر از حقایق و معارف حکمی و معنوی است.
✏️شعر فارسی، در طول زمان حاملِ حکمت بوده، حاملِ معرفت بوده، سرمایههای معنوی ما را حفظ کرده و بر آنها افزوده... این سرمایهسازی و پاسداری سرمایه توسط شعر در سختترین شرایط هم اتّفاق افتاده، مثلاً در تاخت و تاز مغول.
✏️امروز به نظر من آن تاخت و تازی که زمان مغولها اتّفاق افتاد دارد تکرار میشود. البتّه این مغولهای جدید، مغولهای کراواتبسته و پاپیونزده و ادکلنزده و کتشلوارپوشیده، نوع تاخت و تاز اینها با آن مغولها تفاوت دارد، اما تاخت و تاز است. تاخت و تازشان چه جوری است؟ اگر کسی تاریخ سیصد چهارصد سالهی استعمار را بخواند میفهمد که استعمارگران چه کار کردند با دنیا.
✏️زمان خود ما، یک سگِ هاری مثل صدّام را اینها تجهیز کردند، کارخانههای شیمیایی آلمان در خدمت صدام قرار گرفتند. این کاری است که اینها کردند در ایران. این تاخت و تاز اینهاست. ۱۴۰۲/۰۱/۱۶
☀️#امام_خامنهای(مدظلهالعالی)
—————————
🇮🇷 مجموعهی فرهنگی سنگر 🇮🇷
🇮🇷 سنگر جنگ نرم 🇮🇷
🇮🇷 سنگر سردار دلها 🇮🇷
💠🌸🍃🌺🍃🌸💠
💠جزو خصوصیّات شعر فارسی، تولید سرمایههای معرفتی و معنوی است.
🔸ما قلّههای شعر فارسی را که نگاه میکنیم یا حکیمند، مثل حکیم فردوسی؛ واقعاً شاهنامه کتاب حکمت است، یا نظامی، یا حکیمند یا مولانای معرفت و عرفان و معنویّتند یا حافظ قرآنند، یا مثل سعدی کتابشان پر از حقایق و معارف حکمی و معنوی است. ۱۴۰۲/۰۱/۱۶
☀️#امام_خامنهای(مدظلهالعالی)
—————————
🇮🇷 مجموعهی فرهنگی سنگر 🇮🇷
🇮🇷 سنگر جنگ نرم 🇮🇷
🇮🇷 سنگر سردار دلها 🇮🇷
💠🌸🍃🌺🍃🌸💠
💠شعر فارسی، در طول زمان حاملِ حکمت بوده، حاملِ معرفت بوده، سرمایههای معنوی ما را حفظ کرده و بر آنها افزوده... این سرمایهسازی و پاسداری سرمایه توسط شعر در سختترین شرایط هم اتّفاق افتاده، مثلاً در تاخت و تاز مغول. ۱۴۰۲/۰۱/۱۶
☀️#امام_خامنهای(مدظلهالعالی)
—————————
🇮🇷 مجموعهی فرهنگی سنگر 🇮🇷
🇮🇷 سنگر جنگ نرم 🇮🇷
🇮🇷 سنگر سردار دلها 🇮🇷
💠🌸🍃🌺🍃🌸💠
💠امروز به نظر من آن تاخت و تازی که زمان مغولها اتّفاق افتاد دارد تکرار میشود. البتّه این مغولهای جدید، مغولهای کراواتبسته و پاپیونزده و ادکلنزده و کتشلوارپوشیده، نوع تاخت و تاز اینها با آن مغولها تفاوت دارد، اما تاخت و تاز است. تاخت و تازشان چه جوری است؟ اگر کسی تاریخ سیصد چهارصد سالهی استعمار را بخواند میفهمد که استعمارگران چه کار کردند با دنیا.
✏️زمان خود ما، یک سگِ هاری مثل صدّام را اینها تجهیز کردند، کارخانههای شیمیایی آلمان در خدمت صدام قرار گرفتند. این کاری است که اینها کردند در ایران. این تاخت و تاز اینهاست. ۱۴۰۲/۰۱/۱۶
☀️ #امام_خامنهای(مدظلهالعالی)
—————————
🇮🇷 مجموعهی فرهنگی سنگر 🇮🇷
🇮🇷 سنگر جنگ نرم 🇮🇷
🇮🇷 سنگر سردار دلها 🇮🇷
💠🌸🍃🌺🍃🌸💠
💠تحریم هم جزو تاخت و تاز [مغولهای جدید و کراواتزده] است؛ مثل تحریم دارویی.
🔸کشورهای غربی اگر بتوانند یک کشوری مثل ایران اسلامی را که دنبال استقلال و دنبال ایستادگی و استقامت است، از مواد غذاییِ لازم هم محروم کنند میکنند؛ همچنانی که داروهای لازم را ممنوع کردند.
🔹آن وقتی که واکسن لازم داشتیم پولش را گرفتند واکسنش را ندادند. در سال ۹۹. پول واکسن را گرفتند، واکسن را ندادند به بهانههای مختلف.
✏️اینها اگر چنانچه میتوانستند غذای مردم را، نان مردم را کاری کنند که نیاید داخل کشور و در کشور بوجود نیاید، حتماً میکردند، یعنی اینجوریاند اینها.
🔺حالا آن قضیهی قحطی قرن هم که به جای خود محفوظ. ۱۴۰۲/۰۱/۱۶
☀️ #امام_خامنهای(مدظلهالعالی)
—————————
🇮🇷 مجموعهی فرهنگی سنگر 🇮🇷
🇮🇷 سنگر جنگ نرم 🇮🇷
🇮🇷 سنگر سردار دلها 🇮🇷
💠🌸🍃🌺🍃🌸💠
💠 بار سنگین احتیاج به آمادگی روحی دارد؛
🔸 این آمادگی روحی هم همینطوری به دست نمیآید.
🔹 اینکه ما بگوییم آقا برو دلت را صاف کن،
🔸بله، اساس همان صاف کردن دل است؛
🔹 اما صاف کردن دل فقط از راه نماز، از راه توسل، از راه توجه و از راه ذکر به دست میآید.
🔸اگر کسى خیال کند که مىتوان دل و روح را بدون اینها صاف کرد، سخت در اشتباه است.
🔹از راه گریه نیمهشب، از راه خواندن قرآن با تدبر و با دقت، از راه خواندن ادعیه صحیفه سجادیه، دل انسان صاف مىشود؛
👈والا اینطورى نیست که بگوییم آقا برو دلت را صاف کن؛ هر کارى هم کردى، کردى! ۱۳۸۴/۰۶/۰۸
☀️ #امام_خامنهای(مدظلهالعالی)
—————————
🇮🇷 مجموعهی فرهنگی سنگر 🇮🇷
🇮🇷 سنگر جنگ نرم 🇮🇷
🇮🇷 سنگر سردار دلها 🇮🇷
💠🌸🍃🌺🍃🌸💠
💠وقتی غبار غلیظتر میگردد، میشود دوران امام حسن؛ و شما میبینید که چه اتفاقی افتاد.
🔸باز در دوران امیرالمؤمنین، قدری غبار رقیقتر بود؛ کسانی مثل عمار یاسر - آن افشاگر بزرگ دستگاه امیرالمؤمنین - بودند. هرجا حادثهیی اتفاق میافتاد، عمار یاسر و بزرگانی از صحابهی پیامبر بودند که میرفتند حرف میزدند، توجیه میکردند و لااقل برای عدهیی غبارها زدوده میشد؛
🔹اما در دوران امام حسن، همان هم نبود.
👈در دوران شبهه و در دوران جنگ با کافر غیرصریح، جنگ با کسانی که میتوانند شعارها را بر هدفهای خودشان منطبق کنند، بسیار بسیار دشوار است؛ باید هوشیار بود. ۱۳۷۰/۰۶/۲۷
☀️ #امام_خامنهای(مدظلهالعالی)
—————————
🇮🇷 مجموعهی فرهنگی سنگر 🇮🇷
🇮🇷 سنگر جنگ نرم 🇮🇷
🇮🇷 سنگر سردار دلها 🇮🇷
💠🌸🍃🌺🍃🌸💠
💠دوران دشوار هر انقلابی، آن دورانی است که حق و باطل در آن ممزوج بشود.
♦️ببینید امیرالمؤمنین از این مینالد: «و لکن یؤخذ من هذا ضغث و من هذا ضغث فیمزجان فهنا لک یستولی الشّیطان علی اولیائه» (نهجالبلاغه، خطبهی ۵۰).
🔸در دوران پیامبر، اینطوری نبود. در دوران پیامبر، صفوف، صفوف صریح و روشنی بود. آن طرف، کفار و مشرکان و اهل مکه بودند؛ کسانی بودند که یکییکی مهاجرین از اینها خاطره داشتند: او من را در فلان تاریخ زد، او من را زندانی کرد، او اموال من را غارت کرد؛ بنابراین شبههیی نبود.
🔹 یهود بودند؛ توطئهگرانی که همهی اهل مدینه - از مهاجر و انصار - با توطئههای آنها آشنا بودند. جنگ بنیقریظه اتفاق افتاد، پیامبر دستور داد عدهی کثیری آدم را سر بریدند؛ خم به ابروی کسی نیامد و هیچکس نگفت چرا؛ چون صحنه، صحنهی روشنی بود؛ غباری در صحنه نبود. اینطور جایی، جنگ آسان است؛ حفظ ایمان هم آسان است.
🔸اما در دوران امیرالمؤمنین، چه کسانی در مقابل علی(ع) قرار گرفتند؟ خیال میکنید شوخی است؟ خیال میکنید آسان بود که «عبداللَّهبنمسعود»، صحابی به این بزرگی - بنا به نقل عدهیی - جزو پابندهای به ولایت امیرالمؤمنین نماند و جزو منحرفان به حساب آمد؟
🔹همین «ربیعبنخثیم» و آنهایی که در جنگ صفین آمدند گفتند ما از این قتال ناراحتیم، اجازه بده به مرزها برویم و در جنگ وارد نشویم، در روایت دارد که «من اصحاب عبداللَّهبنمسعود» (بحارالانوار، ج ۳۲، ص ۴۰۶) !
👈اینجاست که قضیه سخت است. ۱۳۷۰/۰۶/۲۷
☀️ #امام_خامنهای(مدظلهالعالی)
—————————
🇮🇷 مجموعهی فرهنگی سنگر 🇮🇷
🇮🇷 سنگر جنگ نرم 🇮🇷
🇮🇷 سنگر سردار دلها 🇮🇷
💠🌸🍃🌺🍃🌸💠
💠دوران دشوار هر انقلابی، آن دورانی است که حق و باطل در آن ممزوج بشود.
♦️ببینید امیرالمؤمنین از این مینالد: «و لکن یؤخذ من هذا ضغث و من هذا ضغث فیمزجان فهنا لک یستولی الشّیطان علی اولیائه» (نهجالبلاغه، خطبهی ۵۰).
🔸در دوران پیامبر، اینطوری نبود. در دوران پیامبر، صفوف، صفوف صریح و روشنی بود. آن طرف، کفار و مشرکان و اهل مکه بودند؛ کسانی بودند که یکییکی مهاجرین از اینها خاطره داشتند: او من را در فلان تاریخ زد، او من را زندانی کرد، او اموال من را غارت کرد؛ بنابراین شبههیی نبود.
🔹 یهود بودند؛ توطئهگرانی که همهی اهل مدینه - از مهاجر و انصار - با توطئههای آنها آشنا بودند. جنگ بنیقریظه اتفاق افتاد، پیامبر دستور داد عدهی کثیری آدم را سر بریدند؛ خم به ابروی کسی نیامد و هیچکس نگفت چرا؛ چون صحنه، صحنهی روشنی بود؛ غباری در صحنه نبود. اینطور جایی، جنگ آسان است؛ حفظ ایمان هم آسان است. ۱۳۷۰/۰۶/۲۷
☀️ #امام_خامنهای(مدظلهالعالی)
—————————
🇮🇷 مجموعهی فرهنگی سنگر 🇮🇷
🇮🇷 سنگر جنگ نرم 🇮🇷
🇮🇷 سنگر سردار دلها 🇮🇷
💠🌸🍃🌺🍃🌸💠
💠دوران دشوار هر انقلابی، آن دورانی است که حق و باطل در آن ممزوج بشود. ...
🔸اما در دوران امیرالمؤمنین، چه کسانی در مقابل علی(ع) قرار گرفتند؟ خیال میکنید شوخی است؟
خیال میکنید آسان بود که «عبداللَّهبنمسعود»، صحابی به این بزرگی - بنا به نقل عدهیی - جزو پابندهای به ولایت امیرالمؤمنین نماند و جزو منحرفان به حساب آمد؟
🔹همین «ربیعبنخثیم» و آنهایی که در جنگ صفین آمدند گفتند ما از این قتال ناراحتیم، اجازه بده به مرزها برویم و در جنگ وارد نشویم، در روایت دارد که «من اصحاب عبداللَّهبنمسعود» (بحارالانوار، ج ۳۲، ص ۴۰۶) !
👈اینجاست که قضیه سخت است. ۱۳۷۰/۰۶/۲۷
☀️#امام_خامنهای(مدظلهالعالی)
—————————
🇮🇷@SANGAR_1🇮🇷
🇮🇷@SANGAR_5🇮🇷