eitaa logo
🇮🇷 سنگر سردار دلها 🇮🇷
409 دنبال‌کننده
9 عکس
3 ویدیو
2 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
💠🌸🍃🌺🍃🌸💠‏ ‏💠حسین بن علی علیه السلام حقیقتاً اسلام را کامل کرد. در معنای حدیثی از پیغمبر صلی الله علیه و آله که فرمود: «حُسَیْنٌ مِنِّی وَ أَنَا مِنْ حُسَینٍ»؛ حسین از من است و من از حسینم، بعضی گفتند من از حسینم یعنی دین من از برکت امام حسین علیه السلام مایه گرفت و ماندگار شد و تضمین بقا یافت؛ این کاملاً درست است. ۱۳۶۶/۰۶/۱۰ ☀️(مدظله‌العالی) —————————‏ ‏‏🇮🇷مجموعه‌ی فرهنگی سنگر🇮🇷 ‏🇮🇷سنگر جنگ نرم🇮🇷 ‏🇮🇷سنگر سردار دلها🇮🇷
💠🌸🍃🌺🍃🌸💠‏ ‏💠باید با چشم عاشقانه نگاه کرد تا فهمید حسین‌بن‌علی در این تقریباً یک شب و نصف روز، یا حدود یک شبانه‌روز - از عصر تاسوعا تا عصر عاشورا - چه کرده و چه عظمتی آفریده است! لذاست که در دنیا باقی مانده و تا ابد هم خواهد ماند. خیلی تلاش کردند که حادثه عاشورا را به فراموشی بسپارند؛ اما نتوانستند. ۱۳۷۷/۰۲/۱۸ ☀️(مدظله‌العالی) —————————‏ ‏‏🇮🇷مجموعه‌ی فرهنگی سنگر🇮🇷 ‏🇮🇷سنگر جنگ نرم🇮🇷 ‏🇮🇷سنگر سردار دلها🇮🇷
💠🌸🍃🌺🍃🌸💠‏ ‏💠 به ملت شجاع و مقاوم فلسطین عرض می‌کنم:... به وعده‌ی الهی اعتماد کنید؛ رنج‌ها و دردهای جانکاه خود را که خون‌های بناحق ریخته و سختی‌های هر روزه بر شما وارد می‌سازد، به حساب خدا بنویسید و همچون سرور شهیدان عالم، حسین‌بن‌علی(علیهماالسلام) در لحظه‌ای که کودک شیرخوارش را در آغوشش با تیر زهرآلود شهید کردند، بگویید: «انما یهون الخطب علىّ انه بعین اللَّه». و بدانید که خداوند پیروزی نهایی مؤمنان و مجاهدان صابر را تضمین کرده است. ۱۳۸۵/۰۱/۲۵ ☀️(مدظله‌العالی) —————————‏ ‏‏🇮🇷مجموعه‌ی فرهنگی سنگر🇮🇷 ‏🇮🇷سنگر جنگ نرم🇮🇷 ‏🇮🇷سنگر سردار دلها🇮🇷
💠🌸🍃🌺🍃🌸💠‏ ‏💠گریستن و گریاندن برای امام حسین علیه‌السّلام، برای خود جایگاهی دارد. مبادا کسی خیال کند که دیگر چه جایی برای گریه کردن و این بحثهای قدیمی است! نه! این خیالِ باطل است. عاطفه به‌جای خود و منطق و استدلال هم به‌جای خود، هر یک سهمی در بنای شخصیّت انسان دارد. ۱۳۷۳/۰۳/۱۷ ☀️(مدظله‌العالی) —————————‏ ‏‏🇮🇷مجموعه‌ی فرهنگی سنگر🇮🇷 ‏🇮🇷سنگر جنگ نرم🇮🇷 ‏🇮🇷سنگر سردار دلها🇮🇷
💠🌸🍃🌺🍃🌸💠‏ ‏‏💠بار سنگینی بر دوش دارید و برای تحمل آن، لازم است. 🔸 «انّا سنلقی علیک قولاً ثقیلاً.» حضرت حق، به پیغمبر و عزیز و حبیب خودش که برترین انسان ها در طول تاریخ، از اوّلین و آخرین بود، خطاب فرمود که را بخوان. نیمه شب برخیز، ارتباط و اتّصال خود را مستحکم کن؛ چون کارِ سنگینی در پیش داری. «انّا سنلقی علیک قولاً ثقیلاً»؛ تحمل این بار، سخت است. ◻️ آنانی که در وسط این راهِ پر دشمن و شیطان، لرزیدند، لغزیدند، منصرف شدند، به دشمن پیوستند یا به آفات دیگر مبتلا شدند، این جای کارشان -معنویّت- عیب داشته است. باید به این بُعد از زندگی خود، بسیار توجّه کند. 🔸 شما جوانید؛ دل های شما نورانی است و تعلّقاتتان کم است؛ اما همیشه این طور نمی‌مانید. این سرمایه را امروز فراهم کنید تا آن روز که گرفتاری ها و تعلّقاتْ از اطراف به شما حمله کرد، بتوانید از آن ذخیره معنوی خود استفاده کنید. ۱۳۷۴/۰۹/۱۶ ☀️ (مدظله‌العالی) —————————‏ ‏‏🇮🇷 مجموعه‌ی فرهنگی سنگر 🇮🇷 ‏🇮🇷 سنگر جنگ نرم 🇮🇷 ‏🇮🇷 سنگر سردار دلها 🇮🇷
💠🌸🍃🌺🍃🌸💠‏ ‏‏💠نه می‌توانیم بگوییم که حضرت برای «تشکیلِ حکومت» قیام کرد، و نه می‌توانیم بگوییم حضرت برای «شهید شدن» قیام کرد. امام حسین - علیه‌السّلام - هدفِ دیگری داشت که رسیدنِ به آن «هدف»، حرکتی را می‌طلبید که این حرکت، یکی از این دو «نتیجه» را داشت. پس حکومت یا شهادت، هیچ‌کدام «هدف» نبودند، بلکه دو «نتیجه» بودند. هدف آن حضرت عبارت بود از انجام‌دادنِ یک «واجبِ عظیم» از واجباتِ دین که آن را هیچ‌کس قبل از امام حسین انجام نداده بود؛ نه رسولِ اکرم این واجب را انجام داده بود، نه امیرالمؤمنین، نه امام حسن؛ چون زمینۀ انجامِ این واجب، در زمانِ امام حسین پیش آمد. دو نوع انحراف وجود دارد: 1️⃣گاهی مردم، فاسد می‌شوند، امّا احکامِ اسلامی از بین نمی‌رود، 2️⃣امّا گاهی هم مردم، فاسد می‌شوند، هم حکومت‌ها، هم علمای دین، به‌طوری‌که حقایقِ اسلام، تحریف و منکر را معروف و معروف را منکر، و خطّ اسلام را «صدوهشتاد درجه» عوض می‌کنند. آن حکم، حکمِ «تغییرِ وضع» و «تجدیدِ حیات»، یا به‌تعبیرِ امروز، «انقلاب» است که مربوط به «برگرداندنِ جامعۀ منحرف به خطّ اصلی» و «تضمین‌کنندۀ زنده‌شدنِ اسلام» است، بعد از آن‌که مُشرف به مردن است، یا مرده و ازبین‌رفته است. مسأله این است که اگر جامعۀ اسلامی «منحرف» شد و این انحراف، به‌جایی رسید که «خوفِ انحرافِ کلّ اسلام» بود، تکلیف چیست؟! افزون‌بر‌این‌که باید انحرافِ اساسی در دین رخ داده باشد، شرطِ دیگرِ انجامِ این حکم، آن است که «زمینه» و «موقعیّت» برای انجامِ آن، مساعد باشد؛ چون خدای‌متعال، به چیزی که «فایده» ندارد و «اثر» نمی‌بخشد، تکلیف نکرده است. البتّه مراد از فراهم‌بودنِ موقعیّت، این نیست که «خطر»ی در پی نباشد، بلکه غرض این است که «پیامِ» قیام، به مردم منتقل خواهد شد و مردم خواهند فهمید و در اشتباه، نخواهند ماند. وجودِ «خطر»، این «تکلیف» را ساقط نمی‌کند، بلکه انجامِ این تکلیف، همیشه توأم با خطر است. در زمانِ ما، امام خمینی نیز از خطر نهراسید و هدف و تکلیفِ خود را قیام دانست. ازاین‎‌رو، انقلابِ اسلامی، پرتوی از قیامِ عاشورا است، با این تفاوت که آن قیام به نتیجۀ شهادت انجامید و این انقلاب، به نتیجۀ برپاییِ حکومتِ اسلامی. 🔸در زمانِ امام حسین - علیه‌السّلام - هم «انحرافِ اساسی در اسلام» به‌وجود آمد و هم «فرصتِ مساعد برای اثرگذاری» پیدا شد. 1️⃣اوّلاً، بعد از معاویه، کسی به حکومت رسید که حتّی «ظواهرِ اسلام» را هم رعایت نمی‌کرد، چنان‌که اهلِ شُرب خَمر و فسادهای جنسیِ واضح و شعرسرایی بر رّد دین و مخالفتِ علنی با اسلام بود، ولی چون به‌عنوانِ ریاست بر جامعۀ اسلامی در قدرت قرار گرفته بود، نمی‌خواست اسمِ اسلام را براندازد. حاکمِ فاسد، جامعه را نیز فاسد می‌کند؛ چون بر جامعه و مردم، اثر می‌گذارد. 2️⃣ ثانیاً، «زمینه» هم آماده است؛ یعنی فضای جامعۀ اسلامی، طوری است که ممکن است «پیامِ» امام حسین به گوشِ انسان‌ها در همان زمان و در طولِ تاریخ برسد، درحالی‌که اگر در زمانِ معاویه، امام حسین می‌خواست قیام کند، پیامِ او دفن می‌شد؛ زیرا سیاست‌ها به‌گونه‌ای بود که مردم نمی‌توانستند حقّانیتِ سخن را دریابند. ازاین‌رو، ایشان ده سال در زمانِ خلافتِ معاویه، امام بود، ولی قیام نکرد. 🔹امام حسین قیام کرد تا آن واجبِ بزرگی را که عبارت از «تجدیدِ بنای نظام و جامعۀ اسلامی»، یا «قیام در مقابلِ انحرافاتِ بزرگ در جامعۀ اسلامی» است، انجام دهد، که این خودش، یک «مصداقِ بزرگِ امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر» است. 🔸 آن حضرت در مناسبت‌های مختلف، به همین معنا اشاره کرده است: وَعَلَی الاْسْلامِ الْسَّلامُ اِذ قَدْ بُلِيَتِ الاْمَّةُ بِراعٍ مِثْلَ يَزيدَ دیگر باید با اسلام، خداحافظی کرد، آن وقتی‌که اسلام به حاکمی مثلِ یزید، مبتلا گردد. وَ أَنِّی لَمْ أَخْرُجْ أَشِراً وَ لَا بَطِراً وَ لَا مُفْسِداً وَ لَا ظَالِماً وَ إِنَّمَا خَرَجْتُ لِطَلَبِ الْإِصْلَاحِ فِی أُمَّةِ جَدِّی أُرِيدُ أَنْ آمُرَ بِالْمَعْرُوفِ وَ أَنْهَى عَنِ الْمُنْكَرِ وَ أَسِيرَ بِسِيرَةِ جَدِّی وَ أَبِي‏ عَلِيِّ بْنِ أَبِی طَالِبٍ و همانا من براى سركشى و خودنمایی و فساد و ظلم‌، قیام نكردم، به‌یقین كه من برای اصلاح در میانِ امّتِ جدّم، قیام كردم و می‌خواهم به نیكی، سفارش و از بدی، نهی كنم، و مطابقِ سيرۀ جدّم، و پدرم على‌بن‌ابى‌طالب رفتار می‌نمایم. وَ أَنَا أَدْعُوکُمْ إِلى کِتابِ اللّهِ وَ سُنَّةِ نَبِیِّهِ، فَاِنَّ السُنَّةَ قَدْ أُمیتَتْ، وَ إِنَّ الْبِدْعَةَ قَدْ أُحْیِیَتْ و من شما را به کتابِ خدا و سنّتِ پیامبرش فرا مى‌خوانم؛ چراکه سنّتِ او را میرانده و بدعت را زنده کردند. ۱۳۷۴/۰۳/۱۹ ☀️ (مدظله‌العالی) —————————‏ ‏‏🇮🇷 مجموعه‌ی فرهنگی سنگر 🇮🇷 ‏🇮🇷 سنگر جنگ نرم 🇮🇷 ‏🇮🇷 سنگر سردار دلها 🇮🇷
💠🌸🍃🌺🍃🌸💠‏ ‏‏💠بار سنگینی بر دوش دارید و برای تحمل آن، لازم است. 🔸 «انّا سنلقی علیک قولاً ثقیلاً.» حضرت حق، به پیغمبر و عزیز و حبیب خودش که برترین انسان ها در طول تاریخ، از اوّلین و آخرین بود، خطاب فرمود که را بخوان. نیمه شب برخیز، ارتباط و اتّصال خود را مستحکم کن؛ چون کارِ سنگینی در پیش داری. «انّا سنلقی علیک قولاً ثقیلاً»؛ تحمل این بار، سخت است. ◻️ آنانی که در وسط این راهِ پر دشمن و شیطان، لرزیدند، لغزیدند، منصرف شدند، به دشمن پیوستند یا به آفات دیگر مبتلا شدند، این جای کارشان -معنویّت- عیب داشته است. باید به این بُعد از زندگی خود، بسیار توجّه کند. 🔸 شما جوانید؛ دل های شما نورانی است و تعلّقاتتان کم است؛ اما همیشه این طور نمی‌مانید. این سرمایه را امروز فراهم کنید تا آن روز که گرفتاری ها و تعلّقاتْ از اطراف به شما حمله کرد، بتوانید از آن ذخیره معنوی خود استفاده کنید. ۱۳۷۴/۰۹/۱۶ ☀️ (مدظله‌العالی) —————————‏ ‏‏🇮🇷 مجموعه‌ی فرهنگی سنگر 🇮🇷 ‏🇮🇷 سنگر جنگ نرم 🇮🇷 ‏🇮🇷 سنگر سردار دلها 🇮🇷
💠‏🌸🍃🌺🍃🌸💠 ‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏💠صدور قطعنامه‌ ۵‌۹۸ در سال ۱۳‌۶۶، عکس‌العمل ناگزیری بود که در برابر شکست‌های رژیم متجاوز عراق، از سوی قدرت‌های حمایت کننده‌ او زمینه‌سازی شد و از شورای امنیت صادر گشت. 🔹 این قطعنامه که زیر فشار سهمگین رزمندگان اسلام بر پیکر دشمن صادر شد، سندی است که شعار دفاع مقدس ما در آن تأمین گردیده بود و اجرای کامل آن، دشمن را به شکست قطعی می‌رسانید و لذا هرگز جمهوری اسلامی آن را رد نکرد. 🔹 قبول قطعنامه‌ ۵‌۹۸ از سوی جمهوری اسلامی و رهبر عظیم‌الشّأن فقید آن، توطئه‌ وسیع دشمن را بار دیگر با هدایت الهی به خود او برگرداند و دشمن را که تحت شعار صلح‌طلبی، به هر جنایتی دست می‌زد، خلع شعار کرد. 🔹 شاید مشیت الهی بر این بود که با قبول قطعنامه، حقانیت جمهوری اسلامی بیش از پیش در جهان آشکار شود و ملت ایران به هدف‌های اساسی خود در سطح بین‌المللی نزدیک‌تر گردد. ۱۳۶‌۸/‌۰۶/‌۳۰ ☀️(مدظله‌العالی) —————————‏ ‏‏🇮🇷مجموعه‌ی فرهنگی سنگر🇮🇷 ‏🇮🇷سنگر جنگ نرم🇮🇷 ‏🇮🇷سنگر سردار دلها🇮🇷
💠🌸🍃🌺🍃🌸💠‏ ‏💠ای حسین مظلوم! ای حسین شهید! ما از اعماق وجودمان عرض میکنیم: «السّلام علیک یا اباعبدالله، السّلام علی الحسین الشهید». شهادت تو، جهاد تو و ایستادگی تو، اسلام را رونق داد و دین پیامبر را جان تازه بخشید. اگر آن شهادت نبود، از دین پیغمبر چیزی باقی نمی‌ماند. امروز دلهای ما هم مشتاق حسین‌بن‌علی (علیه‌السّلام) و آن ضریح شش گوشه و آن قبر مطهر است. ۱۳۸۵/۰۱/۰۱ ☀️(مدظله‌العالی) —————————‏ ‏‏🇮🇷مجموعه‌ی فرهنگی سنگر🇮🇷 ‏🇮🇷سنگر جنگ نرم🇮🇷 ‏🇮🇷سنگر سردار دلها🇮🇷
💠🌸🍃🌺🍃🌸💠‏ ‏‏💠ایران اسلامی که پروراننده و به عمل آورنده‌‏ی اندیشه‏‌ی مردم‏سالاری دینی است، روزبه‌‏روز قوی‏تر و پیشرفته‌‏تر شده، اسلام ناب که امام خمینی آن را پیراسته از التقاط و انحراف و جمود و تحجّر معرفی کرد، در عرصه‌‏ی سیاسی بسیاری از کشورها امتداد یافته و در شرق و غرب دنیای اسلام ریشه دوانیده است. طعم تلخ و زهرآگین لیبرال دمکراسی غرب که تبلیغات امریکایی، مزوّرانه می‏خواست آن را داروی شفابخش معرفی کند، جان و تن ملت اسلامی را آزرده و دل آنان را گداخته است. ۱۳۸۵/۰۱/۲۵ ☀️ (مدظله‌العالی) —————————‏ ‏‏🇮🇷 مجموعه‌ی فرهنگی سنگر 🇮🇷 ‏🇮🇷 سنگر جنگ نرم 🇮🇷 ‏🇮🇷 سنگر سردار دلها 🇮🇷
💠🌸🍃🌺🍃🌸💠‏ ‏💠ما در راهى وارد شديم كه آن راه، راه انبياست - همیشه انبيا با مشكلات بسیار زیاد و طاقت‌فرسا روبرو بودند و به طاغوت‌های زمان خودشان مبتلا بودند - ما كه در طريق انبيا مى‏خواهيم قدم برداريم از مشكلات نبايد هراس كنيم - وقتى مقصد الهى شد، راه هرچه مشكل باشد، بايد به نظر آسان باشد - مشكلات در راه خدا مشكل نيست - بايد صبر بكنيم و بايستيم در مقابل قدرت‌هايى كه مى‏خواهند ما را ببلعند و سر آنها را بكوبيم - ما پيروزيم. ما آن روزى كه هيچ نداشتيم و همه قدرت‌ها در مقابل ما بودند ايستاديم... - ملتى كه براى شهادت ايستاده است مشكلات در او اثرى ندارد - بعد از آنكه ما اتكايمان به خداى تبارک و تعالى است و بر حق هستيم و دنبال حق هستيم، ديگر از چه بترسيم؟ - منظور از صدور انقلاب - ان شاء الله، اسلام در همه جا غلبه بر كفر خواهد پيدا كرد. ۱۳۶۸/۰۲/۰۴ 📚صحیفه امام، ج‏17، ص413-415 ☀️(رضوان‌الله‌علیه) —————————‏ ‏‏🇮🇷 مجموعه‌ی فرهنگی سنگر 🇮🇷 ‏🇮🇷 سنگر جنگ نرم 🇮🇷 ‏🇮🇷 سنگر سردار دلها 🇮🇷
💠🌸🍃🌺🍃🌸💠‏ ‏💠یکی از چالش‌ها هم این است که کسی تصّور کند که مردم تحمّل نمی‌کنند؛ نه، مردم مشکلات را تحمّل کرده‌اند. اگر حقیقتاً برای مردم بدرستی تبیین بشود، با صداقت لازم حقایق امور برای مردم بیان بشود، مردم ما مردم وفاداری‌اند؛ می‌ایستند، مقاومت می‌کنند. ۱۳۹۴/۰۴/۰۲ ☀️(مدظله‌العالی) —————————‏ ‏‏🇮🇷مجموعه‌ی فرهنگی سنگر🇮🇷 ‏🇮🇷سنگر جنگ نرم🇮🇷 ‏🇮🇷سنگر سردار دلها🇮🇷
💠🌸🍃🌺🍃🌸💠‏ ‏💠 قیام کردند بر ضد ؛ و شاید و همان طور هم بود که خوب، اطمینان به این بود که موفق به اینکه را از سلطنت بیندازند نشوند؛ این اخبارش هم این طور است که ایشان مطلع بودند بر این مطلب؛ در عین حال برای همین معنی که بر ضد یک قیام کنند - و لو اینکه کشته بشوند - کردند و کشته دادند و کشتند و خودشان هم کشته شدند. ۱۳۵۷/۰۸/۲۷ ☀️(رضوان‌الله‌علیه) —————————‏ ‏‏🇮🇷 مجموعه‌ی فرهنگی سنگر 🇮🇷 ‏🇮🇷 سنگر جنگ نرم 🇮🇷 ‏🇮🇷 سنگر سردار دلها 🇮🇷
💠🌸🍃🌺🍃🌸💠‏ ‏‏💠بعد از شهادت حسین‌بن‌علی هم که دنیا ظلمانی شد و دلها و جانها و آفاق عالم تاریک گردید، این زن بزرگ یک نوری شد و درخشید. زینب به جایی رسید که فقط والاترین انسانهای تاریخ بشریت - یعنی پیامبران - میتوانند به آن‌جا برسند. ‏۱۳۷۰/۰۸/۲۲ ☀️ (مدظله‌العالی) —————————‏ ‏‏🇮🇷 مجموعه‌ی فرهنگی سنگر 🇮🇷 ‏🇮🇷 سنگر جنگ نرم 🇮🇷 ‏🇮🇷 سنگر سردار دلها 🇮🇷
💠🌸🍃🌺🍃🌸💠‏ ‏💠جبرئیل مرتب، شرفیاب میشد خدمت حضرت زهرا (سلام‌اللّه‌علیها) قرآن، سوره‌ی "هل أتی" است، آیه‌ی تطهیر است، آیه‌ی مباهله است، اینهایی که حالا تقریباً صریح است درباره‌ی حضرت زهرا (سلام‌اللّه‌علیها) است اینها، این آیات است. 🔹اینی که در سوره‌ی "هل أتی" میپردازد خدای متعال به کار فاطمه‌ی زهرا (سلام‌اللّه‌علیها) و خانواده‌اش، این خیلی چیز مهمی است، این یک پرچمی است که قرآن بر‌می‌افرازد، برافراشته میکند بر سر درِ خانه‌ی فاطمه‌ی زهرا (سلام‌اللّه‌علیها)؛ «إِنَّما نُطْعِمُكُمْ لِوَجْهِ اللَّهِ لا نُرِيدُ مِنْكُمْ جَزاءً وَ لا شُكُورا» کار برای خدا، اخلاص،‌ خدمت بی‌منّت، به کی؟ به یتیم و فقیر و اسیر، این اسیر یعنی اسیر مسلمان بوده؟ بعید است آن وقت اسیر مسلمان، خدمت بی‌منت؛ این درس است، این این است، یعنی قرآن این را بزرگ میکند. 🔸یا در آیه‌ی مباهله «وَنِسَاءَنَا وَنِسَاءَكُمْ » نساءنا. 🔹 پیغمبر اکرم در مورد حضرت زهرا تعبیر « سَيِّدَةُ نِسَاءِ العالمین» دارد، و «سَيِّدَةُ نِسَاءِ أَهْلِ الْجَنَّة» این مهم‌تر است «سَيِّدَةُ نِسَاءِ أَهْلِ الْجَنَّة» همه‌ی زنهای بهشتی، جناب ساره، جناب آسیه، جناب حوا، جناب مریم، همه‌ی این زنهای بزرگ تاریخ نِسَاءِ أَهْلِ الْجَنَّة هستند دیگر، زنهای بهشتند، این بزرگوار « سَيِّدَةُ نِسَاءِ أَهْلِ الْجَنَّة» است؛ اینها اصلاً زبان انسان چطور بچرخد بتواند اینها را بیان کند، حقش را ادا کند، اصلاً ذهن ماها هم خیلی احتیاج به تأمل و تدقیق دارد تا این حقایق را درک کند. خب اینجا ضمناً برجسته‌ترین خصوصیات معلوم شد، در آن آیه‌ی شریفه حالا بحث طهارت، تطهیر، آیه‌ی تطهیر آن یک مسئله‌ی فراتر از این حرفها است، در آیه‌ی "هل ‌اتی" مسئله‌ی خدمت بی‌منت است، در آیه‌ی مباهله مسئله‌ی مقابله‌ی جبهه‌ی حق و جبهه‌ی کفر و باطل است، اینها است؛ اینها نشانه‌های مهم فاطمه‌ی زهرا (سلام‌اللّه‌علیها) است. ۱۴۰۰/۱۱/۰۳ ☀️(مدظله‌العالی) —————————‏ ‏‏🇮🇷مجموعه‌ی فرهنگی سنگر🇮🇷 ‏🇮🇷سنگر جنگ نرم🇮🇷 ‏🇮🇷سنگر سردار دلها🇮🇷
💠🌸🍃🌺🍃🌸💠‏ ‏💠 اگر چنانچه آمریکا از ما تعریف کند و روزنامه های آمریکا از ما تعریف کند، آن وقت است که باید مردم بگویند، قضیه چیست؟! 🔅صحیفه امام ره، ج ۹، ص ۵۲۷ ☀️(رضوان‌الله‌علیه) —————————‏ ‏‏🇮🇷 مجموعه‌ی فرهنگی سنگر 🇮🇷 ‏🇮🇷 سنگر جنگ نرم 🇮🇷 ‏🇮🇷 سنگر سردار دلها 🇮🇷
💠🌸🍃🌺🍃🌸💠‏ ‏💠به اخلاق خودمان هم برسیم، فضای جامعه را فضای برادری، مهربانی، حسن‌ظن قرار بدهیم. من هیچ موافق نیستم با اینکه فضای جامعه را فضای سوءظن و فضای بدگمانی قرار بدهیم 🔸این عادات را از خودمان باید دور کنیم؛ اینکه متأسفانه باب شده که رسانه‌ها روشی را در پیش گرفته‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌اند برای متهم کردن یکدیگر، این چیز خوبی نیست، این چیز خوبی نیست، دل ما را تاریک می‌کند، فضای زندگی ما را ظلمانی می‌کند، تهمت زدن، دیگران را متهم کردن به شایعات، به خیالات ... 🔹فضا را نباید از تهمت و از گمان سوء پر کرد؛ قرآن کریم می‌فرماید: «لو لا اذ سمعتموه ظنّ المؤمنون و المؤمنات بانفسهم خیرا»؛ وقتی می‌شنوید که یکی را متهم می‌کنند، چرا به همدیگر حسن ظن ندارید؟ 🔸هیچ منافات ندارد که گنهکار تاوان گناه خودش را ببیند، مجازات مجرم که از طرق قانونی جرم او ثابت شده است، غیر از این است که به گمان، به خیال، به تهمت، یکی را متهم کنیم، بدنام کنیم، توی جامعه دهن به دهن بگردانیم. اینکه نمی‌شود. این فضا، فضای درستی نیست ... نباید گفت اینها شفافیت است، این شفافیت نیست؛ این کدر کردن فضاست 🔹اینکه ما بیاییم این و آن را بدون اینکه اثبات شده باشد، بگیریم زیر بار فشار تهمت و چیزهایی را به آنها نسبت بدهیم که ممکن است در واقع راست باشد، اما تا مادامی که ثابت نشده است، ما حق نداریم آن را بیان کنیم 🔸 پروردگارا! ما را از این گناهان دور کن! ۱۳۸۸/۶/۲۹ ☀️ (مدظله‌العالی) —————————‏ ‏‏🇮🇷 مجموعه‌ی فرهنگی سنگر 🇮🇷 ‏🇮🇷 سنگر جنگ نرم 🇮🇷 ‏🇮🇷 سنگر سردار دلها 🇮🇷
💠🌸🍃🌺🍃🌸💠‏ ‏‏💠روح قضیه این است که امام حسین علیه السّلام در این ماجرا، با یک لشکر روبه‌رو نبود؛ با جماعتی از انسانها، هر چند صد برابر خودش، طرف نبود؛ 🔸امام حسین علیه السّلام با جهانی انحراف و ظلمات روبه‌رو بود. این مهم است. با یک جهان کجروی و ظلمت و ظلم مواجه بود، که آن جهان هم همه چیز داشت. پول، زر و زور، شعر، کتاب و محدّث و آخوند داشت. وحشت انگیز بود. 🔹تن آدم معمولی - حتی آدم فوق معمولی - در مقابل عظمت پوشالی آن دنیای ظلمت می‌لرزید. قدم و دل امام حسین علیه‌السّلام در مقابل این دنیا نلرزید؛ احساس ضعف و تردید نکرد و یک تنه وسط میدان آمد. عظمت قضیه این است که قیامِ‌للَّه است. ✅ کار امام حسین علیه‌الصّلاه والسّلام در کربلا، با کار جدّ مطهرش حضرت محمد بن عبداللَّه صلی‌اللَّه ‌علیه ‌وآله‌وسلم در بعثت، قابل تشبیه و مقایسه است. قضیه این است. همان‌طور که پیغمبر در آن جا، یک تنه با یک دنیا مواجه شد، امام حسین هم در ماجرای کربلا، یک تنه با یک دنیا مواجه بود. ❇️ آن بزرگوار هم نترسید؛ ایستاد و جلو آمد. امام حسین هم ؛ ایستاد و جلو آمد. حرکت نبوی و حرکت حسینی، مثل دایره‌ی متحدالمرکز هستند. به یک جهت متوجّهند. 👈🏻لذا این‌جا «حسین منی و انا من حسین» (الارشاد، ج ۲، ص ۱۲۷) معنا پیدا می‌کند. این عظمت کار امام حسین است. ۱۳۷۵/۰۹/۲۴ ☀️ (مدظله‌العالی) —————————‏ ‏‏🇮🇷 مجموعه‌ی فرهنگی سنگر 🇮🇷 ‏🇮🇷 سنگر جنگ نرم 🇮🇷 ‏🇮🇷 سنگر سردار دلها 🇮🇷
💠🌸🍃🌺🍃🌸💠‏ ‏💠روز عاشورا وقتى در مقابل سى‌ هزار دشمن مسلّح، جگرگوشه‌ى زهرا با هفتاد و دو نفر ظاهر شد ... دشمن با خود فكر كرد حسين (عليه السلام) ديگر تمام شد. ✳️مخصوصاً در آن لحظات آخر روز عاشورا، وقتى كه همه‌ى ياران حسين‌بن‌على (عليه السلام) شهيد شدند و اين بدنهاى پاك و مطهّر بر روى خاكهاى گرم كربلا غلتيد، ديدند حسين‌بن‌على (عليه السلام) ظاهر شد؛ در حالى كه قنداقه‌ى يك طفل شيرخواره روى دست اوست. همه يقين كردند ديگر از حسين (عليه السلام) و از پيام حسين (عليه السلام) در دنيا اثرى باقى نميماند. ... حالا در عصر عاشورا، حسين‌بن‌على (عليه السلام) كه يك روز چشم دنيايى متوجّه او بود، تنها سربازش و تنها رزمنده‌ى شيرخوارش را روى دست گرفته و در مقابل لشكر دشمن ظاهر شده است. ◾️چشم كوتاه‌ بين دشمن، حسين (عليه السلام) را تمام‌شده فرض كرد. هنگامى كه حسين‌بن‌على (عليه السلام) خطاب به دشمن فرمود: «إنْ لَمْ تَرحَمُونِى فَارْحَمُوا هَذا الطِّفْلَ‌»؛ يعنى اى سنگدلان! اى از انسانيّت بيرون آمده‌ها! اگر شما با من آنقدر عاطفه و مهر نداريد كه نگذاريد لب من به آب برسد، اين طفل شش‌ماهه‌ى صغير شيرخوار چه گناهى كرده است‌؟ باز هم دشمن نمي‌فهميد كه حسين چه ميكند، باز هم آن سياست الهى براى آن كوردلان معلوم نشد. 🔱عمرسعد از شقاوت و كوردلى حرمله استفاده كرد و گفت: حسين را خاموش كن. به جاى آنكه به طفل شيرخوار حسين (عليه السلام) آب بدهند، تير سه شعبه‌ى زهرآلود به سوى او پرتاب كردند. اين طفل روى دست پدر پيچ و تاب خورد و جان داد؛ خون از گلوى على‌اصغر جارى شد. ♨️ حسين‌بن‌على (عليه السلام) از همين نقطه، گسترش خود را شروع كرد؛ نگذاشت خون على‌اصغر لوث شود؛ نگذاشت شايعه‌پردازان و دروغگويان و سياست‌بازان بگويند طفل حسين (عليه السلام) خودش مُرد يا از گرماى آفتاب مُرد. دستش را زير گلوى على‌اصغر گرفت، مشت حسين (عليه السلام) از خون على‌اصغر پر شد؛ در مقابل چشم همه، اين خونها را به طرف آسمان پرتاب كرد. يعنى اين خون را ببينيد، على‌اصغر را كشتيد اى نامردمان! 📜 حسين‌بن‌على (عليه السلام) در اينجا طومار حقّانيّت خود را امضا كرد؛ يعنى ... به تاريخ فهماند با چه مي‌جنگيده و براى چه مي‌جنگيده است. 📌حسين‌بن‌على (عليه السلام) در تاريخ ثبت كرد فداكارى آن است كه او در نهايت تنهايى و هنگامى كه نيروهاى دشمن از همه طرف به سوى او سرازير است، يك تنه قيام ميكند؛ ...نميگويد همه با من مخالفند و از من كارى بر نمى‌آيد، نميگويد ضعيفم و چرا بيهوده بجنگم. بر سر دوراهى حق و باطل، قاطعانه حق را انتخاب ميكند و آماده ميشود كه در راه حق، جانش را بدهد. 🏴از همين نقطه، گسترش فرهنگ حسين‌بن‌على (عليه السلام) شروع شد. نه تنها يزيدبن‌معاويه، كه سلسله‌ى اموى نيز با خون على‌اصغر و با خون شهيدان كربلا در هم پيچيد. جريان انقلابهاى جهانى تاريخ اسلام و انقلابهاى بزرگ از نقطه‌ى خون اين مظلومان آغاز شد. ۱۳۵۹/۰۸/۲۳ ☀️ (مدظله‌العالی) —————————‏ ‏‏🇮🇷 مجموعه‌ی فرهنگی سنگر 🇮🇷 ‏🇮🇷 سنگر جنگ نرم 🇮🇷 ‏🇮🇷 سنگر سردار دلها 🇮🇷
💠🌸🍃🌺🍃🌸💠‏ ‏‏💠 آن بزرگوار [امام سجّاد (عليه السلام)]، تقريباً سى‌وچهار سال بعد از حادثه‌ى كربلا، در محيط اسلامى آن روز زندگى كرد و اين زندگى، از همه جهت يكى از زندگيهاى پر از درس است، كه اى كاش كسانى كه از كيفيّات عالى اين زندگى آگاهى دارند، آن را براى مردم، براى مسلمين و حتى براى غير مسلمانان تشريح ميكردند، تا معلوم ميشد كه چگونه چهارمين امام بزرگوارِ ما، بعد از حادثه‌ى عاشورا كه ضربه‌ى عظيمى بر پيكر اسلام ناب و راستين بود، توانست يك‌تنه بايستد و مانع از ويران شدن بناى دين شود. 💠 اگر تلاشهاى امام سجّاد نبود، شهادت امام حسين (عليه السلام) ضايع شده بود و آثار آن نميماند. سهم امام چهارم، سهم عظيمى است. در زندگى امام چهارم، چند رشته كار وجود دارد كه يكى از آنها، همين رشته‌ى اخلاق است؛ يعنى تربيت و تهذيب اخلاق جامعه‌ى اسلامى. ⁉️امام سجّاد (عليه السلام) به تعليم و تغيير اخلاق در جامعه‌ى اسلامى كمر بست. چرا؟ 🔺چون طبق تحليل آن امام بزرگوار، بخش مهمّى از مشكلات اساسى دنياى اسلام كه به فاجعه‌ى كربلا انجاميد، ناشى از انحطاط و فساد اخلاق مردم بود. اگر مردم از اخلاق اسلامى برخوردار بودند، يزيد و ابن‌زياد و عمرسعد و ديگران نميتوانستند آن فاجعه را بيافرينند. اگر مردم آن‌طور پست نشده بودند، آن‌طور به خاك نچسبيده بودند، آن‌طور از آرمانها دور نشده بودند و رذايل بر آنها حاكم نميبود، ممكن نبود حكومتها - ولو فاسد باشند؛ ولو بى‌دين و جائر باشند - بتوانند مردم را به ايجاد چنان فاجعه‌ى عظيمى؛ يعنى كشتن پسر پيغمبر و پسر فاطمه‌ى زهرا (عليها السلام) وادار كنند. مگر اين شوخى است‌؟! ✳️يك ملّت، وقتى منشأ همه‌ى مفاسد خواهد شد كه اخلاق او خراب شود. اين را امام سجّاد (عليه السلام)، در چهره‌ى جامعه‌ى اسلامى تفحّص كرد، و كمر بست به اينكه اين چهره را از اين زشتى پاك كند و اخلاق را نيكو گرداند. لذا، دعاى «مكارم‌الاخلاق» دعاست؛ اما درس است. «صحيفه‌ى سجّاديّه» دعاست؛ اما درس است. ۱۳۷۲/۰۴/۲۳ ☀️(مدظله‌العالی) —————————‏ ‏🇮🇷 مجموعه‌ی فرهنگی سنگر 🇮🇷 ‏🇮🇷 سنگر جنگ نرم 🇮🇷 ‏🇮🇷 سنگر سردار دلها 🇮🇷
💠🌸🍃🌺🍃🌸💠‏ 💠نهضت عدالتخواهی که در مشروطه ایران پیش آمد، یک حرکت مردمی و دینی بود اما آن روز جریان سیاسی مسلط عالم یعنی انگلیسیها این حرکت عدالتخواهانه‌ی مبتنی بر اصول اسلامی را در هاضمه‌ی سیاسی و فرهنگی خود ریختند؛ آن را استحاله کردند و از بین بردند و به یک حرکت مشروطه از نوع انگلیسی آن تبدیل نمودند. نتیجه‌ی آن هم این شد که جنبش مشروطه که یک جنبش ضد استبدادی بود آخر کار به دیکتاتوری رضاخانی منتهی شد که از استبدادهای قاجار، بدتر و شقاوت آمیزتر و قساوت آمیزتر بود! ۱۳۸۱/۰۳/۱۴ ☀️ (مدظله‌العالی) —————————‏ ‏‏🇮🇷 مجموعه‌ی فرهنگی سنگر 🇮🇷 ‏🇮🇷 سنگر جنگ نرم 🇮🇷 ‏🇮🇷 سنگر سردار دلها 🇮🇷
💠🌸🍃🌺🍃🌸💠‏ 💠در کشور خود ما، انقلاب مشروطیت بود. امّا بعد از پیروزی، هنگامی که علما را کنار زدند، از مسیر منحرف شد و مشروطیت به جایی رسید که رضاخان قلدر، فردی که ضد همه آرمانهای مشروطه خواهی بود، به حکومت رسید. اگر انقلاب اسلامی ما هم تحت رهبری دینی نبود، سرنوشتی چون انقلاب مشروطیت پیدا میکرد! ۱۳۷۱/۱۰/۱۹ ☀️ (مدظله‌العالی) —————————‏ ‏‏🇮🇷 مجموعه‌ی فرهنگی سنگر 🇮🇷 ‏🇮🇷 سنگر جنگ نرم 🇮🇷 ‏🇮🇷 سنگر سردار دلها 🇮🇷
💠🌸🍃🌺🍃🌸💠‏ 💠حقیقت این است که علیرغم محبت وافری که مردم ما به ائمه دارند معرفتشان نسبت به زندگی ائمه و هدف جهاد آنها، بسیار کمتر از آن محبت است. امروز درباره تاریخ زندگی موسی‌بن‌جعفر حتی یک کتاب که بتوان گفت تشریح کننده زندگی سیاسی موسی بن جعفر است، نداریم و این واقعاً خسارت بزرگی است! حقاً و انصافاً زندگی ائمه و تلاش سیاسی آنها و حیات سیاسی آنها هنوز برای مردم ما روشن نیست و این خسارت است. امامت موسی بن جعفر در سخت‌ترین دورانها بود، هیچ دورانی از دوران امام سجاد به سختی دوران موسی بن جعفر نبود! ما خیال میکنیم موسی بن جعفر، یک آقاى مظلوم بى سر و صداى سر به زیرى در مدینه بود یک آدمى که فقط مسأله مى‌گوید، کارى به حکومت و مبارزه‌ى سیاسى ندارد که زیر چنین فشارهایى قرار نمى‌گیرد بخاطر مساله گویی رفتند او را زندانى کردند و بعد مسموم کردند، از دنیا رفت، همین و بس؟!! قضیه این نبود. قضیه یک مبارزه‌ى طولانى تشکیلاتى، یک مبارزه‌اى با داشتن افراد زیاد در تمام آفاق اسلامى بود. ۱۳۶۴/۰۱/۲۳ ☀️ (مدظله‌العالی) —————————‏ ‏‏🇮🇷 مجموعه‌ی فرهنگی سنگر 🇮🇷 ‏🇮🇷 سنگر جنگ نرم 🇮🇷 ‏🇮🇷 سنگر سردار دلها 🇮🇷
💠🌸🍃🌺🍃🌸💠‏ 💠حقیقت این است که علیرغم محبت وافری که مردم ما به ائمه دارند معرفتشان نسبت به زندگی ائمه و هدف جهاد آنها، بسیار کمتر از آن محبت است... حقاً و انصافاً زندگی ائمه و تلاش سیاسی آنها و حیات سیاسی آنها هنوز برای مردم ما روشن نیست و این خسارت است... ۱۳۶۴/۰۱/۲۳ ☀️ (مدظله‌العالی) —————————‏ ‏‏🇮🇷 مجموعه‌ی فرهنگی سنگر 🇮🇷 ‏🇮🇷 سنگر جنگ نرم 🇮🇷 ‏🇮🇷 سنگر سردار دلها 🇮🇷
💠🌸🍃🌺🍃🌸💠‏ ‏💠[روضه‌ی عصر عاشورا به روایت امام خامنه‌ای: ] ...در همین حالاتى که دشمنان دور بدن حسین‌بن على علیه‌السلام حلقه زدند و هر کدامى یک ضربه‌اى وارد مى‌کنند و این جسمِ پاک بى‌دفاع روى زمین افتاده، هر چه این‌جا وحشی‌گرى است، این‌جا خباثت است، این‌جا روح حیوانى و انتقام‌گیرى است، در خیام حرم ابى‌عبداللَه روح توجه به خدا، روح انسانى رقیق و عاطفه‌ى شدیدى است که موج مى‌زند و همه‌ى زن‌ها و کودکان - که جز زن و کودک هم در آن خیام حرم کسى نبود، مرد فقط على‌بن‌الحسین علیه‌الصلاةوالسلام بود، که ایشان هم بیمار بودند - همه‌ى اینها نسبت به حسین‌بن‌على و سرنوشت او آن حالت نگرانى را دارند. از خیام حرم بیرون آمدند، و مى‌روند به آن طرفى که فکر مى‌کنند حسین‌بن‌على علیه‌السلام در جا روى زمین افتاده. نقل مى‌کنند که وقتى که این زن‌ها از خیمه‌هابیرون آمدند - زن‌هاى عرب دیدید شما چطور ندبه مى‌کنند یا شنیدید، هنوز هم معمول است بین زن‌هاى عرب بر کشته‌هاى خودشان بر عزیزان از دست داده به شکل دردناکى گریه مى‌کنند، به صورتشان مى‌زنند، مو از سرشان مى‌کَنند، یک چنین حالت فوق‌العاده‌اى دارند - خب اینها عزیزى را از دست دادند مثل حسین‌بن‌على، زینب پیشاپیش این جمعیت زن‌ها دارند مى‌آیند به طرف قتلگاه. وقتى که زینب رسید آن‌جا جسد عزیزش را روى زمین گرم کربلا افتاده دید به جاى هرگونه عکس‌العملى، به جاى هر گونه شکایتى رفت به طرف جسد عزیزش ابى‌عبداللَه خطاب به جدش پیغمبر صدایش بلند شد «یا رسول‌اللَه صلا علیک ملیک السماء هذا حسینک مرمل بالدماء مقطع الاعضاء» یعنى اى جد عزیزم، اى پیغمبر بزرگوار یک نگاهى به صحراى گرم کربلا بکن، این حسین توست که در میان خاک و خون مى‌غلتد و افتاده. بعد هم نقل مى‌کنند زینب دست‌ها را زیر جسد حسین‌بن‌على کرد؛ صدایش بلند شد پروردگارا این قربانى را از آل محمد قبول بفرما. ۱۳۶۴/۰۷/۰۵ ☀️ (مدظله‌العالی) —————————‏ ‏‏🇮🇷 مجموعه‌ی فرهنگی سنگر 🇮🇷 ‏🇮🇷 سنگر جنگ نرم 🇮🇷 ‏🇮🇷 سنگر سردار دلها 🇮🇷