💠🌸🍃🌺🍃🌸💠
💠قیام بر ضد حکومت اسلام، خلاف ضروری اسلام است.
حکومت الان حکومت اسلامی است.
قیام کردن بر خلاف حکومت اسلامی، جزایش جزای بزرگی است...
قیام بر ضد حکومت اسلامی در حکم کفر است،
بالاتر از همه معاصی است،
همان بود که معاویه قیام می کرد، حضرت امیر قتلش را واجب می دانست.
📚 صحیفه نور،جلد 10،صفحه 15
☀️#امام_خمینی(رضواناللهعلیه)
—————————
🇮🇷 مجموعهی فرهنگی سنگر 🇮🇷
🇮🇷 سنگر جنگ نرم 🇮🇷
🇮🇷 سنگر سردار دلها 🇮🇷
💠🌸🍃🌺🍃🌸💠
💠حادثهی نهم دی یک حادثهی ماندنی در تاریخ ماست.
این حادثه، شبیه حوادث اول انقلاب است.
این حادثه بایستی حفظ شود، بایستی گرامی داشته شود. ۱۳۹۰/۰۹/۲۱
☀️ #امام_خامنهای(مدظلهالعالی)
—————————
🇮🇷 مجموعهی فرهنگی سنگر 🇮🇷
🇮🇷 سنگر جنگ نرم 🇮🇷
🇮🇷 سنگر سردار دلها 🇮🇷
💠🌸🍃🌺🍃🌸💠
💠 برادرها! اگر این نشد، ما خودمان تبدیل میشویم به دشمن خودمان؛ دشمن نظام.
حالا ما داریم دنبال دشمنهاى نظام میگردیم که پدرشان را در بیاوریم؛
از آمریکاى خونخوارِ جنایتکار گرفته تا گروهکها، تا منافقین و مانند اینها، تا آنهایى که در داخلند؛
ملّت مسلمان ایران و دستگاههاى قضائى و اجرائى و غیره دارند دنبال اینها میگردند که پدرشان را در بیاورند.
مواظب باشید همان جایى که من و شما ایستادهایم، دشمن نظام آنجا نَایستاده باشد.
اگر ما مواظب خودمان نباشیم -من و شما که عمرى را سپرى کردیم که در راه خدا کار کنیم و امید و آرزو داشتیم در راه خدا کشته بشویم و از بین برویم- [ممکن است] خداى نکرده تبدیل بشویم به دشمنِ این راه. اگر ما مواظب خودمان نشدیم، این خواهد شد. ۱۳۶۸/۱۱/۰۹
☀️ #امام_خامنهای(مدظلهالعالی)
متن بیشتر
—————————
🇮🇷 مجموعهی فرهنگی سنگر 🇮🇷
🇮🇷 سنگر جنگ نرم 🇮🇷
🇮🇷 سنگر سردار دلها 🇮🇷
💠🌸🍃🌺🍃🌸💠
💠عدّهای عناصر سوءِ استفادهچی و فرصتطلب، در این جنجال چند روزه، به خیال اینکه حالا وزارت اطّلاعات قدرت و توانی ندارد؛ شیر بییال و دُم و اشکمی شده و مورد تهمت قرار گرفته است، سعی میکنند که فضای کشور را از چتر امنیتی خالی فرض کنند.
من به آنها هم نصیحت میکنم که این اشتباه را نکنند.
اشتباه نکنید؛ این انقلاب آسان به دست نیامده است.
این امنیتی که در این کشور هست، آسان به دست نیامده است.
این حکومت مردمی، به قیمت خون صدها هزار نفر از این مردم به دست آمده است.
مفسدین، افراد شریر، آدمهای ماجراجو، آدمهای فرصتطلب، آدمهای بددلِ «الّذین فی قلوبهم مرض»(سوره نور آیه ۵۰) خیال نکنند که حالا دیگر این کشور اطّلاعاتی ندارد، خبری ندارد، کسی را ندارد و میتوانند علیه مصالح این ملت هر کاری دلشان بخواهد، بکنند؛ نخیر، اینطور نیست.
این انقلاب، انقلابی است که به خاطر اقتدارش، در سختترین توطئهها ایستاد؛ امروز هم به فضل پروردگار از همان اقتدار برخوردار است.
درست است که ملت ایران مظلوم واقع شده است؛ درست است که این انقلاب مظلوم واقع شده است؛ اما این انقلاب و ملت ایران هم مثل مولای خودشان امیرالمؤمنین، مظلوم و درعینحال مقتدرند
و به فضل پروردگار مثل امیرالمؤمنین در همهی صحنهها پیروز هم خواهند بود. ۱۳۷۷/۱۰/۱۸
☀️ #امام_خامنهای(مدظلهالعالی)
—————————
🇮🇷 مجموعهی فرهنگی سنگر 🇮🇷
🇮🇷 سنگر جنگ نرم 🇮🇷
🇮🇷 سنگر سردار دلها 🇮🇷
💠🌸🍃🌺🍃🌸💠
💠نبی مکرم حضرت محمد بن عبدالله (صلّیاللهعلیهوالهوسلّم) پرچمدار توحید و عدالت و دانایی و پاکیزگی است؛
«هو الّذی بعث فی الامّیّین رسولاً منهم یتلوا علیهم ایاته و یزکّیهم و یعلمهم الکتاب و الحکمه»(سوره جمعه آیه ۲)؛
مظهر این همه، خود آن وجود مقدس است.
از آغاز ولادت تا دوران بعثت ـ یعنی چهل سال ـ برای پیامبر عزیز ما، آزمون پاکی و امانت و جوانمردی و صداقت بود.
در آن زمان دوست و دشمن، از رؤسای قبائل تا آحاد مردم و مسافرانی که به مکه سفر میکردند، یا کسانی که پیامبر مکرم را در سفرهای تجارتی خود زیارت میکردند، همه به این معنا اعتراف میکردند
و شهادت میدادند که این انسان بزرگوار و نجیب، مظهر پاکی و امانت و صداقت و جوانمردی است.
در طول این چهل سال یک نقطهی تاریک در زندگی این بزرگوار کسی ندید، یک دروغ نشنید، یک تعدی و دستدرازی به حقوق دیگران از او مشاهده نشد؛ همهی مردم به این معنا اعتراف میکردند.
چهل سال پیامبر مکرم را مردم با این خصال و صفات شناختند.
بعد از چهل سالگی ـ که دعوت پیامبر آغاز شد ـ از سوی بخشهای مهمی از همان مردم، سیل دشمنی و کینه و تهمت و افتراء به پیامبر آغاز شد؛
همان مردمی که قبل از بعثت به پاکیزگی و طهارت و دانائی و صداقت این بزرگوار گواهی میدادند، همانها بودند که بعد از بعثت به او ساحر و مجنون(سوره ذاريات آیه ۳۹) و کذاب(سوره ص آیه ۴) لقب دادند که در قرآن از این تهمتها یاد شده است.
بنابراین دشمنان پیامبر با شخص پیغمبر مسئله نداشتند؛ مشکل آنها با پیام پیغمبر بود.
همهی کسانی که جبههی متحدی را علیه پیغمبر تشکیل دادند، با پیام توحید او، با پیام عدل او و با آموزشهای مکتب او دشمنی میکردند. ۱۳۸۷/۰۱/۰۱
☀️ #امام_خامنهای(مدظلهالعالی)
—————————
🇮🇷 مجموعهی فرهنگی سنگر 🇮🇷
🇮🇷 سنگر جنگ نرم 🇮🇷
🇮🇷 سنگر سردار دلها 🇮🇷
💠🌸🍃🌺🍃🌸💠
💠[اولین راه پیوند دل با خدا ترک گناه است] بعد از ترک گناه، انجام واجبات، و از همهی واجبات مهمتر، نماز است.
«و اعلم انّ کلّ شیء من عملک تبع لصلاتک»؛( نهجالبلاغه، نامه ۲۷ : از پيمانهاى آن حضرت است به محمّد بن ابوبكر رضى اللّه عنه وقتى او را به حكومت مصر گماشت) همهی کار انسان تابع نماز است.
نماز را به وقت بخوانید، با توجه و با حضور قلب بخوانید.
حضور قلب یعنی بدانید که دارید با یکی حرف میزنید؛ بدانید یک مخاطبی دارید که دارید با او حرف میزنید.
این حالت را اگر در خودتان تمرین کردید، اگر توانستید [در ایام جوانی] این تمرکز را ایجاد کنید، تا آخر عمر این برای شما میماند.
اگر حالا نتوانستید - همان طور که گفتم - بیست سال بعد سخت است، بیست سال بعدش سختتر است؛ بعد از آن، کسی اگر از قبل نکرده باشد، خیلی خیلی سخت است.
از حالا عادت کنید این تمرکز را در حال نماز در خودتان ایجاد کنید و به وجود بیاورید.
آن وقت این آن صلاتی است که: «تنهی عن الفحشاء و المنکر»( سوره عنكبوت آیه ۴۵).
«تنهی» یعنی شما را نهی میکند؛ معنایش این نیست که مانعی جلوی شما میگذارد که شما دیگر نمیتوانید گناه کنید؛
نه، یعنی دائم به شما میگوید گناه نکن.
خوب، روزی چند نوبت از درون دلِ انسان به او بگویند گناه نکن، گناه نکن، انسان گناه نمیکند. این نماز است. ۱۳۸۹/۰۵/۳۱
☀️#امام_خامنهای(مدظلهالعالی)
—————————
🇮🇷مجموعهی فرهنگی سنگر🇮🇷
🇮🇷سنگر جنگ نرم🇮🇷
🇮🇷سنگر سردار دلها🇮🇷
💠🌸🍃🌺🍃🌸💠
💠اساساً همین وجود مانع است که به تلاش انسان معنا و حقیقت معنوی میبخشد و اسمش میشود جهاد؛ والّا اگر مانع نبود، جهاد معنی نداشت.
جهاد یعنی جد و جهد همراه با زحمت و چالش با موانع.
خوب، حالا بینید این موانع را. همهی این موانع جزو سنتهای الهی است.
وجود این موانع تصادفی نیست.
اینها سنت الهی است؛
یعنی تلاش و حرکت با مانع مواجه است، والّا جهاد معنا نمیداشت: «و کذلک جعلنا لکلّ نبیّ عدوّا شیاطین الانس و الجنّ یوحی بعضهم الی بعض زخرف القول غرورا»(أنعام آیه ۱۱۲)؛
در همهی دعوتهای انبیا، دشمنان - موانع - از جن و انس وجود داشتند.
در آیهی دیگر: «و کذلک جعلنا فی کلّ قریة اکابر مجرمیها لیمکروا فیها و ما یمکرون الّا بانفسهم»(أنعام آیه ۱۲۳).
در درون جوامع، طبقاتی که وجود آنها مایهی فساد، مایهی مکر بوده است؛ اینها جزو سنتهاست.
یعنی هرگز انبیاء نگفتند ما آنوقتی که جاده صاف است وارد میدان میشویم؛
نه، در همین فضا و صحنهی بشدت درگیر و دشوار، آنها وارد شدند؛
مثل جمهوری اسلامی و انقلاب اسلامی.
اما متقابلاً سنت الهی هم این است که اگر حرکت نبوی، حرکت الهی که مصداقش انقلاب اسلامی است، به کار خود ادامه بدهد و دنبالگیری کند، بر همهی این موانع فائق خواهد آمد؛ این هم سنت الهی است.
در سورهی مبارکهی فتح آمده است: «و لو قاتلکم الّذین کفروا لولّوا الادبار ثمّ لایجدون ولیّ و لا نصیرا. سنّة اللَّه الّتی قد خلت من قبل و لن تجد لسنّة اللَّه تبدیلا»(فتح آیه ۲۲ و ۲۳)؛
اگر بایستید، اگر استقامت کنید، اگر هدف را گم نکنید، اگر تلاش را متوقف نکنید، بدون تردید غلبه در این عرصه با شماست.
حاصل حرف من همین است با شما جوانان عزیز. ۱۳۸۷/۰۲/۱۴
☀️ #امام_خامنهای(مدظلهالعالی)
—————————
🇮🇷 مجموعهی فرهنگی سنگر 🇮🇷
🇮🇷 سنگر جنگ نرم 🇮🇷
🇮🇷 سنگر سردار دلها 🇮🇷
💠🌸🍃🌺🍃🌸💠
💠در وصیت امیرالمؤمنین (علیه الصّلاة و السّلام) به فرزندش امام حسن مجتبی، با خودِ همین کلمهی آزادی آمده که: «لاتکن عبد غیرک و قد جعلک اللّه حرّا».(نهج البلاغه، نامه ۳۱) بندهی غیر خودت نباش که خدا تو را آزاد آفریده.
ببینید! هر انسانی آزاد به دنیا آمده که در سندهای بسیار مهم انقلاب کبیر فرانسه امروز در دنیا حفظ میشود و دهن به دهن گفته میشود و از حرفهای منتسکیو و امثال او از نویسندگان و متفکران، ذکر میشود و نقل میشود که هر انسانی آزاد به دنیا میآید، این در هزار و چهارصد سال قبل به صورت یک سند مکتوبِ نوشته شدهی غیر قابل خدشه وجود دارد.
«لاتکن عبد غیرک»؛ بندهی غیر خودت نباش؛ غلام نباش، در حالی که خدا تو را آزاد آفریده.
قبل از اسلام حضرت موسی به فرعون میگوید که: «و تلک نعمة تمنّها علیّ ان عبّدت بنیاسرائیل»؛(سوره شعراء آیه ۲۲) که این را هم قرآن نقل میکند.
این منتی است سر من میگذاری که بنیاسرائیل را بردهی خودت کردهای، آزادی آنها را سلب کردی؟!
باز اینجا مسئلهی بردگی و آزادی مطرح است.
و در معارف صدر اسلام و در تاریخ صدر اسلام، اینقدر این مفهوم با همین نام، با همین واژه و با همین خصوصیات تکرار شده که جای شک باقی نمیماند. ۱۳۶۵/۰۹/۱۴
☀️#امام_خامنهای(مدظلهالعالی)
—————————
🇮🇷مجموعهی فرهنگی سنگر🇮🇷
🇮🇷سنگر جنگ نرم🇮🇷
🇮🇷سنگر سردار دلها🇮🇷
💠🌸🍃🌺🍃🌸💠
💠کار در اسلام به دو معنا، یک مفهوم شناخته شده است: هم کار به معنای عام، یعنی شامل کار معنوی، دنیایی، اخروی، اقتصادی، فکری، جسمی، بدنی و در مجموع کار، [یعنی] عمل؛ هم کار به معنای خاصّ اقتصادی که امروز، مسئلهی کار و کارگر به معنای ویژهی خود در دنیا مطرح است؛ کار به هر دو معنا در اسلام مطرح است.
امّا در آن معنای اوّل که معنای عمومی است که «لَیسَ لِلاِنسانِ اِلّا ما سَعیٰ»،(سوره نجم آیه ۳۹) درآیهای که تلاوت کردند در اوّلِ همین محفل شریف،
یا اینکه امیرالمؤمنین فرمود: العَمَلَ العَمَلَ ثُمَ النِّهایَةَ النِّهایَة.(نهج البلاغه، خطبه ۱۷۶) کار، کار؛
این شعار است، این شعار دادن امیرالمؤمنین است: کار، کار؛
و آنگاه «اَلنِّهایَة»؛ یعنی به سرانجام رساندن کار.
یکی از مشکلات ما این است که کار را گاهی شروع میکنیم ولی نیمهکاره میماند.
امروز در کشور، یکی از مسائل ما، مشکلات ما، طرحهای نیمهتمام ما است؛ کار را به نهایت نرساندن، یکی از عیوب کار ما است.
اینجا امیرالمؤمنین میفرماید کار و به سرانجام رساندن کار.
بنابراین، این معنای عمومی کار است، این مخصوص کار به معنای اقتصادی آن نیست؛
کارِ عملی است، کارِ دینی است، کارِ دنیایی است، کارِ دستهجمعی است، کارِ سیاسی است، کارِ جهادی است؛ این عمل، همه جور کاری را شامل میشود؛
که در قرآن هم شما ملاحظه میکنید «عَمِلُوا الصّالِحٰت» چقدر تکرار شده؛ الَّذینَءامَنوا وَعَمِلُوا الصّالِحٰت؛(سوره مائدة آیه ۹) وَ عَمِلَ صالِحًا(سوره بقرة آیه ۶۲).
راجع به «عمل» در قرآن تکرار شده و بحث عمل در قرآن به طور مکرّر آمده است.
خب، اینجا تکیهی بر روی این معنای از کار، نقطهی مقابل مفتخواری است.
یعنی توجّه بکنیم به اینکه انتظار نداشته باشیم به طور مفت چیزی گیر ما بیاید؛
چه در زمینهی مسائل دینی و پاداش اخروی، چه در زمینهی مسائل دنیایی، چه در مقولهی مسائل مهمّ کشوری، مسائل سیاسی، مسائل اجتماعی، باید کار کرد، دنبال کار باید بود، نتیجهی کار را باید مطالبه کرد؛ مفتخواری و مفتجویی غلط است؛
پس تکیهی بر عملِ به این معنا به خاطر این خصوصیّت است. ۱۳۹۹/۰۲/۱۷
☀️#امام_خامنهای(مدظلهالعالی)
—————————
🇮🇷مجموعهی فرهنگی سنگر🇮🇷
🇮🇷سنگر جنگ نرم🇮🇷
🇮🇷سنگر سردار دلها🇮🇷
💠🌸🍃🌺🍃🌸💠
💠ما باید بتوانیم این روحیه را در همه گسترش بدهیم که بِایستند؛
کما اینکه خوشبختانه امروز به برکت انقلاب، ملّت ایران ایستاده است،
امّا باید اینها را برای آینده نهادینه کرد تا راه جهاد، راه ایستادگی، راه مقاومت، راه قطعی نسلهای پیدرپی قرار بگیرد.
همان طور که در قرآن کریم در سورهی حمد که هر روز تکرار میکنیم، میگوییم «اٍّهدِنَا الصِّراطَ المُستَقیم صِراطَ الَّذینَ اَنعَمتَ عَلَیهِم»،( سوره فاتحة آیه ۶,۷)
این «اَنعَمتَ عَلَیهِم» همین شهدایند دیگر؛ یکی از مصادیق بزرگ شهدا «اُولئکَ مَعَ الَّذینَ اَنعَمَ اللهُ عَلَیهِم مِنَ النَّبِیّینَ وَ الصِّدّیقینَ وَ الشُّهَداءِ وَ الصٰلِحین»(نساء آیه ۶۹) [هستند؛] اینها جزو «اَنعَمتَ عَلَیهِم» هستند.
البتّه «اَنعَمتَ عَلَیهِم» هم دو جور هستند: یک جور «اَنعَمتَ عَلَیهِم»ی که بعد، ناشکری میکنند، دچار کفران نعمت میشوند مثل بنیاسرائیل -بنیاسرائیل هم جزو «اَنعَمتَ عَلَیهِم» بودند، امّا ناشکری کردند و «غَضِبَ اللهُ عَلَیهِم»(فتح آیه ۶) شدند
یک عدّه هم نه، «اَنعَمتَ عَلَیهِم»ی هستند که «غَیرِ المَغضوبِ عَلَیهِم وَ لَا الضّالّین»(فاتحة آیه ۶,۷) هستند که نه مغضوب واقع شدند، نه گمراه شدند؛
شهدای ما از این قبیلند؛ [چون] شهید از دنیا رفتهاند؛
پس راه اینها را ما بایستی دنبال کنیم و یاد بگیریم و استفاده کنیم و این را به نسلهای گوناگون تعلیم بدهیم. ۱۳۹۸/۱۰/۲۳
☀️#امام_خامنهای(مدظلهالعالی)
—————————
🇮🇷مجموعهی فرهنگی سنگر🇮🇷
🇮🇷سنگر جنگ نرم🇮🇷
🇮🇷سنگر سردار دلها🇮🇷
💠🌸🍃🌺🍃🌸💠
💠عدهای از روی عدم تحلیل درست و عدم فهم درست و عدم شناخت لازم از مسائل تصور میکنند، و به زبان میاورند و شاید ترویج میکنند که با حوادث اخیر منطقه، خونهایی که در راه دفاع از حرم ریخته شد، هدر رفت!
خطای بزرگ و این اشتباه بزرگ را اینها میکنند؛
اگر این جانها نمیرفتند و این مبارزه انجام نمیگرفت و این حاج قاسم سلیمانی توی کوهها و بیابانهای این منطقه با آن شهامت حرکت نمیکرد و دنبال خودش [این شهدا را] نمیکشاند، امروز از این اعتاب مقدس خبری نبود...
✏️ این را مطمئن باشید.
نه فقط از زینبیه خبری نبود، از کربلا هم خبری نبود، از نجف هم خبری نبود.
دلیلش سامراست؛
در مورد سامرا یک مقدار غفلت شد. شما دیدید حرم عسکریین علیهمالسلام را ویران کردند و ضریحشان را شکستند.
چه کسانی؟ کیا همان تکفیریها با کمک آمریکاییها.
همه جا همینجور میشد اگر چنانچه این دفاع انجام نمیگرفت.
سرنوشت این اعتاب مقدس، این قبلههای دل مردم مسلمان، سرنوشت همون گنبد تخریب شده امام عسکری علیهم السلام میشد. ۱۴۰۳/۱۰/۱۲
☀️ #امام_خامنهای(مدظلهالعالی)
—————————
🇮🇷 مجموعهی فرهنگی سنگر 🇮🇷
🇮🇷 سنگر جنگ نرم 🇮🇷
🇮🇷 سنگر سردار دلها 🇮🇷