eitaa logo
یا مهدی ( اللهم عجل لولیک الفرج )
64 دنبال‌کننده
903 عکس
5.1هزار ویدیو
105 فایل
کانال مهدوی استفاده از مطالب کانال آزاد است (حتی تغییر آدرس) ، دعا برای امام زمان فراموش نشود. ارتباط با ادمین : @hafez_es404
مشاهده در ایتا
دانلود
‍ نشانه های قیام آخرالزمان اوضاع نابسامان آخرالزمان مقدمات جنگی وحشتناک و ویرانگر را فراهم می سازد؛ نبردی به غایت خونین و هراس انگیز که امیرالمؤمنین علیه السلام این گونه از آن یاد می کنند: حتی تقوُمَ الحربَ بِکُمْ علی ساقٍ بادیاً نواجِذُها، مملوءَه اخلافُها، حُلوا رَضاعُها، علقماً عاقبَتُه تا آن که آتش جنگ میان شما افروخته گردد و از شرار آن همه چیز بسوزد و چون شیر خشمگین دندان نماید؛ و چون ماده شتری از این سو و آن سو آید، پستان ها پر از شیر و مکیدن آن شیرین، اما پایان آن تلخ و زهرآگین. «الساق» را «الشدّه» معنا کرده اند 📙 (شرح نهج البلاغه، ابن ابی الحدید، ج9، ص 41)، 📙و از دیدگاه مؤلف اختیار مصباح السالکین(ص 298)، 📙و نیز مؤلف الدرّه النجفیه (ص 177)، این واژه کنایه از شدت آن نبرد آخرین دارد. حضرت علی علیه السلام با به کارگیری تعبیر زیبای بادیاً نَواجِذُها وحشت این نبرد خونین را به تمامی به تصویر می کشد. دندان نمایاندن جنگ، به شدت خوفناکی جنگ اشاره دارد؛ چه آن که به قول ابن ابی الحدید همان گونه که «نواجذ» یعنی دورترین دندان ها که در حالت خنده شدید نمایان می شوند، در آن قیام آخرالزمان نیز، جنگ دندان های بُرنده خویش را به رخ می کشد 📚(ج9، ص 41). دیگر شارحان نهج البلاغه این تعبیر را از اوصاف درندگان به هنگام خشم دانسته اند که به هر ترتیب با تصویرگری زیبای حضرت امیرالمؤمنین علی علیه السلام از نبردی وحشت انگیز حکایت می کند 📚( اختیار مصباح السالکین،‌ص 298؛ الدرّه النجفیه، ص 177). این آشوب آخرالزمان در آغاز برای فتنه جویان دلچسب و شیرین به نظر می رسد و عبارات مملوءَهٌ اخلافُها و حُلواً رَضاعُها نمایانگر همین امر است، که البته در نهایت با تعبیر علقماً عاقبَتُها معنایی عمیق می یابد؛ چه آن که به قول خویی: طعم شیرین آرزوی پیروزی بر جان ها می نشیند، اما در نهایت چیزی جز کشتار و هلاکت برجای نمی ماند 📚 (ج8، ص 335). از نگاه مؤلف فی ظلال نهج البلاغه نیز در آغاز جنگ، اهل جهالت به شوق می آیند و آفرین می گویند، ولی در نهایت با جنگی ویرانگر روبرو می شوند که همه را می سوزاند 📚(ج2، ص 298). بنابراین، از نگاه حضرت علی علیه السلام در ظلمات این مبارزه دشوار، فرجامی تلخ نصیب آشوبگران خواهد شد و آتش پرشراره اش بسی سوزناک خواهد بود. https://eitaa.com/ya_mahdi_407
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
«لوس نباشیم» اگر میخوای برای خدا و امام کار کنی نباید لوس باشی 🌷حاج قاسم در این مسیر بهترین الگوست 🎙استاد رائفی_پور https://eitaa.com/ya_mahdi_407
‍چرا امام زمان علیه السلام کوفه را مرکز حکومت خود قرار می‌دهد⁉️ در چندین روایت بیان شده که مقر جهانی امام مهدی(عج) شهر کوفه و محل زندگانی شخص ایشان نیز در این شهر و مسجد سهله است. 🔹💠امام باقر (ع) در این‌ باره می‌فرماید: «مهدی(عج) قیام می‌کند و به سوی کوفه می‌رود و منزلش را آن‌جا قرار می‌دهد».(۱) 🔹💠ابوبصیر می‌گوید: امام صادق (ع) فرمودند: «ای ابامحمد! گویا می‌بینم که قائم آل‌محمد(عج) با خانواده‌اش در مسجد سهله فرود آمده است... .»(۲) 🔹💠در روایت دیگری امام صادق (ع) از مسجد سهله یاد نمودند و فرمودند: «آن خانه صاحب ما (حضرت مهدی(عج) ) است؛ زمانی که با خاندانش در آن‌جا سکونت گزیند».(۳) 🔹💠مفضل از امام صادق پرسید: خانه مهدی در کجا خواهد بود و مومنین کجا جمع می‌شوند⁉️ حضرت فرمودند: «مقر حکومت او، شهر کوفه است و محل حکومتش مسجد جامع کوفه و محل تقسیم غنایم در مسجد سهله واقع در زمین‌های صاف و مسطح و روشن نجف و کوفه است.» (۴) 🔹💠امیرالمومنین (ع) در یک پیش بینی و خبر غیبی می‌فرمایند: «گویی هم اکنون به شیعیانمان در مسجد کوفه می‌نگرم که خیمه‌ها زده‌اند و قرآن را بدان گونه که نازل شده به مردم می‌آموزند. بدانید که قائم ما چون قیام کند آن مسجد را بازسازی خواهد کرد و قبله آن را استوار خواهد کرد.»(۵) در این‌ باره روایات دیگری نیز نقل شده است.(۶) 🔹💠 کوفه مقر حکومت عدل امیرمؤمنان، حضرت علی (ع) بوده است. احتمال می‌رود انتخاب کوفه به این جهت باشد که عدالت مهدوی ادامه حکومت عدل علوی است. برخی از محققان هم احتمال دیگری داده‌اند و می‌گویند: «کوفه پایگاه مشترک حسین (ع) و مهدی (عج) است. امام حسین از مکه به سمت کوفه رفت و حضرت مهدی هم از مکه به سوی کوفه خواهد رفت و مقر حکومت خود را در کوفه قرار خواهد داد، یعنی راه نیمه‌تمام سیدالشهدا (ع) را به پایان خواهد رساند».(۷) 📚پی‌نوشت‌ها: ۱.بحارالانوار، ج۵۲، ص۲۲۵. ۲.کافی، ج۳، ص۴۹۵؛ بحارالانوار، ج۵۲، ص۳۱۷ و ۳۷۶. ۳.کافی، ج۳، ص۴۹۵؛ بحارالانوار، ج۵۲، ص۳۳۱. ۴.مهدی موعود، ص ۱۲۱۵۸ ۵. غیبت نعمانی، ص ۴۵۱ ۶. برای اطلاع بیشتر، نک: چشم‌اندازی به حکومت مهدی(عج) ص۱۶۹. ۷. سید مسعود پورسیدآقایی، عاشورا و انتظار، ص۲۴. منبع : پورتال جامع مهدویت https://eitaa.com/ya_mahdi_407
✴️مجموعه احاديثي از منابع روايي درمورد (٣)  ▪️سفيانى و پيروانش خروج ميكنند و قصدى جز کشتن و آزار اولاد پيغمبر و شيعيان آنها ندارد او يك لشكر به كوفه ميفرستد، و جمعى از شیعیان آنجا را ميكشد و گروهى را بدار ميزند، و لشكرى از خراسان آمده در ساحل فرود می ‏آيند. 📚مهدى موعود-ترجمه جلد سيزدهم بحار، متن، ص: 1001 الزام الناصب – جلد دوم – ص ١٣٠  ▪️آمدن سفيانى و يمنى و خراسانى در يك سال و يك ماه و يك روز می‏باشد مانند گردن بندى كه دانه هاى آن منظم و يكى از پى ديگرى است‏. 📚مهدى موعود-ترجمه جلد سيزدهم بحار، متن، ص: ١٠١٢ ▪️امير المؤمنين عليه السّلام فرمود:. هنگامى كه قيام ‏كننده در خراسان قيام كند و بر سرزمين و ملتان مسلّط شود و از بگذرد...  📚غيبت نعمانى-ترجمه غفارى، ص: ٣٩٢ ▪️قیام قائم هنگامى است كه يكنفر در خراسان قيام كند و بر كوفه و ملتان. غالب گردد. 📚مهدى موعود-ترجمه جلد سيزدهم بحار، متن، ص: ١٠١۶ https://eitaa.com/ya_mahdi_407