#حرف_دل
#عکس_نوشته
آدمها
قند را می شکنند تا از حلاوتش بهره گیرند
رکورد را می شکنند تا به افتخارش برسند
هیزم را می شکنند تا به گرمای آتش برسند
غرور را می شکنند تا به افتادگی برسند
سکوت را می شکنند به آوازی برسند
اما هنوز نفهمیدم چرا آدمها " دل" میشکنند؟!
═══┅┄
💠 @safir_eshgh135 💠
❁═══┅┄
11.06M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📜 روایت عجیب و قابل تأمل سید بن طاووس...
🔺 آقاامام زمان«صلوات الله وسلامه علیه به عدد علمه» برای ما دعا میکنن و برای گناهان شیعیان آمرزش میطلبن....
🤲 در #شب_های_قدرسخت برای ظهور امام زمان دعا کنیم...
💚ثواب نشرباهزارااان صلوات هدیه به شهداومومنین به نیت ظهورحضرت #حجت سلام الله علیه
کودکان غزه برای مرگ به دنیا نیامدهاند...
🛑و باز هم در روز قدس، مظلومیت را فریاد خواهیم زد✌️
#قدس
#آزادت_خواهیم_کرد
#وعده_ی_ماجمعه۲۵✌️
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✍️🏻توییت استاد رائفی_پور
دیشب وقت اذان صبح وقتی موذن به فراز اشهد ان علی ولی الله رسید مردم شروع کردند به ضجه زدن و برق حرم رو هم قطع کردند
همه زائران حس یتیمی داشتند
#خانه_پدری
#شب_قدر
#ماه_رمضان
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
﷽؛
🌼🌸 چرا هر رکعت نماز دو سجده دارد ؟
🌾 از اميرالمؤمنين امام على (عليه السلام) از فلسفه سجده اول سؤال شد ، حضرت فرمود :
🌿 سجده اول به اين معنا است که خدايا اصل ما از خاک است .
🌿 و معناى سربرداشتن از سجده اين است که خدايا ما را از خاک خارج کردى .
🌿 و معناى سجده دوم ، اين است که خدايا دو باره ما را به خاک برمى گردانى .
🌿 و سربرداشتن از سجده دوم به معناى اين است که خدايا يک بار ديگر در قيامت از خاک بيرونمان خواهى آورد .
📚 علل الشرايع ، شيخ صدوق ، جلد1، صفحه262
📚 مجلسي ، محمد باقر ، بحار الأنوار ، جلد82 ، صفحه139
🎆💎{ کارشناس احکام و مسائل شرعی حجت الاسلام والمسلمین سید شمس الدین جوانمردی لنگرودی از قم المقدسه }💎🎆
@Javanmardi_langarudi
💥شبهات احکام و مسائل شرعی را از این کانال به دست آورید💥
هدایت شده از پاسخگوها | مرتضی کهرمی
⛔️ بجای کمک به فلسطین و سوريه به فقرایایرانی کمک کنید
🛑(چراغی که به خونه رواست، به مسجد حرومه)🛑
پاسخ: مرتضیکهرمی
#فلسطین #مرتضیکهرمی #فقرا
آدرس ما در ایتا،تلگرام، روبیکا؛اینستاگرام، آپارات و.
@pasokhgooha_ir
👈عضو شوید: مرتضی_کهرمی 👉
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ حسرت خوردن رهبرِ انقلاب به اشک ریختن دخترِ کم حجاب!
به اینها نمیشه گفت ضدانقلاب، اینها دختران خودمونن...
🖲اخبار را در#منتخب_اخبار ببینید↙️
eitaa.com/joinchat/1231028412C5231d1781b
*"بسم الله الرحمن الرحيم"*
"تمثیلات آیتالله حائری شیرازی(ره)"
همۀ کسانی را که از آنها گلهدارید ، مثل دانۀ تسبیح ردیف کنید و یکییکی دعایشان کنید.
نخستین اثر این دعا این است که حبۀ آتشی را که در دلتان بوده، بیرون میاندازید.
قدیمها که قلیان کشیدن مرسوم بود،گاهی ذغال گداخته از سرقلیان روی قالی میافتاد و فرصت اینکه بروند و اَنبُر بیاورند، نبود؛ ناچار آن آتش را با دستشان برمیداشتند و دور میانداختند.
اگر کسی از تو غیبتی کرده یا نسبت ناروایی به تو داده، این آتش افتاده روی دلت که از قالی گرانبهاتر است تا بخواهی برایش ثابت کنی که تو تقصیرکار نبودهای، سوختهای!
پس دعایش کن🤲 اول خودت را نجات بده تا دلت بیشتر از این تاول نزند، بعدش خدا خودش میداند که چطور مسئله را حل کند.
🔰یحیی بن ام طویل
📝يمان بن عبد الله گويد: يحيى پسر ام طويل را ديدم در كناسه (ميدان بزرگ كوفه) ايستاده است و سپس با بلندترين آوازش جار كشيد: اى گروه اولياء اللَّه! راستى كه ما بيزاريم از آنچه شما مىشنويد، هر كه على (علیه السلام) را سبّ كند، لعنت خدا بر او باد، ما بيزاريم از آل مروان و آنچه جز از خدا مىپرستند، سپس آهستهتر مىگفت: هر كه به اولياء خدا بد مىگويد با او همنشينى نكنيد، و هر كه شكّ كند در آنچه ما بدان عقيده داريم با او هم آهنگى نكنيد، و هر كه از برادران دينى شما نيازمند گردد كه از شما خواهش و گدائى كند، به او خيانت كردهايد، سپس اين آيه را مىخواند: «ما آماده كرديم براى ستمكاران آتشى كه سراپردههايش آنان را فرا گرفته و اگر فريادرسى خواهند به آنها فريادرسى شود با آبى سوزان چون سرب گداخته كه چهرهها را كباب كند، چه بد نوشابهاى است و چه بد تكيه گاهى است و متّكائى».
علامه مجلسی فرموده: يحيى بن ام طويل مطعمى از اصحاب على بن الحسين علیه السلام است، فضل بن شاذان گفته است: در اول كار على بن الحسين جز پنج تن نبودند كه از آن جمله يحيى بن ام طويل است، و از امام صادق علیه السلام هم روايت شده كه بعد از شهادتِ امام حسين همه برگشتند جز سه تن: ابو خالدِ كابلى و يحيى بن ام طويل و جبير بن مطعم و سپس مردم به آنها پيوستند و فراوان شدند، و در روايتِ ديگر جابر بن عبد اللَّه انصارى را هم به آنها افزوده است، و از امام باقر علیه السلام روايت شده كه حجاج او را خواست و گفت: به ابى تراب لعنت كن، و امر كرد كه دست و پايش را ببرند و او را كشت.
من مىگويم: گويا اين بزرگان از خواص ائمه از آنها اجازه داشتند كه تقيه را ترك كنند براى مصلحت مخصوص و نهانى، يا مىدانستند كه تقيه براى آنها سودمند نيست و به هر حال آنها را خواهند كشت و اين موضوع را به اخبارِ معصوم يا از راه ديگرى مىدانستند، و تقيه براى حفظ نفس واجب است در صورتى كه سودمند باشد، با اينكه از پارهاى اخبار روشن مىشود كه تقيه براى حفظ دين واجب است و حفظ اهل دين، و اگر گمراهى به جايى رسد كه مايه نابود شدن كلى ديانت گردد در اين صورت تقيهاى نيست چنانچه وقتى امام حسين علیه السلام ديد كه آثار دين در شُرُفِ از ميان رفتن است تقيه و سازش را وانهاد.
1⃣الكافی ج۲ ص۳۸۰
1⃣رجال الکشی ج۱ ص۳۳۲،۳۳۸
2⃣مرآة العقول ج۱۱ ص۹۸
📗اصول کافی ترجمه مرحوم کمره ای