eitaa logo
تشکل همسران جانباز وشهید وایثار گر کوثر
220 دنبال‌کننده
2.5هزار عکس
3.1هزار ویدیو
14 فایل
منتظران ظهور آقا امام زمان عجل الله
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از بیداری ملت
7.24M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
| √ مذهبی‌هایی که دشمن امام زمان علیه السلام هستن اما فکرش هم نمیکنند! 🔴 👇 @bidariymelat
rajab 1444 Final.pdf
328.6K
🔹جدول ماه رجب برای رجبیون 🔸مستحبات و اذکار هر روز ماه رجب . 🖨لطفا برای دوستان‌ خود ارسال کتید . ✔️کانال ✔️نشر معارف و مقاتل اهلبیت . 🔰حتما کانال را به دوستان ✔️خود معرفی کنید و در نشر ✔️مطالب و محتوای کانال شریک شوید🙏 . •┈┈••✾•🌿🌸🌿•✾••┈•    🆔️ @pirgholaman128    🆔️ @pirgholaman128    🆔️ @pirgholaman128 •┈┈••✾•🌿🌸🌿•✾••┈•
هدایت شده از جهاد تبیین ✌️
7.36M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 با شجاعت درس خواند، در حالی که مورد تهدید بود! 🔹 ۲۱ دی‌ماه سالروز شهادت دانشمندِ جوان، شهید احمدی روشن ┏━━ °•🖌•°━━┓ @jahad_tabein ┗━━ °•🖌•°━━┛
هدایت شده از عصر زنان
| 🔻مراجعه به تصویر ♦️پشت به زین یا زین به پشت 🔹این موضوع خارج از فضای رسانه‌ای از جهات متعددی قابل نقد و بررسی است. اولین سوالی که اینجا مطرح می‌شود این است که اولویت این مطالبه تا چه حد است و چند درصد از جامعه‌ی زنان را به خود اختصاص می‌دهد؟ به فرض برطرف شدن موانع قانونی موتورسواری زنان تا چه اندازه به تبعات اجتماعی این تصمیم اندیشیده شده است؟ با توجه به این سخن رهبر انقلاب که « حق کرامت الهی زن، بالاترین حقوق زن است» آیا در جامعه‌ای که از نظر ساختارهای اقتصادی گرفتار سیاست‌های نئولیبرالی و سرمایه‌داری است، بسترسازی برای پیک موتوری شدن زنان، می‌تواند تکریم زن محسوب شود یا به نفع لیبرال‌های سرمایه‌دار است؟ مگر نه این است که جریان سرمایه‌داری ید طولایی در ساخت نقش‌های کاذب اجتماعی برای زنان دارد و آنها را به سمت کالا شدن سوق می‌دهد. آیا پذیرش این موضوع، زنان را به پیک‌های ارزان‌قیمت رستوران‌ها، فست‌فودها و اسنپ موتوری بدل نمی‎کند؟ آیا چنین شغلی مناسب ویژگی‌های جسمی و روحی زن است یا آنها را به پادوهای زیردست مردان تبدیل می‌کند؟ موقعیتی که بر طبق بیانات رهبر انقلاب حالت تکبر زن در برابر نامحرم را از بین برده و تسلط مردانه بر او را به دنبال خواهد داشت. 🔸 ممکن است با این توجیه که «بخشی از زنان این شغل را پذیرفته‌اند، پس باید بستر را فراهم کرد» مواجهه شویم. اما در جواب به این توجیه، باید گفت کدام سیاست‌های اقتصادی و فرهنگی زنان را به این وادی کشانده است؟ آیا بهتر نیست پای صحبت این زنان نشست و با طرح‌های اقتصادی صحیح و کارآفرینی درست آنها را به سمت بسترهایی هدایت کرد که هم کرامت آنها را حفظ کند و هم امنیتشان را؟ اما فارغ از بحث اشتغال، باید به این موضوع از منظر شرعی و فقهی هم نگریست؛ البته نه فقه فردی که فقه اجتماعی. وقتی نظام اسلامی در مواجهه با تکثرهای اجتماعی با ناسازگاری بین امیال و خواسته‌های مردم و احکام شرعی مواجهه می‌شود، فقه نظام چه پاسخی برای آن دارد؟ آیا برای تصویب این قانون هیچ پیوست تحلیلی در نظر گرفته شده است که با توجه به بستر کنونی جامعه که در خدمت کشف حجاب است، این قانون قرار است تکمیل‌کننده‌ی کدام پازل و پیش‌برنده‌ی اهداف کدام جریان فرهنگی باشد؟ این سوال وقتی جدی‌تر می‌شود که نیم نگاهی به تاریخ موج اول جنبش فمنیسم داشته باشیم. 🔹روزنامه گاردین در مقاله‌ای با عنوان «چگونه دوچرخه به نماد آزادی زنان تبدیل شد» می‌نویسد: « صد سال پیش، آلیس هاوکینز، به عنوان یکی از فمنیست‌های طرفدار حق رأی زنان، در اطراف شهر لستر انگلستان، سوار بر دوچرخه اقدام به تبلیغ جنبش حقوق زنان کرد. او به عنوان اولین بانویی که در این شهر جوراب شلواری پوشید، خشم عمومی را برانگیخت. در طول مبارزه برای به دست آوردن حق رای، دوچرخه نه تنها به یک ابزار، بلکه نمادی برای رهایی زنان تبدیل شد.» در واقع دوچرخه از یک سو ابزاری برای تغییر پوشش و رهایی زنان از لباس‌های بلند آن زمان بود و از سویی دیگر نمادی برای آزادی بیشتر. در ادامه‌ی همین مقاله نقل قولی از سوزان بی آنتونی، رهبر حقوق مدنی آمریکا در سال 1896آمده که می‌‌گوید: «من فکر می کنم [دوچرخه] بیش از هر چیز دیگری در دنیا برای رهایی زنان موثر بوده است. هر بار که زنی را با دوچرخه می‌بینم خوشحال می‌شوم. وقتی زن سوار بر دوچرخه می‌شود، به او احساس اعتماد به نفس و استقلال دست می‌دهد و به دوردست‌ها می‌رود. تصویری از زنانگی بی بند و بار و رها» 🔻پایگاه تحلیلی تخصصی عصرزنان 🌐 |@asrezanan_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
. 🔹یکی از مهم‌ترین اختلافات امام خامنه‌ای و هاشمی رفسنجانی ♻️ خطبه مانور تجمل هاشمی، آغاز بزرگترین انحراف در انقلاب اسلامی این روزها سالگرد درگذشت هاشمی رفسنجانی است آن هم در یوم الله ۱۹ دی (روز مبارزه مردم قم با طاغوت اشرافی) در استخری منسوب به خاندان اشرافی پهلوی (خودشان می‌گویند استخر به صورت اختصاصی درون کاخ برای هاشمی ساخته شده)! جا دارد درچنین ایامی، از موضع تاریخی امام خامنه‌ای نسبت به خطبه «مانور تجمل» هاشمی یاد کنیم. یادآوری این موضوع از آن جهت لازم است تا مردم بدانند رهبر انقلاب نسبت به تصمیمات و مواضع غلط هر شخص و جریانی حساس بوده‌ و در زمان خود، نسبت به آن انحراف، اعلام موضع داشته‌ و نگذاشته‌اند اشتباهات مسئولان، بدون تبیین و پاسخ بماند. هاشمی رفسنجانی در ۱۹ آبان ۶۸ در خطبه نماز جمعه که معروف به «مانور تجمل» شد می‌گوید: "اظهار فقر و بیچارگی کافی است و زمان آن رسیده است که مسئولین به روی آورند!" اتخاذ این سیاست از سوی هاشمی، یک انحراف بزرگ در مسیر انقلاب اسلامی بود که باعث سقوط بسیاری از مدیران شد و اگر با نهیب رهبر انقلاب مواجه نمی‌شد، می‌توانست مسیر انقلاب اسلامی را به قهقرا ببرد. امام خامنه‌ای دوهفته‌ بعد از این خطبه‌ درتاریخ ۲ آذر ۶۸ می‌فرمایند: "این‌جانب از این‌که کسانی می‌کوشند تا در میان مردم ما «رسم تجمل‌گرایی» و اسراف و ولخرجی را شایع کنند، شدیداً نگران و متأسفم." 🇮🇷به جمع بپیوندید: 🆔 👉 eitaa.com/joinchat/684196045C479c340905
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 زمان امیرکبیر ایشون داشت برای دفاع از کشور توپ می‌ساخت ولی انگلیسی‌های اومدن بین مردم شایعه انداختن که این امیرکبیر میخواد پول‌هاتونو بگیره باهاش توپ و اسلحه بسازه تا شما گشنه بمونید ،آخرش هم این فتنه باعث شد پروژه امیرکبیر شکست بخوره و انگلیس از جنوب به ایران حمله کنه و ایران هیچی نداشت برای دفاع از خودش 🇮🇷به جمع بپیوندید: 🆔 👉 eitaa.com/joinchat/684196045C479c340905
ابتهاج در خاطراتش می‌نویسد: شاه نام مستشار آمریکایی که دعوت کرده بودیم را دید و گفت: این نیاید! گفتم: چرا؟ گفت: این فلان فلان شده در جلسه خصوصی به شهبانو پیشنهاد وقیحانه داد. بعد پشیمان شد، گفت: اشکال ندارد، بیاید. پ.ن: تصویر از توقیف نفتکش آمریکایی توسط ارتش جمهوری اسلامی ایران 🗣 علیرضا گرائی 🇮🇷به جمع بپیوندید: 🆔 👉 eitaa.com/joinchat/684196045C479c340905
هدایت شده از تسنا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
؛﷽ 🔵 امام جواد علیه السلام : ☘ ففروا الی الحسین ... ✅کانال سبک زندگی👇 https://eitaa.com/joinchat/1979252750C33ed740bf9
🔷 شهید آوینی: «در این روزگار، پیوند میان حکمت و هنر انکار می شود و نه تنها انکار می شود که اصلاً بنا بر تعریف، هنرمند را با حکمت کاری نیست! 🔹هنر به ساحت احساس بر می گردد و حکمت به ساحت عقل، و میان عقل و احساس نیز از لحاظ منطقی پیوندی نیست، اما از آن سوی، هنرمندان در همه مسائل عالم وجود اظهارنظر می کنند و کسی هم حق ندارد که آنان را باز دارد. مگر عقیده و نظر به کدام ساحت وجود باز می گردد؟ 🔹هنرمندان در همه مسائل عالم وجود اظهار نظر می کنند. اما این نظرات چه از سر حکمت باشد و چه از سر جهل، کسی حق اعتراض ندارد و اصلاً آن نظری هنرمندانه تر قلمداد می شود که با حکمت بیگانه تر باشد‍‍‍‍!» 🔸منبع: کتاب «رستاخیز جان»، مقاله «منشور تجدید اهل هنر» 👇 @ravayatefathavini
هدایت شده از اینستای انقلابی
7.53M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
خوابی که مسیر زندگی استاد شجاعی(فعال عرصه مهدویت) را تغییر داد.. علی اکبر رائفی پور 💬 @insta_enghelabi