بسم الله الرحمن الرحیم
🔹 #علیاکبر_حکمیزاده، مجموعهای از شبهات اعتقادی، فقهی و سیاسی را در کتابی به نام #اسرار_هزار_ساله، فراهم کرده و در سال ۱۳۲۲ منتشر ساخت. در این کتاب، مهمترین اعتقادات رایج شیعی مانند امامت، زیارت و توسل به امامان و ساخت گنبد و بارگاه بر روی قبر ایشان شرک دانسته شده است. همچنین روحانیت شیعه مورد نقد قرار گرفته است. منشأ احادیث و کتب مربوط به امامت را به دوره صفویه دانسته و عزاداری بر مصائب اهلبیت ع را امری خلاف عقل و شرع می داند.
🔸 امامخمینی در همان سال با تعطیلکردن درس خود به مدت سی تا چهل روز، به نگارش کتاب #کشف_اسرار پرداخت تا به شبهات مطرح شده پاسخ بدهد. این کتاب در سال 1323 منتشر شد. امام در آن سال 42 ساله بودند.
🔸 #روحیه_جهادی در پاسداری از حق، خواب و خوراک را از سید روح الله می رباید تا شخصا متصدی پاسخ به شبهه شود و برای این کار درس و بحث را تعطیل می کند. مجاهدانی همچون او در هر موقعیتی در حال لبیک گفتن به هل من ناصر ینصرنی حجت خداوند هستند.
🔹 تألیف و انتشار فوری #کشف_اسرار در زمان مناسب، مصداق عینی نصرت خدا و دین او محسوب می شد. جای تعجب نیست که عالم زمان شناسی همچون میرزا مهدی اصفهانی، عمل خالصانه عالمی میانسال و نسبتا ناشناس از حوزه علمیه قم را ببیند و با خدا عهد کند که دستی که با نوشتن کشف اسرار، حق را نصرت کرده است ببوسد.
🔸 کسانی که با اختلاف مرحوم میرزا مهدی اصفهانی با اهالی فلسفه و عرفان اسلامی آشنا هستند می دانند که چقدر این نزاع علمی و اعتقادی، جدی و عمیق است. تواضع میرزا مهدی اصفهانی در برابر یک روحانی اهل فلسفه و عرفان، نیز درس آموز و نشان دهنده اخلاص و صفای باطن عالمان بزرگ شیعی است.
🔸 متأسفانه گاهی اختلافات جریانهای علمی اعتقادی شیعی از جمله اختلاف بر سر فلسفه و عرفان، از مرز اخلاق و ادب و متانت خارج می شود. داستان مواجهه مرحوم میرزا مهدی اصفهانی با امام خمینی، برای همه دلسوزان دین و علاقمندان قرآن و اهلبیت ع درس آموز است.
✅https://eitaa.com/yad_dashtha
بسم الله الرحمن الرحیم
اللهم ارزقنا حج بیتک الحرام فی عامنا هذا و فی کل عام.🤲
خدایا از زبان بنده برگزیدهات ابراهیم ع ما را به حرمت فراخواندی.
برخی از ما را توفیق زیارت قسمت نمودی. ایشان اکنون در حرم تو یا حرم حبیبت ساکن اند.
و به ما جا ماندگان اجازه دادی با دلهامان تو و حبیب تو را زیارت کنیم.
الحمدلله الذی هدانا لهذا و ما کنا لنهتدی لولا ان هدانا الله.
بخشهایی از زیارت حضرت رسول از بعید:
... السلام علیک یا حبیب الله
السلام علیک یا فاتح الخیر
السلام علیک و علی جدک عبد المطلب
و علی ابیک عبدالله و علی امک آمنه بنت وهب
السلام علی عمک حمزه ...
السلام علی عمک و کفیلک ابیطالب
السلام علیک یا محمد
السلام علیک یا احمد ...
#ما_احلی_اسمائکم
✅https://eitaa.com/yad_dashtha
🟢 قابل توجه علاقمندان معارف دینی
🔷 پذیرش دانشجو
🔷 در مقطع کارشناسی ارشد
✨ رشته نهج البلاغه
🔷 دانشگاه معارف قرآن و عترت اصفهان
۱. برگزاری کلاسها:
از عصر چهارشنبه تا عصر پنجشنبه ویژه برادران
عصرهای سه روز اول هفته ویژه خواهران
۲. استفاده از خوابگاه برای دانشجویان شهرستانی
۳. تقسیط شهریه
۴. استفاده از وام صندوق رفاه دانشجویان برای دانشجویانی که در ادارات دولتی شاغل نیستند
۵. تخفیف ۲۵ تا ۱۰۰ درصد شهریه متغیر برای معدلهای بین ۱۸.۵ تا ۲۰ در هر نیمسال تحصیلی
۶. اعطای پژوهانه به مقالات علمی پژوهشی
🕘 مهلت انتخاب رشته و محل تحصیل در آزمون کارشناسی ارشد: ۲۰ خرداد ۱۴۰۳
✅ کد رشته محل:
۱۲۲۸۰ رشته نهج البلاغه ویژه خانمها
۱۲۲۸۱ رشته نهج البلاغه ویژه آقایان
✅https://eitaa.com/yad_dashtha
انجمن علمی نهج البلاغه دانشگاه معارف قرآن وعترت برگزارمی کند:
✅ کارگاه فرصت ها وچالش های کارآفرینی درحوزه علوم دینی
✅ باحضورحجه الاسلام والمسلمین قطبی
مدیرخانه خلاق ونوآوری اشراق
🔶 ویژه دانشجویان ودانش آموختگان رشته های نهج البلاغه، تفسیر، علوم قران وحدیث(خواهران)
🔶 زمان: شنبه۹تیرماه ازساعت ۱۰تا۱۲
🔶 مکان: دانشگاه معارف قرآن وعترت
🔷 برای ثبت نام، نام ونام خانوادگی ورشته تحصیلی وشماره تماس خودرابه آیدی @N_javedan ارسال کنید.
🔷 ظرفیت محدود.
🔷 فرصت ثبت نام تا۴تیرماه می باشد.
✅https://eitaa.com/yad_dashtha
✍ زینب سنجارون
«در اسرع وقت رسیدگی شود»
بسمالله الرحمن الرحیم
سلام آقا سیدِ پشت در چوبی، سلام.
حواستان به این طرفی ها هم هست؟
منظورم اینهایی که پشت در ایستاده اند به تماشا نیست، منظورم این دنیایی ها ست، حواستان هست یا نه؟
نکند ما را فراموش کرده باشید. نکند آنجا آنقدر جایتان خوش باشد که یادتان رفته باشد ما را و دنیای ما را و قواعد دنیای مان را؟
گِله داریم. شما همیشه گوش شنوا داشتید برای گله و شکایت.
حالا از دنیای بی شما گله داریم.
آقا سید پشت در چوبی! نسبت ما با شما از نوشتن اسم تان روی کاغذ رای شروع نشد. نسبت ما با شما از آن لحظه ی مناظره و سکوتتان شروع نشد.
نسبت اصلی ما از آن شب پر از هول و ولا شروع شد. از شب میلاد امام رضا علیه السلام. از آن امن یجیب ها که ختم شد به بغض، به اشک.
آن شب برای همه ما پر بود از ترس و امید.
حواستان به نسبت ما هست؟
آن شب تو را هزار جور تصور کردیم میان کوه و جنگل. آن شب تو آقا سید پنهان پشت درخت ها بودی برای ما. ما هزار بار «یا راد یوسف علی یعقوب» خواندیم و تو برنگشتی.
پشت دیوار دنیا چه خبر است آقا سید؟
نکند ما اهل دنیا را فراموش کنی؟
نکند آن نامه تا شده که توی کشوی میزتان بود را از یاد برده باشید؟ آن همه کار نیمه را نباید فراموش کنید.
ما گِله داریم. شما نباید این طرف دیواری ها را فراموش کنید، توی این روزهای نزدیک انتخابات، باید حواستان به آن نامه تا شده ی توی کشوی میزتان باشد.
نکند آدمش پیدا نشود و نامه معطل شود توی کشو؟ دعا کنید. دعا کنید کسی پیدا شود که نامه را باز کند و بنویسد
«در اسرع وقت رسیدگی شود»
✅https://eitaa.com/yad_dashtha
✍ محمدهادی اصفهانی
بسم الله الرحمن الرحیم
در این ایام یاد صحبت آن استاد می افتم که می فرمود با اینکه مردم تصور می کنند شب قدر شب کاشت است، اما شب قدر حقیقتا شب برداشت است.
هواداران انقلاب باید بیاموزند که هیچ گاه نمی توانند برآیند کشش قلب ها را یک شبه تغییر دهند.
هر چند که این امر به صورت جزئی قابل تحقق است.
اما برای یک استراتژی قابل اتکا باید آموخت که کار فرهنگی موثر، امری بلند مدت است که شاخصه های بسیاری در آن دخیل است و باید برای این دست و پا زدن های شب امتحانی به صورت ریشه ای فکری کرد.
اصل این انقلاب بر اساس جریان توحید محور شکل گرفته است و هر گاه قلب ها به سمت حقیقت متوجه شدند این انقلاب در مسیر صحیح حرکت کرده و هر گاه مسئولین و مردم رنگ تعلقات و دنیا و طاغوت به خود گرفته اند به حاشیه کشیده شده است.
از این رو معتقدم مهم ترین کار حتی در این برهه بیش از اعلام نام یک فرد برای رای دادن، فهمیدن لزوم تلاش در مسیر توحید است.
معتقدم اگر مردم، اعم از مسئولین و غیر آن ها مجهز به نور ولایت اهل بیت علیهم السلام و ارتباط با قرآن کریم باشند تشخیص حق و حقیقت کار پیچیده ای برای آن ها نخواهد بود.
"اعرف الحق تعرف اهله"
ما برای شناختن حق در خودمان چه حرکتی کرده ایم که توقع داریم با چند کلام حرف و نقل و دعوا نظر دیگران را نسبت به کسی تغییر دهیم؟
لامحاله پرواضح است که مسئله ریشه دارتر از این حرفهاست.
شناخت حق که ثمره آن شناختن اهل حق است و در این برهه ها کارگشاست با کتاب خواندن و جلسه رفتن و گشت و گذار در کانال های مجازی محقق نمی شود.
باید در راه حق حرکت کرد، عبادت کرد، ریاضت عمل و فکر در قالب شریعت کشید، مراقبات معنوی در توده گ مردم به حد اعلای امکان آن برای هر شخص برسد و مصداق حقیقی
"اعرالله جمجمتک" فرموده مولی الموحدین علیه السلام شد.
مایلم در این زمان که عده قابل توجهی در حال دست و پا زدن هستند که چه می شود و چه خواهد شد این نکته را متذکر شوم که مهم تر از نتیجه فعلی، دقت روی این است که چه شد که ما دست و پا میزنیم و چرا به قول آیت الله بهجت ره صاحب اصلی کار نیامده است و گشایش برای ما به تاخیر افتاده و می افتد.
ما اگر عاقل باشیم در فراز و نشیب ها باید به دنبال ترجمان باطنی زخم هایی باشیم که بر پیکرمان حلول کرده است.
چه شد این زخم ها سربرآوردند و از کجا آمده اند؟
به قولی دردها وقتی درس خویش را به انسان آموختند خود به خود محو خواهند شد.
بدون ذره ای زیاده گویی هر چه انسان نگاه می کند متوجه می شود تنها راه نجات از این گرفتاری ها، تربیت بلند مدت توحیدی است.
این همان امری است که انسان را به حق می رساند و کمترین فایده آن قدرت انتخاب برای مردم و توان تشخیص قبول سمت ها برای مسئولین است.
پیشوای ما امیرالمومنین علی علیه السلام "قائد غر المحجلین" لقب گرفته اند.
ترجمه ساده و اولیه آن پیشوای پیشانی درخشانان است.
آیا پیشانی امثال بنده درخشان است که او را قائد و رهبر خویش بدانم؟
در بحبوحه مشکلات از پیدا کردن سرنخ های مولد مسائل غافل نباشیم و از برنامه ریزی بلند مدت برای آن فراری نبوده و مثل همیشه این امر مهم را به زمان و مکان نامعلوم حواله ندهیم.
خداوند پشتیبان اهل توحید است.
اگر وارد این دایره شویم دیگر نگرانی از نصرت حق نخواهیم داشت، لکن تمام کاری که ما باید انجام دهیم سوار شدن بر کشتی اهل حق با ملاکات اهل بیت علیهم السلام است.
آیا جرات این را داریم در این مورد به خود امتیاز ۱۰ از ۱۰۰ را بدهیم؟
@m_h_esfahani
✅https://eitaa.com/yad_dashtha
✍ محسن قنبریان
⭕️ صریح و بی پرده با برادر جلیلی
• همان قدر که "سهم خواهی" در یاری رسانی حق، بد است؛ "حمایت دربسته" و صرفا به اعتماد نامزد هم بد است؛ قبلا کلاه های گشادی سرملت گذاشته و سهمی از دلزدگی ها شده؛ پس تاریخش گذشته است.
دور اول به پزشکیان علیرغم برخی خصائص خوبش رأی ندادیم چون کابینه او را غیر از خود او می دیدیم و نظر منفی به آنها موجب رأی ندادن به او شد؛ برادرانه می گویم همین را برای برخی رأی ندهنده ها به خود لحاظ کنید!
• درباره خود و برخی مؤثرین ستاد، درصدی از رأی دهندگان ابهاماتی دارند. تبلیغات دور اول و پاسخ های ستادی اقناعشان نساخت و الا شاید کار را تمام می کردند.
در این مرحله حساس باید آن ابهامات به "شکل جامعه پسندی" حل شود و فقط به اتقان پاسخ ها نزد طرفداران توجه نشود.
✔️ چند پیشنهاد عملی روشن در اینباره:
1⃣ معرفی معاون اول ریاست جمهوری خود:
حاشیه ابهام جلیلی، توانایی و کارآمدی اش بخصوص برای تحقق یک برنامه جهشی و استفاده از همه ظرفیت هاست.
تحقق این برنامه تحول از دو جا سیراب می شود:
الف) "قدرت تحرک بخشی" به بدنه بزرگ دولت و دیوان سالاری سنگین موجود (مدل دولت هاشمی و شهید رئیسی).
ب) "قدرت خلق اراده عمومی" در بیرون دولت و در صحن جامعه (مدل دولت دوم خرداد و احمدی نژاد).
قدرت رهبری و مدیریتی ایشان در هریک از ایندو، نمره ای دارد که بسا به نظر عده ای حد کفایت نباشد!
تعویض مدیران عملا نمی تواند حداکثری باشد و الزاما هم موجب تحرک بدنه نمی شود. نه آن اندازه مدیر با تجربه دور و بر هست و نه دیوانسالاری در واقعیتِ خود، "یک سایه" است که راحت برنامه شما را بخواند. مقاومت و دیالکتیک آن در مقابل برنامه هایی که روتین اش نیست، در دولتهای احمدی نژاد و رئیسی تجربه شده است.
⬅️ معرفی یک مدیر دیوانسالار، کارا و قوی بعنوان معاون اول می تواند تا اندازه ای آن ابهام را در اذهان بزداید.
قدرت راهبری اجتماعی نیز با ضمائمی راستین به خود به میزانی قابل ارتقاء است.
2⃣ معرفی کابینه؛ اقلا وزارت خانه های مهم:
بطور طبیعی در حامیان و حتی ستاد، افراد گوناگونی وجود دارد. با "یک طیف" مواجه ایم که از قضا برخی از حاشیه های این طیف، "سوژه های تخریب جدی" جلیلی در دور دوم توسط رقیب است.
اعم از راست یا دروغ بودن این نسبت ها، چنین اتهاماتی درباره برخی حامیان در جامعه مطرح است:
- علم(مدرن) ستیزی مفرط با خوانش های خاص از اقتصاد اسلامی، طب اسلامی، پیشرفت اسلامی، مدرسه اسلامی و...
- نگاه های خاص به زنان و حضور اجتماعی آنان و بخصوص نحوه تحقق حجاب اسلامی.
- نگاه های متهم به تکفیری در مسائل سیاست داخلی و مواجه با مخالفین خود و...
- و...
⬅️ اگر می خواهید اینها همه سوژه تخریب و چالش های غیر واقعی و دست چندم نشود، از الان کابینه خود را معرفی کنید!
وزیر خارجه، ارشاد، کشور، آموزش و پرورش ، علوم و حتی معاون زنان و... معلوم می کند رویکرد و برنامه های شما در تجسم عینی کابینه چه شکلی خواهد بود.
مخیّرید از هر سر طیف که خواستید، وزیر معرفی کنید. تمام چیزهایی که فردا مثلا در وزارت ارشادتان بین نفی و اثبات است در یک رویکرد قابل جمع است و کسی آنرا نمایندگی می کند؛ او را معلوم کنید. در این ۱۱سال لابد به آدم این برنامه ها هم فکر کرده اید.
اینجور هم جامعه و هم آن حامیان تکلیف خود را می دانند. جمعیت رأی دهنده، فریب تخریب جلیلی هراسان را نمی خورد و حامیانِ رادیکال هم فردا علیه تان پلاکارت دست نمی گیرند که به وعده ها عمل نشد!
3⃣ تیم اقتصادی دولت خود را ضمیمه برنامه ها کنید!
همه می دانیم برنامه داشتن اگر شرط لازم باشد، شرط کافی نیست.
برنامه ها یکبار در یک "دولت سایه" شکل گرفته است برای "مصوبه و قانون" شدن باید مجاری تصمیم گیری از جمله مجلس را بگذراند. پس بسا برنامه هایی که در این سیکل تغییر کند (چنانچه برنامه یارانه ها و سهام عدالت و...).
لذا صرفا برنامه های موثر در گشایش اقتصادی نمی تواند، "شرط ضمن عقد انتخاب" باشد؛ بلکه اقلا باید تیم هماهنگ اقتصادی دولت از الان معلوم و بتواند از لوازم این برنامه ها در جهات دیگر "اقتصاد کلان" و بخصوص "اقتصاد سیاسی ایران" دفاع کند.
رویکردهای اقتصادی در برنامه های اقتصادی گذشته دولتها، محدود و قابل تمایز از هم می باشد؛ معلوم کردن آن رویکرد در تیم اقتصادی آینده رافع ابهامات بسیاری از نخبگان است.
نفع بردن از ابهام این است که مثلا نامزدی در میزگرد اقتصادی یک مشاور را از اقتصاد آزاد و بازار و یکی را با گرایش سوسیال بیاورد! تعارض های تیم اقتصادی، خود مشکل جدی برخی دولتهای گذشته بوده است و عملا باری به این جهت، باری به آن جهت نتیجه داده و مردم را خسته و ناامید کرده است.
• خوب است همین ها از آقای پزشکیان هم خواسته شود!
☑️ @m_ghanbarian
✅https://eitaa.com/yad_dashtha
بسم الله الرحمن الرحیم
تعداد آراء که کم شود، #قصابان_غاصب خوشحال میشوند.
سوره مبارکه التوبة آیه ۱۲۰
ما كانَ لِأَهلِ المَدينَةِ وَمَن حَولَهُم مِنَ الأَعرابِ أَن يَتَخَلَّفوا عَن رَسولِ اللَّهِ وَلا يَرغَبوا بِأَنفُسِهِم عَن نَفسِهِ ۚ ذٰلِكَ بِأَنَّهُم لا يُصيبُهُم ظَمَأٌ وَلا نَصَبٌ وَلا مَخمَصَةٌ في سَبيلِ اللَّهِ وَلا يَطَئونَ مَوطِئًا يَغيظُ الكُفّارَ وَلا يَنالونَ مِن عَدُوٍّ نَيلًا إِلّا كُتِبَ لَهُم بِهِ عَمَلٌ صالِحٌ ۚ إِنَّ اللَّهَ لا يُضيعُ أَجرَ المُحسِنينَ﴿۱۲۰﴾
سزاوار نیست که اهل مدینه، و بادیهنشینانی که اطراف آنها هستند، از رسول خدا تخلّف جویند؛ و برای حفظ جان خویش، از جان او چشم بپوشند! این بخاطر آن است که هیچ تشنگی و خستگی، و گرسنگی در راه خدا به آنها نمیرسد و هیچ گامی که موجب خشم کافران میشود برنمیدارند، و ضربهای از دشمن نمیخورند، مگر اینکه به خاطر آن، عمل صالحی برای آنها نوشته میشود؛ زیرا خداوند پاداش نیکوکاران را تباه نمیکند!
✅https://eitaa.com/yad_dashtha
متن زیر را همین الان در گروه اساتید دانشگاه معارف دیدم.
مطالبی که این استاد عزیز تذکر داده اند و دقت ایشان در رعایت اخلاق و احترام به کاندیدای رقیب و پرهیز از مطلق انگاری، برایم جالب و قابل استفاده بود. حتی اگر با جزئیات کلام و استدلالهای ایشان نیز موافق نباشیم می توانیم از مهربانی و احترامی که برای همه قائلند درس بگیریم.
به امید آنکه با یکدیگر مهربانتر از پیش باشیم.
بسم الله الرحمن الرحیم
اللهم صل علی محمد و آل محمد
تذکرمهم :
از باب تواصی به حق متذکر میشوم که در نسبت دادن ها به افراد، تقوا را رعایت کنیم.
بنده به دکترجلیلی رای دادم و رای میدهم اما برخی نسبتها که به آقای پزشکیان داده میشود، برخلاف تقواست.
مثلاً میگویند ایشان نهج البلاغه را منافقانه میخواند و آن را به قرآن برنیزه کردنِ عمروعاص تشبیه میکنند.
اما این نسبت حرام است.
ایشان میگوید الگوی من امیرالمومنین سلام الله علیه هستند و در ضمن فرازهایی از نهج البلاغه را هم به مناسبت میخواند.
این حرف حرف خیلی خوب و درستی است و نظر همه ما هم همین است.
چه دلیلی دارید که این حرف منافقانه بیان شده؟
اشکال آقای پزشکیان استناد به نهج البلاغه نیست،
اشکال ایشان این است که برنامه ارائه نمیدهد یا برای برجام، تلویحاً میگوید باید باز هم به دشمن باج بدهیم، یا افرادی مثل ... را دور خودش جمع کرده، که هرکدام عدم شایستگی خودشان را ثابت کرده اند.
اشکال ایشان این است که قصد دارد بنزین و حامل های انرژی را گران و یارانه را حذف کند.
اگر واقعاً هم قصدش این نیست اما با تناقض گویی باعث ایجاد ابهام در این موضوعات شده.
موضوع توهین به شهید سلیمانی هم ثابت نیست.
ایشان میخواست بگوید شهید سلیمانی سدّ راه آمریکا برای رسیدن به مقاصدش بود.
این تعبیر در حقیقت،مدح شهید سلیمانی است نه توهین و ذمّ.
البته این نوع تعبیر در مواردی که بکار میرود توهین آمیز است، مثلا وقتی میگویند فلانی موی دماغ ما شده بود به معنای مزاحمت برای رسیدن به هدف متعالیست.
اگر میگفت آمریکا موی دماغ جمهوری اسلامی بوده است، تعبیر مناسبی بود، اما این تعبیر که شهید سلیمانی موی دماغ آمریکا بود، اینطور میرساند که آمریکا هدف و برنامه اش مثبت و مقدس بود و شهید سلیمانی برایش مزاحمت ایجاد میکرد.
اما واضح است که آقای پزشکیان هرگز چنین قصدی نداشته، اما چون جراح و پزشک است و در ادبیات تخصص ندارد سهواً و بدون قصد توهین، چنین تعبیری را بکار برده است.
طبع مناظرات هم معمولاً با عصبانیت همراه است ... .
اشکال دیگر به آقای پزشکیان این است که نسبت دروغ به آقای جلیلی داد در حالیکه ایشان دروغ نمیگفت و با سند و مدرک حرف میزد.
بی تقوایی دیگر، نسبتی است که برخی از طرفداران آقای پزشکیان به آقای جلیلی میدهند.
آنهامیگویند ایشان استفاده پوششی از دو کاندیدای انصرافی کرد.
میگویند جلیلی این دو نفر را آورد تا حرفهایش را از زبان این دو نفر هم بزند. آنها از اول برای همین به عرصه انتخابات آمدند و اصلا قصد ریاست جمهوری نداشتند،و این ظلم به آقای پزشکیان بود.چون به این ترتیب، در واقع ایشان در مناظرات اولیه ۳۰دقیقه فرصت داشت و آقای جلیلی ۹۰ دقیقه!!!
اما این حرف هم درست نیست و اتهام است.
آقای جلیلی بوضوح همه آنچه را میخواست بگوید گفت، و نیازی به استفاده از فرصت آن دو کاندیدا نداشت.
علاوه بر اینکه بین برنامه های آنان با برنامه های جلیلی تفاوتهایی وجود داشت.
توجه داشته باشیم بنده در این گفتار کوتاه ، نخواستم اشتباهات کسی را نادیده بگیرم یا توجیه کنم، خواستم تذکر بدهم:
فارغ از اینکه به چه کسی رای میدهیم، در نسبت دادن به افراد، تقوا را رعایت کنیم.
همه این سر وصداها و هیاهوها تمام میشود و چند روز دیگر همه برای همیشه از این دنیا به سرای ابدی خواهیم رفت و باید پاسخگوی ذره ذره اعمال و رفتار و حتی نیّات و مقاصدمان باشیم.
بالاخره یک نفر رئیس جمهور میشود، اما هر کدام از ما باید پاسخگوی اعمال ونیات خودمان باشیم.
باز هم تاکید میکنم رای بنده، دکتر جلیلی بوده و هست و ایشان را اصلح میدانم به چند دلیل:
باتقوا بودن.
اخلاق مداری و تواضع.
داشتن برنامه روشن و مشخص.
داشتن همکاران صالح.
ساده زیستی و دوری از تجملات و تشریفات.
مخالفت دشمنان با ایشان.
البته از آینده خبر نداریم. ان شاءالله آقای جلیلی تا آخر به همین صلاح و سداد باقی می ماند و موفق میشود که همه برنامه هایش را هم اجرا کند.
اما اگر خدای نخواسته از صراط مستقیم منحرف شود گناهی برای کسانی که به او رای داده بودند، نخواهد بود.
اگر هم آقای پزشکیان رئیس جمهور شد برای موفقیتش دعا کرده و همه با همه توانمان به او برای تحقق آرمانهای شهدای گرانقدر کمک می کنیم.
✅https://eitaa.com/yad_dashtha
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎞ما راهی جز مقاومت نداریم!
بیژن عبدالکریمی
💢«من از آقای پزشکیان درخواست دارم که به مسئله مقاومت علیه آمریکا توجه داشته باشد. ما راهی دیگر جز مقاومت نداریم. یعنی اگر بخواهیم فکر کنیم که برویم با آمریکاییها دست بدهیم و روبوسی کنیم در واقع کار تمامه، نه! همین که دست دراز کنیم پاشو دراز خواهد کرد و از ما انتظار داره که دراز بکشیم و تسلیم مطلق بشویم و این خب سرشت وضعیت کنونی ماست...!»
📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛
📲وب | ایتا | تلگرام | اینستاگرام
✅https://eitaa.com/yad_dashtha
به رای مردم احترام بگذاریم.
راه جلب رای مردم با روش صحیح را یاد بگیریم.
✅https://eitaa.com/yad_dashtha
هدایت شده از کانال حمید کثیری
🔴 این حرفها شایسته هیچ کس نیست! هر کس رأی داده از حقش استفاده کرده ...
بنای ورود به مباحث پیرامون انتخابات نداشتم و ندارم و مطلبی را هم همان صبح شنبه در این باره نوشتم (اینجا بخوانید)
اما بعد؛
دیدم این چند روز، برخی افراد تعابیر تندی به ۱۶.۳ میلیون نفری که به دکتر پزشکیان رأی دادهاند، داشتند. یکی آنها را نادان و کودکصفت خوانده بود و دیگری توصیه میکرد به جای غر زدن، قر بدهند!
این تعابیر به هیچ روی قرابتی با منظومه فکری امام و آقا ندارند. آنها که رأی دادهاند مثل خود ما هستند، #مردم هستند و از قضا به دلایلی انتخابشان سعید جلیلی نبوده. مثل ما هم ممکن است در انتخابشان اشتباه کرده باشند، اما انتخاب حق آنهاست و باید به تصمیمشان احترام گذاشت.
با برخیشان سالهاست همصحبتم. اگر از من بیشتر دغدغه ایران نداشته باشند، کمتر ندارند! اما به هر دلیلی متفاوت از من و ما میاندیشند. درست است که بخش بزرگی از آنها نسبتشان با دینداری و مباحث فرهنگی متفاوت از من است، اما برخیشان هم هستند که از من دیندارترند.
این تعابیر شایسته هیچ کس نیست. این نگاه از بالا شایسته مردم نیست، هر چند تصمیمشان اشتباه باشد.
امروز جامعه فرصتی برای #همگرایی پیدا کرده و نباید با تندی و بعضاً بیادبی مردم را از خودمان برانیم. این منطق بچههای جریان انقلاب نیست و نباید این جنس صحبتها به حساب جریان انقلابی فاکتور شود. ای کاش همه مراقبت بیشتری کنیم تا #عقلانیت_انقلابی نمود بیشتری پیدا کند. اول با خودم هستم ...
#حمید_کثیری 👇👇
https://eitaa.com/joinchat/2151219200Cf6cb8914a4
.
فهرست بالا به عنوان شروط ۱۸ گانه آقای دکتر مسعود پزشکیان؛ رئیس جمهور منتخب برای گزینش نامزدهای وزارتخانه ها و سازمان ها معرفی شده است.
نمیدانم تا چه حد صحت دارد.
از بین موارد بالا شمارههای ۶، ۸، ۹ و ۱۱ را مهمترین نیازهای کشور در حکمرانی داخلی و خارجی میدانم که از سوی بسیاری از کنشگران و فعالان فرهنگی، اجتماعی و سیاسی مورد غفلت قرار میگیرند.
✅https://eitaa.com/yad_dashtha
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
ماها مسئول گزینش کربلا بودیم
دو سوم یاران امام حسین رو رد میکردیم!
♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷
💠 @h_abasifar
✅https://eitaa.com/yad_dashtha
بسم الله الرحمن الرحیم
متاسفانه برخی عزیزان دوست داشتنی در تنور دو قطبی میدمند و صلاح ایران یا انقلاب را در تخریب مخالفان خود میبینند. برخی رأی دادن به آقای جلیلی را خلاف عقلانیت می دانستند و برخی رأی دادن به آقای پزشکیان را مخالفت با دین و انقلاب تلقی می کردند. این عزیزان توجه ندارند که ما ایرانیان با همه تفاوتها و اختلافات، بر یک کشتی سوار هستیم.
ایران ما به کسانی نیاز دارد که دلهای ایرانیان را به هم نزدیک کنند. کسانی مانند افشین علا و بیژن عبدالکریمی. حتی اگر با چنین کسانی اختلاف عقیده داشته باشی، تو را طرد نمی کنند. به تو بی احترامی نمی کنند. اصولگرایی یا اصلاح طلبی را بهانهای نمیکنند برای نامهربانی با دیگران.
این دو بزرگوار با اینکه به اصلاح طلبی و روشنفکری گرایش دارند اما هوای جمهوری اسلامی و هواداران آن را دارند و با آن نامهربانی نمی کنند. اگر نقدی هم به آنان دارند با مهربانی بیان می کنند.
✍️ افشین علا
🗓۱۵ تیر ۱۴۰۳
🔹نامهای به رئیسجمهور منتخب🔹
سر سال از محرم آفریدند!
تقدیر چنان رقم خورد که فردای روز اعلام پیروزیات آغاز محرم باشد. این تقارن پرمضمون را به فال نیک بگیر و با همان جامهی سیاه عزا که بر تن داری، به شادی دل این ملت صبور بیندیش. آن هم نه برای یک شب -که اگر محرم نبود، برایت جشنی باشکوه برگزار میشد- بلکه به چهار یا هشت سال آینده فکر کن. به دورانی که اگر در آن به عهد خود با ملت وفا کنی، این مردم وفادار تمام شبها و روزهایش را به شکرانه انتخاب تو جشن خواهند گرفت. واما بعد:
اگر اصلاحطلب هستی: به اصلاحاتی بیندیش که سرور آزادگان جهان، حماسه خونین و جاودانه خود را به خاطر آن رقم زد. یعنی اصلاح امور امت جدش که در دست ناپاک یزید بن معاویه قرار گرفته بود. نه برای آن که حلقه یاران و هوادران خویش را به قدرت برساند. بنابراین انتظار میرود در مسیر دشوارت همه پاکان و صدیقان را از هر جناح و گرایشی به یاری برگزینی و تقوا را ملاک انتخاب کارگزارانت قرار دهی. حتی اگر از جناح و گرایشی مخالف حامیان تو باشند. و از یاد مبر که اصلاح امور امت، یعنی هم #داد_جوانان_مظلوم این آب و خاک را بستانی، هم به #مصائب_امت_پیامبر (ص) و تقویت نهضت جهانی اسلام بیندیشی. هم به جراحت دل دختران ایرانی که بخاطر پوشش شان اهانت دیدهاند مرهم بگذاری، هم به دادخواهی هزاران هزار دختر مدفون زیر آوارهای #غزه مظلوم برخیزی. و از یاد مبری که در جهان معاصر، پرچم این دادخواهی به دست کیست؟ از این #پرچمدار مجاهد و #حکیم که بیش از تمام محافل و باندهای سیاسی دلسوز تو و خیرخواه ایران و اسلام است غافل مشو. و مبادا ضرورت تعامل با تمام دنیا حتی جهان غرب را با کرنش در برابر حرامیان مدرن و جانیان اتوکشیده و کراواتی که برخلاف ما فریب دشمن خود را نمیخورند، اشتباه بگیری. چپاولگران تشنه به خونی که علیرغم اعتراض و خشم جهانیان حتی ملتها و جوانان غرب، وقیحانه بر حمایت از رژیم غاصب اصرار میورزند. اسرائیلی که نه هفتاد سال پیش، بلکه هماینک و پیش چشم تو و ما مشغول قتل عام بیوقفه زنان و کودکان فلسطینی است. و کیست که نداند امروز #نگاه_نگران_اباعبدالله از گودال قتلگاه به کدامین خیام مینگرد و از امت جدش برای نجات کدامیک از نوامیس اسلام یاری میطلبد؟
اما اگر اصولگرا هستی: از هجوم تبلیغات تند جبهه رقیب علیه خودت کینه به دل مگیر. هرچه را که دیدی و شنیدی فراموش کن و به وسعت بخشیدن دایره شیفتگان رهبر و مقتدایت بیندیش که یکتنه در برابر نظام سلطه ایستاده است و برای تقویت این جبهه به یارانی صبور، #حکیم و #نوآور نیاز دارد. نه آنانی که با مدیریت غلط، ادبیات شعاری و ملالآور و گاه با ترویج فرهنگ ریا و مقدسمآبی کاری کردند که جوانان به دام دشمن غدار بیفتند و عطای تبلیغ ناشیانه و غلط سبک زندگی اسلامی را به لقای آن ببخشند. پس با تأسی به حکم قرآنی ادفع باللتی هی احسن، از دشمنی با رقیب بپرهیز و چنان کن که مردم اعتماد از دست رفته خود را به نظام اسلامی بازیابند. نظامی که رویش و بالیدن خود را مدیون خون دهها هزار سرو شهید سرافراز است. اما چون درختی سایهگستر از هرطرف مورد هجوم تبرهای آشکار و نهان قرار گرفته است. پس برای یاری به باغبان، بازوان ستبر جوانان پاکیزه را به یاری بگیر. جوانانی که در انحصار جناح و جریان هوادارت نیستند. بلکه خیل بیشماری از آنان بی هیچ شباهتی به حلقه محدود مدیران جوان و انقلابی امروز، دل در گرو این مرز و بوم دارند، اما دستشان از مناصب و فرصتها کوتاه است. جوانانی که بیمهری دیدهاند، استعدادهایشان نادیده مانده است و سرخورده شدهاند. اما تو میتوانی با کشف و جذب آنان کاری کنی که در صف اول مدافعان انقلاب بایستند و به #دامان_پرمهر #رهبر_مقتدر اما #مظلوم نهضت جهانی اسلام بازگردند.
✅https://eitaa.com/yad_dashtha
✍🏼پیام من به جهان جدید
🔰 یادداشت مسعود پزشکیان، رئیس جمهور منتخب در روزنامه تهران تایمز درباره نگاه او به روابط با کشورهای منطقه، افریقا، چین، روسیه، اروپا و آمریکا
🇮🇷 #همه_باهم_برای_ایران
@dr_pezeshkian_ir
✅https://eitaa.com/yad_dashtha
بسم الله الرحمن الرحیم
نقش رأی مردم در انتخاب حاکم
آیه الله خامنهای
خطبه نماز جمعه ۱۳۶۶/۰۴/۱۲:
در اسلام راه تعیین حاکم و ولی امر فقط انتخاب نیست، بلکه ما دو راه برای تعیین حاکم داریم ...
یکی #نصب_الهی است ... که به اعتقاد ما پیغمبر اکرم امام بعد از خودش را نصب کرد و امیرالمؤمنین دوره امامت معصوم را که دوران دوازده امام شیعه است، نصب کرد. تعیین ولی امر به وسیله نصب انجام گرفت.
یک راه دیگر، راه #انتخاب است. انتخاب کجاست؟ انتخاب در یکی از دو جاست:
یا در آنجائی که نصب وجود ندارد؛ مثل دوران غیبت. در دوران غیبت کسی منصوب خدا نیست؛ آنجا معیارهائی معین شده. نصب فقها به معنای تعیین معیار است که ائمه (علیهم السّلام) در متون روایت و احکامی که بیان کردند، ملاکها و معیارهائی را برای حاکم اسلامی مشخص کردند؛ در چهارچوب این ملاکها و معیارها مردم امام را انتخاب میکنند و گزینش میکنند. پس انتخاب یکی در آنجائی است که نصب وجود ندارد و جای نصب نیست؛ مثل #دوران_غیبت
و دیگر در آنجائی است که اگر نصب هم هست، به نصب عمل نشده است؛ مثل دوران #خلافت_امیرالمؤمنین که امیرالمؤمنین بنا به اعتقاد خود او و به اعتقاد یاران و پیروان او منصوب از قِبل پیغمبر بود که پیغمبر هم او را به حکم خدا نصب کرده بود، لکن در واقعیت تاریخی این نصب مورد قبول قرار نگرفت، مورد عمل واقع نشد و کار به آنجائی رسید که مردم در یک برههای از زمان آمدند به امیرالمؤمنین مراجعه کردند، اصرار کردند، از آن حضرت تقاضا کردند که خلافت را بپذیرد و به اجماع امت تقریباً امیرالمؤمنین انتخاب شد به خلافت و ولایت امر. این هم یکی از آنجاهائی است که انتخاب مردم نافذ است. لذا ... امیرالمؤمنین استناد میکند برای اثبات خلافت خود به مراجعه مردم، به قبول مردم، به بیعت مردم، به اینکه مردم او را خواستند و از او تقاضا کردند و با او بیعت کردند؛ به این چیزها استناد میکند ...
پس در اسلام برای انتخاب مردم و گزینش مردم و سرسپردگی مردم به یک ولی امر، یک #اعتبار_قطعی و حقیقی در یک چنین موردی هم معین شده ...
به دو سه روایت اکتفا میکنم تا معلوم بشود که در نظر اسلام حق رأی مردم و انتخاب مردم چقدر مهم است و اگر کسی در باب اسلام غیر از این نظر بدهد، یقیناً نسبت به اسلام جفا شده.
یک روایت، روایت امیرالمؤمنین است که در کتاب معروف سلیم بن قیس هلالی نقل شده؛ در آنجا از قول امیرالمؤمنین اینجور نقل شده که: «و الواجب فی حکم الله و حکم الاسلام علی المسلمین بعد ما یموت امامهم او یقتل»؛ وقتی که رئیس یک جامعه و حاکم یک کشور و یک امت اسلامی از دنیا برود یا کشته بشود، واجب است بر مردم به حکم اسلام و به حکم خدا که: «ان لا یعملوا عملا و لا یحدثوا حدثا و لا یقدّموا یدا و لا رجلا و لا یبدئوا بشیء قبل ان یختاروا لانفسهم اماما»؛ هیچ کاری نباید بکنند، هیچ اقدامی را شروع نباید بکنند، به هیچ عمل بزرگ و کوچکی دست نباید بزنند، در هیچ کاری سرمایهگذاری نباید بکنند، تا اینکه یک امامی را معین بکنند و اختیار بکنند. اینجا مسئله «اختیار» دارد. یعنی گزینش حاکم برای جامعه اسلامی و رئیس امت اسلامی و کشور اسلامی به عنوان یک واجب برای مردم معرفی شده، آن هم واجبی با این اهمیت که باید از همه کارها مردم او را جلوتر بیندازند و مقدم بدانند و به او اقدام بکنند. آنوقت شرایط آن رئیس کشور و نظام اسلامی را ذکر کرده: «اماما عفیفا عالما ورعا عارفا بالقضاء و السّنة»، تا آخر حدیث که اینجا تعبیر، تعبیر اختیار است؛ یعنی انتخاب و گزینش.
یک روایت دیگر باز از قول امیرالمؤمنین نقل شده که در روزی که با آن حضرت مردم بیعت کردند که روز جمعه هم بود، حضرت آمدند مسجد، جمعیت بسیار زیادی در مسجد مدینه جمع شده بودند و امیرالمؤمنین با صدای بلند به مردم اینجور فرمودند: «ایّها النّاس انّ هذا امرکم لیس لاحد فیه حقّ الّا من امّرتم»؛ یعنی ای مردم این مسئله شماست، قضیه قضیه شماست، کاری است متعلق به شما مردم و هیچ کس حقی در این کار، یعنی در خلافت و حکومت ندارد، «الّا من امّرتم»؛ مگر کسی که شما او را امارت بدهید و حاکمیت بدهید. اینجا هم باز ملاحظه میکنید که امیرالمؤمنین نه در مقام احتجاج با دشمن، نه در مقام مباحثه و مجادله و اخذ به حجت خصم، بلکه با مردم خودش، با همان کسانی که او را قبول دارند، با او بیعت کردند، از او تقاضا کردند که همه چیز را میتواند با آنها صریحاً در میان بگذارد، به آنها میگوید که هیچ کس حق ندارد، مگر آن کسی که شما او را امارت دادید. البته روشن است همان طور که گفتیم این در آنجائی است که به نصب الهی اخذ نشده. یعنی امیرالمؤمنین که منصوب خدا و به دست پیغمبر هست، به این نصب عمل نشده، حالا که عمل نشده، جز امیر کردن مردم و انتخاب مردم هیچ راه دیگری برای انتخاب کسی وجود ندارد.
✅https://eitaa.com/yad_dashtha
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✍ محسن قنبریان
به استاد عالی:
1⃣ حکومت ولایی -اقلا در اندیشه رهبری- با مردمسالاری دینی مطابق و فقط همین حکومت، شرعی است.
حکومت ولایی یک "جعل الهی" و یک "بیعت آزادانه و رضایت عمومی" دارد؛ پس ولائی بودن یا نبودن با توجه به هردو عنصر باید سنجیده شود.
اقلا در اندیشه رهبری دو جا انتخاب مردم مطرح است:
- زمان غیبت
- جایی که به نصب عمل نشده، مثل حکومت علوی (بخوانید)
چنان بیعتی با امیر(ع) در آن روزگار قطعاً بی نظیر بود؛ حالا انتخاب مستقیم و عمومیِ امام خمینی بدان شبیه است.
2⃣ فرق ولایت معصوم و فقیه در این است که لحاظ عنوانِ "از طرف خدا بودن" ، برای معصوم در قبول و صحت اعمال، "موضوعیت" دارد؛ اما این لحاظ در فقیه "طریقیت" دارد.
یعنی همه احکام باید با لحاظ پذیرش ولایت معصوم انجام شود تا مقبول باشد اما درباره فقیه، "صرف مطابقت اعمال با فتوای ایشان" و "عدم تخلف عملی از احکام ولایی ایشان" کفایت می کند و اعتقاد به ولایتِ از جانب خدا در قبول، شرط نیست.
3⃣ طبق آیه۴۱ نحل، مجتمع اسلامیِ بر اساس ولایت و پرستش خداوند وقتی متعهد به "عدالت و احسان" باشد، "حسنه دنیا" [بهترین نعمت] است (بخوانید).
❗️سابقا "عدالتخواهی" از سوی برخی وعاظ محترم به "ولایت خواهی" تأویل برده و دوگانه ولایت-عدالت ساخته می شد، اخیرا ولایت به حیثیت عنوانی و اعتقادی تأویل برده می شود و حیثیت ظاهری (بیعت عمومی و آزادانه مردم) و کارکردی (ساخت مجتمع صالحه مبتنی بر عدل و احسان) مغفول می ماند.
در حالیکه اعتقاد در ولایت فقیه شرط نیست اما رضایت مردم(۷۷/۱۲/۱۴) و کارآمدی(۸۳/۶/۳۱) شرط است.
☑️ @m_ghanbarian
✅https://eitaa.com/yad_dashtha
✍ سید مهدی مرتضوی
به دکتر علیرضا آزاد گرامی (@Dr_AlirezaAzad)
در یادداشت اخیرتان خطاب به حجه الاسلام عالی به علت ولایی ندانستن حکومت حضرت علی علیه السلام و ولایی خواندن جمهوری اسلامی با تندی بسیار سخن گفتهاید.
از نظر بنده سخن استاد عالی در این باره ناصواب است.
حجه الاسلام قنبریان نیز نشان دادهاند که سخنان جناب آقای عالی با دیدگاه رهبر انقلاب ناسازگار است.
قطعا شما نیز معتقدید دیدگاه غلط را باید با نقد محترمانه پاسخ گفت.
آیا بهتر نیست به جای آنکه فرض کنید آقای عالی و همفکران ایشان، قدرت طلبانی هستند که حاضرند دین را به خاطر منافع شان تحریف کنند، ایشان را دیندارانی مخلص بدانید که احیانا در فهم بخشی از معارف دینی دچار خطا شدهاند.
لحن تند شما ذهن مرا به دنیایی خیالی برد که در آن شما، رئیس دانشگاه یا حوزه هستید و آقای عالی در مرکز تحت مسوولیت شما شاغل هستند. آیا شما به خاطر سخنان اخیر آقای عالی درباره مصداق حکومت ولایی، ایشان را اخراج نخواهید کرد؟
ایران ما زیباتر میشد اگر در اختلافات نظری و عملی با یکدیگر مهربانتر میبودیم. من به جای آنکه شما را اخراج کنم، دیدگاهها یا عملکرد شما را محترمانه نقد میکردم. شما هم به جای نامهربانی با آقای عالی، دیدگاه یا سخن ایشان را با احترام نقد میکردید.
احتمالا در پاسخ خواهید گفت سخنان استاد عالی چنان مخاطره آمیز است که نمیتوان در مقابل آن مجامله کرد.
متاسفانه منتقدان شما نیز با همین استدلال، دعوت مرا برای مدارا با شما نمیپذیرند.
✅https://eitaa.com/yad_dashtha
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✍ محسن قنبریان
⭕️ رقیه حسین(ع) کمتر از دخترکِ عرب مسلمان نیست!
نمیدانم شب سوم محرم کدام هیات روضه رفتید!
حتما مداحان عزیزی از #رقیه_های_غزه و ظلمی که به آنها می رود خوانده اند!
البته هنوز هیاتها و مداحانی که همان ۶۱هجری مانده اند، کم نیستند!
از آن بدتر دختران فرهیخته سیدالشهدا(ع) را هم درست روایت نمی کنند!
شب رقیه خاتون(س)، شب روضه های ذلیل و گریه برای بوی طعام شامیان و بهانه عروسک و گوشواره و حسودی بر دختران شامی می شود.
دختر با عظمت سید مظلومان از دخترک های غزه، تربیت شده در خانه یک عرب مسلمان هم کمتر میشود!
شما شب سوم، #رقیه_حسین(ع) را به قواره این دختر بچه غزه ای که بابایش شهید است دیدید؟!
نمونه های دیگر را ببینید:
• دخترک مقاوم غزه
https://www.aparat.com/v/r8518sy
• تجربه معنوی و مشاهده فرشته توسط بچه غزه ای زیر آوار
https://www.aparat.com/v/y29qaa2
• سخنان حماسی دخترک غزه ای مقابل سربازان اسرائیل
https://www.aparat.com/v/t543a4c
رقیه های غزه پیشکش، اقلا رقیه حسین(ع) را درست روایت کنیم!
خواهرش فاطمه چند سال از او بزرگتر است؛ همه داغ ها و زجرها و اسارتها را هم دیده بود؛ ورودی کوفه این خطبه را خواند
https://zaya.io/s6s8a
(حتما بخوانید)!
رقیه را دختری لوس و نازپروده که الان اسیر و ذلیل شده، شنیدید یا کوچکیِ فاطمه صغری به این عظمت و جلال؟!
☑️ @m_ghanbarian
✅https://eitaa.com/yad_dashtha
السلام علیک یا حبیب الله
ای رسول مهربانی و رحمت
لطف و احسان و مهربانی بیکران تو را که دیدیم، باور کردیم خدا دوستمان دارد.
چقدر خدا دوستمان داشته که تو را برای ما فرستاده است.
چقدر ما را دوست داشته که به خاطر ما بر تو منت گذاشته و سفارش ما را به تو کرده است:
الم یجدک یتیما فآوی
و وجدک عائلا فاغنی
و وجدک ضالا فهدی
فاما الیتیم فلا تقهر
و اما السائل فلا تنهر
و اما بنعمه ربک فحدث
ای پیامبر رحمت، نعمت و لطف و رحمت بیکران خدا را بر ما بندگان غافل یادآوری کن تا هیچ بهانهای نتواند موجب تردید در محبتش نسبت به ما گردد.
✅https://eitaa.com/yad_dashtha
🏴 إِنَّا لِلَّهِ وَ إِنَّا إِلَیْهِ رَاجِعُونَ
▪️اللَّهُمَّ إِنَّا نَشْکو إِلَیْک فَقْدَ نَبِیِّنَا وَ غَیْبَةَ وَلِیِّنَا
▪️وَ کثْرَةَ عَدُوِّنَا وَ قِلَّةَ عَدَدِنَا
▪️وَ شِدَّةَ الْفِتَنِ بِنَا وَ تَظَاهُرَ الزَّمَانِ عَلَیْنَا
✅https://eitaa.com/yad_dashtha
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
روضه خوانی سید عزیز، برای سید الشهداء علیه السلام، گونه ای متفاوت از سایر روضه هاست.
امام حسین این روضه ها، بزرگترین تکیه گاه انسانهای گرفتار رنج است که اهل جهاد هستند.
امام حسین این روضه ها، از همه کوه ها بلندتر و از همه اقیانوسها عمیقتر است.
روضه هایی اصیل و سرشار از معنا و بدون تظاهر و برخاسته از عمق جان که مخاطب را تخدیر و از واقعیت جدا نمی کند.
خدا رحمتت کند سید عزیز
چقدر نگاهت به امام حسین زیباست. چقدر دلت زنده و پاک و نورانی است.
✅https://eitaa.com/yad_dashtha
هدایت شده از محسن قنبریان
🔰 شرایط مرگ و زندگی!
📝 «شرایط کنونی منطقه به گونهای است که هم برای دشمن صهیونیستی شرایط مرگ و زندگی است و هم برای جبهه حق.
ورود لبنان به قضایای اخیر فلسطین و غزه تأثیر عمیقی داشت و اگر چنین کاری انجام نمیشد قطعا بیشترین خسارت به خود لبنان وارد می شد.
(رهبر انقلاب اسلامی در دیدار «نبیه بری» رئیس مجلس لبنان ۱۴۰۳/۰۳/۰۲)
https://farsi.khamenei.ir/news-content?id=56477
✍ توجه:
مهمترین دیده بانی رهبر انقلاب اسلامی بعد از طوفان الاقصی در این جمله بروز کرد:
شرایط کنونی منطقه به گونه ای است که هم برای دشمن صهیونیستی شرایط مرگ و زندگی است هم برای جبهه حق!
• از حرف های تکراری و کلیشه ای و شعاری که به قصد امید بخشی از اتمام کار اسرائیل و وعده های تاویلی و مبهم می دهند بگذرید؛ برای جبهه حق هم شرایط مرگ و زندگی است! از تبیین و سخن گفتن درباره اش برای مردم و بدنه انقلابی نترسیم!
• با حمله به لبنان و ترورهای اخیر بخصوص سید مقاومت این موازنه به نفع اسرائیل در حال به هم خوردن است!
حرفهای مخدّر را جای امید و شعارهای توخالی را جای تسلیت تحویل نگیریم!
• شرایط خاص زمانی را درک کنیم و این دیده بانی فرمانده کل را پاس بداریم.
مردم را برای مقابله جدی (مستقیم یا باواسطه) مهیا و از مسئولین(سیاسی و نظامی) جدی مطالبه کنیم.
عدم درک شرایط ویژه زمان در لحظه مرگ و حیات، ملامت غیر جبران دارد!
📝 محسن قنبریان ۱۴۰۳/۷/۷
☑️ @m_ghanbarian
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
جشن مردم در خیابانهای اصفهان
۱۰ مهر ۱۴۰۳
موشک باران اسرائیل
وعده صادق ۲
✅https://eitaa.com/yad_dashtha