کانال پژوهشی یهودشناسی
📚🔍📚🔍📚 ⬅️سلسله مباحث حدیث شناسی قسمت دوم 📝بررسی حدیث شهادت امام زمان(عج) 📄می خواهیم یکی از احادیث ض
📚🔍📚🔍📚
⬅️سلسله مباحث حدیث شناسی
قسمت سوم
📝بررسی حدیث جعلی عبدالله
💻حدیثی پخش شده که فردی در حجاز به حکومت خواهد رسید به نام حیوان، که تطبیق می دهند به فهد پادشاه قبلی عربستان (فهد به فارسی یوزپلنگ می شود) بعد از او برادرش عبدالله خواهد آمد، پیغمبر خدا سه بار تکرار می کند وای بر شیعیان ما از دست او، خبر مرگش را به من بشارت بدهید که من خبر ظهور حجت را به شما بشارت بدهم. سند حدیث؛ مسند احمدبن حنبل از کتب معتبر اهل سنت.
❌وقتی می روی مسند احمدبن حنبل را زیر و رو می کنی اصلا چنین حدیثی در آن پیدا نمی کنی، پس این حدیث کاملا جعلی ست. در هیچ کتاب روایی و حدیثی نیامده.
💢جعلی با ضعیف فرق می کند،
💬وقتی می گوییم ضعیف یعنی سند دارد، در یک کتابی هست حالا سندش یک خرده ضعیف هست. ولی وقتی می گوییم جعلی به این معنی است که اصلا چنین حدیثی نداریم، یکی آمده این را برای خودش جعل کرده.
📜این حدیث به هیچ عنوان صحت ندارد، متأسفانه حتی بعضی سخنرانان مطرح کشور هم در سخنرانیهای خود این حدیث را به عنوان بشارت ظهور نقل کرده اند. بعد از مرگ عبدالله این حدیث خیلی پخش شد. این حدیث کاملا جعلی و دروغ است که یک نفر از خودش جعل کرده.
👈اما یک حدیثی راجع به عبدالله در کتاب الغیبه شیخ طوسی هست که امام صادق (ع) می فرماید؛ هر کس مرگ عبدالله را ضمانت بکند من هم ظهور را برای او تضمین می کنم.
🔰در این روایت فقط نوشته عبدالله، هیچ حرفی از پادشاه حجاز بودن، یا پادشاه فلان کشور باشد.. نیامده، پس نمی توانیم بگوییم این همان پادشاه عربستان هست، چنین اجازه ای نداریم که تطبیق بدهیم.
👌بعد این خبر، خبر واحد هست یعنی فقط همین شیخ طوسی نقل کرده و کس دیگری نقل نکرده است.
🤔از کجا معلوم این عبدالله، عبدالله عربستان باشد، شاید یک نفر دیگر باشد. تازه این عبدالله از علائم غیر حتمی ظهور است. این علائم غیر حتمی ظهور ممکن هست اصلا رخ ندهد.
❌بعد ما بیاییم این حدیث را در بوق و کرنا بکنیم.. درست نیست که با احادیث جعلی بخواهیم بگوییم ظهور.. بله ظهور نزدیک است برمنکرش هم لعنت اما نه با این چیزهای جعلی!
⚠️ما این مباحث را می گوییم که دوستان حواسشان جمع باشد به هر حدیثی در مهدویت نمی شود اعتماد کرد.
🎤استاد عبادی
#حدیث_شناسی_مهدوی ۳
#بررسی_حدیث_جعلی_عبدالله
┏━ 🌹 🏴 🌴 🏴 🌹 ━┓
🌴@yahood_Zionism🌴
┗━ 🌹 🏴 🌴 🏴 🌹 ━┛
📚🔍📚🔍📚
⬅️سلسله مباحث حدیث شناسی
قسمت چهارم
📝بررسی حدیث تهران در آخرالزمان
🔸حدیثی را امروز بررسی می کنیم با موضوع تهران در آخرالزمان. در خیلی از سایت ها و شبکه های اجتماعی این حدیث متأسفانه پخش شده.
📜حدیثی است کاملا جعلی و دروغ، که چنین حدیثی ما به هیچ عنوان نداریم. منبع تمام آنهایی که این حدیث را دادند به کتاب جناب آقای ابوالحسن مرندی می رسد.
👤این آقای ابوالحسن مرندی کسی بوده که در زمان مشروطه حدیث جعل می کرد. حالا دلیلش چه بود؟ می خواست ظهور را نزدیک نشان بدهد، می خواست در مردم امیدواری ایجاد بکند...
جریان چه بود، نمی دانیم‼️
📌این حدیث جز در کتاب آقای ابوالحسن مرندی در هیچ کتاب حدیثی دیگر پیدا نمی شود، قبل از ایشان.
👌به عنوان مثال؛ وقتی علامه مجلسی در زمان صفویه بحارالانوار را می نویسد، از خودش که نمی نویسد، می گوید این حدیث در الغیبة شیخ طوسی است، یا این حدیث در اصول کافی است و.. آدرس می دهد. ولی آقای ابوالحسن مرندی برای این حدیث هیچ آدرسی نمی دهد و فقط در این کتاب هست.
🌀تحقیقاتی هم که کردیم در هیچ کتاب حدیثی قبل از ایشان، در کتابهای معتبر شیعه، حتی غیر معتبر قدیمی تر از ایشان این حدیث نیست. پس این حدیث را ایشان از کدام کتاب نقل کرده؟ هیچی. جعلی است، که در آخرالزمان در تهران حوریانی خواهند آمد.. زنانی خواهند آمد که آرایش مردانه دارند و..
⚠️حدیث تهران در آخرالزمان سر سوزن اعتبار ندارد و کاملا دورغ است.
👈برای کسب اطلاعات بیشتر مراجعه شود به مقاله استاد شهبازیان از اساتید مرکز تخصصی مهدویت با موضوع نقد و بررسی نوشته ها و مقالات آقای مرندی.
🎤استاد عبادی
#حدیث_شناسی_مهدوی ۴
#بررسی_حدیث_تهران_در_آخرالزمان
┏━ 🌹 🏴 🌴 🏴 🌹 ━┓
🌴@yahood_Zionism🌴
┗━ 🌹 🏴 🌴 🏴 🌹 ━┛
📚🔍📚🔍📚
⬅️سلسله مباحث حدیث شناسی
قسمت پنجم
📝بررسی سندی برخی ادعیه و روایات
📘یکسری از دعاها و روایات هست در بین مردم که مشهوریت دارد ولی متأسفانه هیچ گونه اعتباری ندارد.
⁉️چرا ما ایرانی ها عادت کردیم به جای اینکه از این همه دعاهای پر مغز و پر اعتبار مثل زیارت عاشورا، حدیث کساء و دعاهای دیگری که می شود خواند، دنبال دعاهایی هستیم که هیچ گونه اعتباری ندارد!
👈یکی از این دعاهایی که متأسفانه در جمع های مذهبی خواندنش زیاد دیده می شود، دعای معراج است.
❌یکی به بنده بگوید این دعای معراج سندش کجاست؟ اینکه خدا در شب معراج به پیغمبر (ص) این دعا را یاد داده است سندش کجاست⁉️
👈یکی دیگر از این دعاها، دعای گنج العرش است. سند این دعا کجاست؟ یکی برای من سندش را بیاورد، در هیچ کتابی نیست.
🔒دعای هفت هیکل، چهار قفل، ده قفل، بیست قفل، چهل قفل، این ها همه جزء دعاهایی است که ❌سر سوزنی اعتبار ندارد. در مفاتیح الجنان نوشته نیست.
⚠️البته منظور ما این نیست هر دعایی که در مفاتیح نیست، پس معتبر نیست. شاید بعضی ها فکر کنند این دعاها در مفاتیح نوشته است، نه چنین نیست. این دعاها به هیچ عنوان در هیچ کتابی دیده نمی شود و متأسفانه دست به دست مردم می چرخد. حتی جلساتی برای چهل بار ختم دعای معراج تشکیل می دهند.
⁉️ چرا شما زیارت عاشورا نمی خوانید؟ که خواندنش توصیه امام زمان (عج) است. اگر برای حاجت می خواهید حدیث کساء، زیارت عاشورا. اگر برای ثواب می خواهید باز هم زیارت عاشورا!
👌وقتی این همه زیارات معتبر داریم، چرا سراغ دعاها و مطالبی می رویم که هیچ گونه اعتباری ندارند‼️
⚠️حدیث دیگری که دست به دست مردم می چرخد این است که آقا امام زمان (عج) در کجا زندگی می کنند؟ در جزیره خضراء. چه کسی😳 چنین چیزی را گفته که امام زمان در جزیره خضراء زندگی می کند؟
💠محل زندگی امام زمان (عج) در زمان غیبت صغری در مدینه و عراق بود. ولی در زمان غیبت کبری ایشان هیچ گونه محل ثابتی برای زندگی ندارد.
🎤استاد عبادی
#حدیث_شناسی_مهدوی ۵
#بررسی_سندی_برخی_ادعیه_و_روایات
┏━ 🌹 🏴 🌴 🏴 🌹 ━┓
🌴@yahood_Zionism🌴
┗━ 🌹 🏴 🌴 🏴 🌹 ━┛
📚🔍📚🔍📚
⬅️سلسله مباحث حدیث شناسی
قسمت ششم
📝بررسی روایات خراسانی
📜از جمله اشخاصی که در بحث مهدویت مورد نظر هستند شخصی است به نام خراسانی. که در روایت ها از خروج او سخن گفته شده، اما این خراسانی تا چه حد شخصیتش و تا چه حد روایت هایش صحت دارد؟
👈متأسفانه یک افراط و تفریطی صورت گرفته، یک عده ای گفتند اصلا شخصی به نام خراسانی در روایات نداریم، که این غلط هست.❌
👈عده ای هم گفتند نه داریم و مقام معظم رهبری سید خراسانی هستند، که این دسته بیش از حد افراط کردند.❌
💠اگر روایات خراسانی را بررسی کنیم فقط به دو نکته ی معتبر می توانیم دست پیدا کنیم👇👇
👈1- اصل خروج خراسانی معتبر است که یک فردی به نام خراسانی خروج خواهد کرد.
👈2- خروج خراسانی همزمان با خروج سفیانی و یمانی خواهد بود.
👌به قول حدیث امام صادق (ع) در اصول کافی که معتبر هم هست «فِي سَنَةٍ وَاحِدَةٍ، فِي شَهْرٍ وَاحِدٍ، فِي يَوْمٍ وَاحِدٍ؛ در سال، ماه و روز واحدی سفیانی و یمانی و خراسانی خروج خواهند کرد»
❌اما اینکه ما بگوییم یکسری احادیث مانند «یخرج شاب من بنی هاشم بکفّه الیمنى خال؛ جوانمردی از بنی هاشم خروج خواهد کرد که در کف دست راستش خالیست» یا خراسانی در دست راستش خالی وجود دارد.. پس چون مقام معظم رهبری دست راستشان جانباز هست حتما خراسانی هستند.
❓این حدیث در کجاست؟
✅در ملاحم و الفتن ابن طاووس.
📘ما کتاب الملاحم و الفتن ابن طاووس را بررسی می کنیم، ایشان این کتاب را از روی سه کتاب اهل سنت نوشت👇
1_ملاحم و الفتن سلیلی
2_ملاحم و الفتن ابن حماد
3_ملاحم و الفتن ابن زکریا
📜این حدیث سید خراسانی که کف دستش خال دارد در کتاب الملاحم و الفتن ابن حماد هست و ابن طاووس از ابن حماد نقل می کند.
⁉️ اما می دانید ابن حماد کیه؟
یک فرد سنی مذهب که حتی خود اهل سنت هم او را در نقل حدیث قبول ندارند. می گویند «کسی که زیاد توهم دارد و کسی که زیاد خطا می کند»، ابن حماد چنین کسی بوده.❌
😔بعد من بچه شیعه!
برای اینکه بخواهم رهبرم را اثبات بکنم بیایم به یک حدیث ضعیف استناد بکنم، این منطق هست؟
❓اصلا کدام روایت نوشته سید خراسانی؟
روایت فقط نوشته خراسانی،
همین! لفظ سید نیامده، در هیچ روایت معتبری لفظ سید خراسانی نداریم. نمی توانیم اثبات کنیم خراسانی حتما سید هست.📚
⚠️در هیچ روایت معتبری نمی توانیم اثبات کنیم که سید خراسانی حاکم ایران هست. در رابطه با خراسانی طبق فقه شیعه فقط دو چیز معتبر هست؛
👈1_اصل خروج خراسانی معتبر است.
👈2_همزمانی قیام خراسانی با سفیانی و یمانی.
🗣این هم که گفته می شود مقام معظم رهبری خودشان تأکید کردند که سید خراسانی ام و آن شعری هم که فرمودند "دلبسته ی یاران خراسانی خویشم"، از خود حضرت آقا که سوال کردند، فرمودند ما یک جمع شعری داریم منظور من از یاران خراسانی.. به آن جمع شعری که در مشهد داریم بوده؛ منظورم از یاران خراسانی آنها بود.
👤 آیت الله نجم الدین طبسی که از اساتید حدیث شناسی مهدویت هستند از یکی شاگردانشان نقل می کنند که در غرفه ی مهدویتی که در قم تشکیل شده بود، حضرت آقا تشریف آورده بودند یکی از شاگردان از حضرت آقا پرسیدند که حضرت آقا یک عده می گویند شما سید خراسانی روایات هستید؟
❌حضرت آقا بلافاصله گفتند:
بیخود می گویند، نیستم.
👈به قول آیت الله مصباح یزدی ما مقام معظم رهبری را خیلی بالاتر از خراسانی قبول داریم؛ و برای اثبات ایشان نیازی نیست حتما ایشان را خراسانی بدانیم. ایشان خراسانی هم نباشند که نیستند، به اندازه ی کافی مقامشان بالا هست.
💠در رابطه با جزئیات خراسانی هم ما هیچ حدیثی معتبری در شیعه نداریم.
🎤استاد عبادی
#حدیث_شناسی_مهدوی ۶
┏━ 🌹 🏴 🌴 🏴 🌹 ━┓
🌴@yahood_Zionism🌴
┗━ 🌹 🏴 🌴 🏴 🌹 ━┛
بسم الله الرحمن الرحیم
ماجرای سامری
از آنجا که در آغاز هر انقلابی، حوادثی انحرافی رخ میدهد، و خود انقلاب کردهها، گاهی حزب و گروه خاصی را به دو خود جمع میکنند، قوم موسی (علیهالسّلام) نیز از این انحراف مصون نماندند و توسط سامری به انحراف کشیده شدند.
گفتیم حضرت موسی (علیهالسّلام) اکنون که از دست فرعونیان نجات یافته، میخواهد برای ملت بنی اسرائیل، حکومت تشکیل دهد و هر حکومتی نیاز به قانون دارد. او با گروهی از برجستگان بنی اسرائیل به کوه طور رفت، تا الواح تورات را از درگاه خدا بگیرد، تا همان کتاب آسمانی، قانون اساسی مردم گردد.
نخست طبق وعده خدا، به بنی اسرائیل فرمود: «من سی روز از میان شما غایب هستم، جانشین من برادرم هارون است. در پرتو راهنماییهای او به زندگی ادامه دهید تا من بازگردم.»
موسی (علیهالسّلام) به کوه طور رفت و به مناجات و عبادت پرداخت. سی شبانه روز به پایان رسید، خداوند ده روز دیگر را به آن افزود و مجموع آن چهل روز گردید.
موسی بن ظفر که بعدا به نام «سامری» معروف شد، از بنی اسرائیل بود (او همان کسی بود که در ماجرای درگیری او با قبطی، موسی به کمک او شتافت و قبطی را کشت) سامری با اینکه سابقه انقلابی داشت، و از یاران موسی بود، پس از پیروزی موسی (علیهالسّلام) جزء منافقین گردید و در غیاب موسی (علیهالسّلام)، و از زمینهای که در میان بنی اسرائیل وجود داشت سوء استفاده کرده و از طلاهای فرعونیان، که جمع شده بود، با زیرکی خاصی مجسمه گوسالهای درست کرد، و مردم را به پرستش آن دعوت نمود.
هارون: «ای فرزند مادرم! ریش و سرم را مگیر، من ترسیدم بگویی تو میان بنی اسرائیل تفرقه انداختی، و سفارش مرا به کار نبستی.»
موسی (علیهالسّلام) متوجه سامری شد و او را محکوم و سرزنش کرد و سپس فرمود: «برو که بهره تو در زندگی دنیا این است که هر کس به تو نزدیک شود، خواهی گفت که با من تماس نگیرد.»
براثر وزش باد از سوراخهای بدن این مجسمه صدایی همچون صدای گوساله بیرون میآمد و به این ترتیب اکثریت قاطع جاهلان بنی اسرائیل، از راه توحید خارج شده و گوساله پرست شدند.
هارون هرچه قوم را نصیحت کرد، و آنها را از گوساله پرستی برحذر داشت، به سخنش اعتنا نکردند، حتی با جوسازیها و هیاهوی خود نزدیک بود او را بکشند.
خداوند ماجرای گمراهی قوم توسط سامری را به موسی (علیهالسّلام) وحی کرد، موسی (علیهالسّلام) با ناراحتی و خشم از کوه طور به سوی قوم خود بازگشت و آنها را زیر رگبار سرزنش خود قرار داد.(مضمون آیات ۸۳ تا ۹۰ سوره طه.)
موسی (علیهالسّلام) از شدت خشم و ناراحتی، الواح تورات را بر زمین زد و شکست، بنی اسرائیل به پیش آمده و گفتند: «ما در این کار تقصیری نداریم، بلکه سامری این کار را کرد.»
موسی (علیهالسّلام) از شدت خشم و ناراحتی، الواح تورات را بر زمین زد و شکست، بنی اسرائیل به پیش آمده و گفتند: «ما در این کار تقصیری نداریم، بلکه سامری این کار را کرد.»
موسی (علیهالسّلام) به برادرش هارون متوجه شد و از شدت خشم، سر و ریش او را گرفت و گفت: «چرا وقتی که دیدی آنها گمراه شدند، از من پیروی نکردی؟ آیا از منن نافرمانی نمودی؟»
هنگامی که موسی (علیهالسّلام) از کوه طور بازگشت، تورات را با خود آورد و آن را به قوم خود عرضه کرد و فرمود: کتاب آسمانی آوردهام که حاوی دستورهای دینی و حلال و حرام است، دستورهایی که خداوند آن را برنامه کار شما قرار داده است. آن را بگیرید و به احکام آن عمل کنید.
یهود به بهانه اینکه موسی (علیهالسّلام) تکالیف دشواری برای آنان آورده بنای نافرمانی و سرکشی گذاشتند، خداوند فرشتگانی را مامور کرد تا قطعه عظیمی از کوه طور را بالای سر آنها قرار دهند. فرشتگان چنین کردند. یهودیان وحشتزده شدند.
موسی (علیهالسّلام) در این هنگام به آنها چنین اعلام کرد: «چنانچه پیمان ببندید و به دستورهای خدا عمل کنید و از تمرد و سرکشی توبه نمایید، این عذاب و کیفر از شما برداشته و برطرف میشود و گرنه همه به هلاکت میرسید.»
آنها تسلیم شدند و برای خدا سجده نمود و تورات را پذیرفتند و در حالی که هر لحظه انتظار سقوط کوه بر سر آنها میرفت، به برکت توبه، آن عذاب از سر آنها برطرف گردید.
(در آیه ۶۳ بقره، و ۱۷۱ اعراف به این مطلب اشاره شده است.)
آری سامری که منافقی خودخواه ولی باهوش بود، از نقاط ضعف بنی اسرائیل سوء استفاده کرد و فتنه عظیمی بپا نمود، سرانجام موسی (علیهالسّلام) او را آن چنان مجازات کرد که از کشتن بدتر بود یعنی او را از جامعه طرد کرد و مردم او را به عنوان یک مرد نجس و آلوده میدانستند و با او تماس نمیگرفتند.
روایت شده: سامری به بیماری مرموز و واگیردار «لامساس» گرفتار شد، هرکس با او تماس میگرفت به آن بیماری مبتلا شده و بدنش آن چنان میسوخت که گویی در میان آتش افتاده است.
او سر به بیابانها نهاد و همچنان گرفتار بیماری و نفرت جامعه بود تا به هلاکت رسید
گرچه سامری، ضربه شدیدی بر وحدت و انسجام بنی اسرائیل وارد ساخت، ولی موسی (علیهالسّلام) به زودی به فریاد آنها رسید، و با مقاومت و شدت عمل و برنامههای انقلابی غائله سامری را به زبالهدان تاریخ سپرد، و فریبخوردگان را بازسازی نمود و برای چندمین بار، بنی اسرائیل را از انحراف و سقوط نجات داد، آنها از کرده خود پشیمان شده و توبه کردند، و به فرمان موسی (علیهالسّلام) مجسمه گوساله را خرد کرده و ریزههای آن را به رود نیل انداختند
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌿حاج احمد #متوسلیان :
ما با اسرائیل وارد جنگ خواهیم شد
هرکس مرد این راه است ؛بسم الله
هرکس نیست خداحافظ...🌿
کانالهای پژوهشی یهود شناسی
مروری موشکافانه بر فرقه های شیطانی مرتبط با صهیونیسم
✅ما را دنبال کنید و نشر دهید.
http://eitaa.com/joinchat/4187488273C67f9ef309a
کانال پژوهشی یهودشناسی
📚🔍📚🔍📚 ⬅️سلسله مباحث حدیث شناسی قسمت ششم 📝بررسی روایات خراسانی 📜از جمله اشخاصی که در بحث مهدویت مور
📚🔍📚🔍📚
⬅️سلسله مباحث حدیث شناسی
قسمت هفتم
📝بررسی روایات حسنی
👈در روایت ها یکی از اشخاص مهدوی شخصی به نام حسنی هست که بعضی ها این فرد را به بعضی از افراد زمان حال تطبیق دادند.
📕حدیثی در کتاب ″روضة الکافی، ج8، ص224″ هست که یعقوب سراج از امام صادق (ع) پرسید فرج شما چه زمانی خواهد بود⁉️ آقا فرموند؛
📜وقتی فرزندان عباس با هم اختلاف کنند و سلطنت آنان سست شود و گروهی در نابودی آنها تلاش کنند و شامی و سفیانی ظهور کنند و حسنی به حرکت درآید (تَحَرَّکَ الْحَسنِی)، و صاحب الامر همراه میراث رسول الله (ص) از مدینه به مکه برود و مهدی (عج) از خدا برای ظهور اذن می طلبد.🌤
در این زمان بعضی یاران حسنی از این امر مطلع می شوند و به حسنی خبر می دهند و او مبادرت به خروج کرده اما اهل مکه او را می کشند و سرش را برای سفیانی می فرستند. این زمان صاحب الامر ظهورش را علنی خواهد کرد.
✅سند این حدیث معتبر است.
و علمای علم رجـال از جمله؛ استاد طبسی و استاد شهبازیان سند این روایت را قبول کرده اند.👌
👌تنها روایت مورد قبول درباره ی سید حسنی همین است (البته سید نمی شود گفت، در روایت فقط حسنی نوشته شده است) که اصل خروج فردی به نام حسنی در هنگام ظهور حضرت، مسلم است. و تازه کشته هم می شود و حضرت را هم درک نمی کند، چون بعد از اینکه کشته شد حضرت ظهورش را علنی می کند و مردم با او بیعت می کنند.
📘یک روایتی در کتاب ″معجم احادیث مهدوی، ج4، ص140″ آمده که؛
📌پس از رسیدن سپاه امام زمان به وادی القری، حسنی و لشکر دوازده هزار نفریش نزد حضرت می آیند. حسنی به امام زمان می گوید ای پسرعمو ریاست لشکر حق من است من مهدی هستم، اگر ادعا می کنی مهدی هستی معجزه ای بکن!
امام زمان (عج) هم برایش چند تا معجزه می آورد و او قبول می کند که امام زمان مهدی واقعی هست.
📄این روایت اولین بار در کتاب عُقدالدُرر نقل شده، که اثر یک انسان سنی مذهب است و دیگر کتب اهل سنت هم از این فرد گرفتند. اصلا سندی هم برایش ذکر نشده. بعضی ها سندش را خطبة البیان ذکر می کنند. در بعضی جاها که از خطبة البیان حدیث نقل شده است بدانید خطبة البیان که منسوب به حضرت علی (ع) است به هیچ عنوان معتبر نیست.⛔️
🗣ناقل این خطبه عبدالله بن مسعود هست، او در سال 32 قمری به رحمت خدا رفت و حضرت علی (ع) طبق نقل ها این خطبه را در سال 36 بیان فرمودند. چه طور😳 مسعود که در سال 32 مرده، خطبه ای که در سال 36 نقل شده را نقل کرده؟ منطقی نیست! خطبة البیان به هیچ عنوان روایت معتبری نیست.❌
🔰روایات دیگری هم در رابطه با فردی به نام حسنی هست از جمله حدیث حضرت علی (ع) که می گوید فردی از طبرستان است و از دیلم و.. نه آن روایت ها هم معتبر نیست.
⚠️پس در رابطه ی با شخصی به نام حسنی ما اگر بخواهیم نتیجه گیری کنیم: این است که اصل خروج حسنی معتبر است و از مسلمات است. نمی گوییم که از علائم حتمی است ولی در روایت های معتبر ذکر شده و قبل از ظهور حضرت هم از دنیا می رود و شهید می شود. و بقیه روایت ها که راجع به حسنی هست از لحاظ اعتبار ساقط است.
💢آقای ابوالحسن مرندی یک روایتی درباره حسنی نقل می کند که می گوید چهارم خروج حسنی است، که اسم او حسن است؛ در مکه بالای حجرالأسود کشته می شود و بعد از کشتن او، پنج روز بعد حضرت مهدی (عج) ظهور خواهد کرد. ″نور الأنوار، ص363″
⚠️این روایت هیچ سندی ندارد و هیچ جا نوشته نیست که بعد از شهادت حسنی، پنج روز بعد حضرت مهدی (عج) ظهور خواهد کرد.❌
📋مطالبی که اشاره شد از درس خارج از فقه آیت الله نجم الدین طبسی از اساتید تخصصی مهدویت قم است.
🎤استاد عبادی
#حدیث_شناسی_مهدوی ۷
#بررسی_روایات_حسنی
┏━ 🌹 🏴 🌴 🏴 🌹 ━┓
🌴@yahood_Zionism🌴
┗━ 🌹 🏴 🌴 🏴 🌹 ━┛
📚🔍📚🔍📚
⬅️سلسله مباحث حدیث شناسی
قسمت هشتم
📝بررسی روایت پیشگویی داعش
📜حدیثی در تـاریخ 26 دی ماه سال 92 در شبکه های اجتماعی پخش شد و در 29 شهریور سال 93 هم کلیپی با همین حدیث به روی شبکه های مجازی آمد، که یک عالم مصری گفته که داعشی ها پدیده ناگهانی نیستند، بلکه خصوصیات آن در حدیث امیرالمومنین (ع) ذکر شده است.
📲و در شبکه های اجتماعی احادیثی پخش شد که، امیرالمومنین (ع) داعش را پیش بینی کرده و احادیث پیشگویی داعش را به ایشان نسبت دادند و متأسفانه این کلیپ در سطح اینترنت زیاد شد.
📕بررسی متن حدیث..🔎
📃نعیم بن حماد حدیثی در کتاب الفتن خودش نقل می کند که امیرالمومنین (ع) می فرمایند: هنگامی که پرچم های سیاه را دیدید در جای خود بمانید و دست و پای خود را حرکت ندهید (یعنی اقدامی نکنید) سپس گروهی ضعیف آشکار می شوند به آنان توجه ای نمی شود، دل هایشان مانند تکه آهن است، آنها اهل چرخش اند به عهد و پیمانی وفا نمی کنند به حق دعوت می کنند اما اهل آن نیستند، نام هایشان کُنیه و نسبت هایشان آبادی ست (یعنی اسم شهرها را دارند، مثل ابوبکر بغدادی که اسم بغداد رویش است) و موهای آنان مثل موهای زنان فرو افتاده (یعنی خیلی مو بلند هستند) تا آنکه در میان خودشان اختلاف می کنند سپس خداوند حق را به هر کس بخواهد می دهد.
↖️نکاتی راجع به این حدیث؛
⚠️این حدیث فقط در کتاب الفتن ابن حماد آمده. نعیم بن حماد کسی است که از لحاظ اهل سنت اصلا به هیچ عنوان قابل اعتبار نیست. یک سنی مذهبی است که حتی خود سنی ها هم به کتاب های این فرد هیچ اعتمادی ندارند.
💠اگر سیدبن طاووس از ایشان حدیث نقل می کند، فقط صِرف نقل حدیث است نه صِرف تأیید حدیث. پس حدیث فقط در کتاب الفتن ابن حماد آمده و در کتاب های دیگر هم اگر آمده به نقل از ابن حماد آمده است.
⚠️از لحاظ سندی هم 5 نفر در سلسله راویان این حدیث هستند👇
👈1⃣ الولید بن مسلم، که معروف به کثیر التدلیس است (کسی که مکاری زیادی دارد).
👈2⃣ رشید بن سعد، که در بحث روایی ایشان را ضعیف می دانند.
👈3⃣ عبدالله ابن لیهعه، فردی غیر حجت است.
👈4⃣ ابو قبیل المعارفی، این فرد ثقه و مورد اعتماد است.
👈5⃣ عبدالله بن عُبَیر، که این فرد هم از لحاظ سندی ضعیف است.
❌پس چه طور می شود به روایتی که از بین 5 نفر از راویانش 4 نفر ضعیف هستند اعتماد کرد⁉️ پس روایت کاملا غیر معتبر است.
⁉️می گویند پس چرا حدیث به داعش دلالت می کند؟👇👇
1⃣-حدیث می گوید هر گاه پرچم های سیاه را دیدید بایستید سپس گروهی دیگر آشکار می شوند.. یعنی ربطی به پرچم های سیاه ندارد.
2⃣-حضرت علی (ع) می گوید قومی ضعیف اند.. چه کسی گفته داعش ضعیف است! داعش خیلی از جاهای سوریه و عراق را همان اول کار گرفت، پس ضعیف نیست و با حمایت های استکبار قوی است.
3⃣-حضرت علی می گوید به ایشان توجهی نمی شود.. چه کسی گفته؟ الان داعش در کانون توجهات است.
4⃣-لقب هایی که حضرت علی نام برده مثل قلب های سخت، نیرنگ باز، پیمان شکن.. این ها به خیلی از گروه های انحرافی تطبیق داده می شود.
5⃣-می گویند اسمشان اسم شهرهاست.. الان هم فامیلی به نام شهرها داریم مثل (فامیلی تهرانی، طبری) پس دلیل نمی شود چون اسم داعشی ها اسم شهرهاست، این حدیث حتما به آنها دلالت می کند. اعراب رسم شان است که اسم شهرها را به عنوان اسم انتخاب می کنند.
⛔️پس ما نمی توانیم هر حدیثی را به خاطر شباهت به داعش ربط بدهیم. این حدیث کاملا غیر معتبر است و احادیث پرچم های سیاه، احادیث خیلی مثبتی نیستند.
#حدیث_شناسی_مهدوی ۸
#بررسی_روایت_پیشگویی_داعش
┏━ 🌹 🏴 🌴 🏴 🌹 ━┓
🌴@yahood_Zionism🌴
┗━ 🌹 🏴 🌴 🏴 🌹 ━┛
با سلام به شما پژوهشگران عزیز
آنچه که شما به خاطر آن به این کانال دعوت شده اید👇
پنج قسمت اول مستند بندگان خدا و بردگان شیطان
قسمت اول معمای آفرینش
https://eitaa.com/yahood_Zionism/4⬅️
قسمت دوم تاریخچه شیطان پرستی
https://eitaa.com/yahood_Zionism/7⬅️
قسمت سوم ابلیس
https://eitaa.com/yahood_Zionism/9⬅️
قسمت چهارم تاریخچه شیطان پرستی ۲
https://eitaa.com/yahood_Zionism/15⬅️
قسمت پنج تاریخچه شیطان پرستی ۳
https://eitaa.com/yahood_Zionism/19
کانال پژوهشی یهودشناسی
📚🔍📚🔍📚 ⬅️سلسله مباحث حدیث شناسی قسمت هشتم 📝بررسی روایت پیشگویی داعش 📜حدیثی در تـاریخ 26 دی ماه سال
📚🔍📚🔍📚
⬅️سلسله مباحث حدیث شناسی
قسمت نهم
📝بررسی تفاوت داعش و سفیانی
📔در بحث سفیانی داریم که این فرد با شیعه کینه شدیدی دارد و شیعه کش قهاری است، داعش هم همین ویژگی ها را دارد. اتفاقا داریم که سفیانی به سوریه و عراق حمله می کند و آنجا را می گیرد، داعش هم همین کار را کرده است..
❓پس آیا می تواند داعش همان سفیانی باشد؟
👌با 6 دلیل معتبر به شما می گوییم که داعش سفیانی نیست:
1⃣- در کتاب ″الغیبة شیخ طوسی، ص446″ حدیثی معتبری از امام صادق (ع) هست که سفیانی و خراسانی و یمانی در سال و ماه و روز واحد خروج خواهند کرد. خُب، اگر این سفیانی است و خروج کرده پس چرا یمانی و خراسانی هنوز خروج نکرده اند⁉️ پس داعش نمی تواند سفیانی باشد.
2⃣- در حدیث معتبری از امام صادق (ع) در کتاب ″الغیبة نعمانی، ص299″ آمده است که از اول قیام تا آخر کار سفیانی پانزده ماه است، یعنی از زمانی که قیام می کند تا زمانی که کشته می شود پانزده ماه بیشتر طول نمی کشد. و در عرض 6 ماه 👈پنج آبادی دمشق، حمص، فلسطین، اردن و قنسرین را می گیرد.
(که این مناطق الان یعنی چهار کشور سوریه، لبنان، فلسطین و اردن)
💠پس طبق این روایت👇👇
☝️اولا سفیانی کسی است که در عرض 6 ماه این چهار کشور را بگیرد.
✌️دوما پانزده ماه بیشتر کارش طول نمی کشد.
❌در حالی که داعش نزدیک 3،4 سال است آمده و حتی یک کشور را هم نتوانسته است بگیرد، سوریه و عراق بعضی از شهرهایش را گرفته کل کشور را که نگرفته‼️
3⃣- حدیث معتبر از امام باقر (ع) در کتاب ″الغیبة نعمانی، ص300″ که شر سفیانی به زنان شیعه نمی رسد. در حالی که ما وحشیگری داعش را علیه زنان شیعه می بینیم. پس داعش نمی تواند سفیانی باشد چون سفیانی به زنان شری نمی رساند.
4⃣- در حدیثی از امام علی (ع) در کتاب ″الغیبة نعمانی، ص304″ آمده است که سفیانی شورش می کند و اهل شام از او پیروی می کنند. در حالی که به هیچ عنوان مردم سوریه در 🗳انتخابات از داعش حمایت نکردند و از داعش پیروی نمی کنند.
5⃣- در کتاب ″الغیبة نعمانی، ص317″ ذکر شده که سفیانی وقتی سوریه، شام را گرفت به سمت عراق می رود، بین سوریه و عراق نبرد بزرگ قرقیسیا را انجام می دهد. داعش بعضی از شهرهای سوریه را گرفت آمده به سمت عراق، در حالی که از سوریه به عراق هیج نبرد بزرگ قرقیسیایی انجام نداد.
6⃣- در کتاب ″الغیبة نعمانی، ص279″ ذکر شده که قیام سفیانی همزمان با ظهور حضرت (عج)🌤 خواهد بود، در حالی که سالهای سال است که داعش هست و ظهوری هم رخ نداده است!
🔸به این 6 دلیل معتبر که ذکر شد ما نمی توانیم بگوییم داعش همان سفیانی است، و هیچ ربطی به همدیگر ندارند.
🎤استاد عبادی
#حدیث_شناسی_مهدوی ۹
#بررسی_تفاوت_داعش_و_سفیانی
┏━ 🌹 🏴 🌴 🏴 🌹 ━┓
🌴@yahood_Zionism🌴
┗━ 🌹 🏴 🌴 🏴 🌹 ━┛