eitaa logo
یادداشت های فرامرزی
2هزار دنبال‌کننده
2.2هزار عکس
277 ویدیو
53 فایل
دایرکت @YahyaJS ادمین: @jahangiri_amin @Elhamshiri67 تاریخ تولد کانال بهمن ۱۴۰۱
مشاهده در ایتا
دانلود
🔴 حجت‌الاسلام والمسلمین جوادی آملی: تولید علوم انسانی نیازمند صنعت تبدیل مُخیل به محسوس است 🔹به گزارش پایگاه اطلاع رسانی جایزه جهانی شهید صدر، حجت الاسلام دکتر یحیی جهانگیری رئیس دفتر نمایندگی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی قم و دبیر جایزه جهانی شهید صدر، با حضور در دفتر حجت الاسلام دکتر مرتضی جوادی آملی در مورد بین المللی سازی علوم انسانی اسلامی با ایشان به گفتگو نشست. 💢 پایگاه اطلاع رسانی جایزه شهید صدر 🌐 https://sadrprize.icro.ir/fa/news.php?rid=77 💢 خبرگزاری ایکنا 🌐 https://qom.iqna.ir/fa/news/4218815 💢 خبرگزاری ابنا 🌐 https://fa.abna24.com/story/1461790 💢 خبرگزاری حوزه 🌐 https://www.hawzahnews.com/news/1160606 🟣 @yahyajahangiri
🟢 دوره تربیت پژوهشگر سیاست خارجه چتم هاوس🇬🇧 (فول فاند) 🔻 موسسه چتم هاوس در ، یک آکادمی پیشرو و کنشگر در سیاست گذاری جامعه میباشد. 🔸 در این دوره شما جهت فعالیت پژوهشی و اجرایی در های آموزش دیده شده و سپس عضوی از این مجموعه خواهید شد. ⏳مدت دوره: ۱۰ ماه 🗓 اخرین مهلت ثبت نام: ۱۵ خرداد ✍ شرایط: - دارای مدرک یا ارشد - دارای تجربه پژوهشی مرتبط - تسلط بر زبان 👌 مزایا: - دریافت ماهیانه ۲۳۶۵ : • جهت و تغذیه - پشتیبانی بهداشتی نسبتا جامع - داخلی و خارجی رایگان 🔗 لینک ثبت نام @ISC_howzeh @Fitra_Institute @yahyajahangiri
هرگاه، حرفی را نتوان در کتابی نوشت، باید بر دیوار نگاشت. فاضربوه علی الجدار @yahyajahangiri 👍
سالروز دفاع پایان نامه سطح چهار حوزه تدوین به انگلیسی ۶ سال پیش @yahyajahangiri
آرشیو | همین امروز| استرالیا دکتر جعفری روحانی پاکستانی الاصل استاد فیزیک کوانتوم در فلوریدا آمریکا فصل محرم و رمضان روضه خوان حسین @yahyajahangiri
چشم به راه - قسمت صد و سی ام.mp3
28.81M
●━━━━━━─────── ⇆ ㅤ◁ㅤ ㅤ❚❚ㅤ ㅤ▷ㅤㅤ↻ 📻 | برنامه چشم به راه 🎬 قسمت: صد و سی‌اُم 🎙اجرای برنامه: امین عارف ▫️درباره امام زمان (در کلام آیت‌الله ناصری) ▫️دلنوشته ▫️تواشیح مهدوی ▫️چرا امام زمان عج این‌قدر برای دنیا مهم است و دنیا پیگیر اخبار مربوط به آن است؟ (در کلام حجت‌الاسلام یحیی جهانگیری) ▫️کتابخانه؛ مروری بر کتاب "حکومت مهدی عج در نگاه معصومین علیهم‌السلام " (گوینده: ریحانه فهیم‌ثانی) و... ✉️ شنوندگان محترم می توانند با ارسال نظرات خود به سامانه پیامکی ۱۰۰۰۰۰۱۲ ما رو در تهیه و تولید برنامه مجله رادیویی چشم به راه یاری نمایند.جمعه ها ۱۲ دقیقه 🌐 پخش از سایت mahdaviat.ir 🗂 آرشیو رادیو مهدویت👇 https://shenoto.com/channel/podcast/radiomahdaviat 🌐 Www.mahdaviat.ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✨دو رکن اساسی جامعه اسلامی چیست⁉️ . ✍️وحدت و حکمرانی یکپارچه در نگاه اسلام بر اساس دو رکن امام و امت بنا شده است و در صورت نبودن هر کدام از این دو مورد جامعه اسلامی به اهداف خود نخواهد رسید.✅ 👈بقیه کلیپهای تقطیع شده برنامه‌ها در کانال آرشیو سروش و تلگرام به ادرس @velayattv_archive👌 💠 لینک مشاهده این برنامه هم طبق تاریخ پخش در کانال هست .📺 ⭕️ 🎙استاد : 1401.11.24 . ☑️ برای پیوستن به کانال روی لینک بزن👇 🔰 @velayattv حتماعضو شو وکانال مارومعرفی کن🙏🏻👆
امروز در آرشیو تولد سومین کتابم مصلحت در فقه؛ مبانی، رهیافت ها، کارکردها با مقدمه آیه الله محسن اراکی ریس مجمع تقریب مذاهب و پروفسور تکیم استاد دانشگاه مک مستر کانادا @yahyajahangiri
جهانگیری: امام خمینی ابردانشمند حوزه فقه است استاد حوزه و دانشگاه گفت: امام خمینی آخوندی نبود که با ماشاالله و ان شاءالله درد مستضعفان را حل کند. به گزارش ایسنا، حجت الاسلام والمسلمین یحیی جهانگیری در نشست تخصصی جامعه، مردم و آسیب های اجتماعی از منظر امام خمینی، گفت: خوشحالم که جهاد دانشگاهی به عنوان یکی از بسط دهندگان اندیشه امام خمینی امروز چنین نشست تخصصی را برگزار کرد. وی ادامه داد: امام ابردانشمند حوزه فقه بود. ایشان بر این باور بود که باید دغدغه ها و دردهای جامعه را شناخت و از طریق راه حل های اندیشه‌ ای و دانشی برای آن اندیشید. امام خمینی آخوندی نبود که با ماشاالله و ان شاءالله درد مستضعفان را حل کند. ایشان درد جامعه را به خوبی لمس کرده بودند. این استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: امام خمینی یقین داشت اسلام به مثابه یک اندیشه می‌تواند برای برون رفت جامعه از مشکلات راهکار بدهد. امام در چارچوب فقه درصدد حل مشکلات مردم بودند. ایشان فقه را بررسی و اسکن و ظرفیت‌های آن را شناسایی کردند . ایشان با تمرکز بر دانش فقه ظرفیت‌های آن را شناسایی کردند اما درون اقیانوس فقه نشدند. امام فقه سنتی جواهری را کامل کردند. وی ادامه داد: امام معتقد بودند که انقلاب مبتنی بر فقه نیازمند انقلاب فقهی هم هست به همین دلیل امام ولی فقیه را حاصل فقه می دانستند یعنی متدولوژی ولایت فقیه در اندیشه امام از فقه گرفته شده است. به اعتقاد امام مرز دانشی فقه باید شکسته شود. ولی فقیه اگر فقط بخواهد در درون این مرز حرکت کند نمی تواند پاسخگوی اداره جامعه باشد. اعتقاد داشتند ولی فقیه می‌تواند حتی بر فقه اشرافیت داشته و حتی اثرگذار باشد یعنی فقه جواهری را به فقه پویا ارتقا دهد. ایشان فقه و متدولوژی فقه را با چالش روبرو کردند و با شکستن مرزهای آن سطح فقه را به فقه پویا ارتقا دادند. جهانگیری خاطرنشان کرد: در اندیشه امام حکم حکومتی بر احکام اولیه و احکام ثانویه اولاست. حاکم اسلامی با توجه به شناخت مصلحت های جامعه می‌تواند احکام اولیه و ثانویه را متوقف کند و امام با روش شناختی فقه چنین تئوری دادند. برخی به امام انگ تحت تاثیر بودن فقه اهل سنت را زدند اما هرگز اینطور نیست. امام به فقه اهل سنت نگاه داشتند که البته به معنای سنی زاسیون فقه شیعه نیست. امام برای برون رفت از مشکلات جامعه دانش محور عمل کردند، ایشان با عبور از دانش فقه ولی فقیه را فراتر از فقه دانستند. امروز هم می توانیم این مدل موفق در حوزه دین و سیاست را در حوزه اقتصاد پیاده کنیم. انتهای پیام https://www.isna.ir/news/99031207200/%D8%AC%D9%87%D8%A7%D9%86%DA%AF%DB%8C%D8%B1%DB%8C-%D8%A7%D9%85%D8%A7%D9%85-%D8%AE%D9%85%DB%8C%D9%86%DB%8C-%D8%A7%D8%A8%D8%B1%D8%AF%D8%A7%D9%86%D8%B4%D9%85%D9%86%D8%AF-%D8%AD%D9%88%D8%B2%D9%87-%D9%81%D9%82%D9%87-%D8%A7%D8%B3%D8%AA @yahyajahangiri
🔹آیت الله محسن اراکی: جایزه شهید صدر در معرفی دانش های اسلامی حوزه علوم انسانی می‌تواند اثرگذار باشد ◽️ آیت الله محسن اراکی در دیدار با دبیر و اعضای دبیرخانه جایزه شهید صدر با بیان اینکه برنامه‌هایی مانند جایزه شهید صدر در معرفی دانش اسلامی و به خصوص دانشهای اسلامی حوزه علوم انسانی خیلی می‌تواند اثرگذار باشد، تاکید کرد: علم «منطق دلالت» محصول حوزه‌های شیعی است، این علم در صورت معرفی خوب و حضور در صحنه بین ‌الملل، جایگاه حوزه‌های علمیه را در جهان ارتقای زیادی دهد. 💢 خبرگزاری رسا 🌐 https://rasanews.ir/fa/news/758655 🟣 @sadrprize
جداریات
✅ دانشگاه Radboud هلند برای دو رشتهٔ فلسفهٔ عربی و تاریخ معرفت در مقطع دکتری (PhD) دانشجویان علاقه‌مند را می‌کند. 🔹 دربارهٔ فلسفهٔ ابن‌سینا و زمینه‌های فکری او 🔹مدت دوره: ۴ سال 🔹 نیازمند مدرک کارشناسی ارشد رشته‌های تاریخ علم، مطالعات اسلامی، مطالعات عربی و یا رشته‌های مرتبط ⬅️ تاریخ تقریبی شروع دوره: 01 سپتامبر 2024 🔗 اطلاعات بیشتر 🔗 لینک مستقیم درخواست @yahyajahangiri
گفتگوي زنده به زبان انگليسي دكتر یحیی جهانگيری با شبكه پرس تي وي درباره تفاوت انديشه انقلابي امام خمینی با انقلاب هاي ديگر https://youtu.be/dMvouwYmU9A @yahyajahangiri
برای سیاست‌گذاری درست، بخوانیم بدون شناخت بسترها و سکوهای حضور و کلونی ، هرگونه کار ، فقط کردن است و دور خود زدن کاربران در کشورهای حوزۀ از کدام پیام‌رسان‌ها و استفاده می‎کنند؟ (درصد نسبت به جمعيت کل): قطر: فیس‌بوک ۹۵.۳% بحرین: فیس‌بوک ۹۳% امارات: یوتیوب، واتساپ ۸۳% عربستان: یوتیوب، واتساپ ۷۳% کویت: فیس‌بوک ۶۹% عمان: اینستاگرام ۵۵% ایران: تلگرام، واتساپ، اینستاگرام ۴۹% عراق؛ فیس‌بوک ۴۲.۲% ياداشت های فرامرزی یک طلبه 🔰 @yahyajahangiri
توفیق دیدار با فقیه عالیقدر آیت الله سید حسن مرتضوی شاهرودی عضو شورای عالی حوزه خراسان و از شاگردان امام و آیت الله خویی تواضع، ساده زیستی، فهم دقیق از جهان سه ویژگی خاصی یود که از این فقیه آموختم @yahyajahangiri
حجت‌الاسلام والمسلمین یحیی جهانگیری، استاد حوزه و مبلغ بین‌المللی در این نشست، گفت: با آسیب‌شناسی فعالیت حوزه صرفاً دنبال تنقیص گذشته نیستیم بلکه می‌‍خواهیم مسیر آینده را روشن‌تر دنبال کنیم؛ آسیب‌شناسی شناخت راه فردا هست و نه صرفاً نقد گذشته. شهید مطهری گفته اگر به نقد درون گفتمانی نرسیم دیگری ما را نقد خواهد کرد و به محک کشیده‌شدن توسط دیگری نوع دیگری خواهد بود که می‌بینیم حتی درباره آینده مرجعیت و مصلحت در فقه شیعه در کشورهای دیگر مقاله می‌نویسند و کنفرانس برگزار و ما را نقد می‌کنند. وی افزود: رابطه روحانیت و انقلاب گزاره‌های حقیقی است و به محض اینکه ما روحانیت شیعه را تصور کنیم انقلاب اسلامی به ذهن متبادر خواهد شد؛ یعنی روحانیت شیعه هرگز نمی‌تواند از انقلاب شانه خالی کند و به اسم روحانیت نوشته شده و از طرف دیگر هم انقلاب نمی‌تواند از روحانیت شانه خالی کند و این دو بهم گره خورده‌اند. جهانگیری اضافه کرد: یکی از آرزوهای بنده این است که مدل ایزوتسو در عرصه قرآن را به حوزه‌های دیگر مانند فقه و انقلاب هم تسری بدهیم، اگر انقلاب را در مدل ایزوتسویی تحلیل کنیم چند مفهوم محوری وجود دارد که مفاهیم دیگر به صورت دور و نزدیک در پیوند با آن است؛ مثلاً کوخ‌نشینی از مفاهیم پیوندخورده با انقلاب است که در برابر آن کاخ‌نشینی است؛ یعنی اگر روحانیت به کاخ‌نشینی روی آورد از انقلاب جدا شده است.
وی افزود: جداشدن از انقلاب به معنای دوری از مفاهیم محوری انقلاب است که یکی از آنها ساده‌زیستی و کوخ‌نشینی است؛ مفهوم هجرت و فرامرزی اندیشیدن هم از دیگر مؤلفه‌های اصلی انقلاب بوده است لذا اگر حوزه فقط دغدغه‌های بومی و منطقه‌ای داشته باشد از انقلاب فاصله گرفته‌ایم. صدور انقلاب از مفاهیمی است که بد فهمیده شد زیرا برخی تصور کردند صدور انقلاب یعنی اینکه ما چند حرکت پارتیزانی داشته باشیم ولی امام(ره) این مسئله را نفی کردند و رهبری هم در ابتدای رهبری خود از صدور انقلاب به معنای صحیح سخن گفتند. این مبلغ عرصه بین‌المللی با طرح این سؤال که چرا انقلاب نتوانست بسط گفتمانی بیشتری داشته باشد، گفت: یکی از عوامل این مسئله آن است که ما مفهوم مشترک با ملت‌های دیگر تعریف نکرده‌ایم؛ اگر فرمت تبدیل گفتمان بین‌المللی نداشته باشیم گفتمان ما قدرت بسط قلمروی نخواهد داشت لذا باید ادبیات گفتمانی را باید اصلاح کنیم. وی افزود: من با یک کشیشی در لبنان صحبت کردم و او از من پرسید شما کسانی مانند ابن رشد داشتید ولی چرا بعد از او فلسفه سقوط کرد؟ ما واقعاً فلاسفه زیادی مانند ملاصدرا را بعد از او داشتیم ولی چرا این تصور برای او وجود دارد؟ و چرا ما را این طور می‌بینند؟ این نشان می‌دهد ما ادبیات و گفتمانی را که برای خودمان تولید کرده‌ایم همیشه در فضای بیرونی به نفع ما نیست.
تولید ادبیات گفتمانی مشترک؛ ضرورت صدور انقلاب جهانگیری تصریح کرد: مثلاً ما انقلاب را به revolution معنا می‌کنیم ولی ذهن یک فرد غربی از این واژه، کارهای پارتیزانی و چریکی است و وقتی سخن از حوزه انقلابی به میان بیاید آن را حوزه پارتیزانی می‌دانند؛ یا ذهنیت غرب از بسیج کسانی است که فقط کار نظامی می‌کنند، لذا ما باید برای صدور انقلاب مفاهیم همسو با آن را هم تعریف و تبیین کنیم. آیا روحانیت برای بسط گفتمان انقلاب ادبیات و تصویر مناسب را برای بیرون آماده کرده است؟ اینکه بگوییم ما 20 کتاب را به زبان‌های دیگر ترجمه کرده‌ایم کفایت ندارد و گاهی ممکن است نتیجه معکوس برای ما داشته باشد
جهانگیری اضافه کرد: انقلاب در دنیای امروز به معنای جابجایی قدرت که در یک مکان و زمان مشخص صورت می‌گیرد ولی امام(ره) انقلاب را جابجایی قدرت و افراد نمی‌دانست بلکه تغییر ساختار و سیستم می‌دانست بنابراین محدودکردن انقلاب به جایجایی افراد بزرگ‌ترین ظلم به امام(ره) و انقلاب است. وی با بیان اینکه انقلاب امام(ره) فقط سیاسی نبود بلکه مجموعه چندوجهی است، افزود: براین اساس ظلم است که انقلاب امام(ره) را به revolution ترجمه کنیم، بنابراین روحانیت در این زمینه چقدر تلاش کرده است؟ همچنین انقلاب امام یک زمانی و پروژه نبود بلکه امام(ره) انقلاب را روند و فرایند می‌دانست؛ یعنی تازه پیروی انقلاب را آغاز کار دانستند بنابراین برای شناخت انقلاب باید امام خمینی(ره) را بشناسیم. جهانگیری با تأکید بر تولید ادبیات مشترک برای انتقال مفاهیم انقلاب، افزود: با این سخنان ادبیات انقلاب نیاز به تفسیر و تصویر در فضای بین‌المللی دارد و نقش روحانیت در اینجا خیلی مهم است؛ انقلاب ما چند وجهی است و اگر تغییرات ساختاری آن هم ذوابعاد نباشد همانند انقلاب‌های دیگر ثمر لازم را نخواهد داشت و فرزندان خود را خواهد خورد
انقلاب در فقه این مبلغ بین‌المللی اظهار کرد: انقلاب مبتنی بر فقه نیازمند انقلاب در فقه و این دانش است، انقلابی که می‌خواهد چندوجهی باشد باید فقه آن هم چندوجهی باشد؛ گاهی دستاوردهای انقلاب صرفاً به پشرفت‌های صنعتی و خدماتی منحصر می‌شود، در حالی که این همه در علم انسانی و اسلامی نظریه‌پردازی می‌شود که باید تبییت کنیم؛ ما ماتریالیست‌تر از ماتریالیست‌ها شده‌ایم و دستاوردها را فقط در تولید لوله و سیم و ... می‌بینیم. البته در عرصه فقه سیاسی خوب کار شده ولی نیازمند فقه اقتصادی و فرهنگی و ... هم هستیم لذا برای انقلاب مبتنی بر فقه انقلاب در فقه هم لازم است. وی تأکید کرد: امام(ره) وظیفه تحقیق، پژوهش و ترویج و تبلیغ را که بر دوش روحانیت بود تأیید کرد ولی در کنار آن وظیفه تحقق را هم اضافه کرد؛ یعنی نظریات تولید شده باید اجرایی هم بشوند لذا امام(ره) در بحث ولایت فقیه این مسائل را پیاده کرد و روحانیت وظیفه دارند که تئوری‌های عرصه‌های دیگر را هم ترویج و تبلیغ کنند
دحوالارض سالروز از دست دادن حضرت پدر @yahyajahangiri
موضوع بسیار جالب که اولین بار از دکتر شمالی آموختم بجای unity of God تلاش کنیم برای unity in God @yahyajahangiri