↙️ نماینده مقام معظم رهبری در امور پاکستان:
🔹در علوم اسلامی تعصب داشته باشیم
💠 حجت الاسلام والمسلمین سید ابوالفضل بهاءالدینی نماینده مقام معظم رهبری در امور پاکستا در دیدار با حجت الاسلام دکتر یحیی جهانگیری و اعضای شورای جایزه جهانی شهید صدر، با تقدیر از ابتکار عمل سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در برگزاری این رویداد، اظهار داشت: اسکتبار جهانی هیچگاه مایل نیست و نخواهد بود تا صدای این معارف به گوش جهانیان برسد.
🌐 https://www.hawzahnews.com/news/1138963
🟣 @sadrprize
🌐 در آستانه نیمه شعبان سال ۱۴۰۲ سایت انگلیسی مهدویت آغاز به کار کرد
www.mahdism.net
👉https://mahdaviat.ir/ronamaei-az-site-englisi-mahdaviat/
جهت اطلاع
صفحه آقای اکبرنژاد تا قبل بازداشت ایشون نزدیک ۶۰هزار نفر بوده
طی این چند روز تا الان شده ۱۲۶هزار نفر و ادامه هم داره
این چیزی است که دشمن میخواست و مطلوب آقای اکبرنژاد بود، ولی با دستان خود ما اتفاق افتاد
شبیه ایشان در حوزه، در آینده بیشتر خواهد شد،
آیا برای پندمیک نشدن آن، همین امروز فکری کردیم؟؟
@yahyajahangiri
هیچ چیزی سخت از گمنام ماندن نیست
و هیچ چیزی لذت بخش تر از گمنامی نیست
@yahyajahangiri
تبلیغات شهری مراسم سخنرانی در #ترکیه| نیمه شعبان در جمع مؤمنان ترک زبان خواهم بود
Kentsel reklamcılık
Türkiye'de konuşma töreni
İmam Zaman dogun gunu, Türkiye'de konuşma yapacağım.
@yahyajahangiri
یادداشت های فرامرزی
باز نشر بمناسبت سال روز صدور منشور روحانیت سخنرانی دکتر یحیی جهانگیری در جماران
حجت الاسلام دکتر یحیی جهانگیری به تحلیل شخصیت امام پرداخت و اظهار داشت: برخی خیال می کنند امام صرفاً یک فقیه و آخوند مذهبی بود در حالی که امام واقعاً یک فرد چند وجهی است که هر واژه ای ساحتی از امام را معرفی می کند و مباد این واژه ها به جای اینکه نورانیت امام را بر ما بتاباند سبب شود که او را نشناسیم.
وی افزود: امام در منشور روحانیت، روحانیت را به دو قسم تقسیم می کند. امام می فرماید یک قشری از روحانیت وجود دارد که حافظ خودشان هستند حالا یا حافظ شخص خودشان یا حافظ قشر خودشان! سپس به روحانیون مقدس مآب اشاره می کند یعنی آدم های خوبی هستند ولی به فکر نجات خود یا قشر خود می باشند. سپس در مقابل به گروه دیگری اشاره می کند که اینها روحانیتی هستند که حافظ دین اند یعنی به فکر خود نیستند یعنی اینها مثل کلیسا نیستند که برای خود تقدس قائل بشوند و در آخر به موزه بروند و در یک واتیکان خلاصه شوند بلکه اینها حافظ دین خدایند و به خاطر دین خدا هزینه می دهند و به شهادت می رسند.
این مبلغ بین الملل ادامه داد: بعضی ها یادگیری زیان خارجی را کفر می دانند و برای آن باید هزینه داد و بنده به طلبه ای که می خواهد تأملات حجره اش به دردهای بشر گره بخورد، می گویم باید با زبان دنیا آشنا شود و دردهای مردم را نه از پشت اتاق ها و بولتن های سانسور شده بلکه باید دردهای مردم را به عین الیقین ببیند.
وی اظهار داشت: روزی در حوزه های علمیه اگر کسی زبان خارجی یاد می گرفت، اینها را کفر می دانستند و اگر کسی عرفان را یاد می گرفت می گفتند گناه و اگر فلسفه یاد می گرفت می گفتند شرک! و امام در این جا می فرماید اگر در مسیر دوم قرار گرفتید باید خود را برای دادن هزینه های سنگین آماده کنید و این هزینه را باید از سمت همین گروه اول مقدس مآب متحمل شوید.
حجت الاسلام جهانگیری افزود: امام معتقد است آن روحانیتی که می خواهد خود را قربانی و فدای دین بکند، باید فرایند محور باشد نه برایند محور. یعنی این روحانیت نباید فکر کند که امروز به سقف برسد بلکه این روحانیت باید امروز ببیند کدام پله را بچیند، نسل بعدی، پله بعدی را خواهد چید و این پازل اصلی کامل خواهد شد. و لذا امام رسالت روحانیت را یک پازل می داند که هر کدام باید از این پازل یک نقشی را پر کند.
وی با بیان اینکه امام خود فرایند محور بود، گفت: امام قصد ندارد بگوید الان که حکومت ما یک حکومت اسلامی است همه شاخصه ها باید حاکم باشد بلکه می فرماید این حکومت را مقدمه رسیدن به آن پازل کلی یعنی حکومت مهدوی می دانم و من خمینی این مقدار از پازل را پر کردم و جمله معروف امام در اینجاست که به تکلیف عمل کنیم، نه به نتیجه! و این یک جمله کلیدی و راهبردی است لذا اگر نگاه مان به مسئله تکلیفی باشد و نه نتیجه، در حقیقت وظیفه خود را انجام داده ایم و عیبی هم ندارد که نسل های آینده پازل کلی را تکمیل کنند و می کنند.
این مبلغ بین الملل با اشاره به تاریخ دویست ساله روحانیت مورد پسند امام (ره)، اظهار کرد: تاریخ روحانیت را به سه دسته تقسیم میکنم که در سه برش تاریخی به وظیفه و رسالت خود عمل کردند. اول روحانیت نجف؛ در سیستم آموزشی نجف که آن را برش تاریخی اول می دانم فقط درس خوانده میشد و حتی در تعطیلات و ماه رمضان نیز درس میخواندند و در این دوره روحانیت رسالت خود را تبیین و تنقیح دین میدانست. شهید صدرها و بزرگانی که در حوزه نجف بودند دنبال این بودند که از پشت واژههای دین معانی و معارف را بیرون بکشند و انصافاً در تولید دانش سهم جدی داشتند.
وی افزود: برش دوم روحانیتی است که در رسالت خود چیز دومی را بر حوزه نجف اضافه کرد و به خاطر همین حوزه علمیه قم نسبت به حوزه نجف یک تغییر کارکردی داشت و آن این بود که در این حوزه علاوه بر تنقیح و تبیین مباحث، به حوزه ترویج و پیام رسانی هم توجه شد و لذا اینطور نشد که ماه رمضانها و محرم بنشینند و درس بخوانند بلکه در این ایام فرصتی را فراهم کردند تا آنچه در حوزه تبیین و تنقیح یاد میگرفتند به حوزه ترویج و به دیگران هم برسانند و این اتفاقی بود که در حوزه قم رقم خورد.
حجت الاسلام جهانگیری در پایان با اشاره به برش سوم تاریخ روحانیت اصیل و حافظان واقعی دین، گفت: امام آغازگر برش سوم تاریخ روحانیت اصیل بود. امام میگوید وظیفه روحانیت فقط کشف معانی خفته درپسا پرده واژهها و متنهای دینی نیست، وظیفه روحانیت فقط پیام رسانی آنچه که فهمیده است نیست، اگر روحانیت رسالت سوم را انجام ندهد، هر دو ناکافی خواهد بود و آن رسالت تحقق بخشیدن به آن یافتهها در برش اول (دوره حوزه نجف) و بسط بخشیدن به آنچه که در برش دوم (دوره حوزه قم) اتفاق افتاده است، میباشد.
یادداشت های فرامرزی
باز نشر بمناسبت سال روز صدور منشور روحانیت سخنرانی دکتر یحیی جهانگیری در جماران
وی افزود: امام معتقد است دین تا موقعی که مسئله اش فقط تبیین و تنقیح باشد و در منبرها به مثابه یک وعظ و پند معرفی شود، فقط یک انگاره ذهنی خواهد بود و لذا ضرورت دارد این انگارههای ذهنی در قالب یک پلتفرم جهانی به کف میدان بیاید و این هدف مهم از عهده من خمینی به تنهایی خارج است اما در حد توان و رسالت خود در یک نقطه زون کوچکتری پایلوت آن را می سازم و در جمهوری اسلامی این کار را انجام خواهم داد. امام معتقد بود صدور انقلاب، اول در جهان اسلام و سپس در کل دنیا تحقق یابد و پیاده سازی این هدف جز با همت و تلاش روحانیت اصیل که حافظ دین خدا و تکلیف محور و فرایندمحور است، محقق نخواهد شد.