eitaa logo
یادداشت های فرا-مرزی
2.1هزار دنبال‌کننده
2.4هزار عکس
294 ویدیو
56 فایل
دایرکت @YahyaJS ادمین: @jahangiri_amin @Elhamshiri67 تاریخ تولد کانال بهمن ۱۴۰۱
مشاهده در ایتا
دانلود
9.52M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
قبرستان حیوانات در ایران یادمان باشد، اگر جامعه راهبری درست نشود، تقنین و تنظیم امور، ناظر به اقتضائات و نیازها نباشد، جامعه راه خود را می رود و سبک زندگی خودش را می سازد. مشکل یک حکمرانی، نشناختن و ندیدن این امور است. و اگر تدبیری نشود، تضاد سبک زیست اجتماع (هست ها و واقعیت ها) با سبک زندگی تجویزی (باید ها و حقیقت ها) جدی تر خواهد شد. @yahyajahangiri
چرا باید حلول ماه رجب را دانست. افزون بر بعد این ماه مبارک، یک بعدی هم دارد. و فهم آن اهمیت استقبال از این ماه را چندان می‌کند. ماه رجب، از ماه های محرم است و عرب طبق مرسوم در این ماه ها نبرد نمی کرد. اما کنار این رسم خوب، یک رسم ناانسانی هم داشتند و آن این بود که هر چه می توانستند در روزهای آخر ماه جمادی، انسان می کشتند. اصلا جوری شده بود که هرکس سالم در می رفت تا رجب، گویی نجات یافته بود. و فارابی نسبت به این مساله مفصل بحث کرده است‌ و این ضرب المثل معروف: حاکی این فرهنگ سخیف است و نشان چرایی تبریک ماه رجب. العجب ثم العجب بین الجمادی و الرجب تبریک ماه رجب نشان می دهد چقدر اسلام، صلح طلب و مخالف خونریزی است. در سال ۲۰۲۴ که جهان، سال پر جنگی را دید، باید برای برجسته سازی این نمادهای تاریخی، بیشتر کوشید @yahyajahangiri
زیر پوست شهر صندوق لباس های مستعمل در مکه همان دیوار مهربانی خودمان هر جا ثروت است، الزاما به این معنا نیست، فقیر نیست. گاه فقر شدید را در. محل انباشت ثروت و سرمایه باید جستجو کرد @yahyajahangiri
🟢 درس های امام هادی برای امروز جامعه شیعی؛مساله شدن نامساله هاست ✍دکتر یحیی جهانگیری در یادداشتی به این موضوع پرداخته است. 🔹همیشه گفتم یکی از مشکلات ما، مسأله گی نا مسأله ها و نامساله گی مسأله هاست. دشمن چیزهای فیک را برای ما مسأله می‌کند. و ما در زمین دشمن، بازی می‌کنیم. سر ما را مشغول می‌کند به مسأله فیک؛ سر آن یک دیگر را کافر و نا مسلمان می شماریم. 🔸او به زرنگی، مسأله اصلی ما را سعی میکند، ما فراموش کنیم. امام هادی ع، به این خیلی دقت داشت. 🔻مسأله خلق قرآن، یک مسأله فیکی بود که مسأله شده بود. سر این مسلمانان حتی همدیگر را می کشتند. 🔹هر جریانی به قدرت می رسید، طرفدار یک تئوری بود، و طرفداران تئوری رقیب را می کشت. اما امام هادی(ع) در نامه‌ای، به یکی از شیعیان از او خواست تا در مسأله خلق قرآن اظهارنظر نکرده و جانب هیچ یک از نظریه حدوث و قدم قرآن را نگیرد. 🔸او در این نامه مسأله خلق قرآن را فتنه خوانده و ورود به این بحث را هلاکت دانسته است. همچنین بر کلام خدا بودن قرآن تأکید کرده و گفتگو درباره آن را بدعتی دانسته که هم سؤال‌کننده و هم پاسخ‌دهنده در گناه آن شریکند. 🔻در آن دوره، جدال بر سر مسأله حدوث و قدم قرآن موجب پیدایش فرقه‌ها و گروه‌هایی در میان اهل سنت شده بود مأمون و معتصم جانب نظریه خلق قرآن را گرفته بودند و مخالفان را تحت فشار قرار می‌دادند که از آن به دوره محنت یاد می‌شود اما متوکل از قدیم بودن قرآن حمایت می‌کرد. @yahyajahangiri 🌍 موسسه بین المللی فطرت 🆔 @Fitra_Institute
عصر امام هادی ع شبکه جهانی ولی عصر https://youtube.com/watch?v=0hUAoB0lWC4&feature=share @yahyajahangiri
1.pdf
376.6K
موازنه هویت دینی و ملی در اقلیت‌های شیعی آمریکا》 🔹🔸🔹 محمدرضا حضور بخش یحیی جهانگیری تاریخ دریافت: 99/6/22 تاریخ پذیرش: 99/11/10 👌👌👌 چکیده: .... این پژوهش در صدد پاسخ به این پرسش است که آیا شیعه برای استیفای حقوق شهروندی باید سیاستهای اجتماعی آمریکا مبنی بر ادغام شدن در بافت جامعه را با تمام الزامات آن بپذیرد؟ هویت دینی شیعیان بر اساس خوانش نوین از معنویت شیعی (معنویت جمعی) مهمترین راه حل برای حل بحران شیعیان برشمرده شده است. معنویت جمعی فرآیندی است که نه بر افراد به صورت متمایز، بلکه بر روابط میان فردی، شبکه سازی در جامعه ایمانی، حفظ و استمرار معنویت از طریق جمع گرایی و در نهایت انسجام هویت دینی- معنوی جامعه مدنظر تأکید دارد. کليدواژه ها: اسلام، شیعه، جامعه آمریکا، هویت دینی، چالش، مهاجران. 🌐 https://eitaa.com/yahyajahangiri/
جداریات امام هادی @yahyajahangiri
تقویم های جهان به این تنوع و زیبایی است @yahyajahangiri