eitaa logo
یادداشت های فرا-مرزی
2.1هزار دنبال‌کننده
2.5هزار عکس
296 ویدیو
56 فایل
دایرکت @YahyaJS ادمین: @jahangiri_amin @Elhamshiri67 تاریخ تولد کانال بهمن ۱۴۰۱ نوشته ها، از آن ِاندیشه خود ِشخصی ام است؛ بدون پیوسته های علمی، اجتماعی، کاری، اداری و ... با این سنجه، ارزیابی و نقد و نقل فرمایید
مشاهده در ایتا
دانلود
My interview with sahar TV | live | on Jesus Christ in Islam | happy new year | گفتگوی زنده با شبکه تلویزیونی سحر | عیسی مسیح در اسلام https://youtube.com/watch?v=OMbj_g9aGyw&feature=share
یادداشتی در اولین شماره سال نو ۲۰۲۳ در AMUST تنها نشریه مسلمانان در استرالیا درباره ویژگی های خاص عیسی مسیح در قران لینک https://www.amust.com.au/2023/01/jesus-christ-highly-honoured-in-this-world-and-the-hereafter/ @yahyajahangiri
تقویم تاریخ | خاطره امروز @yahyajahangiri
روضه مطهر نبوی نایب الزیاره هستم
بمناسبت کریسمس عیسی بن مریم (ع): «بیماران را مداوا کردم و به اذن خدا شفایشان دادم و کور مادرزاد و مبتلای به پیسی را به اذن خدا درمان کردم و حتی مردگان را معالجه و آنها را به اذن خدا زنده کردم، ولی هر چه برای درمان احمق تلاش کردم نتوانستم اصلاحش کنم.» گفتند: «ای روح خدا، منظور از احمق چیست؟ فرمود: «کسی که از نظراتش و از خودش خوشش می‌آید و از همه لحاظ خود را برتر از دیگران می‌بیند و جز خودش برای کسی حقی قائل نیست. چنین کسی همان احمقی است که راهی برای درمانش وجود ندارد.» امام صادق (علیه‌السلام): إِنَّ عِيسَى اِبْنَ مَريَمَ عَليهِ السَّلام قالَ داوَيتُ اَلمَرضَى فَشَفَيتُهُم بِإِذنِ اَللَّهِ وَ أبرَأْتُ اَلأَكمَهَ وَ اَلأَبرَصَ بِإِذنِ اَللَّهِ وَ عَالَجتُ اَلْمَوتَى فَأَحيَيتُهُم بِإِذنِ اللَّهِ وَ عَالَجتُ اَلْأَحمَقَ فَلَمْ أَقدِر علَى إصلاحِهِ فَقِيلَ يَا رُوحَ اَللَّهِ و ما الأَحمق قالَ اَلمُعجَبُ بِرَأْيِهِ و نَفسِهِ الَّذي يَرى اَلفَضلَ كُلَّهُ لَه لا عليه و يُوجبُ الحَقَّ كُلَّهُ لنَفسه و لا يُوجِبُ عَلَيهَا حَقّاً فَذَاكَ اَلأَحمَقُ اَلَّذي لاَ حِيلَةَ فِي مُدَاوَاتِهِ. اختصاص، ج ۱، ص ۲۲۱ @yahyajahangiri
روایتی متفاوت از حضرت مریم(س) و انسان معاصر مری کریسمس اما غزه دکتر یحیی جهانگیری روزهای منسوب و مرسوم میلاد تنها فرزند مادری به نام مریم است و در آستان سال جدید، جشنش می گیرند اما در روزگاری که درست در سرزمین تولد او امروز کودکان مریم در غزه کشته می‌شوند. شاید روی سینه مریم، کودکانی غزه‌ای پناه می‌برند که روزی آنجا عیسی آرام می گرفت. کودکان غزه! در برابر صدای غرش رگبار دشمن، نگران نباشید مادری بنام مریم برای شما لالایی می خواند. اصلا چنان اسرائیل، زخم ترورو می‌ریزد که انگار باز مریم از تهمت بنی اسرائیل به جذع النخلی پناه برده است. دیروز اگر مریم در برابر تهمت‌های بنی اسرائیل به جذع النخلی پناه برد امروز هم مریم در مزارش در فلسطین از ترور اسرائیل به درختی در گوشه‌ای پناه برده است و زیر سایه‌اش کودکان غزه را نوازش می‌دهد. به کودکان غزه می‌گوید حرف نزنید و روزه سکوت بگیرید که اینان رگ‌هایشان هم رگبار ترور است. تو فقط مریم مسیحیان نیستی که مریم ما مسلمانان هم هستی... مزار تو را در اورشلیم مسلمانان می آیند چنان که مسیحیان هم، اصلاً در قرآن مسلمانان بیش از کتاب مسیحیانت، از تو گفته شده است، تو مریم ما هم هستی! ای مادر خوب. مریم؛ دخترکی که قرار بود پسر باشد، عابد معبد اما شد دختر: وضعتها انثی اما خداوند گفت: یادت باشد هر پسری که دختر نمی شود: لیس الذکر کالانثی. اصلا اگر حنه‌ای مادر مریم، تو پسری می خواهی که عابد معبد باشد به تو دختری می دهیم بنام مریم که فرزندی بیاورد چنان که برخی او را اصلا معبود معابد بپندارند. آری اگر عیسی مسیح می طلب، باید مریم تربیت کنی تا در جهانی، مریم ها نباشد، عیساهایی را جستجو مکن... اگر اسمش در کتاب پیروان فرزندش، هفت بار آمده، شگفتا که در کتاب مسلمانان ده برابر تکرار گشته یعنی هفتاد بار. در عصری که اسم دختر بردن ننگ بود و دختران را به اسم پدر یا برادر می خواندند و مریم را مریم صدا نمی کردند و یا اخت هارون می گفتند؛ خدای قرآن اراده کرد که اسمش در قرآن بیش از نام هم پدر (عمران) آمده و هم برادر (هارون) بیاید. حتی بر خلاف فرهنگ غلط آن روزگار که دختر را با برادر و پدر می شناختند، اسم پسرش را با پسوند مادر هماره آورد، عیسی بن مریم تا بگوید اتفاقاً مردان باید بنام مادران شناخته شود. باید شناسنامه فرزند مادر باشد تا پدر. عجیب نام تو قرآن ما را زینت داده است. قصه فقط تکرار 70 بار نام تو نیست و یا اینکه سوره مستقل به اسم تو آمده است به اسم یک دختر، که قومش از جامعه اش راندند و پسرش را قصد دار کردند. قصه آن است که راهبان و کشیشان تو باید بدانند که نام تو نه فقط در مکه و سوره های مکی که حتی در مدینه و سوره های مکی هم، کلید واژه پر تکرار دیالوگ خدا با پیامبرش بوده است و شگفتا از نظم اعداد که نامت در سوره های مکی در سه سوره 19، 21 و 23 آمده است و در سوره های مدنی در چهار سوره 3 و 4و 5 و 66. راز این اعدا منطقی، روی کشف خواهد شد و پرده از حقیقت وجودی مریم را باز قرآن خواهد برداشت. نام تو برای ما یادآور مریمی دیگر است که داستانش را قرآن فراموش نمی‌کند. ماریام خواهر موسی(ع). شگفتا از نام مریم و مریم نامها که این مریم، نقش آفرین است در رشد کودکی فرزنش عیسی و آن مریم نقش ساز در رشد کودکی برادر موسی. جهان امروز یا مریم! به تو بیش از مخترعان نانو و و هوش مصنوعی نیاز دارد. جهانی که چنان در زمین، انسان را زمین گیر کرده است که دیگر دستش کوتاه گشته از آسمان، مگر بشر اینگونه می تواند بفهمد که یک دختر بتواند با جبرائیل خدا هم دیالوگ گردد: قال انما انا رسول ربک تو را یا مریم! مادر عیسی، خواهر عمران و ای دختر حنه، بشر امروز نمی تواند درک کند. بشری که چنان شبکه های اجتماعی متنوع و متکثر، از متن محور یا تصویر مدار، از صوت محور تا فیلم محور و... او را مجبور ساخته به دیده شدن. بشری که هر روز پستی برای ابراز از خود نگذارد، عقب می ماند و عقب مانده خوانده می شود؛ با فالوور، سرمایه می‌اندوزد و سفره رنگین می‌کند. چگونه این بشر بفهمد تو را که، بجای دیده شدن، نادیده دیده شدن را برگزیدی. چنانکه در گمنامی و بی‌ فالووری، چنان سفره رنگینی خدا برای تو پهن کرده که پیامبر خدا، زکریا در آن شگفت زده شد «وَجَدَ عِنْدَها رِزْقاً» تو مریمی که ثابت کردی با گمنامی به سرمایه هایی می‌شود دست یافت که در جمع کردن فالوور نیست اما مگر بشر مدرن و انسان معاصر آن را می تواند بفهمد؟ مریم، ما فقط نامت را می گوییم، خواهش می‌کنیم پیش ما نیا که اگر بیایی تو خود احساس غربت خواهی کرد. در عصر ما انسان اینچنین تو باز تهمت‌ها خواهی خورد و باز از دست ما پناه خواهی برد به جذع النخل. مریم ما از تو به بیراه رفتیم و شدیم بیگانه. چگونه بفهمیم دختری دردانه مثل تو را، وای بر ما... مری کریسمس می گوییم و در حالی که نمی دانیم مریم کیست و کریست کیست؟ https://qudsonline.ir/xb623
هدایت شده از خبرگزاری ایکنا
اگر دیگر رسولان آیه دریافت می‌کنند عیسی(ع) خودش آیه است 🔹️حجت‌الاسلام والمسلمین یحیی جهانگیری، مبلغ سرشناس بین‌المللی با اشاره به ویژگی‌های مسیح(ع) قرآن تصریح کرد: اگر دیگر رسولان، آیه دریافت می‌کنند اما عیسی(ع)، خودش، آیه است. iqna.ir/00HrFG @iqnanews
جداریات
‏حضور فرهنگی بین المللی، الزاما با ساخت یا ترجمه و یا اعزام اتفاق نمی افتد گاه حضور برندها مثل ها، کافه ها، عناوین و شخصیتهای یک کشور در کشور دیگر، موثرترین نوع دیپلماسی فرهنگی است. دو رستوران و در مکرمه عربستان سعودی @yahyajahangiri