eitaa logo
یادداشت های فرامرزی
2هزار دنبال‌کننده
2.2هزار عکس
274 ویدیو
53 فایل
دایرکت @YahyaJS ادمین: @jahangiri_amin @Elhamshiri67 تاریخ تولد کانال بهمن ۱۴۰۱
مشاهده در ایتا
دانلود
گزارش تصویری پیش نشست اخلاق حیوانات در اسلام و مسیحیت پژوهشگاه فرهنگ و علوم اسلامی @yahyajahangiri
📢دعوت به همکاری در یکی از مراکز حوزوی قم جهت کار آموزشی 🔹نوع فعالیت: اداری، اجرایی، آموزشی و پژوهشی 🔹شرایط متقاضی: داشتن حداکثر سن 30 سال تحصیل در حوزه و یا دانشگاه(اولویت با دانشجویان دانشگاه باقرالعلوم(ع) می‌باشد) 🔹مدارک مورد نیاز: 1. یک قطعه عکس 2. مدرک کارشناسی و یا سطح 2 حوزه 3. تصویر تمامی صفحات شناسنامه 4. شرح سابقه فعالیت‌ها و مهارت‌ها 🔸جهت ثبت نام با استفاده از اکانت گوگل، فرم زیر را تکمیل کنید: ثبت نام پشتیبانی 🔻 مرجع رسمی اطلاع رسانی دفتر تبلیغات اسلامی: 🔺 @tablighnews
akhlagh dar masihiat.mp3
91.94M
⚪️ فایل صوتی پیش نشست همایش بین المللی اسلام و مسیحیت ⚪️با موضوع رابطه اخلاقی انسان و حیوان در مسیحیت به انگلیسی سخنرانان: ✔️شیخ یحیی جهانگیری از ایران ✔️کشیش دیو اسمیث از استرالیا ◀️پژوهشگاه فرهنگ و علوم اسلامی @yahyajahangiri ◀️
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
@allah4all ✳️ شهر شیعی ایرانی دربند یکی از سه پایتخت تاریخ روسیه 🔸جامعه شیعیان شهر دربند از نخستین جوامع مسلمان در روسیه محسوب می شوند. جامعه شیعیان دربند در دهه های نخستین اسلام با ورود پیروان این دین به قفقاز شکل گرفت و مسلمانان منطقه نیز تمامی آداب و رسوم خود را که از دیرباز به آنها ارث رسیده، حفظ کرده اند از جمله اینکه نیمه روز هنگام ظهر بانگ اذان در شهر به صدا در می آید و مومنان را برای اقامه نماز به مسجد فرامی خواند. @allah4all 🔸مسلمانان دربند و مناطق اطراف همچنین سوگواری های محرم را با شکوه برگزار می کنند و دسته های سوگوار در نواحی مختلف شهر حرکت کرده و مردم سینه زنی می کنند.ایام اعیاد اسلامی مانند قربان و فطر نیز در دربند با شکوه برگزار می شود و مردم در این روزها با حضور گسترده در مساجد، عید را با هم مذهبان خود برگزار می کنند. مردم دربند نوروز را نیز که از دوره حکومت ایرانیان بر این منطقه قفقاز به ارث مانده است، جشن می گیرند و همانند ایرانیان، این جشن باستانی را به یکدیگر شادباش می گویند. مرجع تخصصی محتواهای @Allah4all @Thrillofpeace
بیانات در دیدار جمعی از اساتید و فضلا و مبلّغان و پژوهشگران حوزه‌های علمیه کشور یک مسئله این است که تحول را مدیریّت کنید. ببینید آقایان و خواهران عزیز! تحول اجتناب‌ناپذیر است؛ تحول، طبیعت و سنّت آفرینش الهى است؛ این را بارها من مطرح کرده‌ام، گفته‌ام؛ تحول رخ خواهد داد. حالا یک واحدى را، یک موجودى را فرض کنیم که تن به تحول ندهد؛ از یکی از دو حال، خالی نیست؛ یا خواهد مُرد یا منزوى خواهد شد؛ یا در غوغاى اوضاع تحول یافته، مجال زندگى پیدا نمیکند و زیر دست و پا لِه میشود، از بین میرود یا اگر زنده بماند منزوى خواهد شد. مثل همان انسان جنگلى که در روزنامه‌ ــ امروز یا دیروز، این یکى دو روزه ــ خواندیم؛ یک آدمى است که چهل سال پیش، داخل جنگل در مازندران رفته و یک ارتباط خیلى ضعیفى دارد با محیط بیرون خودش؛ [این‌طور] منزوى میشود. میشود رفت، میشود از تحول دورى گزید، امّا با انزوا. اگر حوزه بخواهد از تحول بگریزد، منزوى خواهد شد؛ اگر نمیرد، اگر زنده بماند. البتّه مایه‌ى دین، مانع مُردن میشود، امّا منزوى خواهد شد؛ روزبه‌روز منزوى‌تر خواهد شد. @yahyajahangiri
هدیه دوست عزیز نویسنده امروز دریافت کردم
هدایت شده از فکرت
📝 ♦️مجازی‌دیدگی؛ پدیده‌ای مخاطره‌آمیز برای خانواده 🔹پست‌مدرن دنیای ژله‌ها و دوران سیال‌هاست، چراکه در دوران پست‌مدرن هیچ‌واقعیتی وجود ندارد و این انسان‌ها هستند که واقعیت را می‌سازند، یعنی یک موضوع آنقدر تکرار می‌شود تا همه باور کنند. 🔹در این دوره‌ ژله‌ای و دوره سیالیت‌ها هیچ ‌معرفت حقیقی و ثابتی نیست و همه چیز سیال و بسیار قابل تغییر است. 🔹در دوران پست‌مدرن ما هیچ‌چیز ثابتی نداریم و همه چیز مدام در حال تغییر خواهد بود. هوای امروز هوای پست‌مدرن است. ✍️نویسنده: حجت‌الاسلام ‌و المسلمین یحیی جهانگیری ‌سهروردی 🔻ادامه مطلب در لینک زیر: 🌐 http://fekrat.net/1778 📌کانال فکرت؛ 🆔 @fekrat_net
هدایت شده از فکرت
📝 ♦️مجازی‌دیدگی؛ پدیده‌ای مخاطره‌آمیز برای خانواده 🔹ما داریم به سمت دنیایی که رسانه حاکم است و سنخ‌شان سنخ رسانه‌های مجازی و رسانه‌های پست‌مدرن است، می‌رویم؛ به دنیایی که همه چیز آن مجازی و پست‌مدرن است. 🔹خانواده‌ها در این دوران تغییر می‌کنند و اگر زمانی خانواده، یک رکن و خانه، رکن اصلی آن بود، اما امروز ما بیوت داریم ولی اسره نداریم. 🔹یعنی مردم به بیت می‌آیند، در جمع هستند ولی با جمع نیستند. 🔹در نتیجه خانواده در دنیای امروز دچار مجازی‌دیدگی شده یعنی یکی از ارکان اصلی خانواده که خانه بوده نمی‌تواند مفهوم خود را در قالب دوران قدیم نمایان کند و فقط بیت است و مفهومی به نام اسره ندارد. 🔹در دنیای جدید رسانه توانسته مفهوم خانواده را تغییر دهد و روابط را ژله‌ای کند. 🔹هر کدام از اعضای خانواده در دنیای مجازی به دنبال چیزی هستند که دارند؛ مثل همسر و فرزند، پدر و مادر و این یعنی دنیای مجازی تمام ساختارهای لازم در یک خانواده را بریده است. 🔹در بحث آینده‌پژوهی اگر می‌خواهیم ببینیم در آینده چه رخ می‌دهد باید ببینیم درام‌‌نویسان و رمان‌نویسان چه می‌گویند، چرا که رمان‌ها و فیلم‌ها بخشی از واقعیت آینده را می‌نگارند. 🔹در واقع رمان‌نویسان پیشگویی نمی‌کنند، بلکه پلان‌ریزی می‌کنند و ما در این پازل بازی خواهیم کرد. 🔹رسانه‌های امروز رسانه‌ای نیستند که آینده را پیش‌بینی کنند، بلکه رسانه‌ای هستند که تجویز کرده و در کل دنیا صحبت می‌کنند و این مطلب از روی فیلم و کارتون‌ها مشهود است؛ آن هم در دنیایی که خانواده به سوی مجازی‌دیدگی می‌رود و مفهوم اسره از دست می‌رود. ✍️نویسنده: حجت‌الاسلام ‌و المسلمین یحیی جهانگیری ‌سهروردی 🔻ادامه مطلب در لینک زیر: 🌐 http://fekrat.net/1778 📌کانال فکرت؛ 🆔 @fekrat_net
شناخت رسانه های جهان پست مدرن https://farhangesadid.com/0000ls @yahyajahangiri 👍
سلام اقای جهانگیری: این کلیپ جالب است چون این خانم قبلا یک فمنیست مسیحی و ضد اسلام بوده و از خانواده مرفه - مصاحبه کننده سئوالات ریشه ای و دقیق می کند و جوابهای این خانم بسیار جالب است و حتی من نودم که ۱۱ سال در اموزشگاه اندیشه ( ایتالیائی) که توسط کشیشهای کاتولیک اداره میشد ( باد از انقلاب مصادره شد) از حرفهای این خانم در باره اشکالات کلامی مسبحیت مطلب جدید یاد گرفتم. در جوانی در دانشکاه ایالتی اوهایو وقتی من با مبشرین مسبحی مناطره می کردم مهمات مهم حمله من تثلیث مقدس Holy Trinity بود ولی این کلیپ یک مورد مهم دیگر را به من یاد داد. https://youtu.be/ZBJpISpEtac https://youtu.be/1CfDXQP0lNU
وجاء ذلك في ندوة "التواصل الأخلاقي بين الإنسان والحيوان في الإسلام والمسيحية" العلمية بمحاضرة للناشط الاجتماعي والخبير الديني "البروفيسور ديف سميث"، ورجل الدين الإيراني ورئيس رابطة الثقافة والعلاقات الإسلامية في قم المقدسة الشيخ "يحيي جهانغيري". وتحدث بعد ذلك، الشيخ جهانغيري قائلاً: إن الدين الإسلامي يعتبر الحيوانات كـ سائر المخلوقات من خلق الله ونحن نعتقد أننا لن نرتقي مقام الإنسانية دون تحسين تعاملنا مع كل ما خلق الله تعالى. وأضاف أن هناك 200 آية في القرآن الكريم حول ضرورة الرفق بالحيوان كما هناك 6 سور قرآنية سُميت بأسماء الحيوانات بالإضافة إلى ذكر القرآن الكريم لـ 40 حيواناً في مختلف السور والآيات في القرآن الكريم. وأردف مبيناً أن الله يأمر الإنسان في بعض الآيات بالاعتبار من خلق الحيوانات كـ قوله تعالي "أَفَلَا يَنْظُرُونَ إِلَى الْإِبِلِ كَيْفَ خُلِقَتْ". وعبر عن أسفه لسوء التعامل مع الحيوانات مع تقدم البشر في الحداثة وابتعاده عن السلوك الأخلاقي والإنساني مع الحيوانات وتزايد حاجة الإنسان إلى تعلم سبل التعامل مع الحيوان وتعليمها. وقال إن هناك آيات قرآنية تشير إلى حمد الحيوانات والنباتات لله وأن الله يسمع نداءاتها كـ قوله تعالى "أَلَمْ تَرَ أَنَّ اللَّهَ يُسَبِّحُ لَهُ مَنْ فِي السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضِ وَالطَّيْرُ صَافَّاتٍ كُلٌّ قَدْ عَلِمَ صَلَاتَهُ وَتَسْبِيحَهُ وَاللَّهُ عَلِيمٌ بِمَا يَفْعَلُونَ". وقال إن هناك روايات عن الأئمة المعصومين(عليهم السلام) تؤكد الرفق بالحيوان كـ قول الإمام الصادق(ع) الذي نهى فيه من ذبح الماشية على يد صاحبها لأنسها به وأيضاً هناك تعاليم حول منع ضرب الحيوان على وجهه عند تنبيهه. https://iqna.ir/ar/news/3491088/%D8%AA%D8%A3%D9%83%D9%8A%D8%AF-%D8%A7%D9%84%D8%AF%D9%8A%D8%A7%D9%86%D8%A7%D8%AA-%D8%A7%D9%84%D8%B3%D9%85%D8%A7%D9%88%D9%8A%D8%A9-%D8%B9%D9%84%D9%89-%D8%A7%D9%84%D8%B1%D9%81%D9%82-%D8%A8%D8%A7%D9%84%D8%AD%D9%8A%D9%88%D8%A7%D9%86%D8%A7%D8%AA-200-%D8%A2%D9%8A%D8%A9-%D9%82%D8%B1%D8%A2%D9%86%D9%8A%D8%A9-%D9%81%D9%8A-%D8%A7%D9%84%D8%B1%D9%81%D9%82-%D8%A8%D8%A7%D9%84%D8%AD%D9%8A%D9%88%D8%A7%D9%86
یادداشت های فرامرزی
هم‌ اکنون گروه علمي - پژوهشي بانوان تحول آفرين برگزار مي نمايد: 💠 ژورنال كلاب با موضوع: چالش هاي
گزارش تصویری گروه علمي - پژوهشي بانوان تحول آفرين برگزار 💠 ژورنال كلاب با موضوع: چالش هاي هويت ديني مسلمانان در جوامع غربي معاصر 🔷مکان: كتابخانه ملي_ درب شرقي_ تالار محدث
ژورنال کلاب آقای جهانگیری.mp3
31.13M
فایل صوتی گزارش تصویری گروه علمي - پژوهشي بانوان تحول آفرين برگزار 💠 ژورنال كلاب با موضوع: چالش هاي هويت ديني مسلمانان در جوامع غربي معاصر 🔷مکان: كتابخانه ملي_ درب شرقي_ تالار محدث
نام تو همچنان در صدر است یا محمد! خواستند نامت را کنند اما شدی، درست در آن سرزمین؛ خوشید تو، تازه در طلوعش گرفته؛ روزی را چشم براهم که نه فقط نامت که مرامت، همه گیر باشد. نام تو، مغرب ندارد که تو اشراق نوری چه از شرق، چه در غرب! نامت بلند باد! یتیم حجار، امین مکه، پسر حضرت آمنه! 📝یحیی جهانگیری @yahyajahangiri
غروب جمعه| جمکران دعاگو هستم
گزارش تصویری ارائه مقاله انگلیسی کمسیون تخصصی همایش بین المللی غرب آسیا جامعه المصطفی