eitaa logo
وحید یامین پور
46هزار دنبال‌کننده
1.4هزار عکس
443 ویدیو
27 فایل
کانال رسمی وحید یامین پور 🔺️نویسنده 🔺️مدرس دانشگاه شبکه های اجتماعی: https://zil.ink/yaminpour
مشاهده در ایتا
دانلود
امسال مسجد محل ما ۱۱۰۰ نفر معتکف شدند. هزار وصد نفر! مسجد علی‌بن‌الحسين علیهمالسلام بلوار ابوذر ❤️ حالا بیاید ترور کنید تا کم بشیم.
رفتارهای اخیر آقای رئیس‌جمهور در سفرهای خارجی را در چارچوب نشانه‌شناسی رولان‌بارت تحت عنوان نشانگان ضعف‌وفرودستی تحلیل کرده بودم و اینکه تکرارش در آینده به زنجیره‌ی همبسته‌ای از معانی خلاف‌شأن ملّی می‌انجامد، ولی خب به توصیه دوستان جهت رعایت حال وفاق منتشرش نمی‌کنم. ➕️ @yaminpour
🔻در ستایش دشوارترین نوع خدمت در لباس قضا جماعتی که گمان می‌کنند رستگاری در عزلت جستن و گریز از مسئولیت است به کنار. اما گروهی هستند که نه تنها عافیت‌طلب و بی‌اعتنا به خدمت و اصلاح‌گری هستند که کارشان طعن و شماتت اهل خدمت و چوب لای‌چرخ هر اقدام و عملی گذاشتن است. حتماً این جماعت مقدسِ بی‌عملِ چشم‌تنگِ دهان‌گشاد را می‌شناسید. نماز و ذکر و زیارتشان برقرار است ولی از هر نوع عمل مثبت و پیشرفتی در کشور ناراحت و از هر گرفتاری و شکستی خوشحال‌اند‌. چون در هیچ رشدی نقشی ندارند و در عوض در هر شکستی بهانه‌ای برای سرکوفت جدید پیدا می‌کنند. امام راحل(ره) به آنها می‌گفت "مقدس‌نماهای بی‌شعور". همان‌ها که: "دیروز مشروب فروشی و فساد و فحشا و فسق و حکومت ظالمان برای ظهور امام زمان - ارواحنا فداه - را مفید و راهگشا می‌دانستند، امروز از اینکه در گوشه‌ای خلاف شرعی که هرگز خواست مسئولین نیست رخ می‌دهد، فریاد «وا اسلاما» سر می‌دهند!" (صحیفه امام خمینی؛ جلد 21، صفحه 281) ارزش شخصیت‌هایی مانند و در قیاس با این جماعت معلوم میشود. کسانی که از راحت خود گذشتند و تمام عمر خود را وقف اجرای عدالت و امنیت کردند. مانند زرهی بر تن جامعه در مقابل تیغ و تیر منافقین و اشرار و مفسدان. پيامبر صلي الله عليه و آله فرمود: عَدْلُ ساعَةٍ، خَيْرٌ مِنْ عِبادَةِ سَبْعينَ سَنَةً، قِيامِ لَيْلِها وَ صِيامِ نَهارِها؛ ساعتى عدالت، بهتر از هفتاد سال عبادت است كه شب هايش به نماز و روزهايش به روزه بگذرد. ➕️ @yaminpour
6.13M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔥 پایان جنگ‌ها آغاز یک تاریخ است؛ اگر مردم از چنگ جنگ فرار کرده و تسلیم شده باشند، تاریخ ذلت آن قوم آغاز می‌شود و اگر استقامت کرده باشند، تاریخ عزتشان فرا رسیده. به این مردان بلندبالای سرفراز نگاه کنید. انگار که روز اول جنگ است و نه روز پایان جنگی خونین و پر از ویرانی. غزه دیگر هرگز شکست نخواهد خورد. تاریخی که آنها آغاز کرده‌اند تاریخ نصر و عزت است و فرجامش پیروزی قطعی است. در آنسوی جنگ افسردگانی هستند که مجبور شدند قوی‌ترین و پیشرفته‌ترین سلاحهای کشتار جمعی را زمین بگذارند و ادعاهای خود را پس بگیرند. برای آغاز تاریخ عزت و سرافرازی چقدر باید تاوان داد؟ آیا آنگاه که آنسوی معادله، آغاز یک تاریخ باشد، کسی تعداد خانه‌های ویران یا تعداد قربانیان را می‌شمارد؟ ➕️ @yaminpour
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 روایتی از شب قبل از شهادت حجت‌الاسلام رازینی 🔹حجت‌الاسلام گلپایگانی: خانوادۀ این شهید بیان داشت که ایشان در شب شهادت تا صبح شب زنده‌داری می کرد و به قرائت قرآن و نیایش مشغول بود؛ گویا حس کرده بود که آخرین شب عمرش است. 🔹حتی این شهید بزرگوار روز حادثه گفته بود که قبایی که مخصوص تشرف به حرم علی بن‌موسی الرضا(ع) بر تن می‌کردند را برایش بیاورند و با آن لباس به محل کار آمد و به شهادت رسید. @Farsna
ضاحیه، قلعه حزب‌الله است. ولی قلعه واقعی قلب‌هایی است که با جنگ ویران نمی‌شود...
سئوال خوبیه
یکی از تذکرات حاجی این بود، عطر و ادکلن‌ رو در حدی بزنید که فقط اونی‌که بغلتون میکنه بوش رو بشنفه. زیاد نزنید... مشام مردم هم مثل چشم‌شون حق‌الناسه. بی‌جهت نباید توجه دیگران رو جلب کرد، چه با چشم، چه با مشام، چه با صدا. غیر از اینکه سلیقه‌ها متفاوته و ممکنه بوی عطر شما پسند کسی نباشه. ➕️ @yaminpour
هدایت شده از تسبیحات
➕️ خلسه توجه به وجود مطلق و مطلق وجود، نیاز به خلسه دارد. خلسه مهارتی است برای تهی کردن ذهن از اندیشیدن به هر چیزی. عرفای بزرگی مثل سیدعلی قاضی(ره) و علامه طباطبایی(ره) احوالی داشته‌اند که به خلسه تعبیر شده است. خلسه به تعلیق بردن ذهن، و آنگاه فراتر رفتن از هستنده‌ها و توجه به متن هستی در پس‌وپشت آنهاست. مرحوم حاج اسماعیل دولابی(ره) در دستورات خود برای نماز شب توجه به هستی خداوند را به عنوان مقدمه نماز آورده‌اند. سالک پیش از قیام به نماز، به هستی حق توجه میکند و آنگاه حضرت حق توجه او را به جهاتی که لازم است سیر می‌دهد. گاهی برای ورود به این گونه از تمرکز به هستی، تکرار اذکار خاص مانند تهلیل توصیه می‌شود. 🌙 ▪️ @Tassbihat
👆 سکوت عقل
🔻امروز پانزدهمین و آخرین جلسه از فصل سوم نسیان با عنوان "تاریخ تفکر، فرهنگ و تمدن" در پژوهشکده فرهنگ و هنر اسلامی برگزار شد. از همه دوستانی که تا پایان همراهی کردند سپاسگزارم. در جلسات پایانی مروری تاریخی داشتیم بر سیر تفکر فلسفی غرب جدید. ▪️خلاصه بحث به این شرح است: مرحله اول: حذف معرفت‌شناسی افلاطونی و اشراقی و انکار حقیقت مُثل و اصالت ذهن خود بنیاد شناسا و تبدیل شدن انسان به واهب‌الصور در فلسفه دکارت مرحله‌ دوم: کوتاه شدن دست ادراک انسان از حقیقت در فلسفه کانت و اصالت آگاهی خودبنیاد مرحله سوم: ادعای جهانشمولی عقلانیت (راسیونالیسم) و ابَر روایت‌های غرب جدید (مانند ایده ترقی و حقوق بشر) در عصر روشنگری مرحله چهارم: ظهور پوزیتیویسم و ادعای تمامیت یافتن معرفت بشری با ساینس، و مهمل دانستن معانی فرا حسی مرحله پنجم: تردید در بی‌طرفی و توانایی ذهن و علم در تفسیر حقیقت با ساختارگرایی زبانشناسانه‌ی سوسور و کشف "ناخودآگاه" در تفکر فروید و سپس فراگردهای پیشینی لاکان مرحله ششم: انکار حقیقت ثابت و اعلام مرگ سوژه و فرو افتادن در نسبیت‌گرایی با پساساختارگرایان و فوکو مرحله آخر: گشایش راه جدیدی در تفکر با هایدگر با تبدیل نسبت فاعلی انسان با وجود به نسبت قابلی... 🔻درباره دوره اینجا توضیح داده بودم: https://eitaa.com/yaminpour/3850