eitaa logo
ذاکر الحسین رسول رساپور
446 دنبال‌کننده
3.5هزار عکس
566 ویدیو
11 فایل
کانال رسمی هیئت الحسین(ع) [محفل رهروان ولایت،عاشقان شهادت] آی دی کانال ما در تلگرام ، سروش و ایتا @yamontaghem313
مشاهده در ایتا
دانلود
4_5792026194819942840.mp3
1.93M
📻 👤استاد 📝 پل‌های پشت سرت رو خراب کن! 🌹 @yamontaghem313 🌹
سخنرانی رهبر انقلاب در روز قدس فردا جمعه ساعت ۱۴:۳۰ از صدا و سیما و صفحات رسمی شبکه های اجتماعی معظم له شر اسرائیل را از این جهان کم میکند ... دست سردار حسین ... ❣ @yamontaghem313
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔻راز غربت‌ امیرالمؤمنین در «شیوۀ حکمرانیِ ایشان، یعنی مدیریت ولایی» است 🔻در مدیریت ولایی، وقتی مردم همراهی نکنند، حتی علی(ع) هم نمی‌تواند کاری از پیش ببرد 🔴 و - ➖در زمان بعثت پیامبر، بسیاری از مردم، نه با ایشان دشمنی کردند و نه ایمان آوردند، بااینکه می‌دانستند حق با اوست، سکوت می‌کردند چون مرعوب قدرت‌طلب‌ها بودند. ➖پیامبر مأموریت دارد مردم را از سلطۀ زورگوها آزاد کند، اما چون در روش دینی «اجبار» نیست، لذا اگر مردم همراهی نکنند، کار پیامبر بسیار سخت می‌شود. ➖دشواری کار امیرالمؤمنین هم به‌همین دلیل بود. چرا حضرت، غریب ماند؟ چرا یارانش سمت معاویه رفتند؟ چون معاویه وعده می‌داد و افراد را تطمیع و تهدید می‌کرد. معاویه سیاسی‌بازی می‌کرد اما علی(ع) اهل نیرنگ و فریب مردم نبود. ➖راز غربت‌ حضرت در شیوۀ حکمرانیِ ایشان است؛ «ولایت» یعنی شیوه‌ای که می‌خواهد آزادی، استقلال و کرامت انسان‌ها را حفظ کند. ولی مردم اکثراً این شیوه را نمی‌فهمند لذا با آن همراهی نمی‌کنند. ➖برای حکومتی که بخواهد کرامت و استقلال آدم‌ها را حفظ کند، همراهیِ مردم بسیار مهم است و الا حتی امیرالمؤمنین هم کاری از پیش نمی‌برد و حتی پیامبر هم، آخر نمی‌تواند وصیتنامه بنویسد. ➖ولایت‌مدار بودن یعنی اینکه شیوۀ حکومت ولیّ خدا را درک کنیم و با او همکاری کنیم تا موفق بشود و الا شیوۀ مدیریت ولایی، این‌قدر پُر از کرامت است که موجب می‌شود منافقین میدان پیدا کنند و ضربه بزنند. @Panahian_ir 🌹 @yamontaghem313 🌹
هدایت شده از گروه تواشیح والعصر
رئیسی آمد.... 🔷به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، متن بیانیه به این شرح است: بسم الله الرحمن الرحیم اَللّهُمَ صَلِّ عَلی علی بن مُوسَی الِّرِضا المَرُتَضی بعَدَدِ ما اَحَاطَ بِهِ عِلْمُکَ مردم شریف ایران، خواهران و برادران عزیزم، سلام علیکم انقلاب شکوهمند اسلامی مردمی شما، چهل و سومین سال خود را می‌گذراند و همچنان شعارهای مبنایی ما که تحقق ارزشهای دینی، عدالتخواهی، استقلال‌طلبی و آزادی‌جویی بود، بعنوان اولویت‌های ممتاز، در بلندای آرمان انقلاب می‌درخشند. آرمانی که زنده، پویا، قابل دستیابی و امیدآفرین است. پیشرفت های مادی و معنوی " اصحاب ما می توانیم" خمینی کبیر و خامنه ای عزیز، کشور ما را از حضیض ذلت به قله عزت رسانید. کتاب زرین افتخارات زنان و مردان سرزمینم مملو از لحظات تلخ و شیرینی است که سرنوشت یکسانی را برای ما رقم زده است. آرزوی «ایران قوی و سربلند»، فصل مشترک این تاریخ پر فراز و نشیب است. اگرچه مساعی صورت گرفته در دوره‌های متمادی، قابل تقدیر است، اما اینک در آستانه سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، ضعف مدیریت اجرایی، تقلیل توجه به آرمانهای مبنایی یا انحراف از آن، بخشی‌نگری، گم کردن اولویت‌ها، تن دادن به ساختار فرسوده، جهت‌گیری‌های چندگانه و متعارض، بوروکراسی ناکارآمد و مزاحم، سیاست‌زدگی، چشم‌دوختن به بیرون و تحقیر توان داخلی سبب شد که انرژی متراکم و بی‌بدیل قوه اجرایی، نه تنها به صورت کامل و مؤثر استفاده نشود، بلکه خود، منشأ پیدایش مسائل پیچیده در کشور باشد. البته فشار سنگین و بی‌رحمانه بدخواهان و معاندان انقلاب اسلامی در طول این چهار دهه، حتماً بر وضع غیرقابل قبول کنونی مؤثر بوده‌اند ولی علت اصلی شکل‌گیری این وضع، به سوء تدبیرها، ناکارآمدی‌ها و تضییع فرصت‌های خدمتگزاری باز می‌گردد. ● قرار نبود که از درد مردم بی خبر باشیم. ● قرار نبود که مردم در فشارهای اقتصادی بی پناه بمانند. ● قرار نبود که از آمدن به میان مردم واهمه داشته باشیم. اینک ماییم و رنجها و امیدهای مشترکمان. رنجی از جنس زخم‌های دردآور معیشتی و اقتصادی بر پیکره اعتماد عمومی، و امیدی متکی بر منابع سرشار انسانی و فکری و مادی که چشم‌انتظار مدیریتی توانمند و متکی به مردم برای رسیدن به ایرانی قوی برای همه است. در طول چند ماه گذشته، گروه‌ها و اقشار و اصناف مختلف، اینجانب را دعوت به نامزدی در انتخابات می‌کردند و البته برخی دلسوزان نیز با دلایل مختلف، خیرخواهانه، می‌خواستند در برابر این مطالبه مقاومت کنم. آنچه من را با این استدلال همراه می‌ساخت، مسؤولیت سنگین قوه قضائیه و برنامه‌های تحولی بود که به پشتوانه تجربه و آشنایی به مسائل و چالش‌های دستگاه قضایی و به یاری طیف وسیعی از نخبگان، و همراهی و امیدآفرینی قاطبه مردم، با جدیت دنبال می‌کردم و بحمدلله ارکان استقرار مسیر تحول فراهم گردیده بود؛ اما لطف مردم به این خدمتگزار کوچک تا سر حد مطالبه‌ای فراگیر و عمومی گسترش یافت. اگر این خواست عمومی نبود، برای ادامه مسیر تحول در قوه قضائیه، آسوده‌خاطر بودم. اما مقاومت بیشتر در برابر این موج گسترده، بیش از هرچیز، بی‌اعتنایی به اراده مردم بزرگوار سرزمینم، و گمان راحت‌طلبی در میدان نبرد با رنج‌های مشترکمان را ایجاد می نمود. انبوه بدهی های دولتی، رشد سرسام آور نقدینگی، نظام بانکی غیر مولد، تورم کمرشکن، به هم ریختگی بازار مسکن و خودرو، مشکلات کارگران قراردادی و شرکتی، کارخانه ها و کارگاه های تعطیل شده، بیکاری جوانان تحصیل کرده، تبعیض آزاردهنده در حقوق و دستمزد و هزاران زخم مزمن دیگر، تنها گوشه ای از این دردهای مردم است.  تجربه طولانی اینجانب در سطوح مختلف مدیریتی، به روشنی بر من ثابت کرده است که اگر فساد و مبارزه با آن در کانون‌های اصلی خود مهار نشود و به علاج یک قوه قاهره بیرونی گره بخورد، جریان آن در شکل‌های مختلف ادامه می‌یابد و بلکه روز به روز گسترده تر می شود. بر این مبنا، حضور خود در عرصه انتخابات را مجاهدتی بنیادین برای مبارزه کانونی با فساد می‌دانم که ان شاء الله با هزینه‌های بسیار کمتر، ریشه‌ها و بسترهای فسادزا را بخشکاند. روشن است که مردم به وضع موجود اداری و اقتصادی کشور که نه با ارزش‌های انقلاب و نه با انتظارات جمهور و نه با امکانات و توانایی‌های موجود سازگار نیست، معترض، و گله‌مندند. دولت آینده، برای علاج این درد مشترک، باید عمیقاً معتقد به تحول و تغییر اساسی ریل اداره امور اجرایی کشور به نفع مردم باشد تا در آینده‌ای نزدیک، تلخ‌کامی‌های ناشی از بی‌عدالتی، خمودگی و حاشیه‌سازی را به طعم شیرین و خواستنیِ احساس اجرای عدالت مبدل گرداند. اینجانب فرزند ملت بزرگ ایران و سرباز کوچک انقلاب اسلامی، با استعانت از خداوند قادر متعال و  توسل به امام عصر(عج) و ارواح طیبه شهیدان برای ایجاد تحول در مدیریت اجرایی کشور، و مبارزه بی‌امان با فقر و فساد، تحقیر و تبعی
هدایت شده از گروه تواشیح والعصر
ض، با احترام به همه نامزدها و گروه های سیاسی، به صورت مستقل به صحنه آمده ام و تنها در برابر ذات اقدس الهی و پیشگاه ملت ایران، خود را متعهد و مسؤول میدانم. با شناختی که از چالش ها، ظرفیتها، استعدادها و سرمایه های این کشور کسب کرده ام، آمده ام تا با کمک همه مردم ایران، و در طلیعه گام دوم،"دولتی مردمی برای ایرانی قوی" تشکیل دهم:  ● دولتی که ارکان و مسئولیت های اصلی آن بر دوش جوانان شجاع، تحول خواه، متخصص، پاک و ضد فساد خواهد بود که هر کجا به آنها اعتماد شد، قدرت و افتخار برای ایران آفریده‌اند. ● دولتی که توجه به محرومان و مستضعفان و طبقات پایین جامعه از مهمترین اولویتهایش خواهد بود و اجازه نخواهد داد که عزت و شرافت و کرامت آنها خدشه دار شود. ● دولتی که با اجماع ملی و دیپلماسی هوشمند و مبتکر، حتی یک لحظه را برای رفع تحریم‌های ظالمانه از دست نخواهد داد. با دیپلماسی برآمده از قدرت و توانایی‌های داخلی، تعامل و رابطه دوستانه و مقتدرانه با دنیا، مخصوصاً با همسایگان را، با سرعت پیگیری می‌کند. ● دولتی که پاسدار آزادی بیان و قلم، و حقوق اساسی همه شهروندان ایرانی و متعلق به همه مردم ایران است. باید راه‌ها و بسترها برای نقش آفرینی مردم در تحقق عدالت باز شود و ملت ایران، زنان و مردان، با قومیت‌های مختلف، با زبان های متنوع و با سلایق و باورهای فرهنگی و سیاسی متفاوت، باید به یک نسبت به دولت احساس تعلق کنند و «ایرانی بودن» برای تضمین همه حقوق شهروندی آنها کفایت کند.  ● دولتی که دیوارهای برافراشته در مقابل شفافیت عملکرد و قراردادهای پر حاشیه را فرو خواهد ریخت و خود را در اتاق شیشه ای در منظر ارزیابی و قضاوت مردم قرار خواهد داد. ● دولتی که تأمین اشتغال پایدار را تکلیف قطعی خود می داند و اجازه بیکاری و اخراج ظالمانه کارگران را نخواهد داد. ● دولتی که خود را موظف به رشد و بالندگی فکری، علمی، فرهنگی و اخلاقی جامعه می داند و به پشتوانه فرهنگ غنی اسلامی و ایرانی خود، و با نقش آفرینی اصحاب فرهنگ و اندیشه، امکان بالندگی و تبلور بیشتر فضائل اخلاقی آحاد مردم ایران را فراهم خواهد کرد. مردم عزیز ایران، در آستانه قرن جدید نیازمند «تحول» همه‌جانبه و نظام‌مند برای نیل به «ایران قوی» هستیم. تغییرات جزیی و پنهان کردن مسائل اصلی مردم در تعارفات سیاسی و زدوبندهای جناحی، دردی را دوا نمی‌کند. مردم از انتخابات به دنبال این نیستند که فرد یا گروهی از صندلی قدرت بلند شود و قبیله دیگری با نشستن به جای آنها، امکانات کشور را بین خود تقسیم کنند. نتیجه انتخابات باید «تحول» واقعی یعنی بازگرداندن امید و نشاط به زندگی مردم باشد. در پایان از همه گروه‌ها، محرومان و دردکشیدگان،دانشگاهیان، حوزویان، نخبگان، جوانان عزیز و آحاد جامعه که مطالبه حضور اینجانب را داشتند و همه آنانی که خواستار تغییر وضع موجود هستند، برای همسنگری و کمک به خلق مشارکت حداکثری تاکید می نمایم و یقین دارم که به فضل خداوند آینده‌ای بسیار روشن و چشم‌اندازی بسیار زیبا و دلنشین در انتظار ملت صبور و شکور و شایسته ایران اسلامی است. خدایا تو شاهدی که هیچگاه دنبال مقام و قدرت طلبی نبوده ام و در این مرحله نیز برخلاف میل و مصلحت شخصی و تنها به منظور انجام وظیفه در جهت اجابت توده مردم وجوامع نخبگان و رعایت مصالح اجتماعی و رفع رنج مردم و ایجاد امید پا به عرصه گذارده ام و در این مسیر از تو و اولیاءت استمداد می طلبم تا خدمتگذاری شایسته برای این مردم قدرشناس و رنج کشیده باشم. انشاء الله. بعونه و کرمه. 🌹سید ابراهیم رئیسی🌹 25 اردیبهشت 1400
هدایت شده از گروه تواشیح والعصر
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 ۱۴۰۰ | حضور آیت الله رئیسی در ستاد انتخابات کشور به منظور ثبت‌نام در انتخابات ریاست جمهوری سیزدهم 📡 @valasrgp
🔻چرا امام زمان(ع) راحت‌تر از پیامبر(ص)، دشمنان را شکست می‌دهند؟ 🔴 و ➖پیامبر برای اینکه رسالت خود را انجام دهد، باید مردم را از ستم زورگویان نجات دهد. اما برای آزاد کردن مردم با چند مانع سخت مواجه است: ۱. فراعنۀ زمان و زورگویانی که همواره مخالف انبیا هستند و در زمان پیامبر(ص) همان «سران قریش» بودند. ۲. گروهی که مرعوب زورگویان هستند و از سرِ ترس و ذلت، به‌همراه زورگویان با پیامبر مخالفت و دشمنی می‌کنند. ۳. آدم‌های بی‌تفاوت و بی‌مسئولیتی که حاضرند برای خودشان آدم خوبی باشند اما حاضر نیستند به پیامبر کمک کنند. ➖هرچه این دو گروهِ مرعوب و بی‌تفاوت کمتر باشند، راحت‌تر می‌شود شرّ زورگویان را کم کرد. در زمان ظهور، این دو گروه کم می‌شوند لذا نابودی دشمنان توسط امام‌زمان(ع) بیش از هشت ماه طول نمی‌کشد. ➖چرا در آستانۀ ظهور، تعداد افراد مرعوبِ قدرت‌ها کمتر است؟ چون همه می‌فهمند این قدرت‌ها پوچ هستند. کمااینکه الآن خیلی‌ها به پوچ بودن آمریکا و اسرائیل پِی برده‌اند. ❤️ @yamontaghem313 ❤️
🔻سیستم حکومتی اسلام، مبتنی بر «زندگی به عشق حاکم» و «فدا شدن برای حاکم» است 🔻دولت کریمه چیزی از جنس اربعین است؛ فراتر از قانون و عدالت 🔴 و ➖پیامبر قبل از هجرت، در بیعت عقبه دوم با مردم مدینه چه پیمانی بست؟ اینکه آیا حاضرید خودتان را فدای رسول‌خدا کنید و از او دفاع کنید؟ (دلائل‌النبوه/ 2/ 443) ➖بعضی‌ها تصور می‌کنند این محبت و فدا شدن برای پیامبر و ائمۀهدی و «بأبی أنت و اُمی» گفتن در هیئت‌ها، صرفاً احساسات معنوی یا فوقش عقاید دینی است! نه؛ این یک سیستم حکومتی است. ➖قوام این حکومت به همین فدا شدن و به عشق او زندگی کردن است. اولیاء خدا جامعه را این‌طور اداره می‌کنند و الّا اگر بخواهی جامعه را فقط با قانون اداره کنی مدام باید دزد بگیری. ➖ما منکر قانون نیستیم؛ هم قانون لازم است و هم عدالت. اما به اضافۀ اینها چیز دیگری هم لازم است. ما از قلّه‌ای صحبت می‌کنیم به‌نام «دولت کریمه» یعنی امام‌زمان نه‌تنها عدل را برقرار می‌کند، بلکه بالاتر از عدل را برقرار می‌کند. ➖قانون و عدالت به‌معنای انصاف، هر دو لازمند ولی ما بالاتر از اینها، شهر کم‌نظارت و پُر از ایثار می‌خواهیم؛ نه شهری که با قانون، یقۀ‌ آدم‌ها را بگیرد که مبادا خطا کنند. ➖«اربعین» را ببینید؛ آنجا شهر بی‌قانون نیست؛ فراتر از قانون است. شهر غیرعادلانه‌ نیست؛ فراتر از عدالت است. کسی به اربعین نمی‌رود که قانون‌مدار باشد اما هیچ قانونی هم زیر پا گذاشته نمی‌شود. ❤️ @yamontaghem313 ❤️
🔻راز موفقیت دولت کریمۀ امام‌زمان در «احساس مسئولیت عموم مؤمنین» است 🔻جامعۀ درست، جامعه‌ای است که سر قوۀ قضائیه‌اش این‌همه شلوغ نباشد 🔴 و ➖در جامعۀ ولایی، برخورد کریمانۀ ولیّ خدا با افراد، باعث سوءاستفادۀ بعضی‌ها می‌شود. کمااینکه منافقین می‌گفتند: پیامبر ساده و زودباور است؛ اگر قسم دروغ بخوریم، باور می‌کند «يَقُولُونَ هُوَ أُذُنٌ» ➖منافقین از یک‌طرف و افراد بی‌تفاوت‌ از طرف دیگر، به تحقق «دولت کریمه» ضربه می‌زنند. پس دولت کریمه چگونه می‌خواهد کارها را پیش ببرد؟ ➖راز موفقیت دولت کریمۀ امام‌زمان(ع) این است که با «احساس مسئولیت عموم مؤمنین» کارها را پیش می‌برد؛ احساس مسئولیت فردی، خانوادگی، اجتماعی و سیاسی ➖پیامبر می‌فرماید: همۀ شما مسئول هستید «كُلُّكُمْ رَاعٍ» خُب وقتی شما همه را رئیس می‌کنی، طبیعتاً یک عده‌ای هم مدعی می‌شوند و مثل خوارج و طلحه و زبیر، شلوغ می‌کنند! بله؛ ریسکش را باید پذیرفت. ➖اگر همه «راعی» شدند و این دو شرط را پیاده کردند؛ یعنی «با هم هماهنگ شدند» و «رهبریِ هماهنگ‌کننده (ولایت) را پذیرفتند» آن‌وقت مدینۀ فاضله تحقق می‌یابد. ➖دولت کریمه این‌طوری درست می‌شود و الّا با قانون و نظارت و تنبیه، درست‌شدنی نیست. جامعۀ درست، جامعه‌ای است که سر قوۀ قضائیه‌اش این‌همه شلوغ نباشد. ❤️@yamontaghem313 ❤️
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎬 استاد 📝 «ناگفته‌های معاهده پاریس» 🔸رفاه مردمی که فدای خوش‌ رقصی‌ برای غرب شد. 🔹 چه شد که برق‌ها به یک باره بعد از توافق‌نامه پاریس شروع به قطع شدن کردن. ❤️@yamontaghem313 ❤️
یکی از شهدای مدافع حرم بود ،،، داعشی ها دورش کردن تا تیر داشت با تیر جنگید تیر تموم شد سنگ تموم شد، داعشی ها نیت کرده بودن زنده بگیرنش ... همون موقع حاج قاسم هم توی منطقه بود .. خلاصه اینقدری این بچه رو زدن تا دیگه بدنش هم کم آورد و اسیر شد ولی یک لحظه سرشو از ترس پایین نیاورد.... تشنه بود آب جلوش می ریختن رو‌زمین .... فهمیدن حاج قاسم توی منطقس ... برا این که روحیه حاج قاسم روخراب کنن بیسیم رضا اسماعیلی گرفتن جلو دهن رضا و چاقو گذاشتن زیر گردنش کم کم برا این که زجر کشش کنن آروم آروم شروع کردن به بریدن سرش و بهش می گفتن حضرت زینب فحش بده پشت بیسیم ... ببین اینقدر یواش یواش بریدن که ۴۵ دقیقه طول کشید .. ولی از اولش تا لحظه ای که صدای خر خر گلو آمد این پسر فقط چندتا کلمه می گفت ..‌ اصلا من آمدم جونم بدم اصلا من آمدم فدابشم برا حضرت زینب اصلا من آمدم سرم رو بدم یا علی یا مولا یا زهرا .....😭😭😭😭😭 میگن حاج قاسم عین این ۴۵ دقیقه رو گریه می کرد که پشت بیسیم گوش می داد .... بعدم سر رضا رو گذاشتن جعبه و فرستادن ‌برا حاج قاسم 😓😓 رای درست ما یعنی وفاداری به شهدا💌 ❤️ @yamontaghem313 ❤️
🔆 🔴 با خیال‌بافی‌ زندگی نکنید 🔸مرد جوان فقیر و گرسنه‌ای دلتنگ و افسرده روی پلی نشسته بود و گروهی از ماهیگیران را تماشا می‌کرد. 🔹در حالیکه به سبد پر از ماهی کنار آنها چشم دوخته بود، با خود گفت: کاش من هم یک عالمه از این ماهی‌ها داشتم. آن وقت آنها را می‌فروختم و لباس و غذا می‌خریدم. 🔸یکی از ماهیگیران پاسخ داد: اگر لطفی به من بکنی هر قدر ماهی بخواهی به تو می‌دهم. این قلاب را نگه‌ دار تا من به شهر بروم و به کارم برسم. 🔹مرد جوان با خوشحالی این پیشنهاد را پذیرفت. 🔸در حالیکه قلاب مرد را نگه داشته بود، ماهی‌ها مرتب طعمه را گاز می‌زدند و یکی پس از دیگری به دام می‌افتادند. 🔹طولی نکشید که مرد از این کار خوشش آمد و خندان شد. 🔸مرد مسن‌تر وقتی برگشت، گفت: همه ماهی‌ها را بردار و برو اما می‌خواهم نصیحتی به تو بکنم. دفعه بعد که محتاج بودی وقت خود را با خیال‌بافی تلف نکن. قلاب خودت را بینداز تا زندگیت تغییر کند، زیرا هرگز آرزوی ماهی داشتن تور ما را پر از ماهی نمی‌کند. ❤️@yamontaghem313 ❤️
🔆 🐫 شتر را به نمد داغ می‌کنند ◽️شتری از صاحب خود به شتری دیگر شکایت کرد که همواره بارهای گران بر پشت من می‌گذارد و مرا طاقت تحمل آن نیست. ◾️شتر پرسید: بار او چه چیز است که از حمل آن عاجزی؟ ◽️گفت: اغلب اوقات نمک است. ◾️گفت: اگر در راه جوی آبی باشد، یکی دو مرتبه در آن جوی آب بخواب تا نمک‌ها آب شده و بار تو سبک شود و نقصان به صاحب تو رسد تا بعد از این تو را رنجه ندارد. ◽️شتر اول به این سخنان عمل کرد. ◾️صاحب شتر دریافت که خوابیدن شتر در میان آب، به سبب ضعف و بی‌قوتی نیست بلکه از روی حیله است. ◽️پس این بار نمد بارش کرد. شتر ساده‌لوح به طریق معهود، در میان آب خوابید ولی بارش دو چندان شد. ◾️صاحب شتر به زجر، بلندش کرد و شتر از بیم چوب، دیگر هرگز در میان آب نخوابید و این مثل ساخته شد که "شتر را به نمد داغ می‌کنند." ▪️نیرنگ و فریب، سرانجامی جز شکست ندارد. ❤️@yamontaghem313❤️
🏴شهادت امام جعفر صادق (ع)🏴 🔹سخنران : حجت الاسلام والمسلمین 🔸با نوای ذاکرین اهل بیت (ع) ⏰زمان : یکشنبه ۱۶ خرداد از ساعت ۱۲ ظهر ♦️مکان : پل ششم بلوار ابوذر،خیابان بقایی،بین مسلم و نبرد،جنب نانوایی سنگکی،حسینیه توکل ❣ @yamontaghem313
🔆 🔴 عیب‌جویی کردن 👀 چشمی که دائم عيب‌های ديگران را ببيند آن عيب را به ذهن منتقل می‌کند. 🧠 و ذهنی که دائما با عيب‌های ديگران درگير است آرامش ندارد و درونش متلاطم و آشفته است. 👁 در عوض چشمی که ياد گرفته است هميشه زيبايی‌ها را ببيند، اول از همه خودش آرامش پيدا می‌کند. 🔸 چون چشم زيبابين عيب‌های ديگران را نمی‌بيند و دنيای درونش دنيای قشنگی‌هاست. ◽️گرت عیب‌جویی بود در سرشت ◽️نبینی ز طاووس جز پای زشت ❣ @yamontaghem313 ❣ ‎
🔆 🔴 گوهر وجودمان را به بهای دنیا نفروشیم فرزندی از پدرش پرسید قیمت زندگی چقدر است؟ پدر یک سنگ زیبا بهش داد و گفت: این را ببر بازار، ببین مردم چقدر می‌خرند؛ اگر کسی قیمت را پرسید، هیچ نگو، فقط دو انگشت را بیاور بالا ببین آنها چگونه قیمت‌گذاری می‌کنند. او سنگ را به بازار برد. نفر اول سنگ را دید و پرسید قیمت این سنگ چند؟ کودک دو انگشتش را بالا آورد؛ آن مرد گفت: ۲۰۰۰ تومان. آن کودک نزد پدرش بازگشت و ماجرا را گفت. پدر به او گفت: این بار برو در بازار عتیقه‌فروشان. در آنجا وقتی کودک دو انگشتش را بالا برد عتیقه‌فروش گفت: ۲۰۰ هزار تومان! این بار هم کودک نزد پدر بازگشت و ماجرا را تعریف کرد. پدر به او گفت: این بار به بازار جواهرفروشان و نزد فلان گوهرشناس برو. کودک وقتی دو انگشتش را بالا برد آن گوهرشناس گفت: دو میلیون تومان! آن کودک باز ماجرا را برای پدر تعریف کرد. پدر گفت: فرزندم! حالا فهمیدی که قیمت زندگی چقدر است؟ مهم این است که گوهر وجودت را به کی بفروشی قیمت ما به این بستگی دارد که مشتری ما چه کسی باشد. مراقب باشیم عمر گران‌سنگمان را در این فراز و نشیب زندگی و امتحانات پیچیده روزگار به چه بهایی می‌فروشیم. امیرالمؤمنین امام علی علیه السلام فرمود: بهای شما جز بهشت نیست، خود را به کمتر از آن نفروشید. قصار ۴۵۶ ❣ @yamontaghem313
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
ولادت حضرت فاطمه معصومه (س) و روز دختر مبارک 🌼🌸🌺🌹🌷💐 ❣ @yamontaghem313
🌹شهید علی طباطبایی: ای مردم در صحنه باشید و افرادی را انتخاب کنید که ثمره خون شهیدان را پایمال نکنند که در این صورت شما مسئول خواهید بود @yamontaghem313
🔆 بردبار باش! 🔹کیف‌ها توی کیف‌فروشی‌ها اگر خوش‌فرم و خوش‌قواره‌اند به خاطر این است که پر از کاغذ باطله‌اند. 🔸اگر آن کاغذ باطله‌ها را بیرون بریزی از فرم و قیافه می‌افتند و کاغذها هم دیگر زباله‌اند و باید دور ریخته شوند. 🔹خشم و عصبانیت چیزی شبیه همان کاغذ باطله است. 🔸اگر فرو ببری شکل و شخصیت پیدا می‌کنی و اگر بیرون بریزی از شکل و شخصیت و معنویت می‌افتی. 🔹پس خشمت را فرو ببر تا شخصیتت حفظ شود ... ❣@yamontaghem313