eitaa logo
"یاران انقلاب اسلامی صفی آباد
174 دنبال‌کننده
8.4هزار عکس
2.9هزار ویدیو
103 فایل
ماانقلابی هستیم نه اصولگرانه اصلاح طلب ماحامیان ولایت امام خامنه ای هستیم
مشاهده در ایتا
دانلود
⭕️آماده باش اورژانس دزفول در تاسوعا و عاشورای حسینی 🔻رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی دزفول گفت: مراسم عزاداری تاسوعا و عاشورای حسینی در دزفول با استفاده از یک فروند بالگرد، چهار دستگاه آمبولانس، یک دستگاه اتوبوس آمبولانس و پنج تیم عملیاتی پوشش داده می شود. 🔹به گزارش بیدار دز از روابط عمومی اورژانس دزفول، رضا معمارزاده سه شنبه در خصوص آماده باش ناوگان اورژانس دزفول در تاسوعا و عاشورای حسینی افزود: طی این روزها تمامی واحدهای اورژانس پیش‌ بیمارستانی دزفول، اتاق‌های فرمان و مراکز فرماندهی عملیات به صورت ویژه آماده‌ باش هستند. 🔹وی ضمن اشاره به حضور تیم های متعدد عملیاتی اورژانس در مسیرهای حرکت دسته‌های عزاداری و محل تجمع عزاداران در روزهای تاسوعا و عاشورا افزود: عزاداران در صورت بروز هرگونه حادثه اورژانسی می توانند به محل استقرار آمبولانس ها مراجعه کرده و یا با شماره ۱۱۵ تماس بگیرند. 🔹معمارزاده در خصوص محل دقیق استقرار آمبولانس ها در طول مسیرهای حرکت عزاداری گفت: روز تاسوعا  سه دستگاه آمبولانس در چهار راه شریعتی، میدان امام خمینی و چهار راه آیت الله قاضی مستقر خواهند شد، صبح عاشورا نیز این سه دستگاه آمبولانس در چهار راه شریعتی، میدان امام خمینی و میدان رودبند قرار خواهند گرفت. 🔹وی ادامه داد: همچنین عصر عاشورا چهار تیم عملیاتی در چهار راه شریعتی، میدان امام، میدان آزادی (میدان مثلث) و میدان حاج مرادی مستقر می‌شوند و اتوبوس آمبولانس این مرکز نیز از صبح عاشورا تا پایان مراسم به منظور ارائه خدمات اورژانسی در چهار راه شریعتی استقرار خواهد یافت. 🔹وی  افزود: ۲ تیم ارزیاب نیز با حضور تمام وقت در اتاق مدیریت بحران این مرکز کلیه نقاط تحت پوشش شهرستان دزفول را از وجود هر گونه موارد اورژانسی پایش می‌ کند. 🔹رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی دزفول از شهروندان خواست در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی  با توجه به وجود ترافیک سنگین در برخی از مسیرهای شهری ضمن همکاری در بازگشایی مسیر آمبولانس، تنها در موارد اورژانسی با ۱۱۵ دزفول تماس بگیرند. 📍 bidardez.ir | بیدار دز 🔰ایتا بیداردز http://eitaa.com/joinchat/1640759297Cd60b86bf75 🔰روبیکا بیداردز Http://rubika.ir/bidardez
نکته✅ 🔻دستگیری تیم تروریستی در 20 سال گذشته بی سابقه بود و از سربازان گمنام امام زمان عج باید تشکر نمود. انچه حائز اهمیت بود ارتباط این تیم ها با سرشبکه های مستقر در خارج کشور بود. قطعا این دستگیری تاریخ پنهانی دارد ولی اکنون رسانه ای گردید. احتمال دارد ماجرای جسارت به قران کریم در سوئد و دانمارک با این دستگیری ارتباط داشته باشد. فرضیه قابل تقاطع بدست نیامد ولی میتوان حدس زد ضربه بسیار کاری و به موقع بود و بسیاری از طرح و برنامه دشمنان نظام را خنثی نمود.
*⭕️ شیوخ شهر شاوور کرخه تیراندازی در عزا و عروسی را ممنوع کردند* 🔹پس از شهر حر شوش، شیوخ، بزرگان، ریش سفیدان و معتمدان شهر شاوور شهرستان کرخه نیز با امضای تعهدنامه اخلاقی اجتماعی هرگونه حمل سلاح سرد و گرم و تیراندازی در آیین‌های جشن و عزاداری در این شهر را ممنوع اعلام کردند. 🔹فرماندار شهرستان کرخه روز سه شنبه در همایش " نه به تیراندازی در مراسم عزا و عروسی" در مسجدحضرت ابوالفضل(ع) شهر شاوور گفت: اصلاح و مقابله با رسم غلط تیراندازی در مراسم عزا و شادی نیاز به کار فرهنگی و مشارکت شیوخ و بزرگان دارد./ایرنا *✔️ شـــوش‌پـــــــلاس | ShushPlus*
🇮🇷 📝 فتنه بعدی چیست؟ 🍃🌹🍃 🔻توفیقات بین المللی دولت رئیسی چه در افزایش فروش نفت و چه در افزایش صادرات غیرنفتی و چه در انعقاد پیمان های دوجانبه و چندجانبه اقتصادی با بکارگیری دیپلماسی و کنار گذاشتن ذلت برجامی، سبب ناکامی دشمن در تحریم ها شده است. 🔸حالا نوبت برداشتن قدم بعدی است و آن آوردن نتایج این توفیقات بر سر سفره مردم می باشد. 🔹دشمن این شرایط را خوب رصد کرده و به دنبال ایجاد فتنه ای برای جلوگیری از پیروزی نهایی است. 🔸بنابراین به احتمال بسیار قوی بعدی از جنس اقتصادی است. فتنه‌ای که بر خلاف فتنه ضد پارسال این بار بسیاری از متدینین را هم باخود همراه خواهد ساخت و جرقه آن بایستی با تصمیم سازی جریان در کسوت کارشناسان اقتصادی و به دست دولت ایجاد شود که می تواند گران کردن بنزین یا آزادکردن نرخ ارز یا هر سیاستی که به انفجار تورمی ختم شود باشد. 🔹اتفاقا به نظر می رسد یکی از علل استفاده امام حکیم جامعه از کلیدواژه در نام گذاری امسال هم همین بوده است. 🔺لذا زین پس هرکس در هر مسئولیتی که تحت بهانه های مختلف و عناوین رنگارنگ مثلا کارشناسی به دنبال آزادسازی قیمت ها باشد، هم خلاف امر صریح ولایت عمل کرده و هم در زمین دشمن جهت ایجاد فتنه اقتصادی گام برداشته است ... ✍ قاسم اکبری
🇮🇷 📝 مراقب اختلاف افکنی به بهانه مهلا باشیم! 🍃🌹🍃 🔻در سال‌های اولیه شروع مبارزات سیاسی امام خمینی(ره) علیه حکومت طاغوت، کتابی تحت عنوان شهید جاوید به قلم نعمت الله صالحی نجف آبادی منتشر شد که تحلیل متفاوتی از قیام امام حسین علیه السلام ارائه داد و طوفانی از اختلاف نظر را بین علما و وعاظ برپا کرد و ساواک نهایت استفاده را از فضای اختلافی برده و هدفمند به فضای اختلافی می‌دمید. 🔸در آن اوضاع این امام خمینی(ره) بود که طرفین را به خویشتن داری و سکوت دعوت کرده و در نهایت هم اجازه ندادند این مورد اختلافی مسیر مبارزه با طاغوت را منحرف کند. 🔹نگاه اجمالی به برخی رسانه‌های مجازی گویا تکرار تاریخ در شکل جدید است. برنامه‌ای به نام مهلا در روبیکا پخش می‌شود و مواردی را مطرح می‌کند که با نگاه عده‌ای دیگر از مذهبیون تطابق ندارد، لذا عده موافق و عده مخالف شروع به موضع‌گیری کرده و برخی هم از جاده ادب و انصاف خارج شده و خواسته یا ناخواسته در دام رسانه‌هایی می‌افتند که از اساس با مکتب امام حسین مخالف‌اند. 🔸یا برنامه‌ای به نام معلا از تلویزیون پخش می‌شود و عده‌ای دیگر اختلاف نظر را در شکلی دیگر بروز می‌دهند. 🔺همه باید بدانیم و و هیئت‌های مذهبی فرصتی برای یکدلی ملت ایران مقابل افراد و جریان‌هایی است که مقابل مکتب امام حسین علیه السلام و آموزه‌های آن قرار دارند و ظرفیتی است برای مواجهه هوشمندانه با مظاهر و عواملی که اساس نظام اسلامی را هدف گرفته‌اند و لذا همه باید مراقبت کنند در دام اختلاف افکنی به بهانه محتواهای پخش شده در این دو برنامه و موارد مشابه نیفتاده و بر آتش اختلافات ندمند. ✍ دکتر قاسم حبیب زاده
🏴 سلام علیکم و رحمة الله و برکاته 🍀بسم الله الرحمن الرحیم 🌺اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم 🔘 صبح روز چهارشنبه ، چهارم مرداد و هشتم محرم به خیر 📿 ذکر روز چهارشنبه صد مرتبه: 💐 یاحی و یاقیوم💐 🏴🌹🏴🌹🏴🌹🏴 در بغل می‌گیرمت افسوس دَرهَم می‌شوی گاه پیدا می‌شوی و گاه مبهم می‌شوی اینکه بر دوش من عمری بود تابوت تو بود در عبا می‌چینم اما زود دَرهَم می‌شوی بوسه‌ای حتی تنت را نامرتب می‌کند آه با نازی عزیزم نامنظم می‌شوی پیش زینب پیش تو دارم خجالت می‌کشم وای داری بر سرم خاک دو عالم می‌شوی خیمه‌ام را دخترانم را صدایت کُشت کُشت آبرویم مرهم این چند مَحرم می‌شوی روی زین اسب بودی نیزه‌ها پیچاندنت روی زین از درد دیدم هرطرف خم می‌شوی نیزه هم قلبش به حالت سوخت وقتی که دید… طعمه‌ی یک دشت تیغ و دشنه از دَم می‌شوی روی یال اُفتاده بودی اسب راهش را ندید روی یال اُفتادی و دیدم فقط کم می‌شوی قاتلت تا دید وضعم را به حالم گریه کرد قبل آن گودال داری قتلگاهم می‌شوی خوب شد لیلا کنارت نیست هنگام غروب بر سر سرنیزه‌ای با زور محکم می‌شوی حسن لطفی نوکر نوشت: علی اکبرم وسط معرکه ای رفتی و گیر افتادی سر فرصت بدنت را چه به هم ریخته اند تابه حالا نشده بود جوابم ندهی وای بر من دهنت را چه به هم ریخته اند صلی الله عليک یااباعبدالله الحسین
📿برخی از توصیه‌های اخلاقی عرفانی آیت‌الله سید عبدالله فاطمی‌نیا رحمة‌الله‌علیه ✍عمده چیزی که برزخ را تاریک می‌کند، حرف پشت سر مردم است، غیبت، تهمت... یکی از چیزهایی که برزخ را روشن می‌کند، گره‌گشایی از کار مردم است. برزخ را گناهان، تاریک می‌کنند، و از آن طرف اعمال خیر، باعث روشنایی عالم قبر و برزخ می‌شوند. ✔️ خواهش می‌کنم حاضر جواب نباشید. من به جوان‌ها می‌گویم دیر نمی‌شود، بعداً جواب بدهید. کمی تأمل کنید. حاضر جوابی بعضی وقت‌ها آدم را محروم می‌کند. همین‌طوری زود چیزی را نپرانید، تمرین کنید و یک ذره دیرتر جواب بدهید. ✔️مشاجره‌ها و نزاع‌ها، نور باطن را خاموش می‌کند! بسیاری از بی‌حالی‌ها و عدم نشاط‌ها به جهت مشاجرات است! کم منزلی داریم که در آن پرخاش و تندی نباشد. روزی چندتا پرخاش باشد، برکات می‌رود و دیگر چیزی نمی‌ماند! حتی اگر حق هم با تو بود، در امور جزئی و شخصی مشاجره نکن، چون کدورت آور است. ✔️ نعمتی که انسان را از خدا غافل کند، نقمت و عقاب است. از جمله، گریه‌ی استدراجی است. حالِ گریه به او می‌دهند، که فکر کند آدم خوبی است! بعضی افراد هستند که در مجالس و هیئت گریه می‌کنند اما کارهایی از این‌ها سر می‌زند که سنگ را به گریه می‌‍اندازد! مسکین گمان می‌کند خیلی حال خوبی دارد! ✔️ در جامعه‌ ما تقوای لسانی خیلی کم است؛ بعضی از متدیّنین، اهل مسجد، اهل هیئت، تقوای لسانی را از دست داده‌اند! گویا غیبت واجب است و تهمت و افتراء مستحب! خدا می‌داند خیلی خطرناک است، توفیق سلب می‌شود، قلب تیره می‌شود، نشاط در عبادات موجود نیست. ✔️ بگذارید جمله‌ای کامل شود بعد ایراد بگیرید. نمی‌دانم چرا اینطوری هستیم! در خواهر و برادری هم حاضر نیستیم حرف یکدیگر را تا آخر گوش کنیم. می‌گوییم وایسا، شکر تو کلامت! خب شکر به چه درد می‌خورد؟ یا اگر از جمله‌ای خوشش نیاید می‌پرد وسط حرف! بابا جان صبر کن تا حرف اون آدم تمام شود. ✔️ خشم ما را بیچاره کرده است، نمی‌گذارد به جایی برسیم! هی دور خود می‌چرخیم، چرا که بداخلاقیم! امام صادق علیه‌السلام فرمود: «آدم بد اخلاق، معارف را پیدا نمی‌کند.» آقای طباطبایی اگر بداخلاق بود، المیزان نمی‌توانست بنویسد. بد اخلاقی با معارف جور در نمی‌آید. ✔️ماها ولخرج نورانیت و نور هستیم؛ کاری می‌‍کنیم، نورانیتی حاصل می‌شود؛ راحت کاری می‌کنیم که می‌رود و جایش را به ظلمت می‌دهد. شب بلند می‌شویم چندتا استغفار می‌گوییم و مشمول آیه «ویستغفرون بالاسحار» می‌شویم اما صبح می‌گوییم «حالا غیبت فلانی نباشد ها…» هیچی تمام شد و رفت ✔️ تعجب می‌کنم از بعضی‌ها! آقا یا خانم مؤمن ۲۰ بار عمره رفته، بار ۲۱ می‌گویند بیا پول عمره را بده برای جهیزیه دختر یتیم؛ می‌گوید نمی‌توانم؛ دوستانم می‌روند، من نروم؟! حالا بگو شما این همه رفتی، اخلاق را رعایت می‌کنی؟ مگر دین مسخره است؟! هر سال عمره می‌روی؛ یک عیب را از خودت دور نکردی؟ ✔️ فرد در حالی که تصور دارد خبری است وارد روز قیامت می‌شود اما ناگهان تعجب می‌کند؛پس نمازها و عمره‌ها چه شد؟میگویند دل شکستی! ریا کردی! زهر زبان ریختی! جوان عزیز اگر می‌خواهی به جایی برسی از خانه‌تان شروع کن! اگر دل خواهرت را شکستی، دل مادروپدر را شکستی، برو درستش کن. از خانه شروع کنید. ✔️ اهل قسم نیستم ولی مجبورم، دلم می‌سوزد. خانم‌ها،آقایان! بشنوید! به حضرت زهرا سلام‌الله‌علیها قسم اگر لطیف نباشید چیزی گیرتان نمی‌آید، خودتان را معطل نکنید. هی اوقات تلخی راه می‌اندازد، عصبانی می‌شود، بعد هم میخواهد بشود زبدةالعارفین؛ یک‌بار این قسم را خوردم که تا لطیف نشوید چیزی گیرتان نمی‌آید. ✔️ خدا گناه «آبرو بردن» را سخت میبخشد. امام باقر علیه‌السلام فرمودند: «کسی که آبروی مردم را نریزد، خداوند از گناهان او صرف‌نظر خواهد كرد.» اغلب جهنمی‌ها، جهنمی زبان هستند! فکرنکنید همه از دیوار مردم بالا میروند. یک مشت مقدس را می‌آورند جهنم به سبب اينكه آبرو میبردند! اسلام خواهان حفظ آبروی افراد است. ✔️ خبرهای بد را هیچ وقت در خانه نگویید؛ تا به خانه می رسد، می‌گوید تصادفی را دیدم! نمی‌خواهد بگویید. اصلا خبرهای منفی را در منزل نگویید. شما را به خدا قسم میدهم این‌ها را رعایت کنید؛ ضربه‌هایی به خانواده زده می‌شود که جبران نمی‌شود. چیزهای پریشان کننده نگویید. به همسر و بچه‌ها آرامش دهید. ✔️ مردم فکر می کنند اولیاء خدا روزی هزار رکعت نماز می خوانده اند که این طوری شدند. خیر؛ آنها فقط در اثر داشتن صفات عالیه به این جا رسیدند ✔️ صفات عالیه انسان را ده فرسخ ده فرسخ جلو می اندازد یک خشم فرو خوردن آدم را از هزار رکعت نماز زودتر به خدا می رساند، یک دل شاد کردن تو را خیلی زودتر می رساند، یک مادر خوشحال کردن زودتر می رساند. از اینجا باید شروع کنیم. اینجا را درست کن بعد هزار رکعت نماز خودش می آید، خودت مشتاق می شود
پژوهشگر برجسته عاشورایی در گفت‌وگو با روناش؛ سنگری: نباید به تجمع مقابل سفارت بسنده کرد/ باید زمینه‌ها را برای دفاع از فرهنگ قرآن فراهم کنیم/ بی‌تفاوتی جامعه، زمینه حرکت‌های بعدی دشمن را فراهم می‌کند 🔹نویسنده، پژوهشگر و شاعر ایرانی گفت: یکی از شگردهایی که همواره در تاریخ بوده است و تا امروز هم شاهد آن هستیم، امتحان کردن جامعه اسلامی است. 🔹دکتر محمدرضا سنگری در گفت‌وگویی اختصاصی با خبرنگار روناش، توضیح داد: امتحان یعنی بررسی اینکه جامعه اسلامی تا چه اندازه نسبت به یک رخدادِ در مقابل ارزش‌ها، عکس‌العمل نشان می‌دهد. آیا سکوت می‌کند؟ اعتراض می‌کند؟ یا حرکت‌های بزرگ‌تری انجام می‌دهد؟ 🔹وی ادامه داد: چنانچه جامعه نسبت به شعائر و ارزش‌های خود عقب‌نشینی کند؛ این نشان‌دهنده نوعی بی‌تفاوتی در آن جامعه است و بی‌تفاوتی، زمینه حرکت‌های بعدی دشمن را فراهم می‌کند. 🔹این پژوهشگر برجسته عاشورایی با اشاره به فتوای امام خمینی در سال ۶۷، خاطرنشان کرد: حضرت امام پس از آنکه سلمان رشدی کتاب آیات شیطانی را نوشت، بلافاصله فرمودند قتل او واجب است، حتی اگر توبه کند. امام نمی‌خواست راهِ تمسخر و زیرپا گذاشتن ارزش‌ها باز شود. 🔹دکتر سنگری تصریح کرد: در چنین مواقعی وظیفه جامعه اسلامی، دفاع از ارزش‌هاست. 🔹وی با بیان اینکه باید زمینه‌های هنری را به میدان آوریم؛ به خبرنگار روناش گفت: نباید صرفاً به اعتراض یا تجمع مقابل سفارت بسنده کرد؛ باید زمینه‌ها را برای دفاع از فرهنگ قرآن فراهم کنیم. 🔹محمدرضا سنگری در پایان با بیان اینکه آتش‌زدن قرآن به‌ضرر خودشان تمام شد؛ اظهار کرد: این اقدام باعث شد تا در جهان قرآن را بیشتر بشناسند. افرادی حساس شدند ببینند این قرآن چیست که آن را می‌سوزانند؟ و همین هم باعث ارتباط و درک و نشر فرهنگ قرآن می‌شود.
به: ابراهیم نصراللهی ♨️حجاب دغدغه خداست‼️ اخیرا کلیپی از آقای ابراهیم نصراللهی در فضای مجازی دست به دست می‌شود که در آن، طی اشعاری به ساحت دغدغه‌مندی حجاب تعرض شده است. فارغ از دفاعیات ایشان که قائلند شعرشان تقطیع شده و در ابیات دیگر، طی مداحی حدود سی دقیقه‌ای به برخی مظاهر فساد پرداخته‌اند، باید بدانند که: ۱.حجاب دغدغه خود خداست: 《ولیضربن بخمرهن علی جیوبهن و لایبدین زینتهن الا لبعولتهن... نور/۳۱》 ودر جایی این دغدغه را به پیامبر خود منتقل کرده و خواسته تا این دغدغه را به همسران و دختران خود وزنان مومنین (الی یوم القیامه، با توجه به افعال مضارع که دلالت بر استمرار دارند)منتقل کند: 《یا ایها النبی قل لازواجک و بناتک و نساء المومنین یدنین علیهن من جلابیبهن، ذلک ادنی ان یعرفن فلا یوذین... احزاب/۵۹》 ۲. دغدغه مندی حجاب مختص زمان ما، جمهوری اسلامی و سیاستمداران حال حاضر نیست. در کدام سنگ‌تراشیده‌ی ایران باستان نقش یک زن بی‌حجاب حکاکی شده است؟ ۳.چگونه از عواقب سنگین بی‌حجابی در جامعه غافلید در حالی که اگر این امر نامیمون دامنگیر جامعه شود به تزلزل بنیاد خانواده، خیانت، بِزِه، طلاق، فرزندان نامشروع ودهها درد بی درمان منجر می‌شود که فقر، فرزند کوچکشان خواهد بود. ۴.اگر دغدغه وضع معیشت مردم را دارید _که بسیار بجاست و دغدغه‌ی ما و همه‌ی مردم است_ چرا به رکن رکین عفت عمومی جامعه حمله می‌کنید؟ ۵.سال‌هاست در اشعار خود از معجر و همت والای حضرت زینب س و بانوان عفیف عاشورایی می‌سرایید، حال چه شده است که دغدغه حجاب مومنین را برای بیان برخی خواسته‌های هرچند مشروع، دستمایه‌ی خود کرده‌اید؟ ۶.چطور توجه نکرده‌اید که فشار امپراطوری بزرگ رسانه‌ای در یک سال گذشته بر روی حجاب و عفاف بانوان ایرانی تمرکز یافته و این امر، ممری برای حمله به کل دین شده است؟ چنانکه می‌بینید مبلغان مروجان داخلی و خارجیِ بی‌حجابی چگونه به عزاداری سرور آزادگان جهان حمله می‌کنند. ۷.اگر قائلید که اشتباه کرده‌اید در ایامی که اتفاقا به بزرگداشت امر به معروف و نهی از منکر _که شعار حرکت اباعبدالله ع در آغاز نهضت خون‌رنگ عاشوراست _ اختصاص یافته شما را دعوت می‌کنم با انتشار متنی عمومی از ساحت ربوبی، حضرت اباعبدالله ع ، حضرت زینب کبری س پرچمدار عفت عاشورایی و عَلَم حجاب و دغدغه مند بزرگ ساحت حجاب و عفاف عذرخواهی کنید. عزتمندی نزد خدا و اهل بیت عصمت وطهارت ع قابل قیاس با رضایت و عزت ظاهری بی بنیان زمینی و کف و هورای مخالفان عفت عمومی جامعه نیست. ۴ مرداد ۱۴۰۲ ش محسن ریاضی @alipourebrahim1
🇮🇷 📝 آخرین تحولات در حوزه تحریم‌ها و هسته‌ای 🍃🌹🍃 1⃣ مذاکرات برای آزادسازی زندانیان امریکایی از ایران ادامه دارد اما درباره مصادیق اختلافاتی هست ‌و هنوز نهایی نشده 2⃣ امریکا اعلام کرده بخشی از پول‌های ایران از عراق به عمان می‌رود اما همچنان محدود بوده و صرفا با اجازه امریکا قابل هزینه است. 3⃣ همزمان اتحادیه اروپا مجددا تحریم‌هایی را علیه ایران به بهانه صادرات ‌پهپاد به روسیه اعمال کرد.
📷 بصیرت اباالفضل العبّاس کجاست؟ همه یاران حسینی، صاحبان بصیرت بودند؛ اما او بصیرت را بیشتر نشان داد. در روز تاسوعا، مثل امروز عصری، وقتی که فرصتی پیدا شد که او خود را از این بلا نجات دهد؛ یعنی آمدند به او پیشنهاد تسلیم و امان‌نامه کردند و گفتند ما تو را امان میدهیم؛ چنان بر خورد جوانمردانه‌ای کرد که دشمن را پشیمان نمود. گفت: من از حسین جدا شوم!؟ وای بر شما! اف بر شما و امان‌نامه شما! امام سید علی خامنه ای دامت برکاته | ۱۳۷۹/۰۱/۲۶ @shanadezful
🇮🇷 📝 با یزیدیم یا حسین(ع)؟ 🍃🌹🍃 🔹 محمد عابد الجابری اندیشمند نومعتزلی مصر سعی کرده است تاریخ اسلام را در سه واژه حقیقت، قبیله و غنیمت تحلیل و تفسیر کند. نگاهی به تاریخ کربلا و حادثه عاشورا هم نشان می دهد که ما در کربلا با سه واژه متفاوت روبروییم؛ منفعت، مصلحت و حقیقت. در کربلا آنچه اتفاق می افتد انسان ها را به سه نحله تقسیم می کند.: 🔹 خواص منفعت محور: افرادی که در کربلا سهیم هستند همه سیدالشهداء (ع) را می شناسند؛ ولی بین منفعت مقطعی و حقیقت گیر می افتند. مثلا شریح قاضی اگر فقط بر بالای عمارت کوفه می گفت که هانی بن عروه در زندان زخمی و مجروح شده است همانجا قیام مردم علیه ابن زیاد شکل می گرفت و حادثه عاشورایی پدید نمی آمد. یا یکی مثل عمر ابن سعد چرتکه می اندازد که حسین(ع) را می کشم، به ملک ری که رسیدم توبه می کنم؛ ولی آنچه در دوراهی حقیقت و غنیمت برای عمر ابن سعد محقق شد این بود که نه به ملک ری رسید و نه از گندم آن خورد. 🔹خواص مصلحت اندیش: دیگری هم مثل سلیمان ابن صرد خزاعی می شود که در شناخت حقیقت و مصلحت در می ماند. عقل مصلحت اندیش و کوته بین انسان های بزرگی مانند سلیمان ابن صرد خزاعی اینگونه محاسبه می کنند که قطعا در هماورد بین امام حسین(ع) و سپاه یزید آن کسی که شکست می خورد امام حسین(ع) است. به همین دلیل پا پس می کشد تا در جایی دیگر بتواند یزید را شکست دهد. اما تاریخ یعنی اقدام در موقع خویش. سلیمان بعدها در قیام توابین با ۴۰۰۰نفر شهید می شود؛ ولی پیام ۷۲ تن کجا؟ و تاثیر ۴۰۰۰ نفر مصلحت سنجِ وقت نشناس کجا؟ 🔸خواص حقیقت طلب: اما کسان دیگری هستند که در طریق حقیقتند؛ حقیقت هم جز پا جای پای معصوم (ع) گذاشتن نیست "المتقدم لهم مارق والمتاخر عنهم زاهق". مالک در جنگ صفین می داند که اگر دو شمشیر دیگر بزند خیمه ی کفر ویران می شود ؛ ولی به اذن مولایش برمی گردد، اما کمی آنسوتر عاشوراییان می دانند بواسطه راهی که می روند سرشان بر نیزه خواهد رفت ؛ ولی اذن میدان می خواهند. در این حقیقت طلبی گاه شمری که ۱۶ بار با پای پیاده به سفر حج رفته و پیشانی اش پینه بسته مردود می شود؛ ولی سعد ابن حارث، ابوالحتوف بن حارث، حر بن یزید و .... که تا ظهر عاشورا در سپاه یزید هستند به امام می پیوندند و شهید می شوند. ⁉️ با خودمان بیندیشیم ما کدامیم و کجاییم؟ با حق و حقیقت یا با منفعت و مصلحت؟ ✍ یعقوب ربیعی