eitaa logo
کانال یاران همدل
94 دنبال‌کننده
14هزار عکس
14هزار ویدیو
108 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
کانال یاران همدل
🔰 ظهور و سقوط سلطنت پهلوی 🎬 قسمت ۱۰۵ ✅ محمدرضا و پول (۳) ادامه قسمت قبل... نمی‌دانم که طوفانیان
🔰 ظهور و سقوط سلطنت پهلوی 🎬 قسمت ۱۰۶ ✅ محمدرضا و پول (۴) ادامه قسمت قبل... برای اینکه دقیق‌تر با چپاولی که در معاملات اسلحه در دوران محمدرضا انجام گرفت آشنا شوید به ذکر يك خاطره می پردازم: سال ۵۰ یا ۵۱ بود. روزی هویدا نخست وزیر به من تلفن کرد و گفت: «فردا صبح ساعت ۸ به سازمان برنامه بیایید. بار اول بود که به سازمان برنامه می‌رفتم. هر چند قبلاً با ابتهاج، رئیس بانك ملی و سپس ديكتاتورترین رئیس سازمان برنامه، دوست نزديك بودم و پس از او با صفی اصفیا دوست بودم که تشابه متقابل و یکنواختی در طرز تفکر ما را به هم نزديك می‌کرد اصفیا نقطه مقابل ابتهاج بود. تحصیلات عالیه در فرانسه داشت و فرد ملایم و متواضعی بود، ولی هیچگاه به سازمان برنامه نرفته بودم. به هر حال، به دعوت هویدا رأس ساعت ۸ صبح روز بعد در سازمان برنامه حاضر شدم. در آن موقع رئیس بازرسی بودم من اصفیا و وزیر دارائی (جمشید آموزگار) دعوت شده بودیم تا مجیدی رئیس سازمان برنامه و سایر مسئولین مهم در زمینه کار خود توضیحاتی بدهند. حدود کل هزینه کشور مخارج ارتش و نیروهای انتظامی بود. اگر ارتش حدود نیمی از بودجه خود را صرف تسلیحات می‌کرد مثلاً حدود ۳۰ میلیارد تومان، می‌توانست حداکثر سالی ۵ میلیارد دلار اسلحه بخرد. اما ارتش سطح پرسنل خود را ۴۰۰ هزار نفر گرفته بود، در حالی که عملاً ۱۸۰ هزار نفر پرسنل داشت که واقعاً از این رقم هم کمتر بود و رقمی حدود ۱۶۰ هزار نفر باید صحیح‌تر باشد. مدارك صحیح در ستاد ارتش موجود است. پس ارتش با این تمهید می‌توانست سالی ۱-۲ میلیارد دلار بیشتر صرف خرید تسلیحات کند و لذا رقمی حدود ۶-۷ میلیارد دلار به عنوان هزینه سالانه تسلیحات ارتش نباید دور از واقع باشد. مقدار کمی از این مبلغ صرف صنایع نظامی ارتش می‌شد که رقم آن نیز در وزارت جنگ و ستاد ارتش مشخص است و بقیه (حدود ۶ الی ۶/۵ میلیارد) صرف تسلیحات وارداتی می‌شد. در رابطه با موضوع فوق چون زمینه کاری من نبود و علاقه‌ای به دانستنش نداشتم جز این کلیات چیز دیگری خاطرم نیست. البته برای من کسب اطلاعات دقیق خیلی ساده بود و بخصوص از طریق اداره دوم ارتش می‌توانستم همه چیز را بدانم. آن ارقام سازمان برنامه دقیق بود، ولی بودجه کشور در آن سال مثلاً به جای ۲۲۰ میلیارد تومان حدود ۳۰۰ میلیارد تومان به مجلس پیشنهاد می‌شد، زیرا چنین مرسوم است و معمولا بیش از عایدات واقعی به مجلس ارائه می‌شود و در این وضع بودجه ارتش به جای ۵۶ میلیارد تومان ممکن بود به ۷۰ میلیارد تومان افزایش یابد. این بودجه هنگفت توسط چه کسی خرج می‌شد؟ توسط شخص محمدرضا! تصمیم گیرنده دیگر وجود خارجی نداشت. او نیز با آمریکایی‌ها مطرح می‌کرد و با نظر آمریکا، سهم آمریکا و سایر کشورهای مورد نظر آمریکا برای محمدرضا مشخص می‌شد. آمریکا علاقه داشت که ایران به دوستان آمریکا (بخصوص انگلیس و اسرائیل) نیز سفارشات تسلیحاتی بدهد. منظور این نیست که در تغییرات سیاستها و نظر محمدرضا تأثیر نداشت، تأثیر داشت ولی به هر حال توافق می‌کردند. در دوران محمدرضا سوء استفاده‌های مالی توسط امرای ارتش فراوان بود. يك مورد سپهبد هدایت‌الله گیلانشاه فرمانده نیروی هوایی قبل از خاتمی بود. وی از طرفداران شدید سیاست انگلیس بود و دستورات آنها را مو به مو اجرا می‌کرد. در زمان او، با پیشنهاد او و تأیید محمدرضا، انگلیسی‌ها تعدادی هواپیمای شکاری با قطعات یدکی مربوطه با قیمت گران به ایران فروختند و نفع زیادی از این معامله بردند، زیرا هواپیماها کهنه و فرسوده بودند. گیلانشاه توسط خاتمی که یک افسر مدل آمریکایی نمونه بود کنار گذارده شد، ولی او با پول هنگفتی از نیروی هوایی خارج شد. وی چون قمار باز قهاری بود اکثر پول خود را در قمار باخت و مجبور شد خانه خود را در زعفرانیه به قیمت ۷۵۰ هزار تومان به ساواك بفروشد. این خانه ۵۰۰۰ متر زمین داشت و ساختمان ۳ طبقه مجللی داشت و اکثر مصالح آن از ایتالیا وارد شده بود. این مبلغ قیمت زمین آن هم نمی‌شد. در زمانیکه قائم مقام ساواک بودم این منزل سابق گیلانشاه خانه سازمانی من شد ولی هیچگاه در آن زندگی نکردم. گیلانشاه از سالها قبل با زن زنگنه محرم شد و زنگنه هم كاملاً موافق این وضع بود. بعداً گیلانشاه و زن زنگنه باتفاق يك شیرینی‌پزی و کافه درست کردند که تا انقلاب کار می‌کرد. ادامه دارد... http://eitaa.com/yaranhamdel
کانال یاران همدل
🔰 به روایت دربار ✅ شاه و نظام برنامه‌ریزی «انقلاب منم» ″چهارشنبه ۲۴ شهریور ۱۳۵۵″ بالاخره فرمودن
🔰 به روایت دربار ✅ فساد و بی‌انضباطی مالی «فساد در وزیران» پنج شنبه ۲۱ دی ۱۳۴۶ امروز صبح پس از ملاقاتها و رسیدگی به کارهای جاری شرفیاب شدم. شرفیابی از ۱۰-۱۲ طول کشید. خیلی مسائل داخل و خارجی گفتگو شد. منجمله می‌فرمودند، فکر می‌کنم دو نفر از وزرای من (اینجا اسم نمی‌برم، شاید اولاد آنها که این یادداشتها را بخوانند، بی جهت از خانواده ارباب من رنجیده خاطر شوند) دزد هستند. هم چنین یکی دو نفر استاندار را اسم بردند و به نظرم همه را درست و صحیح می‌فرمودند. منبع: کتاب یادداشت‌های امیراسدالله عَلَم http://eitaa.com/yaranhamdel
کانال یاران همدل
🔰 نقش و رسالت زن 📖 فصل اول - جایگاه اجتماعی زنان ۱) جایگاه اجتماعی زنان در نظام اسلامی ″مسئولیت
🔰 نقش و رسالت زن 📖 فصل اول - جایگاه اجتماعی زنان ۱) جایگاه اجتماعی زنان در نظام اسلامی ″جهش زن در فعالیتهای سیاسی و اجتماعی″ زن ایرانی امروز در رأی‌گیری که قبل از انقلاب مردان هم در آن شرکت نمی‌کردند، شرکت می‌کند و در فعالیتهای سیاسی وارد می‌شود. زن ایرانی در نماز جمعه‌ها شرکت می‌کند. در قضایای مختلف شعار و نظر می‌دهد. در مسأله جنگ اظهار نظر می‌کند و برخورد فعّال دارد. فرزند و برادر و شوهرش را به جبهه می‌فرستد. اگر خیلی از زنها مشوق نبودند، شوهران و فرزندانشان به میدان جنگ نمی‌رفتند. خلاصه اینکه در مسائل اجتماعی و سیاسی، خانمها فعالیت وسیعی داشته‌اند و اگر چه ما امروز تشکیلاتی تحت عنوان جامعه یا سازمان زنان به صورت خیلی فعال نداریم، اما یک فعالیت عام در میان زنها داریم که به جمعیت خاصی مربوط نیست، بلکه به زن ایرانی و جامعه ایرانی مربوط است و این یک جلوه و نمود از جهش زن در فعالیتهای سیاسی اجتماعی است. (برگرفته از بیانات رهبر معظم انقلاب) http://eitaa.com/yaranhamdel
کانال یاران همدل
🔰 حجاب شناسی 📖فصل چهارم - تعارض‌نمايی حجاب و آزادی ✅رابطه حجاب و فشارهای اجتماعی شبهه: بعضی با ا
🔰 حجاب شناسی 📖فصل چهارم - تعارض‌نمايی حجاب و آزادی ✅رابطه حجاب و پوشش و مسئله آزادی شبهه: بعضی با این عبارت که: «چرا نمی‌گذارند آن طور که دوست داریم لباس بپوشیم» خواسته‌اند اینگونه ادعا نمایند که در لباس پوشیدن آزاد نیستند. آیا ادعای مذکور صحیح است؟ پاسخ: اولاً، برخی عبارتهای گویندهٔ محترم مثل این عبارت که «مونا شاهرخی و بهزاد خلیفه همین لباسی را که پوشیده‌اند دوست دارند، حاکی از عدم صحت ادعای فوق است؛ زیرا عبارت ذکر شده گویای این است که افراد یاد شده همان لباسی را که دوست دارند پوشیده‌اند و در پوشیدن لباس آزاد بوده‌اند. ثانياً، واقعیت خارجی حاکی از لباس پوشیدن افراد بر اساس ملاکهای مورد علاقه خود و با تفاوت بسیار از نظر جنس مدل و رنگ است که روزانه در کوچه و خیابان نیز با آن مواجهیم و برخی عبارتهای روزنامه نوروز نیز تکذیب کننده ادعای یاد شده است؛ زیرا گزارش دهنده محترم نیز به یک دنیا تفاوت در لباسهای افراد شرکت کننده در هم‌اندیشی که نمونه کوچکی از یک دنیا تفاوت در لباس پوشی افراد جامعه است تصریح کرده است. به نحوه لباس پوشیدنها که نگاه میکنی متوجه کلی تفاوت میشوی مهدی جبرکش را با تیشرت مشکی و شلوار جین می‌بینی که کنار امیر رسولی با پیراهن چهار خانه‌ای که یقه‌اش را کیب بسته نشسته است بین لباسهای ملیحه و کتایون یک دنیا تفاوت دیده میشود. ثالثاً اگر مراد گوینده این است که افراد به طور مطلق و بدون پذیرش هیچ حد و مرزی، هر لباسی را که دوست دارند بتوانند بپوشند ولو مطابق هنجارها و ارزشهای معقول و مقبول جامعه نباشد. پاسخ این است که چنین آزادی مطلقی وجود ندارد و به فرض وجود معقول نیست، موجود نیست. چون ما عملاً مشاهده می‌کنیم حتی در کشورهایی مثل فرانسه که می‌گویند مهد آزادی است چگونه از پوشش دلخواه دختران محجبه جلوگیری می‌کنند اما معقول نیست؛ زیرا عقل نیز حکم می‌کند که تمام اعمال و رفتار اعضای جامعه از جمله لباس پوشیدن باید تحت ضابطه و قانون مشخص و معقولی انجام گیرد تا آن جامعه در فرهنگ پوشش دچار هرج و مرج نگردد. رابعاً، اگر در موردی فردی دوست داشته باشد لباس خاصی را بپوشد، لکن خودش با تأمل و دلیل منطقی یا با تذکر و راهنمایی دیگران يا حتى تحت تأثير فشار اجتماعی برآمده از فرهنگ صحیح جامعه و آداب و رسوم مردم، منطقی دیگری را ترجیح داد شبیه آنچه که در گزارش هم‌اندیشی نیز آمده است ملیحه رضاخان با اشاره به مقنعه‌اش می‌گوید حقیقت این است که می‌خواستم روسری سر کنم اما فکر کردم شاید این جا نشست هم‌اندیشی زیاد خوب نباشد. تردیدی نیست که در اینگونه موارد آزادی فرد سلب نشده است، بلکه فرد بر اساس پذیرش این اندیشه منطقی طرح شده. در ضمن هم اندیشی «لباس خوب، لباسی است که در عین سادگی مناسب هم باشد. هر لباسی برای جایی خوب است و باید عرف و فرهنگ را در انتخاب لباس رعایت کرد. بلوغ فکری خویش را به نمایش گذارده و به طور منطقی پذیرفته است که نباید تابع احساسات و علایق زودگذر بود، بلکه باید بر اساس ملاک و معیارهای معقول و مشروع به تناسب هر جایی لباسی متناسب با آن را انتخاب کرد؛ و ممنوعیت استفاده از لباس شهرت در احکام نورانی اسلام نیز بر اساس همین نکته است. این عین حریت و آزادی مطلوب است که انسان خودش را از قید و بند شهوت و از جمله شهوت مدپرستی رایج در جامعه آزاد نماید و چه نیکو فرموده است امیر مؤمنان امام علی(ع): «من ترك الشهوات كان حراً» هر کسی که شهوتها و خواهشهای نفسانی را ترک نماید، آزاد است. http://eitaa.com/yaranhamdel
کانال یاران همدل
🇮🇷 برکات انقلاب علیرغم تلاش دشمن ▪️خوشبختانه انقلاب اسلامی همه آنچه را که دشمنان اسلام، بلکه دشمنا
🇮🇷 قم پایهٔ محکم انقلاب برای ساختن یک بنا اول باید پایه‌های محکم آن را کار گذاشت. هرچه بنا بزرگتر و سنگین‌تر و ماندگارتر باشد پایه‌های آن محکمتر و قویتر و شکست ناپذیرتر خواهد بود. اگر ما مبارزه ملت ایران را که به طور عمومی و تعیین کننده از سال ۵۶ آغاز شد و به پیروزی رسید و قریب یازده سال است که این مبارزه ادامه دارد به یک بنای رفیع و مستحکم تشبیه کنیم پایه‌های قوی و شکست ناپذیر و ماندگار این بنای مستحکم، در قم نشانده و کار گذاشته شد و شما کسانی بودید که پیام خون و قیام را در درجه اول به سرتاسر کشور و سپس به آفاق عالم پراکندید. قم، یک ذخیره الهی برای اسلام بود. تقریباً هفتاد سال قبل، حوزه علمیه قم به دست مردی بزرگ و برگزیده‌ای از برگزیدگان خدا - مرحوم آية الله العظمی حائری - کار گذاشته شد و این حوزه به عنوان یک مرکز برای همه طالبان به وجود آمد. تقریباً چهل سال بعد از این تاریخ بود که نهضت اسلامی از قم زبانه کشید و یکی از شاگردان مکتب آن مرد بزرگ - یعنی همان بزرگمرد استثنایی تاریخ ما و رهبر و مقتدا و امام فقیدمان حضرت امام خمینی(قدس‌الله نفسه الزكيه واعلى الله كلمته) ـ پرچم مبارزه اسلامی را در قم برافراشت. اگر به چشم تاریخی نگاه کنید، به نظر میرسد که حوزه قم، ثمره بسیار زودرس و پُربرکتی داشت. یعنی از وقتی که پایه حوزه را گذاشتند، تا وقتی که حوزه عملاً و کمربسته وارد میدان شد، چهل سالی طول کشید؛ که در عمر یک ملت زمان کوتاهی است. از بعد از شروع این نهضت تا امروز ـ که قریب سی سال می‌گذرد - شما ببینید که در دنیا، اسلام و قرآن و ـ ارزشهای اسلامی در چه وضعی است. ادامه...👇
آن مجموعه‌ای که این حوزه را پذیرایی کردند و به آن کمک نمودند و آن را در خانه خود پذیرفتند و طلاب را مانند فرزندان و برادران خویش در میان خود گرفتند و وقتی نهضت شروع شد به سربازان اولیه این نهضت یعنی طلاب قم ـ پناه دادند و هنگامی که بنا شد نهضت اوج بگیرد، اولین قربانیها را در این راه فدا کردند مردم قم بودند. این را در تاریخ کشور و انقلابمان نباید و نمی‌توان فراموش کرد. این، نه برای آن است که چون با قمی‌ها طرفیم و با آنها حرف می‌زنیم، می‌گوییم. این، حقیقت با ارزش و مقدسی است که باید به عنوان یک خط روشن، در انقلاب بماند و در تاریخ انقلاب تدوین شود و اما درسی که از این حقیقت باید بگیریم این است که مردم قم همچنان که از روز اول این شجره طیبه را در خود پذیرفتند و به آن کمک کردند و از آن حراست و دفاع نمودند و وقتی لازم شد و نوبت آن پیش آمد، اولین قدم را در راه جهاد بزرگ اسلامی برداشتند و همچنان که بعد از پیروزی انقلاب - چه در جنگ و چه در میدان سیاسی و چه در تمام جریانات دیگر - همواره در صفوف مقدم قرار داشتند در آینده هم همین موقعیت را برای خود حفظ کنند. (بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار با جمع کثیری از اقشار مختلف مردم قم به مناسبت فرا رسیدن ۱۹ دیماه سالروز قیام مردم قم) ادامه دارد... http://eitaa.com/yaranhamdel
کانال یاران همدل
🔰 داستانهای اخلاقی، اجتماعی و تربیتی اسلام ✅اخلاق ″علی(ع) و کاسب بی‌ادب″ در ایامی که امیرالمومنین
🔰 داستانهای اخلاقی، اجتماعی و تربیتی اسلام ✅اخلاق ″مالک اشتر″ مالک اشتر، روزی از بازار کوفه می‌گذشت. با لباسی از کرباس خام و به جای عمامه از همان کرباس بر سر داشت، به شیوه فقرا عبور می‌کرد. یکی از بازاریان بر در دکانش نشسته بود، چون مالک را بدید به نظرش خوار و کوچک جلوه کرد و از روی استخفاف کلوخی را به سوی او انداخت. مالک به او التفات ننمود و برفت. کسی مالک را می‌شناخت و این واقعه را دید، به آن بازاری گفت وای بر تو، هیچ دانستی که آن چه کسی بود که به او اهانت کردی؟ گفت: نه، گفت: او مالک اشتر یار علی علیه‌السلام بود. آن مرد از کار بدی که کرده بود لرزه به اندامش افتاد و دنبال مالک روانه شد که از او عذرخواهی کند. دید به مسجدی آمده و مشغول نماز است. صبر کرد تا نمازش تمام شد. خود را بر دست و پای او انداخت و پای او را می‌بوسید. مالک سر او را بلند کرد و گفت: این چه کاری است می‌کنی؟ گفت: عذر گناهی که از من صادر شده است که تو را نشناخته بودم. مالک گفت: بر تو هیچ گناهی نیست. به خدا سوگند که به مسجد نیامدم، مگر برای تو استغفار کنم و طلب آمرزش نمایم. منبع: منتهی‌الآمال ۲۱۲/۱ مجموعه ورّام بن ابی فراس http://eitaa.com/yaranhamdel
کانال یاران همدل
🔰 گرگ‌شناسی 📌بررسی یهودیت از منظر قرآن ″آیا یعقوب(ع) از کلمه «ذئب» حیوان درنده را اراده کرده است؟
🔰 گرگ‌شناسی 📌بررسی یهودیت از منظر قرآن ″آیا یعقوب(ع) از کلمه «ذئب» حیوان درنده را اراده کرده است؟! آیا حزن و اندوهی که یعقوب از آن سخن می‌گوید به خاطر «گرگ بیابان» است؟!″ (۴) و ما نیز در این نوشتار مختصر نمی‌خواهیم از گرگ‌ بیابان که جانوری قابل احترام در بین دوستداران حیات وحش است، گفتگو کنیم گرچه گرگ بیابان را طبق روایت کافی شریف مسخ شده اعرابی‌ای میدانیم که برای اهلش قوادی می‌کند و نسبت به زن و فرزندش غیرت نمی‌ورزد: «وَ الذَّنْبُ مَسْخُ كَانَ أَعْرَابِيا دَيوثا» (الکافی، جلد۶، صفحه۲۴۶) با این وجود مبارزه ما با حیوان چهارپا نیست. گرگ بیابان علاوه بر اینکه مخلوق خداست مانند سایر حيوانات مورد حمایت باری تعالی نیز هست. 🔹ای خدایی که خالق همه‌ای ... 🔹حامی گرگ و راعی رمه‌ای (آیت‌الله مرتضی حائری یزدی) در اسلام گرچه از نظر فقهی مدفوع و ادرار گرگ نجس است و اگر موی، کرک و یا پشم آن همراه نمازگزار باشد صحت نماز دچار خدشه و نماز باطل می‌گردد؛ با این وجود فقهای عالی مقام نگهداری گرگ را بلا اشکال می‌دانند. و نیز ما در زیارتی که برای امام امیر مؤمنان علی علیه‌السلام وارد شده این گونه سلام میدهیم: «السَّلَامُ عَلَى مُخَاطِب الذِّئب» سلام بر آن امامی که با گرگ درنده به گفتگو نشسته است. (بحار الانوار، جلد۹۷، صفحه۳۰۲) در روایات وارده از ائمه معصومین عليهم‌السلام، حیوانات به وقت صیحه عبارات و مفاهیم زیبایی را بر زبان می‌آورند؛ و گرگ از این قاعده مستثنی نیست، و هر صیحه گرگ فریاد می‌زند آنچه که در حفظ خداست هرگز ضایع و پایمال نخواهد شد. «وَ إِذَا صَبَاحَ الذِّنْبُ يَقُولُ مَا حَفِظَ اللَّهَ فَلَنْ يضيعَ أَبَدا» (بحار الانوار، جلد،،۱و۶ صفحات ۲۷ و ۲۸ و ۲۹) در باب معجزات امام محمد باقر علیه‌السلام در بحارالانوار روایتی است که امام برای گرگ بیابان گرفتار درد زایمان دعا می‌کند. محمد بن مسلم با امام علیہ‌السلام بین مکه و مدینه در حرکت است می‌گوید از بالای کوه گرگی جلو آمد. مرکب امام را متوقف ساخت. گرگ نزدیک شد، دستش را بر زین استر امام علیہ‌السلام قرار داد، گردنش را دراز کرد، امام نیز گوشش را جلو آورد، لحظه‌ای بعد امام علیہ‌السلام فرمودند: «امْض فَقَدْ فَعَلْت» پذیرفتم و انجام دادم. و گرگ به سرعت بازگشت. گفتم: فدایتان شوم، مطلب شگفتی را مشاهده کردم امام فرمودند: «وَ تَدْرِی مَا قلت؟» آیا دانستی چه گفتم؟ در جواب عرضه داشتم که خدا و رسول او و فرزند رسول او داناترند. امام علیه‌السلام فرمودند: «إِنَّهُ قَالَ لِي يَا ابْنَ رَسُولِ اللَّهِ ص إِنَّ زوجتي فِي ذَلِكَ الْجَبَلِ وَ قَدْ تَعَشَرَ عَلَيْهَا وَلَادَتْهَا فَادْعُ اللَّهَ أَنْ يَخَلِّمَهَا وَ لَا يُسَلَّطَ أَحَدًا مِنْ نَسْلِي عَلَى أَحَدٍ مِنْ شیعَتِکم» ا ین گرگ به من گفت: ای فرزند رسول خدا، همسرم بالای آن کوه است. زایمان بر او سخت شده است. از خدا بخواه که او را نجات دهد و احدی از فرزندان مرا بر احدی از شیعیان شما مسلّط نکند. «قُلْتُ فَقَدْ فَعَلْت» گفتم: خواسته تو را اجابت کردم. (بحار الانوار، جلد۴۶، صفحه۲۳۹) قصد ما در «گرگ شناسی» شناخت بعضی از خصلتها و صفتهای گرگ است. می‌خواهیم با «گرگ‌شناسی»، با افراد و جریاناتی آشنا شویم که «يَتَفَقَهُونَ لِغَيرِ الدِّينِ»، تلاش فقهی‌شان در خدمت اهداف دین نیست. «وَ يَتَعَلَّمُونَ لِغَيرِ الْعَمَلِ» و دانش‌پذیری‌شان آنان را به عمل صالح وا نمی‌دارد. «وَ یطْلُبُونَ الدُّنْيا لِغَيرِ الْآخِرَةِ» مال‌خواهی و دنیاجویی‌شان رنگ و بوی آخرتی ندارد. در وحی خدای متعال خطاب به بعضی از انبیائش آمده: اینان برای این که جلب توجه مردم کنند لباس میش به تن دارند، «یلْبَسُونَ لِلنَّاسِ مُسُوكَ الْکبَاش» اما در همان حال قلبهای گرگی در سینه دارند، «وَ قُلُوبُهُمْ قُلُوب «الذَّتَاب» و بدیهی است قدرت مانور و وسعت شکار برای گرگی که لباس میش به تن دارد بیشتر و بیشتر از میشی است که احیاناً لباس گرگ به تن کرده است. ادامه دارد... توضیح اینکه: یادآوری می‌نمایم جهت تفهیم، مطالب بایستی از اول تا پایان مطالعه شود. منبع: کتاب گرگ شناسی مباحثی در یهود شناسی؛ بررسی آیات از کلام‌الله مجید تألیف: علی‌ خلیل اسماعیل به کوشش: اندیشکده مطالعات یهود http://eitaa.com/yaranhamdel
کانال یاران همدل
🔰 تاریخ فلسطین ✅سيری در تاريخ فلسطين ″کشتار دیر یاسین″ در روز دهم آوریل سال ١٩٤٨ سربازان اسرائیلی
🔰 تاریخ فلسطین ✅ سیری در تاریخ فلسطین ″کشتار ناصرالدین″ نظیر همین فاجعه را(دیر یاسین) سربازان اسرائیلی در قریه ناصرالدین نزدیک طبریه انجام دادند و تمام ساکنان آن را کشتند و خانه‌هـای آن را آتـش زدنـد. يهوديــان در ايـن تجـاوزات بــرای ترساندن اعراب دست به هر جنايتی می‌زدند تا در تجـاوزات بعدی عربها بدون مقاومت فرار كنند و همه چيز خود را بـرای يهوديان بگذارند. ادامه دارد... http://eitaa.com/yaranhamdel
🔰 ظاهراً یمن بازم کشتی زده 😊 http://eitaa.com/yaranhamdel
کانال یاران همدل
🔰 هوشيارى در مقابل دشمن ✨وَإِنَّ أَخَا الْحَرْبِ الاَْرِقُ، وَمَنْ نَامَ لَمْ يُنَمْ عَنْهُ، 🔷 آ
🔰 پاسخ به شبهات و سؤالات 1⃣امامت امیرالمؤمنین علی علیه‌السلام چگونه ثابت می‌شود؟ 🔸🔹اگر امامت جعل‌الاهی است که فرمود: «انی جاعلک للناس اماما» (بقره/۱۲۴) و اگر امامت عهد الاهی است «لاينال عهدی الظالمین» (بقره/۱۲۵) و اگر برای هر قومی هدایتگری لازم است «ولکل قوم هاد» (رعد/۷) پس لازم است خداوند بعد از پیامبر(صلی الله علیه وآله) تکلیف مردم را روشن کند و مردم را بدون تکلیف رها نکند. 🔻اثبات امامت حضرت علی(ع) از مباحث امامت خاصه است که برای اثبات آن مستقیماً نمی‌توان از دلیل عقلی بهره گرفت، بلکه با استناد به آیات و روایات و نقل‌های تاریخی می‌توان مقام خلافت و امامت پس از پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله را در شخصیت علی(ع) ثابت نمود. ♦️الف) دلیل قرآنی در قرآن مجید آیات فراوانی است که با استفاده از احادیثی که از پیامبر اکرم(ص) در شأن نزول آنها وارد شده است، امامت امام علی(ع) را اثبات می‌نمایند. از جمله آیاتی که می‌تواند بعنوان دلیل به آنها اشاره نمود، عبارتند از آیه تبلیغ، آیه ولایت، آیه اولی‌الامر، آیه صادقین، که در بخش پاسخ تفصیلی به شرح و تبیین آن خواهیم پرداخت. ▫️در ذیل آیه کریمه اولی‌الامر منکم از جابرابن عبدالله انصاری نقل شده است که از حضرت پیامبر (صلی الله علیه وآله) سؤال کردم که اولی‌الامر کیست؟ فرمود: ۱۲ نفرجانشینان من هستند. ▫️۱. جابر بن عبدالله انصاری می‌گوید وقتی آیه «أطِيعُوا اللَّهَ وَأَطِيعُوا الرَّسُولَ وَ أولِی‌الْأَمْرِ مِنْكُمْ» نازل گشت از پیامبر خدا(صلی الله علیه و آله) پرسیدم «اولی‌الامر» که خدا اطاعت از آنها را قرین اطاعت خود قرار داده چه کسانی هستند؟ فرمود: آنان جانشینان من و امامان مسلمانان‌اند که اولین آنها علی بن ابی طالب و پس از او حسن سپس حسین سپس علی بن الحسین سپس محمد فرزند علی که در تورات به باقر معروف است و تو ای جابر او را درک خواهی کرد وقتی او را دیدی سلام مرا به او برسان. پس از او جعفر صادق فرزند محمد سپس موسی فرزند جعفر سپس علی فرزند موسی سپس محمد فرزند علی سپس علی فرزند محمد سپس حسن فرزند علی است، آنگاه همنام من محمد فرزند حسن است که کنیه‌اش حجةالله في ارضه و بقیة‌الله في عباده است و او شخصی است که خداوند به دستش مشرق و مغرب زمین را فتح خواهد کرد. او همان شخصی است که از میان شیعیان خود غایب می‌گردد؛ غیبتی که به خاطر طولانی شدن مدت آن جز آن کس که خداوند دلش را به ایمان آزموده است کسی در عقیده به امامتش ثابت نمی‌ماند .... 📙(صدوق، ۱۴۰۵: ۲۵۳) ♦️ب) دلیل حدیثی در منابع متعدد اهل تشیع و اهل تسنن از پیامبر اکرم(ص) روایت بسیاری وارد شده که فرمودند: وصی و جانشین بعد از من علی بن ابیطالب(ع) است و بعد از او دو فرزندم حسن و حسین (علیهما السلام) که نه امام دیگر از صلب حسین علیه السلام، پی هم می‌آیند. البته این روایت افزون بر روایاتی است که در جریان حدیث یوم‌الدار حدیث منزلت حدیث غدیر خم و حدیث مشهور ثقلین بیان شده و یا احادیثی که فرموده پس از من دوازده تن خلیفه خواهند آمد که به وسیله آنان دین عزیز می شود. ادامه دارد... http://eitaa.com/yaranhamdel