کانال یاران همدل
🔰 انتشار و افشای اسناد جاسوسی آمریکا، توسط دانشجویان پیرو خط امام(ره) 🗂️رهبر معظم انقلاب: «جوانان ع
🔰 انتشار و افشای اسناد جاسوسی آمریکا، توسط دانشجویان پیرو خط امام(ره)
🗂️رهبر معظم انقلاب:
«جوانان عزیز اسناد لانه جاسوسی آمریکا را بگیرید و بخوانید؛ درس آموز است.»
☑️امام خمینی(ره) پس از ۱۳ آبان ۱۳۵۸؛ که لانۀ جاسوسی آمریکا توسط دانشجویان پیرو خط امام تسخیر شد، این اقدام را «انقلاب دوم» نامگذاری کردند و رهبر معظم انقلاب نیز بارها به مسئولین مربوطه یادآوری فرمودهاند که اسناد این لانهٔ جاسوسی بایستی در مدارس و دانشگاهها تدریس شود تا آیندگان بدانند که آمریکا در ایران چه مقاصدی را دنبال میکرد.
#سیزدهم_آبان_انقلاب_دوم
#اسناد_لانۀ_جاسوسی
#انتشار_حداکثری
#یاران_همدل
http://eitaa.com/yaranhamdel
کانال یاران همدل
🔰 کشف حجاب و گسترش اقتصاد سیاه در رژیم پهلوی 📌بخش ۱۲ 💢 امام خمینی و مخالفت با تجارت دختران ایرانی
🔰کشف حجاب و گسترش اقتصاد سیاه در رژیم پهلوی
📌بخش ۱۳
⭕سوداگری تجارت دختران ایران توسط بهاییها
از فعالیت بهاییها و ازلیها در شناسایی و شکار دختران برای تبلیغ افکار فرقه و سوداگری در کشورهای عربی و سایر کشورها موارد زیادی وجود دارد.
ساواک در گزارش ۱۴ اسفند ۱۳۴۶ از فعالیت فردی به نام سروان دکتر احمد نبیلی افسر تیپ تربت جام خراسان برای اشاعه و تبلیغ بهائیت در بین مردم خصوصاً افسران و درجهداران تیپ جام با استفاده از خدمتکار جوان خود خبر میدهد.
در گزارش دیگری به بخشی از سوداگری تجارت دختران ایران توسط بهاییها اشاره شده است. در گزارش ۱۱ دی ۱۳۵۶، ساواک از سوداگری شخصی به نام روحالله ثابتی و همسر وی که از اتباع ایرانی و دارای مسلک بهایی هستند در ابوظبی پرده برمیدارد. این شخص چهار دختر نه تا ده ساله را برای شیخ حمدان معاون نخستوزیر امارات با خود از ایران برده است که این موضوع به طریقی از روحالله ثابتی استفسار گردیده و نامبرده اظهار میکند که این مسئله درست است.
📚فصلنامه ۱۵ خرداد، دوره سوم، سال بیست و یکم، شماره ۷۷ و ۷۸، ص۱۵۲-۱۵۴
#گسترش_اقتصاد_سیاه
#یاران_همدل
http://eitaa.com/yaranhamdel
کانال یاران همدل
🔰 شاه و رژیم صهيونيستي ، اندیشه و انگیزه آفرینندگان اسرائیل 📌بخش ۱۲ ⬅️ شگردهای انگلستان و صهیونیست
🔰 شاه و رژیم صهیونیستی ، اندیشه و انگیزه آفرینندگان اسرائیل
📌بخش ۱۳
⬅️ همدستی ملیگراها و صهیونیستها
💢از نیرنگها و ترفندهای استعماری برای رویارویی با اسلام، به صحنه آوردن به اصطلاح مدرنها و جنتلمنهایی بود که خود را خردگرا، تجددگرا و روشنفکرمآب می نمایاندند و از لائیسم و مدرنیسم دم میزدند و دینستیزی و سنتزدایی در رأس برنامه آنان قرار داشت.
💢 استعمارگران که از مبارزات بیامان اسلامگرایان علیه تجاوزگران و فزونخواهان به ستوه آمده بودند، بر این باور بودند که با به صحنه آوردن مشتی عناصر غربزده، خودباخته و بیهویت میتوانند اسلامگرایان را از سر راه آز و نیاز استعماری خود کنار زنند و راه را برای غارتگریها و تاخت و تاز جهانخواران در سرزمینهای اسلامی هموار سازند.
💢 این گروهها نقش نیروهای پیاده نظام استکبار جهانی و صهیونیزم بینالمللی را در کشورهای اسلامی بازی میکردند و در پیاده کردن توطئههای استعماری و صهیونیستی نقش بسزایی داشتند.
💢 استعمارگران در آن روزگار که اندیشه تجزیه کشور عثمانی را در سر میپروراندند از گروه مرموز و وابستهای که در آن کشور زیر عنوان «ترکان جوان» فعالیت میکردند، بهرهبرداری زیادی گرفتند و به دست آنها نه تنها دولتی را که از تسلیم فلسطین به صهیونیستها سرسختانه مخالفت میکردند، به سقوط کشانیدند، بلکه طبق نقشه استعمارگران، اسلام را در آن کشور از رسمیت انداختند و یک نظام لائیک حاکم کردند.
💢 مصطفی کمال از جمعیت به اصطلاح اتحاد و ترقی ترکان جوان بود که سلطان عبدالحمید را از قدرت برکنار کرد و سیاست استعماری و ضد اسلامی انگلستان را در آن کشور موبهمو به اجرا درآورد و ترکیه نخستین کشور اسلامی بود که در پی اشغال فلسطین، رژیم صهیونیستی را به رسمیت شناخت با آن رژیم ارتباطهایی همه جانبه برقرار کرد.
💢 این ارتباط تنگاتنگ رژیم لائیک ترکیه با اشغالگران فلسطین ریشه در جمعیتی داشت که دستپروده صهیونیستها بود.
💢 در ایران نیز ماسونها و روشنفکر مآبهایی که زیر پوشش ملیگراها بازیگر صحنه بودند، با شگردهایی تلاش میکردند و میکنند که ملت ایران را نسبت به فاجعه فلسطین بیتفاوت سازند و خطر صهیونیستها برای جهان اسلام را از دیدها پنهان و پوشیده دارند و نقشه شیطانی صهیونیستها در راه چیرگی بر کشورهای نفتخیز را پندار بافی و دروغ بنمایانند، از این رو در آستانه سقوط فلسطین به دست صهیونیستها و در آن روزگاری که علمای مجاهد اسلام مانند آیتالله کاشانی و شهید نواب صفوی ملت ایران را به نامنویسی برای بسیج مردم به فلسطین و دفاع از آن سرزمین فرا میخواندند، گروهها و احزاب سیاسی نه تنها از این حرکت حمایت نکردند و حتی اعلامیهای در نکوهش از اشغال فلسطین نداند، بلکه با ترفندها و توطئههایی کوشیدند که ملت ایران را از مسئولیت دفاع از سرزمینهای اسلامی باز دارند و با شعار شیطانی ارتجاعی «چراغی که در خانه رواست به مسجد حرام است» در مقابل احکام اسلام و اصول انسانی ایستادند و موازین اخلاقی و انسانی را زیر پا گذاشتند.
💢 بنابراین میبینیم در آن روزگار سیاه و نکبتباری که فلسطین از سوی صهیونیستها اشغال شد و مردم بیدفاع آن سرزمین قتل عام شدند، گروهها و احزاب ایرانی و روشنفکران دو آتشهای که به اصطلاح برای حقوق بشر یقه چاک میدادند نه تنها از صدور اعلامیهای خشک و خالی در نکوهش از نسلکشی در فلسطین اشغالی خودداری کردند، بلکه با سفرهای پنهانی و گاهی نیمه علنی به فلسطین و بهرهمندی از پذیرایی گرم و سخاوتمندانه صهیونیستها سخت نمکگیر شدند و پس از بازگشت مقالههایی در ستایش از رژیم صهیونیستی و آزادمنشی و ترقیخواهی آن رژیم به قلم آوردند.
📚سید حمیدروحانی ، فصلنامه ۱۵ خرداد، دوره سوم، سال بیست و یکم، شماره ۷۸ و ۷۷، ص ۶۱-۶۳
#شاه_و_رژیم_صهیونیستی
#یاران_همدل
http://eitaa.com/yaranhamdel
کانال یاران همدل
🔰 بنی صدر، رئیس جمهوری که اعتماد ملت را برای بیگانگان به مزایده گذاشت 📌 بخش ۵ 📜استاد شهید مرتضی مط
🔰 بنی صدر ، رئیس جمهوری که اعتماد ملت را برای بیگانگان به مزایده گذاشت
📌بخش ۶
📍 بنیصدر و مسئله رفراندوم
🔸 مجادله بنیصدر در انتخاب نخستوزیر و هیئت دولت از درون دیوانسالاری به یک مجادله ملی و فراگیر تبدیل شد. منطق این مجادله چیزی جز مقابله با شکلگیری یک استبداد جدید در پوشش جمهوری نبود.
🔹 همان مأموریتی که جریان جوشنفکری ابتدا در شعار جمهوری رضاخانی تعریف کرد و صحنه سیاسی ایران را آنچنان به هم ریخت که بسیاری در آن دوران نتوانستند تشخیص دهند که در منطق جمهوری، رئیس جمهور از پیش تعیین شده با اختیارات مادامالعمر و خارج از قوانین مورد تأیید مردم، آن هم بدون برگزاری هیچ انتخاباتی، منطق ابلهان است.
🔸 بنیصدر آمده بود که با لفاظی و بازی با کلمات و هیاهو و جنجال، فراتر از قوانین مصوب، مجدداً منطق جمهوری رضاخانی را زنده کند.
🔹 کلید واژه اصلی این عوامفریبی هم رفراندم یا مراجعه به آرای عمومی بود. یعنی کلید واژهای که اغلب شخصیتهای به ظاهر ملی برای تثبیت دیکتاتوری و به کرسی نشاندن تمایلات استبدادی خود در تاریخ معاصر از آن استفاده کردند و مسیر جنبشهای اجتماعی را به انحراف و استحاله کشاندند.
🔸 بنیصدر هم به پیروی از رهبر خود دکتر مصدق، برای گریز از قانون و دور زدن مجلس شورای اسلامی و سایر نهادهای قانونی، در انتخاب نخستوزیر و سایر اختلافاتی که با دادستانی، قوه قضاییه و قوه مجریه داشت، داستان رفراندوم و رجوع به مردم را پیش کشید.
🔹 در حالی که مسئله رجوع به رفراندوم در مسائلی که قانون اساسی صراحت دارد از جنبه حقوق اساسی در هیچ نظام مردم سالاری وجه قانونی، حقوقی و عقلی ندارد. این بازی خطرناک میتواند در هر شرایطی که قانون باب طبع اصحاب قدرت نیست، گریزگاهی برای دور زدن قانون و برپایی دیکتاتوری به دفعات مختلف باشد.
🔸 برای همین است که اغلب نظامهای مردم سالار در دنیا جز در موارد نادری که عموماً به بازنگری قانون اساسی مربوط است جایی برای رفراندم در حقوق اساسی خود پیشبینی نکردهاند. بنابراین نمایش رفراندوم که قبل از انقلاب اسلامی در رژیم پهلوی توسط شاه و حتی دولت مصدق مبنایی برای دستدرازی به قانون اساسی شد، با بنیصدر به دوره جمهوری اسلامی نیز راه یافت.
📚فصلنامه ۱۵ خرداد، دوره سوم، سال نوزدهم، شماره ۶۹ و ۷۰، ص ۲۲۱-۲۲۲
#بنیصدر_و_خیانت_به_ملت
#یاران_همدل
http://eitaa.com/yaranhamdel
🔰 پهلوی و بهائیان (۱)
📌در دوران پهلوی به ویژه در دوره پهلوی دوم به علت مساعد شدن شرایط حضور بهائیان در صحنههای اجتماعی و به خصوص سیاسی، شاهد حضور گسترده و فعال آنان در مناصب کلیدی هستیم.
🔹 در دوران پهلوی سران اصلی بهائیت در خارج از کشور به سر میبردند و امور بهائیان ایران به دستور شوقی افندی و بعدها بیتالعدل اعظم که مرکزیت آن در اسرائیل میباشد از مجاری محافل ملی داخل کشور اداره میشد
🔸 رضاخان نسبت به بهائیان بسیار خوشبین بود، چنانکه یکی از افسران بهائی را به عنوان آجودان مخصوص فرزند خود ولیعهد انتخاب میکند. جنبش بهائیان در دوران پهلوی یکی از شاخههای بسیار مؤثر و بانفوذ در تشکیلات سیاسی دولت و به تبع آن ساختارهای فرهنگی و اقتصادی کشور بوده است. در دوران پهلوی اول سیاست دین و روحانیتزدایی او مطابق میل و هدف بهائیان بود.
🔹بنابراین مقابله آنان با دولت از میان رفت و بر عکس نوعی همکاری با آن داشتند. آنها با همکاری دولت به مقابله با نهاد دین پرداختند. این مقابله تا حد کشف حجاب که از احکام ضروری دین مبین اسلام است، پیش رفت.
ادامه دارد...
📚بهائیت در ایران، سید سعید زاهد زاهدانی و محمدعلی سلامی
#پهلوی_و_بهائیان
#یاران_همدل
http://eitaa.com/yaranhamdel
🔰 ۲۸ مرداد کار من بود اما...
🎥نگاهی به سرگذشت فردی که به اتهام گرفتن پول و به راه انداختن «بلوای ۱۵ خرداد» در دادگاه فرمایشی و نظامی شاه محاکمه و به مرگ محکوم شد.
🔹رژیم شاه و دستگاه جاسوسی او را مدتها در زندان شکنجه دادند و حتی ناخنهای او را کشیدند تا به دروغ اعتراف کند که از امام برای دست زدن به «آشوب» و «بلوا» پول دریافت کرده است. حتی به او وعده دادند که اگر به چنین دروغی اعتراف کند، مورد عفو ملوکانه قرار خواهد گرفت و آزاد خواهد شد. لیکن او به چنین خیانتی تن در نداد...
مزدوران رژیم:
یک کلمه بگو و جان خود را خلاص کن...
طیب حاج رضایی:
من در زندگی خلاف های زیادی کردهام ولی هرگز حاضر نیستم به خاطر چند صباحی بیشتر زیستن دامان مرجع تقلیدی را لکهدار سازم.
من در ۲۸ مرداد پول گرفتم و کودتا راه انداختم، نه در ۱۵ خرداد.
🔸او تسلیم نشد و ثابت قدم به سوی چوبه اعدام گام برداشت.
میدان تیر دارای دیوارهای گچی و آجری بود که آجرها را سرخرنگ کرده بودند. رنگ این دیوارها رنگ «مرگ» را به خاطر میآورد. چهار نفر سرباز به حال آمادهباش ایستاده بودند و درون تفنگهایشان هر یک ۶ فشنگ بود. این چهار نفر مأمور اجرای حکم بودند ...
یک افسر در خط دوم پشت سر مأموران اجرای حکم قرار گرفت، دستش را بالا برد و با صدای بلند آمادهباش داد و آنگاه فریاد زد: آتش
🔻طیب حاج رضایی و حاج اسماعیل رضایی، در سحرگاه ۱۱ آبان ماه ۱۳۴۲ اعدام شدند.
🌷 روحشان شاد
📚 برگرفته از:
روحانی، سید حمید. نهضت امام خمینی. دفتر اول. تهران: بنیاد تاریخپژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی. صص. ۷۸۳-۷۹۴
#طیب_حاج_رضایی
#پانزده_خرداد
#یاران_همدل
http://eitaa.com/yaranhamdel
🔰 طیب
🔹طيب حاج رضايى و شمارى از دستياران او به اتهام گرفتن پول و به راه انداختن [به تعبیر رژیم پهلوی:] «بلواى ۱۵ خرداد» در دادگاه فرمايشى و نظامى شاه محاكمه و به مرگ و يا به زندان درازمدت محكوم شدند و دو تن از آنان نيز تيرباران شدند، ليكن رژيم شاه براى ملت ايران هيچگاه توضيح نداد كه طيب از چه مقامى پول دريافت كرد تا بنا بر ادعاى او «به آشوب و بلوا دست بزند»؟! طيب نه از ملاكين و زمينداران بود كه مستقيماً به تحريک و آشوب پرداخته باشد و نه رژيم ادعا كرد كه جاسوس مصرىها بوده است كه از آن طريق پول و دستور گرفته باشد، بنابراين چرا كسانى را كه به نامبرده پول دادند و او را تحريک كردند، نام نبردند و آنان را به محاكمه نكشيدند و مجازات نكردند؟
#طیب_حاج_رضایی
#پانزده_خرداد
#یاران_همدل
http://eitaa.com/yaranhamdel
🔰 تجلیل بیسابقه حوزه علمیه قم از شهید طیب حاجرضایی
✳️جوانمرد
🔹به دنبال اعدام شادروان طيب حاجرضايى و حاج اسماعيل رضايى، در سحرگاه ١١ آبان ماه ١٣۴٢ موج خشم و اندوه، سراسر حوزه قم را هم فرا گرفت. يک روحانى جوان در بين نماز جماعت كه در مسجد فيضيه برپا بود به پا خاست و به روح بزرگ شادروان طيب حاجرضايى و حاج اسماعيل رضايى كه جان باختند، ولى ننگ و رسوايى پيشنهادى شاه را نپذيرفتند، درود فرستاد و از نمازگزاران خواست كه براى آنان طلب مغفرت كنند و نماز «ليلة الدفن» به جا آورند.
🔸اشعارى نيز از طرف يكى از روحانيان مبارز سروده شد. مصرع اول آن، كه به ياد دارم، چنين بود:
«طيبا! طيبك اللّه روانت به جنان»
🔹 روحانيان مجاهد و پاسداران نهضت امام خمينى، با فشار همه جانبه بر مقامات روحانى حوزه قم موفق شدند كه درسهاى حوزه را در سوگ طيب و حاج اسماعيل براى يك روز تعطيل كرده، طى اعلاميهاى اعدام اين دو جوانمرد قهرمان را به شدت محكوم كنند. اين كار، اثر به سزايى در ميان همه طبقات به جا گذاشت، تا آن روز هيچگاه سابقه نداشت كه حوزه علميه قم براى يك مقام غير روحانى درسهاى خود را تعطيل كند.
🔸اين تجليل حوزه علميه قم از شادروان طيب حاج رضايى و حاج اسماعيل رضايى شگفتانگيز نمىباشد؛ زيرا طيب درست است كه سوابق خوبى نداشت، ليكن در آن شرايط كه در مرز بين مرگ و زندگى قرار گرفته بود چنان جوانمردى و مردانگى از خود بروز داد كه تنها براى انسانهاى استوار صخرهسايى امكان دارد.
🔹طيب را ميان كشته شدن و يا اعتراف دروغ و خلاف واقع، عليه امام قرار دادند و او مىتوانست با يك كلمه نسبت دروغ عليه امام، جان خود را نجات دهد و از چوبه دار برهد؛ ليكن او اين كار را نكرد. با كمال رشادت و جوانمردى چوبه دار را بوسه زد و دامان پاک امام را نيالود. او به بعضى از دوستان سابقش و نيز به مزدوران رژيم كه «خيرخواهانه»!! او را نصيحت مىكردند كه «يک كلمه بگو و جان خود را خلاص كن»! با كمال صراحت پاسخ گفت: من در زندگى خلافهاى زيادى كردهام ولى هرگز حاضر نيستم به خاطر چند صباحى بيشتر زيستن دامان مرجع تقليدى را لكه دار سازم. من در ٢٨ مرداد پول گرفتم و كودتا راه انداختم، نه در ١۵ خرداد.
🔸او تسليم نشد و ثابتقدم به سوى چوبه اعدام گام برداشت. آنگاه كه فرمانده جوخه چند لحظه پيش از فرمان آتش، نام يكى از آن دو تن را اشتباه خواند با صدايى رسا ـ در حالى كه به چوبه اعدام بسته شده بودند ـ خطاى او را تصحيح كردند و نام و فاميلى خود را اعلام داشتند و با كلماتى خونرنگ، آخرين سطور حيات خويش را نگاشتند.
(نهضت امام خمینی، ج١، ص ٧٩٠-٧٨٩)
#طیب_حاج_رضایی
#پانزده_خرداد
#یاران_همدل
http://eitaa.com/yaranhamdel
🔰 شهادت طیب؛ شور مردمی و مانعتراشی رژیم
🔹 در تهران، تبريز و اصفهان به مناسبت اعدام طيب و حاج اسماعيل، مجالس و مراسمى برپا گرديد و اعلاميه هايى انتشار يافت. در روز ۴٢/٨/١٢ مراسم بزرگداشت آن دو شهيد در مسجد فروتن، واقع در خيابان خراسان، مقابل منزل طيب برگزار شد. در اين مراسم ـ بنا بر گزارش ساواك ـ حدود هزار نفر شركت كردند. در اين مراسم حاج شيخ عباسعلى اسلامى سخنرانى كرد. در پايان مراسم حاضران اين نوحه را دم گرفتند:
اى برادر در كجا افتادهاى
در كجا جان دادهاى
🔸 شور و شوق مردم نسبت به طيب و حاج اسماعيل مايۀ بيم و نگرانى رژيم شاه شد. از اين رو از برگزارى ديگر مراسم براى آن دو شهيد جلوگيرى كردند. در روز ۴٢/٨/١٢ از طرف جمعى از كسبه ميدان بارفروشان تهران در مسجد «انبار غله» و مدرسه «حاج ابوالفتح» براى آن دو شهيد مجلس ختم اعلام شد؛ ليكن پاسبانها آن دو محل را محاصره كردند و از برگزارى مراسم بزرگداشت براى آنان جلوگيرى به عمل آوردند.
(نهضت امام خمینی، ج١، ص٧٩١)
#طیب_حاج_رضایی
#پانزده_خرداد
#یاران_همدل
http://eitaa.com/yaranhamdel
🔰 روح شما زنده است!
🔻گزیدهای از سخنرانی آیتالله شهید قاضی طباطبائی در پی اعدام طیب حاج رضایی
🔹در پى اعدام طيب حاجرضايى و حاج اسماعيل رضايى، [آیتالله] قاضى طباطبايى در تبريز طى سخنرانى خود در روز ۴٢/٨/١۵ اظهار كرد:
🔸... دو نفر جوان رشيد مسلمان را تيرباران كردند. آنها در راه دين شربت شهادت نوشيدند. تمام روحانيون تبريز به روح آن دو نفر درود مىفرستند و به خانواده آنها تسليت مىگويند.
🔹اى طيب و حاج اسماعيل بخوابيد، روح شما زنده است.
مردم! با اين وضع مسلمانى نمىشود و نمىتوان در مقابل دستگاه پليد ايستادگى نمود. ما نيز بايد مثل اين دو نفر شهيد، مقاومت به خرج داده و مسلمانى را سرمشق بگيريم...
🔸هيأت حاكمه دم از قرآن و مسلمانى مىزنند؛ اما دو نفر جوان مسلمان را تيرباران مىكنند و پشتيبانى از آنان را قدغن مىنمايند. چرا بر خلاف قانون اساسى رفتار مىكنند.
سیدحمید روحانی، نهضت امام خمینی، ج١، ص ٧٩۵
#طیب_حاج_رضایی
#پانزده_خرداد
#یاران_همدل
http://eitaa.com/yaranhamdel