eitaa logo
کانال یاران همدل
94 دنبال‌کننده
14هزار عکس
14هزار ویدیو
108 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
36.2M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰 عذرخواهی بابت انتشار صحنه هایی که متاسفانه هزاران نفر دیدن! اقایون مسئول همینو میخواستین؟ حاضرین زن و بچه خودتون در چنین محیط هایی حاضر بشه که این امکان رو برای زن و بچه دیگران فراهم کردین؟! آیا دین ما اینو میگه؟! پ.ن: وقتی گفتیم حضور زنان در ورزشگاه این فجایع رو به بار میاره یعده یقه پاره کردند! اینم عاقبت مماشات با اراذل زن زندگی آزادی و اجرا نشدن قانون عفاف و حجاب! http://eitaa.com/yaranhamdel
🔰 قالیباف آماده رفع استیضاح وزیر بی کفایت ⭕️مشاور رئیس مجلس، از وزیر در آستانه استیضاح پست گرفت! 🔹احسان عسکری، مشاور رئیس مجلس در روزهایی که بحث استیضاح وزیر اقتصاد توسط مجلس داغ است، توسط همتی به عنوان مدیرعامل سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیكی منصوب شد. سلام قالیباف! رییس‌جمهور نشدی ولی قوه مجریه مدیون توست! باید هم زیرمیزی بگیری! همسرت مسئولیت گرفت فردا هم فرزندان. مشاور هم مثل بچه آدم میمونه اوه اوه ببخشید داماد یادم رفت، ان‌شاءالله اونم یه مسئولیت برایش پیدا میکنن، جا زیاده. چیزی که تو ایران زیاده میز و صندلیه، تخصص مهم نیست. اونایی که برای قالیباف سینه چاک می‌کردند و در به در دنبال رای جمع کردن برای اون بودن. سلااااااام علیکم http://eitaa.com/yaranhamdel
🔰 داماد پزشکیان چیکاره نظامه که توی دیدار با رهبری هم حضور داشته؟ 🤣😜آقا این حرفا چیه ایشون همه کاره مملکت هستند مگه میشه داماد باشی، اون هم از نوع سرخانه، اون وقت هیچکاره باشی؟ http://eitaa.com/yaranhamdel
کانال یاران همدل
🔰 علما سنگر مقاومت(۳) 🔺مصاف علما با بهاییت روحانیت در برابر فرقه های نوپدید همواره ایستاده، آنها ر
🔰 علما سنگر مقاومت (۴) 🔺روایت بهایی از مقاومت علما بی تردید تاسیس سلسله پهلوی اسباب رشد بهاییت را فراهم ساخت و دوره طلایی حیات بهاییت را رقم زد.اما قاجاریه که به سبب ملاحظات اجتماعی و دینی جامعه ایران همراهی هایی با عالمان دین داشت با بابیت و بهاییت در افتاد و زمینه رشد آنها را زدود. به همین سبب بهاییت از سلسله قاجار و روحانیت بد می گوید و از تضعیفش به دست پهلوی ها خشنود است «دستگاه روحانیت شیعه در کشوری که قرن ها پایگاه محکم تعصبات جاهلانه بود از هم پاشید و این اضمحلال خود یکی از نتایج گریز ناپذیر موج عرفی کردن حکومت و جدا شدن مذهب از دولت بود که اوج گرفت[...] این لرزه ناگهانی که ارکان راسخ دستگاه محافظه کاری اسلامی را متزلزل ساخت هر چند مستقیما ناشی از جنگ بین الملل اول نبود ولی بر شدت مشکلات و اضطرابات جهان ... دیده و رنج کشیده بیفزود. حزب شیعه اسلام در موطن حضرت بهاءالله مستقیما بر اثر خصومت و عداوت شدیدش با امر الهی قدرت مبارزه اش را از دست داد و از جمیع حقوق و مزایایش محروم گشت و دچار خفت گردید و به طاق نسیان افتاد و به زوال نهایی محکوم گشت[...] سقوط قاجاری که مدافع و آلت دست روحانیون منحط بود با تحقیر و تذلیل رهبران مذهبی شیعه تقریبا مقارن بود[] » (منتخباتی از توقیعات حضرت ولی امر الله به همراه پیام رضوان ۲۰۰۳ ۸۷ و ۸۸. بی جا ، بی تا) نویسنده در ادامه می گوید سلسله قاجار اعتنایی به بهائیت نکردند. بر عکس کمر به مقابله و محکومیتش بستند و سه بار سبب سرنگونی حسینعلی نوری را فراهم آوردند و فرمان های ننگ آوری از مراجع شرعی و عرفی در باره پیروانش صادر شد و با سقوط سلسله قاجاریه مانع دیگری که در راه پیشرفت بهائیت بود از میان برداشته شد.(همان ۸۹) دانسته است که مقاومت در برابر پیشروی توسعه طلبانه بهاییت چهره های گونه گون دارد و به دوره و گروه خاصی وابسته نیست. البته فضل تقدم این جهاد از آن روحانیت است که در سده های اخیر به قصد حراست از باورها و ارزشهای دینی و مذهب تشیع با فرقه های خشونت طلب و هویت ستیز در افتاده اند. این تکاپو ها همواره با کامیابی هایی همراه بود به طوریکه: «شیوه برخورد با بابیان و بهائیان در یک قرن و نیم گذشته به دو دوره کلی تقسیم می شود. در گونه و دوره نخست که در دهه ۱۲۶۰ هـ ق آغاز شد جدل با علی محمد باب و اهل باب بها [] و در گونه و دوره دوم که کمابیش در دهه ۱۳۲۰ انسجام یافت جدل های درونی جای به گفتمان سیاسی داد که [بهایی گری ] را به کل ساخته استعمار قلمداد کرد. در این دوره که با افزایش فعالیت های تبلیغاتی بهائیان مقارن بود، هیات های اسلامی بسیاری در سراسر ایران برای مقابله با بهائیان تشکیل شدند و به نشر آرای خود پرداختند.» (بهایی ستیزی و اسلام گرایی در ایران معاصر، محمد توکلی طرقی، ایران نامه، زمستان ۱۳۷۹ بهار ۱۳۹۰، شماره ۷۳ و ۷۴،:۸۱) کارنامه روحانیت نشان می دهد که دفاع از استقلال کشور را به موجب آیه نفی سبیل، وظیفه خود می داند. همچنین مبارزه با بدعت و حراست از دیانت اسلام و سلامت اعتقادات و دیانت مردم مسلمان را نیز می‌توان مهمترین کارکرد روحانیت و مرجعیت شمرد. چنانکه مقابله با توسعه طلبی بهائیت همواره از اولویت و اهمیت برخوردار بوده است. با توجه به دو اصل یاد شده بوده است که از دوره قاجار، عهد رضاشاه و در دهه ۲۰ مقابله صریح و بی‌پرده روحانیت اسلام با بهائیت هیچگاه به سستی و فراموشی نگرایید. این مبارزه به قصد ریشه‌کنی بابیت و بهائیت انجام می‌گرفت و افزون بر آن هدف قطع دست سران بهائیت از ثروت و منابع مادی کشور و طرد آنها از منصب‌های سیاسی، اداری و اقتصادی بود. به همین سبب در مدت ۱۴ سال (شهریور ۱۳۲۰ تا اردیبهشت ۱۳۳۴) همه علما و مراجع صرفنظر از گرایش‌های فکری و سیاسی همگی خواهان طرد بهائیت از ایران بودند. تحرکات یکپارچه روحانیت سبب شد تا قیامی بر ضد توسعه‌طلبی و زیاده‌خواهی بهائی‌ها سراسر کشور را در بر گیرد و به یک قیام و مقاومت مردمی نسبتاً هماهنگ بدل شود. در این میان قدرت و نفوذ همه جانبه آیت‌اله بروجردی و کسانی مانند آیت‌اله کاشانی در امر همگانی شدن نهضت ضد بهائیگری ایرانیان بسیار تاثیر داشت. در این زمینه می توان به گزارش نشریه اخبار امری ارگان سازمان بهاییت استناد نمود و دریافت که قیام مردمی در برابر بهاییت مشهود و ملموس بوده است. ✍دکتر رضایی چهارشنبه ۱۹ دیماه ۱۴۰۳ http://eitaa.com/yaranhamdel
کانال یاران همدل
🔰 آغازگر دشمنی کیست (۴) نقشه شوم کشورسازی در سراسر جهان بر مبنای قومیت در اعلامیه وودرو ویلسون رئی
🔰 آغازگر دشمنی کیست (۵) غربی ها جهان بشری را همانند جنگل می شمارند و با اعتقاد به اصل تنازع بقا در حق تمام بشریت دشمنی و جنایت روا داشته اند. این رویکرد در علوم غربی هم رسوخ دارد. چندان که علوم اجتماعی غرب برای تحلیل سیر جوامع بشری، برخی از مطالب و پژوهش های تکامل گرایان و جانورشناسان را ملاک قرار داده و به شکل گزینشی به تعمیم برخی مفاهیم داروینیستی پرداخته است. در این راستا بخش هایی از پژوهش های داروین و لامارک در زیست شناسی و جانورشناسی را مبنا قرار می دهند و آنرا در چارچوب تفکر فردگرای جامعه غربی فرآوری می کنند. حاصل این فرآوری، همانند سازی مسایل اجتماعی و فرهنگی بشر با ارگانیسم گرایی و قیاس دلبخواهی جامعه و فرهنگ آدمیان با قانون جنگل و زندگی گروهی و غریزی جانوری است. نتیجه این فرآوری اندیشه تکامل گرایی غالباً تک خطی در نظامات رقابتی و محوریت تضاد در تاریخ و بازتاب آن در تعامل با سایر ملل است. ( دکتر مرتضی فرهادی، فصلنامه علوم اجتماعی، سال ۲۵، شماره ۷۰،ص:۹-۸) ✍دکتر رضایی چهارشنبه ۲۸ آذر ۱۴۰۳ ؟ http://eitaa.com/yaranhamdel
کانال یاران همدل
🔰 خشونت‌ و زور؛ بنیاد منطق بهاییت (۱) پیش از ورود به مصادیق خشونت‌ورزی بهاییان، به منش خشونت‌گرای ب
🔰 خشونت‌ و زور؛ بنیاد منطق بهاییت (۲) ایدئولوژی خشونت و ترور خشونت و ترور با ایدئولوژی بهائیت عجین است. شورش‌های خونین بابی‌ها در زنجان و مازندران تا طرح‌های تروریستی آنان برای کشتن ناصرالدین شاه (کودتا) تا فجایعی که با نام کمیته مجازات آفریدند از آغاز خشونت طلبانه این فرقه حکایت دارد. از مسلمات است که یحیی صبح ازل جانشین باب بوده است اما میرزا حسینعلی نوری با انواع دسیسه و با توسل به ترور بسیاری از ازلی‌های ساکن بغداد، برادرش یحیی صبح ازل را کنار زد و میدان را برای دعاوی خود مهیا ساخت. محققان تاریخچه باب و بهاء نیرنگ، بی‌رحمی، خیانت و خشونت بهاء نسبت به برادرش یحیی صبح ازل را بازخوانی کرده‌اند و نشان داده‌اند که چگونه پروژه بهاء جهت غصب جانشینی باب به بار نشست. (شیخ محمود حلبی، نقد ایقان، جلد اول، صص ۲۹۰ الی ۲۹۶) خود حسینعلی نوری اگرچه با وارونه نویسی به اجمال اشاره‌ای به خشونت‌های میان خود و ازلی‌ها دارد. اما جلاد را جای قربانی می‌نشاند و ازلی‌ها را ستمگر معرفی می‌کند و خود را ستمدیده. «اهل بیان ... که رائحه انصاف را نشنیده‌اند رایات نفاق برافراخته‌اند و بر مخالفت این عبد اتفاق نموده‌اند و از هر جهت رمحی آشکار و از هر سمت تیری طیار ... فوالله با آن همه ابتلاء و بأسا و ضراء که از اعداء و اولی الکتاب وارد شد نزد آنچه از احباء وارد شد معدوم صرف است و مفقود بحت» (ایقان، ص ۱۹۳و ۱۹۴) و یا می‌افزاید «نفسی از احباب نصرت ننموده و بهیچوجه اعانتی منظور نداشته بلکه از عوض نصر حزنها که متوالی قولا و فعلا مثل غیث هاطل وارد» (همان، ص ۱۹۵) علاوه بر اقدامات تروریستی عده‌ای از سران بهائی در دوره‌ی قاجار به ویژه در دوره ناصری، در اوایل شهریور ۱۲۹۵ ش ابوالفتح زاده، منشی زاده و مشکاة الممالک، سه بهائی پایه‌گذار گروه تروریستی کمیته مجازات، عملیات‌های ترور را در قالب گروه جدیدی آغاز کردند و به چند فقره قتل همراه با انتشار اعلامیه‌ دست زدند که فضایی از رعب و وحشت در تهران فراهم ساخت. قتل‌های کمیته مجازات ظرف پنج ماه صورت گرفت و دو تن از قربانیان عبارت بودند از: ۱- سید محسن مجتهد فرزند محمد باقر صدرالعلما و داماد سید عبداله بهبهانی. ۲- میرزا عبدالمجید خان متین السلطنه، مدیر روزنامه عصر جدید. (اسناد فعالیت بهائیان در دوره محمدرضا شاه، ثریا شهسواری مرکز اسناد انقلاب ... ج اول ۱۳۷۴: ۶۱) ✍دکتر رضایی چهارشنبه ۵ دیماه ۱۴۰۳ http://eitaa.com/yaranhamdel
🔰 ۱۳ نفر از اعضای فرقه ضاله بهائیت در اصفهان بازداشت شدند 🔸اطلاعات در اصفهان، ۱۳ نفر از اعضای فرقه‌ ضاله بهائیت را بازداشت کردند. 🔸این افراد به‌صورت غیرقانونی و با سوء‌استفاده از کودکان و نوجوانان به‌صورت غیر مستقیم اقدام به ترویج انحراف اعتقادی خود می‌کردند. http://eitaa.com/yaranhamdel
🔰 حرکت امام حسین علیه‌السلام از مدینه به مکه 🔹پس از مرگ معاويه فرزندش يزيد، به خلافت رسید. وی تلاش زیادی کرد تا از همه مردم بيعت بگیرد. در ميان مخالفان يزيد در مدینه، وجود امام حسين علیه‌السلام به عنوان تنها يادگار پیامبر صلی‌الله‌علیه‌وآله و جانشين پدر و برادر مظلومش در رسيدن به مقام خلافت و رهبری مسلمانان، شايسته‌تر از همه بود. 🔸 يزيد لعنت‌الله‌علیه بيش از همه از امام علیه‌السلام واهمه داشت و درصدد تسليم كردنش برآمد. او در نخستين اقدام خود نامه‌ای به «وليد بن عتبه» عامل خود در مدينه نوشت و ضمن يادآوری مرگ معاويه به او دستور داد از مخالفان سرشناس مدينه برای وی بيعت بگيرد. 🔹امام علیه‌السلام، بنا به دعوت وليد به خانه‌اش رفت و به وی چنين فرمود: «ما خاندان نبوت و معدن رسالتيم. ماييم كه فرشتگان به خانه ما آمد و شد دارند و خداوند متعال رحمت خود را با ما آغاز نمود و با ما نيز به پايان خواهد برد. اما يزيد فردی است فاسق، شراب‌ خوار، خونريز، متجاهر به فسق. شخصی مانند من هرگز با فردی چون او بيعت نخواهد كرد.» 🔸امام كه با درخواست‌های مكرر وليد روبرو بود، در صورت باقی ماندن در مدينه می‌بايست يا با يزيد بيعت كند و يا مخالفت و سرانجام درگيری و كشته‌ شدن در مدينه بدون اين كه به منظور اصلی‌ خود كه افشای حكومت غاصبانه يزيد بود، دست يابد. اما او تصميم به هجرت از مدينه گرفت. امام حسین علیه‌السلام در روز ۲۸ رجب سال ۶۰ راهی مكه شد. http://eitaa.com/yaranhamdel
کانال یاران همدل
🔰 چرا از بهائیت برگشتم 📖بخش یکم: مبلّغ 🎬قسمت ۴ 📝بلافاصله من کاغذی از جیب در آورده، قلم را به دست
🔰 چرا از بهائیت برگشتم 📖بخش یکم: مبلّغ 🎬قسمت ۵ 📝در جواب ایشان گفتم اتفاقا سوالات پیچیده‌ای بعد از این هست مثل بهاءالله در همین کتاب اقدس در مورد زنهایی که بر انسان حرام است میگویند فقط زن پدر به اصطلاح نامادری بر پسر حرام است و دیگر حکم مادر اصلی، عمه، خاله و خواهر را مسکوت گذاشته و چیزی در مورد حلال بودن یا حرام بودن آنها نگفته اند؛ به نظر شما ازدواج با خواهر، عمه، خاله که در شریعت اسلام حرام است در دیانت بهائیت هم حرام است؟ آقای نبیل زاده با کمی تأمل و تأنی و من من کردن گفتند: دستور اینگونه احکام که توضیحی ندارد مربوط به بیت‌العدل است. گفتم: مگر اعضای بیت‌العدل، همان نه نفر میتوانند حکم صادر نمایند؟ مگر بر آنها از طرف خداوند وحی و جبرئیل نازل می شود؟ گفت خیر. گفتم پس از کجا آنها میتوانند حکم چیزهایی را که بهاءالله آنها را نگفته است بیان کنند؟ از این گذشته، اگر به دستورات سید باب در کتاب الجزاء نگاه کنیم، ایشان صریحا میگویند: ازدواج با خواهران جائز است. با توجه به گفته سید باب که ازدواج خواهر و برادر را جائز میداند آیا نمیتوان گفت که بهاءالله هم نظرش به حلال بودن ازدواج با خواهر و خاله و عمه است؟ اینجا بود که آقای نبیل زاده مانند دانه اسپندی که از روی آتش بپرد به پاخاست و با عصبانیت گفت: خوب جایز باشد اشکالش چیست؟ و دیگر به طرف ده راه افتاد. گفتم آقای نبیل زاده چرا ناراحت شدید من که حرف بدی نگفتم من که از روی کتاب مطالب را خواندم چرا عصبانی شدید؟ مگر تحقیق گناه دارد؟ مگر ما خودمان نمی‌گوییم در بهائیت باید تحقیق باشد و تقلید صحیح نیست؟ خوب اگر میخواهید که کورکورانه بهایی باشیم دیگر سؤالی نخواهم کرد و دیگر سکوت کردم. نبیل زاده که دید من ناراحت شدم و احتمال هم می‌داد که شب به خانه راهش ندهم و از طرفی ممکن است به محفل شکایت کنم با کمی تبسم گفت: آقای رحمانی آقای مسیح الله خواهش می‌کنم سؤالات خود را ادامه بدهید. بر خلاف اینکه گفته بود سؤالهای شما را جواب میدهم گفت: ولی توقع نداشته باشید که من تمام سؤالات شما را بتوانم پاسخ دهم و اگر عهد میکنی که در جایی نگویی آبروی ما را نریزی می‌گویم که بهاءالله خودش هم برای این سؤالات پاسخی ندارد. اما خوب شما معلوم است که اهل دقت و فردی نکته سنج هستید. من از تحقیقات شما استفاده می‌کنم. گفتم آقای نبیل زاده! مگر من اول روز به شما نگفتم که منظورم دست انداختن نیست من خودم بهایی و بهایی زاده و دارای لوح صادره از خود شوقی هستم، بنابراین با خودمان میخواهیم جوابی برای اشکالات مسلمانان پیدا کنیم. گفت: خوب بفرمائید گفتم جناب نبیل زاده آیا ما قبول نداریم که کتاب اقدس از طرف خداوند بر بهاءالله نازل شده است؟ گفت چرا. گفتم حال در این حکم دقت کنید و ببینید آیا این حکم میتواند از طرف خدا باشد و سپس چنین خواندم برای قسمت اول این دستورالعمل که ازدواج با خواهر و خاله و عمه باشد، جواب جز حلال بودن نیافتم. قسمت دوم حکم که میگوید: «من خجالت می کشم که حکم پسر بچه ها را بگویم، معنایش چیست؟ با فرض اینکه این حکم را خداوند فرموده باشد چند سؤال پیش می‌آید، خداوند در موقع صدور این حکم، گفته من خجالت میکشم حال باید دید که خداوند از جایز بودن خجالت می‌کشید یا از جایز نبودنش. در صورتی که جایز نباشد. خجالتی ندارد میگوید حرام است. هزاران حکم صادر فرموده به همین یک حکم که رسیده خدا خجالتش گرفته، گفته خجالت میکشم. این سخن از ذات مقدس خدا به دور است و اگر بگوئیم از جایز بودنش خدا خجالت کشیده است، این امر محال است. زیرا خداوند در تمام کتب انبیاء قبل این عمل خلاف انسانی را حرام نموده چنان که در قرآن مجید علت خراب شدن شهر لوط و از بین بردن قوم لوط را همین عمل خلاف انسانی می‌داند. در زمان بهاء الله چه مصلحتی ایجاب کرد که این عمل جایز باشد؟ آری ممکن است بگوئیم این حکم خداوند نیست و این دستور از مغز بهاءالله صادر شده اما چرا ایشان از بیانش خجالت کشیده‌اند. این مطلبی است که علتش را در تاریخ زندگی بهاءالله باید جستجو کرد. من دیگر ساکت شدم، زیرا از گفتن چنین حرفها پیش نبیل زاده داشتم آدم مغرضی جلوه میکردم... آقای نبیل زاده با خنده ای که حکایت از یک خشم درونی می کرد گفت آقای رحمانی خواهش میکنم جسارت به حضرت بهاءالله نفرمائید؛ این حکم را ایشان فرموده اند و ما باید همین طور بپذیریم. اگر ایرادی بود به بیت‌العدل بنویسیم تا جواب دهند. مگر نمی‌دانی که جناب عباس عبدالبهاء در کتاب مکانیشان فرموده‌اند: «امروز» تکلیف یاران الهی در بساط رحمانی این است که آنچه دیده و شنیده و فهمیده‌اند از عقیده بنهند، آنچه صریح وضوح بیان این عبد است بپذیرند و هیچ چون و چرا نداشته باشند. ادامه دارد... 📚منبع: کتاب چرا از بهائیّت برگشتم ✍️خاطرات مسیح‌الله رحمانی، بهائیِ توّاب http://eitaa.com/yaranhamdel
کانال یاران همدل
🔰 بهائیت شناسی 📓ادبیات رهبران بهایی 🎬قسمت سوم ۳ـ أدبیات حسینعلی بهاء با مخالفین ویژگی مهم انبیا
🔰 بهائیت شناسی 📓احکام بهائیت 🎬قسمت چهارم ″حکم سرقت در بهائیت″ احکامی که از جانب وحی بر پیامبر هر زمان نازل می شد متناسب با جامعه همان روز بود. هرچه جامعه از نظر علمی و اجتماعی پیشرفت نموده، احکام الهی نیز به همان میزان علمی تر، دقیق تر و بهتر خودنمائی کرده است. اما احکامی که میرزا حسینعلی بهاء برای پیروان بهائی نازل نموده به قدری ابتدائی و پیش پا افتاده است که عملاً بی فایده می باشد. یکی از احکامی که میرزا حسینعلی مازندرانی برای بهائیان آورده حکم دزد و سارق است. وی در کتابش می نویسد: «کسی که دزدی کرد در مرتبه اول او را نفی بلد کنید. در مرتبه دوم او را زندان کنید و بار سوم، علامت و نشانه‌ای در پیشانی قرار دهید تا با آن علامت شناخته شود و مردم شهرهای دیگر او را نپذیرند.» (اقدس ص ۱۴) حکمی که جناب حسینعلی بهاء در مورد دزد نمودند سه مرجله دارد. در مرتبه اول گفت دزد را از شهرش بیرون کنید و به شهر دیگر تبعید نمائید. از آنجائی که مجازات باید متناسب با جرم باشد و علاوه بر آن باید باز دارنده از جرم نیز باشد و الّا فایده ای در بر نخواهد داشت، تبعید کردن سارق بعنوان مجازات دزدی، چون تغییر محیط و مکان برای او خواهد بود او را نه تنها از سرقت باز نمی دارد بلکه در سرقت خود جری‌تر هم می کند. زیرا وقتی سارق در جائی که سرقت انجام داد، مورد شناسائی قرار گرفته در نتیجه همه او را می شناسند و ممکن است او را تحت نظر داشته تا دیگر دزدی نکند. اما تبعید به شهر دیگر چون در آنجا غریب است و معمولاً شناخته شده نیست، این فرصت را برای او فراهم می کند که دوباره بهتر بتواند دست به سرقت بزند. طبق حکم اقدس، اگر سارق مرتبه دوم نیز سرقت کرد باید او را حبس نمود. حبس و زندان کردن سارق نیز چاره این جرم و دزدی نخواهد بود. علاوه بر اینکه مدتی که باید در زندان باشد بیان نشده و خیلی کلی و مبهم گفته شده است بدون فرعیات آن میرزا بر عهده بیت‌العدل نهاده تا آنان مدت زندان را مشخص نمایند، از طرفی چون ولی امر در رأس بیت‌العدل قرار ندارد، به حکم عبدالبهاء احکام آن اعتبار قانونی و اجرائی ندارد. عبدالبهاء در مورد احکام صادره از طرف اعضای تشکیلات بیت‌العدل می گوید: «حصن حصین امرالله به اطاعت من هو ولی امرالله محفوظ و مصون ماند و اعضای بیت عدل و جمیع اغصان و افنان و ایادی امرالله باید کمال اطاعت و و تمکین و انقیاد و توجه و خضوع و خشوع را به ولی امرالله داشته باشند» (الواح وصایا ص ۱۲) وی در ادامه می افزاید: «ولی امرالله رئیس مقدس این مجلس و عضو اعظم ممتاز لاینعزل. و اگر در اجتماعات بالذات حاضر نشود نائب و وکیلی تعیین فرماید و اگر چنانچه عضوی از اعضاء گناهی ارتکاب نماید که در حق عموم ضرری حاصل شود ولی امرالله صلاحیت اخراج او را دارد… این بیت عدل مصدر تشریع است و حکومت قوه تنفیذ. تشریع باید مؤید و تنفیذ گردد». (همان ص ۱۶) بنا بر آنچه عبدالبهاء گفته بیت العدل باید در رأس آن ولی امرالله قرار گرفته باشد تا مصوبات آن را تأئید کند و بدون تأئید و تنفیذ آن مصوبه ارزش و اعتباری ندارد. با فوت شوقی در سال ۱۳۳۶ ش بیت العدل رئیس و ولی امر خود را از دست داد و چون شوقی فرزندی نداشت تا جانشینش گردد، بنابراین آنچه بیت العدل به تصویب برساند، فاقد ارزش و اعتبار است. علاوه بر تمام این گفته ها، این حکم میرزا حسینعلی در اقدس همانند دیگر احکام صادره از جنابشان خیلی مبهم، کلی و گنگ است. زیرا مقدار حبس را نگفته، همچنین مقدار جرم را در مقابل مدت حبس نیز مشخص نکرده؛ در مرتبه سوم گفته است علامتی در پیشانی دزد بگذارید تا بدین وسیله شناسائی شود. ادامه دارد... http://eitaa.com/yaranhamdel
کانال یاران همدل
در زمان جنگ، از خیرشکر همنگذشت و دهها میلیون تومان قند و شکر را دزدید. در اکثر معاملات کلان دوران
🔰 ظهور و سقوط سلطنت پهلوی 🎬 قسمت: ۱۳۰ ✅مافیای مواد مخدر در دربار (۲) ۲ـ امیرهوشنگ دولّو پس از آقایان باید از امیرهوشنگ دولو سخن بگویم که به «سلطان خاویار ایران» شهرت داشت. دولو از خانواده قاجار بود. این مرد از روزی که پیدا شد بلافاصله به اتاق خواب محمدرضا راه یافت زیرا دخترهای زیبای ایرانی و فرانسوی را می شناخت و می توانست بیاورد و همین کافی بود. دولو باغ بزرگ و خانه قدیمی ولی وسیع (مقابل پمپ بنزین جاده شمیران نزديك تجریش داشت. او مدتی با من خوب بود و چند مرتبه مرا به خانه اش دعوت کرد. تریاکی شدید بود و به دستور محمدرضا بهترین تریاک ایران به وفور و برای خود و همه مجانی در اختیارش قرار میگرفت هر روز مقامات مهمی به خانه دولو می رفتند: کسی که می خواست وکیل یا سفیر یا وزیر شود افسری که می‌خواست سرتیپ یا سرلشکر یا سپهبد شود. فردی که پرونده داشت و می‌خواست از مجازات معاف شود و یا طرف را محکوم کند و امثالهم. او تمام درخواست ها را مستقیماً در اتاق خواب محمدرضا به اطلاعش می رساند و بدون استثناء همه تصویب میشد لذا همه به خانه دولو رو می آوردند. ایادی با او خوب بود و حسادت نمی کرد چون صبحها هر دو با هم به اتاق خواب محمدرضا می‌رفتند و ایادی او را رقیب خود نمی دانست. کار دولو چیز دیگری بود و به مسائل اطلاعاتی و جاسوسی کاری نداشت. همیشه در خانه اش برای میهمانان دختر زیبا بود برخی حظ بصر می بردند و برخی وقتی میرفتند یکی از آنها را با خود می بردند. البته با اجازه دولو. پس همه ترتیبات برای جذب مقامات مهم در خانه اش فراهم بود. در همان اتاق با همراهان ۳-۴ ساعت ترياك می کشید و کسانی که نمی کشیدند دود آن را استشمام میکردند. بتدریج وقتی اوضاع را مطلوب دید در باغ همجوار منزلش يك كاخ با عظمت ساخت که مهندس آن فرانسوی بود و تمام وسایل خانه از فرانسه وارد شد و يك دكوراتور فرانسوی خانه او را تزیین می کرد. او قبلا در پاریس زندگی مجللی داشت و مسلماً حالا هم در پاریس است زیرا شهر دیگری را دوست ندارد. او بدون تردید هم اکنون نیز با اشرف و دخترش (آزاده) رفت و آمد دارد و خانه اش پاتوق آنها است. ۳ـ غلامعلی اویسی و بالاخره باید از ارتشبد غلامعلی اویسی نام ببرم اویسی از آغاز، افسر کم سوادی بود و تا پایان نیز معلومات نظامی کمتر از متوسط داشت و مطلقاً اهل مطالعه نبود. حتی در دوره دانشکده افسری در هيچ يك از دروس و تمرینات شرکت نمی کرد و در طول ۲ سال دانشکده انباردار گروهان بود ولی او توانست با زدوبند و نزديك كردن خود به محمدرضا ترقی کند و به مشاغل مهم برسد. اویسی از همان زمان دانشکده افسری ادعای دیانت داشت ولی به هیچوجه چنین نبود و از هیچ کاری برای بستن بار خود کوتاهی نکرد. زمانی که فرمانده ژاندارمری بود، سهم خود را از تریاکهای وارده از افغانستان و ترکیه بر می داشت و زنش در کرمان تشکیلات سازماندهی فرم تریاک در خانه داشت. او تریاكهای مکشوفه را نیز بلند می کرد و می فروخت. گاه روزنامه ها می نوشتند که مثلاً در زیرسازي يك نفتكش يك تن ترياك کشف شده است. قاعدتاً باید این تریاکهای مکشوفه به سازمان خاص در دادگستری تحویل میشد ولی اویسی آن را عوض میکرد و به جایش ماده ای که مخلوطی از چند گیاه است تحویل می‌داد که رنگ و بوی تریاک داشت باید بگویم که ترياک‌های موجود در دادگستری ترياك نبود و آن از همین مخلوط بود كه يك كيلوى آن يك ريال هم ارزش ندارد. اویسی از این طریق طی چند سالی که در ژاندارمری بود حداقل ۵ میلیارد تومان دزدید و همه را دلار کرد و به خارج برد. http://eitaa.com/yaranhamdel