eitaa logo
کانال یاران همدل
94 دنبال‌کننده
13.7هزار عکس
13.7هزار ویدیو
105 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
🔰 آیا حکومت مهدوی، حکومتی دموکراتیک است یا استبدادی؟ 🔸 مكتب اومانیسم معتقد به برنامه‌های گسترده اجتماعی، یکی از وظایف خود را ایجاد دموکراسی می‌داند ولی در این مقوله این پرسش مطرح است که آیا در جامعه مهدوی هم دموکراسی حکومت می‌کند یا اینکه حکومت استبدادی است؟ آیا جامعه مهدوی در عصر ظهور با دموکراسی سازگار است یا خیر؟ 🔸حقیقت آن است که در جوامع دموکراتیک، تنها اراده و خواست اکثریت ارزش حقوقی دارد، اما در جوامع اسلامی باید حق و صلاح واقعی اسلام و مسلمین اجرا شود؛ خواه مطابق با اکثریت باشد و خواه نه. 🔹 بنابراین، دموکراسی بـه مفهوم غربی‌اش در یک جامعه اسلامی به ویژه جامعه مهدوی نمی‌تواند حاکم گردد، اما می‌توان گفت الگویی از مردم سالاری دینی که به خواست و اراده اکثریت، در انطباق و سازگاری کامل با آموزه‌ها و ارزش‌های اسلامی و مبتنی بر بایدها و نبایدهای الهی نظر دارد، حاکم خواهد شد؛ زیرا در طول حیات بشری همواره نابسامانی‌ها، ناهنجاری‌ها، استثمار، استضعاف و استعمار انسان‌ها با بشر همراه بوده است. http://eitaa.com/yaranhamdel ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌
🔰 آزادی اگر نتواند بستر رجعت انسان را به حقیقت ازلی وجود خویش فراهم کند، به بن بست می انجامد و به امری متضاد با خویش، یعنی "اسارت" مبدل می شود. «تاریخ غرب، تاریخ نهیلیسم است، اما این بلا یا به عبارت بهتر فتنه، آن همه عظیم است و فراگیر که کسی را امان نداده است؛ مگر آنان که از سیطره ی زمان و مکان یا به عبارت بهتر از سیطره ی بعد رهیده باشند. غرب نیز دوران تاریخی خویش را طی کرده است و اکنون رو به سوی اضمحلال و فروپاشی دارد. غرب و شرق سیاسی هر دو مظاهر تاریخی اومانیسم بوده اند و اکنون دوران اومانیسم به سر رسیده. رفع تباین ایدئولوژیک شرق و غرب سیاسی از نشانه های تاریخی این حقیقت است». غرب وجود و واقعیت دارد و دارای صفاتی ذاتی و عرفی نیز هست. تجاوزگری از صفات ذاتی این موجود واقعی است، چرا که بقای خود را در نفی دیگران می‌بیند. ((فردایی دیگر)) سیدمرتضی آوینی ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ http://eitaa.com/yaranhamdel
🔰 مؤلفه‌های دین نوین جهانی با محوریت اومانیسم (بخش اول) 🔹 گرچه به نظر می‌رسد که معناگرایی با تقدس‌زدایی و ماده‌گرایی مدرنیته متناقض است، ولی با دقت بیشتر می‌توان فهمید که ذات این دین نوین و معنویت‌های حمایت شده، از جانب دستگاه‌های قدرت مدرن است و باز هم در راستای بی اعتبارسازی معنویت ادیان آسمانی و حقیقی است. 🔸 برخی مبانی مدرنیته به معنویت عصر نوین نیز تزریق شده است و از طرف دیگر برخی مباحث معناگرایانه به ویژه معنویت‌هایی که سکولارتر و اساطیری تر هستند نیز در این دین نوین بشری حضور پررنگی دارد. http://eitaa.com/yaranhamdel
🔰 مؤلفه‌های دین نوین جهانی با محوریت اومانیسم (بخش دوم) 1⃣ انسان را به جای خدا نهادن؛ محوریت بشر مادی در هستی و اومانیسم به مثابه محور سایر مبانی و مؤلفه‌ها 2⃣ جدایی حوزه دین از دنیا؛ سکولاریسم در فلسفه علم و فلسفه سیاست و فلسفه اخلاق و فلسفه حقوق و.... 3⃣حاکمیت تفکرات مادی به جای ادیان وحیانی؛ پرکردن خلا بی‌دینی با مکاتب و فرق جعلی بشری 4⃣ ماتریالیسم روشی؛ به رسمیت نشناختن عقل الهی و عقلانیت دینی و شهود و وحی 5⃣ سعی در جایگزینی نمادها و مناسک ادیان آسمانی با نمادسازی و جعل الگوها و اسطوره‌ها 6⃣ فیزیکالیسم ( به دو معنای ۱. تقلیل تمام رفتارها به واکنش‌های شیمیایی مغز مادی ۲. حاکمیت علوم کمی و فیزیکی بر علوم وحیانی و علوم انسانی) 7⃣کنار نهادن خدای شـارع و رب (دئیسم/ خدای بازنشسته) و حاکمیت افکار و عرفان و مناسک طبیعی- بشری جعلی به جای دین و تأکید بر تجربه شخصی عرفانی 8⃣ رواج ظاهری پلورالیسم و تسامح و تساهل برای خارج کردن قدرت دین حق از صحنه‌های زندگی 9⃣ علم‌گرایی (ساینتیسم) و تجربه‌گرایی افراطی و از حجیت انداختن وحی و عقل و شهود و نقل 🔟 رسمیت دادن و یا عدم مخالفت با سرمایه داری و ثروت‌سالاری فردی و فرقه‌ای به انحای مختلف (به رسمیت شناختن فرقه‌گرایی فئودالیسم، کاپیتالیسم و عدم مبارزه با ثروت‌سالاری ظالمانه رباخواری http://eitaa.com/yaranhamdel
31.18M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰 مستند پرونده 🔹پرونده پنجم:شبیخون شرقی(مانگا) 🔹دفع تهاجم زیرپوستی توسط پلیس 🔹انهدام شبکه فروش کتابهای جنسی 🔹کتابهایی با ظاهری زیبا و فریبنده اما پشت پرده کثیف http://eitaa.com/yaranhamdel
کانال یاران همدل
🔰 ظهور و سقوط سلطنت پهلوی 🎬 قسمت ۹۴ ✅ ایادی راسپوتین دربار پهلوی(۳) او برای خود حدود ۸۰ شغل در سط
🔰 ظهور و سقوط سلطنت پهلوی 🎬 قسمت ۹۵ ✅ ایادی راسپوتین دربار پهلوی(۴) از زمانی که ایادی را شناختم او با دکتر باستان رفیق صمیمی بود و مطب و خانه‌شان نیز نزديك هم قرار داشت و ۱۰ دقیقه راه پیاده بود. این دو هر شب با هم بودند و هر دو شدیداً خانم باز بودند. زنها را از مشتریان مطب و متفرقه دست چین می کردند و با هم معاوضه می‌نمودند. بتدریج که ایادی مهم شد مطبش بسیار شلوغ شد، که اکثراً برای رفع گرفتاری و پول و شغل و یا ارائه اطلاعات و اخبار مراجعه می‌کردند. ۹۰٪ مشتریان او زن بودند. ایادی اکثر شبها در ساعاتی که نزد محمدرضا نبود برای رفع تنهایی، نزد دکتر باستان و خانواده او می‌رفت. تصور می‌کنم دکتر باستان بهائی نبود ولی دین و مذهب حسابی نداشت. او خوب می‌نوشت و حکایات سرگرم کننده و شوخی زیاد می‌دانست. ایادی ازدواج نکرد و فرزند نداشت. خانه و مطبش پشت کلانتری يك تهران بود و خانه و مطب دکتر باستان در خیابان پاریس بود که نزديك خانه ایادی است. بعدها ایادی و باستان باغی در شمال سلطنت آباد تهیه کردند که بیش از ۱۰ هزار متر مربع است. در آن باغ ساختمانی يك طبقه ایجاد شد که در آن دکتر باستان و زنش زندگی می‌کردند و به این ترتیب خانه دکتر باستان از مطبش جدا شد. دکتر باستان هیچگاه وارد سیاست نبود و سیاست را نیز دوست نداشت. او مشاغل پرمسئولیت قبول نمی‌کرد تا بتواند راحت باشد. باستان پدر زن سپهبد یارمحمد صالح است و رابطه با عطوفتی با هم داشتند. دختر دکتر باستان از یارمحمد صالح يك پسر به نام جهانگیر داشت، که در آمریکا تحصیل نمود و دکتر اقتصاد شد. وی با پسرم شاهرخ رفیق بود. ایادی جاسوس بزرگ غرب و مطلع‌ترین منبع اطلاعاتی سرویسهای آمریکا و انگلیس در دربار و کشور بود و نفوذ او با نفوذ محمدرضا مساوی بود. نخست وزیران، بخصوص هویدا، رؤسای ستاد ارتش و کلیه مقامات مهم مملکتی اعم از وزیر و نماینده مجلس و امثالم، دستورات او را که نخست به فرم خواهش بود و اگر اجرا نمی‌شد به فرم امر اجرا می کرد. ایادی در کلیه مسافرتهای خارج همراه محمدرضا بود و طبیعی است که مورد علاقه کشورهای ذینفع در رابطه با ایران بوده است. ایادی در سال ۱۳۵۷، کمی قبل از انقلاب، ایران را ترك كرد. ادامه دارد... http://eitaa.com/yaranhamdel
🔰 به روایت دربار شاه و نظام برنامه‌ریزی «تلقی شاه از توسعه و دموکراسی» پنجشنبه ۱۸ مرداد ۱۳۵۱″ ... عصری در منزل پذیرایی‌های مفصّل برای کار داشتم. منجمله مدیران اطّلاعات و کیهان را خواستم و اوامر شاهانه را ابلاغ کردم... آنها در تفسیر نطق شاهانه به مناسبت عید مشروطیّت نوشته بودند که وقتی از طریق تشکیل انجمنهای ده و انجمنهای ایالتی و ولایتی مردم خوی دموکراسی گرفتند، ما هم عیناً مثل غرب صاحب دموکراسی می‌شویم. فرمودند، به آنها بگو، ابداً ما دموکراسی غرب را نمی‌خواهیم که اقلیّت عملاً باید حکومت کند و خائن تشویق شود. باید در این خصوص مقاله بنویسند. من خودم این عقیده را ندارم، به شاهنشاه هم عرض کرده‌ام. منبع: کتاب یادداشت‌های امیراسدالله عَلَم http://eitaa.com/yaranhamdel
🔰 پهلوی به روایت دربار 👈لطفا نشر دهید حتی با نام و لینک خودتان http://eitaa.com/yaranhamdel
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 وطن یعنی دو دست از جان کشیدن 🔹آخرین لحظات رشادت و ایستادگی رزمندگان مقاومت در مقابل باران گلولۀ سربازان رژیم‌صهیونیستی در غزه ‍‌ http://eitaa.com/yaranhamdel
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 اولین بار سیاست های کنترل جمعیت کِی اجرا شد؟ 🔻در دوران اصلاحات یک طرح قدیمی دوباره از سر گرفته شد... http://eitaa.com/yaranhamdel