eitaa logo
کانال یاران همدل
94 دنبال‌کننده
13.6هزار عکس
13.6هزار ویدیو
105 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
قلب سالم ۲۱_1.m4a
11.76M
🔰 سالم 🌾قسمت [بیست ویکم ] مراقبت ازدل🍃🌸 حاجیه خانم رستمی فر http://eitaa.com/yaranhamdel
قلب سالم ۲۰_1.m4a
11.67M
🔰 سالم ۲۰ قسمت بیستم🌱 🌾 حالات قلب ✨ استاد حاجیه خانم رستمی فر ☀️ http://eitaa.com/yaranhamdel
کانال یاران همدل
🔰 هسته‌ای بهانه است در [مورد] همین مذاکرات اخیر هم بد نیست یک جمله‌ای گفته بشود؛ آقایان هم غالباً د
🔰 هسته‌ای بهانه است میگویند ما با سلاح هسته‌ای مخالفیم؛ دروغ میگویند؛ این هم مسئله‌شان نیست؛ شاید بسیاری از آنها یا همه‌‌ی آنها میدانند که ما دنبال سلاح هسته‌ای نیستیم؛ [آنها] حتّی با سلاح متعارف ما مخالفند، با امکانات دفاعی ما مخالفند؛ میخواهند مؤلّفه‌های قدرت را از ایران بگیرند؛ وَالّا اصل نیاز کشور به غنی‌سازی یک امر مسلّمی است. تا چند سال دیگر بلاشک نیروگاه‌های هسته‌ای یکی از مهم‌ترین منابع انرژی در کشورها خواهند بود. روزی که نفت تمام بشود یا روزی که [برای] نفت جهات دیگری به وجود بیاید، نیروگاه‌های هسته‌ای که سالم‌تر، تمیزتر، ارزان‌تر انرژی را تولید میکنند، در کشورها رایج خواهند شد. ما آن روز احتیاج داریم [امّا] غنی‌سازی را آن روز نمیشود شروع کرد؛ باید از امروز شروع کنیم که آمادگی داشته باشیم، امکان داشته باشیم و آنها این را نمیخواهند؛ غربی‌های مستکبر این را نمیخواهند. اینها میخواهند که ایران در آن روزی که به انرژی هسته‌ای نیاز پیدا میکند، نیازمند آنها باشد، به آنها احتیاج داشته باشد تا بتوانند شرایط خودشان را تحمیل کنند، تا بتوانند زورگویی کنند و باج‌گیری کنند؛ دنبال این هستند. (بیانات در دیدار اعضای مجلس خبرگان رهبری-۱۳۹۹/۱۲/۰۴) http://eitaa.com/yaranhamdel
کانال یاران همدل
🔰 گشت ارشاد ❓چرا با گشت ارشاد موافقید؟ ✅ سیرۀ اهل‌ بیت(ع) ۲. تشویقی ـ تنصیحی – ادله عام و خاص
🔰 گشت ارشاد ❓چرا با گشت ارشاد موافقید؟ ✅ سیرۀ اهل‌ بیت(ع) ۲. تشویقی ـ تنصیحی – ادله عام و خاص نهی از عطر زدن زنان عن أبي عبد الله (ع) قال : قال رسول الله (ص) : أي امرأة تطيبت ثم خرجت من بيتها فهي تلعن حتي ترجع إلي بيتها متي ما رجعت. هر زنی كه خود را معطر كند و از خانه خارج شود تا به خانه برگردد، مورد لعن ملائكه است. در روایت دیگر آمده:  أيما امرأة تطيبت ثم خرجت إلي المسجد ليوجد ريحها لم يقبل منها صلاة حتي تغتسل اغتسالها من الجنابة هر زنی كه برای جلب توجه مردان نامحرم عطر بزند و به سوی مسجد از خانه خارج شود،  نمازش قبول نمی شود. مگر به خانه بر گردد و خود را بشوید،(تابوي عطر برود ) با اندك دقت معلوم می شود كه استعمال عطر برای زن خارج از خانه، هم به طور طبیعی سبب گرایش مردان و به فتنه افتادن و انداختن آنان است و هم این زن چنین قصدی دارد و از این جهت است كه كار او مورد غضب خداست و لعن و نفرین خدا را برای او ارمغان آورده و مانع قبولی عبادتش می گردد. طبیعی است كه اسلام مخالف نظافت و تمیزی و آراستگی نیست و نمی خواهد زنان هنگام خروج از خانه لباس های كثیف و متعفن و ... بپوشند بلكه می خواهد لباس های تمیز و آراسته و پوشیده  داشته باشند. اما در عین حال از فتنه گری و دلربایی و از بین بردن امنیت روحی و روانی مردان بخصوص جوانان مجرد كه همسر ندارند، نهی می كند. زنی كه با عطر تند و جلب كننده توجه ها و تحریك كننده از خانه خارج می شود، به نوعی اقدام به تبرّج و خروج برج وار و جلب توجه كننده، اقدام كرده و این نوع رفتار مورد نهی خداست: وَ لا تَبَرَّجْنَ تَبَرُّجَ الْجاهِلِيَّةِ الْأُولي  و همچون دوران جاهليّت نخستين (در ميان مردم) برج‌وار و فریباگرانه  ظاهر نشويد. پس زنی كه با خودآرایی و زدن بوی عطر تحریك كننده و جلب توجه كننده و به قصد دلبری از خانه خارج می شود، مورد قهر خداست و مرتكب مرتبه ای از زنا شده است. مُحَمَّدُ بْنُ یَحْیَى عَنْ أَحْمَدَ بْنِ مُحَمَّدٍ عَنْ عَلِیِّ بْنِ الْحَکمِ عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ الْفُضَیْلِ عَنْ سَعْدِ بْنِ أَبِی عَمْرٍو الْجَلَّابِ قَالَ قَالَ أَبُو عَبْدِ اللَّهِ ع أَیُّمَا امْرَأَةٍ بَاتَتْ وَ زَوْجُهَا عَلَیْهَا سَاخِطٌ فِی حَقٍّ لَمْ تُقْبَلْ مِنْهَا صَلَاةٌ حَتَّى یَرْضَى عَنْهَا وَ أَیُّمَا امْرَأَةٍ تَطَیَّبَتْ لِغَیْرِ زَوْجِهَا لَمْ تُقْبَلْ مِنْهَا صَلَاةٌ حَتَّى تَغْتَسِلَ مِنْ طِیبِهَا کغُسْلِهَا مِنْ جَنَابَتِهَا (الکافی باب التستر ...،‌ ص : 518) ابْنُ أَبِی عُمَیْرٍ عَنْ إِبْرَاهِیمَ بْنِ عَبْدِ الْحَمِیدِ عَنِ الْوَلِیدِ بْنِ صَبِیحٍ عَنْ أَبِی عَبْدِ اللَّهِ ع قَالَ قَالَ رَسُولُ اللَّهِ ص أَیُّ امْرَأَةٍ تطیبت ثُمَّ خَرَجَتْ مِنْ بَیْتِهَا فَهِیَ تُلْعَنُ حَتَّى تَرْجِعَ إِلَى بَیْتِهَا مَتَى مَا رَجَعَتْ (بحارالانوار، ج 100، ص 247) "رسول خدا - صلّی الله علیه و آله - فرمود: هر زنی که خود را خوشبو نماید و از منزل خارج شود تا زمانی که بر می گردد مورد لعنتِ (خدا و ملائکه) قرار می گیرد. " ادامه دارد... http://eitaa.com/yaranhamdel
کانال یاران همدل
🔰 حجاب شناسی 📖فصل سوم - چارچوب اسلامی حجاب ✅نگاهی اجمالی به دیدگاه اسلام در باب پوشش مشکی شبهه:
🔰 حجاب شناسی 📖فصل سوم - چارچوب اسلامی حجاب ✅نگاهی اجمالی به دیدگاه اسلام در باب پوشش مشکی شبهه: مگر کراهت رنگ مشکی در دین اسلام یک حقیقت نیست؟ پس کدام دلیل سبب می شود در یک جامعه اسلامی ما مبلغ رنگ سیاه شویم؟ پاسخ: پرسش کننده محترم با قطعی دانستن حکم کراهت رنگ مشکی به طور مطلق از نظر اسلام این گونه القا نموده است که استفاده افراد از لباس تیره و مشکی، نوعی تبلیغ فاقد دلیل به حساب می آید. عبارت فوق متضمن دو پرسش است؛ لذا هر پرسش را به طور مستقل پاسخ میدهیم. پرسش اول: مگر کراهت رنگ مشکی در دین اسلام یک حقیقت نیست؟ پاسخ: با فرض پذیرش کراهت اجمالی پوشش مشکی در دین اسلام، تردیدی نیست که حکم مذکور برای هر نوع لباس و برای همه افراد، اعم از زن و مرد، و برای همه زمانها نیست؛ یعنی موارد متعددی از حکم کراهت سیاه پوشی استثنا شده است که مهم ترین آنها عبارت اند از: الف) عدم کراهت بعضی از پوشش‌های مشکی خاص قبلاً نقل شد که پیامبر اکرم(ص) از پوشش مشکی کراهت داشت، مگر در سه مورد: خف (نوعی کفش چرمی نازک)، عمامه و کسا لباس بلندی که تمام بدن را می پوشاند و شامل عبا و چادر مشکی بانوان نیز می‌گردد؛ بنابراین چند پوشش مشکی استثنا شده، کراهتی ندارند. ب) عدم كراهت لباس مشکی برای بانوان تردیدی نیست که در اسلام پوشش زن و مرد از جهات مختلف، مثل نوع مقدار و حتی رنگ، متفاوت است. همانگونه که قبلاً از مرحوم صاحب جواهر نقل شد طبق تصریح کتابهای متعددی از علمای امامیه، کراهت پوشش مشکی مختص مردان است، نه بانوان. ج) عدم کراهت پوشش مشکی در مراسم عزاداری استفاده از رنگ مشکی در مراسم عزاداری برای زنان و مردان کراهتی ندارد؛ از این رو، سیره عملی مردم متدین و حتی غیر متدین، پوشیدن لباس مشکی در این مراسم است. در «سفینة البحار» روایاتی ذکر شده است که بر جواز و مطلوبیت پوشیدن لباس مشکی در مراسم عزاداری دلالت دارد. با توضیحات فوق آشکار گردید که القای این فکر که کراهت رنگ مشکی در اسلام یک حکم کلی و صددرصد است غیر عالمانه و مغالطه آمیز است. http://eitaa.com/yaranhamdel
کانال یاران همدل
🔰 نقش و رسالت زن 📖 فصل اول - جایگاه اجتماعی زنان ۱) جایگاه اجتماعی زنان در نظام اسلامی ″راهی در
🔰 نقش و رسالت زن 📖 فصل اول - جایگاه اجتماعی زنان ۱) جایگاه اجتماعی زنان در نظام اسلامی ″زن ایرانی؛ برترین زنان دنیا″ بانوان در نظام جمهوری اسلامی باید قدر عظمتی را که اسلام به آنان داده است بدانند. دام مصرف‌زدگی را که سرمایه‌داران چپاولگر جهانی بر گرد زن امروز دنیا تنیده‌اند کاملاً بدرند و ضد ارزشهای فرهنگ غربی، مانند برهنگی و معاشرت بی بندوبار با مردان و آلودگی به انواع فسادها را که در کشورهای پیشرفته و غالب کشورهای عقب افتاده بر زندگی زنان حاکم است، به چشم تحقیر و نفرت بنگرند و بدانند که امروز زن ایرانی که در صحنه های سیاست و کار و در میدانهای انقلاب با تقوا و پاکدامنی حضور دارد، برترین زنان دنیاست و این را مردان و زنان منصف و حق‌بین در همه جای جهان تصدیق می‌کنند. (پیام به ملت شریف ایران در پایان چهلمین روز ارتحال حضرت امام خمینی‹ره› ۶۸/۴/۲۳) http://eitaa.com/yaranhamdel
6.93M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰 جایگاه زن از نظر دو سیاستمدار خودتان قضاوت بفرمایید کدام یکی لیاقت رهبری و سیاستمداری است!؟ ⁉️مدعیان حقوق زن کجا هستند!؟ http://eitaa.com/yaranhamdel
🔰 واژگان سیاسی 🎙 اومانیسم ✍ریشه واژه «اومانیسم» کلمه Human به معنی انسان است ، اومانیسم در لغت به معنای انسان‌گرایی یا انسان‌مداری است. اومانیسم، در معنای خاص آن، جنبشی فلسفی و ادبی است که در نیمه دوم قرن چهاردهم در ایتالیا پدید آمد و به کشورهای دیگر اروپا کشیده شد. هدف این جنبش فرهنگی آن بود که با توجه به متون کلاسیک فرهنگ باستانی یونان و روم همچون «ویرژیل» و «هومر» نیروهای درونی انسان را شکوفا ساخته، دانش و زندگی اخلاقی و دینی انسان‌ها را از قیمومیت کلیسا آزاد کند. 🖌 ادامه دارد..... http://eitaa.com/yaranhamdel
🔰 اما اومانیسم معنای عام و متداولی نیز دارد که فراتر از یک جنبش ادبی‌ هنری بوده و آن عبارت است از یک شیوه فکری و عملی که شخصیت انسان و شکوفایی کامل او را بر همه چیز مقدم می‌شمارد. این معنا از اومانیسم، یکی از مبانی و زیرساخت‌های دنیای جدید به شمار می‌آید. به عبارت دیگر در عصر جدید یا عصر مدرن دوران اومانیسم به معنای بشرمداری یا انسان‌سالاری نامیده می‌شود. در این دوره مفهوم نفسانی بشر به عنوان مدار و معیار همه امور در نظر گرفته می‌شود. به غیر از انسان‌مداری که هسته اصلی اندیشه اومانیسم را شکل می‌دهد، مولفه‌های دیگری نیز در این شیوه تفکر وجود دارد که برخی از آنها از این قرار است: 1- اعتقاد به عقل، شک‌گرایی و روش عملی به عنوان ابزار کشف حقیقت و ساختن جامعه انسانی 2- تاکید بر عقل و اختیار به عنوان ابعاد بنیادین وجود انسان 3- بنا نهادن جامعه بر مبنای خودمختاری و برابری اخلاقی 4- اعتقاد به جامعه باز و تکثرگرا 5- تاکید بر دموکراسی 6- التزام به اصل جدایی نهادهای دینی از دولت 🖌 ادامه دارد..... http://eitaa.com/yaranhamdel
🔰 اومانیسم از نظر دکترعلی شریعتی... « اومانیسم» تزی است که بوسیله قدرتمندان حاکم بر جهان و بر سرنوشت ملتها استخدام شده، تا یک ارتباط دروغین میان انسان استعمارگر و انسان استعمارزده ایجاد کند و حالت تخاصم و مبارزه و کینه بین این دو را از بین ببرد و تبدیل به یک صلح کلی صوفیانه انسان‌پرستانه کند. البته روشن است که مسأله فلسفی و علمی اومانیسم را نمی‌گویم....! 📚کتاب، از کجا آغاز کنیم، دکترعلی شریعتی ص ۳۵، تلخیص: حجت‌الله عبدالله‌زاده http://eitaa.com/yaranhamdel