eitaa logo
کانال یاران همدل
94 دنبال‌کننده
14هزار عکس
14هزار ویدیو
108 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
🔰 مکتب سیاسی امام خمینی(ره) 🔺مکتب سیاسی که امام آن را مطرح و برایش مجاهدت کرد حاوی حرفهایی تازه برای بشریت است که هیچگاه کهنه نمی شود و تا این مکتب سیاسی زنده است، حضور و وجود امام در میان امت اسلامی و جهانیان زنده و پویاست. 🔸 بهترین و کاملترین شارح مکتب سیاسی امام راحل،شاگرد صدیق و خلف شایسته ایشان«امام خامنه ای» هستند که مهمترین شاخص های مکتب سیاسی امام را این گونه برشمرده اند: 1⃣معنویت با سیاست در هم تنیده است. در مکتب سیاسی امام، معنویت از سیاست جدا نیست؛ همه رفتارها و همه مواضع امام حول محور خدا و معنویت دور می زد. امام به اراده تشریعی پروردگار اعتقاد و به اراده تکوینیِ او اعتماد داشت و می دانست کسی که در راه تحقق شریعت الهی حرکت می کند، قوانین و سنت های آفرینش کمک کار اوست. 2⃣اعتقاد راسخ و صادقانه به نقش مردم در مکتب سیاسی امام، هویت انسانی، هم ارزشمند و دارای کرامت است، هم قدرتمند و کارساز است. نتیجه ارزشمندی و کرامت داشتن این است که در اداره سرنوشت بشر و یک جامعه، آرای مردم باید نقش اساسی ایفا کند. لذا مردم سالاری در مکتب سیاسی امام بزرگوار ما - که از متن اسلام گرفته شده است - مردم سالاریِ حقیقی است . 3⃣ نگاه بین المللی و جهانی مخاطب امام در سخن و ایده سیاسی خود، بشریت است؛ نه فقط ملت ایران. ملت ایران این پیام را به گوش جان شنید، پایش ایستاد، برایش مبارزه کرد و توانست عزت و استقلال خود را به دست آورد. مکتب سیاسی امام این خیر و استقلال و عزت و ایمان را برای همه امت اسلامی و همه بشریت می خواهد؛ این رسالتی است بر دوش یک انسان مسلمان. البته تفاوت امام با کسانی که برای خود رسالت جهانی قائلند، این است که مکتب سیاسی امام با توپ و تانک و اسلحه و شکنجه نمی خواهد ملتی را به فکر و راه خود معتقد کند. 4⃣پاسداری از ارزشها مظهر این ارزش ها را امام بزرگوار در تبیین مسأله ولایت فقیه روشن کردند. از اول انقلاب اسلامی و پیروزی انقلاب و تشکیل نظام اسلامی، بسیاری سعی کرده اند مسأله ولایت فقیه را نادرست، بد و برخلاف واقع معرفی کنند؛ برداشت های خلاف واقع و دروغ و خواسته ها و توقعات غیرمنطبق با متن نظام سیاسی اسلام و فکر سیاسی امام بزرگوار. این که گاهی می شنوید تبلیغاتچی های مجذوب دشمنان این حرفها را می پراکنند، مربوط به امروز نیست. 5⃣ عدالت اجتماعی عدالت اجتماعی یکی از مهمترین و اصلی ترین خطوط در مکتب سیاسی امام بزرگوار ماست. در همه برنامه های حکومت – در قانونگذاری و در اجرا و در قضا - باید عدالت اجتماعی و پرکردن شکافهای طبقاتی - مورد نظر و هدف باشد.» 🔹 وظیفه آحاد مسلمین و‌ مدعیان پیروی از خط امام،تبعیت عملی از مکتب سیاسی پیر جماران است،که اگر این امر محقق شود بسیاری از مصائب بشریت و مسلمانان برطرف خواهد شد. http://eitaa.com/yaranhamdel
25.87M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰 نماد روشنفکر غربی در ادبیات سیاسی ایران تقی زاده نماد چیست؟ http://eitaa.com/yaranhamdel
8.03M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰 باید بروز باشیم 🔻بیانات مقام معظم رهبری درباره تغییر تاکتیک دشمن و لزوم به‌روز بودن در مقابل آن http://eitaa.com/yaranhamdel
18.05M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰 خوارج، انقلابی بودند... ⁉️امروز چه کسانی مصداق این سخنان هستند!؟ http://eitaa.com/yaranhamdel
🔰 ظهور مجدد جریان انحراف ✍این آقا خودش را منفور ملت کرد، قدر دان اعتماد مردم نبود، مردم خیلی فهیم تر از آن هستند که دوباره این مرد انحرافی را انتخاب کنند. حتی یک لباس مشکی برای رییس جمهور شهید نپوشید و .... 💥با مطرح شدن مجدد نام وی برای انتخابات که البته این هم یک توطئه جدید می باشد، بر آن شدیم جریان انحراف را مجدد خدمتتان ارائه دهیم. 😡 تذکر؛ طرفداران ایشان دوباره به شخصی بنده نیایید و فحش های خود را در دلهایتان بدهید چون واقعا دیگر حوصله پاسخگویی به شما بی منطق ها را ندارم. حرف هایم را در جریان شناسی گفته ام. http://eitaa.com/yaranhamdel
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 پروژه ایجاد ناامنی توسط دشمن 🎙دکتر جلیلی زمانی که دشمن به مرحله شکست خوردن می‌رسد دست به حرکات غیر نظامی می زند و القای ناامنی ایجاد می‌کند در کشور، این نتیجه شکست و ناامیدی دشمن است. 🔸دانشگاه یزد (دی ۱۴۰۱) ✍دوستان گرامی ؛ مراقب فتنه های پی در پی دشمن باشید... http://eitaa.com/yaranhamdel
🔰 امر به معروفِ سیاسی ⭕️ رضاخان در اوّل خیابان سپه محوطۀ بزرگی را که به نام باغ ملّی بود، تعمیر و بازسازی نموده و مراسم نظامی در آن برگزار می‌کرد. در بالای سَر در بزرگ آن، مجسّمه‌ی نیم‌تنه‌ای از خود نصب نمود که مانند دو مجسمۀ از پشت به هم چسبیده بود که هم از بیرون، تمام صورت پیدا بود و هم از درون. ♨️ روزی برای مراسمی، مدرّس را دعوت کردند؛ هنگامی که مدرّس به باغ ملّی رسید، رضاخان و عدّه‌ای دیگر از وی استقبال کردند و رضاخان به شرح و توصیف پرداخت و سپس در چادری نشستند. ❗️رضاخان از مدرّس پرسید: حضرت آقا! درِ ورودی را ملاحظه فرمودید؟ مدرّس جواب داد: بله، مجسّمه‌ی شما را دیدم، درست مثل صاحبش دورو دارد! ⭕️ رضاخان از شرم و ناراحتی به خود می‌پیچید و تا پایان مجلس، دیگر سخنی نمی‌گفت... 📚برگرفته از كتاب؛ "حاضر جوابی‌های شهيد مدرس" http://eitaa.com/yaranhamdel
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 جنگ روانی سنگین 🔹شبهـــــــــــه و فتنــــــــــه هایی هست ، می خواهند با سیاه نمایی ما را از ولی فقیه جدا کنند... 💥این سالها چه کسی و کسانی بر طبل جدایی ولایت کوبیدند.... http://eitaa.com/yaranhamdel
🔰 غرب پنج مرحله حکمرانی را طی کرد؛ 🌳 اول: حکمرانی هرمی با رویکردی مستبدانه و ارباب و رعیتی و اقتدار مطلق و بی قید و شرط که منجر به توزیع ظلم و جور در مردم شد. 🌳 دوم: حکمرانی بازاری از طریق تفکیک قوا؛ گرچه تقسیم قدرت با این الگوی حکمرانی شکل گرفت؛ اما اختاپوس قدرت‌ها، جایگزین حکمرانی هرمی شد و در واقع اقتدار ظلم و جور توزیع گردید. 🌳 سوم: حکمرانی حزبی؛ این الگو توانست احزاب متعدد و شفاف را با اساس نامه و مرام نامه و برنامه ریزی‌های تعریف شده در جامعه تشکیل دهد و مردم با تفکر و اراده به انتخاب حزب محبوب خود اقدام کنند؛ لکن قدرت اقتصادی در مدیریت احزاب، دوباره توزیع ظلم و جور را به شکل دیگری رهبری کرد. 🌳 چهارم: حکمرانی با رویکرد جامعه مدنی؛ در این الگو، علاوه بر احزاب، تشکل‌های دیگر و مستقل از دولت مانند ngo ها و سندیکاها شکل گرفت و توزیع قدرت‌های سیاسی و اقتصادی و فرهنگی و مشارکت مردمی توسعه یافت؛ لکن نقش اختاپوس اقتصادی و سیاسی و فرهنگی در مدیریت تشکل‌های مستقل از دولت، نقش مشارکت واقعی مردم را کاهش داد. 🌳 پنجم: حکمرانی فضای مجازی و رسانه‌ای؛ این الگو به نوعی بازگشت به حکمرانی هرمی اقتدارگرای ظالمانه است؛ اما با ابزار رسانه و فضای مجازی و هوش مصنوعی که می‌تواند هم نیازسنجی کند و هم نیازسازی انسانها را به دست گیرد و با مدد هوش مصنوعی به مدیریت هوش طبیعی انسانها بپردازد و آدمیان را چون خیمه شب بازی، مختال فخور سازد و جبر اجتماعی رسانه‌ای پدید آورد. مردم در این الگو مشارکت دارند و حتا مشارکت حداکثری، اما با میل خود، ظلم و جور و فساد و اسارت را پذیرا می‌شوند. فرهنگ برهنگی و‌ برده‌داری مدرن را با تخیل و نسبی گرایی و تناسخ هویتی می‌پذیرند. بشر امروز گرفتار چنین حکمرانی گردید. این حکمرانی، مسلمان و غیرمسلمان و انقلابی و غیرانقلابی و اصول گرا و اصلاح طلب و رزمنده و شرمنده نمی‌شناسد و همه را اسیر حکمرانی رسانه‌ای می‌کند. http://eitaa.com/yaranhamdel
🔰 دوگانه اغتشاشات و انتخابات ⁉️دشمن برای داخل کشور ۲ برنامه دارد؛ ۱_ جایی که اعمال و رفتار با خشونت همراه است، بشدت تبلیغ می کند و دعوت به مشارکت حداکثری می کند؛ مانند اغتشاشات یا اعتراض های همراه با خشونت و زد و خورد. در همه جای دنیا و در همه مباحث جامعه شناسی و علوم سیاسی چنین رفتار هایی رادیکالیسم معنی می شود، که در این مورد رادیکالیسم همراه با خشونت صدق می کند. ۲_ جایی که عقلانیت و همفکری و آرامش و آزادی نسبی در جریان است، مانند انتخابات؛ در این مورد دشمن بشدت تبلیغ به عدم مشارکت می کند. عدم مشارکت در صحنه های سرنوشت ساز توام با آرامش و تفکر و آزادی نسبی برای انتخاب، برابر است با رادیکالیسم. قهر کردن، لجبازی، تحریم، سکوت بی برنامه و بی هدف، همگی از مظاهر رفتار های رادیکالیسم می باشد. ‼️ با کمی دقت متوجه می شویم که دشمن، صرفا در پی رادیکال کردن صحنه است. ⁉️ جالب اینجاست که این رفتارها از طرف کسانی تبلیغ و گسترده می شود که؛ خودشان را ليبرال سیاسی و اجتماعی معروفی می کنند و خواهان آزادی هستند. ❓❓ چگونه می شود؛ از رادیکالیسم به ليبراليسم رسید!؟ از خشونت به آزادی پل زد!؟ آیا با خشونت و قهر می شود به آزادی اندیشید؟ تناقض در رفتار و گفتار بسیار آشکار است. "من تو را برنمی تابم؛ اما در فکر آزادی و برابری هستم" آیا چنین چیزی ممکن است!؟ 🚨دوستان حواستان باشد!!!!! http://eitaa.com/yaranhamdel