eitaa logo
کانال یاران همدل
94 دنبال‌کننده
13.7هزار عکس
13.7هزار ویدیو
105 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
🔰ویژگی های شخصیتی آیت الله مدرس(ره) ۷. متوقّع نبودن بی اعتنایی شهید مدرّس به پست، مقام و مال دنیا، مهمترین عاملی بود که سبب می شد فقط خود را نیازمند خدا بداند و از هیچکس برای تأمین نیازهایش توقّعی نداشته باشد، چون بزرگ منشی و عزّت نفس جزء ذات او بود. خود شهید مدرّس در این رابطه گفته است: «من ده رییس الوزرا و چهل پنجاه وزیر را دیدم و رد کردم. اگر هر کدام از اینها در این مجلس مدّعی شد که مدرّس یک توقّعاتی از من کرده است، آن شخص خیلی مرد است. یک کاغذ در هیچ کابینه ای ندارم. هیچ تقاضایی از کسی نکرده ام.» «امام خمینی(ره)» نیز در خصوص قانع بودن شهید مدرّس در کتاب کشف الاسرار پیرامون این موضوع که چرا رضاخان با علما بد بود، می نویسند: «او با مرحوم مدرّس روزگاری را گذرانیده بود و تماس خصوصی داشت. فهمید که با هیچ چیز نمی توان او را قانع کرد. نه با تطمیع، نه با تهدید و نه منطقی صحیح داشت که او را قانع کند. از او حال علمای دیگر را سنجید و تکلیف خود را برای اجرا کردن نقشه های اربابهای خود فهمید.» خود شهید مدرّس هم در نامه‌ای به احمد شاه، قانع بودن خویش و نداشتن طمع در زندگی را به او یادآور شده و می‌نویسد: «شهریارا، خداوند دو چیز را به من نداده. یکی ترس و دیگری طمع، هر کس با مصالح ملّی و امور مذهبی همراه باشد، من هم با او همراهم، و الّا فلا http://eitaa.com/yaranhamdel
کانال یاران همدل
🔰 نیمهٔ پنهان ماه ✅زندگینامه شهید محمد جهان‌آرا 📖فصل اول شهید «محمد جهان آرا» «شهید محمد جهان آ
11.59M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰 نیمه پنهان ماه ✅زندگینامه شهید محمد جهان‌آرا 📖فصل دوم «شهید محمد جهان آرا» عشق و علاقه زیادی به حضرت امام خمینی(ره) داشت و همواره می گفت: «من مخلص و چاكر امام هستم. مادامی كه به خدا اتكا داریم و رهبر بزرگی چون امام داریم، هیچ غمی نداریم...» http://eitaa.com/yaranhamdel
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 نیروهای سوری اعلام کردند اخبار ورود تروریست ها به شهر حماه جعلی است http://eitaa.com/yaranhamdel
🔰 قدرت در خدمت به بشریت! ☘شهید مدرس، یکی از چهره‌های برجسته تاریخ، می‌گوید: «سیاست ما عین دین ماست.» 🔶این بیانیه ساده و در عین حال قدرتمند، فلسفه او و اصل کار زندگی او را در بر می‌گیرد. مدرس به جدایی‌ناپذیری ایمان و حکومت اعتقاد داشت و از نظام سیاسی‌ای که عمیقاً ریشه در اصول اخلاقی و معنوی داشت دفاع می‌کرد. بیانیه او نشان دهنده تعهد تزلزل‌ناپذیر به عدالت، اخلاق و رفاه جامعه است که او به عنوان اصول اساسی دین و سیاست به آن می‌نگریست. 🔷از دیدگاه شهید مدرس، دین به مناسک شخصی یا معنویت محدود نمی‌شود، بلکه در حوزه عمومی گسترش می‌یابد و بر حکومت و ساختارهای اجتماعی تأثیر می‌گذارد. برای او، سیاست خالی از زمینه‌های اخلاقی به فساد و ظلم می‌انجامید. برعکس، ارزش‌های دینی طرحی برای ایجاد یک جامعه عادلانه و هماهنگ ارائه می‌دهند. 🔶موضع مدرس با تأکید بر لزوم تجسم یکپارچگی و اولویت دادن به رفاه مردم بر منافع شخصی یا خارجی، رژیم‌های استبدادی زمان خود را به چالش کشید. شجاعت او در مقابله با ظلم، او را در راه عقایدش شهید کرد. 🔷این فلسفه همچنان الهام بخش کسانی است که حکومت را وسیله‌ای برای حمایت از ارزش‌های الهی و جهانی می‌دانند و تضمین می‌کند که قدرت در خدمت خیر برتر بشریت است. ۱۰ آذر ۱۳۱۶ شهادت شهید مدرس به دست رضاخان http://eitaa.com/yaranhamdel
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 نیکزاد: بنزین یکی از ابزار های استکبار برای ملت ایران است ✖️اجازه گران شدن بنزین را به دولت نمی‌دهیم http://eitaa.com/yaranhamdel
🔰 دلم سوخت، برای پزشکیان،که آمده بود جملاتی از نهج البلاغه را که در جوانی حفظ کرده برای مردم بخواند ولی از شانس بدش خرقه ریاست بر تنش کردند. بقول خودش اصلا نیامده بود رئیس جمهور شود 😳😡 🔹دلم سوخت برای قالیباف که به وسوسه ی تعدادی از نمایندگان و همراهی تعدادی از مداحان ، سابقه درخشان مدیریت و خدمت خویش را به پای مشارکت حداکثری ریخت ... 🔹دلم سوخت برای جلیلی که مجبور بود برای تبیین برنامه ها ، در برابر جملات درهم برهم و کوچه بازاری رقیب، از ادبیات نخبگانی استفاده کند و بیش از 16 میلیون نفر منظورش را متوجه نشدند. 🔹دلم سوخت برای شانزده میلیون نفری که به پزشکیان رأی دادند و هنوز جوهر انگشتشان خشک نشده ، تئوریسین غربگرایانِ افساد طلب ،یعنی سعید حجاریان گفت : مردم ایران برای ما مثل خمیر بازی بچه ها هستند و هر طور بخواهیم آنها را شکل می دهیم. 🔹دلم سوخت برای آن ۵۰ درصدی، که رأی ندادند و بجای رأی دادن به انقلابیون،برای نظام شاخ و شانه کشیدن و سکوت کردند و هنوز در دوران پیشاانتخاب زندگی می کنند. 🌹دلم سوخت برای رئیسی که زمین سوخته تحویل گرفت و آماده کشت تحویل داد تا در آن علف هرز بکارند . 🌹دلم سوخت برای رئیسی که میوه رساندن رشد منفی به ۶ درصد را نچید و غریبانه و مظلومانه رفت. 🌹دلم سوخت برای رئیسی که برای مردمی زحمت می کشید که بیش از شانزده میلیون رأی دهندگانش حکومت دزدها را بیشتر می پسندیدند 🔹دلم می سوزد برای جمهوری اسلامی که آزادترین نوع انتخابات را برگزار می کند و همیشه بدهکار است. 🔹دلم می سوزد برای جمهوری اسلامی که باید بزودی پاسخگوی انتخاب نادرست مردم باشد. 🔹دلم می سوزد برای جمهوری اسلامی که در آستانه جهش و تمدن سازی نوین اسلامی باز هم باید چوب دمکراسی بخورد. 🔹وجودم آتش می گیرد ،برای امام جامعه ای که، خواص حرف های او را می فهمند و تحریف می کنند عوام حرف های او را می فهمند و به آن عمل نمی کنند بخشی از ولایتمداران حرف های او را تفسیر به رأی می کنند دشمنان جایگاه او را بهتر از دوستان می‌شناسند و به آن معترفند http://eitaa.com/yaranhamdel
کانال یاران همدل
🔰 منافق شناسی (۳) ″مراقبت و مواظبت در شناخت منافق″ مراقب باشید، نمی‌شود هر کسی را به مجرد یک خطا یا
🔰 منافق شناسی (۴) ″سست‌ عهدی و خلف وعده نشانه منافق" وقتی انسان نسبت به تعهدی که با خدای خود دارد، بی‌توجهی نشان داد و خلف وعده کرد، نفاق بر قلب او مسلط می‌شود. http://eitaa.com/yaranhamdel
کانال یاران همدل
🔰 منافق شناسی (۴) ″سست‌ عهدی و خلف وعده نشانه منافق" وقتی انسان نسبت به تعهدی که با خدای خود دارد،
🔰 منافق شناسی (۵) "حب ریاست از نشانه‌های منافق" کسی خیال نکند که مسأله‌ نفاق مربوط به صدر اسلام یا مربوط به اوج انقلاب بود، نه، همه‌ ما، من و شما در معرض این امتحان در تمام حالات هستیم، یک حقیقتی مطرح میشود که این حقیقت ممکن است با گوشه‌ای از احساسات و دریافت‌های ما ناسازگار باشد، یا با خود پرستی ما، یا با ادعاهای درونی ما، یا با علمی که برای خودمان قائلیم، یا برای سابقه‌ای که برای خودمان می‌شناسیم، مثلاً با سابقه‌ مبارزه، یا با توقعی که نسبت به شخصیت خودمان داریم، این ناسازگار است. در مقابل این حقیقت چکار خواهیم کرد؟ هم می‌توان پا گذاشت روی این احساس غلط و درک باطل و تسلیم شد و حرکت کرد. و در راه این حقیقت رفت، و هم میتوان تسلیم نشد، بلکه تسلیم آن احساسات غلط درونی شد، که اگر این کار انجام گرفت آنوقت: «فزاد هم الله مرضا» دائم این حالت دومی یعنی نفرت و وجدائی، ایجاد میشود و کار را به جاهای بسیار دشوار خواهد رساند، گاهی هم بصورت لاعلاج در خواهد آمد. واقعاً گاهی اوقات افرادی علاج نداشتند، مثلاً: در صدر اسلام عبدالله بن اُبی که از جمله مسلمانها بود، منتها مسلمان منافق. ظاهراً تسلیم شده بود و ایمان آورده بود. علت نفاق او هم این بود که قبل از آمدن پیغمبر(صلی‌الله‌علیه‌وآله) به مدینه، دو قبیله‌ بزرگ یثرب، یعنی اوس و خزرج، که با هم اختلافات زیادی هم داشتند، مورد استعمار یهودیان قرار می‌گرفتند. عقلایشان گفتند ما تا کی با هم دعوا کنیم بیائید مثل همه‌ قبایل که رئیس دارند، ما هم یک رئیسی برای خودمان معین کنیم، تا کی دو قبیله در کنار هم در کمال نفرت زندگی کنیم؟ نشستند، بحثهای زیادی کردند و در بین مردم یثرب آن کسی را که از همه آقاتر و عاقل‌تر و زرنگ‌تر و مردم‌دارتر و پولدارتر و ریشه‌دارتر و قوم و قبیله‌دارتر بود بنام عبدالله بن اُبی، او را برای خودشان انتخاب کردند. و در گفتگوی انتخاب او به حکومت و عمارت و شاید سلطنت مدینه بودند. که زمزمه‌ اسلام پیچید، عده‌ای از یثربی‌ها به مکه رفتند، آنجا دیدند که پیغمبری ظهور کرده و چند نفر مجذوب او شدند، آمدند آهسته بنا کردند. تبلیغ کردن، سال بعد عده‌ بزرگتری ۷۰ - ۸۰ نفر رفتند مکه با پیغمبر(صلی‌الله‌علیه‌وآله) بیعت کردند و به او گفتند حالا که اهل مکه تو را قبول ندارند به مدینه بیا، ما از تو پذیرائی می‌کنیم. پیغمبر(صلی‌الله‌علیه‌وآله) هم به آنها قول داد، آنها به مدینه بازگشتند و عده بیشتری را به خودشان جذب کردند، و این در حالی بود که می‌خواست تاج امارت شهر یثرب، (دو قبیله‌ اوس و خزرج) چیز به این شیرینی روی سر این آقا فرود آید که یک مزاحم بنام اسلام و پیغمبر اسلام پیدا شد (علت پیدایش آن مرض اینجاست). پیغمبر(صلی‌الله‌علیه‌وآله) هم در این بین، مخفیانه با آن شرحی که لابد شما می‌دانید، از مکه خارج شد و به مدینه آمد، مردم با شور و شوق فراوان به استقبال و های‌وهوی، البته نه در وضعیت پادشاهان بلکه در وضعیت بندگان خدا، یعنی وضع حکومت پیغمبر، وضعیت پادشاهی و آن تجمل و تشریفات نبود، اما تدبیر و اراده‌ و اداره و همه چیز بود، حالا این آقا چکار باید کند؟ دید اگر ایمان نیاورد مردم علیه او می‌شوند. بعد از آمدن پیغمبر(صلی‌الله‌علیه‌وآله) اسم یثرب هم به مدینة‌النبی یعنی شهر پیامبر تغییر کرد که بتدریج بعنوان مدینه (یعنی شهر) معروف شد. و اینطور شد که جوانهای پر هیجان حزب‌اللهی علاقمند، اوایل آمدن پیغمبر به مدینه می‌رفتند بت پرست‌هایی که هنوز در مدینه باقی مانده بودند، آنها را اذیت می‌کردند، بت‌هایشان را در زباله می‌انداختند و مسخره‌شان می‌کردند. یعنی آن حالت شور جوانی، حزب‌اللهی فضا را بر مخالفین تنگ کرده بودند عبدالله بن ابی دید اگر بنا باشد، اسلام نیاورد و اگر اعلام ایمان نکند همین بلاها را سر او خواهند آورد، لذا مجبور شد بگوید من هم ایمان آوردم،. به پیغمبر ایمان آورد اما باطن قضیه «فی قلوبهم مرض» بود که اگر عبدالله بن ابی،‌ می‌توانست بر آن روح ریاست‌طلبی و آن چیزی که برای او خیلی شیرین بود یعنی رئیس شدن، فائق بیاید و تسلیم این حقیقت می‌شد، وضعش فرق می‌کرد. یعنی «فی قلوبهم مرض» بود در قلبش، اما «فزادهم الله مرضا» نمی‌شد. حالا چه چیزی موجب شد که «فزادهم الله مرضا» بشود؟ انتخاب خود او بود که راه درست را انتخاب نکرد، تسلیم نشد و به احساس درونی نادرست و باطل خود تن در داد و مرض او افزایش پیدا کرد. http://eitaa.com/yaranhamdel
کانال یاران همدل
🔰ویژگی های شخصیتی آیت الله مدرس(ره) ۷. متوقّع نبودن بی اعتنایی شهید مدرّس به پست، مقام و مال دنیا،
🔰 ویژگی‌های شخصیتی آیت‌الله مدرس(ره) ۸. سیاست مدرّس بدون برنامه و مطالعه به عرصه مسایل مهم داخلی و بین المللی قدم نمی گذاشت و همواره با تدبیر، سیاست و برنامه درباره این امور اظهار نظر می کرد، به حمایت از برنامه‌ای می‌پرداخت یا با موضوعی مخالفت می نمود. او سیاست را عاملی برای فریب دیگران نمی‌دانست و علیرغم نگرش بسیاری از سیاستمداران نسبت به این موضوع، از آن برای اصلاح افکار صاحبان قدرت، مردم و نمایندگان مجلس و دولتهای جهان بهره می گرفت. «احساسات را در سیاست دخالت نمی داد.» او هنگام مخالفت با برنامه‌های دولت مستوفی‌الممالک، اظهار داشت: «در این مملکت و شهر شما، مقلّد سیاست هیچ یک از رجال این مملکت نیستم. یعنی رجلی را سراغ ندارم که فکرش در سیاست عالیتر باشد از خودم، که من کورکورانه تقلید کنم. مقلّد سیاست هیچیک از رجال این مملکت، چه اروپا رفته و چه اروپا نرفته، چه پیر و چه جوان نبوده ام و در سیاست، دماغی بالاتر از دماغ خودم ندیده‌ام... از روی دلیل و برهان باید بگویم، بشنوم و بفهمم تا موافقت با سیاست کسی داشته باشم. http://eitaa.com/yaranhamdel
کانال یاران همدل
🔰 ویژگی‌های شخصیتی آیت‌الله مدرس(ره) ۸. سیاست مدرّس بدون برنامه و مطالعه به عرصه مسایل مهم داخلی و
🔰 ویژگی‌های شخصیتی آیت‌الله مدرس(ره) ۹. حفظ شأن روحانیت لباس روحانیت برای شهید مدرّس، لباس مقدّسی بود. او می کوشید تا شأن روحانیت را حفظ کند. اخلاق، رفتار و عملکرد او سبب شد تا نه تنها در طول زندگی یکی از روحانیون برجسته و ممتاز ایران باشد، بلکه پس از شهادت نیز به عنوان یک الگو و اسوه مطرح بوده است. بدون تردید او الگویی است که در طول تاریخ ایران از او به نیکی یاد خواهد شد. مدرّس، پاک و راست و شجاع بود و مقام روحانیت با سیاست نزد او از یکدیگر منفک و جدا بود، مدرّس به عنوان یک سیاستمدار اسلامی و عالم دینی معتقد به اصل «سیاست ما عین دیانت ما و دیانت ما عین سیاست ماست» بود. وی در دورانی می زیست که مردم برای روحانیت شأن و مرتبه شایسته‌ای قایل بودند. جریانهایی همچون فتوای تاریخی تحریم تنباکو که در حدود سنّ بیست سالگی شهید مدرس اتّفاق افتاد و با درایت طبقه روحانیت صورت گرفت، نه تنها سران حکومت داخلی، بلکه سردمداران و نمایندگان کشورهای خارجی را نیز به وحشت انداخت و همه آنها از توان، قدرت، موقعیت روحانیت شیعه آگاه شدند. شهید مدرس هم با حفظ شأن روحانیت در مقابل زور و سلطه رضاخان مقاومت کرد. رهبر انقلاب در وصف این شهید روحانیت فرموده‌اند: «مدرّس به حق افتخار جامعه روحانیت- بخصوص در قرن حاضر- و نمونه ای از مقاومت جامعه روحانیت در همه زمان هاست... پرچم مبارزه ای که شهید مدرّس برافراشت، هیچگاه بر زمین نیفتاد. مبارزه ی بی امان مدرّس علیه هر آن چه غیر خدایی است هنوز در جامعه ما ادامه دارد.» http://eitaa.com/yaranhamdel
کانال یاران همدل
🔰 ویژگی‌های شخصیتی آیت‌الله مدرس(ره) ۹. حفظ شأن روحانیت لباس روحانیت برای شهید مدرّس، لباس مقدّسی ب
🔰 ویژگی‌های شخصیتی آیت‌الله مدرس(ره) ۱۰. دانش تلاشهای شهید مدرس برای کسب علم و دانش و وارستگی را می توان از سفرهای مستمرش در داخل و خارج ایران درک کرد. تحصیلات ابتدایی او از سنّ شش سالگی تا چهارده سالگی در قمشه و نزد جدّش میر عبدالباقی، حضور در اصفهان و ادامه تحصیل در حوزه علمیه آن شهر (که اساتیدی چون آیت‌ا... میرزا عبدالعلی نحوی هرندی، آیت‌ا... سیّد محمّد باقر دریچه‌ای، آیت ا... سیّد صادق خاتون آبادی و دیگر بزرگان) و آموختن علوم معقول و منقول و افتخار نمودن به مقام شامخ طلبگی، سفر به نجف اشرف و حدود هفت سال اقامت در آن دیار مقدّس، تحصیل در مدرسه صدر آن شهر، درک محضر استادان بزرگی چون آیت ا... حاج میرزا حسن شیرازی، آیت ا... خراسانی، آیت ا... یزدی، شیخ فتح الله شریعت اصفهانی، میرزا محمّد حسن شیرازی، میرزا محمّد تقی شیرازی و ...، به دست آوردن مقام اجتهاد و مرجعیت و تأیید این دو مسأله از سوی مراجع بزرگ شیعه، انتخاب او به عنوان علمای طراز اوّل شیعه و ... نشان از مقام بلند شهید مدرّس در علم و دانش دارد. ملک‌الشعرای بهار در رابطه با مقام علمی او نوشته است: «مدرّس، مجتهد مسلّم بود، فقیه و اصولی بزرگ بود.» او در دوران زندگی خود موفّق به تألیف آثار قلمی ارزشمندی شد. البتّه بسیاری از آثارش در حمله وحشیانه مأموران حکومتی به منزلش از بین رفته و یا به غارت برده شده است. وی کسی است که برای نخستین بار تدریس نهج‌البلاغه را جزء برنامه‌های درسی و رسمی حوزه‌های علمیه قرار داد و طلّاب را موظّف نمود تا آن را با دقّت مطالعه کنند. http://eitaa.com/yaranhamdel
کانال یاران همدل
🔰 ویژه برنامه: داستان مادر ❓برای حضرت زهرا چه اتفاقاتی افتاد؟ واقعیت ماجرا چی بود؟ در قالب یک داست
91.41M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰 ویژه برنامه: داستان مادر ❓برای حضرت زهرا چه اتفاقاتی افتاد؟ واقعیت ماجرا چی بود؟ در قالب یک داستان روان 💬ویژه کودک و نوجوان 🎬قسمت پنجم 🔹این داستان وصیت مادر http://eitaa.com/yaranhamdel