🔸 رژیم غذایی عیدانه ماه مبارک رمضان در روز هشتم
👉 yjc.ir/00ZD0r
🌐http://forum.roq.ir/
https://eitaa.com/Yaranmontazer
هدایت شده از *تبلیغات گستر*
🔴 فرار صهیونیستها از فلسطین اشغالی شتاب گرفت
یدیعوت آحارانوت:
🔹شمار درخواست کنندگان کسب تابعیت و شهروندی کشورهای دیگر در میان (مهاجران صهیونیست) به شدت افزایش پیدا کرده است.
🔹افراد درخواست کننده انتقال سرمایه یا دریافت تابعیت صرفا از چپ گرایان و مخالفان نتانیاهو نبوده بلکه شماری از هواداران تغییرات قضائی هم در میان آنها دیده میشوند.
#سرزمین_جدید_یهود_کجاست⁉️
علی ولی الله
هفتم ماه مبارک رمضان سالروز شهادت جناب عمران بن عبدالمطلب المکنی به ابوطالب علیهماالسلام تسلیت عرض می نماییم
🌐http://forum.roq.ir/
https://eitaa.com/Yaranmontazer
🌺 نام مبارک حضرت ابو طالب علیه السلام و خاندان مبارک ایشان در قرآن (سوره آل عمران)
✨ نام مبارک حضرت ابو طالب علیه السلام عمران است، چنانچه در زیارت حضرت محمد صلی الله علیه و آله میخوانیم: «السلام على عمك عمران أبي طالب».
📚 بحار الانوار، تالیف علامه مجلسی، جلد ۱۰۰، صفحه ۱۸۹، چاپ موسسه الوفا
💥 در تفاسیر اهل بیت علیهم السلام آمده است که منظور از عمران در سوره آل عمران، حضرت ابو طالب علیه السلام است.
🔹 مرحوم ابو الفتوح رازی عالم و مفسر بزرگ شیعه در تفسیر روض الجنان و روح الجنان مینویسد:
✍️ «در اخبار اهل بیت علیهم السلام است و تفاسیر ایشان که مراد به آل عمران، امیر المومنین علی علیه السلام است و عمران نام ابو طالب علیه السلام است فی التوریة.»
📚 تفسیر روض الجنان و روح الجنان، تالیف ابو الفتوح رازی، جلد ۳، صفحه ۱۵، چاپ انتشارات کتابفروشی اسلامیه
📃 اسکن کتاب:
🌐 https://bit.ly/3C038Dw
📃 پوستر:
🌐 https://bit.ly/3K8gnFj
🔹 مفسر کبیر جناب ملا فتح الله کاشانی قدس سره نیز مینویسد:
✍️ در تفسیر اهل بیت علیهم السلام وارد است که مراد به آل عمران حضرت علی بن ابی طالب و اولاد امجاد او علیهم السلام اند و عمران اسم ابو طالب است و احادیث متواتره از ائمه هدای علیهم السلام در این باب وارد شده و ابن عباس و ابا ذر و انس نیز از پیغمبر خدا صلی الله علیه و آله روایت کردهاند که فرمودند: «آل ابراهیم منم و آل عمران علی بن ابی طالب علیهم السلام است».
📚 خلاصة المنهج، تالیف ملا فتح الله کاشانی، جلد ۱، صفحه ۱۹۶، چاپ انتشارات اسلامیه
📃 اسکن کتاب:
🌐 https://bit.ly/3Iyx24l
📃 پوستر:
🌐 https://bit.ly/3vsIJGg
🔹 همچنین حسن بن ابی الحسن دیلمی قدس سره مینویسد:
✍️ وقد روي أيضا أنّه أبو طالب، لأنّه كان اسمه عمران.
🔸 روایت شده است که منظور از عمران در سوره آل عمران حضرت ابو طالب علیه السلام است؛ چنانکه نام آن حضرت عمران است.
📚 غرر الاخبار و درر الآثار فی مناقب ابی الائمة الاطهار علیهم السلام، تالیف حسن بن ابی الحسن دیلمی، صفحه ۱۰۴، چاپ مکتبة العلامة المجلسی رحمه الله و انتشارات دلیل ما
📃 اسکن کتاب:
🌐 https://bit.ly/33ZnuAm
📃 پوستر:
🌐 https://bit.ly/3huabuZ
#فضائل_اهل_بیت_از_کتب_شیعه #تفسیر_روایی_قرآن #حضرت_ابوطالب_علیه_السلام #کتاب_تفسیر_روض_الجنان #ابو_الفتوح_رازی #کتاب_خلاصة_المنهج #ملا_فتح_الله_کاشانی #کتاب_غرر_الاخبار #حسن_بن_ابی_الحسن_دیلمی #کتاب_بحار_الانوار #علامه_مجلسی
🌐http://forum.roq.ir/
https://eitaa.com/Yaranmontazer
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♦️اهل حق پیروز خواهند شد...
#ایران #اتقلاب #پیروزی #آزادی
(ظلمانی) (نیمه ظلمانی) (تمام ظلم)
﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋
❞موسسه مطالعات اسلامی و علوم انسانی اندیشه بهشتی❝
🌐http://forum.roq.ir/
https://eitaa.com/Yaranmontazer
♦️آزادی عقیده
عقیده آزاد است، چون طبیعت عقیده این است که آزاد باشد وگرنه عقیده نیست. هیچ کس را نمی شود با اجبار وادار کرد عقیدۂ قلبیاش را عوض کند. به چیزی معتقد شود یا اعتقادش از چیزی بریده شود. باور و ایمان یک امر قلبی است و به شناخت و معرفت و آگاهی و بصیرت و بینش انسان ارتباط دارد. بنابراین، چنان نیست که بشود با اجبار و اکراه در کسی عقیدهای بهوجود آورد یا عقیدهای را از بین برد. عقیده خود به خود آزاد است؛ نمیشود گفت به او آزادی میدهیم، او اصلا آزاد است، به طور طبیعی آزاد است.
📚آزادی هرج ومرج زورمداری بخش تکمیلی، ص 133
﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋
❞موسسه مطالعات اسلامی و علوم انسانی اندیشه بهشتی❝
🌐http://forum.roq.ir/
https://eitaa.com/Yaranmontazer
هدایت شده از *تبلیغات گستر*
#الهی_عظم_بلا ⏱
🔸زلزله ۴.۲ ریشتری قوچان خراسان رضوی را لرزاند
🔹️زلزلهای به بزرگی ۴.۲ ریشتر ساعت ۱۷ و ۳۸ دقیقه امروز چهارشنبه در عمق ۶ کیلومتری زمین و در فاصله ۱۵ کیلومتری شهر قوچان و ۲۶ کیلومتری شهر فاروج خراسان شمالی به وقوع پیوست
💢 حلم و درنگ، نتیجۀ بلندنظری
💠 امام علی علیه السلام فرمودند:
🍃 الْحِلْمُ وَ الْأَنَاةُ تَوْأَمَانِ، يُنْتِجُهُمَا عُلُوُّ الْهِمَّة.
🔹بردبارى و ترك شتاب، فرزندان دوقلويى هستند كه از همّت بلند متولد مى شوند.
📚 حکمت 460 نهج البلاغه
🔶 http://eitaa.com
🌐http://forum.roq.ir/
https://eitaa.com/Yaranmontazer
🌺تأملی در نهج البلاغه :🌺
🍂 حکمت ١١٨:
إِضَاعَةُ الْفُرْصَةِ، غُصَّةٌ.
⚡️ ترجمه :
از دست دادن فرصت مايه غم و اندوه است.
🔴 فرصت به معناى فراهم شدن اسباب انجام كارى است، زيرا بسيارى از كارها به ويژه كارهاى مهم نيازمند به مقدماتى است كه گاه از اختيار انسان بيرون است.
⭐️هنگامى كه بر اثر پيش آمدهايى، آن اسباب فراهم گردد، بايد هرچه زودتر از آنها استفاده كرد و به مقصد رسيد، زيرا بسيار مى شود فرصت از دست رفته هرگز باز نمى گردد.
🍁جوانىِ انسان، فراغت، نشاط كار، صحت و سلامت همه از فرصت هايى است كه به سرعت مى گذرد و گاه به آسانى يا هرگز باز نمى گردد.
🔸http://eitaa.com
🌐http://forum.roq.ir/
https://eitaa.com/Yaranmontazer
🌸🍃🌸🍃
🍃
💠داستانی از نهج البلاغه
💠فرار از عدالت👇
🔹🔹نـجاشی شاعر نامی عراق بود و از زمره مردان سرشناس و بزرگان کوفه بشمار می آمد. وی در جنگ صفین به طرفداری امیر مؤمنان علی علیه السلام علاوه بر اینکه اشعار شاعران شام را پاسخ می داد عملا نیز با آنـها به نبرد پرداخت و از این لحاظ خدمات شایانی انجام داد.
با این وصف وی مردی شاعر پیشه بود و چنانکه می دانیم بعضی از شعرا دائماً در خیالات شاعرانه غوطه ورند و جز مدح و ذم این و آن و تغزلات کاری ندارند.
در هـمان روز اول مـاه رمضان نجاشی با آن سابقه و این رسم و خوی سواره از در خانه ی «ابوسماک اسدی» که مردی عیاش و هوس باز بود می گذشت و دید که ابو سماک جلو خانه اش نشسته است.
ابوسماک: ها نـجاشی! آهـنگ کجا داری؟
نجاشی: می خواهم به کناسه بروم. ابو سماک: کمی صبر کن و گوش بمن ده! سپس خود را به نجاشی رسانید و آهسته گفت: از سر شب گوسفند فربهی را در تنور گذاشته ام و هم اکنون کاملا پخـته و از هـر جهت آماده است!
نجاشی: ای وای!گوسفند پخته آنهم در روزه ماه رمضان؟
آری اجرای عـدالت و دسـتور الهـی بـرای اهـل مـعصیت سنگین است و تنها مردم خدا شناس آن را تحمل می کنند.
ابو سماک این حرف های بی معنی را کنار بگذار و از این مقوله با من سخن مگو! دنیا دمی است و دم هم غنیمت است.
سـخنان ابـوسـماک خوشگذران چنان در روح نجاشی تـأثیر بـخشید کـه تکانی خورد و سپس پرسید:بسیار خوب! تنها همین گوسفند بریان است؟!ا بوسماک: نه! شرابی تهیه دیدهام و بتو خواهم داد که روح را بر سـر نـشاط مـی آورد و مانند خون در رگ ها جریان می یابد و انسان را به هیجان آورده غـذا را در کـام گوارا می سازد و چندان لذت بخش است که بی اختیار لب به شعر گفتن می گشائی!!
با ادای این سخنان؛ نجاشی سخت تحریک شد و روح هوس پرورش بـه قدری هـیجان پیـدا کرد که نتوانست بیش از این درنگ کند و همان دم از اسب پیـاده شد و به اتفاق ابوسماک به درون خانه وی رفت!
ابوسماک که همدم خوبی به تورش خورده بود فی الفور سـفره را گـسترد کـباب بره؛ شراب کهنه؛ صاحب خانهء ی عیاش و هوسباز، مهمان شاعر دمساز و خـانه ی خـلوت،از هر حیث بساط خوشگذرانی فراهم بود.
ابوسماک و نجاشی در آن محل خلوت دور از چشم شحنه های شهر و غافل از کـیفر فـردا و نـافرمانی خدا آن هم در ماه رمضان، نخست شکمی از عزا در آوردند و سپس برای ایـنکه تـنور شـکم را همچنان گرم نگاهدارند پی د رپی جام های شراب را یکی پس از دیگری خالی کردند و لحظه ای بعد مست و لا یـعقل بـه گوشهای افـتادند.
طرف عصر حال آنها به کلی تغییر کرد و به رقص و آواز خوانی و حرکات بی رویه پرداختند سر و صـدای آنـها از حریم آن خانه خلوت گذشت و به گوش همسایگان رسیده کار برسوائی کشید و بالاخره آن راز نهفته فـاش گـردید.یـکی از همسایگان که از این عمل زشت آن هم در ماه رمضان و محیط مسلمانان و مرکز حکومت امیر مـؤمنان (علیه السلام) سـخت به هیجان آمده بود، میگساری آنها را به اطلاع امیر مؤمنان علیه السلام رسانید.
حـضرت چـنان بـرآشفت که فوراً جمعی را برای جلب آنها به طرف خانه ابوسماک فرستاد. فرستادگان حضرت خانه را احـاطه کـردند در آن میان ابوسماک گریخت ولی نجاشی دستگیر شد.
هنگامی که نجاشی را خدمت حضرت آوردنـد شـب بـود؛ حضرت دستور داد او را حبس کردند و صبح فردا امر فرمود هشتاد تازیانه که حد شرابخواران است بر بـدن او نـواختند و سـپس بیست ضربه دیگر نیز بر آن افزودند.
نجاشی با آن حالت فریاد زد یـا امـیر المؤمنین! هشتاد تازیانه حد شرابخواری بود بیست تازیانه دیگر برای چه؟ فرمود این بیست تازیانه بخاطر این است کـه ایـن عمل زشت را در ماه مبارک رمضان مرتکب شدهای و احترام ماه خدا را نگاه نـداشتی!
نـجاشی از مردم یمن بود؛ یمنی ها در دوستی امیر مـؤمنان عـلی عـلیه السلام مشهور بودند به طوری که بسیاری از بـزرگان اصـحاب و سران لشکر حضرت از قبائل یمن بودند که در کوفه سکونت داشتند.
نجاشی مرد گمنامی نـبود؛ سـرشناس بود؛ فامیل داشت، قبیله و عـشیره دار بـود؛ قبیله او قـبل از ایـن مـاجرا وجود شاعر توانای خود را بسیار مـغتنم و مـحترم می داشتند.
موضوع شلاق خوردن نجاشی شاعر و زبان گویای آنان آن هم در ملاء عـام بـرای آنها بسیار گران تمام شد و بـزرگان آنان سخت برآشفتند. یـکی از آنـها به نام طارق بن عبد الله نـهدی که در میان قبیله نجاشی از همه کس به وی نزدیک تر بود؛ به خدمت علی (علیه السلام) شرفیاب شـد و عـرض کرد: یا امیر المؤمنین! ما مـردم یـمن از دوسـتان و شیعیان با سـابقه و مـتحد شما هستیم و تاکـنون بـه دوستی و علاقمندی شما مفتخر بوده ایم، و از این رو انتظار نداشتیم که شما و مردمی را که از دوستی حضرتت سـر باز مـی زنند و گاه
#ادامه👇
🕌یߊܝߊܔ ܩܝ̇ߺࡅ߳ظܝ🦋
🌸🍃🌸🍃 🍃 💠داستانی از نهج البلاغه 💠فرار از عدالت👇 🔹🔹نـجاشی شاعر نامی عراق بود و از زمره مردان سرشناس
و بیگاه طریق نافرمانی پیش می گیرند؛ بـا یـک چشم بـنگری! ولی امـروز دیـدیم که شما میان مـا و مخالفین خود فرق نگذاشتی و سابقه دوستی و تشیع ما را نادیده گرفتی و نجاشی مرد نامی قبیله مـا را در زیـر ضربات شلاق پیش روی دوست و دشمن خـوار کـردی! و آبـرو و حـیثیت مـا را به خطر انداختی و بـیم آن داریـم که راهی را در پیش گیریم که سرانجام آن آتش دوزخ باشد!
نـجاشی شاعرنامی عراق بود و از زمره مردان سرشناس و بزرگان کوفه بشمار می آمد. وی در جنگ صفین به طرفداری امیر مؤمنان علی علیه السلام علاوه بر اینکه اشعار شاعران شام را پاسخ می داد عملا نیز با آنـها به نبرد پرداخت و از این لحاظ خدمات شایانی انجام داد.
امیر مؤمنان (علیه السلام) با همان شهامت مخصوص به خود در پاسـخ وی فـرمود: ای بـرادر نهدی! و انها لکبیرة الاعلی الخاشعین: آری اجرای عـدالت و دسـتور الهـی بـرای اهـل مـعصیت سنگین است و تنها مردم خدا شناس آن را تحمل می کنند.
مگر من چه کردم؟ نجاشی مردی است که به خود جرأت داده و مرتکب گناه شده و من هم طبق دستور خدا حد آن عـمل را که کفاره ی گناه اوست بر وی جاری ساختم خداوند می فرماید: و لا یجر منکم شنآن قوم علی ان تعدلوا اعدلوا هو اقرب للتقوی: کدورت و بغض طایفه ای، شما را از تحمل عدالت باز ندارد عدالت پیشه کـنید کـه به تقوی نزدیک تر است.
طارق در برابر منطق محکم و عدالت پرور حضرت جواب نداشت و نتوانست درنگ کند خشمگین از نزد حضرت بیرون رفت، در بین راه به مالک اشتر که از مردان برگزیده ی روزگار و سران لشـکر حـضرت بود، و خود از قبیله طارق و نجاشی به شمار می آمد برخورد کرد.
مالک پرسید: ای طارق! آیا تو به امیر المؤمنین گفتی دل های ما را از محبت خود تهی سـاختی و امـور ما را با شلاق زدن نجاشی درهـم فـرو ریختی؟ گفت:آری!
مالک گفت: به خدا قسم این طور نیست که گفته ای. دل های ما آماده ی پذیرش محبت اوست امور ما بسته به میل و فرمان حضرتش می باشد!
طارق از این سـخن در خـشم شد و گفت: ای مالک عـن قریب خـواهی دید چنین نیست که می گوئی.
چون شب فرا رسید طارق و نجاشی شهر کوفه و مقر حکومت علی علیه السلام را به خاطر اجرای حق و عدالت ترک گفته در شام به معاویة بن ابی سفیان کـه پنـاهگاه مجرمین و خائنین بود پیوستند.
پیش خدمت معاویه ورود آنها را به وی خبر داد. در آن موقع رؤسا و اعیان شام در مجلس معاویه حضور داشتند. معاویه طبق معمول با چرب زبانی آنها را احترام زیاد پذیرفت و خوش آمد گفت و ضـمن سـخنانش به امیر مـؤمنان توهین کرد.
طارق که در حقیقت از عدل علی گریخته و فعلاً به دربار معاویه روی آورده بود نتوانست آن سخنان را بشنود به همین جـهت برخاست و در حالی که تکیه به شمشیر خود داده بود گفت: ای معاویه سخنان من تـو را خـشمگین نـسازد ما از نزد امام پرهیزکار عادلی آمده ایم و کسی را ترک گفته ایم که گروهی از بهترین و پاکیزه ترین اصحاب رسول خدا پیرامون او را گـرفته اند؛ مـردانی که همواره سعی در هدایت خلق و بزرگداشت دین خدا دارند و جز دستورات دینی چـیزی نـمی شناسند و بـه امور دنیوی توجهی ندارند و همه گونه خوبی ها در میان آنهاست، نه پیمانی شکسته و نه به کسی ظلم کـرده اند هرکس از آنها روی برتافته به واسطه ی تلخی حق و دنیا پرستی بوده است!.ای مـعاویه! هرچند امروز من از عـلی کـناره گرفته و به اینجا رو آورده ام، ولی این را بدان که نمی توانم آنچه را درباره ی علی گفتی نادیده بگیرم و لب فرو بندم؛ سخنان طارق بر معاویه بسیار گران آمد و او را بر سر خشم آورد ولی باز خونسردی را از دست نداد و گفت: مـن از آنچه گفتم قصدی نداشتم و بی اختیار بر زبانم جاری شد!
وقتی مجلس بهم خورد و مجلسیان بیرون آمدند دو نفر از اعیان شام طارق را سخت سرزنش کردند و گفتند: این چه حرفی بود که به معاویه گفتی؟
طـارق گـفت به خدا قسم هنگامی که معاویه علی را که در امر دنیا و آخرت از وی بهتر است بدان گونه یاد کرد چنان بر من گران آمد که اگر زمین می شکافت و مرا در کام خود فرو می برد خـوش تر داشـتم که زنده باشم و آن سخنان را از وی بشنوم. (شرح نهج البلاغه ی ابن ابی الحدید طبع بیروت صفحه 478)
🔶 http://eitaa.com
🌐http://forum.roq.ir/
https://eitaa.com/Yaranmontazer
هدایت شده از *تبلیغات گستر*
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔥چهرهابلیس🔥🔴مادرابلیس↩️(قسمتسوم)هند،دخترعتبهْبنربیعهْبنعبدشمسوازعموزادگانابوسفیانبود.اواگرچهازبنیامیهبهشمارنمیآمدامابهدلیلاینکهپدرش،شخصاولمکه،دشمنسرسختپیامبرصلیاللهعلیهوآلهوسلموفرماندهسپاهکفردرجنگبدر،برضدپیامبرصلیاللهعلیهوآلهوسلم،بودودرهمانجنگبهقتلرسید،ازینروهند،بهدلیلعواملوراثتیومحیطی،پیوستهفکرعنادودشمنیباپیامبرصلیاللهعلیهوآلهوسلمرادردلمیپروراندواینعداوت،باکشتهشدنپدروبرادرشدرجنگبدر،بهاوجخودرسید.پسازواقعهبدر،گروهیاززنانقریشنزدهندآمدندوازاوپرسیدند:چرابرایبستگانتکهدربدرکشتهشدند،نوحهسرایینمیکنی؟گفت:اینبرمنسختگراناستکهبرکشتگانخویشبگریموخبرآنبهپیامبربرسدومراشماتتکند!نه،منهرگزنخواهمگریستوایناندوهراهمچناندردلخودنگهخواهمداشتتاسرانجامانتقامخویشراازآنهابازستانم.📄منبع:ابنابیالحدید،شرحنهجالبلاغه،بیروت،داراحیاءالتراثالعربی،1385ه-ق،ج3،ص342.#چهره_ابلیس〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️
🌐http://forum.roq.ir/
https://eitaa.com/Yaranmontazer
🔥 چهره ابلیس 🔥
🔴مادر ابلیس
↩️ (قسمت سوم)
هند، دختر عتبهْ بن ربیعهْ بن عبد شمس و از عمو زادگان ابوسفیان بود. او اگرچه از بنی امیه به شمار نمیآمد اما به دلیل اینکه پدرش، شخص اول مکه، دشمن سرسخت پیامبر صلی الله علیه و آله وسلم و فرمانده سپاه کفر در جنگ بدر، بر ضد پیامبر صلی الله علیه و آله وسلم ، بود ودر همان جنگ به قتل رسید، ازین رو هند، به دلیل عوامل وراثتی و محیطی، پیوسته فکر عناد و دشمنی با پیامبر صلی الله علیه و آله وسلم را در دل میپروراند و این عداوت، با کشته شدن پدر و برادرش در جنگ بدر، به اوج خود رسید.
پس از واقعه بدر، گروهی از زنان قریش نزد هند آمدند و از او پرسیدند: چرا برای بستگانت که در بدر کشته شدند، نوحه سرایی نمیکنی؟
گفت: این بر من سخت گران است که بر کشتگان خویش بگریم و خبر آن به پیامبر برسد و مرا شماتت کند! نه،
من هرگز نخواهم گریست و این اندوه را همچنان در دل خود نگه خواهم داشت تا سرانجام انتقام خویش را از آنها باز ستانم.
📄 منبع :
ابن ابی الحدید، شرح نهج البلاغه، بیروت، دار احیاء التراث العربی، 1385 ه- ق، ج3، ص342.
#چهره_ابلیس
〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️
🌐http://forum.roq.ir/
https://eitaa.com/Yaranmontazer
💎داروی نفس
🔻امام علی علیهالسلام:
دواءُ النَّفسِ الصَّومُ عَنِ الهَوى، وَالحِميَةُ عَن لَذّاتِ الدُّنيا .
❇️ داروى نفْس، خويشتندارى از هوس و پرهيز كردن از لذّتهاى دنيا است.
📚 غرر الحكم، ح ۵۱۵۳
🌐http://forum.roq.ir/
https://eitaa.com/Yaranmontazer
✴️ #مفردات_قرآن | اساطیر
✅ #أساطیر به معنی نوشتههاى باطل و حكايتهای دروغ
✍️ مثال کاربردی:
🔶 (يَقُولُ الَّذِينَ كَفَرُوا إِنْ هذا إِلَّا أَساطِيرُ الْأَوَّلِينَ). [انعام/۲۵]
🔸 «و کافران مىگويند: اينها فقط افسانههاى پيشينيان است.»
🔰 جهت مطالعه بیشتر، کلیک کنید.
🔗 wikifeqh.ir/اساطیر_(مفرداتقرآن)
🌐http://forum.roq.ir/
https://eitaa.com/Yaranmontazer
💠دعای روز هشتم ماه رمضان
🔹اللّهُمَّ ارْزُقْنی فیهِ رَحْمَهَ الاْیتامِ وَاِطْعامَ اْلطَّعامِ وَاِفْشآءَ السَّلامِ وَصُحْبَهَ الْکِرامِ بِطَوْلِکَ یا مَلْجَاَ الاْمِلینَ
🔸خدایا روزیم گردان در این ماه مهرورزی نسبت به یتیمان و خوراندن طعام و به آشکار کردن سلام و همنشینی با کریمان به فضل و کرمت ای پناه آرزومندان.
#دعای_هر_روز_ماه_رمضان
🌐http://forum.roq.ir/
https://eitaa.com/Yaranmontazer
#شرح_حکمت ۹۳
⭕️قسمت سوم
❣امیر المومنین _علیه السلام در ادامه می فرماید :
✨وَمَعْنَى ذَلِكَ أَنَّهُ يَخْتَبِرُهُمْ بِالاَْمْوَالِ وَالاَْوْلاَدِ لِيَتَبَيَّنَ السَّاخِطَ لِرِزْقِهِ، وَالرَّاضِيَ بِقِسْمِهِ، وَإِنْ كَانَ سُبْحَانَهُ أَعْلَمَ بِهِمْ مِنْ أَنْفُسِهِمْ، وَلَكِنْ لِتَظْهَرَ الاَْفْعَالُ الَّتِي بِهَا يُسْتَحَقُّ الثَّوَابُ وَالْعِقَابُ
💠معناى اين سخن آن است كه خدا مردم را با اموال و اولادشان آزمايش مى كند تا آن كس كه از روزى اش خشمگين است از آن كس كه شاكر و راضى است شناخته شود، هرچند خداى سبحان به مردم از خودشان آگاه تر است; ولى اين براى آن است كه كارهايى كه موجب استحقاق ثواب و عقاب مى شود ظاهر گردد.
✍ صفات درونى و نيات اشخاص هرگزسبب پاداش و عقاب نمى شود جز آنكه اين صفات و نيات در عمل آشكار گردد.
🔹به بيان ديگر معيار ثواب و عقاب، اعمال است نه نيات و صفات درونى، بنابراين خدا در عين اينكه نيات و صفات درونى انسان ها را كاملاً مى داند، بلكه از خودشان به آن آگاه تر است، باز هم امتحان مى كند تا در صحنه اعمال ظاهر شوند و معيار ثواب و عقاب تحقق يابد.
✔️ به تعبير ديگر مسير تكامل از طريق افعال مى گذرد و آزمايش هاى الهى همه براى همين هدف است. باز به زبان ديگر، آنچه ملاك پاداش و كيفر است حسن فعلى است نه تنها حسن فاعلى.
🌐http://forum.roq.ir/
https://eitaa.com/Yaranmontazer
هدایت شده از *تبلیغات گستر*
🔹ایلان ماسک مالک شرکت اسپیس ایکس اعلام کرده که تا سال ٢٠۵٠ آماده است شهری با جمعیت یک میلیون نفر در مریخ بسازد.
🔹برای این کار، شرکت او SpaceX قصد دارد هزار فضاپیمای قابل استفاده مجدد Dragon Gw بسازد. ماسک قصد دارد چنین سفری را برای همه در دسترس قرار دهد.
🔹تحقیقات این شرکت در خصوص چگونگی زندگی در مریخ دنبال میشود
💠 نجات يافتگان زمان غيبت
▫️از امام حسن عسکری علیه السلام نقل شده:
▫️وَ اللَّهِ لَيَغِيبَنَّ غَيْبَةً لَا يَنْجُو فِيهَا مِنَ التَّهْلُكَةِ
▫️إِلَّا مَنْ يُثْبِتُهُ اللَّهُ عَلَى الْقَوْلِ بِإِمَامَتِهِ
▫️وَ وَفَّقَهُ لِلدُّعَاءِ بِتَعْجِيلِ فَرَجِهِ
🔸به خدا قسم همانا مهدی غیبتی خواهد داشت که در آن هیچ کس از هلاکت نجات پیدا نمیکند
🔹مگر کسی که معتقد به امامت او باشد
🔹و خدا او را به دعا برای تعجیل فرج موفق کند.
📚 بحارالانوار جلد ۵۲ صفحه ۲۴
🌐http://forum.roq.ir/
https://eitaa.com/Yaranmontazer
هدایت شده از *تبلیغات گستر*
🔸 همه گزینههای دشمنان در برابر ایران ناتوان شده است
🔹ستادکل نیروهای مسلح به مناسبت روز جمهوری اسلامی بیانیهای صادر کرد.
👉 yjc.ir/00ZFWl
هدایت شده از 🌿 لطفاً برای فرج دعا کنید 🌿
💥اهمیت کار برای امام زمان عجل الله
📖 امام علی علیه السلام می فرمایند :
📌 «من احبنا بقلبه و اعاننا بلسانه و قاتل معنا بیده فهو معنا فی الجنة فی درجتنا
✍ هر کس ما را در دل دوست داشته باشد و با زبانش یاری کند و با دستش به دفاع از ما برخیزد در بهشت هم درجه و همنشین ما خواهد بود.
✍ با سلام و احترام
دوستان عزیزوهمراه ازهمه شما تقاضا دارم لینک کانال ماروحداقل به سه نفر ارسال بفرمایید
ونام خودراباخدمت به دستگاه حضرت درجمع سربازان امام زمانت بنویس ان شاءالله
پس کوتاهی نکنید
لبیک یامهدی😔😔🌹🌹
〰🍃🌼🍃🌼🍃🌼🍃🌼🍃〰
👇👇
https://eitaa.com/joinchat/508952866Cc4fca4b81b
#لطفا_برای_فرج_دعاکنید
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
بازتاب تلاوت قرآن یک ارتشی در فضای مجازی
🔹این تلاوت زیبا از یک افسر ارتش ایران چند میلیون بازدید در یوتیوب داشته و برای بسیاری از کاربران در فضای مجازی، تلاوت زیبای قرآن از یک نظامی ایرانی جالب توجه بوده است.
🌐http://forum.roq.ir/
https://eitaa.com/Yaranmontazer
✍امام علی علیه السلام:
پيش از آنكه بدنهايتان از دنيا بروند، دلهايتان را از آن بيرون ببريد؛ زيرا دنيا آزمايشگاه شماست و براى غير آن، آفريده شدهايد.
📚 نهج البلاغة: الخطبة ۲۰۳
🌐http://forum.roq.ir/
https://eitaa.com/Yaranmontazer
هدایت شده از *تبلیغات گستر*
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
امام صادق(ع) فرمودند: ناگُزیر باید پیش از آمدن قائم، سالی باشد که مردم در آن سال #گرسنه بمانند و آنان را #ترسی_سخت_از_کشتار و #کاهش_اموال و #کم_شدن_عمر و #محصول فراگیرد که این در کتاب خدا بسیار آشکار است. و بعد این آیه را خواندند.
🔷(وَلَنَبْلُوَنَّكُمْ بِشَيْءٍ مِنَ الْخَوْفِ وَالْجُوعِ وَنَقْصٍ مِنَ الْأَمْوَالِ وَالْأَنْفُسِ وَالثَّمَرَاتِ وَبَشِّرِ الصَّابِرِينَ) [سوره مبارکه بقره/آیه۱۵۵]
🔴ترجمه: (و قطعا همه شما را با اندکی از #ترس ، #گرسنگی و #کاهش_در_مالها و #جانها و #میوه_ها ، آزمایش میکنیم و بشارت ده به #شکیبایان )
📚البرهان فی تفسیر القرآن، ج۱، ص۳۵۹
📚الغیبه، نعمانی، ص۲۵۱
#صبر_در_غیبت_امام