eitaa logo
🍀یاران موعود🍀
1.4هزار دنبال‌کننده
16.2هزار عکس
10.7هزار ویدیو
236 فایل
سلام اهالی 💖 این کانال قصد دارد، با ارائه ی احادیث معتبر اهل بیت علیهم السلام قدمی بسیار کوچک در راه شناساندن اهمیت ثقلین و مهمترین اصل از اصول دین یعنی #امامت بردارد ان شاءالله لطفا مارو به دیگر عاشقان اهل بیت علیهم السلام معرفی کنید @yaranmuood
مشاهده در ایتا
دانلود
‍ 💞 سلام‌امام‌زمانم‌آرام‌جانم💞 💞دل آمده از غمت             🍃به جان ادرکنی       🌸جان آمده بر لب                    🍃الأمان ادرکنی 🍃ترسم که بمیرم و نبینم رویت     🌸یامهدی صاحب الزمان ادرکنی 🌺࿐      ┈••✾❀🌺࿐ 🌺࿐       🌸سلام مهربانان منتظر...     🍃اولین روز هفته تون... 🍃 پربرکت وزیبا...      اللهم_عجل_لولیک_الفرج 🤲 زمان _منجی _ظهور @yaranmuood🌹
‌‌‏‌🍁ســلام 💗صبح اول هفته تون بخیر 🍁بوم روزتون رنگین 💗طرح زمینه اش مهربانی 🍁لحظه هاتون 💗پراز اتفاقات قشنگ 🍂افکار بلندتان سبز 💗و دلتان به پاکی آسمان 🍁شنبه تون سرشاراز معجزه‌ی خدا 🍂
✍ امیرالمومنین علی علیه السلام: شما را از دنیا برحذر می‌دارم، که دنیا، سرای خوشی و شادمانی نیست، بلکه فریبکارانه، خود را آراسته و با آراستگی و زیورش کسی را که به او بنگرد، می‌فریبد. پس دنیا را نیک بشناسید. 📚 مطالب السؤول: ص 52 ؛ بحار الأنوار: ج 78 ص 21 ح 82. 🌸 زمان i@yaranmuood🌹
علی علیه السلام: هر آنچه از یاد خدا غافل کند، از ابلیس است. 📚 تنبیه الخواطر: 2/170. زمان _الَّلهُم‌عجِّل‌‌لِوَلیِڪَ‌‌الفرَج»🌸 ┄┄┅┅┅❅❁❅┅┅┅┄┄ @yaranmuood🌹
◍⃟♥️🕊❀✾••┈┈ رسول خدا صلی الله علیه و آله: «در خانه هایی که دختر زیاد است، دائماً فرشته ها می آیند و برای پدرشان برای هر یک شبانه روز، یک سال عبادت می نویسند. کسی که چند دختر در خانه اش داشته باشد هر شبانه روز او، پاداش یک سال عبادت دارد.» . مستدرک الوسائل، ج 15، ص116 زمان .@yaranmuood🌹
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔴 اولین نعمتی که خداوند بر شیعیان ارزانی داشته چیست؟ 🌕 امام باقر علیه‌السلام فرمودند: هرکس صبح کرد و خُنکای محبت ما را در قلبش پیدا کرد، پس خدا را به اولین نعمت ها شکر کند! سوال شد اولین نعمت ها چیست؟ فرمودند: پاکیزه متولد شدن(حلال زادگی) عَنْ أَبِي جَعْفَرٍ عَلَيْهِ السَّلاَمُ قَالَ مَنْ أَصْبَحَ يَجِدُ بَرْدَ حُبِّنَا عَلَى قَلْبِهِ فَلْيَحْمَدِ اَللَّهَ عَلَى بَادِئِ اَلنِّعَمِ قِيلَ وَ مَا بَادِئُ اَلنِّعَمِ قَالَ طِيبُ اَلْمَوْلِدِ. 📗معاني الأخبار، ج ۱، ص ۱۶۱ 📗بحار الأنوار، ج ۲۷، ص ۱۴۶
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
قال الامام الباقر علیه السلام: مَنْ طَلَبَ الْعِلْمَ لِيُبَاهِيَ بِهِ الْعُلَمَاءَ أَوْ يُمَارِيَ بِهِ السّفَهَاءَ أَوْ يَصْرِفَ بِهِ وُجُوهَ النّاسِ إِلَيْهِ فَلْيَتَبَوّأْ مَقْعَدَهُ مِنَ النّارِ إِنّ الرّئَاسَةَ لَا تَصْلُحُ إِلّا لِأَهْلِهَا 🔸 مولانا امام  باقر علیه السلام: هر كه علم جويد براى اينكه به وسیله آن بر علما ببالد(خودنمایی کند) يا به وسیله آن بر سفها (افراد نادان) ستيزد يا به وسیله آن مردم را متوجه خود كند بايد آتش دوزخ را جاى نشستن خود گيرد همانا رياست جز براى اهلش شايسته نيست. 📙الكافي (ط - الإسلامية)/ج‏1/ص47/بَابُ الْمُسْتَأْكِلِ بِعِلْمِهِ وَ الْمُبَاهِي بِهِ‌/ح6
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
❌📛 از همه چيز جداست نه به وسيله فاصله مكانى و در همه چيز اندر است نه بر وجه آميختگى با آنها... قَالَ سَیّدُنا و مَولانا امِيرُ الْمُؤْمِنِين علی بن ابی طالب‏ صلوات الله علیه فی خطبته المعروفة بالوسيلة: الْحَمْدُ لِلَّهِ الَّذِي أَعْدَمَ الْأَوْهَامَ أَنْ تَنَالَ إِلَّا وُجُودَهُ وَ حَجَبَ الْعُقُولَ أَنْ تَخَالَ ذَاتَهُ لِامْتِنَاعِهَا مِنَ الشَّبَهِ وَ التَّشَاكُلِ بَلْ هُوَ الَّذِي لَا يَتَفَاوَتُ ذَاتُهُ وَ لَا يَتَبَعَّضُ بِتَجْزِئَةِ الْعَدَدِ فِي كَمَالِهِ فَارَقَ الْأَشْيَاءَ لَا بِاخْتِلَافِ الْأَمَاكِنِ وَ يَكُونُ فِيهَا لَا عَلَى الْمُمَازَجَةِ وَ عَلِمَهَا لَا بِأَدَاةٍ لَا يَكُونُ الْعِلْمُ إِلَّا بِهَا وَ لَيْسَ بَيْنَهُ وَ بَيْنَ مَعْلُومِهِ عِلْمُ غَيْرِهِ كَانَ عَالِماً لِمَعْلُومِهِ إِنْ قِيلَ كَانَ فَعَلَى تَأْوِيلِ أَزَلِيَّةِ الْوُجُودِ وَ إِنْ قِيلَ لَمْ يَزَلْ فَعَلَى تَأْوِيلِ نَفْيِ الْعَدَمِ فَسُبْحَانَهُ وَ تَعَالَى عَنْ قَوْلِ مَنْ عَبَدَ سِوَاهُ فَاتَّخَذَ إِلَهاً غَيْرَهُ عُلُوّاً كَبِيراً حضرت آقا امیرالمومنین علی بن ابی طالب صلوات الله علیه: سپاس خدايى را كه پندارها را از اينكه به چيزى جز وجود او دست يابند در بند كرده و همه خردها را از اينكه در باره ذات او خيال پردازى نمايند در پرده نگه داشته است؛ زيرا از همانندى و هم شكلى بر فراز است؛ بلكه او همان هستى محض است كه در حقيقتِ ذاتش تفاوتى نيست و در صفات كمالش به جزء جزء شدن بخش پذير نيست. از همه چيز جداست نه به وسيله فاصله مكانى و در همه چيز اندر است نه بر وجه آميختگى با آنها. دانش او به ابزار نيست، دانش او به خود ذات است. ميان او و معلوم او، واسطه اى وجود ندارد كه به وسيله آن به معلوم خود دانا شده باشد. اگر گفته شود «بوده» به اين معنى است كه وجودش است و اگر گفته شود «هميشه هست» به اين معنى است كه نيستى در او راهى ندارد؛ پس منزّه و متعالى باد خدا از گفته آن كه جز او را پرستد و معبود جز او گيرد. 📓تحف العقول، النص، ص: 92 - خطبته المعروفة بالوسيلة
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📛❌❌📛 خداوند متعال حد ندارد؛ مکان ندارد؛ زمان ندارد بلکه خالق همه ی این هاست و افعال او برای تفهیم خلق است قَالَ سَیّدُنا و مَولانا امِيرُ الْمُؤْمِنِين علی بن ابی طالب‏ صلوات الله علیه: أَسْمَاؤُهُ تَعْبِيرٌ وَ أَفْعَالُهُ تَفْهِيمٌ وَ ذَاتُهُ حَقِيقَةٌ وَ كُنْهُهُ تَفْرِقَةٌ بَيْنَهُ وَ بَيْنَ خَلْقِهِ قَدْ جَهِلَ اللَّهَ مَنِ اسْتَوْصَفَهُ وَ تَعَدَّاهُ مَنْ مَثَّلَهُ وَ أَخْطَأَهُ مَنِ اكْتَنَهَهُ فَمَنْ قَالَ أَيْنَ فَقَدْ بَوَّأَهُ وَ مَنْ قَالَ فِيمَ فَقَدْ ضَمَّنَهُ وَ مَنْ قَالَ إِلَامَ فَقَدْ نَهَّاهُ وَ مَنْ قَالَ لِمَ فَقَدْ عَلَّلَهُ وَ مَنْ قَالَ كَيْفَ فَقَدْ شَبَّهَهُ وَ مَنْ قَالَ إِذْ فَقَدْ وَقَّتَهُ وَ مَنْ قَالَ حَتَّى فَقَدْ غَيَّاهُ وَ مَنْ غَيَّاهُ فَقَدْ جَزَّأَهُ وَ مَنْ جَزَّأَهُ فَقَدْ وَصَفَهُ وَ مَنْ وَصَفَهُ فَقَدْ أَلْحَدَ فِيهِ وَ مَنْ بَعَّضَهُ فَقَدْ عَدَلَ عَنْهُ حضرت آقا امیرالمومنین علی بن ابی طالب صلوات الله علیه: نامهاي خداوند نمايانگر اوست و كارهايش براى فهمانيدن وجود او. ذاتش حقيقت محض است و كُنه او فرق بين وى و آفريدگان اوست. هر كس براى خدا صفتى خواسته [در واقع‏] خدا را نشناخته و هر كس براى خدا مانندى پنداشته از او درگذشته و هر كس در جستجوى كنه او برآمده به خطا رفته است. هر كس گويد كه وى در كجاست، جايگاهى برايش پنداشته و هر كس گفته در چيست، او را در چيزى گنجانيده و هر كس گفته تا چه چيز است، به نهايت او قايل شده و هر كس گويد: چرا هست، برايش علّتى تراشيده و هر كس گويد: چگونه است، او را تشبيه كرده و هر كس گويد: از چه زمانى بوده، براى او وقتى در نظر گرفته و هر كس گويد: تا چه زمانى خواهد بود، براى او پايانى تصوّر كرده و هر كس پايانى براى او بپندارد براى او جزء قايل شده و هر كس او را تجزيه پذير بداند، وصف پذير دانسته و هر كه وصف پذيرش بپندارد در باره او ناروا گفته و هر كس او را چند پاره پنداشته از او روگردانده است. 📚تحف العقول، النص، ص: 63 - خطبته في إخلاص التوحيد الإحتجاج (طبرسي)، ج‏2، ص: 399
MARG-09.mp3
1.32M
گل‌سرخی بنام مرگ 🌹 جلسه 9 مرگ ـ برزخ ـ قیامت 👉🏽
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
اصول امام شناسی 15 🔴 در قالب کتاب چاپ خواهد شد لطفا بفرستید برای دوستی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
بهشت فقط برای (محبین اهل بیت علیهم السلام) است الأمالی للشیخ الطوسی الْمُفِیدُ عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ الْحُسَیْنِ عَنْ أَحْمَدَ بْنِ نَصْرِ بْنِ سَعِیدٍ عَنْ إِبْرَاهِیمَ بْنِ إِسْحَاقَ النَّهَاوَنْدِیِّ عَنْ عَبْدِ اللَّهِ بْنِ حَمَّادٍ عَنْ عَمْرِو بْنِ شِمْرٍ عَنْ جَابِرٍ عَنْ أَبِی جَعْفَرٍ عَنْ آبَائِهِ علیهم السلام قَالَ: لَمَّا قَضَی رَسُولُ اللَّهِ صلی الله علیه و آله مَنَاسِکَهُ مِنْ حَجَّةِ الْوَدَاعِ رَکِبَ رَاحِلَتَهُ وَ أَنْشَأَ یَقُولُ لَا یَدْخُلُ الْجَنَّةَ إِلَّا مَنْ کَانَ مُسْلِماً فَقَامَ إِلَیْهِ أَبُو ذَرٍّ الْغِفَارِیُّ رَحِمَهُ اللَّهُ فَقَالَ یَا رَسُولَ اللَّهِ وَ مَا الْإِسْلَامُ فَقَالَ (صلی الله علیه و آله) الْإِسْلَامُ عُرْیَانٌ وَ لِبَاسُهُ التَّقْوَی وَ زِینَتُهُ الْحَیَاءُ وَ مِلَاکُهُ الْوَرَعُ وَ کَمَالُهُ الدِّینُ وَ ثَمَرَتَهُ الْعَمَلُ وَ لِکُلِّ شَیْ ءٍ أَسَاسٌ وَ أَسَاسُ الْإِسْلَامِ حُبُّنَا أَهْلَ الْبَیْتِ **[ترجمه]امالی طوسی: جابر از حضرت امام باقر علیه السلام ، از آباء گرام خود علیهم السّلام نقل کرد که فرمود: وقتی پیامبر خدا (صلی الله علیه و آله) اعمال حج خود را در حجة الوداع انجام داد، سوار بر مرکب خود شد و این چنین ­فرمود: داخل بهشت نمی شود، مگر کسی که باشد. ابوذر رحمه الله از جای خود به سمت حضرت حرکت کرد و گفت: یا رسول اللَّه! اسلام چیست؟ فرمود: اسلام عریان است و لباس آن تقوا است و زینت آن حیا و ملاک و قوامش ورع و کمال آن دین و ثمره آن عمل و برای هر چیزی، اساسی است و ، 👈محبت ما است. 📕امالی طوسی: 52 - 📗بحارالانوار الجامعة لدرر اخبار الائمة الاطهار علیهم السلام با ترجمه فارسی جلد 27 صفحه 82
🔴 شهادت آرزوی منتظران 🔵 امام صادق عليه السلام در حديثى درباره ياران قائم عليه السلام فرمودند : 🌕 هُم مِن خَشيَةِ اللّه ِ مُشفِقُونَ، يَدْعُونَ بِالشَّهادَةِ، و يَتَمَنَّونَ أن يُقتَلُوا في سبيلِ اللّه 🔹 آنان افرادى خدا ترس و شهادت طلبند و آرزو دارند كه در راه خدا كشته شوند. 📚 مستدرک الوسائل ج ۱۱ ص ۱۱۴ ح ۱۲۵۶۵
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا