✍ امیرالمومنین علی علیه السلام:
شما را از دنیا برحذر میدارم، که دنیا، سرای خوشی و شادمانی نیست، بلکه فریبکارانه، خود را آراسته و با آراستگی و زیورش کسی را که به او بنگرد، میفریبد. پس دنیا را نیک بشناسید.
📚 مطالب السؤول: ص 52 ؛ بحار الأنوار: ج 78 ص 21 ح 82.
🌸#امام زمان
i@yaranmuood🌹
✍ #امیرالمومنین علی علیه السلام:
هر آنچه از یاد خدا غافل کند، از ابلیس است.
📚 تنبیه الخواطر: 2/170.
#اَامام زمان _الَّلهُمعجِّللِوَلیِڪَالفرَج»🌸
┄┄┅┅┅❅❁❅┅┅┅┄┄
@yaranmuood🌹
◍⃟♥️🕊❀✾••┈┈
رسول خدا صلی الله علیه و آله:
«در خانه هایی که دختر زیاد است، دائماً فرشته ها می آیند و برای پدرشان برای هر یک شبانه روز، یک سال عبادت می نویسند.
کسی که چند دختر در خانه اش داشته باشد هر شبانه روز او، پاداش یک سال عبادت دارد.»
. مستدرک الوسائل، ج 15، ص116
#امام زمان
.@yaranmuood🌹
🔴 اولین نعمتی که خداوند بر شیعیان ارزانی داشته چیست؟
🌕 امام باقر علیهالسلام فرمودند:
هرکس صبح کرد و خُنکای محبت ما را در قلبش پیدا کرد، پس خدا را به اولین نعمت ها شکر کند! سوال شد اولین نعمت ها چیست؟ فرمودند: پاکیزه متولد شدن(حلال زادگی)
عَنْ أَبِي جَعْفَرٍ عَلَيْهِ السَّلاَمُ قَالَ مَنْ أَصْبَحَ يَجِدُ بَرْدَ حُبِّنَا عَلَى قَلْبِهِ فَلْيَحْمَدِ اَللَّهَ عَلَى بَادِئِ اَلنِّعَمِ قِيلَ وَ مَا بَادِئُ اَلنِّعَمِ قَالَ طِيبُ اَلْمَوْلِدِ.
📗معاني الأخبار، ج ۱، ص ۱۶۱
📗بحار الأنوار، ج ۲۷، ص ۱۴۶
#الاعمال_بِالْنِیّات
قال الامام الباقر علیه السلام: مَنْ طَلَبَ الْعِلْمَ لِيُبَاهِيَ بِهِ الْعُلَمَاءَ أَوْ يُمَارِيَ بِهِ السّفَهَاءَ أَوْ يَصْرِفَ بِهِ وُجُوهَ النّاسِ إِلَيْهِ فَلْيَتَبَوّأْ مَقْعَدَهُ مِنَ النّارِ إِنّ الرّئَاسَةَ لَا تَصْلُحُ إِلّا لِأَهْلِهَا
🔸 مولانا امام باقر علیه السلام: هر كه علم جويد براى اينكه به وسیله آن بر علما ببالد(خودنمایی کند) يا به وسیله آن بر سفها (افراد نادان) ستيزد يا به وسیله آن مردم را متوجه خود كند بايد آتش دوزخ را جاى نشستن خود گيرد همانا رياست جز براى اهلش شايسته نيست.
📙الكافي (ط - الإسلامية)/ج1/ص47/بَابُ الْمُسْتَأْكِلِ بِعِلْمِهِ وَ الْمُبَاهِي بِهِ/ح6
❌#وحدت_وجود ❌📛
از همه چيز جداست نه به وسيله فاصله مكانى و در همه چيز اندر است نه بر وجه آميختگى با آنها...
قَالَ سَیّدُنا و مَولانا امِيرُ الْمُؤْمِنِين علی بن ابی طالب صلوات الله علیه فی خطبته المعروفة بالوسيلة:
الْحَمْدُ لِلَّهِ الَّذِي أَعْدَمَ الْأَوْهَامَ أَنْ تَنَالَ إِلَّا وُجُودَهُ وَ حَجَبَ الْعُقُولَ أَنْ تَخَالَ ذَاتَهُ لِامْتِنَاعِهَا مِنَ الشَّبَهِ وَ التَّشَاكُلِ بَلْ هُوَ الَّذِي لَا يَتَفَاوَتُ ذَاتُهُ وَ لَا يَتَبَعَّضُ بِتَجْزِئَةِ الْعَدَدِ فِي كَمَالِهِ فَارَقَ الْأَشْيَاءَ لَا بِاخْتِلَافِ الْأَمَاكِنِ وَ يَكُونُ فِيهَا لَا عَلَى الْمُمَازَجَةِ وَ عَلِمَهَا لَا بِأَدَاةٍ لَا يَكُونُ الْعِلْمُ إِلَّا بِهَا وَ لَيْسَ بَيْنَهُ وَ بَيْنَ مَعْلُومِهِ عِلْمُ غَيْرِهِ كَانَ عَالِماً لِمَعْلُومِهِ إِنْ قِيلَ كَانَ فَعَلَى تَأْوِيلِ أَزَلِيَّةِ الْوُجُودِ وَ إِنْ قِيلَ لَمْ يَزَلْ فَعَلَى تَأْوِيلِ نَفْيِ الْعَدَمِ فَسُبْحَانَهُ وَ تَعَالَى عَنْ قَوْلِ مَنْ عَبَدَ سِوَاهُ فَاتَّخَذَ إِلَهاً غَيْرَهُ عُلُوّاً كَبِيراً
حضرت آقا امیرالمومنین علی بن ابی طالب صلوات الله علیه:
سپاس خدايى را كه پندارها را از اينكه به چيزى جز وجود او دست يابند در بند كرده و همه خردها را از اينكه در باره ذات او خيال پردازى نمايند در پرده نگه داشته است؛ زيرا از همانندى و هم شكلى بر فراز است؛ بلكه او همان هستى محض است كه در حقيقتِ ذاتش تفاوتى نيست و در صفات كمالش به جزء جزء شدن بخش پذير نيست. از همه چيز جداست نه به وسيله فاصله مكانى و در همه چيز اندر است نه بر وجه آميختگى با آنها. دانش او به ابزار نيست، دانش او به خود ذات است. ميان او و معلوم او، واسطه اى وجود ندارد كه به وسيله آن به معلوم خود دانا شده باشد. اگر گفته شود «بوده» به اين معنى است كه وجودش #ازلى است و اگر گفته شود «هميشه هست» به اين معنى است كه نيستى در او راهى ندارد؛ پس منزّه و متعالى باد خدا از گفته آن كه جز او را پرستد و معبود جز او گيرد.
📓تحف العقول، النص، ص: 92 - خطبته المعروفة بالوسيلة
#الّلهُـمَّعَجِّــلْلِوَلِیِّکَـــالْفَـــرَج
📛❌#وحدت_وجود❌📛
خداوند متعال حد ندارد؛ مکان ندارد؛ زمان ندارد بلکه خالق همه ی این هاست و افعال او برای تفهیم خلق است
قَالَ سَیّدُنا و مَولانا امِيرُ الْمُؤْمِنِين علی بن ابی طالب صلوات الله علیه:
أَسْمَاؤُهُ تَعْبِيرٌ وَ أَفْعَالُهُ تَفْهِيمٌ وَ ذَاتُهُ حَقِيقَةٌ وَ كُنْهُهُ تَفْرِقَةٌ بَيْنَهُ وَ بَيْنَ خَلْقِهِ قَدْ جَهِلَ اللَّهَ مَنِ اسْتَوْصَفَهُ وَ تَعَدَّاهُ مَنْ مَثَّلَهُ وَ أَخْطَأَهُ مَنِ اكْتَنَهَهُ فَمَنْ قَالَ أَيْنَ فَقَدْ بَوَّأَهُ وَ مَنْ قَالَ فِيمَ فَقَدْ ضَمَّنَهُ وَ مَنْ قَالَ إِلَامَ فَقَدْ نَهَّاهُ وَ مَنْ قَالَ لِمَ فَقَدْ عَلَّلَهُ وَ مَنْ قَالَ كَيْفَ فَقَدْ شَبَّهَهُ وَ مَنْ قَالَ إِذْ فَقَدْ وَقَّتَهُ وَ مَنْ قَالَ حَتَّى فَقَدْ غَيَّاهُ وَ مَنْ غَيَّاهُ فَقَدْ جَزَّأَهُ وَ مَنْ جَزَّأَهُ فَقَدْ وَصَفَهُ وَ مَنْ وَصَفَهُ فَقَدْ أَلْحَدَ فِيهِ وَ مَنْ بَعَّضَهُ فَقَدْ عَدَلَ عَنْهُ
حضرت آقا امیرالمومنین علی بن ابی طالب صلوات الله علیه:
نامهاي خداوند نمايانگر اوست و كارهايش براى فهمانيدن وجود او. ذاتش حقيقت محض است و كُنه او فرق بين وى و آفريدگان اوست. هر كس براى خدا صفتى خواسته [در واقع] خدا را نشناخته و هر كس براى خدا مانندى پنداشته از او درگذشته و هر كس در جستجوى كنه او برآمده به خطا رفته است. هر كس گويد كه وى در كجاست، جايگاهى برايش پنداشته و هر كس گفته در چيست، او را در چيزى گنجانيده و هر كس گفته تا چه چيز است، به نهايت او قايل شده و هر كس گويد: چرا هست، برايش علّتى تراشيده و هر كس گويد: چگونه است، او را تشبيه كرده و هر كس گويد: از چه زمانى بوده، براى او وقتى در نظر گرفته و هر كس گويد: تا چه زمانى خواهد بود، براى او پايانى تصوّر كرده و هر كس پايانى براى او بپندارد براى او جزء قايل شده و هر كس او را تجزيه پذير بداند، وصف پذير دانسته و هر كه وصف پذيرش بپندارد در باره او ناروا گفته و هر كس او را چند پاره پنداشته از او روگردانده است.
📚تحف العقول، النص، ص: 63 - خطبته في إخلاص التوحيد
الإحتجاج (طبرسي)، ج2، ص: 399
#الّلهُـمَّعَجِّــلْلِوَلِیِّکَـــالْفَـــرَج
MARG-09.mp3
1.32M
گلسرخی بنام مرگ 🌹
جلسه 9
مرگ ـ برزخ ـ قیامت 👉🏽
#گل_سرخی_بنام_مرگ
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
اصول امام شناسی 15
#کلیپ_اصول_امام_شناسی
🔴 در قالب کتاب چاپ خواهد شد
لطفا بفرستید برای دوستی
بهشت فقط برای #مسلمین(محبین اهل بیت علیهم السلام) است
الأمالی للشیخ الطوسی الْمُفِیدُ عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ الْحُسَیْنِ عَنْ أَحْمَدَ بْنِ نَصْرِ بْنِ سَعِیدٍ عَنْ إِبْرَاهِیمَ بْنِ إِسْحَاقَ النَّهَاوَنْدِیِّ عَنْ عَبْدِ اللَّهِ بْنِ حَمَّادٍ عَنْ عَمْرِو بْنِ شِمْرٍ عَنْ جَابِرٍ عَنْ أَبِی جَعْفَرٍ عَنْ آبَائِهِ علیهم السلام قَالَ: لَمَّا قَضَی رَسُولُ اللَّهِ صلی الله علیه و آله مَنَاسِکَهُ مِنْ حَجَّةِ الْوَدَاعِ رَکِبَ رَاحِلَتَهُ وَ أَنْشَأَ یَقُولُ لَا یَدْخُلُ الْجَنَّةَ إِلَّا مَنْ کَانَ مُسْلِماً فَقَامَ إِلَیْهِ أَبُو ذَرٍّ الْغِفَارِیُّ رَحِمَهُ اللَّهُ فَقَالَ یَا رَسُولَ اللَّهِ وَ مَا الْإِسْلَامُ فَقَالَ (صلی الله علیه و آله) الْإِسْلَامُ عُرْیَانٌ وَ لِبَاسُهُ التَّقْوَی وَ زِینَتُهُ الْحَیَاءُ وَ مِلَاکُهُ الْوَرَعُ وَ کَمَالُهُ الدِّینُ وَ ثَمَرَتَهُ الْعَمَلُ وَ لِکُلِّ شَیْ ءٍ أَسَاسٌ وَ أَسَاسُ الْإِسْلَامِ حُبُّنَا أَهْلَ الْبَیْتِ
**[ترجمه]امالی طوسی: جابر از حضرت امام باقر علیه السلام ، از آباء گرام خود علیهم السّلام نقل کرد که فرمود: وقتی پیامبر خدا (صلی الله علیه و آله) اعمال حج خود را در حجة الوداع انجام داد، سوار بر مرکب خود شد و این چنین فرمود:
داخل بهشت نمی شود، مگر کسی که #مسلمان باشد. ابوذر رحمه الله از جای خود به سمت حضرت حرکت کرد و گفت: یا رسول اللَّه! اسلام چیست؟ فرمود: اسلام عریان است و لباس آن تقوا است و زینت آن حیا و ملاک و قوامش ورع و کمال آن دین و ثمره آن عمل و برای هر چیزی، اساسی است و #اساس_اسلام،
👈محبت ما #اهل_بیت است.
📕امالی طوسی: 52 -
📗بحارالانوار الجامعة لدرر اخبار الائمة الاطهار علیهم السلام با ترجمه فارسی جلد 27 صفحه 82
#الّلهُـمَّعَجِّــلْلِوَلِیِّکَـــالْفَـــرَج
#امام_زمان_تنها_راه_نجات
🔴 شهادت آرزوی منتظران
🔵 امام صادق عليه السلام در حديثى درباره ياران قائم عليه السلام فرمودند :
🌕 هُم مِن خَشيَةِ اللّه ِ مُشفِقُونَ، يَدْعُونَ بِالشَّهادَةِ، و يَتَمَنَّونَ أن يُقتَلُوا في سبيلِ اللّه
🔹 آنان افرادى خدا ترس و شهادت طلبند و آرزو دارند كه در راه خدا كشته شوند.
📚 مستدرک الوسائل ج ۱۱ ص ۱۱۴ ح ۱۲۵۶۵
May 11