🔸گفتم که دیدار تو باشد آرزویم🔸
🔸گفتا که در کوی عمل کن جستجویم🔸
💌 شما با مشاهده ی این پیام به پیوستن به جمعیت مهدویون دعوت شدید.
تمام نیازمندیهای سبک زندگی منتظرانه در کانال مهدویون:
✅ بررسی شده از نظر صحت سند مطالب.
✅ هدفمند با برنامه هایی جهت خودسازی، معادشناسی و مرگ پژوهی.
✅ آموزش سبک زندگی منتظرانه و اخلاق در خانواده .
✅ آشنایی با مباحث مهدویت و وظایف منتظران و امام شناسی.
✅ داستان های تشرف و ملاقات با امام زمان(عج).
✅ ارزاق معنوی و دعاها و اعمال روزانه.
✅ رمان های مذهبی و کتاب صوتی.
🔹نشر مطالب حلال با ذکر صلوات بر مولایمان حضرت مهدی (عج)🔹
✅️لینک دعوت به کانال مهدویون🌹👇👇
https://eitaa.com/mahdvioon
May 11
4_5785156566428682796.mp3
23.51M
✅ خدا کیست ؟
┏━━━━━━━🌺🍃━┓
@yaranmuood
┗━━🌺🍃━━━━━━┛
Roozbeh Nematollahi - Melat Eshgh (UpMusic).mp3
6.53M
🎙روزبه نعمت الهی
🎼 ملت عشق
شعری زیبا از جناب مولانا
┏━━━━━━━🌺🍃━┓
@yaranmuood
┗━━🌺🍃━━━━━━┛
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَٰنِ الرَّحِيمِ
یادآوری
از روزه گرفتن در این سه روز در هر ماه قمری غافل نشیم
❇️فردا اولین چهارشنبه بعد از ده روز از ماه ربیع الثانی هست و روزه گرفتن در فردا مستحب است و سفارش و توصیه ویژه شده
❇️روزه گرفتن در تمام روزهای سال،{غیر از روزهای حرام و مكروه}مستحب میباشد و برای بعضی از روزها بیشتر سفارش و تاکید شده است از جمله
❇️پنجشنبه اوّل و پنجشنبه آخر هر ماه و چهارشنبه اوّلی كه بعد از روز دهم ماه است و اگر كسی آنها را به جا نیاورد، مستحب است قضاء نماید
❇️امام صادق(علیه السلام) میفرماید:رسول خدا(صلی الله علیه وآله) آنقدر روزهی مستحبّى میگرفت تا آنجا که گفته میشد: افطار نمیکند و افطار میکرد تا آنجا که گفتند: روزه نمیگیرد؛ سپس یک روز، روزه میگرفت و یک روز افطار میکرد؛ و بعد، روزهاى دوشنبه و پنجشنبه هر هفته را روزهدار بود، تا از آن هم منصرف شد و دیگر در هر ماه سه روز روزه میگرفت: پنجشنبه اول ماه، چهارشنبه وسط ماه و پنجشنبه آخر ماه را، و میفرمود: روزه گرفتن در این سه روز، به منزلهی روزه گرفتن در تمام عمر است{ثواب روزه گرفتن در کل عمر دارد}-کتاب ثواب الاعمال شیخ صدوق
❇️همچنین یکی از سفارشات پیامبر اکرم(صلی الله علیه وآله) به آقا امیر المومنین امام علی(علیه السلام) این بود: «روزه در هر ماه، سه روز میباشد: پنجشنبه اول ماه، چهارشنبه وسط ماه و پنجشنبه آخر ماه(کافی ج ۸ص۷۹
❇️مرحوم امام خمینی در کتاب چهل حدیث خود می نویسد:و اما سنت رسول اکرم صلی الله علیه و آله، عبارت است از سه روز روزه گرفتن در هر ماه، پس اخبار کثیره که بالغ بر چهل حدیث می شود در فضل و ثواب آن وارد شده است. و در کیفیت آن بین علمای اعلام اختلاف است. آنچه مشهور و موافق با اخبار کثیره است و عمل رسول خدا، صلی الله علیه و آله، در آخر عمر و ائمه هدی بر آن بوده آنست که آن سه روز پنجشنبه اول،و چهارشنبه اول دههی دوم، و پنجشنبه آخر ماه بوده، پس رسول اکرم، صلی الله علیه و آله، در این سه روز روزه گرفت. و در حدیث است که روزه گرفتن در این سه روز معادل با روزه گرفتن دهر{تمام عمر}است
❇️خداوند ان شاء الله توفیق روزه گرفتن در این سه روز در هر ماه قمری را به همهی ما عنایت فرماید
❇️نشر این پیام صدقه جاریه است
💠https://eitaa.com/yaranmuood✨️
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَٰنِ الرَّحِيمِ
❇️کسانی که بنا دارند ان شاءالله فردا را روزه بگیرند به نکات مهم زیر توجه داشته باشند
۱-اولا که این سه روز روزه گرفتن در هر ماه قمری یک فرصت بسیار خوب و مناسبی است برای انجام روزه های قضا (البته اگر روزه قضا بر ذمه داشته باشیم) چون با یک تیر دو نشانه را می زنیم هم قضای روزه هایمان را می گیریم هم از ثواب زیاد روزه گرفتن در این سه روز در هر ماه بهره مند می شویم
۲-ثانیا کسانی که روزه واجب بر گردن دارند(مانند روزه قضا)و تاکنون موفق به گرفتن آن نشده اند می توانند این سه روز در هر ماه را روزه بگیرند اما بایستی فقط نیت روزهی قضا یا هر روزه واجبی که به گردن دارند کنند و نمی توانند نیت روزهی مستحبی کنند چون تا زمانی که انسان روزه واجب بر گردن داشته باشد جایز نیست روزه مستحبی بگیرد❌
❇️ثواب روزه گرفتن در این سه روز را به هر کسی می دهند که روزه بگیرد حتما لازم نیست به نیت روزه مستحبی روزه بگیریم-و اگر به نیت روزهی قضا یا هر روزهی واجب دیگری هم بگیریم ثواب آن به طور کامل داده میشود
۳-ثالثا کسانی که شک دارند روزه قضا بر گردن دارند یا نه؟ از نظر شرعی چیزی بر گردنشان نیست واصل آنست که روزه بر گردنشان نیست ولی اگر می خواهند روزه بگیرند می توانند اینطور نیت کنند خدایا من فردا روزه میگیرم اگر روزه قضا داشته باشم به نیت روزه قضا، و اگر روزه قضا نداشته باشم به نیت روزه مستحبی روزه میگیرم (البته کسانی که می دانند روزه قضا بر گردن دارند جایز نیست اینطور نیت کنند
اینطور نیت کردن فقط مال کسانی است که شک دارن روزه قضا بر گردن دارند یا نه
۴-وقت نیت برای روزهی قضا تا اذان ظهر است بنابراین اگر کسی نیت روزه نداشت و یکدفعه قبل از ظهر تصمیم به روزه گرفتن پیدا کرد می تواند همان موقع نیت روزه قضا کند به دو شرط اول اینکه با حالت جنابت وارد صبح نشده باشد و دوم تا آن لحظه هم هیچ کدام از مبطلات روزه را انجام نداده باشد
❇️نشر این پیام صدقه جاریه است
💠https://eitaa.com/yaranmuood✨️
قبل از خواب ۷۰ مرتبه ذکر استغفار فراموش نشود
🌸🌹اَسْتَغْفِرُ اللّهَ وَاَتُوبُ اِلَیهِ🌹🌸
➖➖➖➖➖➖➖➖
#استغفار_70_بندی_امیر_المؤمنین
┏━━━━━━━🌺🍃━┓
@yaranmuood
┗━━🌺🍃━━━━━━┛
EsteghfarAmirAlmomenin[26].mp3
4.26M
⬆️⬆️⬆️
#استغفار_70_بندی_امیر_المؤمنین
#بند 6⃣2⃣
📝بند 26استغفار امیرالمؤمنین (علیهالسلام)
(از استغفار 70 بندی امیرالمؤمنین "علیه السلام")
🎤 حاج میثم مطیعی
🍃🍂🍃🍂🍃🍂🍃🍂🍃
🌹اَللَّهُمَّ وَ أَسْتَغْفِرُکَ لِکُلِّ ذَنْبٍ یُورِثُ الْأَسْقَامَ وَ الْفَنَاءَ وَ یُوجِبُ النِّقَمَ وَ الْبَلَاءَ وَ یَکُونُ فِی الْقِیَامَهِ حَسْرَهً وَ نَدَامَهً فَصَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَ اغْفِرْهُ لِی یَا خَیْرَ الْغَافِرِینَ🌹
ترجمه🔽
🌸بارخدایا! از تو آمرزش میطلبم برای هر گناهی که موجب بیماری و نابودی و باعث گرفتاریها و بلاها میشود و در قیامت حسرت و ندامت در پیش خواهد داشت. پس بر محمد و آل محمد درود و رحمت فرست و اینگونه گناهم را بیامرز ای بهترین آمرزندگان🌸
💠https://eitaa.com/yaranmuood✨️
.#قرار_شبانه💚
قرار شبانه مون یادمون نره 😍😍
خوندن سوره واقعه هر شب قبل از خواب ✅
قرار
وضو یادمون نره وقتی خواستیم بخوابیم☺️☺️☺️☺️☺️
همینطور که داری کارهای آخر شبت رو انجام میدی صوت رو بزار گوش بده 👌👌👌👌
#قرارشبانه
EMAM-SHENASI-007.mp3
2.27M
امام شناسی برای نوجوان (7)
این فایل ها لزوما برای نوجوانان نیست . برای افراد کم مطالعه در حوزه امامت نیز مفید است
#امام_شناسی_نوجوان
🌸🌻🍀
EMAM-SHENASI-008.mp3
2.42M
امام شناسی برای نوجوان (8)
این فایل ها لزوما برای نوجوانان نیست . برای افراد کم مطالعه در حوزه امامت نیز مفید است
#امام_شناسی_نوجوان
🌸🌻🍀
💐👇داستان آموزنده👇💐
💐مردی ﻋﻘﺐ تاکسی ﻧﺸﺴﺘﻪ ﺑﻮﺩ ﻭ در تقویم و ﺳﺮﺭﺳﻴﺪﺵ ﭼﻴﺰی ﻳﺎﺩﺩﺍﺷﺖ میﻛﺮﺩ، ﺳﺮﺭﺳﻴﺪﺵ ﺭﺍ ﺑﺴﺖ ﻭ ﮔﻔﺖ: ﻫﺮچی میدویم، ﺑﺎﺯهم عقب هستیم. کسی جواب او را ﻧﺪﺍﺩ. ﻣﺮﺩ ﺩﻭﺑﺎﺭﻩ ﺧﻮﺩﺵ ﮔﻔﺖ: همهاش ﺩﺍﺭﻳﻢ میدویم، بازهم هیچی.
💐زنی ﻛﻪ ﺟﻠﻮی ﺗﺎکسی ﻧﺸﺴﺘﻪ ﺑﻮﺩ، ﮔﻔﺖ: ﺧﻮﺵ ﺑﻪ ﺣﺎلت. ﻣﺮﺩ ﭘﺮﺳﻴﺪ: ﭼﺮﺍ؟ ﺯﻥ ﮔﻔﺖ: ﭘﺴﺮ ﻣﻦ همهاش شش ﺳﺎﻟﺸﻪ ﻭلی نمیتواند ﺑﺪﻭد. ﻫﺮ ﻛﺎﺭی میکنیم نمیتواند با سرعت راه برود و بدود. وقتی که سخنان زن تمام شد همه سکوت کردند و ﺩﻳﮕﺮ ﻫﻴﭻﻛسی ﺣﺮﻑ ﻧﺰﺩ.
💐آری؛ گاهی ما نعمت هایی داریم که دیگران آرزوی داشتن آنها را دارند اما به آنها توجه نداریم. سعی کنیم همواره به داشته های خویش و نعمتهایی که خداوند به ما داده است توجه کنیم و قدر و ارزش آنها را بدانیم و بابت هر نعمتی که خداوند به ما داده است شکرگزار خداوند باشیم.
💐اگر کسی نداشته های خویش را با داشته های دیگران مقایسه کند ممکن است همواره در زندگی احساس کمبود نماید و بجای شکرگزاری از خداوند همیشه از خداوند شکوه و گلایه نماید و در نتیجه از زندگی خویش لذت نبرد.
💐اما اگر کسی داشته های خویش را با نداشته های دیگران مقایسه نماید در این صورت احساس آرامش خواهد کرد و همواره شکرگزار خداوند خواهد بود و از زندگی و داشته های خویش لذت خواهد برد.
💐به همین جهت است که در برخی احادیث سفارش شده است که انسان در امور مادی و دنیوی، خودش را با پایین تر از خود مقایسه کند نه بالاتر از خود تا شکرگزار خداوند باشد و از زندگی خویش لذت ببرد.
💐امام صادق (ع) در این زمینه می فرماید: انْظُرْ إِلَى مَنْ هُوَ دُونَكَ فِي الْمَقْدُرَةِ وَ لَا تَنْظُرْ إِلَى مَنْ هُوَ فَوْقَكَ فِي الْمَقْدُرَةِ فَإِنَّ ذَلِكَ أَقْنَعُ لَكَ بِمَا قُسِمَ لَكَ وَ أَحْرَى أَنْ تَسْتَوْجِبَ الزِّيَادَةَ مِنْ رَبِّك.
💐(در امور دنیوی) به ناتوانتر از خودت بنگر و به توانگر از خويش منگر؛ زيرا اين كار تو را به سهمت از خداوند قانع تر و براي استحقاق فزوني نعمتت از خداوند شايسته تر مي سازد.
(الكافي (ط - الإسلامية) ؛ ج8 ؛ ص244)
💐حدیث فوق بیانگر آنست که مقایسه خویش با پایین تر از خود در امور دنیوی سبب می شود که انسان به داشته های خویش قانع باشد و از حرص و طمع اجتناب نماید و همواره شکرگزار خداوند باشد و شکر گزاری از خداوند نیز موجب افزایش نعمت خواهد شد.
عبد اللّٰه بن سنان گوید: امام صادق علیه السّلام فرمود:
ناصبی آن نیست که در ظاهر و آشکارا دشمن اهل بیت علیهم السّلام باشد، زیرا کسی را نخواهی یافت که بگوید. من محمّد و آل محمّد را دشمن دارم، *بلکه ناصبی کسیست که با شما شیعیان و دوستان ما آشکارا دشمنی مینمایند بجهت آنکه میداند که شما ما را دوست دارید و از ما پیروی میکنید لذا با شما دشمن است*.
ثواب الأعمال و عقاب الأعمال , جلد ۱ , صفحه ۲۰۷