هدایت شده از شهید شیخ احمد کافی
✍امام صادق علیهالسلام:
علم ۲۷ شاخه دارد که تنها دو شاخه از آن تا زمان ظهور برای بشر آشکار خواهد شد و ۲۵ شاخه دیگر در زمان دولت آرمانی امام موعود آشکار میشود.
📚بحار ج۶ ص۲۳۶
نکته:دینخواهی در زمان ظهور،همراه و هم زمان با علم میگسترد و انسان آن عصر،دین داری را با پیشرفت فنآوری ناسازگار نمیبیند؛بنابر روایات،انرژی و استفاده از انرژی غیر خورشیدی،وسایل سریع السیر،صدا و تصویر به گونهای شهودی و حضوری در گستره عالم هستی كارآمد خواهند شد؛همه چیز مانند کف دست،پیش روی خواهد بود و حضرت بر همه عالم فرمان خواهد راند؛نیکان در آزادی کامل و بدون محدود شدن خواهند بود.
اللهمعجللولیڪالفرج 🌿
➥ @sheikh_kafi | شیخ احمد ڪـافی
هدایت شده از شهید شیخ احمد کافی
🔴 راضی بودن به ظلم
اباصلت هروی نقل کرده است: روزی از امام رضا علیه السلام پرسیدم: «یابن رسول الله، از حضرت صادق علیه السلام روایت شده است که هنگامی که امام زمان خروج فرماید، فرزندان قاتلین امام حسین علیه السلام را بهخاطر کار پدرانشان میکشند. نظر شما در این باره چیست؟»
❤️ امام رضا علیه السلام فرمودند : «بله، همین طور است». من با تعجب پرسیدم: «پس این آیه قرآن چه معنا میدهد که می فرماید: وَ لا تَزِرُ وازِرَةٌ وِزْرَ أُخْرى - هیچکس، بار گناه دیگری را بر دوش نمیکشد».
❤️ امام رضا علیه السلام چنین توضیح فرمودند: «خداوند در همه فرمایشهایش راست و درست فرموده است؛ لكن فرزندان قاتلین امام حسین از کاری که پدرانشان کردهاند، راضی و خشنودند و به آن افتخار میکنند و هرکسی که از کاری راضی و خشنود باشد، مانند کسی است که آن کار را انجام داده باشد.
اگر کسی در مشرق کشته شود و دیگری در مغرب و از این کار راضی باشد، این شخص راضی، در پیشگاه خدا شریک قاتل محسوب می شود و هرگاه قائم آل محمدفقی خروج کند، به همین دلیل، فرزندان قاتلین امام حسین را خواهد کشت».۱
❤️ امام علی علیه السلام میفرمایند: «إِنَّمَا عَقَرَ نَاقَةَ ثَمُودَ رَجُلٌ وَاحِدٌ، فَعَمَّهُمُ اللَّهُ بِالْعَذَابِ لَمَّا عَمُّوهُ بِالرِّضَا، فَقَالَ سُبْحَانَهُ «فَعَقَرُوها فَأَصْبَحُوا نادِمِينَ - ماده شتر قوم ثمود را یک نفر کشت؛ ولی خداوند همه را عذاب کرد ؛ زیرا همه از کشتن آن خشنود بودند. از این رو قران کریم تمام افراد آن قوم را شریک در جرم معرفی کرده است و می فرماید: همه او را کشتند».۲
در زیارت امام حسین علیه السلام ضمن آنکه بر قاتلان آن حضرت و ظالمان به اهل بیت لعنت میفرستیم، میگوییم: « ...وَ لَعَنَ اللَّهُ أُمَّةً سَمِعَتْ بِذَلِكَ فَرَضِيَتْ بِه - و خدا لعنت کند امت و جماعتی را که آن ظلمها و کشتارها را شنیدند و به آنها راضی بودند.»
🔴 رضایت بر ظلم ظالم، از مصادیق ظلم است.
📚 ۱. عیون الرضا محمبنعلیبنبابویهقمی(شیخ صدوق)،ج۱، ص۱۳۷
📚 ۲. نهجالبلاغه، خطبه ۲۰۱
📚 برشی از کتاب زیباییها و زشتیهای کربلا
➥ @sheikh_kafi | شیخ احمد ڪـافی
هدایت شده از شهید شیخ احمد کافی
🔴 میدونید راز شیرین شدن عسل چیه
یک روز حضرت محمد(ص) و امیرالمؤمنین على(ع)، در میان نخلستانها نشسته بودند. که یک وقت سر و کله زنبورِ عسلى ظاهر شد، و شروع کرد دور پیغمبر اکرم چرخیدن. پیغمبر صلی الله علیه و آله فرمود: یا على ! مى دانى این زنبور چه مى گوید.
❤️ حضرت على (علیه السلام ) فرمود:
بفرما یا رسول الله.
پیامبر فرمودند:این زنبور امروز ما را مهمانى کرده و مى گوید: یک مقدار عسل در فلان محل گذاشته ام ، آقا امیرالمؤمنین را بفرستید، تا آن را از آن محل بیاورد.
حضرت على (علیه السلام) بلند شدند و آن عسل را از آن محل آوردند. رسول خدا(ص)فرمود:اى زنبور، غذاى شما که از شکوفه گل تلخ است. به چه علّتى آن شکوفه به عسل شیرین تبدیل مى شود؟
زنبور گفت : یا رسول اللّه ، شیرینى این عسل،از برکت ذکر وجود مقدّس شما، و (آل ) شماست.چون هر وقت ، مقدارى از شکوفه استفاده مى کنیم ، همان لحظه به ما الهام مى شود که سه بار بر شما صلوات بفرستیم .وقتى که مى گوئیم : اَللّهُمَّ صَلِّ عَلى مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّد به برکت صلوات بر شما، عسل ما شیرین مى شود...
از امام صادق روایت شده که پیامبر (ص) فرمودند:از کشتن زنبور بپرهیزید،زیرا خداوند ارجمند به او وحی نمود و نه از شمار جنیان است و نه در زمره ی انسانها
📚 کنزالعمال ، ۱ ،۲۲۱۹
➥ @sheikh_kafi | شیخ احمد ڪـافی
هدایت شده از شهید شیخ احمد کافی
🔴پاداش خویشتن داری (ابن سیرین)
ابن سیرین مردی بزّاز بود، می گوید:
در بازار شام در مغازه خود برای فروش پارچه نشسته بودم، زنی جوان وارد مغازه شد در حالی که حجاب کامل اسلامی را رعایت کرده بود!
از من درخواست چند نوع پارچه کرد، آنچه می خواست به او عرضه کردم، گفت: پسر سیرین! این بار پارچه سنگین است و مرا طاقت حمل آن به منزل نیست، شما این بار را به خانه من بیاور و در آنجا قیمتش را از من بستان.
من بی خبر از نقشه شومی که او برای من کشیده، بار پارچه را به دوش گذاشته و به دنبال او روان شدم، چون وارد دالان خانه گشتم درب را قفل زد و حجاب از روی و موی برداشت و در برابر من کمال طنازی و عشوه گری آغاز نمود، تازه بیدار شدم که به دام خطرناکی گرفتار آمده ام، بدون این که خود را ببازم، همراهش به اطاق رفتم، او را خام کردم، سپس محل قضای حاجت را از او پرسیدم، گفت: گوشه حیاط است، به محل قضای حاجت رفتم، در آنجا از افتادن به خطر زنا به حضرت دوست نالیدم، آن گاه تمام هیکل و لباسم را به نجاست آلوده کردم و با همان منظره نفرت آور بیرون آمدم.
چون زن جوان مرا به این حال دید سخت عصبانی شد و انواع ناسزاها را نثار من کرد.
سپس درب خانه را گشود و مرا از خانه بیرون کرد، به منزل خود رفتم، لباس هایم را عوض کردم و بدن را از آلودگی شستم، عنایت خدا به خاطر و رعی که به خرج دادم هم چنان که به خاطر ورع یوسف، شامل حال یوسف شد شامل حالم شد و از آن پس در غیب به روی دلم باز شد و علم تعبیر خواب به من مرحمت شده و بخشیده شد.
منبع : انصاریان، حسین؛ عرفان اسلامی: 8/ 255
➥ @sheikh_kafi | شیخ احمد ڪـافی
هدایت شده از شهید شیخ احمد کافی
🔴 رَبِّ اشْرَحْ لِي صَدْرِي
✍روزی شاگرد یک راهب پیر هندو از راهب خواست که به او درسی بهیادماندنی دهد. راهب از شاگردش خواست کیسه نمک را نزد او بیاورد. سپس مشتی از نمک را داخل لیوان نیمهپری ریخت و از او خواست همه آن آب را بخورد. شاگرد فقط توانست یک جرعه کوچک از آب داخل لیوان را بخورد، آن هم به سختی.
استاد پرسید:مزهاش چطور بود؟شاگرد پاسخ داد: خیلی شور و تند است، اصلاً نمیشود آن را خورد.پیر هندو از شاگردش خواست یک مشت از نمک بردارد و او را همراهی کند. رفتند تا رسیدند کنار دریاچه. استاد از او خواست تا نمکها را داخل دریاچه بریزد. سپس یک لیوان آب از دریاچه برداشت و به شاگرد داد و از او خواست آن را بنوشد. شاگرد بهراحتی تمام آب داخل لیوان را سر کشید. استاد این بار هم از او مزه آب داخل لیوان را پرسید. شاگرد پاسخ داد:
کاملا معمولی بود.
پیر هندو گفت:رنجها و سختیهایی که انسان در طول زندگی با آنها روبهرو میشود همچون مشتی نمک است. اما این روح و قدرت پذیرش انسان است که هرچه بزرگتر و وسیعتر میشود، میتواند بار آن همه رنج و اندوه را بهراحتی تحمل کند. بنابراین سعی کن یک دریا باشی، نه یک لیوان آب.
➥ @sheikh_kafi | شیخ احمد ڪـافی
هدایت شده از MESBAHYAZDI.IR
نباید از این فراق بسوزیم؟!
▪️انسان در طول هشتاد سال عمر طبيعی كه در اين دنيا، دارد، از محبوب حقيقی جداست. البته برای شيعيان مراتب ديگری نيز وجود دارد. شيعيان از امام زمان صلوات الله عليه هم جدا هستند.
▪️چه كسی در اين عالم دوست داشتنیتر از او؟ آيا اين فراق نبايد سوزی در ما ايجاد و اشك ما را جاری سازد؟ از نخستين لحظات تولد نام او را شنيده و دل به او سپردهايم و تاكنون ديدار [او] ميسّر نگشته است. اين نشانه نياز و ناداری ماست.
۱۳۸۷/۰۶/۲۲
#مهدویت
🏴 @mesbahyazdi_ir
هدایت شده از MESBAHYAZDI.IR
6.09M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📺 ببینید | مراتب زیارت
🔺️مطرح شده در جلسه اول مجموعه #معرفت_حسینی ، ۱۳۹۹/۰۵/۲۷
🏴 @mesbahyazdi_ir
هدایت شده از MESBAHYAZDI.IR
23.38M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📺 #ببینید | چرا یک خطبه حضرت سجاد در شام چنین اثر عظیمی بخشید ولی در میان اهل کوفه سخنان اباعبدالله الحسین و یاران ایشان، اثر چندانی نداشت؟
🔺️ قسمت دهم از مجموعه تصویری #درمسیرحسین (علیهالسلام)
جهت مشاهده و دانلود با کیفیت بالاتر:
https://tamasha.com/v/Ma8P1
🏴 @mesbahyazdi_ir
هدایت شده از MESBAHYAZDI.IR
🔃 #مرور_سریع | فهرست برخی تولیدات از بیانات آیت الله مصباح یزدی(قدس سره) پیرامون وجود مقدس امام سجاد(علیه السلام)
✅معرفی کتاب | صهبای حضور
https://eitaa.com/mesbahyazdi_ir/2184
✅کلیپ |در مسیر حسین | چرا یک خطبه حضرت سجاد در شام چنین اثر عظیمی بخشید
https://eitaa.com/mesbahyazdi_ir/2595
✅عکس نوشت |خداحافظ ای بزرگترین ماه خدا!
https://eitaa.com/mesbahyazdi_ir/3697
✅عکس نوشت | قرار عاشقی۹
https://eitaa.com/mesbahyazdi_ir/3555
✅عکس نوشت | راهکارِ مغرور نشدن در عبادت
https://eitaa.com/mesbahyazdi_ir/3429
✅عکس نوشت |لذت مناجات!
https://eitaa.com/mesbahyazdi_ir/2100
✅عکس نوشت |آخرت هم هدف زندگی نیست
https://eitaa.com/mesbahyazdi_ir/1795
✅عکس نوشت| بدرود بهار۱۷
https://eitaa.com/mesbahyazdi_ir/1663
✅عکس نوشت | شرح دعای ۴۵ صحیفه سجادیه۸
https://eitaa.com/mesbahyazdi_ir/996
✅متن نوشت|محبتت را از دست نمیدهم!
https://eitaa.com/mesbahyazdi_ir/257
✅متن نوشت|از خدا بخواهیم!
https://eitaa.com/mesbahyazdi_ir/32
✅متن نوشت|علم و معرفت، قرین دلسوزی است
https://eitaa.com/mesbahyazdi_ir/2385
#امام_سجاد
📱 @mesbahyazdi_ir