eitaa logo
آموزش مداحی یاس کبود
18.3هزار دنبال‌کننده
2.1هزار عکس
592 ویدیو
23 فایل
کانال رسمی مجمع حضرت یاس کبود که مستقیما زیر نظر استاد معظم #دکتر_محمد_فراهانی اداره می شود تماس با دکتر فراهانی 09123064825 صندوق سرمایه گذاری رضوان eitaa.com/egtesade_heiat مدیر: @ramin_mohammadi تهیه کتاب ستایشگران نور @Seyedabas135
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
‼ 📢 یکی از قانون های اساسی زیست شناسی و طبیعته که می گه: یک سلول به دو سلول تقسیم می شه و این تقسیم تا حدی جلو می ره که تمام سلول های بدن ما ساخته می شه. 🌐 به مرور یاد می گیری که چطور این قانون رو تو زندگیت و هیأتت پیاده کنی و روز به روز کارهایی رو انجام می دی که نتیجه های مالی خودت و هیأتت رو چندین برابر کنی. 👈 فقط به مدت یکسال کانال اقتصاد هیأت یاس کبود و دنبال کن و نتیجه ش و ببین. 👇👇👇👇 🆔 https://eitaa.com/joinchat/1601896761C3f5ae5618b 📢 شعار ما ♦هم سود کنید هم ثواب ببرید♦ برای سرمایه گذاری در صندوق رضوان به ادمین کانال پیام دهید: 🆔 @Farahani135 👉
3_727126809182851704.mp3
3.63M
بک یا الله برسول الله به سر شکسته علی ولی الله نیمهء شب اومدم تا برسونی به مرادم تو سرازیری قبرم برسه علی به دادم جنازمُ می برن وادی السلام علی علی امام من است و منم غلام علی **** بک یا الله بامین الله به کبودی رخ انسیة الحوراء همه آرزوم همینه تو شلوغیای محشر که کسی فکر کسی نیست من باشم کنار مادر تموم احترام من به احترام علی علی امام من است و منم غلام علی **** بک یا الله بحسن مولا به سر بریده امام عاشورا سال دیگه شب احیاء عبد خوب خدا باشیم پارکاب ابا صالح هممون کربلا باشیم با لب تشنه کشتنش به جرم نام علی علی امام من است و منم غلام علی https://eitaa.com/joinchat/2105147398Cd2fdb6f26b
این سبک در یکی از مقام های آوازی عربی به نام (بیات هندی) که شباهت زیادی به بیات کرد در دستگاه آواز ایرانی دارد ساخته شده است سبک زیبا و مناسب حال و هوای شبهای ماه مبارک رمضان و شبهای احیاء الف)بررسی از لحاظ سبکی این سبک از لحاظ سبکی در هر بند به سه قسمت تقسیم میشود 1⃣ بک یا الله 2⃣نیمه شب اومدم تا 3⃣(گوشواره) جنازم می برن و علیرغم حجم کوتاه بندها تنوع و هارمونی لازم را دارد یکی دیگر از محاسن سبک، ایجاد فضای خالی و برعکس پر کردن فضای خالی در جایی دیگر است مثال : بک یا الله برسول الله به سر شکسته علی ولی الله توجه کنید که بک یا الله و برسول الله ، یک مصرع از شعر است که به وسیله مکث و چیدمان کلمات شعری از هم جدا شده است و قسمت دوم به صورت پیوسته است به علت استفاده از زبان ساده و روان در شعرتاثیر گذاری خوبی دارد استاد حاج اکبر شیخی: هر چه زبان یک اثر ساده تر و ملموس تر باشد تاثیر گذاری آن نیز بیشتر خواهد بود (دقیقا فکر کنید با شخصی صحبت می کنید چه حالاتی دارید و با چه لحنی صحبت می کنید) نیمه شب اومدم تا برسونی به مرادم تو سرازیری قبرم برسه علی به دادم استفاده از شعر معروف و ساده و تاثیر گذار در گوشواره که باعث راحت شدن کار مداح می شود علی امام من است و منم غلام علی بند های کوتاه و استفاده از کلمات آشنا که بسیار شنیده شده است باعث جلب توجه مستمع و همراهی با مداح و اصطلاحا خوب دل دادن مستمع می شود ضرب سبک طوری با شعر هماهنگ است که مستمع به راحتی می تواند با ریتم سینه زنی هماهنگ شود (اصطلاحا ضرب خور خوبی دارد) https://eitaa.com/joinchat/2105147398Cd2fdb6f26b
بررسی از لحاظ در این سبک از صنایع ادبی متعددی استفاده شده که خود بر زیبایی کار افزوده است مهم:خوب است که از جملات عربی و احادیث ،ادعیه و زیارات و یا عبارات مقتل و یا کلام ائمه معصومین که رساندن آن به مستمع رسالت مداح است چه به فارسی و چه به عربی استفاده گردد مثال: در اکثر مداحی های امروز مشاهده میشود که درصد بالایی از شورها در مورد بین الحرمین ساخته شده در صورتی که ما حتی یک روایت از ائمه معصومین در مورد بین الحرمین نداریم بحث این نیست که اصلا به چنین مباحثی پرداخته نشود بلکه بهتر است که مطالبی که بیشتر مورد توجه اهل بیت قرار گرفته در صدر توجه شاعر و سبک ساز قرار بگیرد :می توان از فرازهای زیارت ناحیه مقدسه استفاده کرد(السلام علی من جعل الله الشفاء فی تربته)(السلام علی من الاجابة تحت قبته)و... بک یا الله ) استفاده عین کلمه دعای قرآن بسر در شبهای احیاء در شعر ، که اصطلاحا به این صنعت استفاده شده صنعت <تضمین> می گویند. و همچنین این صنعت(صنعت تضمین) در گوشواره استفاده شده یعنی استفاده از یک مصرع از شعر معروف ( علی امام من است و منم غلام علی) و همچنین در چند قسمت شعر هم از صنعت (تلمیح) یعنی اشاره به واقعه ای تاریخی و یا موضوعی خاص استفاده شده بالب تشنه کشتنش به جرم نام علی: اشاره به واقعه روز عاشورا که وقتی ابی عبدالله فرمود چرا قصد قتال با مرا دارید مگر من حرامی را حلال کردم و یا حلالی را حرام کردم ، شخص ملعونی از بین لشکر عمر سعد لعنة الله علیه فریاد زد( بغضا لابیک) یعنی به علت کینه ای که از پدرت داریم میخواهیم تو را بکشیم. لازم بذکر است که این سبک جای تحلیل بیشتری هم دارد مثلا صنایع ادبی استفاده شده به عنوان نمونه ذکر شد که می توان به موارد دیگری اشاره کرد. https://eitaa.com/joinchat/2105147398Cd2fdb6f26b
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
مهارتهای دعا خوانی ۴.mp3
8.26M
💯بسیار کاربردی برای مداحان 💯 در مورد صد لعن و صد صلوات زیارت عاشورا 👌 به نقل از ❇️بخش چهارم نکاتی که شاید اولین بار است که میشنوید⁉️ https://eitaa.com/joinchat/2105147398Cd2fdb6f26b
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
شب‌های ماه مبارک رمضان هرشب با یک نکته معرفتی در خدمت شما هستیم که هر شب بعد از مناجات مسجد شهدا توسط استاد فراهانی جمع بندی شده است
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
004 حاج مهدی سماواتی.mp3
7.41M
چیزی که باعث می‌شود که ابزار مادی به کار بیاید اخلاص است ‼️ برای خدا بخواند❗️ 🔴بخش چهارم و آخر اجتماع عمومی نکات بسیار عالی و کاربردی از استاد مناجات و ادعیه خوانی https://eitaa.com/joinchat/2105147398Cd2fdb6f26b
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
توانایی ذهنی فوق العاده شرکت کننده برنامه محفل😳 داورا حیرت زده شدن🧐 مداحا باید اینطوری شعر حفظ کنن😁 https://eitaa.com/joinchat/2105147398Cd2fdb6f26b
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
10.mp3
3.34M
برگرفته از مسجد شهدا شب‌های ماه مبارک رمضان انسان با هرچیز انس داشته باشد در لحظه مرگ هم با همان مانوس می شود 💯 داستان فضیل 💠 https://eitaa.com/joinchat/2105147398Cd2fdb6f26b
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💠بخش دوم یکی از مبانی مجالس ذکر، شعر است که از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و با شعر پر محتوا می توان فرهنگ مخاطب را بالا برد؛ برای اینکه بتوانیم در مجلسداری با توجه به مخاطب شناسی شعر انتخاب کنیم و بخوانیم، توجه به نکات زیر می تواند مفید باشد. گزينه هايي كه در انتخاب شعر مي توان در نظر گرفت عبارتند از: 1⃣ چه قالب شعری انتخاب کنیم: قصيده، غزل، قطعه، مثنوي، رباعي، دوبيتي، ترجيع بند، تركيب بند، مسمط و ... 2⃣ سطح شعر ما چگونه باشد:متكلف و مصنوع ، ساده و روان ، عاميانه و ... 3⃣ محتوای شعر ما حاوی چه موضوعاتی باشد :پنديات ، عاشقانه ، عارفانه ، حماسي ، مرثيه ، اجتماعي ، سياسي و ... 4⃣ تعداد ابيات به چه میزان باشد:با توجه به مؤلفه هاي مذكور ، مشخص مي شود يك مجلس كشش دريافت چه تعداد ابياتي را دارد. 5⃣ زبان شعر چگونه باشد:سبك شناسي شعر، در زبان و ادبيات فارسي مباحث گسترده اي دارد. سبكهاي شعر فارسي عبارت است از : خراساني ، عراقي ، هندي ، بازگشت ادبي ، شعر نو. هر يك از اين سبكها زبان خاص خود را دارد كه در ادبيات آييني هم ـ با توجه به شاعران مختلف ـ ديده مي شود ، اينكه ما با توجه به شرايط از زبان شعر كدام سبك ، شعر انتخاب كنيم حائذ اهميت است. نمود. 💠💠💠💠💠💠💠💠 https://eitaa.com/joinchat/2105147398Cd2fdb6f26b
4_533595857702879697.MP3
159.8K
✅نکته بسیار کاربردی که بسیاری از اساتید جهت آماده کردن ذهن مستمع انجام میدهند،استفاده از تمثیل است در اصطلاح باعث بهتر جا افتادن روضه میشود❗️و با مثالی ملموس تاثیر پذیری مستمع نسبت به روضه را بیشتر میکند❗️ در تمثیل میتوان از موضوعات روزمره و یا سرگذشت شهدای دفاع مقدس و..... استفاده کرد در فایل صوتی پیوست شده قسمتی از صحبت‌های استاد قرائتی را می شنوید🌹 ⬇️⬇️⬇️⬇️⬇️⬇️⬇️⬇️⬇️ https://eitaa.com/joinchat/2105147398Cd2fdb6f26b