📝 #اطلاعیه
سخنرانی
👤 #علیرضا_پورمسعود
با موضوع:
❌بنیان خانواده و رسانه
📅امروز شنبه ۲۷ مرداد ماه
🕕ساعت ۱۸:۰۰
💢کرج ،محمد شهر روبروی شهرداری محمد شهر مجتمع تفریحی باغ طوبی
➖➖➖
✅کانال علیرضا پورمسعود(گاه نوشت)
@yasinasr
یاسین عصر
📝 #اطلاعیه سخنرانی 👤 #علیرضا_پورمسعود با موضوع: ❌بنیان خانواده و رسانه 📅امروز شنبه ۲۷ مردا
#گزارش_تصویری
💢باحضورخانواده شهید ابراهیم هادی
🔻تقدیر از #علیرضا_پورمسعود
💢هدیه تابلوفرش منقش به تصویر شهید هادی
⭕️ششمین مراسم پیوندهای آسمانی
۲۷ مرداد - کرج - فردیس
✅ @yasinasr
4_6037617144974279460.mp3
9.93M
🔻سخنرانی
👤 #علیرضا_پورمسعود
💢اهمیت بنیان خانواده
📅۲۷ مردادماه ۱۳۹۷
💢کرج - فردیس - مراسم پیوند های آسمانی در جمع زوج های جوان
➖➖➖
✅کانال علیرضا پورمسعود(گاه نوشت)
@yasinasr
#اطلاعیه
❌❌❌قابل توجه دوستان استان #بوشهر ❌❌❌
جناب #علیرضا_پورمسعود
در تاریخ ۷ ، ۸ ، ۹ شهریور ماه در این استان سخنرانی دارند مجموعه هایی که درخواست برنامه یا جلسه دارند به شماره
+989366113308
پیامک ارسال کنند
➖➖➖
✅کانال علیرضا پورمسعود(گاه نوشت)
@yasinasr
💢 اینترنت اشیا چیست؟
💢اینترنت اشیا مفهومی رایانشی است برای توصیف آیندهای که در آن اشیای فیزیکی یکی پس از دیگری به اینترنت وصل میشوند و با اشیای دیگر ارتباط برقرار میکنند. هم اکنون بسیاری از فعالیتهای فضای حقیقی به فضای مجازی منتقل شده است؛ برای مثال خرید کالا، کسب و کار برخط، دانشگاه اینترنتی و حتی برخی فعالیتهای مرتبط با درمان و جراحی؛ اما دانشمندان پیش بینی میکنند که روزی خواهد رسید که همه چیز به اینترنت وصل خواهد شد که از آن به اینترنت همه چیز یا اینترنت اشیا نام برده میشود.
💢در اینترنت اشیا برای فرایند ارسال دادهها، نیازی به تعامل انسان با انسان یا انسان با رایانه نخواهد بود و دادهها به صورت خودکار و براساس تنظیمات انجام شده و در زمانهای مشخص (معمولاً به صورت دائم و لحظهای) ارسال میشوند. برای مثال فرد به بانک خود اجازه میدهد بدون تماس با وی، ماهانه قبوض آب، برق، تلفن و گاز را از حسابش بردارد یا سامانهای که با نصب شدن روی ساختمان به صورت خودکار، گرمایش، سرمایش، مصرف انرژی، برق و آب و... را کنترل و قطع و وصل کند و به صورت آنلاین به فرد گزارش بدهد و او میتواند از طریق تلفن همراه خود، تغییرات مدنظرش را ایجاد کند، چراغها را کم و زیاد کند و ... .
💢بخش جذاب دیگر در اینترنت اشیا انتقال حواس پنجگانه به فضای مجازی برای ایجاد هرچه بیشتر احساس واقعی بودن این فضاست؛ برای مثال هم اکنون حس دیدن و شنیدن به فضای مجازی منتقل شده است اما روزی خواهد رسید همه حواس پنجگانه مانند لمس کردن، بوییدن و چشیدن از طریق رایانه ممکن شود.
#سواد_رسانه_ای
➖➖➖
✅کانال علیرضا پورمسعود(گاه نوشت)
@yasinasr
❓راه اندازى هاليوود آسيايى براى حمايت از اسرائيل ❓
💢شعبه آسيايى هاليوود، با هدف حمايت از اسرائيل و تداوم جنگ افروزى آمريكايى ها در اردن تاسيس مى شود. تاسيس دانشكده سينمايى «درياى سرخ» توطئه جديد صهيونيستها براى تبليغات در خاورميانه است كه براى اجراى اين طرح از كشور اردن كمك گرفته شده است. قرار است استادان و دانشجويان سينماى اسرائيل در اين دانشكده فعاليت گسترده اى انجام دهند. اين مركز چندى پيش طى مراسمى با حضور چند تن از سينماگران صهيونيست همچون دن كاترير و ملك آخاد به همراه مديران اين دانشكده تاسيس شد.
⭕️روزنامه اسرائيلى اورشليم پست (جروزالم پست) در استقبال از راه اندازى اين دانشكده نوشت: عبدالله پادشاه اردن با تاسيس اين دانشكده قصد دارد قدم هاى موثرى در راه برقرارى صلح (!) در خاورميانه بردارد.
💢همچنين برخى خبرگزارى هاى صهيونيستى از اين پروژه با عنوان «فيلم سازى به جاى جنگ افروزى» ياد كرده اند.
💢تحليلگران معتقدند اسرائيل اگرچه از طريق تانك هاى مركاوا و ناوهاى ساعر نتوانست بر لبنان تسلط يابد ولى با برنامه هايى از اين دست مى توان فرهنگ برخى كشورهاى اسلامى را تحت تاثير قرار داد و به سمت مورد نظر هدايت كرد.
💢آنچه كه سالهاست در هاليوود در حال انجام است، اما بدون شك تاسيس چنين پايگاهى نشان از وحشت صهيونيستها از گسترش انديشه اسلام ناب و آرمان هاى انقلاب اسلامى است. اين پروژه از سوى چهره هاى معرف هاليوودى مثل استيون اسپيلبرگ حمايت مى شود
➖➖➖
✅کانال تلگرامی علیرضا پورمسعود(گاه نوشت)
@yasinasr
هدایت شده از مهدیاران | mahdiaran
رسانه و مهدویت.pdf
965.1K
📝 فایل #پی_دی_اف
📌 #خلاصه_مکتوب و پیاده سازی شده ی تدریسِ
👤 آقای #پورمسعود
📝 رسانه و مهدویت
🗂 #کلاسهای_مهدویت
✅ واحد مهدویت مصاف
@Mahdiaran
❓رجعت در هالیوود ❓
💢در فيلم ارباب حلقه ها، سه نوع بازگشت نمايش داده مى شود:
يكى بازگشت لشكر «سايرون»، از مكانى مخوف در زيرِ زمين و به آن سبكى كه شيعه نسبت به رجعت امام حسين (ع) معتقد است.
💢بازگشت بعدى در فيلم براى «گاندولف» است كه از آسمان مى آيد و چنين به نظر مى آيد كه معادل رجعت حضرت مسيح (ع) باشد.
💢بازگشت سوم هم براى اطرافيان «فرودو» است كه در هيبت جوانند، امّا عمرى طولانى دارند و براى دومين بار است كه زنده شده اند تا به فرودو كمك كنند.
➖➖➖
✅کانال علیرضا پورمسعود(گاه نوشت)
@yasinasr
صفحه رسمی
👤 #علیرضا_پورمسعود در توییتر
💢دنبال کنید ...
🌐 (@A_poormasood): https://twitter.com/A_poormasood?s=09
➖➖➖
✅کانال علیرضا پورمسعود(گاه نوشت)
@yasinasr
https://twitter.com/A_poormasood/status/1031775663387230208?s=19
➖➖➖
✅کانال علیرضا پورمسعود(گاه نوشت)
@yasinasr
🔻بازخوانی مطلبی از وبلاگم (وبلاگ انتظار) در روز عرفه ۱۳۹۲
به مناسبت روز عرفه :
✍ #علیرضا_پورمسعود
💢یک سال گذشت و باز روز عرفه آمد روزی که در روایات بیان شده است که اگر کسی در ماه رمضان بخشیده نشود در عرفه حتما بخشیده می شود روزی که حسین مسیر به نمایش گذاشتن عبودیت را آغاز می کند و و هر لحظه تا کربلا یک درس بزرگ است روزی آمد که همه در عرفات دعای عرفه زمزمه می کنند اما نمی دانم که متوجه هستند که حسین زمان خویش با آن ها عرفه زمزه می کند و هل من ناصر می طلبد ؟
نمی دانم متوجه هستند که مهدی برای آن ها دعا می کند و آنها برای حوائج خود؟
💢نمی دانم متوجه هستند که وقتی که دعا میکنند او پشت سرشان آمین میگوید ؟؟
💢نمی دانم متوجه هستند که اگر در آن سرزمین هستند به خاطر امضای اوست؟
نمی دانم متوجه غربت عظیم و بس بزرگتر از غربت جدش حسین هستند؟
💢نمی دانم متوجه هستند که در عرفات فقط باید به دنبال حضرت عشق یعنی او باشند؟
💢و هزاران سوال دیگر در ذهنم نقش بسته است که چرا و چرا وچرا مردم اصلی ترین موضوع یعنی امام زمان خویش را فراموش کرده اند و به حاشیه ها دقت می کنند شاید اصلا او را فراموش کرده اند...
💢مدتی بود به این می اندیشیدم که چقدر علی (ع) مظلوم و غریب بوده است آرزو می کردم کاش در زمانش بودم و یاریش می کردم اما به یک باره فکرم به سمت امام زمان خویش رفت که چقدر او به اندازه همه زندگی علی حسن و حسین و...... غریب است و باز از اعما خویش خجل شدم که در راس آن اعمال نیست برای امام زمان نیست
💢آری نمی فهمیم و نخواهیم فهمید که تمام هستی برای آمدن او فراهم شده و او برای نجات و برقراری حکومتی علوی بی قرار است
💢آری همه ما به خود مشغول شدیم رفتیم به نماز ایستادیم و نفهمیدیم که اول شرط نماز یعنی قبله ما در کجا مانده است؟
💢نفهمیدیم که او در کجا تنها مانده است
💢نفهمیدیم که نماز بدون امام عشق معنا ندارد نفهمیدیم که نماز بدون تکبیر پیشوای محبت نماز نیست و از اینرو همه نمازهایمان رنگ عادت به خود گرفت
💢آری رفتیم به طواف حرم و نفهمیدیم که خورشید و ماه و ستاره همه مخلوقات طواف وجود او می کشد به پرده کعبه چنگ زدیم و هیچ نفهمیدیم که پرده کعبه حرمت لباس او نیز ندارد نفهمیدیم که همه حاجیان راه صفا گم کرده اند
💢نمیفهمیم و نخواهیم فهمید...
✍ #علیرضا_پورمسعود
۲۲ مهرماه ۱۳۹۲
➖➖➖
✅کانال علیرضا پورمسعود(گاه نوشت)
@yasinasr
❌محاجه با حوزه (البته با اجازه بزرگترها)❌
✍ نقادی رحیمپور درباره وضعیت نامطلوب و نامقبول حوزه علمیه و جامعه فقهی شیعی با مخالفتهای گوناگونی روبرو شد که بخش کم اهمیت آن ناظر به یکی دو تراکت احمقانه در حاشیه برنامه بود اما از نظر محتوایی، برخی مراجع و برخی روحانیون معروف به فضلاء مثل جواد فاضل لنکرانی و سبحانی و... مخالفتهای متفاوتی داشتند که شایسته تأمل و توجه بود.
✍ لُب کلام رحیمپور این بود که حوزههای فقهی در قم و نجف و... ناظر به مسائل واقعی و مبتلابه اجتماعی و سیاسی مثل حکومت و تمدن و... ورودی ندارند. حالا یا اساسا اعتقادی برای ورود به این مسائل ندارند یا دانایی لازم را برای مواجهه مجتهدانه با این مسائل ندارند. در مقابل، آقایان در مخالفت ادعا کردهاند که هم اعتقاد دارند و هم دانایی لازم را دارند و رحیمپور چون از حوزه بیاطلاع بوده است، متوجه نیست و نفهمیده یک حرفی زده است.
✍ به نظرم این ادعا قابل آزمون است و با طرح چند مسئله واقعی و مصداقی میتوان رحیمپور و امثال او را از جهالت خارج کرد:👇
✍ شیعه معروف است به عدلیه و جایگاه عدالت در متون دینی منحصر به فرد و اساسا نظم سیاسی شیعی، نظمی عدالت بنیاد است. حوزه و فقه هم که سابقه هزار ساله دارد. سئوال از آقایان علما و فضلا این است آیا با این اوصاف، انتظار داشتن نظریهای درباره عدالت خصوصا عدالت اجتماعی و توزیعی انتظار گزافی است؟ آیا در همه جامعه فقهی شیعی، یک کار تئوریک درباره عدالت به اندازه کار راولز در سنت لیبرالی وجود دارد؟ از لیبرالترین لیبرالها مثل هایک (لیبرتارینها) تا کامنتارینهایی مثل والزر و سندل تا انواع و اقسام گرایشها در چپها درباره عدالت، نظریه و نظریههایی را برساختهاند. درحالیکه نه به اندازه شیعه عمق عدالتخواهانه داشتهاند و نه متون درجه اولی مثل قرآن و نهجالبلاغه و... را در اختیار داشتهاند! انسان از خودش به عنوان شیعه علی که تجسم تئوریک و عملی عدالت است، شرمنده میشود که چرا ما حرف حسابی درباره عدالت نتوانستهایم بزنیم؟ اگر غیر از این است بفرمایید.
✍ تنبیهالامه و تنزیهالمله نائینی در ۱۳۲۷ قمری در پاسخ به پرسش زمانه یعنی مشروطه نوشته شده است. بعد از ۱۱۰ سال، کاری در حد و اندازه کار نائینی در فقه سیاسی ما با اینکه چهل سال از تأسیس نظم سیاسی نوبنیاد ج.ا.ا گذشته است، انجام شده است؟ از این بالاتر این که کار همین کار نائینی چنان مهجور واقع شده است که جناب صادق زیباکلام در کتاب سنت و مدرنیته ادعا میکند که این کتاب که از اول به فارسی نوشته شده است، به زبان عربی است(!!!) و آنچنان کسی متعرض این مسئله نشده است که خطای زیباکلام حتی در تجدیدچاپهای بعدی کتاب تکرار میشود.
✍ جناب آقای جوادی آملی که در فقه و فلسفه و عرفان و تفسیر، سرآمد حوزویان است، کتابی دارد به نام منزلت عقل در هندسه معرفت دینی که بعید است بتواند نظر یک دانش آموخته متوسط فلسفه علم را جلب کند! کافی است به خود کتاب و نقد کسانی که اتفاقا در همین سنت فکری هستند، مراجعه شود تا عیار این کتاب از نظر فکری و علمی روشن گردد.
✍ اگر در ایران، سروش سروش شد، اگر ملکیان ملکیان شد، اگر جواد طباطبایی جواد طباطبایی شد و... بیش از آنکه از توانایی فکری و قدرت نظرورزی آنها ناشی باشد، از ناتوانی و بیسوادی و بیمایگی طرف مقابل بود وگرنه این آقایان به قول فوتبالیها در دسته محلات علوم انسانی دنیا نیز نمیتوانند توپ بزنند و نزدهاند.
✍ سطح درگیریها با افکار مخالف از هگلی که تقی ارانی نمایندگی میکرد و راه طی شده بازرگان و راه انبیاء راه بشر حنیفنژاد و قبض و بسط شریعت و.. به خود هگل و کانت و هایدگر و ویتگنشتاین و هوسرل و کوهن و دورکیم و وبر و مارکس و دریدا و فوکو و لاک و هابز و... رسیده است اما صحنه از شما آقایان آنچنان خالی است که رائفیپورها جور کار را میکشند.
✍ آیا حوزه و فقه میتواند در برابر این وضعیت اقتصادی کشور بعد از چهل سال از انقلاب، شانه از بار مسئولیت خالی کند؟ اگر مسئولین کشور بخواهند بر اساس مُر اسلام، اقتصاد کشور را اداره کنند، حوزه علمیه نظریهای پرورده و نهادسازیهای لازم را برای پیشنهاد دارد یا جز تکرار حرام بودن ربوی بودن اقتصاد و ربا جنگ با خداست، حرف دیگری ندارد؟
✍ دستگاه قضایی نزدیکترین عرصه حکومتی و در عین حال حداقلیترین بخش به حوزه فقه است. در این چهار دهه نیز کسانی سکاندار اداره آن شدهاند که ویژگی مهم آنها اجتهاد فقهی مصطلح در حوزهها بوده است. خوب به قوه قضائیه نگاه کنید. چقدر قابل دفاع است؟
✍ بدانید و بدانیم که گفتن و نگفتن رحیمپور تأثیری در واقعیت ندارد و واقعیتها و چالشها در حوزه فکر و عمل، از آنچه رحیمپور گفت، رادیکالتر است. اگر با سخنانی در این حد طاقت از دست بدهید، در مواجهه با آن واقعیت رادیکالتر، چه خواهید کرد؟!
دکتر پرویز امینی
@najva_net
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥سلسله کلیپ های تحلیلی
#نفوذی
💢قسمت اول
👤 #علیرضا_پورمسعود
➖➖➖
✅کانال علیرضا پورمسعود(گاه نوشت)
@yasinasr
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥سلسله کلیپ های تحلیلی
#نفوذی
💢قسمت دوم
👤 #علیرضا_پورمسعود
➖➖➖
✅کانال علیرضا پورمسعود(گاه نوشت)
@yasinasr
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥سلسله کلیپ های تحلیلی
#نفوذی
💢قسمت سوم
👤 #علیرضا_پورمسعود
➖➖➖
✅کانال علیرضا پورمسعود(گاه نوشت)
@yasinasr
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥سلسله کلیپ های تحلیلی
#نفوذی
💢قسمت چهارم
👤 #علیرضا_پورمسعود
➖➖➖
✅کانال علیرضا پورمسعود(گاه نوشت)
@yasinasr
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥سلسله کلیپ های تحلیلی
#نفوذی
💢قسمت پنجم
👤 #علیرضا_پورمسعود
➖➖➖
✅کانال علیرضا پورمسعود(گاه نوشت)
@yasinasr
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥سلسله کلیپ های تحلیلی
#نفوذی
💢قسمت ششم
👤 #علیرضا_پورمسعود
➖➖➖
✅کانال علیرضا پورمسعود(گاه نوشت)
@yasinasr