🌻خدیجه زیباترین اما پاکدامنترین🌻
اهل بیت ع پرورشیافته «اصلاب شامخه و ارحام مطهره» هستند و در این میان سهم خدیجه س ـ که سرچشمه وجود دوازده معصوم ع است ـ در این پاکی از همه بیشتر باید باشد.
چرا که مادر صدیقه اطهر س و ام الائمه ع است و نطفه بهشتی گوهری چون فاطمه س که از میوههای بهشتی است، تنها در صدف وجود نازنینی چون خدیجه س رشد مییابد.
حیای بیمانند او تا آنجاست که در زمان جاهلیت و پیش از نزول آیه حجاب که هنجارهای ادیان الهی کمتر مراعات میشد و گاه برخی از زنان با بدن کاملا برهنه طواف میکردند، در پاکی و پاکدامنی در میان نوادگان ابراهیم خلیل سرآمد بود و از پشت پرده با نامحرم سخن میگفت و به دلیل شدت پاکی و حیایش او را به نام «طاهره» میشناختند.
در نقلهایی که از نماز او در مسجدالحرام پس از بعثت، سخن به میان آمده او را زنی سراسر پوشیده معرفی کردهاند.
در ساعات پایانی که با پیکر غرق به خونش سنگها را به جان میخرید و از جان رسول خدا دفاع میکرد و بر سر کفار فریاد میکشید نیز در برابر نامحرمان ظاهر نشد.
مسلما در میان نوادگان ابراهیم خلیل ع جز او کسانی مانند آمنه بنت وهب و فاطمه بنت اسد ـ مادر پیامبر ص و امیرمؤمنان ع ـ در پاکدامنی معروف بودهاند اما چرا پاکدامنی او تا این اندازه شهره بوده است!؟
پاسخ آن است که خدیجه س زیباترین دختر عرب و عجم و به اذعان مورخان و محدثان مستقل اهلسنت در روزگار خود بیمانند بود. در روایتی از پیامبر ص که منابع کهن و معتبر اهل سنت نقل کردهاند، امام حسن مجتبی ع زیباترین مرد امت اسلامی است و در روایات شیعه آمده که امام حسن ع زیبایی خود را میراث مادربزرگش خدیجه دانسته است!
البته او نسبت به زیبایی خدادادش بیتفاوت و بدون احساس نبود و مراقب زیبایی خود نیز بود و حتی نام آرایشگر مخصوص او نیز در تاریخ ثبت شده است.
بنابراین شهرت پاکدامنی او به این دلیل است که در عین حال که زیباترین دختر روزگار خود است در عین حال پاکدامنترین آنان نیز هست.
ارمغان عمری پاکی او، توفیق همسری خاتم پیامبران و مادری زهرای اطهر و امامان پاک شیعه است.
مورخان وابسته به بنیامیه نتوانستهاند آوازه او در پاکدامنی را منکر شوند اما تا آنجا که توانستهاند برای کم اهمیت جلوه دادن پاکدامنی او تلاش کردهاند و سعی کردند تا او را دختری معمولی و گاه نازیبا جلوه دهند و دیگر زنان خانه پیامبر ص را ـ بر خلاف شواهد تاریخی در هر دو مورد ـ زیبا بنمایانند!
@yasmhj
🌍خدمات خدیجه کبری به بشریت🌏
خدیجه س وجودی سرشار از خیر و برکت است که به همین دلیل در کتب آسمانی مبارکه لقب گرفته و حتی حضرت آدم ابوالبشر نیز او را ستوده است.
خدمات حضرت در دوران پیش و پس از بعثت در چند محور پررنگتر است:
دوران پیش از بعثت ایشان
ایشان از پیشگامان اصلاح جامعه و حاکمیت توحید بوده و در این مسیر اقداماتی انجام دادند؛ مانند: فراهم کردن زمینه کسب حلال برای نیازمندان، برگزاری جلسات بصیرتافزایی برای معرفی آخرین پیامبر ص به بانوان، زمینهسازی برای شغل، ازدواج و مسکن پسران و دختران قشرهای ضعیف و از همه مهمتر پرورش امیرمؤمنان ع در دامن پر مهر خود.
دوران پس از بعثت
پرورش و تربیت فرزندان پیامبر ص، حفظ روحیه پیامبر ص در برابر کارشکنیها و مخالفتهای نابخردانه، تقویت بنیه مالی مسلمانان به ویژه در دوران تحریم اقتصادی، مراقبت از جان پیامبر به ویژه پس از ترور ابوطالب ع، تأمین هزینه هجرت مدینه و حبشه که موجب نفوذ و گسترش اسلام در همه جزیرةالعرب و آفریقا بود. آخرین اقدام ایشان نیز ایثار جان برای حفظ جان پیامبر ص پس از حمله مشرکان به خانه حضرت بود که به شهادت ایشان نیز منجر شد.
بر خلاف گزارشهای اهل سنت، روایات شیعه نشان میدهد دارایی ایشان پس از هجرت نیز باقی بوده و پیامبر ص برای سختترین شرایط مسلمانان، مانند جنگهای تحمیلی مشرکان، تألیف قلوب و گرهگشایی از کار فقرا از دارایی خدیجه استفاده کرده و پس از رحلت پیامبر ص نیز امامان شیعه و شیعیانشان از آن بهره بردهاند.
خبر پایان یافتن دارایی ایشان و نبود کفن برای ایشان و نزول کفن بهشتی فاقد سند بوده و قدمتی کمتر از یک قرن دارد که ناخواسته ارزش ایثار مالی حضرت را زیر سؤال میبرد.
@yasmhj
💠خدیجه س برترین الگوی همسرداری💠
به فرموده امام صادق ع چون خدیجه س به واسطه بشارتهای انبیا ع از ازدواج با پیامبر ص آگاه بود به انتظار پیامبر نشست و با مرد دیگری ازدواج نکرد.
خدیجه بزرگترین بازرگان عرب و ثروتمندترین دوشیزه روزگار خود بود اما مهریهاش مهریه آل محمدص و تنها پانصد درهم نقره بود.
خدیجه تمام ثروتش را به پای شوهر ریخت.
اشعار زیبایش در وصف پیامبر ص گواهی بر نهایت لطافت طبع او و مهر او نسبت به همسرش است.
پیامبر فرمود ص هیچ پیامبری چون مورد آزار و اذیت و بدزبانی قوم خود قرار نگرفت؛ با این همه به گفته مورخان و سیرهنگاران بزرگ مسلمان وقتی به خانه میآمد خدیجه پیامبر را میبوسید و چنان غم از او میزدود که اندوهش را فراموش میکرد.
خدیجه همواره نگران پیامبر بود.
دوری از خدیجه چنان برای پیامبر ص سخت بود که حتی در شب معراج نیز خداوند جایگاه بهشتی او را به پیامبر ص نشان داد.
خدیجه که در بهترین شرایط مالی رشد و نمو یافته بود در دوران سخت تحریم اقتصادی در کنار شوهر ماند.
خدیجه کسی است که بدنش را سپر بلای پیامبر ص کرد و شربت شهادت نوشید تا پیامبر ص رحمت برای جهانی بماند.
بدون اغراق خدیجه س مانند دخترش فاطمه س بزرگترین الگوی همسرداری در عالم است.
صاحب خلق عظیم و اسوه حسنه یعنی رسول اعظم ص او را کفو و همتای خود دید و تنها در وصف او فرمود سپاس خدای را مرا به خدیجه پیوند داد و عاشق و شیدای او کرد و فرمود خدا بهتر از او را به من نداده است.
پیامبر نه تنها خدیجه که خاندان بنی اسد از قریش و نوادگان ابراهیم ع را که خدیجه از آنان بود را دوست داشت.
وقتی خدیجه شهید شد نزدیک بود روح از بدن پیامبر مفارقت کند.
پیامبر ص سال شهادت خدیجه و عمویش را سال اندوه نامید و تا یک سال با همسر دیگری ازدواج نکرد.
پیامبر در روز فتح مکه خیمه فرماندهی را در کنار آرمگاه همسرش به پا کرد و تا در مکه بود در همانجا بود و از آنجا به مسجد الحرام میرفت.
پیامبر ص تا آخرین لحظات عمر خدیجه را فراموش نکرد و بر همسرانش برتری میداد.
@yasmhj
آنهایی که خواب آمریکا را می بینند خدا بیدارشان کند، توجه بهشان بدهد که یک ملت ضعیف را، یک ملتی که حالا خواهد بیرون بیاید از این ضعف، حالا می خواهد قدرت خودش را به عالم نشان بدهد که ما زیر بار نمی رویم، همین قدر، ما نمی خواهیم که برویم جایی را بگیریم، ما زیر بار نمی رویم. ما دفاع از اسلام می کنیم!
امام خمینی رضوان الله تعالی علیه - ۱۳۶۳/۰۱/۲۹
@yasmhj
🌷به بهانه ۱۴ رمضان شهادت مختار ثقفی🌷
مختار بنابیعبید ثقفی (67ق) ره در کتب اهلسنت در زمره هشامبن حکم (ح190)، شیخ مفید (413) و شیخ طوسی (460) ره از رهبران فکری شیعه شمرده شده است.
اما در میان شخصیتهای بزرگ شیعه کسی تا این حد با هجمه و تحریف متعصبان اهلسنت روبرو نبوده و در این میان دشمنی ابنتیمیه (728) نسبت به او از همه شدیدتر است.
نخستین کسی که او را کذاب لقب دارد حجاج ثقفی بود و لعن او را در کنار لعن امیرمؤمنان بر مردم واجب کرد.اهلسنت سیاست یک بام و دو هوا در مورد حضرت ابوطالب ع و ایشان در پیش گرفته و بر خلاف معیارهای خود او را تابعی شمردهاند تا از مزایای عدالت صحابه محروم مانده و آماج بدترین تهمتها قرار گیرد. او را کذاب، جاهطلب، خارجی، مدعی نبوت، سفاک و شیطان را وحیکننده به او، و قیامش را برای حکومت معرفی کردند!
روایات معتبری از سه امام شیعه در تأیید او رسیده است. البته اخباری نیز موافق اهلسنت در مذمت مختار وجود دارد که توسط رجالیان شیعه تضعیف شده است و کسانی چون علامه (726)، ابنداود (740)، مازندارانی صاحب منتهی المقال (1216) آیتالله العظمی خویی (1413) و مورخانی چون ابننما حلی (645)، سیدبنطاوس (664) و اربلی (693) نظر مثبت به عقاید و اقدامات او داشتهاند.
@yasmhj
🗞کارنامه نخستین ولی فقیه شیعه🗞
او از کودکی در خانه امیرمؤمنان ع بزرگ شد.
در زمان معاویه در بصره ـ شهری که پس از جنگ جمل بیشترین دشمنی را با امیرمؤمنان ع داشت ـ به ترویج فضائل حضرت میپرداخت.
توطئه خوارج و بنیامیه را در مدائن بر علیه امام حسن مجتبی ع خنثی کرد.
میزبان مسلم سفیر امام بود و شهادت مسلم نیز زمانی رقم خورد که او در منطقه خطرنیه به تجهیز نیرو برای قیام مسلم مشغول بود و به دلیل قیام مسلحانه بر علیه بنیامیه در زمان قیام حسینی ع در زندان بنیامیه بود.
در دفع حمله یزیدیان به شهر مکه نقش داشت.
هنگام قیام توابین که برای تشکیل حکومت آل علی ع صورت گرفت بار دیگر در زندان زبیریان بود.
او رهبری اولین قیام موفق شیعه برای تشکیل حکومت آل علی ع را رهبری کرد که به استقرار نخستین حکومت شیعی به رهبری ولی فقیه در تاریخ تشیع منجر شد.
او توسط بنیامیه تبعید و زندانی شد و در دوران فرزندان نحس زبیر نیز زندانی و به دست آنان شهید شد.
بنی ضبه که از سرسختترین حامیان عایشه و ابنزبیر و کینهتوز ترین دشمنان امیرمؤمنان در جنگ جمل بودند در شکست حکومت اسلامی شیعی او نقش اساسی داشتند.
سرانجام مختار در چهاردهم رمضان سال ۶۷ هجری به همراه یکی از فرزندان امیرمؤمنان ع و یاران با وفایش به شهادت رسید.
@yasmhj
🕋 خدمات مختار ثقفی به جهان اسلام 🕋
قیام مختار که رضایت امام سجاد ع و خشنودی اهلبیت ع را به همراه داشت به حکومت کوتاه ۱۸ ماهه او بر بخش وسیعی از ایران عراق و سوریه منجر شد که آثار عمیقی بر سرنوشت دنیای اسلام داشت.
او توانست بزرگترین دشمنان اهل بیت ع یعنی پسر مرجانه، عمربنسعد و شمر را از میان بردارد و سد بزرگی در برابر تعدی و ستمگری امویان مروانی و زبیریان ناصبی به شیعیان باشد.
جان محمد حنفیه فرزند رشید امیرمؤمنان ع و سایر بنیهاشم را در مکه نجات دهد.
شرایط اقتصادی بنیهاشم را بهبود بخشیده و زمینه ازدواج دختر و پسرهای فقیر بنیهاشم را فراهم سازد.
اما مهمترین خدمت مختار به شیعه و عالم بشریت این بود که جرأت هر گونه رویارویی مستقیم و لشگرکشی بر علیه امامان معصوم شیعه را برای همیشه از دشمنانشان سلب کرد.
چهره زبیریان مزور و منافق را که سودای غصب جایگاه اهلبیت و جایگزینی فرزندان ابوبکر به جای فرزندان پیامبر ص را داشتند، و سال ها با جعل احادیث نبوی ص و زهد فروشی و حرکت های عوام فریبانه زمینه آن را مهیا ساخته بودند رسوا ساخت.
او در روز چهاردهم رمضان سال ۶۷ ق به همراه عبیدالله پسر امیرمؤمنان ع و شانزده تن از یاران بصیرش به شهادت رسید.
یکی از عبرت های تاریخ این است که همان گونه که مختار پیش بینی کرده بود سر تمام نیروهایش که فریب وعده های دشمن را خورده و از رهبرشان جدا شدند از تن جدا شد.
@yasmhj
🦂کارنامه فرزندان نحس زبیر🦂
آنان در سخنرانیها و خطبههای خود نام پیامبر ص را به زبان نمیآوردند تا از منزلت امام زین العابدین ع بکاهند.
آنان از امیرمؤمنان ع بدگویی و او را فاقد هر فضیلتی میدانستند که با اعتراض آل ابوطالب ع مواجه شدند.
زبیریان که نوادگان دختری ابوبکر بودند تصمیم داشتند تدریجا خود را جایگزین نوادگان پیامبر ص ساخته و جایگاه آنان را غصب کنند. ساختن روز غار به جای روز غدیر و عزاداری برای مصعب به جای عزاداری برای امام حسین ع در این راستا به یک فرهنگ مبدل شد که در اواخر قرن چهارم خاستگاه یکی از بزرگترین فتنههای مذهبی در عالم اسلام بود.
آنان قصد سوزاندن فرزندان امیرمؤمنان و بنی هاشم در مکه را داشتند که با دخالت به موقع مختار ره به هدف خود نرسیدند.
هفت هزار اسیر را پس از امان دادن در یک روز گردن زدند که چنین ناجوانمردی و قساوتی در تاریخ بینظیر یا کمنظیر است.
اولین مدعیان مسلمانی که زنی اسیر و بی پناه را گردن زدند ـ یعنی همسر مختار ـ آنان بودند. یادگار بدی که امروزه برای وهابیت، داعش و گروه های سلفی به عنوان یک سند برای مشروعیت رفتار آنان برای کشتن زنان زندانی خود به جای مانده است.
جستجوی خانه به خانه برای یافتن و نابودی شیعیان در شهر کوفه و سایر شهرها از بزرگ ترین جنایات این خاندان است تا جایی که به گواه امام زینالعابدین ع در تمام جزیرةالعرب بیست نفر از دوست داران اهل بیت ع نیز باقی نماند.
با همکاری حکومت اموی و عباسی راویان، نسب شناسان و مورخان سرشناسی از این خاندان پدید آمدند که تا قرن سوم به تحریف گسترده تاریخ اسلام پرداختند که ترفیع جایگاه عایشه ـ خاله آنان ـ در میان اهل سنت و کاستن از جایگاه حضرت خدیجه و فاطمه س و مظلومیت ایشان در عالم اسلام از جمله فعالیتهای آنان است.
شاهد این مدعا باور غالیان اهل سنت مبنی بر برتری عایشه بر تمام زنان عالم حتی حضرت فاطمه و مریم س و ادعای برتری علم او بر باب مدینة العلم امیرمؤمنان ع است.
@yasmhj
🔶🔹زندگی سیاسی دومین امام🔹🔶
اعتراض به نشستن خلیفه نخست بر منبر پیامبر ص از نخستین اقدامات ستمستیزانه سیاسی حضرت برای استقرار دین الهی و دفاع از حق مردم در کودکی حضرت است.
موقعیت فوقالعاده اجتماعی امام موجب شد تا خلیفه دوم او را ناظر شورای شش نفره برای تعیین خلیفه سوم قرار دهد. هر چند این اقدام عمر صوری بود اما خبر از موقعیت ویژه ایشان در پایان دومین دهه زندگی حضرت میدهد.
در ماجرای تبعید ابوذر، ایشان بر خلاف خواست خلیفه سوم و مروان به همراه امیرمؤمنان ع ابوذر را بدرقه کرد.
ایشان فرمانده میدانی جنگ با ناکثین، قاسطین و مارقین در دوران امیرمؤمنان و فرمانده جناح راست سپاه حق در جمل است.
حضرت پس از شهادت امیرمؤمنان ع به دلیل فتنهگری معاویه تنها 8 ـ6 ماه خلافت کرد و مجبور به کنارهگیری از حکومت و زمامداری شد.
امام پس از صلح به مدینه بازگشت و در این دوران امام دور جدیدی از فعالیت سیاسی خود را آغاز کرد.
امام در مسجد النبی ص به ارشاد مردم و تبیین حقایق دینی میپرداخت و مناظراتی نیز از ایشان با طرفداران بنیامیه در تاریخ به ثبت رسیده است.
در این دوران امام توانست تشکیلات شیعیان را حفظ و توسعه دهد معاویه سرکش را رام و مانع توطئههای وی شود.
با مدیریت امام تعداد بسیار اندک شیعیان ـ پس از ضایعات بزرگ در سه جنگ جمل، صفین و نهروان و کشتار سیهزار نفر از آنان در شبیخونهای مزدوران معاویه ـ رو به فزونی نهاد و به اذعان مورخان متعصب اهل سنت تنها در یک مورد پنجاه هزار شیعه امام از عراق به شرق ایران تبعید شدند.
امام با جریان منافق، عوامفریب و زهدفروش صوفیه ـ که در قالب پرهیز از مشارکت در جهاد به بهانه حفظ خون مسلمانان و انتقاد از کاستیهای حکومت اسلامی با اعتراض به حاکم، خود را همدرد مردم جلوه میدادند ـ مبارزه کرد.
با آغاز تلاش برای ولایتعهدی یزید معاویه بسیاری از مخالفان را مخفیانه از میان برداشت. یکی از این افراد امام حسن مجتبی ع بود که سه بار توسط معاویه مسموم شد و در آخرین مرتبه چهل تا شصت روز پس از مسمومیت در سن 48ـ46 سالگی به شهادت رسید. و مدینه یکپارچه عزا شد و بازارها تا یک هفته به این مناسبت تعطیل بود.
بنیامیه و هوادارانشان ـ با این بهانه که عثمان بیرون از شهر و در گورستان یهودیان به خاک سپرده شده ـ مانع دفن حضرت در کنار رسول خدا ص شده و پیکر حضرت را تیرباران کردند.
🔰@yasmhj🔰
💢صلح امام حسن ع💢
معاویه در ماجرای محاصره عثمان تعلل نمود تا زمینه را برای شورش علیه امیرمؤمنان ع فراهم ساخته و زمینه خلافت خود را مهیا سازد. با شهادت امیرمؤمنان ع، امام حسن ع با مخالفت معاویه و شامیان مواجه شد.
معاویه به عراق لشکر کشید ولی در اولین مواجهه با سپاه امام شکست خورد.
با تطمیع معاویه عبیدالله یکی از فرماندهان حضرت با تعدادی از نیروهای تحت امرش به معاویه پیوست.
با رشادت قیس بن سعد بن عباده ـ فرمانده رشید سپاه اسلام ـ شامیان در جنگ دوم نیز با شکست سختی مواجه شدند. تلاشهای معاویه برای تطمیع قیس سودی نبخشید و قیس به حضرت وفادار ماند.
معاویه از راه دیگری برای شکست سپاه امام استفاده کرد و یکی از خوارج ـ که همواره منافع بنیامیه را در پوشش مخالفت ظاهری با آنان تأمین کردهاند ـ، امام را در ساباط ـ شهری در جنوب شرقی مدائن ـ ترور کرد.
اما ترور امام نافرجام ماند ولی به دلیل خونریزی شدید و وجود خوارج و خطر جدی برای جان امام ، همراهان امام حضرت را به مدائن و نزد مسعود ثقفی عموی مختار که مورد اعتماد امیرمؤمنان و امام حسن مجتبی ع بود بردند.
تردیدهایی که در مورد سلامتی امام وجود داشت و شایعاتی که مزدوران معاویه در مورد کنارهگیری امام از نبرد میان سپاه امام منتشر کردند، شیرازه سپاه امام از هم پاشیده شد و تلاشهای قیس بن سعد راه به جایی نبرد.
در اینجا نامههایی از طرف معاویه به امام رسید که در آن برخی از اشراف منافق وعده تسلیم امام یا کشتن او را به معاویه را داده بودند.
امام بین دو راه باید یکی را انتخاب میکرد که هوشمندانه راه دوم را انتخاب کرد.
جنگ با معاویه در این شرایط به شهادت امام حسن، حسین و زینالعابدین و فرزندان امیرمؤمنان ع عبدالله بن جعفر ع و معدود شیعیان حضرت منجر میشد و اگر معاویه پس از اسارت از کشتن آنان صرف نظر میکرد بخشیدن جان امام توسط معاویه ـ که از طلقا و آزاد شدگان پیامبر ص در روز فتح مکه بود ـ ننگی برای شیعیان به شمار میآمد.
نرمش قهرمانانه امام و تحمیل صلح به معاویه شرایط بهتری را برای پیروان حق رقم زد.
شیعیان که در ماه های پایانی عمر امیرمؤمنان ع شاهد کشتار وحشیانه در حملات شبانه «بسر بن ارطاة» ها از حجاز تا یمن بودند، پس از صلح از آزدی عمل برخوردار بودند و معاویه نتوانست هیچ تعرضی به جان یا مال شیعیان داشته باشد و همان گونه که امام فرمود این صلح هوشمندانه مایه عزت شیعیان شد. معاویه برای تغییر این شرایط چند بار امام را مسموم و در نهایت ایشان را شهید کرد.
پس از شهادت امام حسن ع روزگار محنت بار شیعیان آغاز شد. ولیعهدی، امیرالحاجی و فرماندهی یزید بر سپاه اسلام؛ الحاق زیاد به ابوسفیان و استانداری زیاد و پسرش عبیدالله بر عراق و نسل کشی شیعیان عراق؛ تعرض به جان و مال شیعیان و تبعید آنان؛ تحریم شدید اقتصادی و حذف حق آنان از بیت المال و عدم حق دفاع از خود در محاکم؛ شهادت «حجر بن عدی» و «عمرو بن حمق» ها و... .
🔰@yasmhj🔰
⛔️تحریف تاریخ درباره امام حسن ع⛔️
سادات حسنی همواره خود را فدایی ائمه شیعه قرار داده و با قیامهای پیدرپی حاکمان را مشغول داشته و با نثار جان خود، جان ائمه ع و شیعیان را نجات دادند و در این مسیر با تهمتهایی نیز مواجه شدند.
حاکمان اموی و عباسی برای تخریب چهره آنان دست به دامن مزدورانی چون مدائنی شدند و تهمت زنبارگی را به امام حسن مجتبی ع دادند و اینکه ایشان برای هوسرانی زنانی را که اختیار کرده بود طلاق میداد تا به زنان دیگری برسد و 200 همسر دائمی داشته و مطلاق ـ کسی که برای رسیدن به شهوت زنانش را طلاق میدهد تا تعداد همسرانش از تعداد شرعی چهار زن تجاوز نکند ـ لقب دادند. تعداد زنانی که با حضرت ازدواج موقت کردند را 400 مورد شمردهاند.
این مطلب توسط عبدالله نواده امام حسن مجتبی نفی شده و او تعداد همسران حضرت را چهار مورد بیان کرده است.
اما شوری آش به حدی است که علاوه بر مورخان مسلمان، خاورشناسانی چون ویلفرد مادلونگ نیز به تحریف واقعیت توسط مورخان وابسته اشاره کردهاند.
🔰@yasmhj🔰
⚜ستم ادبیات داستانی ما به امام برگزیده ⚜
شخصیت اول بسیاری از اشعار و داستانهای کودکانه ما که ژرفترین تأثیر را بر کودکان دارند «حسنی» است. گاه شخصیت این داستان با مسمای حسن سازگاری دارد و گاه مغایر با شخصیتی است که از حسن بن علی ع میشناسیم. اشعار هجو گونه حسن دنده به دنده و... نیز از همین قبیل است. آیا یکی از دلایل مهجور و غریب شدن نام زیبای حسن همین اشعار ادبیات داستانی ما نیست؟
🔰@yasmhj🔰
قصه پر غصه بازی در زمین بنیامیه
امام رضا ع بر هوشیاری شیعیان در نقل فضایلی که تنها در کتابهای عامه برای اهل بیت ع نقل شده تأکید کردهاند. هر چند ظاهر بسیاری از اخبار موجود در کتابهای اهلسنت اثبات فضیلت اهلبیت ع است ـ و روایاتی نیز موافق عامه در کتب شیعه وجود دارد ـ ولی این اخبار در باطن تخریب چهره یاران نزدیک پیامبر ص و امیرمؤمنان ع است.
یکی از این گونه اخبار، گزارههایی است که از زیادهخواهی اطرافیان امیرمؤمنان ع خبر میدهد و با پیوست برخورد تند و به دور از تبعیض حضرت، عدالت ایشان را به اثبات میرساند؟!
چه ضرورتی وجود دارد که برای اثبات عدالت امیرمؤمنان ـ با کمک اخبار جعلی ـ از برادرش عقیل، داماد و برادرزادهش عبدالله بن جعفر و دخترش مایه بگذاریم؟ در حالی که شواهد عاری از اشکال و بسیاری برای اثبات عدالت امیر مؤمنان ع وجود دارد.
زمانی این مسئله روشنتر میشود که به گزارههای مربوط به عدالت خلیفه دوم و تمام اطرافیان او در کتب عامه دقت کنیم که همگی آنان را زاهد و عابد و گریزان از دنیا نشان میدهد!؟
آیا این موارد مشمول خطابهای قرآنی چون «ان السمع و البصر و الفؤاد کل اولئک کان عنه مسئولا» نیست؟
آیا نباید روایت امیرمؤمنان ع «عَلَيْكُمْ بِالدِّرَايَاتِ لَا بِالرِّوَايَاتِ هِمَّةُ السُّفَهَاءِ الرِّوَايَةُ وَ هِمَّةُ الْعُلَمَاءِ الدِّرَايَة» را در این باره نصب العین قرار دهیم؟!
@yasmhj
مظلومیت بهترین یاران علی!
عقیل فرزند عمران (ابوطالب) از نخستین مسلمانان و نیز از نخستین مهاجران مدینه است.
او در تمام جنگها حاضر بود و در حنین همراه امیر مؤمنان از افراد انگشتشماری بود که فرار نکرد.
پیامبر ص به او علاقه مضاعفی داشت و در فتح مکه خانه خود را به او بخشید.
عقیل مردی دانشمند و دانا به تاریخ و انساب عرب بود و در این زمینه به روشنگری بر علیه دشمنان امیرمؤمنان میپرداخت که به تبعید او به طائف منجر شد. او در زمان عثمان به مدینه بازگشت و به تبعید ابوذر به ربذه اعتراض کرد. او در هر سه جنگ جمل، صفین و نهروان در کنار امیرمؤمنان ع بود.
او در سال شصت هجری و چند ماه پیش از واقعه کربلا از دنیا رفت. اما در کربلا دوازده فرزند و نواده او شهید شدند.
نسل عقیل امروزه بخشی از جمعیت اقلیت شیعه شهر حلب سوریه را تشکیل میدهند.
به اذعان مورخان اهل سنت صراحت لهجه او بر علیه بنیامیه موجب تخریب چهرهاش و جعل تاریخ و روایات بر علیه او شده است. تهمت غصب خانه پیامبر ص، افسانه زیادهخواهی عقیل از بیت المال و ماجرای نزدیک ساختن آهن داغ به دستان عقیل و پیوستنش به معاویه، شمردن او از طلقا و نابینایی او برای نفی حضور او در کنار امیر مؤمنان ع در جنگها از این جمله است.
@yasmhj
May 11
امام خمینی رضوان الله علیه
«بدانند که مخالفین اسلام و کشورهای اسلامی که همان ابرقدرتان چپاولگر بین المللی هستند با تدریج و ظرافت در کشور ما و کشورهای اسلامی دیگر رخنه و با دست افراد خود ملت ها، کشورها را به دام استثمار می کشانند.
باید با هوشیاری مراقب باشید و با احساس اولین قدم نفوذی به مقابله برخیزید و به آنان مهلت ندهید».
🔰 @yasmhj🔰