صحیفه سجادیه
#دعا_نوزدهم_7
دعای سیدالساجدین (ع ) در خواستن باران:
🔹اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ، وَ ارْزُقْنَا مِنْ بَرَكَاتِ السَّمَاوَاتِ وَ الْأَرْضِ، إِنَّكَ عَلَى كُلِّ شَى ءٍ قَدِيرٌ🔹
🔸خدايا درود بر محمد و آل او فرست، و از بركات آسمانها و زمين ما را برخوردار گردان كه تو بر هر چيز توانايى🔸
#نوزدهم #باران
📣 عدسی،صبحانه مقوی !
🔸عدسی به قدرت وحجم عضلات کمک میکند؛حاوی روی، آهن و پروتئین و مواد مغذی دیگر است،نصف فنجان عدس خام حدود ۲۵ گرم پروتئین دارد
🔻فواید مصرف عدسی برای صبحانه:
🔸کاهش بیماری های عصبی
🔸افزایش فعالیت مغز
🔸کاهش ریزش مو
🔸کاهش ابتلا به ام اس
#شجره_طیبه
#طب_اسلامی
➡️ با انتشار این مطلب در گروه هایتان احیاگر سلامت بر پایه طب اسلامی باشید 🌹
💖 یاس نبـی 💖
#این_که_گناه_نیست 59 💢ورود به بعضی از حریم ها، و عدم رعایت حرمت شون، عجیب خطـــرناکنــد... ❌خیلی خ
این که گناه نیست 60.mp3
4.15M
#این_که_گناه_نیست 60
❌نفاق؛ چهره های مختلف داره!
به بقیه، با چشمای صادق نگاه کن؛
همونجوری که هستند!
✔️خودت هم همونی باش؛ که هستی.
دیگران، هم قدمِ تو در مسیر کمالند،
نه اَبزار تو
♥⃟☆҉‿➹⁀🍃☆҉‿➹⁀☆🍃
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
『
🔹 نصیحت تمام علما در یک جمله!
توصیه آیت الله مجتهدی
بـرای رفع گره های زندگی
#استاد_راجی
___________
«#اَلَّلهُمعجِّللِوَلیِڪَالفرَج»
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🤲 این دعا را قدر بدانیم...
الهی اَمَرتَنی بِالدّعاءِ وضَمنتَ الاجابة ولیس من صفاتک یا سیدی و اَن تَامُرَ بِاالسّوال وتَمنَعُ الْعَطیّه😭🤲
الهی اَدعوکَ کما اَمَرْت فَاسْتَجِب لِی کَما وَعَدتْ اِنَّکَ لاتُخلِفُ المیعاد
🤲🤲🤲
🎙حجت الاسلام عاملی
_______________
«#اَلَّلهُمعجِّللِوَلیِڪَالفرَج»
🔴حساب کنید چند تا کار خالص براتون مونده....!
📝مقدس اردبیلی رفت حمام ، دید حمامی دارد در خلوت خود میگوید: خدایا شکرت که شاه نشدیم،
خدایا شکرت که وزیر نشدیم
خدایا شکرت که مقدس اردبیلی نشدیم.
♦️مقدس اردبیلی پرسید :
آقا خُب شاه و وزیر ظلم میکنند، شکر کردی که در آن جایگاه نبودی، چرا گفتی خدایا شکرت که مقدس اردبیلی نشدی؟
🔸گفت:او هم بالاخره اخلاص ندارد...
🔰شما شنیدی میگویند مقدس اردبیلی، نیمهشب دلو انداخت آب از چاه بکشه دید طلا بالا آمد،
دوباره انداخت دید طلا بالا آمد،
به خدا گفت: خدایا من فقط یک مقدار آب میخواهم برای نماز شب، کمک کن!
🔆 مقدس گفت: بله شنیدم..
✅حمامی گفت :اونجا،نصفهشب،کسی بوده با مقدس؟
مقدس گفت: نه ظاهراً نبوده.
⚠️حمامی گفت: پس چطور همه خبردار شدند؟ پس معلوم میشود خالص خالص نیست!!
🔰مقدس اردبیلی میگوید: یک دفعه به خودم آمدم....
❤️امام صادق علیه السلام فرمودند:
«عمل خالص آن است که نخواهی جز خدای متعال، کسی تو را برای آن کار، ستایش کند.»
☘اگر امام، ریا را مخفی تر از ردّ پای مورچه بر روی سنگ سیاه در شب تار می داند، به خاطر آن است که:
🔥گاهی انسان عمری ریا می کند ولی می پندارد که اخلاصدارد...!
🌼اخلاص، هرچند کمیاب است، ولی اگر پیدا شود، بسیار ارزشمند است و خداوند، مشتری و پذیرای کارهای خالص بندگان مخلص است.
📘منابع:
موسوعة سیرة اهل البیت علیهم السلام، ج34، ص 133
. محجه البیضاء، ج8، ص 28.
🍃🌸🌹🍃🌸🌹🍃🌸🌹🍃
شرح حدیث:
کسی که بدون چراغ و روشنایی در راهی پیش رود، احتمال گمراهی، اشتباه و سقوط برایش بسیار است.
خیابان ها و جاده هایی که از نور و روشنایی برخوردارند، رونده را بهتر به مقصد می رسانند و اشخاص نیز با اطمینان بیشتر به راه و به سوی هدف، پیش می روند.
«راه زندگی» نیز چراغ و نور می خواهد.
چراغ این راه «بصیرت» است. بصیرت، به این معناست، که انسان در زندگی اش، خود، هدف و نیروها، امکانات، همراهان، دوستان و دشمنان و موافقان و مخالفانش را بشناسد و با عوامل موفقیت و بازدارنده آشنا باشد و اگر در راهی قدم می گذارد، بداند، که فرجام این راه چیست و به کجا منتهی می شود. کسی که فاقد این بینش باشد، چه بسا همه ی سرمایه عمرش صرف راه و هدفی می شود که برخلاف سعادت اوست.
پس، رفتن بدون هدف و عمل بدون بصیرت، «حرکت در بیراهه» است و هر چه جلوتر برود، از مقصد دورتر می شود.
«جهت یاب» مهم ترین لوازم برای یک رهنورد است.
بصیرت، همان جهت یاب و قطب نما در زندگی است که آن را به هر قیمتی باید به دست آورد.
منبع: حکمت های صادقی (ترجمه و توضیح چهل حدیث از امام صادق علیه السلام)، جواد محدثی
🌹 امام علی علیه السلام:
▪️ذَهَابُ الْبَصَرِ خَيْرٌ مِنْ عَمَى الْبَصِيرَةِ
▪️كورى چشم، بهتر از نداشتن بصيرت است.
📎 غرر الحکم، ج۱، ص۳۷۰
#حدیث
شرح و تفسیر
اراده اى برتر از اراده ما!
امام علی (علیه السلام ) در این کلام نورانی اش به یکى از دلایل توحید اشاره کرده میفرماید : «خداوند را به وسیله بَرهم خوردن تصمیمها، فسخ پیمانها و نقض اراده ها شناختم»؛ (عَرَفْتُ آللّهَ سُبْحَانَهُ بِفَسْخِ العَزَائِمِ، وَحَلِّ آلْعُقُودِ، وَنَقْضِ آلْهِمَمِ).
اشاره به اینکه، بسیار میشود انسان تصمیم محکمى به انجام کارى میگیرد، اما ناگهان اراده او تغییر پیدا میکند بى آنکه عاملى براى آن تغییر بشناسد! این نشان میدهد که ارادهاى از بیرون به آن تعلّق گرفته بود که اراده این شخص فسخ شود وگرنه دلیلى ندارد که انسان با داشتن تصمیم قوى بر کارى ناگهان منصرف شود. این تفسیر مطابق همان روایت صدوق است که در شرح سند این حکمت آمده است.
اگر انسان، فعّالٌ ما یَشاء بود و هرچه میخواست می توانست انجام دهد ممکن بود در وجود خدا شک کنیم؛ اما اینکه می بیند
مافوق اراده او، اراده اى است که در بسیارى از مواقع اراده او را بَرهم میزند یا مانع تحقق مراد او میشود میفهمد عالَم، مدبّر قادر و توانایى دارد که آن را بر طبق اراده حکیمانه اش تدبیر و اداره میکند.
امام (ع) میخواهد بفرماید گاهى میشود اراده اى عادى و یا اراده اى قوى بر انجام کارها، بدون عامل شناخته شده اى فسخ میشود و این نشانه وجود اراده قویترى بالاتر از اراده ماست.
آنچه امام (ع) در این گفتار حکیمانه بیان کرده اشاره به نکته تازه اى است که بسیارى از آن غافلند.
کلام امام (ع) در اینجا شبیه حدیث معروفى است که از پیغمبر اکرم صلی الله علیه وآله وسلم(در کتب بسیارى) نقل شده است که فرمود: «ما مِنْ آدَمِىٍّ إلّا وَقَلْبُهُ بَیْنَ إصْبَعَیْنِ مِنْ أصابِعِ اللهِ؛ هیچ انسانى نیست مگر اینکه قلب او در میان دو انگشت از انگشتهاى قدرت پروردگار قرار دارد» و سپس به این آیه شریفه استشهاد مىکند: «(وَاعْلَمُوا أَنَّ اللهَ یَحُولُ بَیْنَ الْمَرْءِ وَقَلْبِهِ وَأَنَّهُ إِلَیْهِ تُحْشَرُونَ)؛ بدانید که خداوند میان انسان و قلب او حائل مىشود و بدانید که به سوى او باز میگردید و محشور میشوید».
این سخن را با کلماتى از امام باقر (ع) پایان میدهیم که میفرماید: «کسى از جدم امیرمؤمنان (ع) سؤال کرد با چه وسیله اى پروردگارت را شناخته اى؟ امام (ع) فرمود: بِفَسْخِ الْعَزْمِ وَنَقْضِ الْهَمِّ لَمّا هَمَمْتُ فَحیلَ بَیْنی وَبَیْنَ هَمّی وَعَزَمْتُ فَخالَفَ الْقَضاءُ عَزْمی عَلِمتُ أنَّ الْمُدَبِّرَ غَیْری؛ خدا را به وسیله فسخ اراده و نقض تصمیمها شناختم اى بسا تصمیم بر کارى گرفتم و او میان من و خواسته ام جدایى افکند و عزم انجام برنامه اى را داشتم و قضاى او عزم من را بَرهم زد، از اینجا دانستم که مدبّر، غیر من است».