eitaa logo
یاوران
61 دنبال‌کننده
834 عکس
950 ویدیو
41 فایل
کانالی در راستای (جهاد تبیین )که شامل مطالبی پیرامون: #جریانشناسی تاریخی ،فرهنگی، سیاسی #بیانات و سیره رهبری #تحلیل های سیاسی #اخلاق #شناخت رسانه و فضای مجازی ودیگر مطالب مهم میباشد در صورت انتقاد یا پیشنهاد به این شماره پیام دهید: ۰۹۳۰۹۰۴۶۴۹۵
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 ۲۴|امروز چه خبر بود؟ از شکایت ۵۰۰ هزار نفر از روحانی تا خاطیان زندان اوین @yavaranekhamenei
🗓 |‌‌چهارشنبه ۱۰ شهریور ۱۴۰۰
💠 مفاتیح الحیات 🔸 امیرمؤمنان (علیه السلام) می‌فرماید: ای مردم! دانش نزد اهلش اندوخته است و شما مأمورید که آن را از اهلش بجویید.[1] پیامبر (صلی الله علیه و آله و سلم) می ‌فرماید: هر که ساعتی بر خضوع یادگیری شکیبایی نورزد، همواره در خواری جهل بماند.[2] [1] . أَیهَا النَّاسُ! اعْلَمُوا أَنَّ... الْعِلْم مَخْزُونٌ عِنْدَ أَهْلِهِ وَ قَدْ أُمِرْتُمْ بِطَلَبِهِ مِنْ أَهْلِهِ فَاطْلُبُوهُ (الكافى، ج1، ص30). [2] . مَنْ لَمْ یصْبِرْ عَلَی ذُلِّ التَّعَلُّمِ سَاعَةً بَقِىَ فِى ذُلِّ الْجَهْلِ أَبَداً (عوالی اللئالی، ج1، ص285). 📚 مفاتیح الحیات ص 87 ☑️@yavaranekhamenei
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
بیانات مقام معظم رهبری 🌱 مقایسه آیات نازل شده در زمان پیامبر عظیم الشان با شرایط حال حاضر ☑️@yavaranekhamenei
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴وزیر کار: به صورت جدی وارد مبارزه با فساد شدیم و در روزهای اول برکناری‌هایی داشتیم ♦️در مجموعه‌های اقتصادی تأمین‌اجتماعی به هیچ‌وجه با فساد مماشات نمی‌کنیم. اجازه کار به مدیران ناسالم نخواهیم داد. گاهی افراد به صورت لیستی اعضای ستاد انتخابی‌شان را وارد نهادهای اقتصادی کرده‌اند و بخشی از ناکارآمدی‌ها ناشی از همین کار است. ☑️@yavaranekhamenei
🗓 |‌‌جمعه ۱۲ شهریور ۱۴۰۰ @yavaranekhamenei
💠 مفاتیح الحیات 🔸 امام رضا (علیه السلام) می ‌فرماید: کسی كه علم ندارد نباید از یادگیری شرم کند.[1] رسول خدا (صلی الله علیه و آله و سلم) می‌ فرماید: تملّق از اخلاق مؤمنان نیست، مگر در یادگیری دانش.[2] [1] . لا یسْتَحْیى أَحَدُهُم إِذَا لَمْ یعْلَمْ أَنْ یتَعَلَّمَ (عیون اخبار الرضا علیه السلام، ج2، ص44). [2] . لَیسَ مِنْ أَخْلاقِ الْمُؤْمِنِ الْمَلَقُ إِلاَّ فِى طَلَبِ الْعِلْمِ (عدة الداعی، ص81). 📚 مفاتیح الحیات ص 87 @yavaranekhamenei
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠 زندگی موحدانه ▪️ وجود مبارک حضرت در دو جا، دو تا حرف زد، هر دو هم «حَقٌّ وَ صِدْق‏ و لا رَیبَ فِیه»؛ یکی بالای منبر بود که به همه دشمنان گفت، مردم بدانید در تمام روی زمین مردی به عظمت من نیست و درست گفت... . 👇👇👇👇👇
💠 زندگی موحدانه ▪️ وجود مبارک حضرت در دو جا، دو تا حرف زد، هر دو هم «حَقٌّ وَ صِدْق‏ و لا رَیبَ فِیه»؛ یکی بالای منبر بود که به همه دشمنان گفت، مردم بدانید در تمام روی زمین مردی به عظمت من نیست و درست گفت، فرمود امروز مشرق عالم بروید، مغرب عالم بروید، کسی مثل من باشد، نیست: «انا بن کذا، انا بن کذا، انا بن کذا، دَنا فَتَدَلَّی فَكانَ قابَ قَوْسَین‏»،[1] دیگر مثل من کسی روی کره زمین نیست. همین# امام_سجاد_علیه_السلام در دعای عرفه که در صحیفه سجادیه است، به خدا عرض می‌ کند؛ خدایا! از من پَست‌تر در تمام عالم کسی نیست: «أَنَا بَعْدَ ذَلِكَ أَقَلُ‏ الْأَقَلِّینَ‏ وَ أَذَلُّ الْأَذَلِّینَ وَ مِثْلُ الذَّرَّةِ أَوْ دُونَهَا»؛[2] چرا؟ چرا از من پَست ‌تر احدی نیست؟ برای اینکه من می‌ فهمم، هر چه دارم از توست، از خودم چیزی نیست، دیگران نمی ‌فهمند. دیگران حرف می‌ زنند و فکر می ‌کنند. قارون چه می‌ گفت؟ گفت: ﴿إِنَّما أُوتیتُهُ عَلی‏ عِلْمٍ عِنْدی﴾،[3] من خودم زحمت کشیدم و این طور شدم! ▪️ این را عرض می ‌کنم، برای اینکه خطر که همه ما معمّمین را تهدید می ‌کند، همین است. ما بجای اینکه با این آیه مأنوس باشیم: ﴿ما بِكُمْ مِنْ نِعْمَةٍ فَمِنَ اللَّهِ﴾؛[4] در نماز و غیر نماز می ‌گوییم: «اللَّهُمَّ مَا بِنَا مِنْ نِعْمَةٍ فَمِنْك‏»؛[5] اما وقتی که به مقامی رسیدیم، می‌ خواهیم حرف بزنیم، می ‌گوییم ما خودمان سی ـ چهل سال درس خواندیم، اینجا عالم شدیم، زحمت کشیدیم! این همان حرف قارون است. خیلی باید مواظب باشیم که این طور سخن نگوییم، نگوییم ما خیلی درس خواندیم، سی ـ چهل سال، خیلی‌ ها آمدند نشد. این حوزه در آن برای خیلی ‌ها باز بود؛ اما چند نفری موفق شدند. دانشگاه در آن برای خیلی ‌ها باز است، چند نفری موفق هستند. مبادا ـ خدای ناکرده ـ یک وقت زبان ما باز بشود، بگوییم ما خودمان زحمت کشیدیم! این همان اسلامی حرف زدن و است، قارون غیر از این نگفته بود، گفت: ﴿إِنَّما أُوتیتُهُ عَلی‏ عِلْمٍ عِنْدی﴾، من خودم زحمت کشیدیم، پیدا کردم. این است که ما باید مواظب باشیم. همین که بالای منبر شام آن فرمایش را فرمود، «حَقّ لا رَیبَ فِیه» درست فرمود، فرمود در تمام روی کره زمین مردی مثل من نیست، درست فرمود. در دعای عرفه همین صحیفه سجادیه به خدا عرض می ‌کند که پست ‌تر از من احدی نیست، برای اینکه من می ‌دانم از توست، خودم چیزی ندارم، آنها نمی ‌دانند: «أَنَا بَعْدَ ذَلِكَ أَقَلُ‏ الْأَقَلِّینَ‏ وَ أَذَلُّ الْأَذَلِّینَ وَ مِثْلُ الذَّرَّةِ أَوْ دُونَهَا» این بیان نورانی حضرت در دعای عرفه صحیفه سجادیه است. بنابراین ما موظف هستیم زندگی کنیم تا با وارد صحنه قیامت بشویم. [1]. مناقب آل أبي طالب عليهم السلام (لابن شهرآشوب)، ج4، ص168. [2]. الصحیفة السجادیة، دعای47. [3]. سوره قصص، آیه78. [4]. سوره نحل, آیه53. [5]. مصباح المتهجد و سلاح المتعبد، ج‏1، ص63. 📚 سخنرانی عمومی تاریخ: 1396/02/05 @yavaranekhamenei
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥🚨 ماجرای مناجات رهبر انقلاب در ضریح حرم امام رضا علیه‌السلام قبل از بیان جمله‌ی تاریخی «جنگ نخواهد شد، مذاکره نخواهیم کرد!» @yavaranekhamenei
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 اعتراف مسعود بهنود روزنامه نگار ضدانقلاب ♦️ فیلم زندان‌های اوین را دیدم؛ این سطح از زندان تمیز را فقط بخشی از اروپا دارد. @yavaranekhamenei
karimi-06_298529986900395468.mp3
2.28M
🏴 حاج محمود کریمی:دلم تنگه ای مدینه/شهادت امام سجاد (علیه السلام) 📡حداقل برای یک☝️نفر ارسال کنید ☑️@yavaranekhamenei
عالمی مشغول نوشتن با مداد بود. کودکی پرسید: چه می نویسی؟ عالم لبخندی زد و گفت: مهم تر از نوشته هایم، مدادی است که با آن می نویسم، می خواهم وقتی بزرگ شدی مثل این مداد بشوی! پسرک تعجب کرد! چون چیز خاصی در مداد ندید! عالم گفت پنج خصلت در این مداد هست. سعی کن آن ها را بدست آوری 🔰اول: می توانی کارهای بزرگی کنی، اما فراموش نکنی دستی وجود دارد که حرکت تو را هدایت می کند و آن دست خداست! 🔰دوم: گاهی باید از مداد تراش استفاده کنی، این باعث رنج مداد می شود، ولی نوک آن را تیز می کند. پس بدان رنجی که می بري از تو انسان بهتری می سازد! 🔰سوم: مداد همیشه اجازه می‌دهد برای پاک کردن اشتباه از پاکن استفاده کنی ، پس بدان تصحیح یک کار خطا، اشتباه نیست! 🔰چهارم: چوب مداد در نوشتن مهم نیست ،مهم مغز مداد است که درون چوب است،پس همیشه مراقب درونت باش که چه از آن بیرون می آید! 🔰پنجم: مداد همیشه از خود اثری باقی می گذارد،پس بدان هر کاری در زندگی ات انجام میدهی ،ردی از آن به جا میماند،پس در انتخاب اعمالت دقت کن درود بر شما ☑️@yavaranekhamenei
🗓 |‌‌ دوشنبه ۱۵ شهریور ۱۴۰۰ @yavaranekhamenei
💠 مفاتیح الحیات 🔸 امیرمؤمنان (علیه السلام) می‌ فرماید: تملّق و حسد از خوی مؤمنان نیستند، مگر در یادگیری دانش.[1] رسول خدا (صلی الله علیه و آله و سلم) می‌ فرماید: علم را با انگیزه مباهات بر دانشمندان و جدال با بی‌ خردان و ریا در مجالس و جلب توجه مردم به سوی خود جهت ریاست ‌طلبی نیاموزید، چون هر کس چنین کند در آتش است و روز قیامت علم او حجتی بر ضدّ او خواهد بود؛ لیکن آن را فرا بگیرید و به دیگران یاد بدهید.[2] [1] . لَیسَ مِنْ أَخْلاقِ الْمُؤْمِنِ الْمَلَقُ وَ لاَ الْحَسَدُ إِلاَّ فِى طَلَبِ الْعِلْمِ (تحف العقول، ص207). [2] . لا تَطْلُبُوا الْعِلْمَ لِتُبَاهُوا بِهِ الْعُلَمَاءَ وَ لا لِتُمَارُوا بِهِ السُّفَهَاءَ وَ لا لِتُرَاءُوا بِهِ فِى الْمَجَالِسِ وَ لا لِتَصْرِفُوا وُجُوهَ النَّاسِ إِلَیكُمْ لِلتَّرَاؤُسِ، فَمَنْ فَعَلَ ذَلِكَ كَانَ فِى النَّارِ وَ كَانَ عِلْمُهُ حُجَّةً عَلَیهِ یوْمَ الْقِیامَةِ وَ لَكِنْ تَعَلَّمُوهُ وَ عَلِّمُوهُ (ارشاد القلوب، ص16). 📚 مفاتیح الحیات ص 87 @yavaranekhamenei
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 ⭕️ خاطره زیبای سرتیپ فتحیان از حضور رهبر انقلاب در لشگر سیّدالشهداء علیه‌السلام ☑️@yavaranekhamenei
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 کلیپ | حاج قاسم سلیمانی: مسجد هم تربیت مدافع فرهنگی میکند، هم تربیت برای ایثار و فداکاری می‌کند. ☑️@yavaranekhamenei
چه کسی به طلبه‌های آمر و ناهی سیلی می‌زند؟! به بهانه وضعیت تلخ طلبه کرجی @rozaneebefarda 🔻🔻🔻 مدتهاست که در گوشه و کنار کشور خبر تلخ ضرب و شتم و در مواردی هم شهادت طلاب آمر به معروف و ناهی از منکر به گوش می‌رسد. اخباری که به واسطه بالا بودن آستانه حساسیت مردم نسبت به روحانیت، به شدت بازتاب رسانه‌ای می‌یابد اما... واقعیت آن است که تا کنون برخورد قاطعی با تعرض کنندگان شاهد نبوده‌ایم و از این رو بازدارندگی نسبت به عدم تکرار ماجراهای مشابه ایجاد نشده است. این در حالی است که رهبری معظم انقلاب اسلامی بارها در جلسات عمومی و خصوصی به حمایت از آمرین به معروف و ناهیان از منکر تصریح فرموده‌اند و تعابیر بلندی در این مورد دارند. واقعیت آن است مدیریت حوزه علمیه به دلیل عدم طراحی و فقدان جهت احقاق حقوق روحانیت، خواسته و یا ناخواسته در تشدید تهاجم به حوزه‌ها و روحانيانِ حامی احکام شریعت دخیل است! این سیلی را خودمان به خودمان زده‌ایم! صدالبته طلاب و روحانيان به تکلیف شرعی عمل می‌کنند و در خط مقدم احیای فریضتین قرار دارند و از این رو انتظار حمایت‌های نامتعارف فراقانونی و یا استخدام بادیگارد برای این عزیزان نیست اما آیا حوزه علمیه نباید به اندازه یک تشکل دانشجویی در احیای حقوق روحانیت خدوم و مظلوم گام بردارد؟ آیا سیلی آن نماینده به صورت آن سرباز را یادتان هست؟ کاری کردند که تا ابد هیچ نماینده‌ای جرأت تکرار این قبیل قلدری‌ها به سرش نزند! صدور بیانیه و اظهار تأسف‌های پراکنده، آنهم با تأخیر و بی‌اثر، نتيجه‌‌ای ندارد که در مواردی نبودنش بهتر است! باید حوزه علمیه به عنوان متولی امور روحانیت در دفاع از حقوق صنفی مظلوم‌ترین قشر جامعه در برابر شرورترین افراد جامعه و متجاهرین، محکم اقدام کند. پیوست رسانه‌ای نیز بسیار حائز اهمیت است و خروجی تمام اطلاع‌رسانی‌ها پیرامون این قبیل حوادث تلخ، حتما باید تجلیل از آمر و ناهی و محکوم کردن شرارت عناصر متجاهر باشد وگرنه اطلاع‌رسانی‌های بدون برنامه، موجب عادی‌سازی تهاجم به طلاب می‌شود و ناگزیر به تکرار و شیوع این قبیل اقدامات تلخ و تکان‌دهنده منجر خواهد شد. لکنت و تعارف در عمل به شرع و قانون، وجهی ندارد و پذیرفته نیست! این یادداشت در صدد نادیده‌انگاشتن زحمات متولیان نیست بلکه در پی گشایش راهی تازه است لذا اگر چنانچه در ۵ ساله اخیر مدیریت حوزه قم در احقاق حقوق آمرین و ناهیان اقداماتی کرده است علنا مطرح شود تا عموم حوزویان و مردم از آن مطلع گردند. امر که رهبری عزیز به ضرورت آن و نقش روحانیت در آن تصریح دارند صرفا در اخذ پروژه‌های پژوهشی کلان از نظام با هدف حل مسائل راهبردی نباید خلاصه شود، مردم از حوزه انتظار دارند ظواهر ایمانی جامعه و خصوصا قم را دریابند. طبعا اقامه دین در گروه احیای فریضتین و آن خود در گرو حمایت از آمران و ناهیان است! تغییر سیمای قم و گلایه مکرر و صریح رهبری معظم خاصه در دیدار با مسئولان ریشه در آن دارد که ناهیان و آمرین، غریب و بی‌پناه‌اند و در مواردی سرزنش و ملامت هم شده‌اند(این برادران و خواهران در این باب گفتنی‌های فراوان دارند) اگر واقعا قصد اجرای احکام شریعت دارند و داریم، حمایت از روحانيان بانی احیای فریضتین، مقدمه و لازمه آن است. طلاب که به میدان بیایند، حزب‌اللهی‌ها و بسیجی‌ها و بدنه متدینین هم خواهند آمد و در سایه آموزش صحیح فقهی و اخلاقی و حقوقی، با مراعات ، به وظیفه خود عمل خواهند کرد. در این صورت تأثیر تذکرها محسوس و ملموس خواهد بود. انشالله. @rozaneebefarda ☑️@yavaranekhamenei
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 نظر علامه حسن زاده آملی در مورد رعایت دستورات بهداشتی 🔹فرزند آیت الله حسن زاده آملی: ایشان که به 103 علم از جمله طب، مسلط هستند، میگویند: برای من نظر وزارت بهداشت نظر اجتهادی است و بر من واجب است که تمکین کنم... ☑️@yavaranekhamenei
🗓 🔹امروز چهارشنبه ۱۷ شهریور ۱۴۰۰ @yavaranekhamenei
💠 مفاتیح الحیات 🔸 راوی گوید: از امام صادق (علیه السلام) شنیدم که می ‌فرمود: هرکس جیره‌ خوار علمش باشد تهیدست شود. به آن حضرت عرض کردم: فدایت شوم! در میان شیعیان و دوستان شما گروهی هستند که علوم شما را فرا می‌ گیرند و در میان شیعیانتان ترویج می‌ کنند و مردم هم نسبت به آنان احسان و اهداء و اکرام دارند. آن حضرت فرمود: اینان جیره‌ خوار علم نیستند، بلکه جیره‌ خوار علم کسی است که بدون علم و هدایت الهی به طمع كالای بی ‌بها و زودگذر دنیا فتوا می‌ دهد تا حقوق دیگران را زیر پا نهد.[1] [1] . مَنِ اسْتَأْكَلَ بِعِلْمِهِ افْتَقَرَ. فَقُلْتُ لَهُ: جُعِلْتُ فِدَاكَ إِنَّ فِى شِیعَتِكَ وَ مَوَالِیكَ قَوْماً یتَحَمَّلُونَ عُلُومَكُمْ وَ یبُثُّونَهَا فِی شِیعَتِكُمْ فَلاَ یعْدَمُونَ عَلَی ذَلِكَ مِنْهُمُ الْبِرَّ وَ الصِّلَةَ وَ الإِكْرَامَ، فَقَالَ علیه السلام لَیسَ أُولَئِكَ بِمُسْتَأْكِلِینَ، إِنَّمَا الْمُسْتَأْكِلُ بِعِلْمِهِ الَّذِى یفْتِى بِغَیرِ عِلْمٍ وَ لا هُدًی مِنَ اللَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ لِیبْطِلَ بِهِ الْحُقُوقَ طَمَعاً فِى حُطَامِ الدُّنْیا (معانی الاخبار، ص181). 📚 مفاتیح الحیات ص 88 ☑️@yavaranekhamenei
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔶دین، جامع بین منافع شخصی و اجتماعی 🔸برای اینکه نظام اجتماعی قادر به حل مشکل و کنترل انگیزه‌های شخصی و حفظ منافع واقعی جامعه باشد، ناگزیر باید از سوی مرجعی باشد که بتواند انگیزه‌های شخصی را به‌گونه‌ای تغییر دهد که با مصلحت اجتماعی، سازگاری داشته باشد. 🔸این مرجع هم جز دین نمی‌تواند باشد؛ زیرا این دین است که می‌تواند بین انگیزه‌های شخصی و منافع اجتماعی عمومی، هماهنگی و سازگاری ایجاد کند و به ارزش‌های موجود در نظام اجتماعیِ وابسته به خود، رنگ منافع شخصی بدهد و درنتیجه تضاد دوقطبی بین شخصی و عمومی، و بین خودخواهی و اجتماع‌گرایی را از بین ببرد. 🔸در این شرایط، غریزۀ خودخواهی و انگیزه‌های شخصی مبتنی‌بر آن، به خدمت نظام دینی و ارزش‌ها و آرمان‌های آن درمی‌آیند؛ زیرا دین قدرتی معنوی است که می‌تواند به انسان به‌جای لذت‌های موقتی که در این جهان خاکی تمام می‌شود، امید به نعمت‌های جاودان بدهد و او را به فداکاری برانگیزد؛ فداکاری ای که ریشه در ایمان فرد به این مسئله دارد که این وجود مادی که او آن را فدا می‌کند، زمینه‌ساز وجودی جاودان و زندگانی ابدی است. 📚 کتاب بارقه‌ها، ص١٠٣ 🆔 @yavaranekhamenei