eitaa logo
چهارشنبه های زهرایی.آتش به اختیار
2.3هزار دنبال‌کننده
7.2هزار عکس
2.9هزار ویدیو
99 فایل
|گروه جهادے چهارشنبه های زهرایے✨| -هیئت شهیـ🥀ـده های انقلاب -موسسه راه بهشت اطـ💞ــهر قم المقدسه خادم ڪانال : 09105830377 @yazahraa1397
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔅 آیه ۳۲ سوره مائده به بحث نجات جان انسانها پرداخته است. 📝پیام ها ۱- گاهى حوادث تاریخى، عامل صدور فرمان‏ هاى الهى است. «من أجل ذلک»  ۲- انسان ‏ها و سرنوشتشان در طول تاریخ به هم پیوند دارند. «من أجل ذلک کتبنا على بنى اسرائیل»  ۳- احکام الهى حکمت دارد و گزاف نیست. «من اجل ذلک»  ۴- براى جلوگیرى از سنگدلى و پرهیز از تکرار حادثه، کیفر و مجازات لازم است. «من اجل ذلک کتبنا»  ۵ - جان همه‏ انسان‏ ها از هر نژاد و منطقه که باشند، محترم است. «نفساً»  ۶- اعدام مفسد، در قانون بنى ‏اسرائیل نیز بوده است. «کتبنا على بنى‏ اسرائیل انّه من قتل نفساً بغیر نفس او فساد فى الارض»   ۷- خودکشى و سقط جنین، از نمونه ‏هاى «قتل نفس» و حرام است. «من قتل نفساً...»  ۸ - جان کسى که در زمین فساد مى‏ کند یا براى جان مردم ارزشى قائل نیست و آنان را به قتل مى‏ رساند، بى‏ ارزش است و باید از بین برود. «بغیر نفس او فساد»  ۹- کشتن انسان در دو مورد جایز است:  الف: به عنوان قصاصِ قاتل. «بغیر نفس»  ب: براى از بین بردن مفسد. «او فساد»  ۱۰- ارزش عمل مربوط به انگیزه و هدف است. کشتن یک نفر به قصد تجاوز، به قتل رساندن یک جامعه است؛ «فکانّما قتل النّاس جمیعاً» امّا کشتن به عنوان قصاص، حیات جامعه است. «ولکم فى القصاص حیوة»  ۱۱- تجاوز به حقوق یک فرد، تهدید امنیّت جامعه است. «فکانّما قتل النّاس جمیعاً» آنان که کارشان نجات جان انسان‏ هاست، مانند پزشکان، پرستاران، مأموران آتش‏نشانى، امدادگران، داروسازان و... باید قدر خود و ارزش کار خویش را بدانند. «فکانّما قتل النّاس جمیعاً»  ۱۲- نشان جامعه‏ زنده، امداد رسانى به گرفتاران و نجات جان هاست. «من أحیاها فکأنّما أحیى النّاس جمیعاً»  ۱۳- عدم ایمان و عمل مردم به گفتار رسولان، در طول تاریخ بوده است. «و لقد جائتهم رسلنا بالبیّنات ثمّ انّ کثیراً منهم بعد ذلک فى الارض لمسرفون»   ۱۴- انسان مختار است، با آمدن پیامبران هم مى ‏تواند راه خلاف برود. «و لقد جائتهم رسلنا بالبیّنات... بعد ذلک فى الارض لمسرفون»  💠 پیام صفحه ۱۱۳ قرآن 📿 🌸|| @yazahraa_1397
🌹 سلام 🌹 ☕️ کافه سیار یک حس خوب ☕️ ♦️ به زودی و بمنظور جذب حداکثری جوانان و نوجوانان و گفتگو در خصوص تمام موضوعاتی که بعنوان سئوال در ذهن شماست، در سطح شهر قم حاضر و ان شاالله لحظات خوب و با نشاطی را در کنار شما سپری خواهیم کرد ♦️ تجربه لحظاتی شاد و پر نشاط در کافه سیار یک حس خوب منتظر ما باشید.
(: همه‌مایکساله‌درقرنطینه‌به‌سرمیبریم وخونه‌نشین‌شدیم... اما؛ آقای‌ما '' 12 '' قرنِ‌ خونه‌نشینِ‌گناهان‌ماست!'💔 حالامی‌فهمیم‌قرنطینہ‌یعنی‌چی!؟ 💜
📛توجہ توجہ📛 شـــــما‌بانــوۍعزیزهم‌میتواني‌براۍ‌مدافع حرم شــدن‌ ثبت نام کنے⇦ مدارڪـ📋ـ مورد نیاز: 1_یک چـ💛ـادر زهــرا پسـ♥️ــند🌸 2_حیــ🧕🏻ـا و عفـ🌹ـت مقابل نامحرم. 😍👇🏻 ؟!💭♥️ ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ •┈┈••✾❀🌺🍃🌸✿❁••┈┈• @yazahraa_1397 •┈┈••✾❀🌺🍃🌸✿❁••┈┈•
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎞| 😍 اے در آغوش حسـین♡ خوشبحاڵت🦋 عاقبت مثڵ مادࢪت{♥️} ࢪفتے🥀 استخوانی، شکستہ و لاغر ... 😭 °○شـهید علے خڵیڵے○° •┈┈••✾❀🌺🍃🌸✿❁••┈┈• @yazahraa_1397 •┈┈••✾❀🌺🍃🌸✿❁••┈┈•
اینو یادت باشه! خد هیچوقت بیخیالت نمیشه...(: ✨ 🌸 || @yazahraa_1397
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔅 آیه ۳۸ سوره مائده به بحث مجازات سارق پرداخته است. ♻️کلمه‏ «نکال» به معناى امر بازدارنده است. قوانین جزایى اسلام براى بازدارندگى است، نه انتقام‏جویى. «نکال» به عقوبتى گفته مى‏ شود که مایه‏ عبرت دیگران باشد.  ♻️در این آیه ابتدا مرد دزد، سپس زن دزد مطرح شده است، ولى در آیه‏ دوّم سوره‏ نور که حکم زنا بیان شده، ابتدا زن زناکار، سپس مرد زناکار یاد شده است، شاید به خاطر آن که در سرقت، نقش مردِ خلافکار بیشتر است و در زنا، نقش زنِ خلافکار.  ♻️از مرحوم سید مرتضى علم‏ الهدى (از علماى هزار سال قبل) پرسیدند: چرا دستى که پانصد مثقال طلا دیه دارد، به خاطر یک چهارم مثقال دزدى، قطع مى‏ شود؟ پاسخ فرمود: «امانت»، قیمت دست را بالا مى‏ برد و «خیانت»، ارزش آن را مى‏ کاهد.  ♻️طبق روایات، مقدار قطع دست، چهار انگشت است و باید انگشت شست و کف دست باقى بماند. مقدار مالى هم که به خاطر آن دست دزد قطع مى‏ شود، باید حداقل به قیمت یک چهارم دینار (یک چهارم مثقال طلا) باشد. مال هم باید در مکان حفاظت شده باشد، نه در مثل کاروانسرا، حمّام، مسجد و اماکن عمومى. سارق نیز باید از قانون قطع دست مطلع باشد، وگرنه دست او قطع نمى‏ شود. ♻️همچنین اگر کسى در سال‏هاى قحطى از روى اضطرار، مواد غذایى را سرقت کند دستش قطع نمى‏ شود. البتّه در تمام مواردى که دست قطع نمى‏ شود کیفرهاى دیگرى در کار است که تفصیل آن در کتب فقهى آمده است. ♻️پیامبر اسلام‏، بدترین نوع سرقت را سرقت از نماز و ناقص انجام دادن رکوع و سجود دانسته‏ اند.  اجراى این احکام، نیاز به حکومت و قدرت و نظام و تشکیلات دارد، پس اسلام، دین حکومت و سیاست است.  ♻️اسلام، قبل از بریدن دست، بر اهمیّت و لزوم کار و اداره‏ زندگى فقرا از طریق بیت ‏المال و بستگان نزدیک و قرض‏ الحسنه و تعاون و... تأکید مى‏ کند، ولى با این حال فقر، بهانه و مجوّز سرقت نیست.  ♻️سیستم جزایى دنیا، چون تنها به زندان و جریمه‏ مالى تکیه دارد، از مقابله با سرقت عاجز است. قطع دست، براى مجرم عامل هشدار دائمى و مایه‏ جلوگیرى از لغزش مجدّد او و دیگران است. «فاقطعوا ایدیهما»  📝پیام ها ۱- کیفر زن و مرد دزد یکسان است. «السارق و السارقة»  ۲- باید امنیّت جامعه را با قاطعیّت حفظ کرد. «فاقطعوا»  ۳- جریمه و کیفر سنگین، بازدارنده از دزدى است. «نکالا»  ۴- در قوانین کیفرى اسلام، علاوه بر تنبیه مجرم، عبرت دیگران هم مطرح است. «نکالاً»  ۵ - در اجراى حدود الهى، نباید تحت تأثیر عواطف قرار گرفت. «فاقطعوا»  ۶- با اینکه قطع دست از طرف قاضى و حاکم است، امّا خداوند به همه مؤمنین خطاب مى ‏کند، «فاقطعوا ایدیهما» تا آنان زمینه‏ اجراى حدود الهى را فراهم کنند.  ۷- مالکیّت شخصى و امنیّت اجتماعى به قدرى مهم است که به خاطر آن، باید دست دزد قطع شود. «فاقطعوا»  ۸ - اعمال قدرت، باید حساب شده باشد. «عزیز حکیم»  ۹- فرمان قطع دست دزد، جلوه‏ اى از عزّت و قدرت خداوند است. «فاقطعوا... عزیز حکیم»  💠 پیام صفحه ۱۱۴ قرآن 📿 🌸|| @yazahraa_1397
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
سلام علیکم رفقا✋🏽 از امشب تا شب اول محرم ⁴⁰ شب باقۍ‌مونده ما و خادمین کاناڵ تصمیم گرفتیم از امشب چڵھ زیارت عاشورا بگیریم ک ان شاالله آقا امام حسین مارو بطلبھ و چھ زیبا میشھ ک اربعین تو بین الحرمین آقا باشیم😔💔 مشتۍ هاش بسم اللھ ✋🏽 روز اول چله زیارت عاشورا 💚☘
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
"دعای الهی عظم البلا از 'الهی' شروع میشه بعد میرسه به 'یامحمد' و 'یاعلی' بعدم میرسه به کی؟؟...🌿" 🍃 | ☘ | 🌸|| @yazahraa_1397
AUD-20210624-WA0006.mp3
6.9M
گاهی دلم میگیره از بس که میبینه دنیا و دورنگیشو، اما حرم رفتم که فهمیدم دنیا هنوز داره قشنگیشو... 🎙| 🌸|| @yazahraa_1397
ارزش هر انسانی به اندازه چیزی است، که دوست می‌دارد +مولا علی‌(؏‌) ✨ 🌸 || @yazahraa_1397
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔅 آیه ۴۲ سوره مائده به ماجرای علمای یهود پرداخته است. ❇️ بعضى از یهود که زناى محصنه کرده بودند، به اُمید نجات از کیفر سنگسار که در دین یهود نیز آمده است، براى داورى نزد پیامبر آمدند، غافل از آنکه حکم اسلام هم سنگسارکردن زناکار است، چون دیدند حکم اسلام نیز همان است، حاضر به پذیرش حکم پیامبر نشدند.  ❇️ «سُحت» طبق روایات، رشوه و هدایایى است که براى انجام کارى داده شود. سُحت، در لغت، کار حرامى است که مایه‏ ننگ صاحبش شود.  ❇️ «سَمّاعون للکذِب» یا به معناى آن است که سخنان را با دقّت مى‏ شنوند و نیّت دروغ بستن و تحریفِ آن را دارند و یا به معناى آن است که عوام یهود با علم به دروغگویى و تحریف‏گرى علماى خود، باز هم سخن آنان را گوش مى‏ دهند و مى‏ پذیرند.  ❇️ آیه خطاب به پیامبر مى ‏فرماید: گرچه علماى یهود در اندیشه آسیب ‏رسانى به تو هستند و تو براى مکتب و جامعه اسلامى دغدغه دارى ولى خداوند نوید مى‏ دهد که اگر مصلحت را در اعراض دانستى دغدغه‏ اى نداشته باش. «وان تعرض عنهم فلن‏یضرّوک شیئاً»  📝پیام ها ۱- علماى یهود، رشوه‏ خوار بودند، «أکّالون للسُّحت» و عوامشان مشتاق شنیدن دروغ. «سمّاعون للکذب» (تکرار «سمّاعون»، در دو آیه پى‏ در پى شاید اشاره باشد به اینکه این روش، کم‏کم خصلت آنان شده است.)  ۲- همزیستى مسلمانان با اهل کتاب، تا حدّى بود که آنان براى قضاوت، نزد پیامبر اسلام مى ‏آمدند. «جاءوک»  ۳- پیامبر غیر از مسئولیّت نبوّت، مسئولیّت حکومت نیز داشت. «فاحکم بینهم أو أعرض عنهم»  ۴- پیامبران، در امر حکومت و داورى، از طرف خداوند اختیاراتى دارند که طبق صلاحدید عمل کنند. «فاحکم ... أو أعرض»  ۵ - شعاع حکومت اسلامى، اهل کتاب را نیز در برمى‏ گیرد. «فاحکم بینهم بالقسط»  ۶- اگر حاکم اسلامى براى داورى بین کشورهاى غیر اسلامى انتخاب شد، باید عدالت، جرأت و صراحت را کاملاً مراعات کند. «فاحکم بینهم بالقسط»  ۷- مسائل نژادى، منطقه‏ اى، تعصب ‏هاى گروهى، تمایلات شخصى و تهدیدها نباید در قضاوت‏ ها تأثیر بگذارد. «فاحکم بینهم بالقسط» ۸ - عدالت همیشه و با هر گروه، یک ارزش خداپسند است. «فاحکم بینهم بالقسط انّ اللّه یحبّ المقسطین» 💠 پیام صفحه ۱۱۵ قرآن   📿 🌸|| @yazahraa_1397
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا