eitaa logo
تـمَـدُّن سـازانِـ نـسـلِ ظُهـور
1.2هزار دنبال‌کننده
15.3هزار عکس
6.3هزار ویدیو
429 فایل
هُوَالرَّزّاق 🌸🍃گـروه فرهنگـی_اجتماعی تمـدن سـازان نسـل ظـهـور🍃🌸 سخنی وحرفی درخدمتیم👇 @yazahra4565 @nega_r83 📱پیجمون در اینستاگرام yazainab314 📢شرایط کپے ،تب و کارهای صورت گرفته شده @dokhtaran_Nassle_Zohor 🛍 کانال فروشگاه نسل ظهور @nassle_zohorr
مشاهده در ایتا
دانلود
میگه خب باشه یه گوشش خراب شد. حالا یا درست میشه یا نمیشه☺️ ☢ بله برای تک تک ماها مشکلاتی توی زندگیمون هست
هر کسی یه مشکلی داره. یکی با همسرش مشکل داره یکی فقیره یکی با پدر و مادر و همسایه و... مشکل داره
به هر کی هم که بگی میگه مشکلاتی که من دارم رو هیچ کسی نداره! همه مشکل و رنج دارن. اینا دلیل نمیشه که آدم بخواد بقیه زندگیش رو درست نکنه
اگه جایی مشکلی داری تلاش کن حل بشه ولی اگه تلاش کردی حل نشد زیاد آه و ناله نکن.
بگو خب باشه فعلا این مشکل انگار حل نمیشه. فعلا به سایر کارهام برسم تا بعد.☺️ 🌹تمرینات کنترل ذهن رو هم در هر صورت انجام بدید.
این تمرینات باعث میشه که ادم مشکلات اصلی و فرعی رو شناسایی کنه و برای حلشون اقدام کنه.
نکته بعدی در مورد هست. چند تا مطلب مهم باید برای همه آدم ها روشن بشه بعد برن سراغ لذت اول اینکه ما انسان ها اسیر هستیم و این چیزی هست که خدا برای انسان خواسته و اتفاقا خیلی هم خوبه.✅
اون کسی که مثلا مذهبی هست ولی تا اسم لذت میاد روی خودش رو برمیگردونه معلومه که دین رو درست نفهمیده و تربیت درست دینی نداشته.
حتی میشه درجه آدم ها رو بر اساس لذت مشخص کرد. چطور؟ ✅ اگه بخوایم درجه انسان ها رو نسبت به لذت مشخص کنیم باید بگیم که درجه انسان ها به این هست که "سطح لذت مطلوب" خودشون رو بالاتر ببرند.
یعنی هر کی "لذت سطح بالا" میبره؛ آدم خوبی هست و هر کسی "لذت های سطح پایین" میبره آدم بدی هست.👌 💢 لذت حلال و لذت حرام رو هم اینطوری میشه مشخص کرد. لذت حرام لذتی هست که اولا "کم" هست و ثانیا "مانع لذت برتر" میشه.
مثلا خوابیدن یه لذت سطح پایین هست ولی کسی نگفته که آدم نباید بخوابه! اما اگه قرار شد که آدم بخوابه و نماز صبحش رو نخونه این لذت میشه حرام
چون داره لذت برتری به نام رعایت ادب مقابل پروردگار رو از دست میده. غذا خوردن کاملا لذت خوب و البته سطحی هست 💢 ولی اگه قرار شد غذاخوردن توی ماه رمضان مانع لذت برتری به نام بندگی پروردگار بشه، این میشه لذت حرام.