🗺حکم نماز مسافر در مقصد🗺
✅ سوال:
🚦 در نماز مسافر ایا باید محلی که در شهر قرار است برویم را کیلومتر بگیریم یا ابتدای ورودی شهر را ⁉
🔹پاسخ:
📝آیات امام و رهبری : اگر جای خاصی از شهر مقصد مورد نظر است باید مسافت را تا ان محل حساب کند (. مثلاً دوستی او را به منزل یا باغی که در داخل همان شهر است دعوت کرده، در محاسبه مسافت، همان نقطه باید در نظر گرفته شود.) و الا ابتدای شهر ملاک است.
📝آیت الله بهجت : اگر مقصد خود شهر باشد ابتدای شهر را حساب کند ولی اگر مقصد مکان مشخصی در شهر باشد بطوری که بقیه به منزله جاده است تا همان نقطه حساب شود.
📝آیت الله سیستانی : انتهای مسافت آخرین مقصد است.
📝آیات عظام صافی وحید خراسانی زنجانی فاضل مکارم نوری همدانی: اول شهر را انتهای مسافت حساب کند.
-----
📚منبع: امام استفتائات ج1 صلوه المسافر س:2402-صافی هدایه العباد ج1 م1109.بهجت استفتائات ج2. س 2985.خامنه ای اجوبه الاستفتائات س 667.وحید توضیح المسائل نماز مسافر شرط اول م1289.زنحانی همان م 1281.نوری : همان م1316مکارم استفتائات ج1.س 209. سیستانی توضیح المسائل م1267
#احکام_مسافر
#زائر
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
🔴 کانال رهروان زینبی
@yazeiynab
رهروان زینبی
اهداف فرهنگی در طراحی یک بازی به اندازه سرگرمکننده بودن آن مورد توجه است؛ # حمید صدیق میرزایی کار
🔵نکاتی درمورد بازی های رایانه ای
٣ رویکرد به بازیهای رایانهای وجود دارد؛ برخی صرفاً آن را تهدید میبینند که این نوع بینش در جامعه هدف، اثر خوبی ندارد؛ رویکرد دوم که از سوی مجموعههای فنی تولید بازیهاست، فرصت محور و خوشبینانه است که گاهاً سعی بر جاگزینی و بومیسازی برخی نرمافزارها هم دارند.
وی ادامه داد: رویکرد سوم، واقعبینانه و راهبردی است که در عین حال که تهدیدها را میبیند به فرصتها هم توجه دارد و خلأهای قانونی را مطالبه میکند و به آزادی و هرج و مرج موجود در کشور که فراتر از آزادی کشورهای غربی در استفاده از این بازیهاست، اعتراض دارند.
❌ : بیش از ۹۵ درصد بازیها هم وارداتی است و به دلیل تأثیر عمیق این بازیها، بنای فرهنگ را ویران میکنند زیرا هر بازی پیامرسان فرهنگ کشور تولیدکننده است
❌ این کارشناس افزود: واقعیت این است که بدون تعارف در دنیای بازیهای دیجیتال دچار هرج و مرج اخلاقی و اعتقادی هستیم و به دلیل خلأهای قانونی در کشور در حوزه بازیهای تولید داخل هم این گرفتاری ادامه دارد.
❌ والدین نیازمند آموختن سواد بازی و آگاهیبخشی هستند زیرا برای دوری از آسیب، ابتدا باید پدیده را خوب بشناسیم تا بتوانیم مدیریت مصرف درستی داشته باشیم.
❌ وجود خسارت وسیع از نظر پیامدهای فرهنگی در حوزه بازیهای رایانهای، ما در حوزه گمرک خودرو این همه جدیت داریم اما در حوزه بازیهای رایانهای این گونه نیستیم
❌ والدین مینگذار!
امروز در بستر خانوادهها توانایی کودکان در استفاده از فناوریهای نوین تعبیر به هوش بالا میشود اما برخلاف تصور خانوادهها چنین مسئلهای درست نیست و این دسترسیها نه تنها کمکی به آینده فرزندانشان نمیکند بلکه زمینه ولنگاری و بیبرنامگی فرزندانشان را فراهم می کند
❌ادامه دارد.....
📚 حمید صدیق میرزایی کارشناس فضای مجازی و بازیهای رایانهای
➖➖➖➖➖➖➖
☑️کانال رهروان زینبی
@yazeiynab