eitaa logo
باشگاه خبر سراسری . کانال اخبار شبکه خبرنگاران جوان سیما
2.8هزار دنبال‌کننده
86.8هزار عکس
56.1هزار ویدیو
177 فایل
بسمه تعالی ❁﷽❁ ❌ بدلیل مسدودیت باب خیرات و خدمات پس از انتخابات جدید برای مدافعین انقلاب ، فعالیت در پیامرسانهای داخلی به اتمام رسید.!! ارتباط // 👉🏻 @yjcnews_ir پیج شبکه خبر اینستاگرام در خدمت شماست. 👉🏻 https://instagram.com/iribnews.iran
مشاهده در ایتا
دانلود
⚽️ برنامه بازی‌های امروز هفته هشتم لیگ برتر
طارمی بهترین بازیکن سوپرکاپ پرتغال شد. ⚽️ تیم فوتبال پورتو در سوپرجام فوتبال باشگاهی پرتغال موفق به پیروزی دو بر صفر مقابل بنفیکا و کسب جام قهرمانی شد. ⚽️ «مهدی طارمی» در حضور ۷۷ دقیقه‌ای خود با گرفتن یک پنالتی برای تیمش نقش بسزایی در کسب پیروزی پورتو داشت و به عنوان بهترین بازیکن این دیدار انتخاب شد.
⭕️ مشکل خرید واکسن #کرونا حل شد همتی، رئیس کل بانک مرکزی: 🔹بانک مرکزی ایران طی موافقت اولیه برای انتقال از حساب یک بانک، ۲۰۰ میلیون یورو تخصیص داده است.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 معرفی برگزیدگان چهاردهمین جشنواره بین‌المللی سینمای مستند ایران "سینماحقیقت"
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️افزایش درآمد پتروشیمی به 37 میلیارد دلار تا 5 سال آینده 🎥زنگنه، وزیر نفت: درآمد صنعت پتروشیمی در سال 1400 به 25 میلیارد دلار و در سال 1404 با اجرای طرح های برنامه ریزی شده به 37 میلیارد دلار بالغ خواهد شد. 🔹با افتتاح 3 طرح پتروشیمی امروز، تعداد طرح های افتتاح شده در سالجاری به 10 طرح می رسد.
🔸اقدام غیراخلاقی امارات و ارسال تجهیزات پزشکی غیرقابل استفاده به غزه 🔹درحالی که امارات متحده عربی از چند روز قبل شروع به تبلیغ اغراق‌آمیز در ارائه کمک‌های پزشکی به غزه کرده، پس از رسیدن این تجهیزات مشخص شد همه آنها قدیمی و غیرقابل استفاده هستند!
🔸مشتاقان واردات خودرو به دنبال تنظیم بازار یا خروج ارز؟!/وزیر صمت: انحصار خودرو را می شکنیم! 🔹تا قبل از روی کار آمدن وزیر صمت جدید، موضوع آزاد سازی واردات خودرو منتفی بود و هر بار که از واردکنندگان خودرو سراغ آزادسازی واردات را می گرفتیم، می گفتند واردات ممنوع است و ممنوع خواهد ماند. 🔹اما اکنون با روی کار آمدن وزیر صمت جدید، موضوع آزادسازی واردات خودرو مطرح شده است. 🔹اخیرا این مقام مسئول با انتقاد از کیفیت پایین خودرو‌های داخلی و انحصار بازار خودرو در کشور، گفت: کار گروه مشترکی بین وزارت صمت و کمیسیون صنایع مجلس در موضوعاتی مانند رسیدگی به بازار خودرو تشکیل می‌شود.خودرو یکی از موضوعات مهم است. انحصار تولید خودرو را با واردات می شکنیم. 👉 yjc.ir/00Vs5F
🔸حمله هکری به وب‌سایت اینترنتی روزنامه «الاخبار»پس از انتشار سندی درباره عربستان سعودی 🔸تعلیق همه پروازها از چین به انگلیس و بالعکس 🔸سرگرداني هزاران راننده تريلي در مرز انگليس با فرانسه همچنان ادامه دارد 🔸دستگاه قضايي سوئيس تعليق «سان يانگ» شناگر چيني را به علت دوپينگ لغو كرد.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 گل های دیاباته و عبدی نامزد بهترین گل #لیگ_قهرمانان_آسیا ۲۰۲۰ 🔹گل شیخ دیاباته، مهاجم استقلال مقابل الاهلی عربستان و گل عبدی مهاجم پرسپولیس به النصر در نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا، نامزد بهترین گل در بین 10 گل برتر مرحله نیمه نهایی شدند.
❄️برف و باران در ۱۵ استان| راننده‌ها زنجیرچرخ بردارند 🔹مدیر مرکز مدیریت راه‌ها: در حال حاضر بارش برف و باران در استان‌های اصفهان، خراسان رضوی، زنجان، آذربایجان شرقی و غربی، اردبیل، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، البرز، بوشهر، خراسان شمالی، فارس، قزوین، مازندران و گیلان وجود دارد. 🔹راننده‌های محورهای برف‌گیر و کوهستانی حتما ز‌نجیر چرخ و تجهیزات زمستان همراه داشته باشند.
«فغانی» بهترین داور آسیا در سال ۲۰۲۰ ⚽️ «علیرضا فغانی» به عنوان بهترین داور قاره آسیا در سال ۲۰۲۰ از نگاه فدراسیون بین‌المللی آمار و تاریخ فوتبال (IFFHS) انتخاب شد.
لغو دیدار ماشین‌سازی و نفت مسجد سلیمان ⚽️ دیدار ماشین‌سازی تبریز و نفت مسجد سلیمان به علت برودت هوا لغو شد. ⚽️ این بازی روز آینده ساعت ۱۴ برگزار خواهد شد.
🔸داوطلبان هشتمین آزمون استخدامی دستگاه های اجرای که دچار بیماری شده‌اند؛ برای حضور در محل امتحان باید با مراجعه به سایت سازمان سنجش فرم خوداظهاری را تکمیل کنند. 🔹 آزمون استخدامی قرار است روزهای ۱۱ و ۱۲ دی با حضور 565 هزار و 238 داوطلب برگزار شود .
🔸فراخوان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برای جذب سرباز فناور 🔹 متقاضیان تا 15 دی فرصت دارند رزومه خود را به نشانی (( tbf.co@chmail.ir )) ارسال کنند. 🔹 اولویت پذیرش با فارغ التحصیلان رشته‌های مدیریت مالی، اقتصاد و حسابداری است. داوطلب باید ساکن استان تهران باشد.
🔸جانباختن 152 بیمار کووید 19 در کشور طی شبانه روز گذشته
شبکه‌های ایالتی و محلی آمریکا هم هک شدند 🔹اداره امنیت سایبری و زیرساخت‌های آمریکا اعلام کرد هکرهای نرم‌افزار شرکت «سولارویندز» که به شبکه‌های فدرال دسترسی پیدا کرده‌اند، دولت‌های ایالتی و محلی آمریکا را نیز تحت تأثیر قرار داده‌اند. 🔹ترامپ اخیراً در توییتی مدعی شده که این حملات سایبری کار هکرهای چینی است که مقام‌های پکن این اتهامات را مضحک خوانده‌اند.
جریمه کرونایی ۹۶ هزار خودرو در روز گذشته! 🔹سخنگوی ناجا: حدود ۹۶ هزار خودرو در روز گذشته به دلیل ورود به مناطق نارنجی و تردد شبانه اعمال قانون شدند.
🚩انهدام باند تبانی و ارتشاء در فرودگاه آبادان 🔹سربازان گمنام امام زمان (عج) در اداره اطلاعات آبادان، اعضای باند تبانی و ارتشاء را در فرودگاه بین‌المللی آبادان دستگیر کردند. 🔸در این پرونده سه نفر از پرسنل فرودگاه بین المللی آیت‌اله جمی شهرستان آبادان و دو تن از پیمانکاران مرتبط با آنان به اتهام تبانی، ارتشا و حیف و میل بیت المال بازداشت و روانه زندان شدند.
🔸۱۵ دی ماه پایان سرنوشت ساز حواشی املاک اطراف دانشگاه تهران/ تبدیل بافت معاصر مرکز پایتخت به فضایی بی دفاع 🔹چند سال پیش دانشگاه تهران برای توسعه فعالیت های خود اقدام به در اختیار گرفتن املاک و پهنه اطرافش کرد تا در آن منطقه طرح‌های توسعه خود را گسترش دهد موضوعی که با شکایت بسیاری از مالکان و اهالی منطقه مواجه شد. 🔹اما پس از این موضوع و در سال ۹۸ شورای عالی شهرسازی حکمی را صادر کرد تا بر اساس آن دانشگاه تهران تنها در حوزه املاک تحت اختیار خود کار کند و به املاک دیگر و پهنه اجتماعی کاری نداشته باشد. 🔹اما پس از این حکم شورای عالی شهرسازی، دانشگاه تهران به رئیس جمهور نامه نوشت و رئیس‌جمهور هم موضوع را به معاونت حقوقی خود ارجاع داد و در آنجا معاونت حقوقی رئیس‌جمهور اعلام کرد که مصوبه شورای عالی شهرسازی اشتباه است. 🔹با وجود آن که معاونت حقوقی رئیس‌جمهور اعلام کرد که مصوبه شورای عالی شهر سازی اشتباه است اما اهالی منطقه از طرح توسعه دانشگاه تهران شکایت دارند و در رابطه با این طرح تاکنون اعتراض های بسیاری را انجام داده‌اند. 👉 yjc.ir/00VuZw
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 خبر خوش برای کشاورزان؛ صندوق‌های کالایی کشاورزی در راه است 🔸علیرضا ناصر پور، معاون توسعه بازار و معاملات اقتصادی بورس کالا در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان: 🔹بعد از عرضه صندوق‌های طلا حالا نوبت به عرضه صندوق‌های کالایی کشاورزی رسیده است. 🔹پیش بینی ما این است که حداکثر طی دو هفته آینده فراینده پذیره نویسی صندوق‌های کالایی آغاز شود. 🔹وجه داخل این صندوق‌ها از طریق بازار سرمایه تامین می‌شود. 🔹صندوق‌های کالای کشاورزی با اتخاذ این وجوه با تحریک سمت تقاضا سبب پایدار سازی قیمت محصولات می‌شوند.
⭕️ وزیر آموزش و پرورش : زمان دقیق بازگشایی مدارس معلوم نیست/ موضع اصولی ما موافق بازگشایی است 🔸حاجی میرزایی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان: 🔹موضع اصولی ما موافق بازگشایی است به جهت اینکه دوری دانش آموزان از مدرسه ممکن است هم عواطف آموزشی آن‌ها را کاهش دهد و هم ممکن است به کیفیت آموزشی آسیب برساند. 🔹روش آموزش حضوری را بر هر روش دیگری ترجیح می‌دهیم، چون تنها کارکرد آموزش و پرورش، آموزش نیست بلکه تربیت و پرورش است که بخشی از آن محصول ارتباطات و تعاملاتی است که دانش‌آموزان با هم دارند، اما این خواسته ما با محدودیت‌هایی روبرو است. 🔹به ستاد ملی کرونا پیشنهاد دادیم که به ما اجازه دهند در مناطقی که مشکلی ندارند با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی بازگشایی را انجام دهیم و این موضوع را ستاد ملی کرونا برای بررسی به کمیته اجتماعی داده است تا ظرف دو هفته بررسی شود. 🔹البته ممکن است که نظر این کمیسیون منفی باشد یا ستاد نپذیرد بنابراین الان نمی‌توانیم با اطمینان بگوییم که در چه تاریخی بازگشایی مدارس انجام می‌شود.