فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️روضه/صحن گوهرشاد
متاسفانه تصویر ثابته
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️روضه حضرت رقیه در صحن گوهرشاد
🔻به کانال روضه مجازی بپیوندید👇👇👇
https://eitaa.com/joinchat/1929510912C838e0a1902
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️مناجات با امام رضا علیه السلام
فراق کربلا/حرم،حسین،چجوری دلت میاد نرم حسین
🔻به کانال روضه مجازی بپیوندید👇👇👇
https://eitaa.com/joinchat/1929510912C838e0a1902
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️مناجات با امام رضا علیه السلام
🔻به کانال روضه مجازی بپیوندید👇👇👇
https://eitaa.com/joinchat/1929510912C838e0a1902
امام علی (ع):
هر کس بعد از نماز صبح ۱۱ مرتبه سوره توحید را قبل از طلوع آفتاب بخواند آن روز مرتکب گناه نمیشود حتی اگر شیطان به سوی او طمع کند.
ثواب الأعمال و عقاب الاعمال، ص 277
#اللهم_ارزقنا_شهادت
#اللهمعجللولیکالفرج
بزرگوارانی که #نذر_روضه داشتن و صله دادن اگر صوت روضه رو براشون نفرستادم حتما یادآوری کنن
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️روضه/پنجره فولاد امام رضا علیه السلام
🔻به کانال روضه مجازی بپیوندید👇👇👇
https://eitaa.com/joinchat/1929510912C838e0a1902
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
شعر به لهجه شیرین مشهدی
روضه خون بی دست و پا نمخی😭
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️روضه/پنجره فولاد امام رضا علیه السلام
#شبجمعه
🔻به کانال روضه مجازی بپیوندید👇👇👇
https://eitaa.com/joinchat/1929510912C838e0a1902
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️روضه/شب جمعه
صحن انقلاب اسلامی
حرم امام رضا علیه السلام
🔻به کانال روضه مجازی بپیوندید👇👇👇
https://eitaa.com/joinchat/1929510912C838e0a1902
روز هجدهم ماه محرمه
۴۲ روز مونده به ماه ربیع الاول
محرم و صفر عین برق و باد میگذره و دوباره میرسیم به ماه ربیع الاول
اینکه از الان دارم میگم برای اینه که ۴۰ روز دیگه بعضیا نگن بسه بابا
خسته شدیم
همش عزا همش مشکی
رفقا
خواهرا
برادرا
باور کنید ماه ربیع الاول تبریک نداره
سر آغاز هرچی فتنه بوده تو همین ماه رقم خورده
میدونید چرا الان سیاه پوش سیدالشهدا هستیم؟
چون بعد از شهادت رسول خدا حق امیرالمومنین رو خوردن
چون غدیر پایمال شد
حالا سوال پیش میاد
آغاز پایمال شدن حق امیرالمومنین تو چه زمانی بود؟
جواب:بعداز شهادت پیغمبر اکرم
پیغمبر اکرم چه زمانی به شهادت رسید؟
جواب:آخر ماه صفر
شورای کثیف سقیفه کی تشکیل شد؟
جواب:بعد شهادت پیغمبر اکرم
و از بعد شهادت پیغمبر این ظالمین شروع کردن به جسارت،قطعا تو ماه ربیع الاول به خانه وحی جسارت شده
تو همون روزا بوده که حضرت زهرا سلام الله علیها راه افتادن و رفتن در خانه انصار بی بصیرت رو زدن و میپرسیدن مگه شما غدیر نبودید؟
مگه نبودید پدرم گفت بعد از من علی جانشین منه
ولی گوش ها کر بود و صحبت های باعث خلقت عالم حضرت زهرا سلام الله علیها به گوششون اثر نداشت که نداشت
اگر امروز حرف زدم برای اینه که همیشه اول ربیع بهم میریزم
من کاری به اینکه کی بعد ۶۰ روز خسته میشه از مشکی پوشیدن و .....کار ندارم
هرکسی دوست داشت سفید بپوشه اصلا
ولی انصافا این عادت یا بدعت یا هرچی که اسمش رو میشه گذاشت که ربیع رو تبریک میگن از سرتون بندازید که باور کنید ربیع الاول تبریک نداره
یازهرا
ذاکرالزهرا(سلام الله علیها)
روز هجدهم ماه محرمه ۴۲ روز مونده به ماه ربیع الاول محرم و صفر عین برق و باد میگذره و دوباره میرس
اما روایتی که متدینین برای تبریک ربیع میارن به صورت کامل میزارم 👇
چند سالی است اواخر ماه صفر که می شود متدینین و مذهبی ها برای هم پیامکی می فرستند که محتوای پیامک حدیثی از پیامبر(ص) است که هر کسی مرا بخروج ماه صفر بشارت دهد من او را به بهشت بشارت می دهم.
در اینجا ضمن بیان متن کامل حدیث؛ می خواهیم منظور صحیح حدیث را بیان کنیم تا معلوم شود منظور حدیث را اشتباه متوجه شده ایم:
متن عربی حدیث این است: «فَمَنْ بَشَّرَنِی بِخُرُوجِ آذَارَ فَلَهُ الْجَنَّة»
اما این بخشی از حدیث است. پس جا دارد که متن کامل حدیث را ببینیم. متن کامل حدیث در دو کتاب شیخ صدوق(ره) یعنی معانی الأخبار ص205 و علل الشرایع ج1 ص175 آمده است.
متن کامل حدیث بدین شریح است:
«عَنْ سَعِیدِ بْنِ جُبَیْرٍ عَنِ ابْنِ عَبَّاسٍ قَالَ: کَانَ النَّبِیُّ ص ذَاتَ یَوْمٍ فِی مَسْجِدِ قُبَا وَ عِنْدَهُ نَفَرٌ مِنْ أَصْحَابِهِ فَقَالَ أَوَّلُ مَنْ یَدْخُلُ عَلَیْکُمُ السَّاعَةَ رَجُلٌ مِنْ أَهْلِ الْجَنَّةِ فَلَمَّا سَمِعُوا ذَلِکَ قَامَ نَفَرٌ مِنْهُمْ فَخَرَجُوا وَ کُلُّ وَاحِدٍ مِنْهُمْ یُحِبُّ أَنْ یَعُودَ لِیَکُونَ أَوَّلَ دَاخِلٍ فَیَسْتَوْجِبَ الْجَنَّةَ فَعَلِمَ النَّبِیُّ ص ذَلِکَ مِنْهُمْ فَقَالَ لِمَنْ بَقِیَ عِنْدَهُ مِنْ أَصْحَابِهِ إِنَّهُ سَیَدْخُلُ عَلَیْکُمْ جَمَاعَةٌ یَسْتَبِقُونَ فَمَنْ بَشَّرَنِی بِخُرُوجِ آذَارَ فَلَهُ الْجَنَّةُ فَعَادَ الْقَوْمُ وَ دَخَلُوا وَ مَعَهُمْ أَبُو ذَرٍّ رَضِیَ اللَّهُ عَنْهُ فَقَالَ لَهُمْ فِی أَیِّ شَهْرٍ نَحْنُ مِنَ الشُّهُورِ الرُّومِیَّةِ فَقَالَ أَبُو ذَرٍّ قَدْ خَرَجَ آذَارُ یَا رَسُولَ اللَّهِ فَقَالَ ص قَدْ عَلِمْتُ ذَلِکَ یَا أَبَا ذَرٍّ وَ لَکِنِّی أَحْبَبْتُ أَنْ یَعْلَمَ قُومِی أَنَّکَ رَجُلٌ مِنْ أَهْلِ الْجَنَّةِ وَ کَیْفَ لَا یَکُونُ ذَلِکَ وَ أَنْتَ الْمَطْرُودُ عَنْ حَرَمِی بَعْدِی لِمَحَبَّتِکَ لِأَهْلِ بَیْتِی فَتَعِیشُ وَحْدَکَ وَ تَمُوتُ وَحْدَکَ وَ یَسْعَدُ بِکَ قَوْمٌ یَتَوَلَّوْنَ تَجْهِیزَکَ وَ دَفْنَکَ أُولَئِکَ رُفَقَائِی فِی الْجَنَّةِ الْخُلْدِ الَّتِی وُعِدَ الْمُتَّقُونَ.
ابن عبّاس گوید: روزى پیغمبر صلى اللَّه علیه و آله به چند تن از اصحابشان که در مسجد قبا در خدمت وى بودند فرمود: نخستین شخصى که اکنون بر شما وارد شود مردى از اهل بهشت است، چون این سخن را از آن بزرگوار شنیدند، گروهى از ایشان برخاسته و بیرون رفتند، و هر یک از آنان قصد داشت که سریعتر مراجعت نماید تا خود نخستین واردشونده باشد و در نتیجه بهشتى گردد، پیغمبر صلى اللَّه علیه و آله به نیّت آنان پى برد، و به باقى مانده اصحابش که نزد وى بودند فرمود؛ بزودى چند تن بر شما وارد مىشوند که از جهت زودتر رسیدن در حال سبقت از یک دیگرند، پس هر کدام از آنان که مرا به خروج «آذر» مژده دهد اهل بهشت است.
سپس آنان که بیرون رفته بودند بازگشتند و أبوذر نیز همراهشان بود، آنگاه پیغمبر صلى اللَّه علیه و آله به ایشان فرمود: ما اکنون در کدام یک از ماههاى رومى بسر مىبریم؟ أبوذر گفت: یا رسول اللَّه آذر به پایان رسیده است. پیغمبر صلى اللَّه علیه و آله فرمود: اى أباذرّ آن را مىدانستم و لیکن دوست داشتم قوم من بفهمند که تو مردى از اهل بهشت مىباشى، و چگونه چنان نباشد، حال آنکه پس از من بدلیل علاقه ات به اهل بیتم تو را از حرم من دور گردانند، و تنها زندگى خواهى نمود، و تنها خواهى مرد، و قومى که عهده دار مراسم کفن و دفنت بشوند بسبب تو سعادتمند گردند و در بهشت جاودانى که به پرهیزگاران نوید داده شده همراه من خواهند بود.»(معانی الأخبار ص205، علل الشرایع ج1 ص175)
پس همانطور که ملاحظه می کنید پیامبر(ص) در قالب این جمله خواستند به اصحاب بفرمایند که جناب ابوذر(ع) از اهل بهشت است. پس به اصطلاح علم حدیث؛ در این حدیث مورد مخصص است یا به عبارت دیگر این حدیث قضیة فی الواقعة است یا به عبارت دیگر از این حدیث نمی توان القای خصوصیت کرد. یعنی حدیث موردی است و قابلیت تعمیم ندارد. و نمی تواند الان مورد استناد قرار گیرد.
ذاکرالزهرا(سلام الله علیها)
روز هجدهم ماه محرمه ۴۲ روز مونده به ماه ربیع الاول محرم و صفر عین برق و باد میگذره و دوباره میرس
دوستان حتما بخونید
خالی از لطف نیست
ان شاءالله در قیامت مورد شفاعت حضرت صدیقه قرار بگیریم♥️