eitaa logo
ضامن اشک بر امام حسین ع مادرش فاطمه س است.
5.8هزار دنبال‌کننده
2.6هزار عکس
2.3هزار ویدیو
816 فایل
السلام علیک یاابا عبدالله کانال ویژه مقتل امام حسین ع با متن عربی و ترجمه از منابع معتبر و پاسخ به شبهات مقتل است ایتا @zameneashk1 تلگرام @zameneashk باب الحسین ع ، کلاس های غیر حضوری https://t.me/Babolhusein آی دی پاسخ به سوالات @m_h_tabemanesh
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از  کلیپ و تصاویر کربلاء
هدایت شده از Rajabi
ستاد اطلاعات_اربعين 🚏فاصله مسیرهای تردد زائران عتبات عالیات، عراق: مرز: 🚧 نجف: 🔶 كربلا: 🚩 كاظمين: 🔷 سامرا: 💠 طفلان مسلم: 🔵 سيد محمد: ❇ 🚧 مرز مهران ⬅مهران تا کوت : 82 کیلومتر ⬅مهران تا دیوانیه : 227 کیلومتر ⬅مهران تا حله : 238 کیلومتر ⬅مهران تا بغداد : 255 کیلومتر ⬅مهران تا 🔶نجف : 303 کیلومتر ⬅مهران تا 🚩کربلا: 279 کیلومتر ⬅ مهران تا 🔷کاظمین : 283 کیلومتر ⬅مهران تا 💠سامراء : 444 کیلومتر ⬅مهران تا ❇سیدمحمد: 409 کیلومتر ⬅مهران تا 🔵طفلان مسلم : 272 کیلومتر 🚧مرز خسروی 👈🏻خسروی تا کوت: 341 کیلومتر 👈🏻خسروی تا دیوانیه : 395 کیلومتر 👈🏻خسروی تا حله: 305 کیلومتر 👈🏻 خسروی تا بغداد : 190کیلومتر 👈🏻خسروی تا 🔶نجف : 380 کیلومتر 👈🏻خسروی تا خانقین: 10 کیلومتر 👈🏻خسروی تامقدادیه: 102 کیلومتر 👈🏻خسروی تا بعقوبه : 130 کیلومتر 👈🏻خسروی تا🚩کربلا: 315 کیلومتر 👈🏻خسروی تا 🔷کاظمین : 203 کیلومتر 👈🏻خسروی تا 💠سامراء: 326 کیلومتر 👈🏻خسروی تا ❇سیدمحمد:291 کیلومتر 👈🏻خسروی تا 🔵طفلان مسلم: 281 کیلومتر 🚧 مرز شلمچه ⬅شلمچه تا بصره: 20 کیلومتر ⬅شلمچه تا 🔶نجف 460 کیلومتر ⬅شلمچه تا 🚩کربلاء 549 کیلومتر ⬅شلمچه تا 🔷کاظمین دارای دو مسیر 575 و 621 کیلومتر 🕌نجف تاشهرهای مختلف 🔸نجف تا 🚩کربلا: 78 کیلومتر 🔸نجف تابغداد: 161 کیلومتر 🔸نجف تابصره: 467 کیلومتر 🔸نجف تاحله : 61 کیلومتر 🔸نجف تارمادی :271 کیلومتر 🔸نجف تا بعقوبه : 227 کیلومتر 🔸نجف تا دیوانیه : 75 کیلومتر 🔸نجف تا 🔷کاظمین: 180 کیلومتر 🔸نجف تا 💠سامراء: 287 کیلومتر 🔸نجف تا ❇سیدمحمد: 249 کیلومتر 🔸 نجف تا 🔵طفلان مسلم: 116 کیلومتر 🕌کربلا تا شهرهای مختلف 🚩کربلا تابغداد: 108 کیلومتر 🚩کربلا تاکوت :197 کیلومتر 🚩کربلا تاحله :42 کیلومتر 🚩کربلا تا رمادی: 218 کیلومتر 🚩 کربلا تابعقوبه : 184 کیلومتر 🚩کربلا تادیوانیه :144 کیلومتر 🚩کربلا تابصره: 524 کیلومتر 🚩کربلا تا 🔷کاظمین : 115 کیلومتر 🚩کربلا تا💠 سامراء: 220 کیلومتر 🚩کربلا تا ❇سیدمحمد:184 کیلومتر 🚩کربلا تا 🔵طفلان مسلم :38 کیلومتر 💠سامراء تا بغداد : 110 كيلومتر 💠سامراء تا ❇سیدمحمد: 53 كيلومتر....التماس دعا.. صلوات ب
سلام علیکم با عرض تسلیت بمناسبت ایام 28 صفر ذاکرین محترم بعد از ورود به کانال ضامن اشک برای دیدن روضه های آخر صفر لطفا هشتک های بالا را بزنید ای دی برای ارسال سوالات مقتل @m_h_tabemanesh1 کانال مقتل ضامن اشک پاسخ به شبهات و سوالات مقتل امام حسین ع @zameneashk لینک گروه مقتل متضمن البکاء مخصوص پرسش از سوالات مقتل امام حسین ع https://t.me/joinchat/CQ5QIjy-YrD-rSAOIK0SWg
ط آبسالان سخنران: ! ❌میدونستید شهر کربلا گاز کشی نشده؟ میدونستید جمعیتیش حدود600هزار نفره که زیر ساخت هاش برای همون مقدار هم شاید کم باشه؟ حالا! رسم مردم عراق،اینه که غذا رو در ظروف کوچک،سرو میکنند،طوری که نیاز هست جای3 وعده حداقل5وعده غذا بخوری! اگر حداقل5 بار هم آب یا نوشیدنی و مدت زمان مراسم رو حداقل 10روز حساب کنیم! تعداد جمعیت رو همون20میلیون نفر که میگن که قطعاً خیلی بیشتر از این هست بگیریم بیش از دو میلیارد پرس خوراکی،و اون هم کاملا رایگان، توزیع میشه که بنا به شرایط موجود باید در ظروف یکبار مصرف توزیع بشه،که تولید زباله کاملا بدیهی هست! عدد و گرفتید یا نه؟ فقط یه ارزن شعور میخواد که اینو بفهمن! بزرگترین تجمع بشری با بیش از20میلیون نفر اونم پای پیاده اونم کشوری که با انفجار های تروریستی و نا امنی شهره هست! اونم در کشوری که تا همین چند سال پیش برنامه نفت در برابر غذا حاکم بود! یعنی برای سیر کردن خودشون نفت میدادن غذا میگرفتن! اونم در کشوری که در اشغال داعش بوده در نهایت امنیت برگزار میشه! عظمت این اتفاق بزرگترین استراتژیست های جهان مثل الکساندر دوگین و میکشونه تا عراق! اگر این معجزه نیست پس چیه؟ معجزه فقط رود شکافتن و شتر از کوه بیرون اومدن نیست! اشتباه نکنید،معجزه به معنی یک چیز شگفت آور نیست،معجزه از ریشه کلمه عجز میاد،یعنی چیزی که دیگران از انجام آن عاجز اند! کدوم پایتخت اروپایی با تمام زیرساخت های کلان تمدنی،کدوم نظام سیاسی و اقتصادی و امنیتی در غرب میتونه علاوه بر ظرفیت انسانی خودش،پذیرایی20میلیون انسان دیگه باشه و بیش از دو میلیارد وعده غذایی رایگان توزیع کنه؟ ملبورن میتونه؟ونکوور میتونه؟استکهلم میتونه؟کجا این قابلیت و داره؟ شما20 میلیون جمعیت تزریق کن به نیویورک به واشنگتن به پاریس! همین تهران خودمون با جمعیت15میلیون نفری این همه بزرگراه و اتوبان دوطبقه و مسیل ها،غروب های زمستان ترافیک قفلش میکنه! حالا 20میلیون نفر دیگه بهش تزریق کنید! چی میشه؟ سیستم با تمام تأسیسات مدرن،دوربین های مدار بسته مراکز کنترل ترافیک قفل میکنه،زندگی مختل میشه مردم و کارگران اعتصاب میکنن زباله از در و دیوار شهر بالا میره! یه بار دیگه میگم کربلا گازکشی نداره،آب و فاضلاب کلان نداره! با کپسول گاز و هیزم غذا درست میکنن! 20میلیون نفر در عراق جنگ زده،پای پیاده میرن،برای همه بیشتر از حد نیاز آب و غذا با کیفیت و بسته بندی موجوده، برمیگردن،هیچ بیماری ایی اپیدمی نمیشه خون از دماغ احدی بیرون نمیاد! همه هم وارد حرم حسین ع میشن از زیر قبه عبور میکنند! اگر این معجزه نیست پس چیه؟
این سنّت حسنه، آثار فراوانی دارد، از جمله این که محبت اهل بیت (علیهم السلام) در قلب شیعیان حضور پیدا می کند؛ آنگاه دوست امامان معصوم (علیهم السلام) هرگز فکر و راه و روش آنان را رها نمی کند؛ زیرا رهبری جوارح به دست جانحه و دل است و زمامداری قلب را محبت به عهده می گیرد و دلِ دوستان حسین بن علی (علیه السلام) جوارح را به صَوْب صراط مستقیم رهنمود می شود. پی نوشت: [1] حماسه و عرفان، ص 310. [2] ـ می دانید که لعن و نفرین و فریاد از بیداد بنی امیّه لعنه الله علیهم با آن که آنان منقرض و به جهنّم رهسپار شده اند، فریاد بر ستمگران جهان و زنده نگه داشتن این فریاد ستم شکن است. و لازم است در نوحه ها و اشعار مرثیه و اشعار ثنای از ائمه حق(علیهم سلام الله) به طور کوبنده فجایع و ستمگری های ستمگران هر عصر و مصر یادآوری شود…(وصیت نامه امام خمینی قدّس سرّه، مقدمه). [3] ـ سوره تحریم، آیه 11. [4] ـ نهج البلاغه، خطبه 60. [5] ـ سوره اسراء، آیه71. [6] . شکوفایی عقل در پرتو نهضت حسینی، ص 233 [7] ـ مستدرک الوسائل، ج 17، ص 26. [8] ـ بحارالأنوار، ج 44، ص 280. آیت الله جوادی آملی اهل بیت علیهم السلام عاشورا فلسفه گریه
سرّ و راز زیارت عاشورا از دیدگاه آیت الله جوادی‌آملی سرّ این که سفارش کرده اند هر روز زیارت عاشورا بخوانید و نسبت به اهل بیت(علیهم السلام) تولّی داشته و بر آنان صلوات و درود بفرستید و از دشمنانشان تبرّی بجویید، برای آن است که طرز فکر معاندان ایشان منفور شود وگرنه هم اکنون سخن از معاویه و یزید نیست تا آنها را لعنت کنیم. به گزارش خبرگزاری برنا از قم، حضرت آیت‌الله جوادی آملی در کتاب ارزشمند «حماسه و عرفان» درباره فلسفه زیارت و عزاداری وعلت سفارش به خواندن زیارت عاشورا در هرروز مطلبی را بیان کرده است، متن ذکر شده این بدین شرح است: فلسفه زیارت و عزاداری[1] سرّ این که سفارش کرده اند هر روز زیارت عاشورا بخوانید و نسبت به اهل بیت(علیهم السلام) تولّی داشته و بر آنان صلوات و درود بفرستید و از دشمنانشان تبرّی بجویید، برای آن است که طرز فکر معاندان ایشان منفور شود وگرنه هم اکنون سخن از معاویه و یزید نیست تا آنها را لعنت کنیم. نام و یاد آنها رخت بربسته و قبرشان نیز زباله دانی بیش نیست، الآن سخن از فکر و راه یزید و یزیدیان عصر است[2]. زن فرعون وقتی که به درگاه الهی دعا کرد، نگفت خدایا مرا فقط از فرعون نجات بده بلکه گفت: (ربّ ابْنِ لی عنْدک بیتاً فی الجَنّه ونجّنی من فرْعوْن وعمله ونجّنی من القوْم الظالمین)[3] یعنی مرا از فرعون و فرعونیان، که طرفداران سنّت سیّئه و رفتار ناپسند او هستند، نجات بده. تفکرّ برای همیشه باقی می ماند هر چند که اسم و عنوانش تغییر پیدا کند. بعد از تار و مار شدن خوارج در نهروان و خارج شدنشان از صحنه حیات و زندگی، به علی بن ابیطالب(علیهماالسلام) عرض شد: این مقدس های خشک از بین رفتند. فرمود: «کلاّ والله إنّهم نُطَف فى أصْلاب الرجال وقرارات النساء کلّما نَجَم منْهم قرنٌ قُطِع، حتّی یَکون آخرهم لُصوصاً سَلاّبین»[4]؛ اینها نطفه هایی هستند در پشت مردان و قرارگاه زنان. هرگاه مقداری از اینها از بین بروند، عده ای دیگر ظهورمی کنند تا این که سرانجامِ کار، سارقانِ مسلّح و رهزنانِ غارتگر خواهند شد. اکنون نیز، هم راه سالار شهیدان زنده است و هم مرام و مسلک اموی و مروانی و عباسی وجود دارد. این که سفارش فراوان به اشک ریختن و عزاداری کردن نموده اند برای آن است که اشک بر شهید اشتیاق به شهادت را به همراه دارد، خوی حماسه را در انسان زنده و طعم شهادت را در جان او گوارا می گرداند. چون اشکْ رنگ کسی را می گیرد که برای او ریخته می شود و همین رنگ را به صاحب اشک نیز میدهد. از اینرو انسان حسینی منش، نه ستم می کند و نه ستم می پذیرد. این که عده ای به فکر ظلم کردن یا ظلم پذیری هستند برای آن است که خوی حسینی در آنها نیست وگرنه شیعه خاص حسینبن علی(علیهم االسلام) نه ظلم می کند و نه ظلم می پذیرد. آن کسی که ظلمپذیر است اموی مسلک است چنانکه ظالم هم اموی صفت است، هر چند که زمزمه «یا حسین» بر لب داشته باشد. و در قیامت که هر کسی را به نام زمامدارش صدا می زنند: (یوْم ندْعوا کلَّ أُناسٍ بإمامهم)[5]، شخص ستمگر در صف امویان شرکت می کند. لذا اگر انسان بخواهد بفهمد که راهیِ راه حضرت حسین بن علی(علیهماالسلام) است یا راهیِ راه امویان، باید ببیند که در او خوی ستم پذیری یا سلطه گری وجود دارد یا نه. اگر گرایش به این خصلت های زشت را در خود دید باید در اخلاق خود تجدیدنظر کند. گریه بر امام حسین (علیه السلام)[6] براساس نقلی معروف از حضرت سکینه (علیها السلام) بالای بدن مطهّر امام حسین (علیه السلام)، ایشان به این اصل کلی سفارش کردند که هر حادثه تلخی پیش آمد کرد، آن را بهانه کنید و برای من اشک بریزید: «أو سمعتم بغریب أو شهید فاندبونى»[7]؛ «هرگاه داستان غریب یا شهیدی را شنیدید، برای مظلومیت من گریه کنید»؛ زیرا اگر امام حسین (علیه السلام) به خلافت می رسید، دیگر غریب یا شهیدی وجود نداشت. بنابراین، اصل کلی این است که هر حادثه تلخ و ناگواری را باید بهانه کرد و برای سالار شهیدان اشک ریخت؛ نه آن که افراد داغدیده برای تسکین عواطف و احساسات خود آن حضرت (علیه السلام) را بهانه کنند و برای التیام زخم خویش اشک بریزند و ندبه نمایند و بین این دو گونه عزا داری فرق وافر است؛ زیرا محصول یکی تعزیت برای حضرت امام حسین (علیه السلام) است و نتیجه دیگری تسلیت برای خود؛ هر چند ممکن است بهانه قرار دادن واقعه جان سوز کربلا هم بیاثر نباشد. وجود مبارک سیدالشهداء (علیه السلام) فرمودند: «أنا قتیل العبره»[8]؛ یعنی من که به هدف اِحیای حق و اِمحای باطل کشته شدم، باید عَبَرات داشته باشم؛ به طوری که چشمان علاقه مندان به سالار شهیدان پر از اشک شود و آن اشکْ فراوان از شبکه چشم خارج گردد و به صورت انسان عبور کند تا عَبَرات بشود.
🔸۲ وقتی که حضرت سیدالشهداء از بالای اسب روی زمین قرار گرفت، ذوالجناح چند لحظه ای اطراف حضرت می گردید و دشمنان را از حضرت دور می کرد سپس خود را به خون امام حسین علیه السلام آغشته نمود و به سمت خیمه ها حرکت نمود و با صدای بلند صیحه می زد و دستش را به زمین می کوبید و با زبان خود می گفت: اَلظَّلیمَه اَلظَّلیمَه مِن اُمَّهٍ قَتَلَت اِبنِ بِنتِ نَبیِّها یعنی فریاد از ظلم فریاد از ظلم امتی که پسر دختر پیامبرشان را کشتند. وقتی به نزدیک خیمه ها رسید صدای او را اهل حرم شنیدند از روزنه خیام نگاه نمودند، ذوالجناح را بی صاحب، با لجام رها شده و زین واژگون و یال غرق به خون دیدند که گاهی صیحه می زند گاهی شیون می کند و گاهی سر بر زمین می کوبد و گاهی سم بر زمین می ساید در حالیکه بدنش پر از خون و تیر است. ناگاه اهل حرم از خیمه بیرون دویدند و در میانشان ولوله افتاد لطمه به صورت می زدند، گریبان می دریدند گریان و اشک ریزان وا اماما، وا سیدا، وا ابتا، وا رسول الله ، وا علیا و وا زهرا گویان گرد ذوالجناح حلقه زدند و از احوال ابا عبدالله می پرسیدند. بعضی رکابش را می بوسیدند و بعضی تیر از بدنش در می آوردند و بعضی دست به یال خونی ذو الجناح می کشیدند (که به خون ابا عبدالله آغشته شده بود) و به سر و صورت خود می مالیدند. ام کلثوم دستها را بر سر نهاده بود و از سوز دل فریاد می زد: وا محمداه، وا جَدَّاه، وا نَبیّاه، وا اَبا القاسِماه، وا عَلیاه، وا جَعفَراه، وا حَمزَتاه، وا حَسَناه، هذا حُسینٌ بِالعَراء، صَریعٌ بِکَربَلا یا محمد، یا جدا، ای پیامبر، ای اباالقاسم، یا علی ،یا جعفر، یا حمزه، ای امام حسن این حسین توست که در معرکه افتاده و در کربلا کشته شده ام کلثوم بعد از این جملات غش کرد حضرت سکینه سلام الله علیها فریاد می زد: ای وای که فخر اولاد آدم کشته شد، ای مرگ چرا مرا نمی بری؟ من زندگی بی پدر را نمی خواهم. و نیز دختر کوچک حضرت، خود را بر روی دستهای ذو الجناح انداخت و پرسید: یا جَوادَ اَبی هَل سُقِیَ اَبی اَم قَتَلُوهُ عَطشاناً ای اسب پدرم آیا به پدرم آب دادند یا او را لب تشنه شهید کردند؟ ای اسب باوفای پدرم چرا پدرم را نیاوردی؟ ذو الجناح آنقدر صیحه زد و سر به زمین کوبید تا جان داد. 📚منابع: - مناقب آل ابی طالب؛ ج۳؛ ص۲۱۵ - مدینه المعاجز؛ سید هاشم بحرانی؛ ج۳؛ ص۵۰۶ - بحار الانوار؛ علامه مجلسی؛ج ۴۵ ص۵۶ - ریاض القدس؛ ص ۱۷۳
055 KARIMI.MP3
9.76M
#علی_اصغر_علیه_السلام توسل به علی اضغر روضه شب جمعه #محمود_کریمی
✒️📃 📿 ادعیــ📗ـــه و زیـــ🕌ـــارات مهدوے 💠 شرح زیارت آل یاسین 💠 1⃣ قسمت اول 📖زیارت آل یاسین، زیارتی است که یکی از شیعیان به نام جناب حمیری نامه ای به محضر امام زمان(عج) می نویسد و سوالاتی را از محضر حضرت می پرسند!؟ ✅حضرت علاوه بر جواب دادن سوالات، این زیارت آل یاسین را هم به عنوان هدیه به این فرد می دهند و به ایشان می گویند:هر وقت میخواهید به سمت خدا توجه کنید به وسیله ی ما اهل بیت، با این زیارت به سمت خدا بروید! ( توصیه و هدیه ی امام زمان (عج) برای شیعیان است) ✅از لحاظ سندی کاملا معتبر است، زمان و مکان ندارد، یعنی این طور نیست که شما فقط در غروب جمعه بخوانید، زیارت آل یاسین زمان خاصی ندارد و می توانید هر زمانی که دلتان خواست بخوانید! که ما توصیه می کنیم حتما بعداز یکی از نمازها بخوانید. 👈در ابتدای زیارت می گوید «ﺳَﻼَمٌ ﻋَﻠَﻰ آِلْ ﻳَﺎﺳِﻴﻦَ» سلام بر آل یاسین.. یاسین چه کسی است؟! پیغمبر خدا، هم شیعه قبول دارد، هم سنی ! 🔆به امام رضا(ع) گفتند، شما شیعیان برای چه بعد از صلوات بر پیامبر بر آل پیامبر هم صلوات می فرستید!؟ گفت: یاسین که در قرآن آمده، چه کسی است؟! گفتند، پیامبر است. گفت: سوره ی صافات آیه ی [130] هم می فرماید «ﺳَﻼَمٌ ﻋَﻠَﻰ آِلْ ﻳَﺎﺳِﻴﻦَ» سلام بر آل پیغمبر(ص). ⁉️آل با اهل چه فرقی دارد؟! آل محدوده ی کوچکتری را شامل می شود! محدوده تنگ تر می شود، یعنی به هر کسی نمی گویند جزء آل آن فرد هست. 👌 کسانی جزء آل پیغمبر (ص) هستند که با پیغمبر (ص) یک نسب نه خانوادگی، بلکه نسب روحی و معنوی داشته باشند و ِالا بعضی از زنان پیغمبر(ص)هم با ایشان نسبت داشتند! ابوجهل هم با ایشان نسبت داشت، عموی ایشان بود ولی جزء آل ایشان حساب نمی شوند! ⚜منظور کسانی است که با آنها پیوند نزدیک دارند، که همان ″اهل بیت و 14 معصوم″ هستند. 🔹ادامه دارد... 🎤استاد احسان عبادی ا__________________ 🌿🔔🔸🔸🔶🔸🔸🔔🌿@Aldolatahalzahraeyah
✒️📃 📝شرح زیارت آل یاسین 2⃣ قسمت دوم 💠«اَﻟﺴﱠﻼمُ ﻋَﻠَﯿْﮏَ ﯾﺎداﻋِﯽَﷲِ و َرَﺑّﺎﻧِﯽ ُآﯾﺎﺗِﻪِ..» ✅داعی یعنی دعوت کننده به سمت خدا(یعنی امام زمان تو مردم را به سمت خدا دعوت می کنی، راهنمای مردم به سمت خدا هستی) ✌️دو نوع دعوت داریم؛ 👇👇 1⃣- یکبار به فلانی می گویی آدرس کجاست! آدرس را به تو نشان می دهد می گوید،اینجا و اینجا و اینجا، که بروی، به آدرس میرسی! 2⃣- اما یکبار طرف هم آدرس را به تو نشان می دهد،هم دست تو را می گیرد و به سمت آدرس می برد. 👌دعوت امام زمان(عج) از نوع دوم است! یعنی نه تنها امام زمان(عج) آدرس خدا را به ما نشان می دهد، بلکه ما را به سمت خدا راهنمایی هم می کند و می برد! ⚠️اما شرطش هم این است که، خودمان همراهش باشیم، گاها امام ما را می خواهد ببرد ولی ما همراه امام نیستیم و این از بد روزگار است! 💠«وَ رَﺑّﺎﻧِﯽ ُآﯾﺎﺗِﻪِ..»رب یعنی پرورش دهنده، اینکه می گویند خدا رب است! یعنی پرورش دهنده ی انسانهاست، اینکه می گوییم امام زمان (عج) «رَﺑّﺎﻧِﯽ ُآﯾﺎﺗِﻪِ..»هست، یعنی امام زمان پرورش دهنده ی آیات خداست !! 📖آیات فقط آیات قرآن نیست، بلکه نشانه های خداست! یعنی امام زمان(عج) است که باعث هدایت تکوینی و تشریحی موجودات می شود و آنها را رشد می دهد! حتی گیاهان، حتی موجودات دیگر هم برای رشد خودشان، نیاز به هدایت امام زمان (عج) دارند! 📗در دعای عدیله می گوییم«ﺑِﻴُﻤْﻨِﻪِ رُزِقَ اﻟْﻮَرَی» به یمن امام زمان (عج) است که موجودات روزی می خورند، یعنی موجودات کلی است چه آدم، چه گیاه !!! 🔗ادامه دارد... 🎤استاد احسان عبادی ا___________________ 🌿🔔🔸🔸🔶🔸🔸🔔🌿@Aldolatahalzahraeyah
✒️📃 📝شرح زیارت آل یاسین 3⃣ قسمت سوم 💠«اَﻟﺴﱠﻼمُ ﻋَﻠَﯿْﮏَ ﯾﺎ ﺑﺎبَ ﷲِ وَ دَﯾّﺎنَ دﯾﻨِﻪِ » می گوید امام زمان(عج) تو باب خدا هستی، در ورودی به سمت خدا هستی! 👌هر کس می خواهد به سمت خدا برسد، باید از طریق امام زمان (عج) برسد! وِالا نمی تواند به خدا برسد! اصلا بدون امام زمان(عج) نمی تواند کسی به خدا برسد، محال ممکن است.!!! 📖در زیارت سرداب می گوییم: «اﻟﺴﱠﻼَم ﻋَﻠَﻴْﻚَ ﻳَﺎ ﺳَﺒِﻴﻞَ اﻟﻠﱠﻪِ اﻟﱠﺬِي ﻣَﻦْ ﺳَﻠَﻚَ ﻏَﻴْﺮَهُ هَلَک» سلام بر تو ای راه خدا، که اگر کسی غیر از تو بخواهد به خدا برسد، هلاک می شود! غیر از امام زمان (عج) نمی شود به خدا رسید. 🔹اگر هزاران راه هم باشد، آنها فرعی هستند، باید به یک جاده ی اصلی که، امام زمان(عج) است وصل بشوند، از این طریق با ولایت امام زمان(عج) هست که انسان به خدا می رسد ! وِالا نمی تواند !! ⚜وقتی می گوییم امام زمان باب خداست، یعنی مقام امام زمان(عج) خیلی بالاست، که باب ورودی به سمت خدا می شود. 💠«دَﯾّﺎنَ دﯾﻨِﻪِ» دیان یعنی حاکم، جزا دهنده، مالک! یعنی می گوید تو مالک و جزا دهنده ی دین خدا هستی! فردای قیامت، خدا به واسطه ی شما اهل بیت است که به مردم جزا می دهد! 👈مثل همان بحثی که امیرالمومنین (ع) فرمود: به خدا قسم من فردای قیامت تقسیم کننده ی بهشت و جهنم هستم. 🔹ادامه دارد... 🎤استاد احسان عبادی ا___________________ 🌿🔔🔸🔸🔶🔸🔸🔔🌿@Aldolatahalzahraeyah
✒️📃 📝شرح زیارت آل یاسین 4⃣ قسمت چهارم 💠«اَﻟﺴﱠﻼمُ ﻋَﻠَﻴْﻚَ ﻳﺎ ﺧَﻠﻴﻔَﺔَ اﻟﻠّﻪِ وَ ﻧﺎﺻِﺮَ ﺣَﻘﱢﻪ» سلام بر تو ای خلیفه ی خدا ✅″ﺧَﻠﻴﻔَﺔَ اﻟﻠّﻪ″ را فقط خود خدا می تواند تعیین کند و کس دیگری نمی تواند این کار را بکند! 👌به همین خاطر است که شیعه می گوید، امامان را باید خدا تعیین کند نه مردم! نه شورا، نه سقیفه!! و نه چیزهای دیگر! امام زمان(ع) جانشین خدا روی زمین است. 👈بعد می گوید «وَ ﻧﺎﺻِﺮَ ﺣَﻘﱢﻪ» یعنی یاری کننده ی حق خدا، منظور از حق خدا، چه هست!؟ منظور توحید است! یعنی امام زمان(ع) یاری دهنده ی دین خدا، برای برقراری توحید در سراسر جهان است! این توحید، کی برقرار می شود؟! در زمان ظهور! ☀️در زمان ظهور است که حکومت عدل الهی تمام جهان را می گیرد و همه ی جهان رنگ و بوی توحید را پیدا می کند! 🔹ادامه دارد... 🎤استاد احسان عبادی ا___________________ 🌿🔔🔸🔸🔶🔸🔸🔔🌿@Aldolatahalzahraeyah
✒️📃 📝شرح زیارت آل یاسین 5⃣قسمت پنجم: 💠«اَﻟﺴﱠﻼمُ ﻋَﻠَﻴْﻚَ ﻳﺎﺣُﺠﱠﺔَ اﻟﻠّﻪِ وَ دَﻟﻴﻞَ اِرادَﺗِﻪ.. سلام بر تو ای حجت خدا، نشانه ی خدا روی زمین، که خدا با تو اتمام حجت بر مردم می کند! 👌«دَﻟﻴﻞَ اِرادَﺗِﻪ» دلیل یعنی راهنما، یعنی ای امام زمان تو راهنمای اراده ی خدا هستی، این دو تا معنی دارد: 1⃣- به این معنی که خدای متعال وقتی می خواهد یک کاری را انجام دهد در این نظام هستی،به واسطه ی امام زمان (عج) است که انجامش می دهد. ⚜وقتی خدا می خواهد جان یک انسانی را بگیرد، به امام زمان(ع) دستور می دهد! و امام زمان (ع) به عزرائیل دستور می دهد! و عزرائیل به فرشته های زیر دست خودش و آنها جان آن فرد را می گیرند. 👈یا نعمتی را خدا بخواهد به مردم بدهد، به واسطه ی امام زمان(عج) است که می دهد، اینکه خدا با واسطه کار می کند، نه اینکه خدا نعوذ بالله مستقیم نتواند، نه، بی عرضگی از ماست ،ما نمی توانیم آن واسطه ی خدا را مستقیما دریافت بکنیم، به همین خاطر یک واسطه ی این وسط نیاز است! 2⃣- اما معنی دوم «دَﻟﻴﻞَ اِرادَﺗِﻪ» این است که، راهنمای اراده ی خداست یعنی ما از اراده ی امام زمان(ع) می توانیم به اراده ی خدا پی ببریم! ❓ما اگر می خواهیم، بدانیم اراده ی خدا در این امر چی هست؟ اراده ی خدا در این کار چی هست!! باید ببینیم اراده ی امام زمان (ع)چی هست!؟ از اراده ی امام زمان(ع)، به اراده ی خدا هم پی می بریم! 🔹ادامه دارد... 🎤استاد احسان عبادی ا___________________ 🌿🔔🔸🔸🔶🔸🔸🔔🌿@Aldolatahalzahraeyah @zameneashk
✒️📃 📝شرح زیارت آل یاسین 6⃣ قسمت ششم 💠« السّـَلامُ ﻋَﻠَﻴْﻚَ ﻳﺎ ﺗﺎﻟِﻰَ ﻛِﺘﺎبِ اللّٰهِ وَ ﺗَﺮْﺟُﻤﺎﻧَﻪُ» سلام بر تو ای کسی که تالی کتاب خدا هستی! که دو تا معنی دارد👇👇 1⃣- یکی به معنای″تلاوت کننده ″ یعنی امام زمان (عج) تو تلاوت کننده ی کتاب خدا هستی. 2⃣- یکی به معنای ″ تالی تلو ″(پیرو) یعنی امام زمان پیرو کتاب خدا، قرآن هستی! 👌«تَرْجُمَانَهْ » یعنی ترجمه ی قرآن، تفسیر قرآن، که مترجم واقعی قرآن اهل بیت هستند. 👈( این مطالب، همیشه در ذهنتان باشد که وقتی زیارت آل یاسین می خوانید، متوجه باشید چه چیزی دارید می گویید و آن سلامی که به امام می دهید، شامل چه مباحثی است و چه ویژگی هایی را می گوید) 💠«اَﻟﺴﱠﻼمُ ﻋَﻠَﻴْﻚَ ﻓﻰ آﻧﺎء ﻟَﻴْﻠِﻚَ وَ اَﻃْﺮافِ ﻧَﻬﺎرِكَ » سلام بر تو ای امام زمان(عج) بر تمامی اوقات شب و روز. 🔹ادامه دارد... 🎤استاد احسان عبادی ا___________________ 🌿🔔🔸🔸🔶🔸🔸🔔🌿@Aldolatahalzahraeyah https://eitaa.com/zameneashk1
ضامن اشک بر امام حسین ع مادرش فاطمه س است. عَاذَ فُطْرُسُ بِمَهْدِهِ فَنَحْنُ عَائِذُونَ بِقَبْرِهِ فطرس به گهواره ی امام حسین ع پناهنده شد ، پس ما هم بقبر او پناهنده ايم از مستحبات موکد روز ولادت امام حسین ع خواندن زیارت امام حسین ع در روز ولادت است که سراسر عرفان و روضه است. متن عربی ، ترجمه و اسناد دعای مخصوص روز زیارت و داستان کامل فطرس ملک را در کانال ضامن اشک ببینید با زدن هشتک زیر : التماس دعای شدید 👇👇👇👇👇 @zameneashk
بسم الله الرحمن الرحیم داستان آزاد شدن فطرس حَدَّثَنَا أَحْمَدُ بْنُ مُحَمَّدِ بْنِ يَحْيَى الْعَطَّارُ قَالَ حَدَّثَنَا أَبِي عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ أَحْمَدَ بْنِ يَحْيَى بْنِ عِمْرَانَ الْأَشْعَرِيِّ قَالَ حَدَّثَنَا مُوسَى بْنُ عُمَرَ عَنْ عَبْدِ اللَّهِ بْنِ صَبَّاحٍ الْمُزَنِيِّ عَنْ إِبْرَاهِيمَ بْنِ شُعَيْبٍ الْمِيثَمِيِّ قَالَ سَمِعْتُ الصَّادِقَ أَبَا عَبْدِ اللَّهِ ع يَقُولُ شعيب ميثمى گويد از امام صادق (ع) شنيدم ميفرمود كه إِنَّ الْحُسَيْنَ بْنَ عَلِيٍّ ع لَمَّا وُلِدَ أَمَرَ اللَّهُ عَزَّ وَ جَلَّ جَبْرَئِيلَ أَنْ يَهْبِطَ فِي أَلْفٍ مِنَ الْمَلَائِكَةِ فَيُهَنِّيَ رَسُولَ اللَّهِ ص مِنَ اللَّهِ وَ مِنْ جَبْرَئِيلَ قَالَ فَهَبَطَ جَبْرَئِيلُ فَمَرَّ عَلَى جَزِيرَةٍ فِي الْبَحْرِ فِيهَا مَلَكٌ يُقَالُ لَهُ فُطْرُسُ كَانَ مِنَ الْحَمَلَةِ بَعَثَهُ اللَّهُ عَزَّ وَ جَلَّ فِي شَيْءٍ فَأَبْطَأَ عَلَيْهِ فَكَسَرَ جَنَاحَهُ وَ أَلْقَاهُ فِي تِلْكَ الْجَزِيرَةِ فَعَبَدَ اللَّهَ تَبَارَكَ وَ تَعَالَى فِيهَا سَبْعَمِائَةِ عَامٍ حَتَّى وُلِدَ الْحُسَيْنُ بْنُ عَلِيٍّ ع چون حسين بن على (ع) متولد شد خدا جبرئيل را با هزار فرشته دستور داد فرود آيند و رسول خدا (ص) را از طرف او تهنيت گويند جبرئيل فرود شد و بجزيره اى در دريا گذشت كه فرشتهاى بنام فطرس از حاملان عرش كه خدايش پرشكسته بود و در آن جزيره انداخته بود مكان داشت و هفتصد سال در آنجا خدا را عبادت كرده بود تاتولد حسين بن على (ع)، فَقَالَ الْمَلَكُ لِجَبْرَئِيلَ يَا جَبْرَئِيلُ أَيْنَ تُرِيدُ قَالَ إِنَّ اللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ أَنْعَمَ عَلَى مُحَمَّدٍ بِنِعْمَةٍ فَبُعِثْتُ أُهَنِّئُهُ مِنَ اللَّهِ وَ مِنِّي فَقَالَ يَا جَبْرَئِيلُ احْمِلْنِي مَعَكَ لَعَلَّ مُحَمَّداً ص يَدْعُو لِي قَالَ فَحَمَلَهُ قَالَ فَلَمَّا دَخَلَ جَبْرَئِيلُ عَلَى النَّبِيِّ ص هَنَّأَهُ مِنَ اللَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ وَ مِنْهُ وَ أَخْبَرَهُ بِحَالِ فُطْرُسَ آن فرشته بجبرئيل گفت كجا ميروى؟ گفت خدا بمحمد (ص) نعمتى داده و مىروم از از طرف خدا و خود مبارك باد گويم گفت مرا با خود ببر شايد محمد برايم دعا كند او را با خود برد و چون از تهنيت پرداخت گزارش او را بعرض رساند فَقَالَ النَّبِيُّ ص قُلْ لَهُ تَمَسَّحْ بِهَذَا الْمَوْلُودِ وَ عُدْ إِلَى مَكَانِكَ قَالَ فَتَمَسَّحَ فُطْرُسُ بِالْحُسَيْنِ بْنِ عَلِيٍّ ع وَ ارْتَفَعَ فَقَالَ يَا رَسُولَ اللَّهِ أَمَا إِنَّ أُمَّتَكَ سَتَقْتُلُهُ پيغمبر بآن فرشته فرمود خود را باين مولود بمال و بمقام خود برگرد گويد فطرس خود را به حسين ماليد و بالا رفت و گفت يا رسول اللَّه ولى امت تو محققا او را خواهند كشت وَ لَهُ عَلَيَّ مُكَافَاةٌ أَلَّا يَزُورَهُ زَائِرٌ إِلَّا أَبْلَغْتُهُ عَنْهُ وَ لَا يُسَلِّمَ عَلَيْهِ مُسَلِّمٌ إِلَّا أَبْلَغْتُهُ سَلَامَهُ وَ لَا يُصَلِّيَ عَلَيْهِ مُصَلٍّ إِلَّا أَبْلَغْتُهُ صَلَاتَهُ ثُمَّ ارْتَفَعَ و بر من عوضى دارد كه هر كس زيارتش كند باو برسانم و هر كس درودش دهد باو برسانم و هر كس طلب رحمت برايش كند باو برسانم و اوج گرفت. أمالي الصدوق ، مجلس بيست و هشتم یا علی التماس دعا محمد حسین تابع منش 19/2/95 برابر با اول شعبان المبارک 1437 @zameneashk
بسم الله الرحمن الرحیم زیارت امام حسین ع در روز ولادتش قَالَ الشَّيْخُ فِي الْمِصْبَاحِ وَ السَّيِّدُ بْنُ طَاوُسٍ فِي الْإِقْبَالِ خَرَجَ إِلَى الْقَاسِمِ بْنِ الْعَلَاءِ الْهَمَدَانِيِّ وَكِيلِ أَبِي مُحَمَّدٍ ع أَنَّ مَوْلَانَا الْحُسَيْنَ ع وُلِدَ يَوْمَ الْخَمِيسِ لِثَلَاثٍ خَلَوْنَ مِنْ شَعْبَانَ فَصُمْهُ وَ ادْعُ فِيهِ بِهَذَا الدُّعَاءِ از شيخ توسي، اعلي الله مقامه، در کتاب مصباح نقل شده که فرمودهاند: در روز سوم ماه مبارک شعبان، جناب حسين بن علي، عليهالسلام، متولد شد و توقيع شريف به سوي قاسم بن علاي همداني، وکيل حضرت امام حسن عسگري، عليهالسلام، بيرون آمد که مولاي ما حسين، عليهالسلام، روز پنج شنبه سوم شعبان متولد شد، پس آن روز را روزه بگيريد و اين دعا را در آن روز بخوان: اللَّهُمَّ إِنِّي أَسْأَلُكَ بِحَقِّ الْمَوْلُودِ فِي هَذَا الْيَوْمِ الْمَوْعُودِ بِشَهَادَتِهِ قَبْلَ اسْتِهْلَالِهِ وَ وِلَادَتِهِ بَكَتْهُ السَّمَاءُ وَ مَنْ فِيهَا وَ الْأَرْضُ وَ مَنْ عَلَيْهَا بار خدايا من جدا از تو درخواست ميکنم به حق مولود امروز که پيش از چشم به دنيا گشودنش و قبل از ولادتش خبر شهادتش داده شد و آسمان و آسمانيان و زمين و زمينيان بر او گريه کرد وَ لَمَّا يَطَأْ لَابَتَيْهَا قَتِيلِ الْعَبْرَةِ وَ سَيِّدِ الْأُسْرَةِ الْمَمْدُودِ بِالنُّصْرَةِ يَوْمَ الْكَرَّةِ الْمُعَوَّضِ مِنْ قَتْلِهِ أَنَّ الْأَئِمَّةَ مِنْ نَسْلِهِ و حال آنکه هنوز قدم به عرصهي دو ريگزار در مدينه نگذاشته بود و راه نميرفت، کشتهي اشک روان و آقاي طايفه يا بزرگ عالم، مدد شده با وعدهي پيروزي در روز ظهور دولت اسلام، آنکه به جاي شهادتش خداوند، امامان و پيشوايان را از نسل او قرار داد وَ الشِّفَاءَ فِي تُرْبَتِهِ وَ الْفَوْزَ مَعَهُ فِي أَوْبَتِهِ وَ الْأَوْصِيَاءَ مِنْ عِتْرَتِهِ بَعْدَ قَائِمِهِمْ وَ غَيْبَتِهِ حَتَّى يُدْرِكُوا الْأَوْتَارَ وَ يَثْأَرُوا الثَّأْرَ وَ يُرْضُوا الْجَبَّارَ وَ يَكُونُوا خَيْرَ أَنْصَارٍ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِمْ مَعَ اخْتِلَافِ اللَّيْلِ وَ النَّهَارِ و شفا را تربتش مقرر داشت و فوز و رستگاري با او در روز بازگشت مجددش - در رجعت - و بازگشت اوصيا و جانشينان از عترت او بعد از امام زمان و غيبت او خواهد بود تا انتقامها کشتند و خونها را بگيرند و خداي جبار را خشنود سازند و بهترين ياوران دين خدا باشند. درود بر آنان همراه رفت و آمد شب و روز.... دعای بعد از زیارت اللَّهُمَّ فَبِحَقِّهِمْ إِلَيْكَ أَتَوَسَّلُ وَ أَسْأَلُ سُؤَالَ مُقْتَرِفٍ وَ مُعْتَرِفٍ مُسِيءٍ إِلَى نَفْسِهِ مِمَّا فَرَّطَ فِي يَوْمِهِ وَ أَمْسِهِ يَسْأَلُكَ الْعِصْمَةَ إِلَى مَحَلِّ رَمْسِهِ خداوندا پس به حقي که ايشان به تو دارند من توسل ميجويم و درخواست ميکنم به درخواست و سئوال بنده گناهکاري که خود مقر و معترف به گناه خويش است و بخودش بد کرده از آنچه که در امروز و ديروز خود از حدود خويش تجاوز نموده و اکنون از تو ميخواهد که از او تا قبر و جاي دفن او را نگاهداري کني، اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ عِتْرَتِهِ وَ احْشُرْنَا فِي زُمْرَتِهِ وَ بَوِّئْنَا مَعَهُ دَارَ الْكَرَامَةِ وَ مَحَلَّ الْإِقَامَةِ بار خدايا پس درود و رحمت بفرست بر محمد و عترت او و محشور فرما ما را در جمعيت و دستجات او و جاي ده ما را با او در کرامت و جايگاه اقامت و ايستگاه آن. اللَّهُمَّ وَ كَمَا أَكْرَمْتَنَا بِمَعْرِفَتِهِ فَأَكْرِمْنَا بِزُلْفَتِهِ وَ ارْزُقْنَا مُرَافَقَتَهُ وَ سَابِقَتَهُ وَ اجْعَلْنَا مِمَّنْ يُسَلِّمُ لِأَمْرِهِ وَ يُكْثِرُ الصَّلَاةَ عَلَيْهِ عِنْدَ ذِكْرِهِ وَ عَلَى جَمِيعِ أَوْصِيَائِهِ وَ أَهْلِ أَصْفِيَائِهِ الْمَمْدُودِينَ مِنْكَ بِالْعَدَدِ الِاثْنَيْ عَشَرَ النُّجُومِ الزُّهَرِ وَ الْحُجَجِ عَلَى جَمِيعِ الْبَشَرِ بار خدايا همانطور که به ما اکرام و مرحمت فرمودي در شناختن او و ما را باو شناسائي دادي پس ما را گرامي و عزيز دار به تقرب و نزديک شدن به او و روزي گردان ما را مرافقت و موافقت و پيشينه و سابقه او و قرار ده ما را از کسانيکه تسليم انداز براي امر و فرمان او و اطاعت او را ميکنند و بر او زياد درود و صلوات ميفرستند وقتي که او را ياد ميکنند و بر تمامي جانشينان و برگزيدگان او که تعداد و شماره ايشان از جانب تو به دوازده ستارههاي تابان و درخشان رسيده و تا اين تعداد کشيده و آنها حجت و دليل بر تمامي بشر و مردماناند.
ب: شفا در تربت اوست؛ راستي شگفتانگيز است که خدا در خاک قبر امام حسين، شفا قرار داده است. حال اگر مقصود شفاي دردهاي درون و باطني باشد که بسيار واضح است، زيرا خاک قبر حسين خاک وفا، صفا، ايثار، گذشت از دنيا، دلدادگي به خدا و نفي ماسوي الله است.
ضامن اشک بر امام حسین ع مادرش فاطمه س است., [۲۷.۰۴.۱۷ ۰۱:۳۹] اللَّهُمَّ وَ هَبْ لَنَا فِي هَذَا الْيَوْمِ خَيْرَ مَوْهِبَةٍ وَ أَنْجِحْ لَنَا فِيهِ كُلَّ طَلِبَةٍ كَمَا وَهَبْتَ الْحُسَيْنَ لِمُحَمَّدٍ جَدِّهِ بار خدايا ببخش بما در اين روز بهترين عطا و بخشش خود را و برآورده فرما براي ما در اين روز هر گونه درخواست و خواهش ما را همانطور که عطا نمودي و بخشيدي حسين عليهالسلام را به محمد جد بزرگوار او وَ عَاذَ فُطْرُسُ بِمَهْدِهِ فَنَحْنُ عَائِذُونَ بِقَبْرِهِ مِنْ بَعْدِهِ نَشْهَدُ تُرْبَتَهُ وَ نَنْتَظِرُ أَوْبَتَهُ آمِينَ رَبَّ الْعَالَمِينَ و پناهنده شد فطرس ملک در آن وقت به گهواره و مهد او، پس ما هم پناهندهايم بقبر او بعد از وي و حاضر ميشويم در تربت او و انتظار ميبريم بازگشت و رجعت او را برآور نياز و حاجت ما را و اجابت فرما درخواست و مسئلت ما را اي پروردگار و آفريدگار همه عالميان. ثُمَّ تَدْعُو بَعْدَ ذَلِكَ بِدُعَاءِ الْحُسَيْنِ ع وَ هُوَ آخِرُ دُعَائِهِ ع يَوْمَ كُوثِرَ سپس این دعا را که امام حسین ع در روز کثرت دشمن یعنی روز عاشوراء خواند ، می خوانی اللَّهُمَّ مُتَعَالِيَ الْمَكَانِ عَظِيمَ الْجَبَرُوتِ شَدِيدَ الْمِحَالِ غَنِيّاً عَنِ الْخَلَائِقِ عَرِيضَ الْكِبْرِيَاءِ قَادِرٌ عَلَى مَا تَشَاءُ قَرِيبُ الرَّحْمَةِ صَادِقُ الْوَعْدِ سَابِقُ النِّعْمَةِ حَسَنُ الْبَلَاءِ قَرِيبٌ إِذَا دُعِيتَ مُحِيطٌ بِمَا خَلَقْتَ قَابِلُ التَّوْبَةِ لِمَنْ تَابَ إِلَيْكَ قَادِرٌ عَلَى مَا أَرَدْتَ وَ مُدْرِكٌ مَا طَلَبْتَ وَ شَكُورٌ إِذَا شُكِرْتَ وَ ذَكُورٌ إِذَا ذُكِرْتَ أَدْعُوكَ مُحْتَاجاً وَ أَرْغَبُ إِلَيْكَ فَقِيراً وَ أَفْزَعُ إِلَيْكَ خَائِفاً وَ أَبْكِي إِلَيْكَ مَكْرُوباً وَ أَسْتَعِينُ بِكَ ضَعِيفاً وَ أَتَوَكَّلُ عَلَيْكَ كَافِياً احْكُمْ بَيْنَنا وَ بَيْنَ قَوْمِنا بِالْحَقِّ فَإِنَّهُمْ غَرُّونَا وَ خَدَعُونَا وَ غَدَرُوا بِنَا وَ قَتَلُونَا وَ نَحْنُ عِتْرَةُ نَبِيِّكَ وَ وُلْدُ حَبِيبِكَ مُحَمَّدِ بْنِ عَبْدِ اللَّهِ الَّذِي اصْطَفَيْتَهُ بِالرِّسَالَةِ وَ ائْتَمَنْتَهُ عَلَى وَحْيِكَ فَاجْعَلْ لَنَا مِنْ أَمْرِنَا فَرَجاً وَ مَخْرَجاً بِرَحْمَتِكَ يَا أَرْحَمَ الرَّاحِمِينَ الطوسي، مصباح المتهجد،/ 572- 573/ عنه: ابن طاووس، إقبال الأعمال، 3/ 303- 304؛ حسن بن سليمان، مختصر بصائر الدرجات،/ 34- 35؛ الأسترآبادي، الرجعة،/ 181- 182؛ المجلسي، البحار ، 98/ 347- 348؛ القمي، نفس المهموم،/ 13 [1] قمي، حاج شيخ عباس؛ نفس الهموم، ص 22، ابن فهد حلي، احمد؛ عدة الدعي، ص 48، با اندکي تفاوت. نکات و گریزها 1 - پيش از ولادت و قبل از آنکه پا به دايره وجوه بگذارد، وعدهي شهادتش را دادند، هنوز چشم به دنيا نگشوده بود که خبر شهادتش از جهان بالا و عالم غيب مطرح گرديد، و اعضاي خانواده وي از اين جريان اطلاع پيدا کردند. 2 - هنوز به راه نيفتاده بود و قدوم مبارکش به دو ريگزار دو طرف مدينه نرسيده بود که آسمانها و اهل آن و زمين و اهل آن در سوگ او گريه کرده و اظهار درد و رنج و الم نمودند. آري، تازه ولادت يافته بود که خبر شهادتش دهان به دهان ميگشت و فرشتگان عالم بالا براي تبريک و تسليت ميآمدند. 3 - او کشتهي اشک است؛ نام و ذکر مصايب او موجب گريه ميباشد. و در روايتي از خود آن حضرت نقل شده است که أنا قتيل العبرة لايذکرني مؤمن الابکي؛ من کشته گريهام، هيچ مؤمني ياد من نميکند جز اينکه گريان خواهد گرديد. و اين مطلب از خصوصيات و امتيازات امام حسين، عليهالسلام، است و براي ديگري نيست؛ خداي تعالي اين اثر را براي نام امام حسين و ياد او قرار داده که گريه آور ميباشد و حتي امامان معصوم ديگر نيز اين چنين نيستند. عواطف پاک و احساسات لطيف علاقهمندان به اهل بيت، با استماع نام حسين متأثر و جريحه دار ميگردد. 4 - امام حسين سيد طايفه و آقاي مردم است، مردم مسلمان خصوصا شيعيان آل علي، بهترين آقا، پيشوا و بزرگ را دارند و او امام حسين، عليهالسلام، است؛ خلاصه او آقاي قبيله يا بزرگ دنياست. 5 - بزرگواري که در روز رجعت، ظفر و نصرت پايدار خواهد يافت؛ روزي که ائمه و امام حسين براي مرتبهي دوم به دنيا بيايند، معلوم ميشود که چه شوکت و جاه و جلالي براي او خواهد بود و چه نصرت و ظفر مستمر و پايداري را خداوند، براي او قرار خواهد داد. 6 - او شهادت را پذيرفت و در عوض اين امر عظيم و رسالت خطير، خداوند، چند چيز به او عطا فرمود: الف: امامان معصوم، همه از نسل پاک اويند. آن بزرگوار پدر نه امام بزرگوار است و از جمله مهدي آل محمد، عليهالسلام، از نسل اوست.
ضامن اشک بر امام حسین ع مادرش فاطمه س است., [۲۷.۰۴.۱۷ ۰۱:۳۹] بنابراين اگر کسي به وسيله اين معجون الهي، از ذمايم و اخلاق رذيله رها شود و از اين داروي شفابخش، براي نجات و رهايي از بديها و فسادها و کمبودهاي اخلاقي، استمداد کند و الهام بگيرد، امري طبيعي است و از مسير معقول، وارد شده و استفاده کرده است. ولي از ظاهر عبارات برميآيد که در تربت امام حسين، شفاي امراض جسماني نيز خواهد بود و در اين باب، داستانها و اخباري رسيده است. ج: رستگاري و خوشبختي با آن بزرگوار است در روزي که او و جانشينان از عترت او به دنيا بازگردند که اين بعد از غيبت و قيام قائم آل محمد، عليهالسلام، خواهد بود. در روايتي راجع به شهادت امام حسين و و چيزهايي که خدا در عوض شهادت به او داده چنين آمده است: محمد بن مسلم گويد: شنيدم امام باقر و امام صادق ميفرمودند: تحقيقا خداوند، به جاي شهادت امام حسين، امامت را در ذريهي او و شفا را در تربت او و اجابت دعا را در نزد قبر او قرار داد و ايام زاير امام حسين و رفتن و برگشتن را از عمر او محسوب نخواهد داشت. بنابراين در عبارت دعاي شريف که محل بحث است، فوز و رستگاري بزرگ، رجوع به آن بزرگوار در ايام رجعت ذکر شده بود که در اين روايت ذکر نشده و در روايت شريفه دو مطلب آمده که در عبارت دعا ذکر نشده است؛ يکي اجابت دعا در نزد قبر مطهر امام حسين، عليهالسلام، و ديگري ايام سفر زاير امام حسين از عمر او محسوب نخواهد شد. و دو مطلب در هر دو مورد ذکر شده است؛ يکي آنکه امامان از نسل و ذريهي امام حسيناند و دگري شفا در تربت آن بزرگوار است. و اگر هر دو عبارت را کنار هم بگذاريم و جمع کنيم، روي هم رفته پنج چيز را خداوند، به عوض شهادت امام حسين، به آن بزرگوار عطا کرده است: الف: امامت را در نسل او قرار داد. ب: شفا را در تربت مقدس او مقرر داشت. ج: دعا را در تحت قبهي امام حسين و نزد قبر شريفش مستجاب ميفرمايد. د: دوران سفر زيارت آن حضرت، به حساب عمر او نميآيد. ه: فوز و رستگاري در آمدن با آن حضرت و اوصياي او در عالم رجعت است. آن روز دلدادگان امام حسين ميآيند و در حرکت انتقام گيري از خون حسين، عليهالسلام، شرکت ميکنند و بهترين انصار خواهند بود. سلام علیکم خدمت ذاکرین سید الشهداء متن زیارت امام حسین ع سراسر روضه و دعا ومطلب است و بسیار تاکید شده است در روز ولادت خوانده شود امشب در منبر سفارش بفرمائید در مفاتیح هم دعا آمده است یا علی التماس دعا محمد حسین تابع منش 20/2/95 برابر با دوم شعبان المبارک 1437 @zameneashk
بسم الله الرحمن الرحیم زیارت نامه عباس بن علی ع ( 1 ) السلام علي أبيالفضل العباس بن أميرالمؤمنين المواسي أخيه بنفسه، الآخذ لغده من أمسه، الفادي له، الواقي، الساعي اليه بمائه،المقطوعة يديه، لعن الله قاتليه يزيد ابن الرقاد الجهني و حکيم بن الطفيل الطائي. سلام بر اباالفضل العباس، که جان خود را در راه برادرش فدا نمود و از آن روز خود براي فردا (ي قيامت) توشه تهيه ساخت. پاسدار حسين عليهالسلام بود، در اجراي فرمانش براي سيراب سازي خاندانش کوشيد و در اين راه دو دستش قطع شد. خدا لعنت کند قاتلان او يزيد بن رقاد جهني و حکيم بن طفيل سنبسي طايي را. ابنطاوس، الاقبال، / 574 - 573، مصباح الزائر، / 279 - 278 مساوي عنه: المجلسي، البحار [14] ، 66، 65 - 64 / 45، 270، 269 / 98؛ البحراني، العوالم، 336 - 335 / 17؛ مثله الحائري، ذخيرة الدارين، 142 - 141 / 1؛ الزنجاني، وسيلة الدارين، / 277 پاکپرور، ترجمه العباس، / 214 - 213. یا علی التماس دعا محمد حسین تابع منش 21/2/95 برابر با سوم شعبان المبارک @zameneashk
بسم الله الرحمن الرحیم منزلت عباس ع در قیامت در نزد خدا ( 2 ) قال علي بن الحسين رحم الله العباس، يعني ابن علي ، فلقد آثر و أبلي وفدي أخاه بنفسه، حتي قطعت يداه فأبدله الله بهما جناحين يطير بهما مع الملائکة في الجنة، کما جعل لجعفر بن أبيطالب، و ان للعباس عند الله تبارک و تعالي منزلة يغبطه بها جميع الشهداء يوم القيامة. امام سجاد ع فرمود: «خدا رحمت کند عباس را که جانفشاني کرد و مردانگي کرد و جان خود را فداي برادر خود گردانيد تا آن که دستهايش را بريدند. پس حق تعالي به عوض دستهاي او، دو بال کرامت کرد که به آن بالها با ملائکه در بهشت پرواز ميکند. چنان چه جعفر بن أبيطالب را دو بال داده [است] ؛ بدرستي که عباس را نزد خداوند عالميان منزلتي هست که جميع شهدا در روز قيامت آرزوي منزلت او ميکنند. مجلسي، جلاء العيون، / 573 – 572 الصدوق، الخصال، 79 1 مساوي عنه ابن أمير الحاج، شرح شافية أبيفراس، 368 - 367؛ المامقاني، تنقيح المقال، 128 1 - 2؛ القمي، نفس المهموم، 333؛ المقرم، العباس، 124؛ بحر العلوم، مقتل الحسين عليهالسلام (الهامش)، 313؛ الزنجاني، وسيلة الدارين، 297 یا علی التماس دعا @zameneashk1