eitaa logo
ضامن اشک بر امام حسین ع مادرش فاطمه س است.
6.1هزار دنبال‌کننده
2.6هزار عکس
2.3هزار ویدیو
848 فایل
السلام علیک یاابا عبدالله کانال ویژه مقتل امام حسین ع با متن عربی و ترجمه از منابع معتبر و پاسخ به شبهات مقتل است ایتا @zameneashk1 تلگرام @zameneashk باب الحسین ع ، کلاس های غیر حضوری https://t.me/Babolhusein آی دی پاسخ به سوالات @m_h_tabemanesh
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از قرآن و امام حسین ع
❖﷽❖ 📜الحسین (علیه السلام)- رَوَی أبُومِخْنَفٍ عَنِ الْجَلُودِیَّ ... فَقَالَ لَهُ الْحُسَیْنُ (علیه السلام) یَا ابْنَ ذِی الْجَوْشَن ... فَسَمِعْتُهُ یَقُولُ أَنَا أَرِدُ الْحَامِیَهًَْ فَأَشْرَبُ مِنْ حَمِیمِهَا بَلْ أَرِدُ عَلَی جَدِّی رَسُولِ اللَّهِ (صلی الله علیه و آله) وَ أَسْکُنُ مَعَهُ فِی دَارِهِ فِی مَقْعَدِ صِدْقٍ عِنْدَ مَلِیکٍ مُقْتَدِرٍ وَ أَشْرَبُ مِنْ ماءٍ غَیْرِ آسِنٍ وَ أَشْکُو إِلَیْهِ مَا رَکِبْتُمْ مِنِّی وَ فَعَلْتُمْ بِی. ❣امام حسین (علیه السلام)- از جلودی نقل شده که امام حسین (علیه السلام) فرمود: «ای فرزند ذی الجوشن.. بلکه من بر جدّم پیامبر خدا (صلی الله علیه و آله) وارد می‌شوم و با آن حضرت در خانه‌اش که جایگاه صدق و نزد خدای مقتدر است ساکن می‌شوم و از آبی می‌آشامم که هیچ‌گونه تغییری ننموده است. از این عملی که شما نسبت به من مرتکب شدید و این کاری که با من انجام دادید به آن حضرت شکایت می‌نمایم». 📚تفسیر اهل بیت علیهم السلام ج۱۴، ص۳۴۲ بحارالأنوار، ج۴۵، ص۵۷ کانال قرآن و امام حسین علیه السلام در تلگرام @qoranvamamhoosein کانال قرآن و امام حسین علیه السلام در ایتا http://eitaa.com/Qoranwamamhoosin
❖﷽❖ 📜ثم برز وهب بن عبد اللّه بن حباب الكلبي، و قد كان معه أمه يومئذ، فقالت: قم يا بني فانصر ابن بنت رسول اللّه صلى اللّه عليه و آله. فقال: أفعل يا أماه و لا أقصر، فبرز و هو يقول: إن تنكروني فأنا ابن الكلب سوف تروني و ترون ضربي و حملتي و صولتي في الحرب أدرك ثاري بعد ثار صحبي و أدفع الكرب أمام الكرب ليس جهادي في الوغى باللعب ثم حمل فلم يزل يقاتل حتى قتل منهم جماعة، فرجع إلى أمه و امرأته فوقف عليهما فقال: يا أماه أرضيت‌؟ فقالت: ما رضيت إلا و تقتل بين يدي الحسين عليه السلام. فقالت امرأته: باللّه لا تفجعني في نفسك. فقالت أمه: يا بني لا تقبل قولها و ارجع فقاتل بين يدي ابن بنت رسول اللّه فيكون غدا في القيامة شفيعا لك بين يدي اللّه. فرجع قائلا: اني ١ زعيم لك أم وهب بالطعن فيهم تارة و الضرب ضرب غلام مؤمن بالرب حتى يذيق القوم مر الحرب اني امرؤ ذو مرة و عضب و لست بالخوار عند النكب حسبي إلهي من عليم حسبي فلم يزل يقاتل حتى قتل تسعة عشر فارسا و اثني عشر راجلا، ثم قطعت يداه و أخذت أمه عمودا و أقبلت نحوه و هي تقول: فداك أبي و أمي قاتل دون الطيبين حرم رسول اللّه صلى اللّه عليه و آله، فأقبل كي يردها إلى النساء فأخذت بجانب ثوبه فقالت: لن أعود أو أموت معك. فقال الحسين عليه السلام: جزيتم من أهل بيتي خيرا ارجعي إلى النساء رحمك اللّه. فانصرفت و جعل يقاتل حتى قتل رضوان اللّه عليه. قال: فذهبت امرأته تمسح الدم عن وجهه، فبصر بها شمر فأمر غلاما له فضربها بعمود كان معه فشدخها و قتلها و هي أول امرأة قتلت في عسكر الحسين عليه السلام . 📝سپس وهب بن عبد اللّه بن حباب كلبى به ميدان رفت، مادرش روز عاشورا با او بود، گفت: اى پسرم برخيز و زادۀ دختر رسول خدا (ص) را يارى كن، گفت: بچشم، كوتاهى نكنم، به ميدان رفت مى‌سرود: گر نشناسيد من ابن كلبم زود ببينيد من و هم ضربم حمله و هم صولت من در حربم خون رفيقان و خودم شد كسبم دفع كنم كرب ز پيش كربم اهل نبردم نه اسير لعبم سپس حمله كرد و پى‌درپى جمعى از لشكر كوفه را كشت و نزد مادر و همسر برگشت و برابر آنها ايستاد و گفت: مادر راضى شدى‌؟ گفت: من از تو راضى نشوم تا پيش حسين (ع) كشته شوى، زنش گفت: بخدا مرا داغدار خود مكن، مادرش گفت: پسر جانم، از او مپذير، برگرد و براى زادۀ رسول خدا (ص) نبرد كن تا در قيامت پيش خدا شفيع تو باشد؛ برگشت و مى‌سرود: زعيم تو ميباشم اى ام وهب گهيشان زنم نيزه گاهى به ضرب چه ضرب جوانى كه مؤمن به رب چشمانم بر اين قوم تلخى حرب توانائيم دست و شمشير چرب نه سستم چه پيش آيدم كار چپ الهى بود از عليمم نسب پى در هم جنگيد تا نوزده سوار و دوازده پياده از آنها كشت و هر دو دستش را بريدند، مادرش تيرك چادر را برداشت و به سوى او دويد و مى‌گفت: پدر و مادرم قربانت، به خاطر حرم رسول خدا (ص) نبرد كن، وهب پيش او آمد تا او را به خيمۀ زنها برگرداند، او دامنش را گرفت، گفت: هرگز برنگردم تا با تو بميرم؛حسين (ع) فرمود: از خاندانم جزاى خير يابيد، برگرد نزد زنان رحمك اللّه، او برگشت و وهب جنگيد تا كشته شد، زنش بالينش رفت و خون از رخش پاك مى‌كرد، شمر او را ديد و به غلامش گفت تا با عمودى كه در دست داشت به سرش كوبيد و او را كشت و او اول زنى بود كه از لشكرگاه حسين (ع) كشته شد. 📚 نفس المهموم، در کربلا چه گذشت؟ ، صفحه 361 ضامن اشک در تلگرام @zameneashk کانال ضامن اشک ایتا @zameneashk1
❖﷽❖ 15 شوال، جنگ احد 🔰[شهادت حضرت حمزه] 📜وَ كَانَتْ‌ هِنْدٌ بِنْتُ‌ عُتْبَةَ‌ جَعَلَتْ‌ لِوَحْشِيٍّ‌ جُعْلاً عَلَى أَنْ‌ يَقْتُلَ‌ رَسُولَ‌ اللَّهِ‌ صَلَّى اللَّهُ‌ عَلَيْهِ‌ وَ آلِهِ‌ أَوْ أَمِيرَ الْمُؤْمِنِينَ‌ عَلِيَّ‌ بْنَ‌ أَبِي طَالِبٍ‌ أَوْ حَمْزَةَ‌ بْنَ‌ عَبْدِ الْمُطَّلِبِ‌ عَلَيْهِمَا السَّلاَمُ‌ فَقَالَ‌ لَهَا أَمَّا مُحَمَّدٌ فَلاَ حِيلَةَ‌ لِي فِيهِ‌ لِأَنَّ‌ أَصْحَابَهُ‌ يُطِيفُونَ‌ بِهِ‌ وَ أَمَّا عَلِيٌّ‌ فَإِنَّهُ‌ إِذَا قَاتَلَ‌ كَانَ‌ أَحْذَرَ مِنَ‌ الذِّئْبِ‌ وَ أَمَّا حَمْزَةُ‌ فَإِنِّي أَطْمَعُ‌ فِيهِ‌ لِأَنَّهُ‌ إِذَا غَضِبَ‌ لَمْ‌ يُبْصِرْ بَيْنَ‌ يَدَيْهِ‌. وَ كَانَ‌ حَمْزَةُ‌ يَوْمَئِذٍ قَدْ أَعْلَمَ‌ بِرِيشَةِ‌ نَعَامَةٍ‌ فِي صَدْرِهِ‌ فَكَمَنَ‌ لَهُ‌ وَحْشِيٌّ‌ فِي أَصْلِ‌ شَجَرَةٍ‌ فَرَآهُ‌ حَمْزَةُ‌ فَبَدَرَ إِلَيْهِ‌ بِالسَّيْفِ‌ فَضَرَبَهُ‌ ضَرْبَةً‌ أَخْطَأَتْ‌ رَأْسَهُ‌ قَالَ‌ وَحْشِيٌّ‌ وَ هَزَزْتُ‌ حَرْبَتِي حَتَّى إِذَا تَمَكَّنْتُ‌ مِنْهُ‌ رَمَيْتُهُ‌ فَأَصَبْتُهُ‌ فِي أُرْبِيَّتِهِ فَأَنْفَذْتُهُ‌ وَ تَرَكْتُهُ‌ حَتَّى إِذَا بَرَدَ صِرْتُ‌ إِلَيْهِ‌ فَأَخَذْتُ‌ حَرْبَتِي وَ شُغِلَ‌ عَنِّي وَ عَنْهُ‌ اَلْمُسْلِمُونَ‌ بِهَزِيمَتِهِمْ‌. وَ جَاءَتْ‌ هِنْدٌ فَأَمَرَتْ‌ بِشَقِّ‌ بَطْنِ‌ حَمْزَةَ‌ وَ قَطْعِ‌ كَبِدِهِ‌ وَ التَّمْثِيلِ‌ بِهِ‌ فَجَدَعُوا أَنْفَهُ‌ وَ أُذُنَيْهِ‌ وَ مَثَّلُوا بِهِ‌ وَ رَسُولُ‌ اللَّهِ‌ صَلَّى اللَّهُ‌ عَلَيْهِ‌ وَ آلِهِ‌ مَشْغُولٌ‌ عَنْهُ‌ لاَ يَعْلَمُ‌ بِمَا انْتَهَى إِلَيْهِ‌ الْأَمْرُ. 📝هند بن عتبه مزدى براى وحشى قرار داده بود تا پيامبر خدا صلّى اللّه عليه و آله و سلّم يا امير مؤمنان على بن ابى طالب عليه السّلام يا حمزة بن عبد المطلب عليه السّلام را بكشد. وحشى به او گفت:امّا محمد را،نمى‌توانم بر او دست يابم چون يارانش گرداگرد او هستند؛و امّا على،در هنگام مبارزه از گرگ هم هوشيارتر و مراقب‌تر است؛امّا حمزه،در او اميدوارم چون وقتى كه غضبناك شود اطراف خود را نمى‌پايد. حمزه-در آن روز با پر شتر مرغى كه بر سينه داشت قابل تشخيص بود،پس وحشى در پاى درختى به كمين او نشست،حمزه او را ديد و به سويش شتافت و با شمشير بر او زد امّا ضربه‌اش به خطا رفت و از سرش گذشت. وحشى گفت:حربه‌ام را آنقدر حركت دادم تا بر او دست يافتم و به سوى او پرتاب كردم كه به پهلوى او اصابت كرد و فرو رفت،او را رها ساختم و وقتى كه جان سپرد پيش او رفتم و حربه‌ام را باز ستاندم،و مسلمانان با گريز خود از من و او غافل ماندند. آنگاه هند آمد و دستور شكافتن شكم حمزه و جدا كردن كبد او و پاره‌پاره كردن او را داد.پس بينى و گوش‌هايش را بريدند و او را پاره‌پاره كردند در حالى كه پيامبر خدا صلّى اللّه عليه و آله و سلّم از او غافل مانده و از سرانجام كار آگاهى نداشت. 📚 ارشاد شیخ مفید، سیره ائمه اطهار علیهم السلام، صفحه 79 کانال مقتل ضامن اشک در تلگرام @zameneashk کانال مقتل ضامن اشک در ایتا @zameneashk1 ضامن اشک در واتساپ https://chat.whatsapp.com/Ie5H2bXilyv4aTbz9OP4hI
❖﷽❖ 🔰[گريختن مردم و پايدارى امير مؤمنان عليه السّلام در جنگ احد] 📜قَالَ‌ الرَّاوِي لِلْحَدِيثِ‌ وَ هُوَ زَيْدُ بْنُ‌ وَهْبٍ‌ قُلْتُ‌ لاِبْنِ‌ مَسْعُودٍ انْهَزَمَ‌ النَّاسُ‌ عَنْ‌ رَسُولِ‌ اللَّهِ‌ حَتَّى لَمْ‌ يَبْقَ‌ مَعَهُ‌ إِلاَّ عَلِيُّ‌ بْنُ‌ أَبِي طَالِبٍ‌ عَلَيْهِ‌ السَّلاَمُ‌وَ أَبُو دُجَانَةَ‌ وَ سَهْلُ‌ بْنُ‌ حُنَيْفٍ‌. قَالَ‌ انْهَزَمَ‌ النَّاسُ‌ إِلاَّ عَلِيُّ‌ بْنُ‌ أَبِي طَالِبٍ‌ وَحْدَهُ‌ وَ ثَابَ‌ إِلَى رَسُولِ‌ اللَّهِ‌ صَلَّى اللَّهُ‌ عَلَيْهِ‌ وَ آلِهِ‌نَفَرٌ وَ كَانَ‌ أَوَّلَهُمْ‌ عَاصِمُ‌ بْنُ‌ ثَابِتٍ‌ وَ أَبُو دُجَانَةَ‌ وَ سَهْلُ‌ بْنُ‌ حُنَيْفٍ‌ وَ لَحِقَهُمْ‌ طَلْحَةُ‌ بْنُ‌ عُبَيْدِ اللَّهِ‌. فَقُلْتُ‌ لَهُ‌ فَأَيْنَ‌ كَانَ‌ أَبُو بَكْرٍ وَ عُمَرُ. قَالَ‌ كَانَا مِمَّنْ‌ تَنَحَّى. قَالَ‌ قُلْتُ‌ فَأَيْنَ‌ كَانَ‌ عُثْمَانُ‌. قَالَ‌ جَاءَ بَعْدَ ثَلاَثَةٍ‌ مِنَ‌ الْوَقْعَةِ‌ فَقَالَ‌ لَهُ‌ رَسُولُ‌ اللَّهِ‌ صَلَّى اللَّهُ‌ عَلَيْهِ‌ وَ آلِهِ‌ لَقَدْ ذَهَبْتَ‌ فِيهَا عَرِيضَةً١. قَالَ‌ فَقُلْتُ‌ لَهُ‌ فَأَيْنَ‌ كُنْتَ‌ أَنْتَ‌. قَالَ‌ كُنْتُ‌ مِمَّنْ‌ تَنَحَّى. قَالَ‌ فَقُلْتُ‌ لَهُ‌ فَمَنْ‌ حَدَّثَكَ‌ بِهَذَا. قَالَ‌ عَاصِمٌ‌ وَ سَهْلُ‌ بْنُ‌ حُنَيْفٍ‌. قَالَ‌ قُلْتُ‌ لَهُ‌ إِنَّ‌ ثُبُوتَ‌ عَلِيٍّ‌ عَلَيْهِ‌ السَّلاَمُ‌ فِي ذَلِكَ‌ الْمَقَامِ‌ لَعَجَبٌ‌. فَقَالَ‌ إِنْ‌ تَعَجَّبْتَ‌ مِنْ‌ ذَلِكَ‌ لَقَدْ تَعَجَّبَتْ‌ مِنْهُ‌ الْمَلاَئِكَةُ‌ أَ مَا عَلِمْتَ‌ أَنَّ‌ جَبْرَئِيلَ‌ قَالَ‌ فِي ذَلِكَ‌ الْيَوْمِ‌ وَ هُوَ يَعْرُجُ‌ إِلَى السَّمَاءِ لاَ سَيْفَ‌ إِلاَّ ذُو الْفَقَارِ وَ لاَ فَتَى إِلاَّ عَلِيٌّ‌. فَقُلْتُ‌ لَهُ‌ فَمِنْ‌ أَيْنَ‌ عُلِمَ‌ ذَلِكَ‌ مِنْ‌ جَبْرَئِيلَ‌. فَقَالَ‌ سَمِعَ‌ النَّاسُ‌ صَائِحاً يَصِيحُ‌ فِي السَّمَاءِ بِذَلِكَ‌ فَسَأَلُوا النَّبِيَّ‌ صَلَّى اللَّهُ‌ عَلَيْهِ‌ وَ آلِهِ‌ عَنْهُ‌ فَقَالَ‌ ذَاكَ‌ جَبْرَئِيلُ. 📝راوى حديث-كه زيد بن وهب است-گفت:به ابن مسعود گفتم:مردم از اطراف پيامبر صلّى اللّه عليه و آله و سلّم گريختند تا اينكه جز على بن ابى طالب عليه السّلام و ابودجانه و سهل بن حنيف كس ديگرى نماند؟! گفت:همۀ مردم گريختند جز على بن ابى طالب عليه السّلام،سپس چند نفرى به گرد پيامبر صلّى اللّه عليه و آله و سلّم آمدند كه نخستين آنان عاصم بن ثابت و ابو دجانه و سهل بن حنيف بودند و طلحة بن عبد اللّه بعد از آنان آمد. به او گفتم:پس ابو بكر و عمر كجا بودند؟ گفت:ايشان از جمله افرادى بودند كه گريختند. پرسيدم:پس عثمان كجا بود؟ گفت:سه روز پس از واقعه آمد،پيامبر خدا صلّى اللّه عليه و آله و سلّم به او فرمود:بسيار دور رفتى. به او گفتم:پس تو كجا بودى‌؟ گفت:من جزو گريختگان بودم. از او پرسيدم:پس چه كسى اين را به تو باز گفت‌؟ گفت:عاصم و سهل بن حنيف. گفتم:پايدارى على عليه السّلام در آنجا بسيار عجيب است. گفت:اگر تو از آن شگفت‌زده‌اى،ملائكه نيز از آن به شگفت آمدند،آيا ندانستى كه در آن روز جبرئيل عليه السّلام-در حالى كه به آسمان عروج مى‌كرد-گفت:«لا سيف الاّ ذوالفقار، و لا فتى الاّ عليّ‌» . پرسيدم:از كجا دانسته شد كه آن سخن از جبرئيل است‌؟ گفت:مردم شنيدند كه گوينده‌اى در آسمان آن را فرياد مى‌زد،پس از پيامبر صلّى اللّه عليه و آله و سلّم پرسيدند،آن حضرت فرمود:او جبرئيل است. 📚 ارشاد شیخ مفید، سیره ائمه اطهار علیهم السلام، صفحه 79 کانال مقتل ضامن اشک در تلگرام @zameneashk کانال مقتل ضامن اشک در ایتا @zameneashk1 ضامن اشک در واتساپ https://chat.whatsapp.com/Ie5H2bXilyv4aTbz9OP4hI
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
گریه وناله‌ی امام صادق، امام رضا، و امام زمان علیهم‌السلام در رثای جدشان، سیدالشهداء علیه‌السلام حجت‌الاسلام سیدحسن کانال مقتل ضامن اشک @zameneashk1
340 امام حسين در چه مواقعي به اصل «امر به معروف و نهي از منکر» استناد کرد؟ ابا عبدالله در بين راه، در مواقع متعدد به اين اصل تمسک مي کند، و مخصوصاً در اين مواقع اسمي از اصل دعوت و اصل بيعت نمي‎برد. عجيب اين است که در بين راه هر چه قضاياي وحشتناکتر و خبرهاي مأيوس کننده تر از کوفه مي‎رسيد، خطبه اي که حسين مي خواند از خطبه قبلي داغتر بود. گويا بعد از رسيدن خبر شهادت مسلم، اين خطبه معروف را مي‎خواند: «اَيُّها النّاسُ! اِنَّ الدُّنيا قَد اَدبَرَت وَ اَذَنَت بِوَداعِ، وَ اِنَّ الاخِرَةَ قَدْ اَقْبَلَت وَ اَشرَفَتِ بِصَلاحِ». اقتباس از کلمات پدر بزرگوارش است. سپس مي‎فرمايد: «اِلا تَروَنَ اَنَّ الحَقَّ لا يُعمَلُ بِهِ وَ اَنَّ الباطِلَ لا يُتَناهي عَنهُ؟ لِيَرغَبِ المؤمِنُ في لِقاءِ اللهِ مُحِّقاً» (تحف العقول، ص 245) آيا نمي بينيد به حق عمل نمي‎شود؟ آيا نمي بينيد قوانين الهي پايمال مي‎شود؟ آيا نمي‎بينيد اين همه مفاسد پيدا شده و احدي نهي نمي‎کند و احدي هم باز نمي‎گردد؟ در چنين شرايطي، يک نفر مؤمن (نفرمود من که حسين بن علي هستم دستور خصوصي دارم، من چون امام هستم وظيفه‎ام اين است) بايد از جان خود بگذرد و لقاء پروردگار را در نظر بگيرد. در چنين شرايطي از جان بايد گذشت. يعني امر به معروف و نهي از منکر اينقدر ارزش دارد. در يکي از خطابه هاي بين راه، بعد از اينکه اوضاع را تشريح مي‎کند مي‎فرمايد: «اِنّي لا اَريَ المُوتَ اِلّا سَعادَةً وَ الحَيوةَ مَعَ الظّالِمينَ اِلّا بَرَماً» (تحف العقول، ص 245) ايها الناس! در چنين شرايطي، در چنين اوضاع و احوالي، من مردن را جز سعادت نمي بينم (بعضي نسخه‎ها «شهادة» نوشته اند و بعضي «سعادة»)، من مردن را شهادت در راه حق مي بينم؛ يعني اگر کسي در راه امر به معروف و نهي از منکر کشته شود، شهيد شده است (معناي «من مردن را سعادت مي بينم» نيز همين است). من زندگي کردن با ستمگران را مايه ملامت مي‎بينم، روح من روحي نيست که با ستمگر سازش کند. از همه بالاتر و صريحتر آن وقتي است که ديگر اوضاع صد در صد مأيوس کننده است، آن وقتي است که به مرز عراق وارد شده و با لشکر حر بن يزيد رياحي مواجه گرديده است. هزار نفر مأمورند که او را تحت الحفظ به کوفه ببرند. در اينجا حسين بن علي(ع) خطابه معروفي را که مورخين معتبري امثال طبري نقل کرده‎اند، ايراد و در آن به سخن پيغمبر تمسک مي‎کند، به اصل امر به معروف و نهي از منکر تمسک مي‎کند: «اَيُّها الناسُ! مَنْ رَأي سُلطاناً جائِراً مُسْتَحِلّاً لِحَرامِ اللهِ، ناکِثاً لِعَهدِ الله، مُستَأثِراً لِفَيءِ اللهِ، مُعتَدِياً لِحُدودِ اللهِ، فَلَمْ يُغَيِّر عَلَيهِ بِقَولٍ وَلا فِعلٍ کانَ حَقِّاً عَلَي اللهِ اَن يُدخِلَهُ مَدخَلَهَ. اَلا وَ اِنَّ هؤُلاءِ القَومَ قد اَحَلّوا حَرامَ اللهِ وَ حَرَّموا حَلالَهُ و استَأثَروا فَيءَ اللهِ.» (تاريخ طبري، 4/304) يک صغرا و کبراي بسيار کامل مي چيند. طبق قانون معروف، اول يک کبراي کلي را ذکر مي کند: ايها الناس! پيغمبر فرمود: هر گاه کسي حکومت ظالم و جائري را ببيند که قانون خدا را عوض مي کند، حلال را حرام و حرام را حلال مي کند، بيت المال مسلمين را به ميل شخصي مصرف مي کند، حدود الهي را بر هم مي زند، خون مردم مسلمان را محترم نمي شمارد، و در چنين شرايطي ساکت بنشيند، سزاوار است خدا (حقاً خدا چنين مي‎کند، يعني در علوم الهي ثابت است) چنين ساکتي را به جاي چنان جائر و جابري ببرد. بعد صغراي مطلب را ذکر مي‎کند: «اِنَّ هؤُلاءِ الْقَومَ…» اينها که امروز حکومت مي‎کنند (آل اميه) همين طور هستند. آيا نمي بينيد حرامها را حلال کردند و حلالها را حرام؟ آيا حدود الهي را بهم نزدند، قانون الهي را عوض نکرند؟ آيا بيت المال مسلمين را در اختيار شخصي خودشان قرار ندادند و مانند مال شخصي و براي شخص خودشان مصرف نمي کنند؟ بنابر اين هر کس که در اين شرايط ساکت بماند، مانند انهاست. بعد تطبيق به شخص خود کرد: «وَ اَنَا اَحَقُّ مِن غَيرٍ» من از تمام افراد ديگر براي اينکه دستور جدم را عملي کنم، شايسته‎ترم. * * * 📚مجموعه آثار شهيد مطهري ج 17ـ حماسه حسيني صفحه: 270 ـ 271 شهيد مطهري گروه مقتل متضمن البکاء فاطمه الزهراء سلام الله علیها(ویژه ی پاسخ به شبهات و سوالات و مباحثه ی مقتل سیدالشهداء علیه السلام) http://eitaa.com/joinchat/979107861C7825264ca2
4_5976593910330296168.mp3
15.85M
631 ✴️شرح و تفسیر فراز: اَللَّـهُمَّ اجْعَلْني في مَقامي هذا، مِمَّنْ تَنالُهُ مِنْكَ صَلَواتٌ وَرَحْمَةٌ وَمَغْفِرَةٌ (قسمت اول) 🕯شرح معنی لغت تنال در زیارت عاشورا ومقتل علی اصغر(ع) ✅شرح و تفسیر آیه 92 سوره آل عمران در ارتباط با وجود مقدس علی اصغر(ع) لَن تَنَالُوا الْبِرَّ حَتَّىٰ تُنفِقُوا مِمَّا تُحِبُّونَ ضامن اشک در تلگرام @zameneashk کانال ضامن اشک ایتا @zameneashk1
4_5976593910330296169.mp3
2.28M
632 ✴️شرح و تفسیر فراز: اَللَّـهُمَّ اجْعَلْني في مَقامي هذا، مِمَّنْ تَنالُهُ مِنْكَ صَلَواتٌ وَرَحْمَةٌ وَمَغْفِرَةٌ (قسمت دوم) ✅شرح و تفسیر آیه 92 سوره آل عمران در ارتباط با وجود مقدس علی اصغر(ع) لَن تَنَالُوا الْبِرَّ حَتَّىٰ تُنفِقُوا مِمَّا تُحِبُّونَ ضامن اشک در تلگرام @zameneashk کانال ضامن اشک ایتا @zameneashk1 لینک گروه مقتل متضمن البکاء در تلگرام https://t.me/joinchat/CQ5QIjy-YrD-rSAOIK0SWg لینک گروه مقتل متضمن البکاء در ایتا http://eitaa.com/joinchat/979107861C7825264ca2 ای دی برای سوالات مقتل ایتا @m_h_tabemanesh ای دی برای سوالات مقتل تلگرام @m_h_tabemanesh2
4_5978845710143981643.mp3
4.71M
633 ✴️شرح و تفسیر فراز: اَللَّـهُمَّ اجْعَلْني في مَقامي هذا، مِمَّنْ تَنالُهُ مِنْكَ صَلَواتٌ وَرَحْمَةٌ وَمَغْفِرَةٌ (قسمت سوم) 💎چگونگی قرار گرفتن در مقام صلوات ضامن اشک در تلگرام @zameneashk کانال ضامن اشک ایتا @zameneashk1
حضرت آیت الله خامنه ای: اهانت به نمادهای برادران اهل سنت حرام است. حضرت آیت الله مکارم شیرازی: هرگونه اهانت به مقدسات دیگران شرعا جایز نیست. حضرت آیت الله سیستانی: دشنام به مقدسات اهل سنت مغایر با آموزه های اهل بیت عصمت (علیهم السلام) به شیعیان و شاگردان خود است. حضرت آیت الله وحید خراسانی: نباید با اتباع مذاهب دیگر دشمنی کرد، نباید به مقدسات آنها توهین نمود، لعن و سبّ بزرگان آنها جایز نیست، زیرا موجب دور کردن آنها از اهل بیت و معارف آنها می‏شود. حضرت آیت الله جوادی آملی: سبّ صحابه، اهانت به مقدسات شیعه یا سنی، توهین و تحقیر ظالمانه نسبت به باورهای هرکدام از دو گروه، حرام و ایجاد اختلاف و روشن کردن آتش تفرقه و شقاق و تحطیم و هدم اساس وحدت امت اسلامی، گناهی بزرگ است. حضرت آیت الله نوری همدانی: جائز نیست. حضرت آیت الله موسوی اردبیلی: مومنین باید از کارهایی که موجب تشدید اختلاف به خصوص در شرایط فعلی و در مقابل کفر و الحاد می شود اجتناب کنند. حضرت آیت الله شبیری زنجانی: مومنین باید از انجام اموری که باعث تفرقه و اختلاف و تضعیف اسلام می شود اجتناب کنند. در صحیحه ابی بصیر از حضرت باقر علیه السلام نقل شده است إِنَّ رَجُلًا مِنْ تَمِیمٍ أَتَى النَّبِیَّ ص فَقَالَ أَوْصِنِی فَکَانَ فِیمَا أَوْصَاهُ أَنْ قَالَ لَا تَسُبُّوا النَّاسَ فَتَکْسِبُوا الْعَدَاوَةَ لَهُمْ. حضرت آیت الله محقق کابلی: از اهانت به مقدسات اهل سنت خودداری شود. حضرت آیت الله علوی گرگانی: اهانت به مقدسات اهل سنت جایز نیست. حضرت آیت الله العظمی مظاهری: اهانت به مقدسات و اعتقادات مسلمانان و ایجاد تفرقه میان صفوف پیروان پیامبر عظیم الشان صلی الله علیه و آله و سلم، عقلا و شرعا جایز نیست. حضرت آیت الله مدنی تبریزی: اسلام توهین به مقدسات هیچ یک از ادیان، به ویژه مذاهب اسلامی را جایز نمی داند و هر حرکتی که موجب اختلاف میان امت اسلامی و خسارت و ضرر مالی و جانی به مسلمانان گردد، حرام و خلاف شرع است. حضرت آیت الله هاشمی شاهرودی: هر عمل یا گفتاری که موجب فتنه و اختلاف بین مسلمانان شیعه و سنی شود، جایز نیست. ⁉️سلام یه سوال دارم خدمتتون در زیارت عاشورا منظور از این لعنتها چیه پس؟! لطفا راهنمایی کنید که آیا این لعنتها دشنام و برائت نیست؟! اصلا این لعنتها جزو زیارت عاشورا هست؟! ممنون ⁉️آیا لعن در قران و زیارت عاشوراء بر ظالمین و غاصبین و قاتلین ائمه فحاشی و بی احترامی است ضامن اشک در تلگرام @zameneashk ای دی برای سوالات مقتل تلگرام @m_h_tabemanesh2
❖﷽❖ 1 📜مسلم... و ذلك لخمس خلون من شوال كما في مروج الذهب فنزل في دار المختار ابن أبي عبيد، و أقبلت الشيعة تختلف إليه، فلما اجتمعت إليه جماعة منهم قرأ عليهم كتاب الحسين عليه السلام فأخذوا يبكون. فقام عابس بن أبي شبيب الشاكري «ره» فحمد اللّه و أثنى عليه فقال: أما بعد فإني لا أخبرك عن الناس و لا أعلم ما في أنفسهم و ما أغرك منهم، و اللّه أحدثك عما أنا موطن نفسي عليه، و اللّه لأجيبنكم إذا دعوتم و لأقاتلن معكم عدوكم و لأضربن بسيفي دونكم حتى ألقى اللّه تعالى، لا أريد بذلك إلا ما عند اللّه. فقام حبيب بن مظاهر الفقعسي فقال: رحمك اللّه قد قضيت ما في نفسك بواجز من قولك. ثم قال: و انا و اللّه الذي لا إله إلا هو على مثل ما هذا عليه. ثم قال الحنفي مثل ذلك. فبايعه منهم ثمانية عشر ألفا، فكتب مسلم إلى الحسين عليه السلام يخبره ببيعة ثمانية عشر ألفا و يأمره بالقدوم ،و ذلك قبل أن يقتل مسلم بسبعة و عشرين يوما. 📝مسلم بن عقيل پنجم شوال - طبق مروج الذهب - به كوفه رسيد، و به گفتۀ طبرى در منزل مختار بن ابى عبيده وارد شد و شيعه نزد او رفت و آمد مى‌كردند و چون جمع كثيرى نزد او حاضر شدند، نامۀ حسين (ع) را براى آنها خواند و شروع به گريه كردند. 🕯در جواب، عابس بن ابى شبيب شاكرى برخاست و حمد و ثناى الهى بجا آورد و گفت: اما بعد، من از مردم به تو گزارش ندارم و راز دل آنان را نمى‌دانم و تو را بدانها نمى‌فريبم؛ به خدا از آنچه در دل خود دارم مى‌گويم، به خدا هر وقت مرا بخوانيد اجابت مى‌كنم و همراه شما با دشمنان نبرد مى‌كنم و جلوى شما شمشير مى‌زنم تا به خدا برسم و جز ثواب خدا چيزى نمى‌خواهم. 🕯سپس حبيب بن مظاهر فقعسى برخاست و گفت: رحمك اللّه، آنچه در دل خود داشتى به گفتۀ اندك خود بيان كردى من هم بدان خدائى كه جز او معبودى نيست هم عقيدۀ اين مرد هستم؛ حنفى هم چنين گفت. 💢هيجده هزار كس با مسلم بيعت كردند، مسلم بيعت آنها را به امام حسين گزارش داد و دستور آمدن به او داد و اين نامه ٢٧ روز پيش از كشته شدن مسلم بود. 📚 نفس المهموم، در کربلا چه گذشت؟ ، صفحه 117 ضامن اشک در تلگرام @zameneashk کانال ضامن اشک ایتا @zameneashk1