eitaa logo
ضامن اشک بر امام حسین ع مادرش فاطمه س است.
5.7هزار دنبال‌کننده
2.5هزار عکس
2.2هزار ویدیو
796 فایل
السلام علیک یاابا عبدالله کانال ویژه مقتل امام حسین ع با متن عربی و ترجمه از منابع معتبر و پاسخ به شبهات مقتل است ایتا @zameneashk1 تلگرام @zameneashk باب الحسین ع ، کلاس های غیر حضوری https://t.me/Babolhusein آی دی پاسخ به سوالات @m_h_tabemanesh
مشاهده در ایتا
دانلود
حضرت بقيةالله (ارواحنا فداه) نيز براي برخي از سعادتمنداني که به محضر مقدسشان تشرف يافتهاند بر مداومت آن تأکيد فرمودهاند.[47] . در پايان بر خود وظيفه ميدانم به عنوان يکي از غلامان ناچيز آستان حسيني، از مؤسس محترم «مؤسسهي علوم آل محمد» و «دارالکتاب قم»، هيئت محققان و همهي دست اندرکاران اين دو مؤسسه تشکر نموده، مزيد توفيقاتشان را براي خدمت به مکتب اهلبيت عصمت و طهارت، از خداوند متعال مسئلت نمايم. بار خدايا! بر سالار شهيدان و ديگر شهيدان دشت کربلا منت بگذار، از بقيهي دوران غيبت حضرت بقيةالله (ارواحنا فداه) صرفنظر بفرما، و در ظهور آن منتقم خون شهيدان و منتقم حقوق پايمال شدهي همهي مظلومان در راستاي تاريخ تعجيل بنما، و ما را تفضلا شايستهي زندگي در دوران ظهور موفور السرور حضرتش قرار بده. نام مؤلف، مترجم، ناشر، محققان و خوانندگان محترم اين کتاب را در ليست بهترين ياران آن حضرت در دولت کريمهاش ثبت بفرما (آمين). اشگ روان برامیر کاروان[ صفحه 68] [ صفحه 59] حوزهي علميهي قم سوم شعبان 1413 ه. علياکبر مهديپور [ صفحه 69] [1] مقتل خوارزمي: 145:1. [2] اصول کافي: 465:1. [3] ارشاد مفيد: 198. [4] تاريخ ابن عساکر: 127. [5] عوالم: 30:17. [6] امالي شيخ صدوق: 117. [7] مقتل خوارزمي: 147:1. [8] عوالم: 14:17. [9] بحارالانوار ج 43 ص 248. [10] بحارالأنوار ج 43 ص 248. [11] علل الشرايع: 206:1. [12] کمال الدين: 284:1. [13] يوسف زهرا: 67. [14] وقايع الشهور و الأيام: 95. [15] سفينة البحار: 258:1. [16] اصول کافي: 465:1. [17] ارشاد مفيد: 231. [18] بحارالأنوار: 320:101. [19] مقتل خوارزمي: 37:2. [20] ابنعساکر: 243. [21] ايضاح الحجه: 209:2. [22] عيون الأخبار: 46:2. [23] مسند الامام الرضا: 151:2. [24] من لايحضره الفقيه: 176:4. [26] الايقاظ من الهجعة: 369 و 389. [27] تفسير عياشي: 282:2. [28] تفسير بصائر: 149:50. [29] نوائب الدهور: 143:3. [30] المحجة: 121. [31] روضهي کافي: 175 ح 250. [32] تفسير برهان: 408:2. [33] بحار: 46:53. [34] بحار: 46:53. [35] الايقاظ: 368. [36] غيبت نعماني: 238. [37] بحار: 43:53. [38] مستدرک وسائل: 445:10. [39] الثاقف في المناقب: 445. [40] رجالي نجاشي: 252. [41] نوادر علي بن اسباط - در ضمن الاصول الستة عشر -: 123. [42] معالي السبطين: 178:2. [43] مستدرک وسائل: 318:10. [44] تهذيب الاحکام: 52:6. [45] بحار: 101:101. [46] ثواب الاعمال: 90. [47] نجم ثاقب: 343. 1 . لینک مقتل ضامن اشک در گپ https://gap.im/VehP0HAVmZPUTLirucX7iqeKjNKgvmGewqvPOysujwW 2 . لینک مقتل ضامن اشک در ایتا https://eitaa.com/zameneashk 3 . لینک مقتل ضامن اشک درسروش http://sapp.ir/zameneashk 4. لینک مقتل ضامن اشک در تلگرام @zameneashk
محمد هادی میهن دوست: با سلام و درود. سند بالا رفتن قنداقه امام زمان و نگراني مادر ايشان از گم شدن قنداقه کجاست؟ همچنين بالا رفتن قنداقه امام حسين ع و نگراني مادر ايشان و جواب پيامبر که آسمانيان دلتنگ حسين ع شدند. براي زيارت برده اند ... اين مورد رو پيدا کردم در مهدي موعود ترجمه بحار الانوار. اصل به آسمان رفتن در روايات زيادي هست منتها با تفاوتهايي. مثل اين که در اکثر روايات حکيمه خاتون ناظر ماجراست و نگران ميشود نه مادر امام زمان. البته در يک روايت نگراني به مادر امام زمان نسبت داده شده است و دوم اين که بالا بردن براي زيارت فرشتگان مطرح نشده است بلکه امام عسکري حضرت را براي محافظت و مراقبت به مرغي سفيد ميسپرد که وقتي سوال ميشود امام مي فرمايد روح الامين بود ... در اين مورد هنوز سندي نيافتم. عزيزان کمک کنند
وقایع خاص ولادت بردن قنداقه حضرت مهدی عج به آسمان توسط روح الامین (جبرئیل) 14 - ك، إكمال الدين ابْنُ إِدْرِيسَ عَنْ أَبِيهِ عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ إِسْمَاعِيلَ عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ إِبْرَاهِيمَ الْكُوفِيِّ عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ عَبْدِ اللَّهِ الْمُطَهَّرِيِّ قَالَ قَصَدْتُ حَكِيمَةَ بِنْتَ مُحَمَّدٍ ع بَعْدَ مُضِيِّ أَبِي مُحَمَّدٍ ع أَسْأَلُهَا عَنِ الْحُجَّةِ وَ مَا قَدِ اخْتَلَفَ فِيهِ النَّاسُ مِنَ الْحَيْرَةِ الَّتِي فِيهَا فَقَالَتْ لِي اجْلِسْ فَجَلَسْتُ ثُمَّ قَالَتْ لِي يَا مُحَمَّدُ إِنَّ اللَّهَ تَبَارَكَ وَ تَعَالَى لَا يُخْلِي الْأَرْضَ مِنْ حُجَّةٍ نَاطِقَةٍ أَوْ صَامِتَةٍ وَ لَمْ يَجْعَلْهَا فِي أَخَوَيْنِ بَعْدَ الْحَسَنِ وَ الْحُسَيْنِ تَفْضِيلًا لِلْحَسَنِ وَ الْحُسَيْنِ ع وَ تَمْيِيزاً لَهُمَا أَنْ يَكُونَ فِي الْأَرْضِ عَدِيلُهُمَا إِلَّا أَنَّ اللَّهَ تَبَارَكَ وَ تَعَالَى خَصَّ وُلْدَ الْحُسَيْنِ بِالْفَضْلِ عَلَى وُلْدِ الْحَسَنِ كَمَا خَصَّ وُلْدَ هَارُونَ عَلَى وُلْدِ مُوسَى وَ إِنْ كَانَ مُوسَى حُجَّةً عَلَى هَارُونَ وَ الْفَضْلُ لِوُلْدِهِ إِلَى يَوْمِ الْقِيَامَةِ وَ لَا بُدَّ لِلْأُمَّةِ مِنْ حَيْرَةٍ يَرْتَابُ فِيهَا الْمُبْطِلُونَ وَ يَخْلُصُ فِيهَا الْمُحِقُّونَ لِئَلَّا يَكُونَ لِلنَّاسِ عَلَى اللَّهِ حُجَّةٌ بَعْدَ الرُّسُلِ وَ إِنَّ الْحَيْرَةَ لَا بُدَّ وَاقِعَةٌ بَعْدَ مُضِيِّ أَبِي مُحَمَّدٍ الْحَسَنِ ع فَقُلْتُ يَا مَوْلَاتِي هَلْ كَانَ لِلْحَسَنِ ع وَلَدٌ فَتَبَسَّمَتْ ثُمَّ قَالَتْ إِذَا لَمْ يَكُنْ لِلْحَسَنِ ع عَقِبٌ فَمَنِ الْحُجَّةُ مِنْ بَعْدِهِ وَ قَدْ أَخْبَرْتُكَ أَنَّ الْإِمَامَةَ لَا تَكُونُ لِأَخَوَيْنِ بَعْدَ الْحَسَنِ وَ الْحُسَيْنِ ع فَقُلْتُ يَا سَيِّدَتِي حَدِّثِينِي بِوِلَادَةِ مَوْلَايَ وَ غَيْبَتِهِ ع قال [قَالَتْ نَعَمْ كَانَتْ لِي جَارِيَةٌ يُقَالُ لَهَا نَرْجِسُ فَزَارَنِي ابْنُ أَخِي ع وَ أَقْبَلَ يُحِدُّ النَّظَرَ إِلَيْهَا فَقُلْتُ لَهُ يَا سَيِّدِي لَعَلَّكَ هَوِيتَهَا فَأُرْسِلُهَا إِلَيْكَ فَقَالَ لَا يَا عَمَّةِ لَكِنِّي أَتَعَجَّبُ مِنْهَا فَقُلْتُ وَ مَا أَعْجَبَكَ فَقَالَ ع سَيَخْرُجُ مِنْهَا وَلَدٌ كَرِيمٌ عَلَى اللَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ الَّذِي يَمْلَأُ اللَّهُ بِهِ الْأَرْضَ عَدْلًا وَ قِسْطاً كَمَا مُلِئَتْ جَوْراً وَ ظُلْماً فَقُلْتُ فَأُرْسِلُهَا إِلَيْكَ يَا سَيِّدِي فَقَالَ اسْتَأْذِنِي فِي ذَلِكَ أَبِي قَالَتْ فَلَبِسْتُ ثِيَابِي وَ أَتَيْتُ مَنْزِلَ أَبِي الْحَسَنِ فَسَلَّمْتُ وَ جَلَسْتُ فَبَدَأَنِي ع وَ قَالَ يَا حَكِيمَةُ ابْعَثِي بِنَرْجِسَ إِلَى ابْنِي أَبِي مُحَمَّدٍ قَالَتْ فَقُلْتُ يَا سَيِّدِي عَلَى هَذَا قَصَدْتُكَ أَنْ أَسْتَأْذِنَكَ فِي ذَلِكَ فَقَالَ يَا مُبَارَكَةُ إِنَّ اللَّهَ تَبَارَكَ وَ تَعَالَى أَحَبَّ أَنْ يُشْرِكَكِ فِي الْأَجْرِ وَ يَجْعَلَ لَكِ فِي الْخَيْرِ نَصِيباً قَالَتْ حَكِيمَةُ فَلَمْ أَلْبَثْ أَنْ رَجَعْتُ إِلَى مَنْزِلِي وَ زَيَّنْتُهَا وَ وَهَبْتُهَا لِأَبِي مُحَمَّدٍ وَ جَمَعْتُ بَيْنَهُ وَ بَيْنَهَا فِي مَنْزِلِي فَأَقَامَ عِنْدِي أَيَّاماً ثُمَّ مَضَى إِلَى وَالِدِهِ وَ وَجَّهْتُ بِهَا مَعَهُ قَالَتْ حَكِيمَةُ فَمَضَى أَبُو الْحَسَنِ ع وَ جَلَسَ أَبُو مُحَمَّدٍ ع مَكَانَ وَالِدِهِ وَ كُنْتُ أَزُورُهُ كَمَا كُنْتُ أَزُورُ وَالِدَهُ فَجَاءَتْنِي نَرْجِسُ يَوْماً تَخْلَعُ خُفِّي وَ قَالَتْ يَا مَوْلَاتِي نَاوِلْنِي خُفَّكِ فَقُلْتُ بَلْ أَنْتِ سَيِّدَتِي وَ مَوْلَاتِي وَ اللَّهِ لَا دَفَعْتُ إِلَيْكِ خُفِّي لِتَخْلَعِيهِ وَ لَا خَدَمْتِينِي بَلْ أَخْدُمُكِ عَلَى بَصَرِي فَسَمِعَ أَبُو مُحَمَّدٍ ع ذَلِكَ فَقَالَ جَزَاكِ اللَّهُ خَيْراً يَا عَمَّةِ فَجَلَسْتُ عِنْدَهُ إِلَى وَقْتِ غُرُوبِ الشَّمْسِ فَصِحْتُ بِالْجَارِيَةِ وَ قُلْتُ نَاوِلِينِي ثِيَابِي لِأَنْصَرِفَ فَقَالَ ع يَا عَمَّتَاهْ بِيتِيَ اللَّيْلَةَ عِنْدَنَا فَإِنَّهُ سَيُولَدُ اللَّيْلَةَ الْمَوْلُودُ الْكَرِيمُ عَلَى اللَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ الَّذِي يُحْيِي اللَّهُ عَزَّ وَ جَلَّ بِهِ الْأَرْضَ بَعْدَ مَوْتِهَا قُلْتُ مِمَّنْ يَا سَيِّدِي وَ لَسْتُ أَرَى بِنَرْجِسَ شَيْئاً مِنْ أَثَرِ الْحَمْلِ فَقَالَ مِنْ نَرْجِسَ لَا مِنْ غَيْرِهَا قَالَتْ فَوَثَبْتُ إِلَى نَرْجِسَ فَقَلَبْتُهَا ظَهْراً لِبَطْنٍ فَلَمْ أَرَ بِهَا أَثَراً مِنْ حَبَلٍ فَعُدْتُ إِلَيْهِ فَأَخْبَرْتُهُ بِمَا فَعَلْتُ فَتَبَسَّمَ ثُمَّ قَالَ لِي إِذَا كَانَ وَقْتُ الْفَجْرِ يَظْهَرُ لَكِ بِهَا الْحَبَلُ لِأَنَّ مَثَلَهَا مَثَلُ أُمِّ مُوسَى لَمْ يَظْهَرْ بِهَا الْحَبَلُ وَ لَمْ يَعْلَمْ بِهَا أَحَدٌ إِلَى وَقْتِ وِلَادَتِهَا لِأَنَّ فِرْعَوْنَ كَانَ يَشُقُّ بُطُونَ
الْحَبَالَى فِي طَلَبِ مُوسَى وَ هَذَا نَظِيرُ مُوسَى ع قَالَتْ حَكِيمَةُ فَلَمْ أَزَلْ أَرْقُبُهَا إِلَى وَقْتِ طُلُوعِ الْفَجْرِ وَ هِيَ نَائِمَةٌ بَيْنَ يَدَيَّ لَا تَقْلِبُ جَنْباً إِلَى جَنْبٍ حَتَّى إِذَا كَانَ فِي آخِرِ اللَّيْلِ وَقْتَ طُلُوعِ الْفَجْرِ وَثَبَتْ فَزِعَةً فَضَمَمْتُهَا إِلَى صَدْرِي وَ سَمَّيْتُ عَلَيْهَا فَصَاحَ أَبُو مُحَمَّدٍ ع وَ قَالَ اقْرَئِي عَلَيْهَا إِنَّا أَنْزَلْنَاهُ فِي لَيْلَةِ الْقَدْرِ فَأَقْبَلْتُ أَقْرَأُ عَلَيْهَا وَ قُلْتُ لَهَا مَا حَالُكِ قَالَتْ ظَهَرَ الْأَمْرُ الَّذِي أَخْبَرَكِ بِهِ مَوْلَايَ فَأَقْبَلْتُ أَقْرَأُ عَلَيْهَا كَمَا أَمَرَنِي فَأَجَابَنِي الْجَنِينُ مِنْ بَطْنِهَا يَقْرَأُ كَمَا أَقْرَأُ وَ سَلَّمَ عَلَيَّ قَالَتْ حَكِيمَةُ فَفَزِعْتُ لِمَا سَمِعْتُ فَصَاحَ بِي أَبُو مُحَمَّدٍ ع لَا تَعْجَبِي مِنْ أَمْرِ اللَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ إِنَّ اللَّهَ تَبَارَكَ وَ تَعَالَى يُنْطِقُنَا بِالْحِكْمَةِ صِغَاراً وَ يَجْعَلُنَا حُجَّةً فِي أَرْضِهِ كِبَاراً فَلَمْ يَسْتَتِمَّ الْكَلَامَ حَتَّى غِيبَتْ عَنِّي نَرْجِسُ فَلَمْ أَرَهَا كَأَنَّهُ ضُرِبَ بَيْنِي وَ بَيْنَهَا حِجَابٌ فَعَدَوْتُ نَحْوَ أَبِي مُحَمَّدٍ ع وَ أَنَا صَارِخَةٌ فَقَالَ لِي ارْجِعِي يَا عَمَّةِ فَإِنَّكِ سَتَجِدِيهَا فِي مَكَانِهَا قَالَتْ فَرَجَعْتُ فَلَمْ أَلْبَثْ أَنْ كُشِفَ الْحِجَابُ بَيْنِي وَ بَيْنَهَا وَ إِذَا أَنَا بِهَا وَ عَلَيْهَا مِنْ أَثَرِ النُّورِ مَا غَشِيَ بَصَرِي وَ إِذَا أَنَا بِالصَّبِيِّ ع سَاجِداً عَلَى وَجْهِهِ جَاثِياً عَلَى رُكْبَتَيْهِ رَافِعاً سَبَّابَتَيْهِ نَحْوَ السَّمَاءِ وَ هُوَ يَقُولُ أَشْهَدُ أَنْ لَا إِلَهَ إِلَّا اللَّهُ وَحْدَهُ لَا شَرِيكَ لَهُ وَ أَنَّ جَدِّي رَسُولُ اللَّهِ ص وَ أَنَّ أَبِي أَمِيرُ الْمُؤْمِنِينَ ثُمَّ عَدَّ إِمَاماً إِمَاماً إِلَى أَنْ بَلَغَ إِلَى نَفْسِهِ فَقَالَ ع اللَّهُمَّ أَنْجِزْ لِي وَعْدِي وَ أَتْمِمْ لِي أَمْرِي وَ ثَبِّتْ وَطْأَتِي وَ امْلَأِ الْأَرْضَ بِي عَدْلًا وَ قِسْطاً فَصَاحَ أَبُو مُحَمَّدٍ الْحَسَنُ ع فَقَالَ يَا عَمَّةِ تَنَاوَلِيهِ فَهَاتِيهِ فَتَنَاوَلْتُهُ وَ أَتَيْتُ بِهِ نَحْوَهُ فَلَمَّا مَثُلْتُ بَيْنَ يَدَيْ أَبِيهِ وَ هُوَ عَلَى يَدَيَّ سَلَّمَ عَلَى أَبِيهِ فَتَنَاوَلَهُ الْحَسَنُ ع وَ الطَّيْرُ تُرَفْرِفُ عَلَى رَأْسِهِ فَصَاحَ بِطَيْرٍ مِنْهَا فَقَالَ لَهُ احْمِلْهُ وَ احْفَظْهُ وَ رُدَّهُ إِلَيْنَا فِي كُلِّ أَرْبَعِينَ يَوْماً فَتَنَاوَلَهُ الطَّائِرُ وَ طَارَ بِهِ فِي جَوِّ السَّمَاءِ وَ أَتْبَعَهُ سَائِرُ الطَّيْرِ فَسَمِعْتُ أَبَا مُحَمَّدٍ يَقُولُ أَسْتَوْدِعُكَ الَّذِي اسْتَوْدَعَتْهُ أُمُّ مُوسَى فَبَكَتْ نَرْجِسُ فَقَالَ لَهَا اسْكُتِي فَإِنَّ الرَّضَاعَ مُحَرَّمٌ عَلَيْهِ إِلَّا مِنْ ثَدْيِكِ وَ سَيُعَادُ إِلَيْكِ كَمَا رُدَّ مُوسَى إِلَى أُمِّهِ وَ ذَلِكِ قَوْلُهُ عَزَّ وَ جَلَّ فَرَدَدْناهُ إِلى أُمِّهِ كَيْ تَقَرَّ عَيْنُها وَ لا تَحْزَنَ قَالَتْ حَكِيمَةُ فَقُلْتُ مَا هَذَا الطَّائِرُ قَالَ هَذَا رُوحُ الْقُدُسِ الْمُوَكَّلُ بِالْأَئِمَّةِ ع يُوَفِّقُهُمْ وَ يُسَدِّدُهُمْ وَ يُرَبِّيهِمْ بِالْعِلْمِ قَالَتْ حَكِيمَةُ فَلَمَّا أَنْ كَانَ بَعْدَ أَرْبَعِينَ يَوْماً رُدَّ الْغُلَامُ وَ وَجَّهَ إِلَيَّ ابْنُ أَخِي ع فَدَعَانِي فَدَخَلْتُ عَلَيْهِ فَإِذَا أَنَا بِصَبِيٍّ مُتَحَرِّكٌ يَمْشِي بَيْنَ يَدَيْهِ فَقُلْتُ سَيِّدِي هَذَا ابْنُ سَنَتَيْنِ فَتَبَسَّمَ ع ثُمَّ قَالَ إِنَّ أَوْلَادَ الْأَنْبِيَاءِ وَ الْأَوْصِيَاءِ إِذَا كَانُوا أَئِمَّةً يَنْشَئُونَ بِخِلَافِ مَا يَنْشَأُ غَيْرُهُمْ وَ إِنَّ الصَّبِيَّ مِنَّا إِذَا أَتَى عَلَيْهِ شَهْرٌ كَانَ كَمَنْ يَأْتِي عَلَيْهِ سَنَةٌ وَ إِنَّ الصَّبِيَّ مِنَّا لَيَتَكَلَّمُ فِي بَطْنِ أُمِّهِ وَ يَقْرَأُ الْقُرْآنَ وَ يَعْبُدُ رَبَّهُ عَزَّ وَ جَلَّ وَ عِنْدَ الرَّضَاعِ تُطِيعُهُ الْمَلَائِكَةُ وَ تَنْزِلُ عَلَيْهِ كُلَّ صَبَاحٍ وَ مَسَاءٍ قَالَتْ حَكِيمَةُ فَلَمْ أَزَلْ أَرَى ذَلِكَ الصَّبِيَّ كُلَّ أَرْبَعِينَ يَوْماً إِلَى أَنْ رَأَيْتُهُ رَجُلًا قَبْلَ مُضِيِّ أَبِي مُحَمَّدٍ ع بِأَيَّامٍ قَلَائِلَ فَلَمْ أَعْرِفْهُ فَقُلْتُ لِأَبِي مُحَمَّدٍ ع مَنْ هَذَا الَّذِي تَأْمُرُنِي أَنْ أَجْلِسَ بَيْنَ يَدَيْهِ فَقَالَ ابْنُ نَرْجِسَ وَ هُوَ خَلِيفَتِي مِنْ بَعْدِي وَ عَنْ قَلِيلٍ تَفْقِدُونِّي فَاسْمَعِي لَهُ وَ أَطِيعِي قَالَتْ حَكِيمَةُ فَمَضَى أَبُو مُحَمَّدٍ ع بِأَيَّامٍ قَلَائِلَ وَ افْتَرَقَ النَّاسُ كَمَا تَرَى وَ وَ اللَّهِ إِنِّي لَأَرَاهُ صَبَاحاً وَ مَسَاءً وَ إِنَّهُ لَيُنْبِئُنِي عَمَّا تَسْأَلُونِّي عَنْهُ فَأُخْبِرُكُمْ وَ وَ اللَّهِ إِنِّي
لَأُرِيدُ أَنْ أَسْأَلَهُ عَنِ الشَّيْءِ فَيَبْدَأُنِي بِهِ وَ إِنَّهُ لَيَرُدُّ عَلَيَّ الْأَمْرَ فَيَخْرُجُ إِلَيَّ مِنْهُ جَوَابُهُ مِنْ سَاعَتِهِ مِنْ غَيْرِ مَسْأَلَتِي وَ قَدْ أَخْبَرَنِي الْبَارِحَةَ بِمَجِيئِكَ إِلَيَّ وَ أَمَرَنِي أَنْ أُخْبِرَكَ بِالْحَقِّ قَالَ مُحَمَّدُ بْنُ عَبْدِ اللَّهِ فَوَ اللَّهِ لَقَدْ أَخْبَرَتْنِي حَكِيمَةُ بِأَشْيَاءَ لَمْ يَطَّلِعْ عَلَيْهَا أَحَدٌ إِلَّا اللَّهُ عَزَّ وَ جَلَّ فَعَلِمْتُ أَنَّ ذَلِكَ صِدْقٌ وَ عَدْلٌ مِنَ اللَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ وَ أَنَّ اللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ قَدْ أَطْلَعَهُ عَلَى مَا لَمْ يُطْلِعْ عَلَيْهِ أَحَداً مِنْ خَلْقِهِ بيان قوله ع و ثبت وطأتي الوطء الدوس بالقدم سمي به الغزو و القتل لأن من يطأ على الشيء برجله فقد استقصى في هلاكه و إهانته ذكره الجزري أي أحكم و ثبت ما وعدتني من جهاد المخالفين و استيصالهم بحار الانوار، ج51، ص: 15 بحار الانوار، ج51، ص: 12 ضامن اشک در ایتا https://eitaa.com/zameneashk
ترجمه روایت در كمال الدين است كه محمد بن عبد اللَّه مطهرى گفت: بعد از رحلت امام حسن عسكرى عليه السّلام بخدمت حكيمه خاتون رسيدم تا در باره امام زمان كه مردم اختلاف نظر داشتند، سؤال كنم، چون بخدمتش رسيدم فرمود: اى محمد! خداوند زمين را از وجود حجت گويا يا ساكت خالى نميگذارد، و اى منصب بزرگ را بعد از امام حسن و امام حسين عليهما السّلام بدو برادر نداد. اين بخاطر فضيلت و امتياز آنان است كه در روى زمين نظير ندارند. با اين وصف خداوند اين منصب بزرگ را فقط اختصاص بفرزندان امام حسين عليه السّلام داده است. چنان كه فرزند هارون را بجاى اولاد حضرت موسى بمقام نبوت برگزيد، هر چند موسى بر هارون حجت بود. مع هذا اين فضيلت تا روز قيامت براى فرزندان هارون ماند. در اين امت هم ناچار بايد امتحانى پيش آيد تا بدان وسيله پيروان باطل و طالبان حق تميز داده شوند و در سراى ديگر مردم را از خدا باز خواستى نباشد و لازم بود كه اين امتحان بعد از رحلت امام حسن عسكرى عليه السّلام واقع گردد. گفتم: اى بانوى من امام حسن عسكرى عليه السّلام فرزندى دارد؟ تبسمى فرمود و گفت: اگر امام حسن عسكرى عليه السّلام فرزندى ندارد پس بعد از او حجت خدا كيست؟! مگر نگفتم بعد از امام حسن و امام حسين امامت براى دو برادر نمى- تواند باشد؟ [1] __________________________________________________ [1] معلوم مىشود در آن موقع جعفر كذاب برادر امام حسن عسكرى (ع) ادعاى جانشينى آن حضرت داشته است. گفتم: اى بانوى من! چگونگى ولادت با سعادت و غيبت آن حضرت را براى من شرح دهيد! فرمود: كنيزى داشتم كه نامش نرجس بود. روزى پسر برادرم امام حسن عسكرى عليه السّلام بديدن من آمد، و سخت بوى نظر دوخت. گفتم: اگر مايل هستيد او را نزد شما روانه ميكنم؟. فرمود: نه عمه جان! ولى من از وى در شگفتم. گفتم از چه چيز تعجب ميكنيد؟ فرمود: عنقريب فرزند بزرگوارى از وى بوجود مىآيد كه خداوند زمين را بوسيله او پر از عدل و داد ميكند، از آن پس كه پر از ظلم و ستم شده باشد. گفتم: من او را نزد شما ميفرستم. فرمود: در اين خصوص از پدرم اجازه بگير؟! من هم لباس پوشيدم و بمنزل امام على النقى عليه السّلام رفتم و سلام كرده نشستم. حضرت ابتداء بسخن كرد و فرمود: حكيمه! نرجس را نزد فرزندم بفرست. عرض كردم آقا من براى همين مطلب نزد شما آمدهام. فرمود: خدا ميخواهد تو را در ثواب آن شريك گرداند و از اين خير بهرهور كند. بىدرنگ بخانه برگشتم و نرجس را زينت كرده و در خانه خودم وسيله زفاف آنها را فراهم نمودم. سپس حضرت چند روز بعد باتفاق نرجس نزد پدر بزرگوارش رفت. بعد از رحلت امام على النقى عليه السّلام آن حضرت بجاى پدر نشست. من هم مانند سابق كه بديدن امام على النقى نائل ميگشتم بملاقات او نيز ميرفتم. يك روز كه بخانه آن حضرت رفته بودم نرجس آمد كفش از پايم درآورد و گفت: اى بانوى من! بگذار كفش شما را بردارم! گفتم بانو و سرور من تو هستى، بخدا قسم نميگذارم و خدمت تو را رضايت نميدهم. من خدمت تو را بر روى چشم مىپذيرم. چون امام گفتگوى ما را شنيد فرمود: عمه! خدا پاداش نيك بتو مرحمت فرمايد. من تا غروب آفتاب خدمت امام عليه السّلام بودم و با نرجس صحبت ميداشتم. آنگاه برخاستم كه لباس پوشيده بروم. امام فرمود: عمه! امشب را نزد ما بسر ببر كه در اين شب مولود مباركى متولد مىشود كه زمين مرده را زنده ميگرداند. گفتم: اين مولود مبارك از چه زنى خواهد بود؟ من كه چيزى در نرجس نمىبينم؟ فرمود با اين وصف فقط از نرجس خواهد بود! سپس من نزديك نرجس رفتم و او را نگريستم اثرى از حمل در وى نديدم! لذا رفتم موضوع را بامام هم اطلاع دادم. حضرت تبسمى نمود و فرمود: عمه موقع طلوع فجر اثر حملش آشكار مىشود لِأَنَّ مَثَلَها مَثَلُ امّ مُوسى لَمْ يَظْهَرْ بِها الْحُبْلُ وَ لَمْ يَعْلَمْ بِها احَدٌ الى وَقْتِ وِلادتِها يعنى او مانند مادر موسى است كه اثر آبستنى در وى مشهود نبود و تا موقع تولد موسى هيچ كس اطلاع نداشت. زيرا فرعون براى دست يافتن بموسى شكم زنان باردار را ميشكافت اين هم مانند موسى است (كه دشمنان در صدد كشتن او هستند) حكيمه مىگويد: تا هنگام طلوع فجر پيوسته مراقب نرجس بودم. او جنب من خوابيده و گاهى پهلو- به پهلو ميگشت. نزديك طلوع فجر ناگهان برخاستم و بسوى او شتافتم و او را بسينه چسبانيدم و نام خدا را بر او خواندم. امام با صداى بلند فرمود: عمه! سوره انا انزلناه بر او قرائت كن. از وى پرسيدم حالت چطور است؟ گفت: آنچه آقا فرمود ظاهر گرديد.
چون بقرائت سوره انا انزلناه پرداختم آن جنين نيز در شكم مادر با من ميخواند بعد بمن سلام كرد. چون صداى او را شنيدم وحشت كردم! امام حسن عسكرى عليه السّلام صدا زد: عمه! از كار خداوند تعجب مكن! كه ذات حق ما را از كوچكى با حكمت گويا و در روى زمين حجت خود ميگرداند. هنوز سخن امام تمام نشده بود كه نرجس از نظرم ناپديد گشت مثل اينكه ميان من و او پردهاى آويختند. از اين رو فريادكنان بسوى امام شتافتم. حضرت فرمود: عمه! بر گرد كه او را در جاى خود خواهى ديد. چون مراجعت كردم چيزى نگذشت كه پرده برداشته شد و ديدم نورى از وى ميدرخشد كه ديدگانم را خيره ميكند. سپس ديدم طفلى سجده ميكند، بعد روى زانو نشست و در حالى كه انگشتان بسوى آسمان داشت گفت: اشْهَدُ انْ لا الهَ الَّا اللَّه وَ انَّ جَدّى رَسُولُ اللَّه و انّ ابى اميرُ الْمُؤْمِنينَ آنگاه تمام امامان را نام برد تا بخودش رسيد و سپس گفت: اللَّهُمَّ انْجِزْ لى وَعْدى وَ اتْمِمْ لى امْرى وَ ثَبّتْ وَطْأَتى وَ امْلَاء الارْضَ بى قِسْطاً وَ عَدْلًا خداوندا! آنچه بمن وعده فرمودهاى مرحمت كن و سرنوشتم را بانجام رسان! قدمهايم را ثابت بدار و بوسيله من زمين را پر از عدل و داد كن!!. در اين وقت امام حسن عسكرى عليه السّلام با صداى بلند فرمود: عمه! او را بگير و نزد من بياور. چون او را در بغل گرفته نزد پدر بزرگوارش بردم، بپدر سلام كرد. حضرت هم او را در برگرفت ناگهان ديدم مرغانى چند دور سر او در پروازند. امام عليه السّلام يكى از آن مرغان را صدا زد و فرمود: اين طفل را ببر نگهدارى كن و در هر چهل روز بما برگردان! مرغ او را برداشت و پرواز نمود و ساير مرغان نيز بدنبال او به پرواز در آمدند، و ميشنيدم كه امام حسن عسكرى عليه السّلام ميفرمود: تو را بخدائى ميسپارم كه مادر موسى فرزند خود را باو سپرد. نرجس خاتون بگريست، امام فرمود: آرام باش كه جز از پستان تو شير نمىمكد. عنقريب او را نزد تو مىآورند همان طور كه موسى را بمادرش برگردانيدند. خدا در قرآن ميفرمايد: فَرَدَدْناهُ إِلى أُمِّهِ كَيْ تَقَرَّ عَيْنُها وَ لا تَحْزَنَ «1» يعنى: او را بسوى مادرش بازگردانديم تا ديدهاش روشن شود و محزون نگردد. حكيمه ميگويد: از امام پرسيدم آن مرغ چه بود؟ فرمود: روح القدس بود كه مراقب ائمه است و بامر خداوند آنها را در كارها موفق و محفوظ ميدارد و با علم و معرفت پرورش ميدهد. بعد از چهل روز بچه را نزد برادرزادهام برگردانيدند، حضرت مرا خواست، چون بخدمتش رسيدم ديدم بچه جلو پدر راه ميرود. عرضكردم: آقا! اين طفل كه دو ساله است! امام تبسمى نمود و فرمود: فرزندان انبياء و اولياء كه داراى منصب امامت و خلافت هستند نشو و نماى آنان با ديگران فرق دارد. كودكان يك ماهه ما مانند بچه يك ساله ديگران ميباشند. كودكان ما، در شكم مادر حرف ميزنند و قرآن ميخوانند و خدا را پرستش ميكنند و در ايام شيرخوارگى، فرشتگان به پرستارى آنها مشغول و هر صبح و شام براى اطاعت فرمان آنان فرود مىآيند. من هر چهل روز آن طفل نازنين را ميديدم، تا آنكه چند روز پيش از وفات پدرش او را بصورت مردى ديدم و نشناختم. لذا از امام پرسيدم: اين كيست كه ميفرمائى پيش روى او بنشينم؟ فرمود: او پسر نرجس است كه بعد از من جانشين من خواهد بود من بيش از چند روز ديگر ميان شما نيستم، بعد از وى فرمانبردارى كنيد! امام چند روز بعد رحلت فرمود و چنان كه مىبينى مردم در باره او چند دسته شدهاند ولى بخدا قسم كه من هر صبح و شام او را مىبينم و از آنچه شما از من ميپرسيد قبلا بمن خبر ميدهد. من هم باطلاع شما رساندم. بخدا قسم هر وقت ميخواهم از وى سؤالى كنم در جواب دادن بر من پيشى ميگيرد. حتى شب گذشته بمن اطلاع داد كه تو نزد من مىآئى و در باره او سؤال مىكنى و اجازه داد كه حقيقت مطلب را بتو بگويم. https://eitaa.com/zameneashk
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
#امام_مهدی_عج_و_عاشوراء #جهانی_شدن_مهدویت_و_عاشوراء امام حسین ع راه رسیدن به امام مهدی عج https://eitaa.com/zameneashk @zameneashk
هدایت شده از نوای مقتل
1_6077381.mp3
4.11M
🍃کربلا شنیدی اون حرم رو که ندیدی 🍃کاش صدای روضه های مادرت می شنیدی https://eitaa.com/Navaymagtal
✅ وعده ظهور امام زمان(عج) در انجیل...
کتب حضرت مهدی عج در کانال الدوله الزهرائیه 🖕
هدایت شده از 
سلام علیکم السلام علیک یا ابا عبد الله دوستان برای دیدن روضه های عطش روی هشتک های زیر بزنید لینک مقتل ضامن اشک در ایتا https://eitaa.com/zameneashk لینک مقتل ضامن اشک درسروش http://sapp.ir/zameneashk لینک مقتل ضامن اشک در تلگرام @zameneashk
🌷: سلام آقای تابع منش، ببخشید راهنمایی میخواستم ،در موردرابطه ی سوره ی قدر وحضرت زهراوسوره والعصر وحضرت علی،اگر کتابی یاتفسیری در این زمینه وجود داره بیان بفرمایید
1 سلام علیکم ارتباط سوره ی قدر با حضرت زهراء س سندش کجاست؟ فَمَنْ عَرَفَ فَاطِمَةَ حَقَّ مَعْرِفَتِهَا فَقَدْ أَدْرَكَ لَيْلَةَ الْقَدْرِ 58- فر، [تفسير فرات بن إبراهيم] مُحَمَّدُ بْنُ الْقَاسِمِ بْنِ عُبَيْدٍ مُعَنْعَناً عَنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ ع أَنَّهُ قَالَ إِنَّا أَنْزَلْناهُ فِي لَيْلَةِ الْقَدْرِ اللَّيْلَةُ فَاطِمَةُ وَ الْقَدْرُ اللَّهُ فَمَنْ عَرَفَ فَاطِمَةَ حَقَّ مَعْرِفَتِهَا فَقَدْ أَدْرَكَ لَيْلَةَ الْقَدْرِ وَ إِنَّمَا سُمِّيَتْ فَاطِمَةَ لِأَنَّ الْخَلْقَ فُطِمُوا عَنْ مَعْرِفَتِهَا باب 3- مناقبها و فضائلها و بعض أحوالها و معجزاتها صلوات الله عليها بحارالأنوار ج : 43 ص : 66 (2) 58- نيز در همان كتاب: راجع بتفسير سوره مباركه قدر از امام جعفر صادق عليه السّلام روايت ميكند كه گفت: معنى كلمه ليلة كه در آيه يكم اين سوره مباركه ميباشد فاطمه و معنى كلمه قدر يعنى خدا، پس كسى كه فاطمه را آن طور كه بايد و شايد بشناسد ليلة القدر را درك نموده است، فاطمه بدين لحاظ فاطمه ناميده شد كه خلق نتوانستند او را كاملا بشناسند. زندگاني حضرت زهراء و امام حسن ع، ص: 82 1- قرآن و فاطمة س / سوره قدر 2- اهمیت شناخت فاطمة س 3- فاطمة س همان قدر است. 4- القاب / فاطمة س ،شرح و علت تسمیة(نام گذاری) 5- شرط درک لیلة القدر فاطمة س است. 6- ناتوانی خلائق از شناخت فاطمة س 7- امام صادق ع و فاطمة س 1 . لینک مقتل ضامن اشک در ایتا https://eitaa.com/zameneashk 2 .لینک مقتل ضامن اشک در تلگرام @zameneashk 3 . لینک مقتل ضامن اشک درسروش http://sapp.ir/zameneashk
2 سند ارتباط شب قدر با حضرت مهدی عج سندش ردر کجاست؟ 3- وَ أَخْبَرَنَا مُحَمَّدُ بْنُ يَعْقُوبَ الْكُلَيْنِيُّ عَنْ عِدَّةٍ مِنْ رِجَالِهِ عَنْ أَحْمَدَ بْنِ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ مُحَمَّدِ بْنِ خَالِدٍ الْبَرْقِيِّ عَنِ الْحَسَنِ بْنِ الْعَبَّاسِ بْنِ الْجَرِيشِ عَنْ أَبِي جَعْفَرٍ مُحَمَّدِ بْنِ عَلِيٍّ ع عَنْ آبَائِهِ ع أَنَّ أَمِيرَ الْمُؤْمِنِينَ ع قَالَ لِابْنِ عَبَّاسٍ إِنَّ لَيْلَةَ الْقَدْرِ فِي كُلِّ سَنَةٍ وَ إِنَّهُ يُنْزَلُ فِي تِلْكَ اللَّيْلَةِ أَمْرُ السَّنَةِ وَ مَا قُضِيَ فِيهَا وَ لِذَلِكَ الْأَمْرِ وُلَاةٌ بَعْدَ رَسُولِ اللَّهِ ص فَقَالَ ابْنُ عَبَّاسٍ مَنْ هُمْ يَا أَمِيرَ الْمُؤْمِنِينَ فَقَالَ أَنَا وَ أَحَدَ عَشَرَ مِنْ صُلْبِي أَئِمَّةٌ مُحَدَّثُونَ . 7- أَخْبَرَنَا مُحَمَّدُ بْنُ هَمَّامٍ قَالَ حَدَّثَنَا أَبِي وَ عَبْدُ اللَّهِ بْنُ جَعْفَرٍ الْحِمْيَرِيُّ قَالا حَدَّثَنَا أَحْمَدُ بْنُ هِلَالٍ قَالَ حَدَّثَنِي مُحَمَّدُ بْنُ أَبِي عُمَيْرٍ سَنَةَ أَرْبَعٍ وَ مِائَتَيْنِ قَالَ حَدَّثَنِي سَعِيدُ بْنُ غَزْوَانَ عَنْ أَبِي بَصِيرٍ عَنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ عَنْ آبَائِهِ ع قَالَ قَالَ رَسُولُ اللَّهِ ص إِنَّ اللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ اخْتَارَ مِنْ كُلِّ شَيْءٍ شَيْئاً اخْتَارَ مِنَ الْأَرْضِ مَكَّةَ وَ اخْتَارَ مِنْ مَكَّةَ الْمَسْجِدَ وَ اخْتَارَ مِنَ الْمَسْجِدِ الْمَوْضِعَ الَّذِي فِيهِ الْكَعْبَةُ وَ اخْتَارَ مِنَ الْأَنْعَامِ إِنَاثَهَا وَ مِنَ الْغَنَمِ الضَّأْنَ وَ اخْتَارَ مِنَ الْأَيَّامِ يَوْمَ الْجُمُعَةِ وَ اخْتَارَ مِنَ الشُّهُورِ شَهْرَ رَمَضَانَ وَ مِنَ اللَّيَالِي لَيْلَةَ الْقَدْرِ وَ اخْتَارَ مِنَ النَّاسِ بَنِي هَاشِمٍ وَ اخْتَارَنِي وَ عَلِيّاً مِنْ بُنِي هَاشِمٍ وَ اخْتَارَ مِنِّي وَ مِنْ عَلِيٍّ الْحَسَنَ وَ الْحُسَيْنَ وَ يُكْمِلُهُ اثْنَيْ عَشَرَ إِمَاماً مِنْ وُلْدِ الْحُسَيْنِ تَاسِعُهُمْ بَاطِنُهُمْ وَ هُوَ ظَاهِرُهُمْ وَ هُوَ أَفْضَلُهُمْ وَ هُوَ قَائِمُهُمْ قَالَ عَبْدُ اللَّهِ بْنُ جَعْفَرٍ فِي حَدِيثِهِ يَنْفُونَ عَنْهُ تَحْرِيفَ الْغَالِينَ وَ انْتِحَالَ الْمُبْطِلِينَ وَ تَأْوِيلَ الْجَاهِلِينَ- وَ أَخْبَرَنَا مُحَمَّدُ بْنُ هَمَّامٍ وَ مُحَمَّدُ بْنُ الْحَسَنِ بْنِ مُحَمَّدِ بْنِ جُمْهُورٍ عَنِ الْحَسَنِ بْنِ مُحَمَّدِ بْنِ جُمْهُورٍ قَالَ حَدَّثَنِي أَحْمَدُ بْنُ هِلَالٍ قَالَ حَدَّثَنِي مُحَمَّدُ بْنُ أَبِي عُمَيْرٍ عَنْ سَعِيدِ بْنِ غَزْوَانَ عَنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ ع قَالَ قَالَ رَسُولُ اللَّهِ ص إِنَّ اللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ اخْتَارَنِي الْحَدِيثَ. الغيبة للنعماني، النص، ص: 68 (1) 3- (و خبر داد ما را محمّد بن يعقوب كلينىّ از عدّهاى از رجال حديثش و آنان از احمد بن ابى عبد اللَّه محمّد بن خالد برقى و او از حسن بن عبّاس بن حريش و او از): ابى جعفر محمّد بن على عليه السّلام و آن حضرت از پدرانش كه امير المؤمنين عليه السّلام بابن عبّاس فرمود كه همه ساله شب قدر هست و در آن شب كار يك سال و آنچه در آن سال بايد بشود نازل مىشود و براى اين كار پس از رسول خدا فرماندارانى است ابن عبّاس عرض نمود يا امير المؤمنين آنان كيانند؟ فرمود من و يازده نفر از نسل من امامانى كه فرشتگان با آنان سخن مىگويند. (2) 7- (خبر داد ما را محمّد بن همّام او گفت: حديث كرد ما را پدرم و عبد اللَّه ابن جعفر حميرى آن دو گفتند حديث كرد ما را احمد بن هلال او گفت: حديث كرد مرا محمّد بن ابى عمير بسال 204 او گفت: حديث كرد مرا سعيد بن غزوان از ابى بصير و او از): ابى عبد اللَّه و آن حضرت از پدرانش عليهم السّلام فرمود: رسول خدا فرموده است كه خداى عزّ و جلّ از هر چيز، چيزى را برگزيد از صفحه زمين، مكّه را برگزيد و از مكّه مسجد را برگزيد و از مسجد همان قطعه را برگزيد كه كعبه در آن است و از چهار پايان مادههاشان را برگزيد و از علفخواران گوسفند را و از روزها جمعه را برگزيد و از ماهها ماه رمضان را برگزيد و از شبها شب قدر را و از مردم بنى هاشم را برگزيد (3) و من و علىّ را از بنى هاشم برگزيد و از من و علىّ برگزيد حسن و حسين را و از اولاد حسين دوازده امام تكميل مىگرداند نهمين آنان باطن آنها است و هم او ظاهر آنان است و او برترين آنان است و او قائم آنان است غيبت نعمانى ترجمه فهرى، متن، ص: 64 1 . لینک مقتل ضامن اشک در ایتا https://eitaa.com/zameneashk 2 .لینک مقتل ضامن اشک در تلگرام @zameneashk 3 . لینک مقتل ضامن اشک درسروش http://sapp.ir/zameneashk
[Forwarded from اتچ بات] ( https://attach.fahares.com/DzUbWr14dsxRXEplwMuSAA== ) السلام علیک یا امین الله فی ارضه و حجته علی عباده السلام علیک یا امیر المومنین ع با عرض سلام خدمت عاشقان امیرالمومنین ع دوستان برای آمادگی مقتل و مطالب امیر المومنین ع در ایام رمضان و شهادت مولی ع می توانید هشتک های زیر را در کانال مقتل ضامن اشک بزنید هشتک مطالب امیرالمومنین ع 1 . لینک مقتل ضامن اشک در ایتا https://eitaa.com/zameneashk 2 .لینک مقتل ضامن اشک در تلگرام @zameneashk
بسم الله الرحمن الرحیم مقتل امیر المومنین ع ( 1 ) مقتل شب 19 رمضان و روي الفضل بن دکين، عن حيان بن العباس، عن عثمان بن المغيرة قال: لما دخل شهر رمضان، کان أميرالمؤمنين عليهالسلام يتعشي ليلة عند الحسن و ليلة عند الحسين عليهماالسلام، و ليلة عند عبدالله بن العباس، و کان لا يزيد علي ثلاث لقم، فقيل: له في ليلة من تلک الليالي في ذلک فقال: يأتيني أمر الله و أنا خميص، انما هي ليلة أو ليلتان، فأصيب عليهالسلام في آخر الليل. و نيز فضل بن دکين از عثمان بن مغيرة حديث کند که گفت: چون ماه رمضان شد، اميرمؤمنان عليهالسلام يک شب نزد حسن عليهالسلام شام ميخورد و يک شب نزد حسين عليهالسلام و يک شب نزد عبدالله بن عباس، و بيش از سه لقمه غذا نميخورد. شبي از شبها سبب کم خوراکي را از آن حضرت پرسيدند. فرمود: «امر خدا (و مرگ) به سراغ من خواهد آمد (ميخواهم در آن حال) شکمم تهي و گرسنه باشد و بيش از يکي دو شب نمانده.» و در آخر همان شب، او را ضربت زدند. توضيح -: در پارهاي از نسخهها مانند آنچه شيخ حر عاملي رحمه الله در اثبات الهداة از اين کتاب نقل کند، عبدالله بن جعفر به جاي عبدالله بن عباس ذکر شده و آن به صحت و درستي نزديک تر است. عبدالله بن جعفر شوهر حضرت زينب سلام الله عليها و فرزند جعفر بن ابيطالب برادر زادهي علي عليهالسلام ميباشد. المفيد، الارشاد، 13 - 12/1 مساوي عنه: المجلسي، بحارالأنوار، 225 - 224/42؛ الحر العاملي، اثبات الهداة، 475/2؛ مثله الفتال، روضة الواعظين،/118 – 117، رسولي محلاتي، ترجمه ارشاد، 13 - 12/1. @zameneashk
بسم الله الرحمن الرحیم مقتل امیر المومنین ع ( 2 ) مقتل شب 19 رمضان و روي اسماعيل بن زياد قال: حدثتني أمموسي خادمة علي عليهالسلام، و هي حاضنة فاطمة ابنته عليهاالسلام، قالت: سمعت عليا عليهالسلام يقول لابنته أمکلثوم: و نيز اسماعيل بن زياد گويد: أمموسي خدمتکار علي عليهالسلام که در ضمن دايهي دخترش فاطمه نيز بود، برايم حيدث کرد و گفت: شنيدم علي عليهالسلام به دخترش امکلثوم ميفرمود:، يا بنية! اني أراني قل ما أصحبکم؟ قالت: و کيف ذلک يا أبتاه؟ «دخترکم! چنين ميبينم که مدت کمي با شما هستم؟» عرض کرد: «چگونه پدر جان!» قال: اني رأيت رسول الله صلي الله عليه و آله و سلم في منامي، و هو يمسح الغبار عن وجهي، و يقول: يا علي! لا عليک قد قضيت ما عليک، فرمود: «من رسول خدا صلي الله عليه و آله و سلم را در خواب ديدم و او (در آن حال) گرد و خاک از رويم پاک ميکرد و ميفرمود: يا علي! تو را چيزي نيست. آنچه وظيفهات بود، انجام دادهاي.» قالت: فما مکث الا ثلاثا حتي ضرب تلک الضربة ، فصاحت أمکلثوم، فقال: يا بنية! لا تفعلي، فاني أري رسول الله صلي الله عليه و آله و سلم يشير الي بکفه و يقول: يا علي! هلم الينا، فان ما عندنا هو خير لک. امکلثوم گفت: «سه شب (از اين خواب) بيش نگذشت که آن ضربت را به او زدند.» امکلثوم در آن مصيبت فرياد زد. حضرت فرمود: «دخترکم! فرياد نزن؛ زيرا رسول خدا صلي الله عليه و آله و سلم را ميبينم که به دست خود به من اشاره ميکند و ميفرمايد: يا علي! نزد ما بيا که آنچه در نزد ماست، براي تو بهتر است.» المفيد، الارشاد، 13 - 12/1 مساوي عنه: المجلسي، بحارالأنوار، 225 - 224/42؛ الحر العاملي، اثبات الهداة، 475/2؛ مثله الفتال، روضة الواعظين،/118 – 117، رسولي محلاتي، ترجمه ارشاد، 13 - 12/1. یا علی التماس دعا محمد حسین تابع منش 95/4/4 برابر با رمضان 1437 @zameneashk
[Forwarded from اتچ بات] ( https://attach.fahares.com/YOz0sHFbeNG705Seg3hEAw== ) بسم الله الرحمن الرحیم مقتل امیر المومنین ع ( 3) مقتل شب 19 رمضان و روي عمار الدهني، عن أبي صالح الحنفي، قال: سمعت عليا عليهالسلام يقول: رأيت النبي صلي الله عليه و آله و سلم في منامي فشکوت اليه ما لقيت عن أمته من الأود و اللدد، و بکيت و نيز عمار دهني از ابيصالح حنفي حديث کند که گفت: شنيدم علي عليهالسلام ميفرمود: پيغمبر صلي الله عليه و آله و سلم را در خواب ديدم و به آن حضرت از رنجها و دشمنيهايي که از امتش به من رسيده بود، شکايت بردم و گريستم.» فقال: لا تبک يا علي، فالتفت و التفت فاذا رجلان مصفدان و اذا جلاميد ترضخ بها رؤوسهما، فرمود: «يا علي گريه مکن! پس به سويي نظر افکند و من نيز به آن سو متوجه شدم. دو مرد را ديدم که کتهاي آنها بسته است و سنگهاي بزرگي را ديدم که بر سر آن دو ميکوبند.» قال أبوصالح: فغدوت اليه من الغد کما کنت أغدو اليه کل يوم، حتي اذا کنت في الجزارين لقيت الناس يقولون: فتل أميرالمؤمنين! قتل أميرالمؤمنين عليهالسلام . ابوصالح (راوي حديث) گويد: «صبح فرداي آن روز مانند روزهاي ديگر به سوي خانهي آن حضرت رفتم. همين که به بازار قصابها رسيدم، ديدم مردم ميگويند: اميرالمؤمنين عليهالسلام کشته شد! اميرالمؤمنين عليهالسلام کشته شد!» المفيد، الارشاد، 13 - 12/1 مساوي عنه: المجلسي، بحارالأنوار، 225 - 224/42؛ الحر العاملي، اثبات الهداة، 475/2؛ مثله الفتال، روضة الواعظين،/118 – 117، رسولي محلاتي، ترجمه ارشاد، 13 - 12/1. یا علی التماس دعا -کانال ضامن اشک : ویژه مقتل امام حسین (علیه السلام ) @zameneashk 2- گروه متضمن البکا فاطمه الزهرا :ویژه پرسش و پاسخ و ارسال مطالب مقتل در رابطه با مقتل امام حسین (علیه السلام ) برای ورود به گروه مقتل به آی دی زیر رجوع کنید @m_h_tabemanesh1
بسم الله الرحمن الرحیم مقتل امیر المومنین ع ( 4) مقتل شب 19 رمضان و روي عبدالله بن موسي، عن الحسن بن دينار، عن الحسن البصري، قال: سهر أميرالمؤمنين علي عليهالسلام في الليلة التي قتل في صبيحتها، و لم يخرج الي المسجد لصلاة الليل علي عادته، فقالت له ابنته أمکلثوم رحمة الله عليها: ما هذا الذي قد أسهرک؟ و نيز عبدالله بن موسي (به يک واسطه) از حسن بصري حديث کند که گفت: اميرالمؤمنان علي عليهالسلام آن شبي که در صبحش کشته شد (همهي شب را) بيدار بود و برخلاف عادتي که داشت، آن شب براي نماز شب به مسجد نرفت. پس دخترش أمکلثوم به وي عرض کرد: «اين چيست که (امشب) خواب را از شما گرفته است؟» فقال: اني مقتول لو قد أصبحت، فأتاه ابنالنباح فآذنه بالصلاة، فمشي غير بعيد ثم رجع، فقالت له أمکلثوم: مر جعدة فليصل بالناس فرمود: «اگر امشب را به صبح برسانم، کشته خواهم شد.» (تا اين که) ابننباح (اذانگوي آن حضرت عليهالسلام آمد) و اذان نماز (صبح را) گفت. حضرت کمي راه (به طرف مسجد) رفت و برگشت. امکلثوم به وي عرض کرد: «دستور فرما جعدة (که خواهرزادهي آن حضرت عليهالسلام بود) با مردم نماز بخواند.» قال نعم، مروا جعدة فليصل ثم قال: لا مفر من الأجل، فخرج الي المسجد، فرمود: «آري! دستور دهيد (امروز) جعده با مردم نماز بخواند.» سپس فرمود: «از مرگ گريزي نيست!» و خود به مسجد رفت و اذا هو بالرجل قد سهر ليلته کلها يرصده ، فلما برد السحر نام، فحرکه أميرالمؤمنين عليهالسلام برجله و قال له: الصلاة، فقام اليه فضربه . و آن مرد (يعني ابنملجم) تمام آن شب (در مسجد) بيدار بود و چشم به راه و مترصد آن حضرت بود و چون نسيم سحرگه وزيد، خوابش برد. اميرمؤمنان عليهالسلام (وارد مسجد شد) و با پاي خود او را جنبش داد و فرمود: «نماز!» پس برخاست و آن حضرت را ضربت زد. المفيد، الارشاد، 15 - 14/1 مساوي عنه: العلامة الحلي، المستجاد (من مجموعة نفيسة)،/309 - 307؛ الحر العاملي، اثبات الهداة، 475/2؛ السيد هاشم البحراني، مدينة المعاجز، 41 - 40/3؛ المجلسي، البحار، 227 - 226/42 رقم 38 مثله، الفتال، روضة الواعظين،/118 یا علی التماس دعا -کانال ضامن اشک : ویژه مقتل امام حسین (علیه السلام ) @zameneashk 2- گروه متضمن البکا فاطمه الزهرا :ویژه پرسش و پاسخ و ارسال مطالب مقتل در رابطه با مقتل امام حسین (علیه السلام ) برای ورود به گروه مقتل به آی دی زیر رجوع کنید @m_h_tabemanesh1
بسم الله الرحمن الرحیم مقتل امیر المومنین ع ( 5 ) مقتل شب 19 رمضان و في حديث آخر: أن أميرالمؤمنين عليهالسلام قد سهر تلک الليلة، فأکثر الخروج و النظر الي السماء و هو يقول: و الله ما کذبت و لا کذبت، و انها الليلة التي وعدت بها ثم يعاود مضجعه، فلما طلع الفجر، شد ازاره و خرج و در حديث ديگري که اميرمؤمنان تمام آن شب را بيدار بود و بسيار بيرون ميآمد و به آسمان نگاه ميکرد و ميفرمود: «به خدا، دروغ نگفتهام و به من هم دروغ نگفتهاند. اين همان شبي است که بدان وعدهام دادهاند.» پس به خوابگاه خود برگشت و چون سپيده زد، کمربندش را محکم بست و بيرون رفت و هو يقول: و اين دو شعر را ميخواند أشدد حيازيمک للموت فان الموت لاقيک کمرت را براي مرگ محکم ببند (و مهياي آن باش)؛ زيرا مرگ به ديدارت خواهد آمد. و لا تجزع من الموت اذا حل بواديک و آن گاه که بر تو وارد شد، از مرگ جزع و بيتابي مکن. فلما خرج الي صحن الدار استقبلته الاوز فصحن في وجهه، فجعلوا يطردونهن، فقال: دعوهن فأنهن نوايح، ثم خرج فأصيب عليهالسلام . چون به ميان سرا (و صحن خانه) رسيد، مرغابيان پيش آمدند و به روي آن حضرت فرياد ميزدند (آنان که در خانه بودند). آنها را از پيش رويش دور ميکردند، حضرت فرمود: آنها را واگذاريد؛ زيرا اينها نوحهگران هستند. پس بيرون رفت و (همان شب) ضربت خورد. المفيد، الارشاد، 15 - 14/1 مساوي عنه: العلامة الحلي، المستجاد (من مجموعة نفيسة)،/309 - 307؛ الحر العاملي، اثبات الهداة، 475/2؛ السيد هاشم البحراني، مدينة المعاجز، 41 - 40/3؛ المجلسي، البحار، 227 - 226/42 رقم 38 مثله، الفتال، روضة الواعظين،/118 ، رسولي محلاتي، ترجمهي ارشاد، 15 - 14/1. سلام علیکم گریزها به سلیقه ذاکرین عزیز به حضرت زهرا س است که به دیدار فاطمة س می رفت یا علی التماس دعا -کانال ضامن اشک : ویژه مقتل امام حسین (علیه السلام ) @zameneashk 2- گروه متضمن البکا فاطمه الزهرا :ویژه پرسش و پاسخ و ارسال مطالب مقتل در رابطه با مقتل امام حسین (علیه السلام ) برای ورود به گروه مقتل به آی دی زیر رجوع کنید @m_h_tabemanesh1
بسم الله الرحمن الرحیم مقتل امیر المومنین ع ( 6 ) مقتل روز 19 ماه مبارک رمضان و قال المفيد و الشيخ الطوسي في الأمالي: انه لما ضرب أميرالمؤمنين عليهالسلام احتمل، فادخل داره، فقعدت لبابة عند رأسه، و جلست أمکلثوم عند رجليه، ففتح عينيه، فنظر اليها، هنگامي که ابنملجم ملعون ضربت بر فرق اميرمؤمنان زد، آن حضرت را به سوي خانه حمل دادند. لبابه بالاي سر آن حضرت نشست و امکلثوم نزديک قدمهاي آن حضرت جلوس داد. اين وقت ديدههاي حق بين خود را گشود و به جانب امکلثوم نظري کرد فقال: الرفيق الأعلي خير مستقرا و أحسن مقيلا؛ فنادت أمکلثوم: وا أبتاه! ثم جاءت الي عبدالرحمان بن ملجم و قالت: يا عدو الله! قتلت أميرالمؤمنين عليهالسلام؟ قال: انما قتلت أباک. قالت: يا عدو الله! اين لأرجو أن لا يکون عليه بأس؛ فرمود: «اکنون به سوي خداوند مهربان سفر ميکنم که بهتر مقام و نيکوتر منزلي است.» نالهي امکلثوم به وا ابتاه بلند شد. سپس به نزد ابنملجم آمد و فرمود: «اي دشمن خدا! کشتي اميرمؤمنان را؟» آن ملعون گفت: «من نکشتم اميرمؤمنان را؛ بلکه پدر تو را کشتم.» آن مخدره فرمود: «اميدوارم که بر پدرم از اين ضربت باکي نباشد.» قال: فأراک لما تبکين عليه، والله لقد ضربته ضربة لو قسمت بين أهل الکوفة لأهلکتهم. آن ملعون گفت: «گويا پس ميبينم تو را براي چه بر او گريه ميکني؟ براي اين که ضربتي بر او زدم که اگر آن را بر همهي اهل کوفه قسمت کنند، همه را هلاک خواهد کرد.» محلاتي، رياحين الشريعة، 73 - 72، 246، 60/3. یا علی التماس دعا 1-کانال ضامن اشک : ویژه مقتل امام حسین (علیه السلام ) @zameneashk 2- گروه متضمن البکا فاطمه الزهرا :ویژه پرسش و پاسخ و ارسال مطالب مقتل در رابطه با مقتل امام حسین (علیه السلام ) برای ورود به گروه مقتل به آی دی زیر رجوع کنید @m_h_tabemanesh1
[Forwarded from اتچ بات] ( https://attach.fahares.com/nzeaAAIMS/B4Yian9nJFXA== ) بسم الله الرحمن الرحیم مقتل امیر المومنین ع ( 7 ) مقتل روز 19 ماه مبارک رمضان و ديگر از اخبار مرويه از حضرت زينب عليهاالسلام بنابر نقل علامه شهير شيخ جعفر نقدي در زينب کبري به نقل از نورالدين محمد بن المرتضي که به اسناد خود از حضرت عليا مخدره زينب عليهاالسلام روايت ميکند که فرمود: آن گاه که پدرم مريض شد، به شمشير عبدالرحمان بن ملجم مرادي، برادران مرا مخاطب ساخت و فرمود: «اي پسران من! چون من از دنيا رفتم، مرا غسل دهيد و با باقي ماندهي کافور بهشتي که از رسول خدا صلي الله عليه و آله و سلم و فاطمه زهرا زياد آمده است، مرا حنوط کنيد و بر عماري بگذاريد و توجه کنيد آن گاه که قسمت جلو تخت بلند شد، عقب آن را بلند کنيد.» حضرت زينب ميفرمايد: «جنازه ي پدر مرا به همان ترتيب بلند کرديم تا نزديک زمين نجف رسيديم. مقدم عماري نزول کرد. برادران نيز تخت را بر زمين گذاشتند. برادرم حضرت حسن کلنگي بر زمين زد که قبر ساخته نمودار شد و در دو سطر به سرياني بر آن نوشته بودند: «بسم الله الرحمن الرحيم، هذا قبر حفره نوح النبي صلي الله عليه و آله و سلم لعلي وصي محمد قبل الطوفان بسبعمائة عام». آن گاه که پدرم را دفن کرديم، موقعي که ميخواستند روي قبر را بپوشانند، آخرين خشت لحد را برداشتند تا بار ديگر از جمال او بهره برگيرند. قبر خالي بود. معلوم نشد پدرم در زمين رفت يا در آسمان سير کرد. آن گاه شنيدم صدايي که ما را تعزيت و تسليت ميداد و ميگفت: «أحسن الله لکم العزاء في سيدکم حجة الله علي خلقه». محلاتي، رياحين الشريعة، 73 - 72، 246، 60/3. یا علی التماس دعا 1-کانال ضامن اشک : ویژه مقتل امام حسین (علیه السلام ) @zameneashk 2- گروه متضمن البکا فاطمه الزهرا :ویژه پرسش و پاسخ و ارسال مطالب مقتل در رابطه با مقتل امام حسین (علیه السلام ) برای ورود به گروه مقتل به آی دی زیر رجوع کنید @m_h_tabemanesh1