eitaa logo
ضامن اشک بر امام حسین ع مادرش فاطمه س است.
5.7هزار دنبال‌کننده
2.5هزار عکس
2.2هزار ویدیو
783 فایل
السلام علیک یاابا عبدالله کانال ویژه مقتل امام حسین ع با متن عربی و ترجمه از منابع معتبر و پاسخ به شبهات مقتل است ایتا @zameneashk1 تلگرام @zameneashk باب الحسین ع ، کلاس های غیر حضوری https://t.me/Babolhusein آی دی پاسخ به سوالات @m_h_tabemanesh
مشاهده در ایتا
دانلود
بسم الله الرحمن الرحیم فلم سُمِّيَ القائمُ ، قائما؟ چرا امام مهدی عج را قائم ع نامیدند؟ حضرت مهدی عج در روز عاشوراء از طرف خداوند جل جلاله به این نام مقدس اسم گذاری شد. حدثنا علي بن أحمد بن محمد الدقاق... عن أبي حمزة ثابت بن دينار الثمالي، قال: سألت أبا جعفر محمد بن علي الباقر عليه السلام [...] قلت: ابن بابويه و شيخ طوسى به سندهاى معتبر بسيار از امام محمد باقر و امام جعفر صادق عليه السلام روايت كردهاند كه: فلم سمي القائم قائما؟ قال: لما قتل جدي الحسين عليه السلام ضجت عليه الملائكة إلى الله تعالى بالبكاء و النجيب، و قالوا: إلهنا و سيدنا، أتغفل عمن قتل صفوتك و ابن صفوتك و خيرتك من خلقك؟ چون سيد الشهدا حسين بن على عليه السلام شهيد شد، ملائكه گريستند و به خروش آمدند و گفتند: «اى خداوند ما! و سيد ما! آيا تغافل مىكنى و انتقام نمىكشى از كسى كه برگزيده تو را و فرزند برگزيده تو را و بهترين خلق تو را مىكشد؟!» فأوحى الله عز و جل إليهم: قروا ملائكتي، فو عزتي و جلالي لأنتقمن منهم و لو بعد حين. پس حق تعالى به ايشان وحى كرد: «فراگيريد اى ملائكه من! به عزت و جلال خود سوگند ياد مىكنم كه انتقام خواهم كشيد از ايشان. اگرچه بعد از مدتى باشد.» ثم كشف الله عز و جل عن الأئمة من ولد الحسين عليهما السلام للملائكة، فسرت الملائكة بذلك، پس حق تعالى پردهاى گشود كه ملائكه انوار مقدسه و ارواح منوره امامان فرزندان حسين عليه السلام را ديدند. فإذا أحدهم قائم يصلي فقال الله عز و جل: بذلك القائم انتقم منهم. پس يكى از ايشان ايستاده بود و نماز مىكرد. حق تعالى اشاره فرمود به او كه: به اين مردى كه ايستاده است انتقام از ايشان خواهم كشيد. و بهاين سبب حضرت صاحب الأمر عليه السلام را «قائم» مىگويند. الصدوق، علل الشرائع، 1/ 191- 192 رقم 1- عنه: المجلسي، البحار، 37/ 294، 45/ 221، البحراني، العوالم، 17/ 474؛ مثله القزويني، الإمام الحسين عليه السلام و أصحابه، 1/ 333 موسوعة الامام الحسين(عليهالسلام) ؛ ج4 ؛ ص752 مجلسى، جلاء العيون،/ 764- 765 التماس دعا https://telegram.me/zameneashk خادم الحسین / محمد حسین تابع منش 30/9/94
بسم الله الرحمن الرحیم این هشت اسم خداوند را به 10 نفر بفرست حتئ به من هم بفرست بزرگترین مشکلت حل می شه [یاالله] [یاکریم] [یارب] [ياغفار ] [ يارحيم][ ياحميد][یاسبحان][یامجید] قبل از حذف یکبار امتحان كنيد بفرستش، میره و فراموشش میکنی اما روز قیامت با زیادی ثوابش غافلگیر میشی: بعضيا حاضرن هر چیزی رو بفرستن اما از نشر قران خجالت ميکشن. خدايا هرکى کپى کرد رو عاقبت به خير کن امين😔😔 سلام علیکم متاسفانه هنوزبه این جملات برخورد می کنیم : این مطلب را برای ده نفر بفرست ، رو نخود فوت کن به ده نفر بده بخورند و این 5 بسته نمک را در امامزاده بده تا شب شنبه حاجتت را بگیری و یا بختت باز شود ویا .. بین مردم رایج است و متاسفانه داخل جمعیت بعضی از مداحان هم شده است.( الحمد لله مغازه های امام زاده صالح از فروش نمک همه واجب الحج شدند). سوال : اگر این کار را یک آدم بی ظرفیت و عامی انجام داد و حاجت نگرفت تکلیف چه می شود؟ وقتی می گویند عباس ع در خواب فرمود اگر حجابت را تا 40 روز رعایت کنی مریضت شفا پیدا می کند و مریض خوب نشد به حجاب و عباس ع بد گمان نمی شود؟ بعضی اوقات مردم چنان مستاصل هستند که دست به هر کاری می زنند خصوصا توسل به ائمه . اگر بد راهنمایی شوند آیا اثرات نامطلوبی نخواهد داشت.؟در کتاب استاد مطهری در علل گرایش به مادیگری استاد می فرماید : یکی از عوامل بی دینی در اروپا ، رفتار ناپسند و جاهلانه کیشیشها است. که با عقائد خرافی ضد علمی اروپا را به دامن کمونیسم کشاندند. گالیله را محاکمه کردند چون اعتقاد داشت زمین دارای حرکت است.کوپرنیک و 4000 هزار نفر را در یک روز زنده، زنده در آتش سوزاندند به خاطر اینکه معتقد بودند خورشید دارای حرکت است.دادگاههای قرون وسطی کلیسا ها معروف است. امروزه نیز با طرح مقاتل شبه انگیز و بی سند بدست بعضی از روضه خوانهای بی سواد امر دارد انجام می گیرد و جدیدا روضه هایی خوانده می شود که اصلا سابقا خوانده نمی شد و وقتی سند خواستی حضرات می فرمایند دلی است سخن عشق است در واد دیوانگی است و..تو هنوز شاگردی نمی فهمی و..( آقا عباس ع را به درخت بستند و ...) نعو ذ بالله امروز مداح و ذاکر امام حسین ع قرار است عاشوراء را جهانی کند تا حضرت مهدی عج بیاید . لابد با همین دستورات فوق العاده عالی می خواهند مشگل جوانان اروپایی را حل کنند و آنها را پای منبر امام حسین ع بکشانند..جوانان اروپایی به واسطه جنایات کشیشها در اروپا سابقه ذهنی خوبی از دین ندارند با توجه به اینکه امروز ادیان و مذاهب چیزی برای گفتن ندارند و قرن 21 تجلی افکار اسلام و خصوصا ظهور تشیع است من و تو باید عدالت علی ع و قیام عرفانی امام حسین ع را بدنیا ارائه دهیم ، نه اینکه روی کاغذ فلان مطلب را بنویس و به هفت نفربده گره باز می شود. و یا در کتاب ؟؟؟؟؟ می نویسد عباس ع یک نفر را به آسمان می فرستاد و گردن اولی را می زد و دیگری را تا دومی که به آسمان فرستاده بود به زمین برگردد تا نوبتش کشتنش شود.. مهـــــــــــــم اگر رهبر نیجریه توانسته است تا 25 میلیون انسان را شیعه کند نشان می دهد این ظرفیت عظیم شیعه و مکتب امام حسین ع بدور از خرافات و تحریفات بوده است. آری این مکتب عاشوراء است که توانسته مردم نیجریه را به اسلام و تشیع بکشاند (البته مدیریت و رهبری زاکزاکی نقش مهمی داشته است) هر کدام ما باید همین گونه عمل کنیم . همه می دانیم موج خرافات و اعمال شیطانی و خرافه در کشورهای افریقایی بی داد می کند.عزیزم آنها به امام حسین ع رو آورده اند و ما داریم جا پای آنها می گذاریم. اهداف دشمن از مطرح کردن خرافات و شبه : مطرح کردن اصیل ترین اعتقادات مردم چون ذکر و امام حسین ع حضرت عباس و ... بعنوان شرط انجام عمل، و خبر خوش رسیدن و اگرنکنی چنین و چنان می شوی دخترت بختش بسته می شود و ... بعنوان پاداش و خوشبختی مطرح می کنند. نتیجه این می شود فرد وقتی به خواسته خود نمی رسد بدگمان و گاهی بی دین به همان مقدسات مطرح شده می شود که ما هم در گروه و هم در منبر تذکر دادیم که این از افکار جاهلان و اهداف اسرائیل و خصوصا وهابیت زخم خورده برای ضربه زدن به اسلام خصوصا تشیع است. سوال می کنیم از افرادی که این مطالب را پخش می کنند: این مطالبی که گفته می شود سندش در کجاست. حتی یک سند هم ندارد.همه بی سند است و اکثرا اینکه فردی در خواب حضرت زهراء س را می بیند و... باید ما توجه داشته باشیم در روایات و احادیث می فرماید اگر ذکر بگوئید رستکار می شوید و اذکروالله کثیرا لعلکم تفلحون خدا را بسیار یاد کنید شاید رستگار شوید . والذین امنوا و عملوا الصالحات کسانیکه ایمان آوردند و عمل صالح انجام دادند خدا آنها را داخل بهشتهایی می گرداند... جنات تجری من تحت الانهار خالدین.. با دقت در آیات می بینیم قرآن شرط را ایمان و عمل صالح می داند و جواب شرط یعنی مزد ، بهشت است کجای قران و روایت شرط کرده است به صد نفر
فلان مطلب را بگوئید و چهار روز بعد حاجتت را می گیرید. از عوام زیاد توقع نداریم اما از ذاکر امام حسین ع این چنین توقعی نمی رود. آنهم طرحش که همه ذاکر هستند و می بینند. .. در روایت پیامبر ص در کتاب خصال صدوق است که : سه کس به اسلام ضرر می زنند. حاکم جبار،عالم بی عمل و مسلمان دل سوحته ای که جاهل است. نعوذ بالله من شر الشیاطین. (دوستان مطلب کلی بود و فرد خاصی مورد نظر نمی باشد) التماس دعا خادم الحسین / محمد حسین تابع منش 1/10/94 https://telegram.me/zameneashk
16 بسمه تعالی سلام حاجی جان .ببخشید مزاحم شدم. تلفیق در خواندن یعنی چی؟ سلام علیکم تلفیق مصدر باب تفعیل است که ریشه آن ل ف ق است در ثلاثی مجرد به معنی وصله دوزی کردن * سردوزی کردن است.و وقتی به باب تفعیل می رود دارای مفعول می شود به معنی ساختن * جعل*تحریف*سخن ساختگی*خبر جعلی و اینکه سخن و حدیث را مزین کرد و با باطل مخلوط کرد حدیث را دست کاری کرد ص 591 رائد ال طلاب و ص 622فرهنگ عربی آذر تاش نتیجه با توجه به شرح لغات تلفیق در خواندن به دو صورت است 1- مطلب روضه را و یا شعر را مزین کنیم به مطالبی که در رابطه با آن شعر است یا شرحی در حین خواندن بر شعر و مقتل بدهیم که مطلب واقعی و صحیح باشد و دور از کذب و خارج از موضوع نباشد که این هنر مداح در مداحی است. 2- روضه و شعر را از شرح و توضیح و زبان حال دروغ خارج کنیم و عاری از حاشیه های بی ربط کنیم که این هنر ذاکر امام حسین ع است. درباره آنچه گفته شد اگر مطلب دیگری هم هست دوستان اضافه کنند . یا علی تابع منش https://telegram.me/zameneashk
17 سلام استاد اتفاقاتی که در روز عاشوراء افتاد چه زمانی بعضی از آنها چه زمانی متوفق شد؟ سلام علیکم متوقف شدن وقایع خاص روز عاشوراء در روز اربعین بواسطه ی اتصال سر مطهر ع 1-/حدثني بذلک محمد بن علي ماجيلويه رحمه الله، عن عمه محمد بن أبيالقاسم، عن محمد ابنعلي الکوفي، عن نصر بن مزاحم، عن لوط بن يحيي، عن الحارث بن کعب [1] ، عن فاطمة بنت علي (صلوات الله عليهما) [2] [....] و لم يرفع [3] ببيت المقدس [4] حجر [5] عن [6] وجه الأرض [7] الا [8] وجد تحته دم عبيط و أبصر [9] الناس الشمس علي الحيطان حمراه کأنه [10] الملاحف المعصفرة الي أن خرج علي بن الحسين عليهالسلام بالنسوة، و رد [11] رأس الحسين الي کربلاء. [12] . الصدوق، الأمالي، / 168،167، عنه: المجلسي، البحار، 140 / 45، البحراني، العوالم، 440 / 17، البهبهاني، الدمعة الساکبة، 119 / 5، القمي، نفس المهموم، / 448، المازندراني، معالي السبطين، 166 / 2، الزنجاني، وسيلة الدارين، / 395؛ مثله الفتال، روضة الواعظين، / 165، الجزائري،الأنوار النعمانية، 246 / 3 ، کمرهاي،ترجمهي امالي، / 168، 167. اختلافات در متن مقتل در کتب مقتل [1] [من هنا حکاه في الأنوار النعمانية]. [2] [من هنا حکاه في روضة الواعظين و نفس المهموم و وسيلةالدارين]. [3] [وسيلة الدارين: «لم يدفع»]. [4] [في الأنوار النعمانية و العوالم و وسيلة الدارين:«في بيت المقدس»]. [5] لم يرد في وسيلة الدارين]. [6] [في البحار و العوالم و المعالي:«علي»]. [7] [لم يرد في وسيلة الدارين]. [8] [الأنوار النعمانية:«الا وقد»]. [9] [الأنوار النعمانية:«و نظر»]. [10] [الأنوار النعمانية:«کأنها»]. [11] [في المعالي و وسيلة الدارين:«ردوا»]. [12] فاطمه دختر حسين عليهالسلام گفت:[...] و در بيت المقدس سنگي برنداشتند جز آن که خون تازه زيرش بود و مردم،خورشيد را بر ديوارها سرخ ديدند؛ مانند پتوهاي رنگين تا علي بن الحسين با زنان بيرون شد و سر حسين را به کربلا برگرداند. ای دی برای ارسال سوالات مقتل @m_h_tabemanesh1 لینک مقتل ضامن اشک پاسخ به شبهات و سوالات مقتل امام حسین ع @zameneashk
18 اولین زائر امام حسین ع از اصحاب رسول خدا در روز اربعین چه کسی بود و به چه کسانی ملاقات کرد؟ ملاقات اهل حرم امام حسین ع با جابر در بیستم صفر و في العشرين منه [شهر صفر] کان رجوع حرم سيدنا و مولانا أبيعبدالله الحسين عليهالسلام من الشام الي مدينة الرسول. و هو اليوم الذي ورد جابر بن عبد الله بن الحرام الأنصاري صاحب رسول الله صلي الله عليه و آله و سلم و رضي الله عنه و أرضاه من المدينة الي کربلاء لزيارة قبر أبي عبدالله الحسين عليهالسلام فکان أول من زاره من المسلمين. المفيد، مسار الشيعة (من مجموعة نفيسة) / 63 - 62 در بیستم ماه صفر سال 61 هجری اولین زائر امام حسین ع در روز اربعین از اصحاب رسول اکرم ص جابر بن عبدالله انصاری به همراه عطیه بود که از مدینه به سمت کربلاء حرکت و اهل بیت حسین ع را در روز اربعین ملاقات کرد. نکته: جابر هم امام حسین ع و هم اهل بیت ع و امام سجاد ع را را زیارت کرد. ای دی برای ارسال سوالات مقتل @m_h_tabemanesh1 لینک مقتل ضامن اشک پاسخ به شبهات و سوالات مقتل امام حسین ع @zameneashk
1239 # اعمال_روز_اربعین_امام_حسین_ع 1- چگونه جابر امام حسین ع را در روز اربعین زیارت کرد؟ 2- چرا جابر گفت ما در روز عاشوراء با امام حسین ع بودیم؟ 3- جابر درباره دوستی و دشمنی با آل محمد چه گفت؟ 4- روضه ای که جابر در روز اربعین خواند چه بود؟ 5- آداب زیارت امام حسین ع با توجه به زیارت جابر چیست؟ 6- صفاتی که جابر از امام حسین ع در زیارتش نقل می کند چیست؟ 7- فراز هایی از زیارت عاشوراء که جابر در زیارتش نقل می کند ، کدام فرازها است؟ 8- آیا جابر همان متن مشهور زیارت اربعین را خواند؟ روضه ی کامل جابر در روز اربعین 3- و به قال: أخبرنا أبي رحمه الله، قال: أخبرنا أبو أحمد اسحاق بن محمد المقرئ الکوفي بالکوفة، قال: حدثنا عبد الله بن محمد الأيادي، قال: حدثنا محمد بن عمرو بن مدرک الرازي، قال: حدثنا محمد بن زياد المکي، قال: حدثنا جرير بن عبد المجيد، عن الأعمش، عن عطية العوفي، قال: خرجت مع جابر بن عبد الله الأنصاري زائرين قبر الحسين عليهالسلام، فلما وردنا کربلاء دنا جابر عن شاطيء الفرات، فاغتسل، ثم اتزر بأزار، ثم ارتدي بآخر، ثم فتح صرة فيها سعده ، فنثره علي بدنه، ثم لم يخطو خطوة الا ذکر الله تعالي حتي دنا من القبر، قال: يا عطية ! المسنية، فألمسته، فخر علي القبر مغشيا عليه فرشيت عليه شيئا من الماء، فلما أفاق قال: يا حسين! يا حسين! يا حسين! ثلاثا، ثم قال: حبيب لا يجيب حبيبه. ثم قال : و أني لک بالجواب و قد شخبت أوداجک علي أشباحک ، و فرق بين بدنک و رأسک. فأشهد أنک ابن خير النبيين و ابنسيد الوصيين، و و ابنحليف التقوي ، و سليل الهدي، و خامس أصحاب الکساء، و ابنسيد النقباء، و ابنفاطمة سيدة النساء و ما بالک ألا تکون هکذا و قد غذتک کف محمد سيد المرسلين و ربيت في حجور المتقين و رضعت من ثدي الايمان، و فطمت بالاسلام، فطبت حيا، و طبت ميتا غير أن قلوب المؤمنين غير طيبة لفراقک و لا شاکة في الخيرة لک، فعليک سلام الله و رضوانه، فأشهد انک مضيت علي ما مضي يحيي بن زکريا. قال عطية: ثم جال ببصره حول القبر، فقال: السلام عليکم أيتها الأرواح الطيبة التي حلت بفناء الحسين عليهالسلام، و أناخت برحله، أشهد أنکم أقمتم الصلاة،و آتيتم الزکوة، و أمرتم بالمعروف، و نهيتم عن المنکر، و عبدتم الله حتي أتاکم اليقين،و الذي بعث محمدا صلي الله عليه و آله و سلم بالحق لقد شارکناکم فيما دخلتم فيه. قال عطية: فقلت لجابر بن عبد الله: و کيف و لم تهبط واديا، و لم تعسل جبلا، و لم تضرب بسيف، و القوم فرقت بين رؤوسهم و أبدانهم. فأيتمت الأولاد و أرملت الأزواج. فقال يا عطية!سمعت حبيبي رسول الله صلي الله عليه و آله و سلم يقول: من أحب قوما حشر معهم و من أحب عمل قوم أشرک في عملهم، أدرني نحو بيوت کوفان. قال فلما صرنا في بعض الطريق، قال لي : يا عطية! هل أوصيک و ما أظنني بعد هذه السفرة ألاقيک: أحبب محب آل محمد صلي الله عليه و آله و سلم ما أحبهم، و أبغض مبغض آل محمد صلي الله عليه و آله و سلم ما أبغضهم و ان کانوا صواما قواما. ابوطالب الزيدي، الأمالي، / 94 - 93: عنه: الخوارزمي، مقتل الحيسن، 168 - 167 / 2؛ مثله المحلي، الحدائق الوردية، 129 - 128 / 1 ،موسوعةالامام الحسین ع [ صفحه 100] [ صفحه 99]
شيخ جليل القدر عماد الدين ابوالقاسم طبري آملي که از اجلاي فن حديث و تلميذ ابو علي بن شيخ طوسي است در کتاب «بشارة المصطفي» که از کتب بسيار نفيسه است، مسندا روايت کرده است، از عطية بن سعد ابنجنادة عوني که از روات اماميه است و اهل سنت در رجال تصريح کردهاند به صدق او در حديث که گفت: ما بيرون رفتيم با جابر بن عبد الله انصاري به جهت زيارت قبر حضرت حسين عليهالسلام پس زماني که به کربلا وارد شديم، جابر نزديک فرات رفت و غسل کرد.پس جامه را لنگ خود کرد و جامه ديگر را بر دوش افکند. پس گشود بستهاي را که در آن سعد بود و بپاشيد از آن بر بدن خود. پس به جانب قبر روان شد و گامي برنداشت مگر با ذکر خدا، تا نزديک قبر رسيد. مرا گفت:«دست مرا بر قبر گذار. من دست وي را بر قبر گذاشتم؛ چون دستش به قبر رسيد، بيهوش روي قبر افتاد. پس آبي بر وي پاشيدم تا به هوش آمد و سه بار گفت:«يا حسين!» پس گفت:«حيب لا يجيب حبيبه! آيا دوست جواب نميدهد دوست خود را؟» پس گفت:«کجا تواني جواب دهي و حال آن که در گذشته رگهاي گردن تو از جاي خود آويخته شده بر پشت و شانه تو و جدايي افتاده ما بين سر و تن تو. پس شهادت ميدهم که تو ميباشي فرزند خير النبيين و پسر سيد المؤمنين و فرزند همسوگند تقوي و سليل هدي و خامس اصحاب کساء و پسر سيد النقباء و فرزند فاطمه سيده زنها و چگونه چنين نباشي و حال آن که پرورش داده تو را پنجه سيد المرسلين و پروريده شدي در کنار متقين و از پستان ايمان شير خوردي و بريده شدي از شير به اسلام و پاکيزه بودي در حيات و ممات. همانا دلهاي مؤمنين خوش نيست به جهت فراق تو و حال آن که شکي ندارد در نيکويي حال تو. پس بر تو باد سلام خدا و خشنودي او و شهادت ميدهم که تو گذشتي بر آن چه گذشت بر آن برادر تو، يحيي بن زکريا. پس جابر گردانيد چشم خود را بر دور قبر و شهدا را سلام کرد به اين طريق: السلام عليکم أيتها الأرواح التي حلت بفناء قبر السحين عليهالسلام و أناخت برحله، أشهد أنکم أقمتم الصلاة و آتيتم الزکاة و أمرتم بالمعروف و نهيتم عن المنکر و جاهدتم الملحدين و عبدتم الله حتي أتاکم اليقين. پس گفت:«سوگند به آن که برانگيخت محمد صلي الله عليه و آله و سلم را به نبوت حقه که ما شرکت کرديم شما را در آن چه داخل شديد در آن». عطيه گفت:«به جابر گفتم: چگونه ما با ايشان شرکت کرديم و حال فرود نيامديم ما واديي را، بالا نرفتيم کوهي را و شمشيري نزديم، و اما اين گروه،پس جدايي افتاده ما بين سر و بدنشان و اولادشان يتيم و زنانشان بيوه گشته است». جابر گفت:«اي عطيه! شنيدم از حبيب خود، رسول خدا صلي الله عليه و آله و سلم که ميفرمود: هر که دوست دارد گروهي را با ايشان محشور شود و هر که دوست داشته باشد، عمل قومي را شريک شود در عمل ايشان. پس قسم به خداوند که محمد صلي الله عليه و آله و سلم را به راستي بر انگيخته که نيت من و اصحابم بر آن چيزي است که گذشته بر آن حضرت حسين عليهالسلام و يارانش.» پس جابر گفت:«ببريد مرا به سوي خانههاي کوفه.» پس چون پارهاي راه رفتيم، به من گفت:«اي عطيه آيا وصيت کنم تو را و گمان ندارم که بر خورم تو را پس از اين سفر و آن وصيت اين است که دوستدار دوست آل محمد را مادامي که ايشان را دوست دارد. دشمن دار دشمن آل محمد را تا چندي که دشمن است با ايشان، اگر چه روزه دار و نمازگزار باشند و مدارا کن با دوست آل محمد صلي الله عليه و آله و سلم اگر چه بلغزد از ايشان پايي از بسياري گناهان، استوار و ثابت بماند پاي ديگر ايشان از راه دوستي ايشان. همانا دوست ايشان بازگشت نمايد به بهشت و دشمن ايشان بازگردد به دوزخ». ای دی برای ارسال سوالات مقتل @m_h_tabemanesh1 لینک مقتل ضامن اشک پاسخ به شبهات و سوالات مقتل امام حسین ع @zameneashk
هدایت شده از Rajabi
ستاد اطلاعات_اربعين 🚏فاصله مسیرهای تردد زائران عتبات عالیات، عراق: مرز: 🚧 نجف: 🔶 كربلا: 🚩 كاظمين: 🔷 سامرا: 💠 طفلان مسلم: 🔵 سيد محمد: ❇ 🚧 مرز مهران ⬅مهران تا کوت : 82 کیلومتر ⬅مهران تا دیوانیه : 227 کیلومتر ⬅مهران تا حله : 238 کیلومتر ⬅مهران تا بغداد : 255 کیلومتر ⬅مهران تا 🔶نجف : 303 کیلومتر ⬅مهران تا 🚩کربلا: 279 کیلومتر ⬅ مهران تا 🔷کاظمین : 283 کیلومتر ⬅مهران تا 💠سامراء : 444 کیلومتر ⬅مهران تا ❇سیدمحمد: 409 کیلومتر ⬅مهران تا 🔵طفلان مسلم : 272 کیلومتر 🚧مرز خسروی 👈🏻خسروی تا کوت: 341 کیلومتر 👈🏻خسروی تا دیوانیه : 395 کیلومتر 👈🏻خسروی تا حله: 305 کیلومتر 👈🏻 خسروی تا بغداد : 190کیلومتر 👈🏻خسروی تا 🔶نجف : 380 کیلومتر 👈🏻خسروی تا خانقین: 10 کیلومتر 👈🏻خسروی تامقدادیه: 102 کیلومتر 👈🏻خسروی تا بعقوبه : 130 کیلومتر 👈🏻خسروی تا🚩کربلا: 315 کیلومتر 👈🏻خسروی تا 🔷کاظمین : 203 کیلومتر 👈🏻خسروی تا 💠سامراء: 326 کیلومتر 👈🏻خسروی تا ❇سیدمحمد:291 کیلومتر 👈🏻خسروی تا 🔵طفلان مسلم: 281 کیلومتر 🚧 مرز شلمچه ⬅شلمچه تا بصره: 20 کیلومتر ⬅شلمچه تا 🔶نجف 460 کیلومتر ⬅شلمچه تا 🚩کربلاء 549 کیلومتر ⬅شلمچه تا 🔷کاظمین دارای دو مسیر 575 و 621 کیلومتر 🕌نجف تاشهرهای مختلف 🔸نجف تا 🚩کربلا: 78 کیلومتر 🔸نجف تابغداد: 161 کیلومتر 🔸نجف تابصره: 467 کیلومتر 🔸نجف تاحله : 61 کیلومتر 🔸نجف تارمادی :271 کیلومتر 🔸نجف تا بعقوبه : 227 کیلومتر 🔸نجف تا دیوانیه : 75 کیلومتر 🔸نجف تا 🔷کاظمین: 180 کیلومتر 🔸نجف تا 💠سامراء: 287 کیلومتر 🔸نجف تا ❇سیدمحمد: 249 کیلومتر 🔸 نجف تا 🔵طفلان مسلم: 116 کیلومتر 🕌کربلا تا شهرهای مختلف 🚩کربلا تابغداد: 108 کیلومتر 🚩کربلا تاکوت :197 کیلومتر 🚩کربلا تاحله :42 کیلومتر 🚩کربلا تا رمادی: 218 کیلومتر 🚩 کربلا تابعقوبه : 184 کیلومتر 🚩کربلا تادیوانیه :144 کیلومتر 🚩کربلا تابصره: 524 کیلومتر 🚩کربلا تا 🔷کاظمین : 115 کیلومتر 🚩کربلا تا💠 سامراء: 220 کیلومتر 🚩کربلا تا ❇سیدمحمد:184 کیلومتر 🚩کربلا تا 🔵طفلان مسلم :38 کیلومتر 💠سامراء تا بغداد : 110 كيلومتر 💠سامراء تا ❇سیدمحمد: 53 كيلومتر....التماس دعا.. صلوات ب
سلام علیکم با عرض تسلیت بمناسبت ایام 28 صفر ذاکرین محترم بعد از ورود به کانال ضامن اشک برای دیدن روضه های آخر صفر لطفا هشتک های بالا را بزنید ای دی برای ارسال سوالات مقتل @m_h_tabemanesh1 کانال مقتل ضامن اشک پاسخ به شبهات و سوالات مقتل امام حسین ع @zameneashk لینک گروه مقتل متضمن البکاء مخصوص پرسش از سوالات مقتل امام حسین ع https://t.me/joinchat/CQ5QIjy-YrD-rSAOIK0SWg
ط آبسالان سخنران: ! ❌میدونستید شهر کربلا گاز کشی نشده؟ میدونستید جمعیتیش حدود600هزار نفره که زیر ساخت هاش برای همون مقدار هم شاید کم باشه؟ حالا! رسم مردم عراق،اینه که غذا رو در ظروف کوچک،سرو میکنند،طوری که نیاز هست جای3 وعده حداقل5وعده غذا بخوری! اگر حداقل5 بار هم آب یا نوشیدنی و مدت زمان مراسم رو حداقل 10روز حساب کنیم! تعداد جمعیت رو همون20میلیون نفر که میگن که قطعاً خیلی بیشتر از این هست بگیریم بیش از دو میلیارد پرس خوراکی،و اون هم کاملا رایگان، توزیع میشه که بنا به شرایط موجود باید در ظروف یکبار مصرف توزیع بشه،که تولید زباله کاملا بدیهی هست! عدد و گرفتید یا نه؟ فقط یه ارزن شعور میخواد که اینو بفهمن! بزرگترین تجمع بشری با بیش از20میلیون نفر اونم پای پیاده اونم کشوری که با انفجار های تروریستی و نا امنی شهره هست! اونم در کشوری که تا همین چند سال پیش برنامه نفت در برابر غذا حاکم بود! یعنی برای سیر کردن خودشون نفت میدادن غذا میگرفتن! اونم در کشوری که در اشغال داعش بوده در نهایت امنیت برگزار میشه! عظمت این اتفاق بزرگترین استراتژیست های جهان مثل الکساندر دوگین و میکشونه تا عراق! اگر این معجزه نیست پس چیه؟ معجزه فقط رود شکافتن و شتر از کوه بیرون اومدن نیست! اشتباه نکنید،معجزه به معنی یک چیز شگفت آور نیست،معجزه از ریشه کلمه عجز میاد،یعنی چیزی که دیگران از انجام آن عاجز اند! کدوم پایتخت اروپایی با تمام زیرساخت های کلان تمدنی،کدوم نظام سیاسی و اقتصادی و امنیتی در غرب میتونه علاوه بر ظرفیت انسانی خودش،پذیرایی20میلیون انسان دیگه باشه و بیش از دو میلیارد وعده غذایی رایگان توزیع کنه؟ ملبورن میتونه؟ونکوور میتونه؟استکهلم میتونه؟کجا این قابلیت و داره؟ شما20 میلیون جمعیت تزریق کن به نیویورک به واشنگتن به پاریس! همین تهران خودمون با جمعیت15میلیون نفری این همه بزرگراه و اتوبان دوطبقه و مسیل ها،غروب های زمستان ترافیک قفلش میکنه! حالا 20میلیون نفر دیگه بهش تزریق کنید! چی میشه؟ سیستم با تمام تأسیسات مدرن،دوربین های مدار بسته مراکز کنترل ترافیک قفل میکنه،زندگی مختل میشه مردم و کارگران اعتصاب میکنن زباله از در و دیوار شهر بالا میره! یه بار دیگه میگم کربلا گازکشی نداره،آب و فاضلاب کلان نداره! با کپسول گاز و هیزم غذا درست میکنن! 20میلیون نفر در عراق جنگ زده،پای پیاده میرن،برای همه بیشتر از حد نیاز آب و غذا با کیفیت و بسته بندی موجوده، برمیگردن،هیچ بیماری ایی اپیدمی نمیشه خون از دماغ احدی بیرون نمیاد! همه هم وارد حرم حسین ع میشن از زیر قبه عبور میکنند! اگر این معجزه نیست پس چیه؟
این سنّت حسنه، آثار فراوانی دارد، از جمله این که محبت اهل بیت (علیهم السلام) در قلب شیعیان حضور پیدا می کند؛ آنگاه دوست امامان معصوم (علیهم السلام) هرگز فکر و راه و روش آنان را رها نمی کند؛ زیرا رهبری جوارح به دست جانحه و دل است و زمامداری قلب را محبت به عهده می گیرد و دلِ دوستان حسین بن علی (علیه السلام) جوارح را به صَوْب صراط مستقیم رهنمود می شود. پی نوشت: [1] حماسه و عرفان، ص 310. [2] ـ می دانید که لعن و نفرین و فریاد از بیداد بنی امیّه لعنه الله علیهم با آن که آنان منقرض و به جهنّم رهسپار شده اند، فریاد بر ستمگران جهان و زنده نگه داشتن این فریاد ستم شکن است. و لازم است در نوحه ها و اشعار مرثیه و اشعار ثنای از ائمه حق(علیهم سلام الله) به طور کوبنده فجایع و ستمگری های ستمگران هر عصر و مصر یادآوری شود…(وصیت نامه امام خمینی قدّس سرّه، مقدمه). [3] ـ سوره تحریم، آیه 11. [4] ـ نهج البلاغه، خطبه 60. [5] ـ سوره اسراء، آیه71. [6] . شکوفایی عقل در پرتو نهضت حسینی، ص 233 [7] ـ مستدرک الوسائل، ج 17، ص 26. [8] ـ بحارالأنوار، ج 44، ص 280. آیت الله جوادی آملی اهل بیت علیهم السلام عاشورا فلسفه گریه
سرّ و راز زیارت عاشورا از دیدگاه آیت الله جوادی‌آملی سرّ این که سفارش کرده اند هر روز زیارت عاشورا بخوانید و نسبت به اهل بیت(علیهم السلام) تولّی داشته و بر آنان صلوات و درود بفرستید و از دشمنانشان تبرّی بجویید، برای آن است که طرز فکر معاندان ایشان منفور شود وگرنه هم اکنون سخن از معاویه و یزید نیست تا آنها را لعنت کنیم. به گزارش خبرگزاری برنا از قم، حضرت آیت‌الله جوادی آملی در کتاب ارزشمند «حماسه و عرفان» درباره فلسفه زیارت و عزاداری وعلت سفارش به خواندن زیارت عاشورا در هرروز مطلبی را بیان کرده است، متن ذکر شده این بدین شرح است: فلسفه زیارت و عزاداری[1] سرّ این که سفارش کرده اند هر روز زیارت عاشورا بخوانید و نسبت به اهل بیت(علیهم السلام) تولّی داشته و بر آنان صلوات و درود بفرستید و از دشمنانشان تبرّی بجویید، برای آن است که طرز فکر معاندان ایشان منفور شود وگرنه هم اکنون سخن از معاویه و یزید نیست تا آنها را لعنت کنیم. نام و یاد آنها رخت بربسته و قبرشان نیز زباله دانی بیش نیست، الآن سخن از فکر و راه یزید و یزیدیان عصر است[2]. زن فرعون وقتی که به درگاه الهی دعا کرد، نگفت خدایا مرا فقط از فرعون نجات بده بلکه گفت: (ربّ ابْنِ لی عنْدک بیتاً فی الجَنّه ونجّنی من فرْعوْن وعمله ونجّنی من القوْم الظالمین)[3] یعنی مرا از فرعون و فرعونیان، که طرفداران سنّت سیّئه و رفتار ناپسند او هستند، نجات بده. تفکرّ برای همیشه باقی می ماند هر چند که اسم و عنوانش تغییر پیدا کند. بعد از تار و مار شدن خوارج در نهروان و خارج شدنشان از صحنه حیات و زندگی، به علی بن ابیطالب(علیهماالسلام) عرض شد: این مقدس های خشک از بین رفتند. فرمود: «کلاّ والله إنّهم نُطَف فى أصْلاب الرجال وقرارات النساء کلّما نَجَم منْهم قرنٌ قُطِع، حتّی یَکون آخرهم لُصوصاً سَلاّبین»[4]؛ اینها نطفه هایی هستند در پشت مردان و قرارگاه زنان. هرگاه مقداری از اینها از بین بروند، عده ای دیگر ظهورمی کنند تا این که سرانجامِ کار، سارقانِ مسلّح و رهزنانِ غارتگر خواهند شد. اکنون نیز، هم راه سالار شهیدان زنده است و هم مرام و مسلک اموی و مروانی و عباسی وجود دارد. این که سفارش فراوان به اشک ریختن و عزاداری کردن نموده اند برای آن است که اشک بر شهید اشتیاق به شهادت را به همراه دارد، خوی حماسه را در انسان زنده و طعم شهادت را در جان او گوارا می گرداند. چون اشکْ رنگ کسی را می گیرد که برای او ریخته می شود و همین رنگ را به صاحب اشک نیز میدهد. از اینرو انسان حسینی منش، نه ستم می کند و نه ستم می پذیرد. این که عده ای به فکر ظلم کردن یا ظلم پذیری هستند برای آن است که خوی حسینی در آنها نیست وگرنه شیعه خاص حسینبن علی(علیهم االسلام) نه ظلم می کند و نه ظلم می پذیرد. آن کسی که ظلمپذیر است اموی مسلک است چنانکه ظالم هم اموی صفت است، هر چند که زمزمه «یا حسین» بر لب داشته باشد. و در قیامت که هر کسی را به نام زمامدارش صدا می زنند: (یوْم ندْعوا کلَّ أُناسٍ بإمامهم)[5]، شخص ستمگر در صف امویان شرکت می کند. لذا اگر انسان بخواهد بفهمد که راهیِ راه حضرت حسین بن علی(علیهماالسلام) است یا راهیِ راه امویان، باید ببیند که در او خوی ستم پذیری یا سلطه گری وجود دارد یا نه. اگر گرایش به این خصلت های زشت را در خود دید باید در اخلاق خود تجدیدنظر کند. گریه بر امام حسین (علیه السلام)[6] براساس نقلی معروف از حضرت سکینه (علیها السلام) بالای بدن مطهّر امام حسین (علیه السلام)، ایشان به این اصل کلی سفارش کردند که هر حادثه تلخی پیش آمد کرد، آن را بهانه کنید و برای من اشک بریزید: «أو سمعتم بغریب أو شهید فاندبونى»[7]؛ «هرگاه داستان غریب یا شهیدی را شنیدید، برای مظلومیت من گریه کنید»؛ زیرا اگر امام حسین (علیه السلام) به خلافت می رسید، دیگر غریب یا شهیدی وجود نداشت. بنابراین، اصل کلی این است که هر حادثه تلخ و ناگواری را باید بهانه کرد و برای سالار شهیدان اشک ریخت؛ نه آن که افراد داغدیده برای تسکین عواطف و احساسات خود آن حضرت (علیه السلام) را بهانه کنند و برای التیام زخم خویش اشک بریزند و ندبه نمایند و بین این دو گونه عزا داری فرق وافر است؛ زیرا محصول یکی تعزیت برای حضرت امام حسین (علیه السلام) است و نتیجه دیگری تسلیت برای خود؛ هر چند ممکن است بهانه قرار دادن واقعه جان سوز کربلا هم بیاثر نباشد. وجود مبارک سیدالشهداء (علیه السلام) فرمودند: «أنا قتیل العبره»[8]؛ یعنی من که به هدف اِحیای حق و اِمحای باطل کشته شدم، باید عَبَرات داشته باشم؛ به طوری که چشمان علاقه مندان به سالار شهیدان پر از اشک شود و آن اشکْ فراوان از شبکه چشم خارج گردد و به صورت انسان عبور کند تا عَبَرات بشود.
🔸۲ وقتی که حضرت سیدالشهداء از بالای اسب روی زمین قرار گرفت، ذوالجناح چند لحظه ای اطراف حضرت می گردید و دشمنان را از حضرت دور می کرد سپس خود را به خون امام حسین علیه السلام آغشته نمود و به سمت خیمه ها حرکت نمود و با صدای بلند صیحه می زد و دستش را به زمین می کوبید و با زبان خود می گفت: اَلظَّلیمَه اَلظَّلیمَه مِن اُمَّهٍ قَتَلَت اِبنِ بِنتِ نَبیِّها یعنی فریاد از ظلم فریاد از ظلم امتی که پسر دختر پیامبرشان را کشتند. وقتی به نزدیک خیمه ها رسید صدای او را اهل حرم شنیدند از روزنه خیام نگاه نمودند، ذوالجناح را بی صاحب، با لجام رها شده و زین واژگون و یال غرق به خون دیدند که گاهی صیحه می زند گاهی شیون می کند و گاهی سر بر زمین می کوبد و گاهی سم بر زمین می ساید در حالیکه بدنش پر از خون و تیر است. ناگاه اهل حرم از خیمه بیرون دویدند و در میانشان ولوله افتاد لطمه به صورت می زدند، گریبان می دریدند گریان و اشک ریزان وا اماما، وا سیدا، وا ابتا، وا رسول الله ، وا علیا و وا زهرا گویان گرد ذوالجناح حلقه زدند و از احوال ابا عبدالله می پرسیدند. بعضی رکابش را می بوسیدند و بعضی تیر از بدنش در می آوردند و بعضی دست به یال خونی ذو الجناح می کشیدند (که به خون ابا عبدالله آغشته شده بود) و به سر و صورت خود می مالیدند. ام کلثوم دستها را بر سر نهاده بود و از سوز دل فریاد می زد: وا محمداه، وا جَدَّاه، وا نَبیّاه، وا اَبا القاسِماه، وا عَلیاه، وا جَعفَراه، وا حَمزَتاه، وا حَسَناه، هذا حُسینٌ بِالعَراء، صَریعٌ بِکَربَلا یا محمد، یا جدا، ای پیامبر، ای اباالقاسم، یا علی ،یا جعفر، یا حمزه، ای امام حسن این حسین توست که در معرکه افتاده و در کربلا کشته شده ام کلثوم بعد از این جملات غش کرد حضرت سکینه سلام الله علیها فریاد می زد: ای وای که فخر اولاد آدم کشته شد، ای مرگ چرا مرا نمی بری؟ من زندگی بی پدر را نمی خواهم. و نیز دختر کوچک حضرت، خود را بر روی دستهای ذو الجناح انداخت و پرسید: یا جَوادَ اَبی هَل سُقِیَ اَبی اَم قَتَلُوهُ عَطشاناً ای اسب پدرم آیا به پدرم آب دادند یا او را لب تشنه شهید کردند؟ ای اسب باوفای پدرم چرا پدرم را نیاوردی؟ ذو الجناح آنقدر صیحه زد و سر به زمین کوبید تا جان داد. 📚منابع: - مناقب آل ابی طالب؛ ج۳؛ ص۲۱۵ - مدینه المعاجز؛ سید هاشم بحرانی؛ ج۳؛ ص۵۰۶ - بحار الانوار؛ علامه مجلسی؛ج ۴۵ ص۵۶ - ریاض القدس؛ ص ۱۷۳
055 KARIMI.MP3
9.76M
#علی_اصغر_علیه_السلام توسل به علی اضغر روضه شب جمعه #محمود_کریمی
✒️📃 📿 ادعیــ📗ـــه و زیـــ🕌ـــارات مهدوے 💠 شرح زیارت آل یاسین 💠 1⃣ قسمت اول 📖زیارت آل یاسین، زیارتی است که یکی از شیعیان به نام جناب حمیری نامه ای به محضر امام زمان(عج) می نویسد و سوالاتی را از محضر حضرت می پرسند!؟ ✅حضرت علاوه بر جواب دادن سوالات، این زیارت آل یاسین را هم به عنوان هدیه به این فرد می دهند و به ایشان می گویند:هر وقت میخواهید به سمت خدا توجه کنید به وسیله ی ما اهل بیت، با این زیارت به سمت خدا بروید! ( توصیه و هدیه ی امام زمان (عج) برای شیعیان است) ✅از لحاظ سندی کاملا معتبر است، زمان و مکان ندارد، یعنی این طور نیست که شما فقط در غروب جمعه بخوانید، زیارت آل یاسین زمان خاصی ندارد و می توانید هر زمانی که دلتان خواست بخوانید! که ما توصیه می کنیم حتما بعداز یکی از نمازها بخوانید. 👈در ابتدای زیارت می گوید «ﺳَﻼَمٌ ﻋَﻠَﻰ آِلْ ﻳَﺎﺳِﻴﻦَ» سلام بر آل یاسین.. یاسین چه کسی است؟! پیغمبر خدا، هم شیعه قبول دارد، هم سنی ! 🔆به امام رضا(ع) گفتند، شما شیعیان برای چه بعد از صلوات بر پیامبر بر آل پیامبر هم صلوات می فرستید!؟ گفت: یاسین که در قرآن آمده، چه کسی است؟! گفتند، پیامبر است. گفت: سوره ی صافات آیه ی [130] هم می فرماید «ﺳَﻼَمٌ ﻋَﻠَﻰ آِلْ ﻳَﺎﺳِﻴﻦَ» سلام بر آل پیغمبر(ص). ⁉️آل با اهل چه فرقی دارد؟! آل محدوده ی کوچکتری را شامل می شود! محدوده تنگ تر می شود، یعنی به هر کسی نمی گویند جزء آل آن فرد هست. 👌 کسانی جزء آل پیغمبر (ص) هستند که با پیغمبر (ص) یک نسب نه خانوادگی، بلکه نسب روحی و معنوی داشته باشند و ِالا بعضی از زنان پیغمبر(ص)هم با ایشان نسبت داشتند! ابوجهل هم با ایشان نسبت داشت، عموی ایشان بود ولی جزء آل ایشان حساب نمی شوند! ⚜منظور کسانی است که با آنها پیوند نزدیک دارند، که همان ″اهل بیت و 14 معصوم″ هستند. 🔹ادامه دارد... 🎤استاد احسان عبادی ا__________________ 🌿🔔🔸🔸🔶🔸🔸🔔🌿@Aldolatahalzahraeyah